Ik ben in principe geen voorstander van vrouwen in de politiek omdat de meesten het domweg niet kunnen. Kijk maar Halsema en Vos van GL en Kant van de SP ..... maar ik wil mevr Verdonk toch wel een kansje geven.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik ook niet maar denk dat het wel tijd wordt voor een nieuw gezicht, Korteweg zou wel een goede zijn.
Ze hebben het expres vervroegd zodat Van Aartsen minder lang zou bungelen.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:53 schreef Kozzmic het volgende:
Wat ik wel vind is dat ze erg vroeg zijn bij de VVD. In mei moet de lijsttrekker gekozen zijn, maar vervolgens heeft men nog een jaar tot de verkiezingen. Ergens in het najaar zou ik een beter tijdstip vinden, de lijsttrekker piekt nu al wel erg vroeg en het gevaar van een politieke beschadiging ligt gezien zo'n lange periode op de loer.
Maar was dat niet meer een kwestie van Melkert dan van Fortuyn?quote:Op woensdag 5 april 2006 15:52 schreef doesss het volgende:
Fortuin haalde in zijn tijd de meeste stemmen weg bij de pvda.
Fortuin was eerder rechts dan links.
Waarom zou Verdonk dan ook niet stemmen bij de pvda weg kunnen halen?
Mee eens.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:19 schreef Argento het volgende:
[..]
Maar was dat niet meer een kwestie van Melkert dan van Fortuyn?
Ik denk dat Verdonk een zwaardere dobber heeft aan Bos, dan Fortuyn destijds aan Melkert.
Dat had ook veel te maken met de uitstraling van Melkert, en ook PvdA-stemmers hadden het gevoel niet gehoord te worden. Het rennen naar Fortuyn was meer uit protest tegen de houding van politici, dan daadwerkelijk de rechtste standpunten zelf., denk ik.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:22 schreef doesss het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar het is wel bewezen dat er potentieel voor rechts zit bij de pvda.
Anders waren ze toen niet massaal naar Fortuin gerend.
Waarom zijn ze toen dan niet massaal naar de SP gegaan. Of GL?quote:Op woensdag 5 april 2006 17:24 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat had ook veel te maken met de uitstraling van Melkert, en ook PvdA-stemmers hadden het gevoel niet gehoord te worden. Het rennen naar Fortuyn was meer uit protest tegen de houding van politici, dan daadwerkelijk de rechtste standpunten zelf., denk ik.
Inmiddels heeft de PvdA nu wel een leider met charisma, dus ik denk dat de overstap naar de VVD van PvdA-stemmers niet zo groot zal zijn, als in 2002.
In geval van Fortuyn was dat vooral integratieproblematiek en juist die problematiek wordt kennelijk veelal in de wat lagere regionen van de samenleving gevoeld. Toevallig ook de regionen die eerder naar de linkerkant van het politieke spectrum neigen.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:22 schreef doesss het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar het is wel bewezen dat er potentieel voor rechts zit bij de pvda.
Anders waren ze toen niet massaal naar Fortuin gerend.
Okee, de mensen zijn dom en de geschiedenis is een hype.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:26 schreef du_ke het volgende:
Vanwege de complete hype.
SP is natuurlijk wel bijna verdubbeld bij die verkiezingen. Maar er zit nog wel een aardig verschil tussen PvdA en de SP.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:26 schreef doesss het volgende:
[..]
Waarom zijn ze toen dan niet massaal naar de SP gegaan. Of GL?
Vanwege de wijze waarop de LPF de immigratiepoltiek en aanverwante vraagstukken aan de kaak stelde.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:26 schreef du_ke het volgende:
Vanwege de complete hype.
lijkt me een faire beschouwing.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:31 schreef Urquhart het volgende:
Het stemmen van veel PvdA-stemmers op Fortuyn was gewoon een proteststem tegen de bureaucratische overheid, de politici die in een Haagse ivoren toren zaten. Het feit dat ze massaal voor Fortuyn gingen was allereerst doordat Fortuyn op dat moment het beste dat onderbuikgevoel vertegenwoordigde. En bovendien speelden die politici de populariteit van Fortuyn alleen maar in de kaart, door Fortuyn niet te feliciteren na afloop van de gemeenteraadsverkiezingen en nog een aantal van die zaken, hierdoor gooide Melkert bij zijn eigen achterban ook zijn eigen ruiten in.
En wat zal Verdonks stokpaardje worden? Juist integratieproblematiek.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:27 schreef Argento het volgende:
[..]
In geval van Fortuyn was dat vooral integratieproblematiek en juist die problematiek wordt kennelijk veelal in de wat lagere regionen van de samenleving gevoeld. Toevallig ook de regionen die eerder naar de linkerkant van het politieke spectrum neigen.
Maar goed, mensen die zich tot het PvdA van Bos aangetrokken voelen vanwege zijn pleidooien voor solidariteit, zullen niet makkelijk te lokken zijn voor Verdonk. Maar we zullen zien.
De PvdA is nu groot genoeg om er vanuit te gaan dat lang niet iedereen die zegt nu PvdA te stemmen, zo honkvast is dat daar voor andere partijen niets meer te halen valt.
Bij de grote lijn blijven gaarne.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
SP is natuurlijk wel bijna verdubbeld bij die verkiezingen. Maar er zit nog wel een aardig verschil tussen PvdA en de SP.
Terwijl dat blijkens de gemeenteraadsverkiezingen helemaal niet zon belangrijk issue meer was.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:33 schreef doesss het volgende:
[..]
En wat zal Verdonks stokpaardje worden? Juist integratieproblematiek.
Het issue heeft aan kracht ingeboet omdat bijn alle partijen de standpunten van Fortuin op dat punt in meer of mindere mate hebben over genomen.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:35 schreef Argento het volgende:
[..]
Terwijl dat blijkens de gemeenteraadsverkiezingen helemaal niet zon belangrijk issue meer was.
Maar dat is eenvoudig af te schieten door naar de cijfers te kijken. Ze laat de helft toe en wat ze wel uitzet gaat ook geregeld mis. Om over de grotere aantallen illegalen nog maar te zwijgen...quote:Op woensdag 5 april 2006 17:40 schreef doesss het volgende:
[..]Verdonk kan dit issue weer groter maken door te stellen dat andere er de mond van vol hebben maar dat zij er daadwerkelijk iets aan doet. De kans is groot dat ze dat gaat proberen.
Daar gaat het dus niet om.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar dat is eenvoudig af te schieten door naar de cijfers te kijken. Ze laat de helft toe en wat ze wel uitzet gaat ook geregeld mis. Om over de grotere aantallen illegalen nog maar te zwijgen...
Het gaat niet zozeer op het intregratie verhaal van Verdonk. Het gaat er meer om dat Verdonk het imago heeft van een daadkrachtig bestuurder. Dat zou eventueel PvdA-stemmers over de streep trekken.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:48 schreef doesss het volgende:
[..]
Daar gaat het dus niet om.
In mijn voorgaande post heb ik gesteld dat rond de 20 zetels van het gepeilde totaal van de pvda,
zwevende kiezers zijn die in verhouding makkelijk beinvloedbaar zijn.
Er is een grote kans dat deze kiezer wel gevoelig zijn voor Verdonks integratie verhaal.
Ofdat dit nu retoriek is of niet.
Goed punt.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:50 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer op het intregratie verhaal van Verdonk. Het gaat er meer om dat Verdonk het imago heeft van een daadkrachtig bestuurder. Dat zou eventueel PvdA-stemmers over de streep trekken.
Ach, dat zal wel meevallen. De mensen binnen deze partijen hebben echt wel een gezond portie verstand. Ik vind dit argument ook echt een dooddoener van de rechterkant.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de andere topics over de visies van SP en Groenlinks vrees ik idd ook een links kabinet.
Een links kabinet zou wel eens de doodsteek van de Nederlandse economie kunnen betekenen
Reageer eens op iets nieuws, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:58 schreef kriele het volgende:
[..]
Ach, dat zal wel meevallen. De mensen binnen deze partijen hebben echt wel een gezond portie verstand. Ik vind dit argument ook echt een dooddoener van de rechterkant.
Verzin eens iets nieuws, zou ik zeggen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |