abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36647354
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:07 schreef Messenga het volgende:

[..]

Maar het komt er wel op neer. Niet dat ik het er mee eens ben.
Dat is gewoon een vertekening, ze voert in principe gewoon de wetgeving uit. Dat kan wat rationeel en harteloos overkomen, maar zo is het wel.
pi_36647374
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:10 schreef Messenga het volgende:

[..]

Nee, maar Verdonk is ook niet solidair met mensen, ik zal niet de laatste zijn de Verdonk absoluut geen gevoelsmens vind.
Dat is wel heel wat anders dan wat je eerst zei.
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:44:54 #53
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36648339
Gezien de reactie van Hoogervorst denkt hij erover om ook kandidaat lijstrekker te worden.

Concurrentie voor Verdonk?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36648408
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:44 schreef One_of_the_few het volgende:
Concurrentie voor Verdonk?
Lijkt mij niet. Ik denk niet dat de VVD er beter van wordt met Hoogervorst als lijsttrekker.
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:47:10 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36648409
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:10 schreef Messenga het volgende:

[..]

Nee, maar Verdonk is ook niet solidair met mensen, ik zal niet de laatste zijn de Verdonk absoluut geen gevoelsmens vind.
Ben jij VVD stemmer dan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:48:01 #56
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_36648435
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is wel heel wat anders dan wat je eerst zei.
Dat eerste is puur gebaseerd op horen zeggen. Doordat Verdonk niet zo vaak goed in het nieuws komt krijgen mensen dit idee over Verdonk, wdb zou ze iets aan haar imago moeten doen.
pi_36648617
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:44 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ah nu geef je wel weer een keer aan er weinig van te snappen en snap ik ook wel waarom je denkt dat Rutte en Verdonk meer van elkaar verschillen, je hebt dus duidelijk niet gelezen of gehoord wat Verdonk als speerpunten ziet.
Verdonk is een one issue woman, daar is ze populair mee geworden en voor de rest is het natuurlijk niet zo heel geloofwaardig als deze mevrouw ineens speerpunten gaat noemen buiten integratie en justitie. Hun manier van politiek bedrijven en handelen verschilt als dag en nacht, dat zal jij toch ook wel zien.
pi_36648720
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heeft Verdonk dan een voorstel gedaan om alle bijna 1,5 miljoen allochtonen te deporteren?
Als het afpakken van de identiteit van mensen zo wilt noemen dan klopt het ja.

Ik dacht eigenlijk dat jij ook nooit zoveel met haar op had en meer van de lijn Rutte was? Rutte heeft trouwens Huffnagel als campagneleider, dat zegt ook al wat.

Verdonk gaat helemaal op de lijn Fortuyn, puur populistisch. Ze lijkt ook echt op hem, daar hebben Fokke en Sukke wel een punt, een zwabberende zwevende politica (ex-PSP) die puur voor het populisme gaat ("ik krijg zoveel maaaaaaaaiiiiiiiiiiltjes")
pi_36648757
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Verdonk is een one issue woman, daar is ze populair mee geworden en voor de rest is het natuurlijk niet zo heel geloofwaardig als deze mevrouw ineens speerpunten gaat noemen buiten integratie en justitie. Hun manier van politiek bedrijven en handelen verschilt als dag en nacht, dat zal jij toch ook wel zien.
Inderdaad. Het is immers geheel logisch om als Minister van Vreemdelingenzaken en integratiebeleid je uit te laten over de economie, verkeer, veiligheid, milieu, etc.
pi_36648848
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is immers geheel logisch om als Minister van Vreemdelingenzaken en integratiebeleid je uit te laten over de economie, verkeer, veiligheid, milieu, etc.
Nee, dat is het inderdaad niet. Waarom doet ze dat dan toch?
pi_36649096
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het afpakken van de identiteit van mensen zo wilt noemen dan klopt het ja.
Nee dat heb ik haar nog nooit horen roepen over alle allochtonen (we hebben het niet over asielzoekers alleen)
quote:
Ik dacht eigenlijk dat jij ook nooit zoveel met haar op had en meer van de lijn Rutte was? Rutte heeft trouwens Huffnagel als campagneleider, dat zegt ook al wat.
Klopt maar ik ben niet zo tegen Verdonk hoor. Van mij hadden die 26.000 best pardon mogen krijgen, had een hoop gezeik en waarschijnlijk geld gescheelt maar ik vind niet dat Verdonk asociaal met deze groep omgaat.
quote:
Verdonk gaat helemaal op de lijn Fortuyn, puur populistisch. Ze lijkt ook echt op hem, daar hebben Fokke en Sukke wel een punt, een zwabberende zwevende politica (ex-PSP) die puur voor het populisme gaat ("ik krijg zoveel maaaaaaaaiiiiiiiiiiltjes")
Nee dat vind ik te simpel, ik vind Verdonk zeker geen populist. Dat ze begonnen is in een andere partij vind ik ook geen ramp en dat ze loopt te pronken met mailtjes vind ik wel begrijpelijk gezien de hoeveelheid (on)terechte kritiek die ze over haar heenkrijgt. Ze heeft nu eenmaal 1 van de lastigste portefeuilles.
pi_36649339
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee dat heb ik haar nog nooit horen roepen over alle allochtonen (we hebben het niet over asielzoekers alleen)
Gek, ik hoor het in vrijwel alle uitingen en haar achterban is daarom zo trots op haar.
quote:
Klopt maar ik ben niet zo tegen Verdonk hoor. Van mij hadden die 26.000 best pardon mogen krijgen, had een hoop gezeik en waarschijnlijk geld gescheelt maar ik vind niet dat Verdonk asociaal met deze groep omgaat.
Ze doet aan polarisatie wat gewoon heel erg gevaarlijk is.
quote:
Nee dat vind ik te simpel, ik vind Verdonk zeker geen populist. Dat ze begonnen is in een andere partij vind ik ook geen ramp en dat ze loopt te pronken met mailtjes vind ik wel begrijpelijk gezien de hoeveelheid (on)terechte kritiek die ze over haar heenkrijgt. Ze heeft nu eenmaal 1 van de lastigste portefeuilles.
Oh ja, ze is zielig ook nog natuurlijk. Maar als jij het begrijpt dat ze loopt te pronken met mailtjes en haar vervolgens geen populist noemt, dat kan ik echt niet rijmen. Het is echt heel goedkoop.

Het verbaast me dat deze populistische mevrouw met haar gewonde raam ook relatieve slimme mensen achter zich krijgt, of heb ik me dan in je vergist Chewie, ik had nog wel een coalitie met jou voorgesteld.
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:21:05 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36649596
Het is een goeie zaak als de VVD een beetje de conservatieve kant op gaat ipv. maar halfslachtig "liberaal" proberen te doen. Het electoraat van de VVD is mi. ook eerder conservatief dan liberaal. Liberalen heb je in dit land toch nauwelijks
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:33:53 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36652254
quote:
De ‘inner circle’ van de VVD lijkt daarentegen een voorkeur voor Rutte te hebben. Volgens ingewijden steunen de meeste bewindslieden zijn kandidatuur, maar alleen minister Hoogervorst (Volksgezondheid) sprak zich dinsdag openlijk voor de staatssecretaris van Onderwijs uit. Hij prees diens bredere en langere politieke ervaring.

Oudgedienden in de VVD als Nijpels, De Grave, Dales en Linschoten hebben eveneens een voorkeur voor Rutte. Daarentegen steunt oud-partijleider Bolkestein de kandidatuur van Verdonk, zo liet hij dinsdag via een woordvoerster weten. Erelid Wiegel heeft nog geen keus gemaakt.
Maar toch zet ik mijn geld op Verdonk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:56:33 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36653124
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:21 schreef Hyperdude het volgende:
Het is een goeie zaak als de VVD een beetje de conservatieve kant op gaat ipv. maar halfslachtig "liberaal" proberen te doen. Het electoraat van de VVD is mi. ook eerder conservatief dan liberaal. Liberalen heb je in dit land toch nauwelijks
dat komt omdat de meeste partijen flink liberaal zijn, zeker waar het over economie gaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:19:10 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36654032
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dat komt omdat de meeste partijen flink liberaal zijn, zeker waar het over economie gaat.
Bedoel je nou met "flink liberaal" links liberaal ofzo? En als je echt "flink liberraal" bedoelt dan vraag ik mij af hoe we bv. aan het huidige "vernieuwde"zorgstelsel komen!? Een heen en weer schuiven van inkomensubsidies/-effecten op oud (s)linkse wijze door enorme ambtenarenorganisaties.
Staatsbemoeienis ten top; bedacht door een VVD onder-minister

Een liberaal zou:
-mensen zelf laten bepalen of ze zich willen verzekeren of niet ipv. plicht.
-premies afhankelijk maken van gebruik, niet van inkomen.
-steun bieden aan de onderste 5-10% inkomens,niet 60% van de bevolking aan een zorgtoeslagaalmoes laten leechen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:51:50 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36655288
Vorige week scoorde Rutte nog beter dan Verdonk in een peiling van De Hond; nu staat Verdonk er ook beter voor in deze peiling, naast NIPO waar dat ook al dudielijk was.
pi_36657755
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:51 schreef Sidekick het volgende:
Vorige week scoorde Rutte nog beter dan Verdonk in een peiling van De Hond; nu staat Verdonk er ook beter voor in deze peiling, naast NIPO waar dat ook al dudielijk was.
Peiling onder de VVD-leden?
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:47:38 #69
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36659695
Zij wil belastingverlaging dus ik als allochtoon geeft haar mijn stem
pi_36660425
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:57 schreef SCH het volgende:
Ik mag hopen van niet, anders is de peiling weinig waard. Een lijsttrekker moet nieuwe kiezers trekken, het VVD-lid stemt toch wel VVD.
pi_36661570
Vonhoff gaat niet stemmen?
quote:
Vonhoff niet blij met lijsttrekkersdebat VVD

VVD-prominent Henk Vonhoff is niet gelukkig met het lijsttrekkersdebat dat zich binnen zijn partij gaat ontwikkelen. De VVD heeft sinds dinsdag twee kansrijke kandidaten om de partij bij de Kamerverkiezingen van volgend jaar te leiden. Na staatssecretaris Rutte heeft nu ook minister Verdonk zich officieel aangediend. Vonhoff voorziet problemen omdat twee bewindslieden nu campagne moeten voeren en zich moeten uitspreken over onderwerpen die buiten hun portefeuille liggen.
De procedure om een lijsttrekker te kiezen omschreef de VVD-prominent in een gesprek met de Wereldomroep als een 'slechte vorm van cabaret'. Hij wil daarom nu ook geen voorkeur uitspreken voor Rutte of Verdonk.
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4806010
  woensdag 5 april 2006 @ 07:50:43 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36663648
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, onder alle kiezers.
  woensdag 5 april 2006 @ 07:51:54 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36663653
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:55 schreef zakjapannertje het volgende:
Vonhoff gaat niet stemmen?
[..]

http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4806010
Dijkstal maakte ook al zo'n opmerking, maar hij noemde het "Idols"...
pi_36663683
Dit hele fenomeen van 'kiezen van een lijsttrekker' is nieuw, voor de VVD.
Totop heden werd de VVD lijsttrekker gewoon benoemd door het partijbestuur.

Vandaar de bevreemding bij de oudere leden .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 5 april 2006 @ 08:15:11 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36663797
quote:
Zorg bij VVD over gevecht Rutte-Verdonk

Van onze verslaggevers

DEN HAAG - In de VVD is tussen Mark Rutte en Rita Verdonk een fel gevecht ontbrand om het lijsttrekkerschap. Verdonk suggereerde dinsdag in een interview dat haar tegenstrever daadkracht ontbeert. Rutte daagde haar daarop uit voor een reeks van debatten. In VVD-kringen bestaat bezorgdheid over mogelijk negatieve effecten van de strijd.

Verdonk maakt deze week in een interview met Elsevier bekend dat zij zich kandidaat stelt voor het leiderschap van haar partij. ‘Ik heb er met familie, vrienden en partijgenoten over gesproken. Ik zeg nu luid en duidelijk: Ja, let’s go.’ Vandaag zal de minister tijdens de Bouw-RAI in Amsterdam een toelichting geven op haar campagne.

Zij kondigt aan dat zij de belasting wil verlagen en van Nederland een ondernemend land wil maken met minder bureaucratische regels. Daarnaast vindt zij dat de VVD zorg moet bieden voor ‘mensen die het nodig hebben’, zoals ouderen en kinderen.
[Advertentie]

Op de vraag wat het verschil met Mark Rutte is, antwoordt zij: ‘Dat is m’n derde punt: afspraak is afspraak. Wat ik in gang zet, wil ik ook waarmaken. Het Nederlandse bed moet worden opgeschud. Maar ik blijf binnen de liberale kaders.’ Verdonk wil haar partij even groot maken als onder Frits Bolkestein in 1998. Toen bemachtigenden de liberalen 38 zetels in de Tweede Kamer.

Nadat Verdonk dinsdag haar kandidatuur officieel had gemeld bij de VVD-fractie, nodigde Rutte haar meteen uit voor een debattenreeks in de zeventien kamercentrales van de VVD. ‘Die mogen ons aan de tand voelen zodat de beste VVD-lijsttrekker kan worden gekozen.’

Verdonk heeft een campagneteam geformeerd met onder anderen Kay van de Linde, voormalig campagneleider van Pim Fortuyn bij Leefbaar Nederland.

Niet alle VVD’ers zijn blij met de campagnestrijd die Verdonk en Rutte van plan zijn te gaan voeren. Meerdere Tweede-Kamerleden vrezen voor een richtingenstrijd tussen de linkervleugel (Rutte) en de rechts-conservatieve flank (Verdonk). Hun vrees is dat het beeld van een verdeelde partij de VVD zal schaden bij de verkiezingen van 2007.

Bron: De Volkskrant
quote:
Verdonk sluit regeren met PvdA niet uit

ANP

DEN HAAG - Kandidaat-lijsttrekker van de VVD, minister Verdonk, houdt de deur open voor een coalitie met de PvdA in 2007. ‘Ik ga uit van de eigen kracht van de VVD en ga me absoluut niet tegen andere partijen afzetten. Na de verkiezingen in 2007 kijken we met welke partij we onze doelstellingen kunnen realiseren. Dat kan elke grote partij zijn.’

Dat zei Verdonk woensdag in een interview met dagblad De Telegraaf. Verdonks tegenstander in de strijd om het lijsttrekkersschap van de VVD, Mark Rutte, benadrukte eerder dat hij zich juist tegen de PvdA gaat afzetten en met het CDA verder wil regeren.
[Advertentie]

‘Ik voer wat dat betreft een heel andere koers dan Rutte’, aldus Verdonk in De Telegraaf. De huidige minister van Vreemdelingenzaken en Integratie denkt bij de verkiezingen volgend jaar minimaal 38 Kamerzetels te halen.

Bron: De Volkskrant
Verdonk is kennelijk wel slim genoeg om niet een populaire partij te gaan aanvallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')