abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36697779
quote:
Rutte noemt uitspraken Verdonk beledigend

Rutte heeft dat gezegd in een interview met RTL Nieuws. Hij wil dat Verdonk stopt met dit ‘flauwe gedoe’. Verdonk zei in antwoord op de vraag wat haar onderscheidt van Rutte dat zij voor ‘daadkracht en duidelijkheid’ is.

Ook onderstreepte ze diverse keren dat zij ‘haar afspraken nakomt’, waarmee ze de suggestie leek te wekken dat Rutte dat niet doet. Rutte hierover: ‘Het is beledigend voor de leden, die een inhoudelijke keuze moeten maken. Ik ga niet met modder teruggooien, maar het is onzin en het is schadelijk voor de VVD.’

Vicepremier Zalm van de VVD zei in een reactie te hopen dat Verdonk en Rutte een ‘goede, faire en enthousiaste campagne zullen voeren, waarbij ze zichzelf presenteren en niet te veel praten over anderen’. Hij sprak van ‘aanloopproblemen’. Zalm vindt het niet terecht dat Verdonk de daadkracht van Rutte in twijfel trekt. ‘Beiden zijn daadkrachtig. Verschil in daadkracht kan het niet zijn.’
bron
quote:
Zorg bij VVD over gevecht Rutte-Verdonk

DEN HAAG - In de VVD is tussen Mark Rutte en Rita Verdonk een fel gevecht ontbrand om het lijsttrekkerschap. Verdonk suggereerde dinsdag in een interview dat haar tegenstrever daadkracht ontbeert. Rutte daagde haar daarop uit voor een reeks van debatten. In VVD-kringen bestaat bezorgdheid over mogelijk negatieve effecten van de strijd.

Verdonk maakt deze week in een interview met Elsevier bekend dat zij zich kandidaat stelt voor het leiderschap van haar partij. ‘Ik heb er met familie, vrienden en partijgenoten over gesproken. Ik zeg nu luid en duidelijk: Ja, let’s go.’ Vandaag zal de minister tijdens de Bouw-RAI in Amsterdam een toelichting geven op haar campagne.

Zij kondigt aan dat zij de belasting wil verlagen en van Nederland een ondernemend land wil maken met minder bureaucratische regels. Daarnaast vindt zij dat de VVD zorg moet bieden voor ‘mensen die het nodig hebben’, zoals ouderen en kinderen.

Op de vraag wat het verschil met Mark Rutte is, antwoordt zij: ‘Dat is m’n derde punt: afspraak is afspraak. Wat ik in gang zet, wil ik ook waarmaken. Het Nederlandse bed moet worden opgeschud. Maar ik blijf binnen de liberale kaders.’ Verdonk wil haar partij even groot maken als onder Frits Bolkestein in 1998. Toen bemachtigenden de liberalen 38 zetels in de Tweede Kamer.

Nadat Verdonk dinsdag haar kandidatuur officieel had gemeld bij de VVD-fractie, nodigde Rutte haar meteen uit voor een debattenreeks in de zeventien kamercentrales van de VVD. ‘Die mogen ons aan de tand voelen zodat de beste VVD-lijsttrekker kan worden gekozen.’

Verdonk heeft een campagneteam geformeerd met onder anderen Kay van de Linde, voormalig campagneleider van Pim Fortuyn bij Leefbaar Nederland.

Niet alle VVD’ers zijn blij met de campagnestrijd die Verdonk en Rutte van plan zijn te gaan voeren. Meerdere Tweede-Kamerleden vrezen voor een richtingenstrijd tussen de linkervleugel (Rutte) en de rechts-conservatieve flank (Verdonk). Hun vrees is dat het beeld van een verdeelde partij de VVD zal schaden bij de verkiezingen van 2007.
bron
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 6 april 2006 @ 08:03:02 #277
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36697893
Dat artikel over de bezorgdheid is trouwens eerder geschreven dan de reactie van Rutte.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36697945
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:03 schreef Sidekick het volgende:
Dat artikel over de bezorgdheid is trouwens eerder geschreven dan de reactie van Rutte.
Huh? Dat begrijp ik niet. Dat artikel ober de bezorgheid staat vanochtend in de krant; de reactie van Rutte is van gisteravond. Doet het terzake?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 6 april 2006 @ 08:14:49 #279
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36697995
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Huh? Dat begrijp ik niet. Dat artikel ober de bezorgheid staat vanochtend in de krant; de reactie van Rutte is van gisteravond. Doet het terzake?
Het is in zoverre terzake dat er al bezorgheid was voordat Rutte als een gebeten hond reageerde. Dan zullen ze nu nog wel ietsjes meer bezorgd zijn...
pi_36698028
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het is in zoverre terzake dat er al bezorgheid was voordat Rutte als een gebeten hond reageerde. Dan zullen ze nu nog wel ietsjes meer bezorgd zijn...
Ah, op zo'n fiets. Ja, het is smullen. Wie zei dat, Bos volgens mij, het wordt feest.
Maar als VVD-toplid zou ik me zorgen maken, grooote zorgen .
  donderdag 6 april 2006 @ 08:26:03 #281
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36698086
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ah, op zo'n fiets. Ja, het is smullen. Wie zei dat, Bos volgens mij, het wordt feest.
Rutte moet gewoon wat beter naar zijn grote broer kijken. Bos reageert heel goed op aanvallen en weet er voordeel uit te halen, terwijl Rutte zich nu laat kennen.

95% van de aanhang van Wilders wil liever Verdonk; op zich geen verrassing, maar wellicht een voorbode voor het failliet van Wilders...
pi_36698447
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Als VVD bestuur zou ik me sowieso een beetje zorgen gaan maken.

1. Het verkiezingsprogramma moet nog geschreven worden, Verdonk strooit al met dingen als belastingverlaging, meer politie etc.
2. Als Rita gekozen wordt als partijleider, zit de VVD een jaar in de Tweede Kamer zonder haar partijleider.
3. Indien 2 ----> we krijgen tussendoor nog verkiezingen voor provinciale staten. Daar moet al flink wat zetels worden gewonnen anders zit je in de Eerste Kamer met een linkse meerderheid, waardoor je na 2007 met een eventuele rechtse meerderheid geen kant op kan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_36698529
Die vergelijking in NOVA tussen de toespraken van Fortuyn en Verdonk
  donderdag 6 april 2006 @ 09:19:44 #284
16715 Mylene
*schatje*
pi_36698808
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:02 schreef SCH het volgende:
Die vergelijking in NOVA tussen de toespraken van Fortuyn en Verdonk
Pecies .

Je zou bijna denken dat Kay van der Linden een paar oude speeches heeft liggen van Fortuyn en die opnieuw heeft gebruikt, aldus Ferry Mingelen.
pi_36698949
Pfff wat een gezeik over de "daadkracht"-uitspraak van Verdonk zeg Ben ik nou de enige die zag dat Verdonk moeite had om een goede vergelijking te trekken, daardoor wat hakkelde, om vervolgens een punt te noemen wat slechts een karaktereigenschap is van haarzelf en niet een vergelijking tussen haar en Rutte.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_36699112
quote:
Op donderdag 6 april 2006 07:42 schreef sigme het volgende:
[afbeelding]

Mulder ergerde zich gister op TV al aan Verdonks "houterige spreekbeurt".
pi_36699154
Hoe denkt Rutte een debat op gang te brengen als je geeneens je eigen kwaliteiten op mag noemen?
pi_36699185
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik snap de manier van "campagne" voeren zoiezo al niet. We hebben het hier over de nieuw te kiezen lijsttrekker van zoals het er nu naar uit ziet de 3e partij van Nederland niet over de toekomstige minister-president.
pi_36699334
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:34 schreef MrBean het volgende:

[..]

Mulder ergerde zich gister op TV al aan Verdonks "houterige spreekbeurt".
Het stukje van Mulder leest als een conference van Wim Kan , dus het verwijst ook naar de zorg van de VVDtop; dat het wel cabaret lijkt.
pi_36699549
quote:
Op donderdag 6 april 2006 07:48 schreef sigme het volgende:

[..]

bron
[..]

bron
Aan de ene kant denk ik dat de VVD zich hier te druk over maakt. Zie destijds de strijd om het lijsttrekkerschap bij de PvdA, ondanks dat er tegenstellingen waren tussen de kandidaten ging dat in redelijke harmonie, en toen de verkiezing achter de rug was wezen de neuzen dezelfde richting uit.

Aan de andere kant zie ik wel een paar valkuilen voor de VVD...
- Het bestuur heeft m.i. te nadrukkelijk Rutte gepresenteerd als de kandidaat die de steun krijgt. Mocht Verdonk de verkiezing winnen dan is het de vraag in hoeverre het bestuur nog geloofwaardig kan opereren. Beter was het als het bestuur de verkiezing gefaciliteerd had, maar het aan de betrokkenen zelf had overgelaten om zich wel of niet kandidaat te stellen. Je ziet nu ook dat Verdonk zich opstelt als kandidaat van de 'gewone leden', en zich afzet tegen de partijtop.
- Verdonk neemt een externe campagneleider in de hand (Kay van der Linde). De vraag die dit bij mij opwerpt is of dit wel in het belang van de partij is. Je ziet al meteen dat er een soort Amerikaans-achtige voorverkiezing van wordt gemaakt, compleet met eigen issues van de kandidaat.

Het bestuur zou eigenlijk direct nadat de aanmelding gesloten is de kandidaten bij elkaar moeten roepen, en een aantal onderlinge afspraken moeten maken, inclusief wat te doen op het moment dat de verkiezingsstrijd gelopen is. Het is belangrijk dat vanaf dat moment alle kandidaten zich weer inzetten voor het gemeenschappelijk partijbelang.
  donderdag 6 april 2006 @ 09:56:04 #291
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36699589
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:36 schreef MrBean het volgende:
Hoe denkt Rutte een debat op gang te brengen als je geeneens je eigen kwaliteiten op mag noemen?
Ik vind het ook allemaal een beetje vreemd. Beide zeggen dat er inhoudelijk geen verschil is, Zalm kwam met de melding dat ze qua daadkracht niet verschillen. Er is geen verschil, maar toch ook weer wel.
pi_36699764
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:26 schreef UnleashMitch het volgende:
Pfff wat een gezeik over de "daadkracht"-uitspraak van Verdonk zeg [b] Ben ik nou de enige die zag[/[b] dat Verdonk moeite had om een goede vergelijking te trekken, daardoor wat hakkelde, om vervolgens een punt te noemen wat slechts een karaktereigenschap is van haarzelf en niet een vergelijking tussen haar en Rutte.

Gevragd werd naar het verschil en ze zei dat zelf daadkrachtig is, dus Rutte niet. Duidelijk toch? Of beginnen we nu al met "zo heeft ze het niet gezegd?'.
pi_36699814
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:36 schreef MrBean het volgende:
Er werd niet gevraagd naar haar kwaliteiten maar naar het verschil met Rutte.
pi_36699819
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Gevragd werd naar het verschil en ze zei dat zelf daadkrachtig is, dus Rutte niet. Duidelijk toch? Of beginnen we nu al met "zo heeft ze het niet gezegd?'.
Het is allemaal de schuld van de linkse media...
  donderdag 6 april 2006 @ 10:09:07 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36699863
Wat niet VVD leden er over denken is eigenlijk niet relevant. Het is een interne VVD verkiezing. De partij moet nu kiezen. Verdonk is waanzinnig populair in het land, maar gaan mensen ook op haar stemmen? Mark Rutte is veel meer een man van het midden, een marketing compromis dat nergens naar smaakt.

Heerlijk trouwens om te zien hoe de media (en veel fokkers) in NL hierover struikelen.
Er wordt voornamelijk naar de vorm gekeken, en niet op de inhoud.
"Het broertje van Wouter Bos en het zusje van Pim Fortuyn"
De analyse van Nova verslaggever kwam ook niet verder dan een paar wise-cracks. triest, zoveel inhoudsloosheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 6 april 2006 @ 10:10:58 #296
45206 Pietverdriet
pi_36699913
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:07 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is allemaal de schuld van de linkse media die alleen maar soundbites willen en een spetterende kop
pi_36699932
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat niet VVD leden er over denken is eigenlijk niet relevant. Het is een interne VVD verkiezing. De partij moet nu kiezen. Verdonk is waanzinnig populair in het land, maar gaan mensen ook op haar stemmen? Mark Rutte is veel meer een man van het midden, een marketing compromis dat nergens naar smaakt.

Heerlijk trouwens om te zien hoe de media (en veel fokkers) in NL hierover struikelen.
Er wordt voornamelijk naar de vorm gekeken, en niet op de inhoud.
"Het broertje van Wouter Bos en het zusje van Pim Fortuyn"
De analyse van Nova verslaggever kwam ook niet verder dan een paar wise-cracks. triest, zoveel inhoudsloosheid.
Het is niet goed of het deugt niet. Hou toch op.
pi_36699934
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
De analyse van Nova verslaggever kwam ook niet verder dan een paar wise-cracks.
Rita zelf ook niet , kan ook in principe niet, want het programma wordt volgens mij niet door de lijsttrekker geschreven (die zal er wel een dikke vinger in de pap hebben maar goed).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 6 april 2006 @ 10:12:29 #299
45206 Pietverdriet
pi_36699956
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Rita zelf ook niet , kan ook in principe niet, want het programma wordt volgens mij niet door de lijsttrekker geschreven (die zal er wel een dikke vinger in de pap hebben maar goed).
De fragmenten die je gezien hebt, of haar programma?
  donderdag 6 april 2006 @ 10:13:28 #300
45206 Pietverdriet
pi_36699992
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is niet goed of het deugt niet. Hou toch op.
Waar is jouw diepte verslag te lezen met veel achtergrond informatie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')