abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36581786
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat zeker. Hopelijk geen 6 mei-scenario .
Dat zie ik eerder bij Verdonk gebeuren. Die wordt gehaat. Wilders is een paljas.
  zondag 2 april 2006 @ 17:07:02 #202
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36581789
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:01 schreef Lacoste-krokodil het volgende:

[..]

Een links-liberale VVD zal nooit een succes worden. Verdonk heeft een rechts imago, maar of ze over alle departemenen zo conservatief denkt, is de vraag. Wel is ze in staat mensen naar de stembus te krijgen die uit wantrouwen normaal niet stemmen.
Ja. Verdonk is meer in staat de linkse vleugel van de VVD bij zich te binden dan Rutte de rechtervleugel.
quote:
Hoe het ook zij, Verdonk kan electoraat van CDA, LPF, D66 en Wilders trekken. Rutte kan liberale PvdA'ers overtuigen, maar dat smaldeel is te klein om de VVD een overwinning te brengen.
Bij de PvdA zijn in de peilingen wel veel zetels te halen, want zo rond de 55 zetels is voor elke partij niet een stabiele basis. Daar zitten mensen bij die simpelweg nergens anders heenkunnen, danwel vanwege het kabinet, radicaal links of radicaal rechts. Rutte zou dat kunnen doen, zeker als Bos-kloon.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36581820
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zie ik eerder bij Verdonk gebeuren. Die wordt gehaat. Wilders is een paljas.
Ik denk dat Wilders een stuk meer bedreigingen krijgt.
  zondag 2 april 2006 @ 17:08:29 #204
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36581823
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:53 schreef Sidekick het volgende:
Opmerkelijk nieuws:
[..]

Als de VVD echt een partij wordt waar Pastors en Nawijn zich in kunnen vinden, dan kan dat aan de 'linkse vleugel' wel wat kiezers afschrikken. Sowieso lijkt het me voor types als Wilders, Nawijn en Pastors handig om concurrentie te bieden aan de VVD om die partij zo rechts mogelijk te houden.
Dat wordt dan fijn voor het CDA. De rechtse mensen naar de VVD. Dan heb je altijd van die strategische stemmers die als tegenhanger pvda gaan stemmen. Al heeft het cda een vrij conservatieve achterban. Voor hen is Rutte beter. Bij Verdonk zal je wel eens eenzelfde soort stemmen krijgen als bij de laatste verkiezingen tussen cda en pvda.
Het zal ten gunste van VVD PvdA en christenunie zijn. En ten koste van CDA en klein links.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 2 april 2006 @ 17:10:07 #205
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36581864
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:07 schreef Sidekick het volgende:

Rutte zou dat kunnen doen, zeker als Bos-kloon.
Zijn hele manier van zich prsenteren neigt naar een Bos kloon. Het verschil met Bos is dan bos wel weet dat je niet al je peilen op een andere partij moet richten.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36581871
Maar hoe rechts is Verdonk als ze de helft van die 26k asielzoekers toelaat en alleen maar een mening heeft over haar ministerportefeuille?
pi_36581923
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:10 schreef pberends het volgende:
Maar hoe rechts is Verdonk als ze de helft van die 26k asielzoekers toelaat en alleen maar een mening heeft over haar ministerportefeuille?
Misschien niet zo rechts, vooral onhandig.
  zondag 2 april 2006 @ 17:19:41 #208
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36582068
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:10 schreef pberends het volgende:
En het merendeel van haar plannen zijn eigenlijk proefballonnen. Het meeste van wat ze gezegd heeft is nog in onderzoek of is juridisch niet mogelijk. We zitten nu al op de grens met eu verdragen. En dan heeft ze haar echte plannen niet eens uitgevoerd. Ze komt standvastig over omdat ze haar eigen ideeen gewoon vaak in de pers roept. In de praktijk komen van de plannen bar weinig terecht. Plasterk had er een mooie stukje over geschreven. Hoe ze de mensen bespeelt onder andere met het zorgvuldig uitgekookte incident dat een imam haar geen hand wil geven.
En het beleid waar ze tot nu toe mee pronkt komt van paars 2.
And that is the news.''
pi_36582197
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:19 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

En het merendeel van haar plannen zijn eigenlijk proefballonnen. Het meeste van wat ze gezegd heeft is nog in onderzoek of is juridisch niet mogelijk. We zitten nu al op de grens met eu verdragen. En dan heeft ze haar echte plannen niet eens uitgevoerd. Ze komt standvastig over omdat ze haar eigen ideeen gewoon vaak in de pers roept. In de praktijk komen van de plannen bar weinig terecht. Plasterk had er een mooie stukje over geschreven. Hoe ze de mensen bespeelt onder andere met het zorgvuldig uitgekookte incident dat een imam haar geen hand wil geven.
En het beleid waar ze tot nu toe mee pronkt komt van paars 2.
Dat bedoel ik inderdaad. Ze kookt totale non-discussies als het burqaverbod (die 15 vrouwen die in Nederland met burqa lopen) en het niet de hand willen geven van de imam helemaal uit.
  zondag 2 april 2006 @ 17:37:39 #210
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36582584
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad. Ze kookt totale non-discussies als het burqaverbod (die 15 vrouwen die in Nederland met burqa lopen) en het niet de hand willen geven van de imam helemaal uit.
En dat zien mensen dan als standvastig. Ik zie het meer als een plaat voor de kop hebben en alles doen voor de stemmen.
And that is the news.''
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 12:45:28 #211
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36604496
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:01 schreef Lacoste-krokodil het volgende:
Mark Rutte zal teveel ruimte openlaten op rechts, hoe hij zich ook presenteert.

Hoe het ook zij, Verdonk kan electoraat van CDA, LPF, D66 en Wilders trekken. Rutte kan liberale PvdA'ers overtuigen, maar dat smaldeel is te klein om de VVD een overwinning te brengen.
Ik denk dat Rutte eerder D'66-ers trekt dan Verdonk hoor ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_36604589
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:45 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik denk dat Rutte eerder D'66-ers trekt dan Verdonk hoor ...
Zijn er nog D66'ers over dan?
pi_36604608
Voor D66 geldt trouwens dat ze ook wel kunnen inpakken als Rutte lijsttrekker wordt.
pi_36605316
D66 kan sowieso wel inpakken
pi_36605432
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:28 schreef Doc het volgende:
Enig nadeel van Rutte is zwevende kiezers wellicht eerder Bos zullen kiezen dan Rutte terwijl Verdonk wel echt specifiek mensen over de streep kan trekken om VVD te gaan stemmen. Maar zoals ik al zei, dat zal naar alle wslheid ten koste gaan van Wilders /Pastors, terwijl de VVD ook kiezers aan de linkerkant van de VVD kwijtraakt richting PvdA/D66.
Klopt, daar heb je wel een punt. Verdonk is wel weer iemand die mensen over de streep kan trekken. Toch denk ik dat ze een behoorlijk rechts imago heeft en weinig sociaal-liberalen zal weten te binden. En laten we wel zijn: de kans dat mensen D66 gaan stemmen, is zeer gering. Als die sociaal-liberalen nog wat voelden voor D66, dan zou die partij nu in de peilingen in de lift zitten. Ik kan niet anders dan concluderen dat alle sociaal-liberalen in dit land nu voor de PvdA zouden stemmen.
pi_36606294
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Zijn er nog D66'ers over dan?
) Maar als je naar het verleden kijkt zijn er wel 25 D66 ergens te halen en te verdelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:36:35 #217
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36631496
Verdonk heeft al een campagneleider aangetrokken om de verkiezingen in te gaan, dus ze gaat het doen. Morgen maakt ze het officieel bekend.
pi_36635084
quote:
Verdonk in Elsevier: 'Ja, ik doe het. Let's go'

Rita Verdonk, minister voor Vreemdelingenzaken, stelt zich definitief kandidaat voor het lijsttrekkerschap van haar partij, de VVD. Dat zegt Verdonk deze week in een exclusief en uitgebreid interview met het weekblad Elsevier: 'Ik doe het. Ik heb er met familie, vrienden en partijgenoten over gesproken. Ik zeg nu luid en duidelijk: Ja, let's go.'

Verdonk (50), die het in de race om het lijsttrekkerschap opneemt tegen staatssecretaris Mark Rutte en kamerlid Jelleke Veenendaal, ontkent in Elsevier niet dat ze inmiddels kan bogen op de steun van een aantal prominente VVD-ers, zoals Frits Bolkestein, Ayaan Hirsi Ali en Neelie Kroes.

In het interview met Elsevier geeft Verdonk aan dat ze wil werken aan een VVD die ‘net zo groot is als onder Bolkestein’, ofwel 38 zetels. Haar concurrent Mark Rutte zei eerder te streven naar 30 tot 35 zetels bij de verkiezingen van mei 2007.

Politieke stijl
Het verschil met Rutte, zegt Verdonk, zit in de politieke stijl. ‘Ik ben iemand van: wat je belooft, moet je doen.’ Ze omschrijft zichzelf als een politicus die ‘de taal van gewone mensen spreekt’.

Verdonk: ‘Nederland heeft leiders nodig die staan voor wat ze zeggen. Ik krijg ontzettend veel mailtjes van mensen die mij bedanken: eindelijk iemand die consequenties verbindt aan wat ze belooft. Die mensen zijn daarover verbaasd. Dat is toch raar!’ Verdonk benadrukt dat ze de kandidaat is van gewone partijleden en niet van de inner circle.

Profileren
Het credo ‘afspraak is afspraak’ is een van de drie punten waarop Verdonk zich wil profileren als (kandidaat-)lijsttrekker, zegt ze in Elsevier. Andere belangrijke ambities zijn ‘van Nederland weer een ondernemend land maken’. ‘Minder bureaucratische regels. Meer eigen verantwoordelijkheid. Het einde van de betutteling door de overheid.’

Ook bepleit ze een forse belastingverlaging. ‘Ik wil dat mensen weer plezier hebben als ze naar hun loonstrookje kijken.’

Campagneteam
Het campagneteam van Verdonk bestaat uit de Amsterdamse ondernemer Ed Sinke, jarenlang voorzitter van de VVD-kamercentrale in Amsterdam, Kay van der Linde, bekend geworden als campagneleider van Leefbaar Nederland, en Bartho Boer.

http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/93306/index.html
Met Kay van der Linde!

Komt wel allemaal erg geregisseerd op me over, als ze nu naar buiten treedt met een groot interview in Elsevier dan wist ze vorige week ook al wel wat ze wou.
pi_36635273
Het komt overigens wel redelijk populistisch op me over, met 'de taal van gewone mensen', '
kandidaat van de gewone partijleden', 'minder bureaucratische regels' en 'forse belastingverlaging'.

Ook wel opmerkelijk dat ze min of meer afstand probeert te nemen van de eigen partijtop, door te stellen dat ze niet de kandidaat is van de inner circle. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als ze het 'onverhoopt' niet wordt, of ze dan nog wel verder gaat als VVD'er.
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:56:05 #220
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36635598
OMG, Kay. Dat wordt een nog grotere bashcampagne dan met campagneleider Rutte.

Haar profilering met 'duidelijkheid' is goed, maar zeggen dat ze consequenties verbindt aan haar woorden? Constant sorry roepen vind ik niet een consequentie voor haar fouten... Daar kan ze flink op worden aangepakt.
pi_36635727
Rutte heeft overigens Frits Huffnagel aangesteld als campagneleider...
quote:
Frits Huffnagel, voormalig wethouder in Amsterdam, leidt de campagne van Rutte. Volgens Huffnagel is nog niet gebleken dat Rutte en Verdonk het fundamenteel oneens zijn. De campagne zal ook volgens hem vooral een keuze zijn tussen de stijl van de twee kandidaten.

Rutte zei dit weekeinde dat hij kiezers wil zoeken bij de rechtervleugels van het CDA en de PvdA. Huffnagel: ''Als Verdonk denkt dat kiezers vooral rechts van de VVD te vinden zijn, ontstaat er een discussie over de koers.''

http://www.parool.nl/nieuws/2006/APR/04/bin1.html
pi_36636254

Inhoudelijk ga ik meer voor Kamp, maar als Nawijn de handoek in de ring gooit als Verdonk lijsstrekker dan is daarmee de eerste overwinning al binnen zegmaar. Bovendien doet ze het goed bij het groter publiek. Nu maar hopen dat ze, naast bestuurderskwaliteiten, ook debatteerkwaliteiten heeft.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_36636710
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:18 schreef sizzler het volgende:

Inhoudelijk ga ik meer voor Kamp, maar als Nawijn de handoek in de ring gooit als Verdonk lijsstrekker dan is daarmee de eerste overwinning al binnen zegmaar. Bovendien doet ze het goed bij het groter publiek. Nu maar hopen dat ze, naast bestuurderskwaliteiten, ook debatteerkwaliteiten heeft.
Welke bestuurderskwaliteiten? Het draait bij Verdonk volgens mij vooral om presenteerkwaliteiten, bestuurlijk en inhoudelijk is ze zelfs vrij zwak.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze Rutte zo onbetrouwbaar vindt...
quote:
Het verschil met Rutte, zegt Verdonk, zit in de politieke stijl. ‘Ik ben iemand van: wat je belooft, moet je doen.’
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:36:57 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36636761
Toch heerlijk om te zien hoe de Media er mee omgaan, Radio 1 noemde haar gisteren Il Duce..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36636856
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Welke bestuurderskwaliteiten? Het draait bij Verdonk volgens mij vooral om presenteerkwaliteiten, bestuurlijk en inhoudelijk is ze zelfs vrij zwak.

[..]
Imo kan je ministers in twee groepen indelen. Een groep die "op de winkel past" en alle moeilijke beslissingen voor zich uitschuift (neem Peijs en rekeningrijden) en een groep die daadwerkelijk de punten afwerkt die in het regeerakkoord staan, moeilijke beslissingen neemt en een verbetering in de situatie aanbrengt. Verdonk behoort duidelijk tot die laatste groep. Hence de bestuurderskwaliteiten.
pi_36636905
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Imo kan je ministers in twee groepen indelen. Een groep die "op de winkel past" en alle moeilijke beslissingen voor zich uitschuift (neem Peijs en rekeningrijden) en een groep die daadwerkelijk de punten afwerkt die in het regeerakkoord staan, moeilijke beslissingen neemt en een verbetering in de situatie aanbrengt. Verdonk behoort duidelijk tot die laatste groep. Hence de bestuurderskwaliteiten.
Heb je voorbeelden van de beslissingen die ze genomen heeft?
pi_36636933
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch heerlijk om te zien hoe de Media er mee omgaan, Radio 1 noemde haar gisteren Il Duce..
De stempel "IJzeren Rita" was niet effectief genoeg dus nu verzinnen ze weer wat anders? Jammer en zielig tegelijk.
pi_36636954
quote:
Volgens mij heeft Verdonk geen klagen over de media, neem alleen al Elsevier die haar met een 'exclusief' interview lanceert in haar streven lijsttrekker te worden.
pi_36637092
Geweldig, wat zullen ze zuur zijn in Hilversum... de jarenlange anti-Verdonk campagne om alsnog 26000 uitgeprocedeerde PvdA-stemmers te legaliseren heeft haar alleen maar populairder gemaakt. Ik hoop dat ze hier flink van kan profiteren...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruļneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_36637367
quote:
Oh god, dat gehuil begint ook alweer
pi_36637391
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:43 schreef sizzler het volgende:

[..]

De stempel "IJzeren Rita" was niet effectief genoeg dus nu verzinnen ze weer wat anders? Jammer en zielig tegelijk.
Ik dacht eigenlijk dat 'IJzeren Rita' een koosnaam was?

Volgens mij is ze trouwens zó controversieel dat wat haar tegenstanders aan beledigende termen verzinnen dezelfde benamingen zijn die haar aanhangers voor haar verzinnen .

En daarbij geldt dat de fatsoenlijke voor- en tegenstanders komen met dingen als 'IJzeren Rita' en de smaak- en stijllozen (voor en tegen) met deportatievergelijkingen (of erger).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36637413
Dat campagneteam van haar is wel geweldig fout Hoe krijgt ze ze bij elkaar
pi_36637427
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh god, dat gehuil begint ook alweer
Ja, 'boehoe, ze demoniseren me'.

Het zal ook wel de kaart worden die Kay van der Linde gaat uitspelen.
pi_36637438
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:43 schreef sizzler het volgende:

[..]

En weer een bevestiging dat de publieke omroep niet of nauwelijks objectief is.
pi_36637447
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden van de beslissingen die ze genomen heeft?
IND aanpakken, verplichte taaltoetsen, geen generaal pardon voor alle uitgeprocedeerde asielzoekers maar een laatste herziening, instellen van uitzetcentra, de problemen bij de kern aanpakken door naar Marokko, de Antillen en Turkije te gaan en continu in discussie te blijven met Imams en minderheidsgroepen etc. Stel jezelf nu de dezelfde vraag voor alle andere ministers en rank Verdonk ertussen. Hetzelfde kan je doen voor alle ministers (cq staatssecretarissen) van integratie. Ligt verdonk dan boven of onder het gemiddelde? Ze doet waarvoor ze is aangesteld en daar zijn bestuurskwaliteiten voor nodig. Als je die niet hebt kom je weinig aan besturen toe en moet je je die eerst eigen maken. Het is net als met autorijden eigenlijk. Hoe beter je de auto onde rcontrole hebt hoe beter je je kan concentreren op het rijden zelf, ipv het besturen ervan.

Ik zou je meer voorbeelden kunnen geven als Internet hier in Laos niet zo verdomd langzaam was.
pi_36637471
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:59 schreef nikk het volgende:

[..]

En weer een bevestiging dat de publieke omroep niet of nauwelijks objectief is.
Heerlijk dit.
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:01:09 #237
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36637475
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze Rutte zo onbetrouwbaar vindt...
[..]
Inderdaad, als je ziet dat het merendeel van haar plannen niet eens gerealiseerd zijn en ze nog teert op plannen uit paars 2.

Je laatste wuote laat mooi zien hoe ze al begonnen met de campagne is. Rutte als onbetrouwbaar neerzetten.
And that is the news.''
pi_36637491
Denk niet dat Verdonk breed genoeg is. Maarja de vorige verkiezingen ging ook alleen maar over immigranten .
pi_36637613
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja, 'boehoe, ze demoniseren me'.
Ach, kom. Harry Potter is toch ook flauw. Stel dat ze Balkenende even vaak HP zouden noemen als Verdonk "IJzeneren Rita". Niks "boehoe", gewoon flauw en kinderachtig.
quote:
Het zal ook wel de kaart worden die Kay van der Linde gaat uitspelen.
Een campagneteam is natuurlijk wel wat anders dan de 'objectieve' media. Ik hoop niet dat het die kant opgaat overigens.
pi_36637630
Ik denk dat Verdonk meer stemmers zal trekken dan Rutte. Rutte zal misschien een paar overgebleven D66'ers aan kunnen trekken, maar aan de rechterkant zullen er veel stemmers wegvallen. Dus ik ga voor Verdonk
pi_36637698
Kay laat haar natuurlijk vallen 2 weken voor de verkiezingen, maar hij vergat dat ze nog minister is en zet hem uit naar Amerika.
pi_36637708
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ach, kom. Harry Potter is toch ook flauw. Stel dat Balkenende even vaak HP zouden noemen als Verdonk "IJzeneren Rita". Niks "boehoe", gewoon flauw en kinderachtig.
Hallo, ze schermt zelf voortdurend met dat soort kwalificaties. Lees dat interview in Elsevier nog even terug.

Verder begin ik dat gekoketteer met die mailtjes een beetje kindrachtig te vinden.
pi_36637718
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:06 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik denk dat Verdonk meer stemmers zal trekken dan Rutte. Rutte zal misschien een paar overgebleven D66'ers aan kunnen trekken, maar aan de rechterkant zullen er veel stemmers wegvallen. Dus ik ga voor Verdonk
Inhoud interesseert je niet?
pi_36637807
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Inhoud interesseert je niet?
Ik denk dat inhoudelijk de VVD niet veel zal veranderen met Verdonk of Rutte aan het stuur, alleen de punten die tijdens de verkiezingen naar voren zullen worden gebracht zullen verschillen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:17:14 #245
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36637945
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

IND aanpakken
Ze heeft daar ook nogal wat foute beslissingen genomen, zie de volgende reconstructie van Klaas de Vries:
quote:
In 2004 ontstond bij de IND een complete chaos, waardoor tienduizenden vreemdelingen ernstig gedupeerd werden. De uitgifte en verlenging van documenten draaide compleet in de soep. Verantwoordelijk voor deze ‘bestuurlijke puinhoop’ (NRC-Handelsblad): altijd een minister, en ditmaal uiteraard de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie, mevrouw Verdonk.

Het verhaal begint in 2001 met een motie-Dittrich die vraagt om de behandeltermijnen van verzoeken om vergunningen drastisch terug te brengen. Ook de Ombudsman had zijn zorgen geuit over de explosieve toename van het aantal klachten over de duur van de behandeling van aanvragen. Daarom werd een plan gemaakt. Dat voorzag in de overdracht van enkele taken door de vreemdelingendienst/vreemdelingenpolitie aan de IND terwijl de gemeenten baliewerkzaamheden van de vreemdelingendiensten zouden overnemen.

In september 2002 gaat het project definitief van start. Alles blijkt natuurlijk ingewikkelder dan men dacht. In januari 2003 wordt besloten de taakoverdracht niet in september te realiseren. En in juli 2003, de maand waarin mevrouw Verdonk minister wordt, valt het besluit om de einddatum te verschuiven naar 1 april 2004. Alle seinen staan intern nu op rood. Er zijn grote problemen met de ICT-voorzieningen die onvoldoende op elkaar zijn afgestemd. Eind maar 2004 wordt besloten de hele operatie nog maar iets uit te stellen, ditmaal naar 24 mei 2004.

Inmiddels hadden Jeroen Dijsselbloem en ik lucht gekregen van de problematiek en op 20 februari 2004 bezorgde vragen gesteldover de geplande overdracht van frontoffice taken van de Vreemdelingendiensten aan de gemeenten. Op 14 april komen de antwoorden, zeer uitgebreid: alles is dikke mik, de kwaliteit blijft gegarandeerd, alle achterstanden zijn weggewerkt.

Rond eind mei komt een lawine van berichten op gang over een complete administratieve chaos bij de verstrekking en verlening van vergunningen.

Op 9 juni 2004 neemt de Kamer unaniem een motie van mij aan, die vraagt om een plan van aanpak om de problemen op te lossen. De minister zegt dat toe, komt met een plan en verklaart dat met behulp van de gepresenteerde maatregelen de meest acute problemen naar verwachting binnen twee maanden onder controle zijn. Nou nee, dus.

In antwoorden op enkele Kamervragen op 2 augustus 2004 antwoordt de minister, dat “er is gebleken van de nodige van tevoren onvoorziene omstandigheden, met name gelegen in de sfeer van de automatisering.”

Maar die problemen waren helemaal niet onvoorzien. Uit het rapport van de Algemene Rekenkamer blijkt dat “een van de belangrijkste conclusies” van een ICT-audit van PriceWaterhouseCoopers in maart luidde, dat er alsnog aanvullende ketentesten moesten worden uitgevoerd. Dat advies wordt niet opgevolgd. Er komen geen integrale ketentesten.

En er wordt nog een advies niet opgevolgd. Het agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten geeft in mei formeel een akkoord voor de implementatie. De minister vermeldt dat in haar reconstructie, maar zegt er niet bij wat de Algemene Rekenkamer wel vermeldt. Het formele akkoord ging vergezeld van “een dringend verzoek om het proces van berichtafhandeling en titellevering nog eens kritisch door te lichten en simulaties in een testomgeving uit te voeren.”

Volgens de Rekenkamer is dit dringende verzoek afgewogen en niet opgevolgd. De minister heeft hier persoonlijk mee ingestemd. Volgens de Algemene Rekenkamer namen “de stuurgroep en de minister hiermee een risico.”

Dat kun je wel zeggen, en het pakt dramatisch uit. Tienduizenden vreemdelingen zijn door dit optreden van de minister gedupeerd. De minister heeft gezegd dat ze dat betreurt. Sorry. Maar is dat adequaat als je zelf dringende adviezen van deskundigen niet opvolgt?
quote:
, instellen van uitzetcentra,
Jammer alleen dat ze haar afspraak niet nakomt.
quote:
de problemen bij de kern aanpakken door naar Marokko, de Antillen en Turkije te gaan en continu in discussie te blijven met Imams en minderheidsgroepen etc.
Dit is geen beslissing. Overleggen doet iedere minister.
pi_36637978
Ik hoop dat Verdonk lijsttrekker wordt. Er is m.i. geen betere optie .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36637995
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Hallo, ze schermt zelf voortdurend met dat soort kwalificaties. Lees dat interview in Elsevier nog even terug.

Verder begin ik dat gekoketteer met die mailtjes een beetje kindrachtig te vinden.
Pleur toch op. Il Duce... wat dachten ze bij radio 1, hmm Hitler hadden we al bij Fortuyn laten we maar Mussolini nemen? Echt, ik hoop van harte dat de publieke omroepen deze kabinetsperiode nog op de schop gaan.
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:21:35 #248
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36638096
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ach, kom. Harry Potter is toch ook flauw. Stel dat ze Balkenende even vaak HP zouden noemen als Verdonk "IJzeneren Rita". Niks "boehoe", gewoon flauw en kinderachtig.
IJzeren Rita verwijst naar Margaret "The Iron Lady" Thatcher, een standvastige en daadkrachtige vrouw aan het bewind.
pi_36638517
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Pleur toch op. Il Duce... wat dachten ze bij radio 1, hmm Hitler hadden we al bij Fortuyn laten we maar Mussolini nemen? Echt, ik hoop van harte dat de publieke omroepen deze kabinetsperiode nog op de schop gaan.
Wie heeft het precies over 'Il Duce' gehad? Een presentator? Een gast in een programma? Wat was de context?
pi_36638603
quote:

[..]

Radio 1 is dan ook de spreekbuis van links Nederland. Die zijn al sinds het aantreden van Balkenende oppositie aan het voeren tegen dit kabinet. Kan me wel voorstellen dat ze een beetje in paniek zijn geraakt van dit nieuws en dan gekke dingen gaan roepen....
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruļneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 april 2006 @ 13:37:53 #251
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36638671
[img[http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d1105.gif[/img]
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:05:11 #252
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36639564
Ze doet ut .....

Maak je borst maar nat Woutertje Bos, de rechtse zomer komt eraan.
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:10:41 #253
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36639735
quote:
Lat

De lat voor haar succes legt zij op 38 zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen van mei volgend jaar, hetzelfde resultaat als Bolkestein had in 1998.

Debatten

Mark Rutte heeft Rita Verdonk uitgedaagd voor een reeks van debatten in de zeventien kamercentrales van de VVD. "Die mogen ons aan de tand voelen zodat de beste VVD-lijsttrekker kan worden gekozen".

Rutte denkt nog steeds dat er weinig inhoudelijke verschillen zijn tussen hem en Verdonk. "De debatten zullen die verschillen duidelijk moeten maken", aldus Rutte. "Op grond van het interview van Elsevier zie ik geen onderscheid." De staatssecretaris van Onderwijs begeleidt momenteel een delegatie van bedrijven en universiteiten in Beieren.
pi_36639802
quote:

[..]

Zielig ventje ben je toch.

Heb je het uberhaupt gehoord?
pi_36639849
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Radio 1 is dan ook de spreekbuis van links Nederland. Die zijn al sinds het aantreden van Balkenende oppositie aan het voeren tegen dit kabinet. Kan me wel voorstellen dat ze een beetje in paniek zijn geraakt van dit nieuws en dan gekke dingen gaan roepen....
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:32 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wie heeft het precies over 'Il Duce' gehad? Een presentator? Een gast in een programma? Wat was de context?
Het lijkt me trouwens dat 'links' hier niet van in paniek zal raken. De partijtop van de VVD misschien wel. Figuren als Pastors en Wilders, die hun eigen politieke dromen in rook zien opgaan, zijn wellicht nog de allergrootste 'verliezers'.
pi_36639856
Mooi! Zo kan de VVD pas echt afglijden naar de one-issue-partij die ze is geworden.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_36639912
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Je bedoelt de zender waar de TROS, de EO, de AVRO, de NCRV enz. uitzenden?
Heerlijk, dat slachtoffergedrag, het begint nu alweer
pi_36639975
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:14 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[..]

Het lijkt me trouwens dat 'links' hier niet van in paniek zal raken. De partijtop van de VVD misschien wel. Figuren als Pastors en Wilders, die hun eigen politieke dromen in rook zien opgaan, zijn wellicht nog de allergrootste 'verliezers'.
Dat gebeurt alleen als Verdonk wint van Rutte en die race lijkt me nog lang niet gelopen, zeker niet met figuren als Van de Linde erbij - het gaat hier voorlopig over de VVD-leden en dat zijn toch echt andere andere mensen dan de Pim-people. Keurige jasje-dasje, permanent, parelketting types die niet zelden vrijwilligerswerk met vluchtelingen doen en lang niet allemaal zo gecharmeerd zijn van de harde populistische teksten van Verdonk.
pi_36640164
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:14 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Figuren als Pastors en Wilders, die hun eigen politieke dromen in rook zien opgaan, zijn wellicht nog de allergrootste 'verliezers'.
Die zien hun politieke dromen juist uitkomen met Verdonk...
pi_36640295
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:26 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Die zien hun politieke dromen juist uitkomen met Verdonk...
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:51:55 #261
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36640914
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Je vermaakt je wel he
And that is the news.''
pi_36641147
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:51 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je vermaakt je wel he
Ja heerlijk vind ik het, die zure politieke correcte rechtse slachtoffertoon
pi_36641191
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:30 schreef SCH het volgende:

[..]

De Rotterdamse ex-wethouder Marco Pastors vindt het 'prima' als Verdonk het rechtse geluid gaat verkopen.

Marco Pastors, voormalig wethouder voor Leefbaar Rotterdam, heeft ook al een groot vertrouwen in Verdonk. ''Zij is een geestverwant,''

De Rotterdamse opvolger van Pim Fortuyn vindt het 'geen probleem' om zijn eigen landelijke aspiraties op te geven als iemand anders de boodschap beter aan de man kan brengen.

Bron: Het Parool

Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 april 2006 @ 15:04:38 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36641268
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat gebeurt alleen als Verdonk wint van Rutte en die race lijkt me nog lang niet gelopen, zeker niet met figuren als Van de Linde erbij - het gaat hier voorlopig over de VVD-leden en dat zijn toch echt andere andere mensen dan de Pim-people. Keurige jasje-dasje, permanent, parelketting types die niet zelden vrijwilligerswerk met vluchtelingen doen en lang niet allemaal zo gecharmeerd zijn van de harde populistische teksten van Verdonk.
nou dat soort mensen zie ik zelden bij vluchtelingenwerk, ik denk dat je meer de mensen bedoeld zoals in Vught die een villa kochten met zn alle om er maar geen asielzoekerscentrum in te laten komen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36641278
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:02 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De Rotterdamse ex-wethouder Marco Pastors vindt het 'prima' als Verdonk het rechtse geluid gaat verkopen.

Marco Pastors, voormalig wethouder voor Leefbaar Rotterdam, heeft ook al een groot vertrouwen in Verdonk. ''Zij is een geestverwant,''

De Rotterdamse opvolger van Pim Fortuyn vindt het 'geen probleem' om zijn eigen landelijke aspiraties op te geven als iemand anders de boodschap beter aan de man kan brengen.

Bron: Het Parool

Ja, en wat zegt dat? Tuurlijk zegt Pastors dit maar ondertussen baalt hij als een stier en ziet zijn eigen Pim-aspiraties uit elkaar vallen.
pi_36641295
Zijn jullie beiden weleens bij een VVD bijeenkomst geweest?
pi_36641334
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, en wat zegt dat? Tuurlijk zegt Pastors dit maar ondertussen baalt hij als een stier en ziet zijn eigen Pim-aspiraties uit elkaar vallen.
pi_36641401
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nou dat soort mensen zie ik zelden bij vluchtelingenwerk, ik denk dat je meer de mensen bedoeld zoals in Vught die een villa kochten met zn alle om er maar geen asielzoekerscentrum in te laten komen.
Jij denkt in clichébeelden.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36641407
quote:

[..]

ik denk dat je meer de mensen bedoeld zoals in Vught die een villa kochten met zn alle om er maar geen asielzoekerscentrum in te laten komen.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zoveel voor hun buurt over hebben...
pi_36641418
quote:

[..]

Je hebt in bijvoorbeeld het Gooi aardig wat van die lieve goedbedoelende mevrouwen die zich het lot van deze mensen aantrekken. kijk hier eens: http://www.ncrv.nl/ncrv/home?nav=hikmKsHtGATUGkQtLdF
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 april 2006 @ 15:39:57 #271
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36642454
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Als Verdonk niet gekozen wordt dat start ze haar eigen partij - daar kan je donder op zeggen. Zeker met Kay vd Linde erbij. In dat geval denk ik wel dat er een ruk naar rechts mogelijk is. De OSM rechtsen stemmen VVD, de volksere rechtsen stemmen dan Verdonk. Bij elkaar zullen ze de 35 a 40 zetels redden denk ik.
pi_36642560
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:39 schreef Doc het volgende:

[..]

Als Verdonk niet gekozen wordt dat start ze haar eigen partij - daar kan je donder op zeggen. Zeker met Kay vd Linde erbij. In dat geval denk ik wel dat er een ruk naar rechts mogelijk is. De OSM rechtsen stemmen VVD, de volksere rechtsen stemmen dan Verdonk. Bij elkaar zullen ze de 35 a 40 zetels redden denk ik.
Ja, dan gaat ze met Pastors en Eerdmans in zee.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 april 2006 @ 15:43:55 #273
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36642593
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dan gaat ze met Pastors en Eerdmans in zee.
En Wilders er voor de gezelligheid ook bij?
pi_36642646
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:43 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat wordt een gezellige boel.
pi_36642651
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:43 schreef Doc het volgende:

[..]

Nee, die kan niet met Pastors en Eerdmans overweg.
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:47:43 #276
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36642725
quote:

[..]

Als Verdonk niet gekozen wordt dat start ze haar eigen partij - daar kan je donder op zeggen. Zeker met Kay vd Linde erbij.
Kay zou het wel adviseren ja, maar zij gaat echt geen eigen partij starten. Ze zegt zelf dat er vrijwel geen inhoudelijke verschillen zijn tussen de kandidaten en heeft ze nog nooit een dermate kritiek geleverd aarbij je zou verwachten dat er een breuk volgt.
pi_36642850
quote:

[..]

Als Verdonk niet gekozen wordt dat start ze haar eigen partij - daar kan je donder op zeggen.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet, het is ook typisch dom media geneuzel dat Rutte van de "linkse" vleugel zou zijn en Verdonk van de "rechtse"
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:55:09 #278
45206 Pietverdriet
pi_36642943
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bedoelt de zender waar de TROS, de EO, de AVRO, de NCRV enz. uitzenden?
Heerlijk, dat slachtoffergedrag, het begint nu alweer
Slachtoffergedrag?
Zoals die 26.000 uitgeprocedeerd asielzoekers?
Zoals iedereen die verdonk laat uitzetten, volgens een PvdA wet?
pi_36642978
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, die kan niet met Pastors en Eerdmans overweg.
Nee? Ze zouden samen wel veel sterker staan.
pi_36642982
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Slachtoffergedrag?
Dat blijft lachwekkend
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:56:48 #281
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36643004
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Slachtoffergedrag?
In 4 jaar tijd ng niet eens ee eigen wet. En toch zoveel roepen. Blijkbaar heeft ze toch nog niet zoveel voor elkaar gekregen..
And that is the news.''
pi_36643017
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kay zou het wel adviseren ja, maar zij gaat echt geen eigen partij starten. Ze zegt zelf dat er vrijwel geen inhoudelijke verschillen zijn tussen de kandidaten en heeft ze nog nooit een dermate kritiek geleverd aarbij je zou verwachten dat er een breuk volgt.
Waarom zou ze dat niet doen? Ze krijgt immers zoveel mailtjes van mensen die een dringend beroep op haar doen

Bovendien is ze bij de VVD echt uitgerangeerd als ze van Rutte verliest.
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:57:46 #283
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36643041
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zou ze dat niet doen? Ze krijgt immers zoveel mailtjes van mensen die een dringend beroep op haar doen

Bovendien is ze bij de VVD echt uitgerangeerd als ze van Rutte verliest.
Zoiets dacht va ook van de hoop scheffer.
En die toch nu bij de navo
And that is the news.''
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:57:49 #284
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36643042
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:56 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Nee? Ze zouden samen wel veel sterker staan.
Wilders wil niets te maken hebben met "LPF-verblijfselen" oid.
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:58:30 #285
45206 Pietverdriet
pi_36643063
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:56 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

In 4 jaar tijd ng niet eens ee eigen wet. En toch zoveel roepen. Blijkbaar heeft ze toch nog niet zoveel voor elkaar gekregen..
Waarom zou je een nieuwe wet willen als de oude functioneerd?
pi_36643077
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wilders wil niets te maken hebben met "LPF-verblijfselen" oid.
Oh op die manier.
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:59:05 #287
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36643082
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat denk ik eerlijk gezegd niet, het is ook typisch dom media geneuzel dat Rutte van de "linkse" vleugel zou zijn en Verdonk van de "rechtse"
Puur een spel van poppetjes dus? Qua inhoud maakt het toch niet uit?
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:59:47 #288
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36643105
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik geloof dat het over integrateiwetgeving gaat.
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:01:10 #289
45206 Pietverdriet
pi_36643145
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat het in de Nederlandse politiek zelden gaat om de inhoud wisten we toch al lang, dat moet zelfs jij hebben begrepen toen de PvdA Wouter Bos als lijsttrekker neerzette. Ik zou best met hem willen neuken, maar een goed gesprek voeren lijkt me een stuk moeilijker..
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:03:50 #290
45206 Pietverdriet
pi_36643232
De vraag is maar waar de VVD de stemmen wil wegtrekken.
Rechtervleugel van PvdA en CDA, D66 dan neem je die Wouter Bos kloon
Wil je ze bij Wilders wegtrekken, dan neem je Rita.
Persoonlijk vind ik ze beiden, en de VVD, niets meer met liberalisme te maken hebben
IK WIL GVD EEN LIBERALE PARTIJ!!
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:05:38 #291
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36643294
quote:

[..]

Dat weet ik ook niet. Maar dat is wel iets wat Verdonk roept, en waar de bevolking een tijd om heeft geroepen.
And that is the news.''
pi_36643336
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:

Tjaaa... D'66 ?
Liberaal is zooooooooooo 19e eeuws.........
pi_36643359
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee niet echt, vind het tussen Rutte en Verdonk opzich wel een keuze, uiteraard binnnen de standpunten van de partij. Als je het als een spel van poppetjes ziet dan zou dit natuurlijk voor elke lijsttrekkerverkieizingen van elke willekeurige partij gelden.
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:07:41 #294
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36643375
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
De vraag is maar waar de VVD de stemmen wil wegtrekken.
Rechtervleugel van PvdA en CDA, D66 dan neem je die Wouter Bos kloon
Wil je ze bij Wilders wegtrekken, dan neem je Rita.
Persoonlijk vind ik ze beiden, en de VVD, niets meer met liberalisme te maken hebben
We hebben inderdaad niet echt een liberale partij meer in Nederland. de VVD pocht er soms mee, maar die zijn allang de neo-conservatieve weg ingeslagen. CDA en VVD lijken samen wel wat op de republikeinse partij zoals je die in de vs hebt.
And that is the news.''
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:08:47 #295
45206 Pietverdriet
pi_36643411
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tjaaa... D'66 ?
Liberaal is zooooooooooo 19e eeuws.........
Fortuynisme is 21e eeuws, doe mij dan maar de 19e
pi_36643415
quote:

[..]

Niet. Maar bij een wet hoort een uitvoering. Verdonk kan de invoering van de wet niet op haar conto schrijven, de uitvoering wel. De invoerder van de wet is van mening dat haar uitvoering niet deugt (je kan ook zeggen dat die wet dus niet deugt). De wet beoogde volgens de invoerder iets anders dan de huidige uitvoering. Als Verdonk dat ook zou vinden zou dat een goede reden zijn, voor haar, om de wet weer aan te passen, zodat deze beter strookt met haar wensen.

De wet (Vreemdelingenwet2000) is onlangs geėvalueerd, toch? Weet iemand wat er uit de evaluatie kwam?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36643470
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Fortuynisme is 21e eeuws, doe mij dan maar de 19e
Een voorkeur voor reactionair-liberaal ?
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:12:45 #298
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36643554
Wat je ook van Verdonk mag vinden: dit beloven weer heerlijke verkiezingen te worden er vanuitgaande dat ze lijsttrekker wordt
pi_36643613
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:12 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat je ook van Verdonk mag vinden: dit beloven weer heerlijke verkiezingen te worden er vanuitgaande dat ze lijsttrekker wordt
Klopt, ik verheug me er nu al op
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:14:22 #300
45206 Pietverdriet
pi_36643621
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een voorkeur voor reactionair-liberaal ?
Nee, klassiek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')