abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36636905
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Imo kan je ministers in twee groepen indelen. Een groep die "op de winkel past" en alle moeilijke beslissingen voor zich uitschuift (neem Peijs en rekeningrijden) en een groep die daadwerkelijk de punten afwerkt die in het regeerakkoord staan, moeilijke beslissingen neemt en een verbetering in de situatie aanbrengt. Verdonk behoort duidelijk tot die laatste groep. Hence de bestuurderskwaliteiten.
Heb je voorbeelden van de beslissingen die ze genomen heeft?
pi_36636933
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch heerlijk om te zien hoe de Media er mee omgaan, Radio 1 noemde haar gisteren Il Duce..
De stempel "IJzeren Rita" was niet effectief genoeg dus nu verzinnen ze weer wat anders? Jammer en zielig tegelijk.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_36636954
quote:
Toch heerlijk om te zien hoe de Media er mee omgaan, Radio 1 noemde haar gisteren Il Duce..
Volgens mij heeft Verdonk geen klagen over de media, neem alleen al Elsevier die haar met een 'exclusief' interview lanceert in haar streven lijsttrekker te worden.
pi_36637092
Geweldig, wat zullen ze zuur zijn in Hilversum... de jarenlange anti-Verdonk campagne om alsnog 26000 uitgeprocedeerde PvdA-stemmers te legaliseren heeft haar alleen maar populairder gemaakt. Ik hoop dat ze hier flink van kan profiteren...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_36637367
quote:
Oh god, dat gehuil begint ook alweer
pi_36637391
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:43 schreef sizzler het volgende:

[..]

De stempel "IJzeren Rita" was niet effectief genoeg dus nu verzinnen ze weer wat anders? Jammer en zielig tegelijk.
Ik dacht eigenlijk dat 'IJzeren Rita' een koosnaam was?

Volgens mij is ze trouwens zó controversieel dat wat haar tegenstanders aan beledigende termen verzinnen dezelfde benamingen zijn die haar aanhangers voor haar verzinnen .

En daarbij geldt dat de fatsoenlijke voor- en tegenstanders komen met dingen als 'IJzeren Rita' en de smaak- en stijllozen (voor en tegen) met deportatievergelijkingen (of erger).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36637413
Dat campagneteam van haar is wel geweldig fout Hoe krijgt ze ze bij elkaar
pi_36637427
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh god, dat gehuil begint ook alweer
Ja, 'boehoe, ze demoniseren me'.

Het zal ook wel de kaart worden die Kay van der Linde gaat uitspelen.
pi_36637438
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:43 schreef sizzler het volgende:

[..]

En weer een bevestiging dat de publieke omroep niet of nauwelijks objectief is.
pi_36637447
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden van de beslissingen die ze genomen heeft?
IND aanpakken, verplichte taaltoetsen, geen generaal pardon voor alle uitgeprocedeerde asielzoekers maar een laatste herziening, instellen van uitzetcentra, de problemen bij de kern aanpakken door naar Marokko, de Antillen en Turkije te gaan en continu in discussie te blijven met Imams en minderheidsgroepen etc. Stel jezelf nu de dezelfde vraag voor alle andere ministers en rank Verdonk ertussen. Hetzelfde kan je doen voor alle ministers (cq staatssecretarissen) van integratie. Ligt verdonk dan boven of onder het gemiddelde? Ze doet waarvoor ze is aangesteld en daar zijn bestuurskwaliteiten voor nodig. Als je die niet hebt kom je weinig aan besturen toe en moet je je die eerst eigen maken. Het is net als met autorijden eigenlijk. Hoe beter je de auto onde rcontrole hebt hoe beter je je kan concentreren op het rijden zelf, ipv het besturen ervan.

Ik zou je meer voorbeelden kunnen geven als Internet hier in Laos niet zo verdomd langzaam was.
pi_36637471
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:59 schreef nikk het volgende:

[..]

En weer een bevestiging dat de publieke omroep niet of nauwelijks objectief is.
Heerlijk dit.
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:01:09 #237
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36637475
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Welke bestuurderskwaliteiten? Het draait bij Verdonk volgens mij vooral om presenteerkwaliteiten, bestuurlijk en inhoudelijk is ze zelfs vrij zwak.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze Rutte zo onbetrouwbaar vindt...
[..]
Inderdaad, als je ziet dat het merendeel van haar plannen niet eens gerealiseerd zijn en ze nog teert op plannen uit paars 2.

Je laatste wuote laat mooi zien hoe ze al begonnen met de campagne is. Rutte als onbetrouwbaar neerzetten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36637491
Denk niet dat Verdonk breed genoeg is. Maarja de vorige verkiezingen ging ook alleen maar over immigranten .
pi_36637613
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja, 'boehoe, ze demoniseren me'.
Ach, kom. Harry Potter is toch ook flauw. Stel dat ze Balkenende even vaak HP zouden noemen als Verdonk "IJzeneren Rita". Niks "boehoe", gewoon flauw en kinderachtig.
quote:
Het zal ook wel de kaart worden die Kay van der Linde gaat uitspelen.
Een campagneteam is natuurlijk wel wat anders dan de 'objectieve' media. Ik hoop niet dat het die kant opgaat overigens.
pi_36637630
Ik denk dat Verdonk meer stemmers zal trekken dan Rutte. Rutte zal misschien een paar overgebleven D66'ers aan kunnen trekken, maar aan de rechterkant zullen er veel stemmers wegvallen. Dus ik ga voor Verdonk
pi_36637698
Kay laat haar natuurlijk vallen 2 weken voor de verkiezingen, maar hij vergat dat ze nog minister is en zet hem uit naar Amerika.
pi_36637708
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ach, kom. Harry Potter is toch ook flauw. Stel dat Balkenende even vaak HP zouden noemen als Verdonk "IJzeneren Rita". Niks "boehoe", gewoon flauw en kinderachtig.
Hallo, ze schermt zelf voortdurend met dat soort kwalificaties. Lees dat interview in Elsevier nog even terug.

Verder begin ik dat gekoketteer met die mailtjes een beetje kindrachtig te vinden.
pi_36637718
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:06 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik denk dat Verdonk meer stemmers zal trekken dan Rutte. Rutte zal misschien een paar overgebleven D66'ers aan kunnen trekken, maar aan de rechterkant zullen er veel stemmers wegvallen. Dus ik ga voor Verdonk
Inhoud interesseert je niet?
pi_36637807
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Inhoud interesseert je niet?
Ik denk dat inhoudelijk de VVD niet veel zal veranderen met Verdonk of Rutte aan het stuur, alleen de punten die tijdens de verkiezingen naar voren zullen worden gebracht zullen verschillen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:17:14 #245
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36637945
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

IND aanpakken
Ze heeft daar ook nogal wat foute beslissingen genomen, zie de volgende reconstructie van Klaas de Vries:
quote:
In 2004 ontstond bij de IND een complete chaos, waardoor tienduizenden vreemdelingen ernstig gedupeerd werden. De uitgifte en verlenging van documenten draaide compleet in de soep. Verantwoordelijk voor deze ‘bestuurlijke puinhoop’ (NRC-Handelsblad): altijd een minister, en ditmaal uiteraard de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie, mevrouw Verdonk.

Het verhaal begint in 2001 met een motie-Dittrich die vraagt om de behandeltermijnen van verzoeken om vergunningen drastisch terug te brengen. Ook de Ombudsman had zijn zorgen geuit over de explosieve toename van het aantal klachten over de duur van de behandeling van aanvragen. Daarom werd een plan gemaakt. Dat voorzag in de overdracht van enkele taken door de vreemdelingendienst/vreemdelingenpolitie aan de IND terwijl de gemeenten baliewerkzaamheden van de vreemdelingendiensten zouden overnemen.

In september 2002 gaat het project definitief van start. Alles blijkt natuurlijk ingewikkelder dan men dacht. In januari 2003 wordt besloten de taakoverdracht niet in september te realiseren. En in juli 2003, de maand waarin mevrouw Verdonk minister wordt, valt het besluit om de einddatum te verschuiven naar 1 april 2004. Alle seinen staan intern nu op rood. Er zijn grote problemen met de ICT-voorzieningen die onvoldoende op elkaar zijn afgestemd. Eind maar 2004 wordt besloten de hele operatie nog maar iets uit te stellen, ditmaal naar 24 mei 2004.

Inmiddels hadden Jeroen Dijsselbloem en ik lucht gekregen van de problematiek en op 20 februari 2004 bezorgde vragen gesteldover de geplande overdracht van frontoffice taken van de Vreemdelingendiensten aan de gemeenten. Op 14 april komen de antwoorden, zeer uitgebreid: alles is dikke mik, de kwaliteit blijft gegarandeerd, alle achterstanden zijn weggewerkt.

Rond eind mei komt een lawine van berichten op gang over een complete administratieve chaos bij de verstrekking en verlening van vergunningen.

Op 9 juni 2004 neemt de Kamer unaniem een motie van mij aan, die vraagt om een plan van aanpak om de problemen op te lossen. De minister zegt dat toe, komt met een plan en verklaart dat met behulp van de gepresenteerde maatregelen de meest acute problemen naar verwachting binnen twee maanden onder controle zijn. Nou nee, dus.

In antwoorden op enkele Kamervragen op 2 augustus 2004 antwoordt de minister, dat “er is gebleken van de nodige van tevoren onvoorziene omstandigheden, met name gelegen in de sfeer van de automatisering.”

Maar die problemen waren helemaal niet onvoorzien. Uit het rapport van de Algemene Rekenkamer blijkt dat “een van de belangrijkste conclusies” van een ICT-audit van PriceWaterhouseCoopers in maart luidde, dat er alsnog aanvullende ketentesten moesten worden uitgevoerd. Dat advies wordt niet opgevolgd. Er komen geen integrale ketentesten.

En er wordt nog een advies niet opgevolgd. Het agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten geeft in mei formeel een akkoord voor de implementatie. De minister vermeldt dat in haar reconstructie, maar zegt er niet bij wat de Algemene Rekenkamer wel vermeldt. Het formele akkoord ging vergezeld van “een dringend verzoek om het proces van berichtafhandeling en titellevering nog eens kritisch door te lichten en simulaties in een testomgeving uit te voeren.”

Volgens de Rekenkamer is dit dringende verzoek afgewogen en niet opgevolgd. De minister heeft hier persoonlijk mee ingestemd. Volgens de Algemene Rekenkamer namen “de stuurgroep en de minister hiermee een risico.”

Dat kun je wel zeggen, en het pakt dramatisch uit. Tienduizenden vreemdelingen zijn door dit optreden van de minister gedupeerd. De minister heeft gezegd dat ze dat betreurt. Sorry. Maar is dat adequaat als je zelf dringende adviezen van deskundigen niet opvolgt?
quote:
, instellen van uitzetcentra,
Jammer alleen dat ze haar afspraak niet nakomt.
quote:
de problemen bij de kern aanpakken door naar Marokko, de Antillen en Turkije te gaan en continu in discussie te blijven met Imams en minderheidsgroepen etc.
Dit is geen beslissing. Overleggen doet iedere minister.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36637978
Ik hoop dat Verdonk lijsttrekker wordt. Er is m.i. geen betere optie .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36637995
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Hallo, ze schermt zelf voortdurend met dat soort kwalificaties. Lees dat interview in Elsevier nog even terug.

Verder begin ik dat gekoketteer met die mailtjes een beetje kindrachtig te vinden.
Pleur toch op. Il Duce... wat dachten ze bij radio 1, hmm Hitler hadden we al bij Fortuyn laten we maar Mussolini nemen? Echt, ik hoop van harte dat de publieke omroepen deze kabinetsperiode nog op de schop gaan.
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:21:35 #248
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36638096
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ach, kom. Harry Potter is toch ook flauw. Stel dat ze Balkenende even vaak HP zouden noemen als Verdonk "IJzeneren Rita". Niks "boehoe", gewoon flauw en kinderachtig.
IJzeren Rita verwijst naar Margaret "The Iron Lady" Thatcher, een standvastige en daadkrachtige vrouw aan het bewind.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36638517
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Pleur toch op. Il Duce... wat dachten ze bij radio 1, hmm Hitler hadden we al bij Fortuyn laten we maar Mussolini nemen? Echt, ik hoop van harte dat de publieke omroepen deze kabinetsperiode nog op de schop gaan.
Wie heeft het precies over 'Il Duce' gehad? Een presentator? Een gast in een programma? Wat was de context?
pi_36638603
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Radio 1 is dan ook de spreekbuis van links Nederland. Die zijn al sinds het aantreden van Balkenende oppositie aan het voeren tegen dit kabinet. Kan me wel voorstellen dat ze een beetje in paniek zijn geraakt van dit nieuws en dan gekke dingen gaan roepen....
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')