Dat kun je zelf doen op de wiki (zie OP), maar ik doe het wel even.quote:
Lijkt mij niet nodig.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:41 schreef randysgz het volgende:
Mischien een tip voor het rijbewijs topic
voor als je geslaagd bent, of opmoet.
in hoeveel keer je examen doet, of geslaagd bent??
Aankomende examens!
28 maart: [Naam], Meppel - 10.45 (Auto) 2x
Geslaagden 2006:
28 maart [Naam] 1x
![]()
Kijk daar heeft hij/zij wel wat aan imo.. Hoe is het precies afgelopen dan? Je kwam te laat > mocht geen eens meer examen doen > geld weg > nieuwe afspraak maken?quote:Op maandag 27 maart 2006 21:05 schreef mirelia het volgende:
[..]
Ik ben wel degelijk door hun schuld gezakt
Moest om 08.00 uur afrijden en we zouden ook voorrijden
Om 08.05 kwam hij me pas ophalen
En een nieuw examen betalen ho maar
was overmacht..hij stond in de file
Alsof ik daar wat aan kon doen
Toen geklaagd bij de rijschool zelf en die deden ook niks
Ook heb ik in 20 lessen geen snelweg gezien
Maw imho een kutrijschool
Het wordt volgende week spannend hier!quote:Op maandag 27 maart 2006 23:14 schreef randysgz het volgende:
Zo Zo veel examens in april, als we nu ook nog eens allemaal slagen is het helemaal mooi.![]()
hij hoeft toch niet de hele dag naar de tandartsquote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:53 schreef rena het volgende:
Rij instructeur moet morgen naar de tandartsNu kan ik vrijdag pas rijden
![]()
En ik heb al sinds vorige week dinsdag niet meer geredenEn ik had zo'n zin
![]()
Jammer genoeg niet, hij heeft een bomvol schema, maar goed, ik vergeef het hem welquote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:25 schreef Sylvana het volgende:
en je kan dan ook niet wat eerder/later lessen ofzo?
Zonde is dat, maar je moet eigenlijk altijd vaart minderen op onoverzichtelijke plekken as: geparkeerde auto's (straks rent er een kind tussendoor!) en ruim vaart minderen voor kruisingen, dus ook zeebrapaden.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:27 schreef mirrie1986 het volgende:
hmmz gezakt. Een keer kwam er een voetganger aan bij een zebrapad, ik wist niet wat zij ging doen, ze kon of rechtdoor lopen of over het zebrapad, maar ze ging dus over het zebrapad, maar ik was er al langs, en zij kon gewoon achter de auto oversteken. En een keer stond er een auto aan de zijkant van de weg, maar er kwam een gemeenteman net ergens vandaan, maar ik kon er gewoon langsrijden. (en dit alles in de laatste 2 minuten..) Maar ik heb geen ingrepen gehad, maar toch gezakt
Bijzondere verrichtingen gingen goed, maar ja. Rijexaminator zei ook dat ik niet veel lessen meer nodig had...
Klote zooi.
nu op 25 april weer rij-examen, om 8.55
Zeg zeg, mensen, hier is een ander subforum voorquote:
Wat jammer..quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:27 schreef mirrie1986 het volgende:
hmmz gezakt. Een keer kwam er een voetganger aan bij een zebrapad, ik wist niet wat zij ging doen, ze kon of rechtdoor lopen of over het zebrapad, maar ze ging dus over het zebrapad, maar ik was er al langs, en zij kon gewoon achter de auto oversteken. En een keer stond er een auto aan de zijkant van de weg, maar er kwam een gemeenteman net ergens vandaan, maar ik kon er gewoon langsrijden. (en dit alles in de laatste 2 minuten..) Maar ik heb geen ingrepen gehad, maar toch gezakt
Bijzondere verrichtingen gingen goed, maar ja. Rijexaminator zei ook dat ik niet veel lessen meer nodig had...
Klote zooi.
We kwamen om 08.15 op het CBR en de examinator zat echt te schelden en zei dat ik het kon vergetenquote:Op maandag 27 maart 2006 23:15 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Kijk daar heeft hij/zij wel wat aan imo.. Hoe is het precies afgelopen dan? Je kwam te laat > mocht geen eens meer examen doen > geld weg > nieuwe afspraak maken?
Pffquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:28 schreef mirelia het volgende:
[..]
We kwamen om 08.15 op het CBR en de examinator zat echt te schelden en zei dat ik het kon vergeten
Mijn instructeur heeft hem met moeite overgehaald om toch te gaan rijden maar 2 bochten van het CBR verwijderd zei de examinator ga maar terug je bent gezakt.
Niet besluitvaardig genoeg.
Onzinreden dat weet ik wel want dat zie je niet in 200 meter
Binnen 5 minuten zaten we weer in de examinator-ruimte
Ik stelde de instructeur aansprakelijk maar die zei gewoon "Je hebt toch examen gedaan?"
Daarna de rijschool gebeld maar geen resultaat
Toen ben ik ermee gestopt vanwege geldgebrek
Dit alles is 6 jaar geleden
In November heb ik nog een keer examen gedaan en toen kwamen we in de file en weer 15 min te laat.
En geloof het of niet ..DEZELFDE EXAMINATOR![]()
![]()
Deze keer samen besloten het examen niet door te laten gaan en de ANWB heeft mijn herexamen betaald.
Anders ik welquote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:55 schreef jorienvdherik het volgende:
14 uur in iets meer dan een week nog, ben benieuwd
Balen zegquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:27 schreef mirrie1986 het volgende:
hmmz gezakt
Dit hoor ik echt vaak om me heen, dat de afrijder niet wacht bij een zebrapad omdat er voetgangers staan waarvan niet duidelijk is dat ze willen gaan oversteken. Maat van me had dat ook, hij wou doorrijden omdat die voetganger geen enkele aanstalten maakten om over te steken. Examinator trap op de rem, maar voetgangers staken niet over. Wel gezakt....quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:27 schreef mirrie1986 het volgende:
Een keer kwam er een voetganger aan bij een zebrapad, ik wist niet wat zij ging doen, ze kon of rechtdoor lopen of over het zebrapad, maar ze ging dus over het zebrapad, maar ik was er al langs, en zij kon gewoon achter de auto oversteken.
Succes alvastquote:nu op 25 april weer rij-examen, om 8.55
nouja zegquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:38 schreef Devilnl het volgende:
maar van me was de 1e keer ook om iets doms gezakt.
ze waren met de weg bezig waar hij langs moest.. dus eerst wachten achter een kraan,
en toen gaf zon grondwerker een teken om er omheen te rijden.. Mocht niet van de examinatrice..
hij moest een teken van de kraan machinist krijgen, niet de grondwerker..
![]()
jemig wat stom zegquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:38 schreef Devilnl het volgende:
ze waren met de weg bezig waar hij langs moest.. dus eerst wachten achter een kraan,
en toen gaf zon grondwerker een teken om er omheen te rijden.. Mocht niet van de examinatrice..
![]()
quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:38 schreef Devilnl het volgende:
![]()
Ik heb mijn 1ste examen op 9 mei, als ik het dan niet haal wordt het na mijn schoolexamens (die 18 mei beginnen) en heb ik dus alweer mijn aandacht ergens anders en geen tijd voor lessen. Als ik daarna klaar ben (1 juni) dan volgen er een hoop examenfeesten en zit ik met vakantiewerk. Half juli ga ik alweer op vakantie, en dan moet ik het echt hebben (ik ga met vrienden, en ik wil hem dan gewoon hebben omdat er anders iemand anders altijd moet rijden)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:24 schreef rena het volgende:
Lekkere dwang leg je dan op jezelf, hoezo moet je het per se in 1 keer halen? Je loopt wel al ver vooruit zeg, je bent nog niet eens 18
![]()
![]()
CSE's bedoel je denk ikquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:14 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik heb mijn 1ste examen op 9 mei, als ik het dan niet haal wordt het na mijn schoolexamens (die 18 mei beginnen) en heb ik dus alweer mijn aandacht ergens anders en geen tijd voor lessen. Als ik daarna klaar ben (1 juni) dan volgen er een hoop examenfeesten en zit ik met vakantiewerk. Half juli ga ik alweer op vakantie, en dan moet ik het echt hebben (ik ga met vrienden, en ik wil hem dan gewoon hebben omdat er anders iemand anders altijd moet rijden)
Ik MOET dat ding ook hebben voor de zomervakantie!quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:14 schreef JosvG het volgende:
[..]
Als ik daarna klaar ben (1 juni) dan volgen er een hoop examenfeesten en zit ik met vakantiewerk. Half juli ga ik alweer op vakantie, en dan moet ik het echt hebben (ik ga met vrienden, en ik wil hem dan gewoon hebben omdat er anders iemand anders altijd moet rijden)
ja ik heb het gemerktquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:01 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Klopt, had je grote () broer al in de openingspost gezet op Wiki!
![]()
Je eerste keer afrijden?
Maar had er een auto gestaan had die nu geen zijkant meer gehadquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:22 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Tussen de streepjes is niet superbelangrijk, hij staat nl. wel redelijk recht (niet scheef tussen twee vakken in iig) en als je er goed bij hebt gekeken is het helemaal toppie!
Ssssst, dat is een detail.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:28 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Maar had er een auto gestaan had die nu geen zijkant meer gehad
Naast een andere auto is makkelijker, zie je tenminste goed wat je doet..quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:41 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ssssst, dat is een detail.
Bij 't examen moet je vaak toch naast 'n leeg vak inparkeren.
Damn, das echt balen zegquote:Op woensdag 29 maart 2006 20:58 schreef Shirley het volgende:
Nou, haal me maar uit de OP met m'n examendatum, want die gaat niet door. *&(*(^(&^$%C##% CBR! M'n instructrice had me begin van de week ingepland, bleek achteraf dat d'r saldo niet genoeg was, omdat ik m'n eigen verklaring nog niet betaald had. Dus voor fucking 11 euro die er tekort is, mag ik niet afrijden!!!!! Ik ben echt zwaar pissed nu, en weet niet wanneer ik nu wel mag afrijden. Toen ze vanmiddag voor het het laatst keek, was 1 mei de eerste datum. Maar ik wil echt niet zolang wachten nog! Het is nu wachten op uitvallers... ik kan wel janken! KUT CBR!
Ja. Ik ben boos, verdrietig, gefrustreerd..alles!quote:
Ik les ook in een Golf 5. Hoewel 'mijn' auto nog meer zit beplakt met reclame en allesquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Volkswagen Golf V
Eigenaar: Van Dijk
Land van herkomst: Nederland
Datum: 29-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: 'mijn' leswagen. En niet zeuren dat hij niet keurig tussen de trssepjes staat, was mn eerste poging tot achteruit inparkeren
all-in-solo of rijbewijs concurent zeker? Die zijn veruit het ergst jaquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:54 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ik les ook in een Golf 5. Hoewel 'mijn' auto nog meer zit beplakt met reclame en alles
quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:58 schreef Shirley het volgende:
Nou, haal me maar uit de OP met m'n examendatum, want die gaat niet door. *&(*(^(&^$%C##% CBR! M'n instructrice had me begin van de week ingepland, bleek achteraf dat d'r saldo niet genoeg was, omdat ik m'n eigen verklaring nog niet betaald had. Dus voor fucking 11 euro die er tekort is, mag ik niet afrijden!!!!! Ik ben echt zwaar pissed nu, en weet niet wanneer ik nu wel mag afrijden. Toen ze vanmiddag voor het het laatst keek, was 1 mei de eerste datum. Maar ik wil echt niet zolang wachten nog! Het is nu wachten op uitvallers... ik kan wel janken! KUT CBR!
Nog minder dan twee dagen!quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:43 schreef Knoekie het volgende:
Nog minder dan een weekMorgen weer een uurtje lessen
Nu? Niks! Volgende les is gratis, maar daar heb ik weinig aan. Ik hoop dat er zo snel mogelijk een eerdere datum vrijkomt...quote:
Dat is zeker klote Shirley.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:58 schreef Shirley het volgende:
Nou, naar een andere rijschool gaan vind ik wel erg drastisch. Het is verder een schat van een vrouw, en CBR moet niet zo verdomd moeilijk doen. Want m'n instructrice heeft meteen gebeld en gevraagd of ze desnoods niet die 20 euro kon betalen, maar dat ging niet zeiden ze. Ik moest gewoon maar een nieuwe datum zien te vinden en die 20 euro betalen, dan kon het. Ze blijft van alles proberen om een eerdere datum te regelen. En ik laat me zeker niet afschepen hoor...quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:59 schreef randysgz het volgende:
[..]
Dat is zeker klote Shirley.![]()
Mischien kan je beter je examen geld terug eisen, is tenslotte haar schuld!! En gewoon naar een andere rijschool gaan die hun zaakjes wel op orde heeft, en mischien nog wel een examen datum voor april heeft voor je.
Ik vind dit heel schandalig. Laat het hier niet bij zitten, en laat je niet afschepen door een gratis lesje.![]()
Ik voor de 2e keer afrijden ruim binnen één maand dus het kan wel!!!!!!
neequote:Op donderdag 30 maart 2006 07:38 schreef PeRi het volgende:
Ik heb een vraagje; Als je vor de 2e keer opgaat voor je rijbewijs, maar je komt erachter op de dag zelf dat je geen uittreksel (meer) hebt, en je kan het ook niet meer geregeld krijgen, mag je nog examen doen?
Wat ontzettend klote Shir..
jup zo ging mijn eerste les ookquote:Op donderdag 30 maart 2006 08:57 schreef jorienvdherik het volgende:
Vanmiddag aftrappen 1e les..
Hoorde dat ik gelijk moet instappen en rijden naar het industrie terrein, hoef dan alleen nog te sturen daar heen.. Dan leren schakelen gas/remmen
Nope, zonder uittreksel geen examenquote:Op donderdag 30 maart 2006 07:38 schreef PeRi het volgende:
Ik heb een vraagje; Als je vor de 2e keer opgaat voor je rijbewijs, maar je komt erachter op de dag zelf dat je geen uittreksel (meer) hebt, en je kan het ook niet meer geregeld krijgen, mag je nog examen doen?
ben benieuwd zometeen hier komt om 2 uurquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
ging goed
1 ingreep, kwam een auto van rechts op een gelijkwaardig kruispunt,ik had hem wel gezien, maar reageerde niet
ik was afgeleid door een vrachtwagen die alleen nog op zijn achterwielen stond
verder ging het perfect.
Mijn eerste les was toen alleen gassen remmen sturen, koppelen ging me toen nog niet zo goed af..quote:Op donderdag 30 maart 2006 08:57 schreef jorienvdherik het volgende:
Vanmiddag aftrappen 1e les..
Hoorde dat ik gelijk moet instappen en rijden naar het industrie terrein, hoef dan alleen nog te sturen daar heen.. Dan leren schakelen gas/remmen
Ik bedoel inderdaad CSE's jaquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:43 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
CSE's bedoel je denk ik, ipv SE's?
* zonnestraaltje blij is dat ze vorig jaar geslaagd is voor de havoen van dát gezeur af is...
Maarre, als jij zakt en je herexamen voor je vakantie wilt hebben, doe je echt wel wat rustiger aan op de examenfeestjes hoor!Weet ik zeker.
Iig veel plezier & succes alvast!
Eerste keer was bij gewoon sturen en richting aangeven en pas de volgende lessen iets anders erbij. Nu ben ik bezig met alles goed onder de knie te krijgen. Al denk ik dat ik binnenkort mag beginnen met het parkeren.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:37 schreef blup het volgende:
Mijn eerste les was toen alleen gassen remmen sturen, koppelen ging me toen nog niet zo goed af..
Ging toen aardig goed vond ik zelf.
Ik heb ook heel de week al extreem last van hyperventilatie. Wat heb ik er zin in.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:42 schreef Nuna het volgende:
Verdomme, volgens mij ga ik het nooit halen. Deze week ging het erg slecht met rijden. Ik zie dingen te laat enz. Morgen al examen
offtopic:quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:38 schreef jorienvdherik het volgende:
Net terug, 1e uur alleen sturen, afslaan, kijken enzovoort. Dit vond ik zelf goed gaan en viel wel mee gelukkig, alleen 1x lullig mag je hier door rijden ik zo ja, maar er staat een bord dat er geen auto in mag hehe was wel kut..
Daarna uur 2. Uitgelegd hoe het zit met koppeling, gas geven remmen enzovoort. Dit ging wat minder, het grootste probleem had ik met schakelen naar 1 en 2. Omdat die helemaal links zitten en dan was het nog erg vervelend dat die toch in zn 3 of 4 stond. Ook soms gas en rem verwisseld. Morgen om kwart voor 4 moet ik alweer 2 uur
Balen!quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:39 schreef Borreke het volgende:
Afgelopen dinsdag morgen gezakt. Mijn oorspronkelijke examinator was vervangen en ik kreeg een zuurpruim. Hij vond dat ik niet vlot mee reed met het verkeer terwijl ik toch zeker wist dat ik me netjes aan de snelheid had gehouden. Zijn aanmerkingen waren: je wisselt niet vlot van rijstrook en je besluitvaardigheid is niet in orde. Ik moest namelijk de snelweg op vanuit de bebouwde kom en rechts naast me bevond zich een fietser die rap kwam aanfietsen, ik deed rustig aan om het velig te laten verlopen, er was immers niemand achter me en ik had de fietser voorrang verleend terwijl dit niet hoefde. Mijn hellingproef ging de tweede keer goed, ik doe het nooit meer met de handrem als ik mag kiezen, ik dacht laat ik het maar met de handrem doen omdat als ik het met de gewone rem doe hij nogal ver terug kan zakken ik teveel koppeling zou kunnen geven. Maar de tweede keer met rem ging perfect. Het achteruit insteken was ok, heb inmiddels weer een lesje gepland en hoop snel te horen wanneer ik voor de tweede keer opmag.
![]()
hopen dat we het samen gaan halen maandag ik moet 10:45quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:13 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ik moet maandag aanstaande op, ben benieuwd wat het wordt. Ik kan het wel, maar je weet het nooit. De redenen die ik hier heb gehoord zijn soms enigszins vreemd, daar kan niets tegenop![]()
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:05 schreef nieky het volgende:
Succes Nuna en Zonnestraaltje!!!
Jullie kunne het wel.
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:29 schreef Sylvana het volgende:
Veel succes Nuna en Zonenstraaltje vandaag![]()
![]()
Geluksvogel, ik om...... 08.00 uurquote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:06 schreef randysgz het volgende:
[..]
hopen dat we het samen gaan halen maandag ik moet 10:45![]()
Als je auto achteruit rolt bij een hellingproef is hij mislukt toch?, het is juist de truuk om hem stil te laten staan met je koppeling en dan weg te rijden, stel er staat nog een auto achter, dan heb je geen ruimte en een aanrijding als hij terugzakt.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:39 schreef Borreke het volgende:
Afgelopen dinsdag morgen gezakt. Mijn oorspronkelijke examinator was vervangen en ik kreeg een zuurpruim. Hij vond dat ik niet vlot mee reed met het verkeer terwijl ik toch zeker wist dat ik me netjes aan de snelheid had gehouden. Zijn aanmerkingen waren: je wisselt niet vlot van rijstrook en je besluitvaardigheid is niet in orde. Ik moest namelijk de snelweg op vanuit de bebouwde kom en rechts naast me bevond zich een fietser die rap kwam aanfietsen, ik deed rustig aan om het velig te laten verlopen, er was immers niemand achter me en ik had de fietser voorrang verleend terwijl dit niet hoefde. Mijn hellingproef ging de tweede keer goed, ik doe het nooit meer met de handrem als ik mag kiezen, ik dacht laat ik het maar met de handrem doen omdat als ik het met de gewone rem doe hij nogal ver terug kan zakken ik teveel koppeling zou kunnen geven. Maar de tweede keer met rem ging perfect. Het achteruit insteken was ok, heb inmiddels weer een lesje gepland en hoop snel te horen wanneer ik voor de tweede keer opmag.
![]()
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:54 schreef Robin__ het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
die kut ttt is dus niet aangevraagd.. wtf
huh, waarom niet danquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:54 schreef Robin__ het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
die kut ttt is dus niet aangevraagd.. wtf
Ik hoop het zo voor zequote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:07 schreef randysgz het volgende:
Zonnestraaltje Nuna.
En zijn jullie geslaagd???![]()
quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:52 schreef Shirley het volgende:
Succes morgen Nuna en Zonnestraaltje!
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:29 schreef Sylvana het volgende:
Veel succes Nuna en Zonenstraaltje vandaag![]()
![]()
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 05:51 schreef randysgz het volgende:
Nuna en Zonnestraaltje! jullie kunnen hetzet m op!!!!!!!!!!!!
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:05 schreef nieky het volgende:
Succes Nuna en Zonnestraaltje!!!
Jullie kunne het wel.
Bedankt allemaal! Blijkbaar heeft het geholpen, want ik ben GESLAAGDquote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:20 schreef rena het volgende:
Nuna & ZonnestraaltjeJullie kunnen het!
Ik mag zo over 10 minuutjes weer lekker rijden![]()
![]()
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:53 schreef Nuna het volgende:
Bedankt allemaal! Blijkbaar heeft het geholpen, want ik ben GESLAAGD![]()
![]()
![]()
quote:
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Aaaaahhhh, wat ontzettend balen zegWat was de reden?
Terecht?
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Zonnestraal wat jammer..
.
Wat was de reden?
quote:
Bedankt voor alle lieve reacties!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat klote zonnestraaltje
waar ben je op gezakt?
ahh verrot zegquote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:28 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Bedankt voor alle lieve reacties!
Niet dat m'n hoofd er heel erg naar staat, maargoed zal toch even tekst en uitleg geven.
Eerst het vorige examen besproken, waar twee dingen niet goed waren gegaan, te weten de snelheid (op kruispunten ed) en als gevolg daarvan het kijkgedrag.
De conclusie van vandaag van m'n examinator was dat ik wél supergoed keek, maar dat m'n snelheid gewoonweg nog steeds te hard was.
Hij zei 'als je dat nou eens goed doet, dan is het appeltje eitje voor je om te slagen' (heb ik wat aan).
Het probleem is echter dat het wel lijkt of een compleet ander iemand het van me overneemt bij m'n rijexamens, want tijdens het lessen gaat de snelheid inmiddels wel altijd al goed, vroeg genoeg afremmen voor kruisingen, maar door extreme zenuwen komt dat weer boven bij het examen, telkens weer. Ben de hele week kotsmisselijk geweest van de zenuwen, kreeg haast geen hap door m'n keel, en al kreeg ik dat wel, dan smaakte 't me compleet niet. Veel last gehad van hyperventilatie ook, slecht geslapen, etc.
M'n theoriecertificaat verloopt op 20 april. M'n instructeur zou voor me kijken of het mogelijk is voor die tijd nog een examen in te plannen, maar ik weet niet of ik dat wel wil.
Ga er ondertussen helemaal kapot aan. Bij het lessen gaat alles goed, heb me nu tot vijf keer toe helemaal naar 't examen toegeleefd, en dan op het examen gaat het, door grote of kleine dingen, niet goed genoeg, voor de examinator dan.
Dus ik weet nog niet of ik er wel mee verder wil. Heb nu het idee dat ik kennelijk toch niet kan slagen.Jammer, heeft wel al 4000 e gekost.
- stoppen met knipper uit naar rechtsquote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:19 schreef jorienvdherik het volgende:
Voor het eerst helling proef gedaan, ging mij te snel die uitleg, volgende keer maar even vragen.
wat er altijd al niet goed inzit, ver vooruit kijken, breed kijken, en ervoor zorgen dat ik niet in situaties beland waar ik niet in hoef te belanden, maar vandaag gingen ook de meest simpele dingen fout, vergeten te schakelen, motor af laten slaan, gas geven ipv remmen, bijna een ongeluk veroorzaakt omdak niet goed keek, bochten verkeerd nemen, invoegen ging niet lekker, zo'n beetje alles wat mis kan gaan ging ook echt misquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:52 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat ging er kut dan ?
Ik heb nog wel een fiets voor jequote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wat er altijd al niet goed inzit, ver vooruit kijken, breed kijken, en ervoor zorgen dat ik niet in situaties beland waar ik niet in hoef te belanden, maar vandaag gingen ook de meest simpele dingen fout, vergeten te schakelen, motor af laten slaan, gas geven ipv remmen, bijna een ongeluk veroorzaakt omdak niet goed keek, bochten verkeerd nemen, invoegen ging niet lekker, zo'n beetje alles wat mis kan gaan ging ook echt mis
Sylvana, ik had deze week precies hetzelfde. Vandaag ging alles perfect, ook met de rijles ervoor nog. Gewoon rustig blijven en net doen alsof je in de auto van je vader/moeder/vriend/vriendin/kennis rijdt.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wat er altijd al niet goed inzit, ver vooruit kijken, breed kijken, en ervoor zorgen dat ik niet in situaties beland waar ik niet in hoef te belanden, maar vandaag gingen ook de meest simpele dingen fout, vergeten te schakelen, motor af laten slaan, gas geven ipv remmen, bijna een ongeluk veroorzaakt omdak niet goed keek, bochten verkeerd nemen, invoegen ging niet lekker, zo'n beetje alles wat mis kan gaan ging ook echt mis
Waar je been zit bij het gaspedaal dat is ongeveer het midden van de auto , dus als je met je rechterbeen op het midden van zo'n drempel zit, zit je vaak goed.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:53 schreef Debsterr het volgende:
Ik had weer rijles vandaag, en het ging eigenlijk wel weer goed. Alleen wat heb ik een hekel aan die smalle drempels zeg maar.. ik kan dat midden zo niet vinden! Meer mensen daar last van, en eventueel nog tips? Verder robeer ik maar alvast wat te oefenen met kijken, al hoeft dat nog niet van m'n instructeur. Straks de theorie maar eens door gaan nemen!
Dankjewel. Tja ik weet niet of het wel goed komt als ik nog een keer examen doet, dit was dus al m'n vijfde keer, hé?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:21 schreef mirrie1986 het volgende:
[..]
ahh verrot zegSterkte! En nog wel een keertje examen doen hoor, nu je er al zoveel geld in gestoken hebt, het komt echt wel goed
![]()
ps : meppel is niet zo leuk om af te rijden dus, had je een oude vent?
Ik had al rustgevende middeltjes ingenomen. Maar kennelijk niet goed genoege. Ben er ook wel beetje huiverig voor ergens, omdat het natuurlijk niet de reactiesnelheid mag doen vertragen tov. het autorijden. In m'n huisarts heb ik niet zoveel vertrouwen (voor m'n examens van de Havo kon ie ook niks voor me betekenenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:37 schreef ASroma het volgende:
eej maar zonnestraaltje, misschien moet je wat rustgevende middeltjes nemen? je kunt bij de dokter wel een receptje krijgen ofzo lijkt mij. En ja hoe vaker je zakt des te groter de opluchting straks.......pure exstacy echt serieusSucces ermee! En natuurlijk nooit opgeven
![]()
Ja eigenlijk zou ik ook gewoon door moeten gaan hé. Maar weet nu even niet waar ik het vandaan zou moeten halen. Heb ook absoluut wel het gevoel dat ik veilig zelfstandig aan het verkeer zou kunnen deelnemen, dat gevoel heb ik zeker wel al vanaf december (tweede keer afrijden) maarja als de examinator niet overtuigd is, dan word het hem gewoon niet.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:44 schreef randysgz het volgende:
Zonnestraaltje Gewoon door blijven gaan hoor!!
Kijk naar buiten en ziet wat voor figuren er autorijden, en denk dan bij jezelf. als hun het lukt, lukt mij het zeker ook!
Wat lief. Maar heeft niet geholpen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:48 schreef Robin__ het volgende:
Ahh zonnestraaltjeik heb nog aan je gedacht vandaag, wat ontzettend balen zeg..
![]()
Ik hoop wel dat je toch doorgaat! Niet dat ik meer druk op je wil leggen, maar je hebt dat rijbewijs gewoon zo hard nodig in de rest van je leven (en autorijden is gewoon hardstikke leuk!) als je na al deze moeite stopt zul je er waarschijnlijk ook nooit een goed gevoel over krijgen.. je kunt het best! anders zouden ze je niet op examen sturen
![]()
![]()
![]()
Kop op
Hoop dat je toch nog een leuk weekend hebt
Meissie... ze zeggen dat 'n slechte generale een goed teken is hé.. Misschien moet je daar maar in gaan geloven?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:48 schreef Sylvana het volgende:
Rijles ging echt kutEn het was me enige les voor me examen, wilde eigenlijk volgende week nog een les doen, maar dan heeft hij geen tijd
En nou ga ik echt met zo'n kutgevoel me examen in
Het stukje op die site over Faalangst beschrijft mij.. Echt precies..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:00 schreef randysgz het volgende:
Sylvana, laten we daar ons niet druk om maken, laatste lesje van mij ging ook niet lekker.![]()
Mischien een leuk site om even door te nemen.
http://www.rijexamendoejezo.nl/![]()
die link stond ook al een keer in een ander topic, wel leuke site om ff door te lezen jaquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:00 schreef randysgz het volgende:
Sylvana, laten we daar ons niet druk om maken, laatste lesje van mij ging ook niet lekker.![]()
Mischien een leuk site om even door te nemen.
http://www.rijexamendoejezo.nl/![]()
Cool! Ergens lijkt motorrijden me wel vet gaaf!quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:16 schreef Blapiet het volgende:
Vandaag m'n eerste motorrijles gehad. Wat een beleving zeg!
Het moeilijkste vind ik nu nog de motor zelf besturen. Het schakelen enz. gaat prima maar ik moet er nog wel erg bij nadenken. Veel achtjes en bochtje gemaakt.
Het meest onder de indruk ben ik nog van de snelheidsbeleving. Op de motor 60km/u lijkt echt 120km/u in de auto.
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik al autorij, als je ook nog eens de verkeersregels erbij moet leren ben je echt met heel veel tegelijk bezig.
En nu dinsdag weer![]()
Cool!quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:53 schreef Shirley het volgende:
Ik ben gister gebeld door m'n instructrice en ze heeft een nieuwe datum geregeld! En die staat 100 % zeker vast
10 april mag ik afrijden!Tijdstip was 10.40 uur of 11.40 uur...dat weet ik niet meer.
Dus ik kan weer in de OP
Er was een datum vrijgekomen die is afgezegd, dus meteen voor mij ingekocht.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Cool!Hoe heeft ze dat kunnen regelen??
![]()
25 jaar (en 6 dagen)quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Cool! Ergens lijkt motorrijden me wel vet gaaf!
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
[..]
Cool!Hoe heeft ze dat kunnen regelen??
![]()
lekker hoor dat je al zo snel weer op magquote:Op zaterdag 1 april 2006 16:09 schreef Shirley het volgende:
[..]
Er was een datum vrijgekomen die is afgezegd, dus meteen voor mij ingekocht.
Cool!quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:09 schreef Shirley het volgende:
[..]
Er was een datum vrijgekomen die is afgezegd, dus meteen voor mij ingekocht.
Ah oke.. Vooral die zes dagen die doen hem het hé!quote:
Mooi om te horen!quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:53 schreef Shirley het volgende:
Ik ben gister gebeld door m'n instructrice en ze heeft een nieuwe datum geregeld! En die staat 100 % zeker vast
10 april mag ik afrijden!Tijdstip was 10.40 uur of 11.40 uur...dat weet ik niet meer.
Dus ik kan weer in de OP
Dank je. Klote dat je weer gezakt bent... volgende keer haal je hem gewoon.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Cool!Ben blij voor je!!
![]()
[..]
Nee, op zich niet.quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:20 schreef juliusbackpacking het volgende:
vind je het gek dat je te hard rijdt in die bak
Je mag wel mijn auto gebruiken om af te rijden, daar kan je simpel weg niet hard mee rijdenquote:
Snelheid ligt alleen te hoog bij kruispunten, hoor, verder niet.quote:Op zaterdag 1 april 2006 20:07 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Je mag wel mijn auto gebruiken om af te rijden, daar kan je simpel weg niet hard mee rijden
Daar rij ik nu al inquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:00 schreef gurlie het volgende:
5 mei begin ik in een toyota corolla diesel.
Hey das inderdaad wel een handige tipquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:14 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Waar je been zit bij het gaspedaal dat is ongeveer het midden van de auto , dus als je met je rechterbeen op het midden van zo'n drempel zit, zit je vaak goed.
Dankjewel! Heb ik wat aan! Zal even kijken!!quote:Op zondag 2 april 2006 14:56 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hey das inderdaad wel een handige tip. Thnx!
@Zonnestraaltje: Balen zeg, maar wat misschien een idee is, is van die pilletjes die ze bij de Tuinen enzo hebben, homeopathische kalmeeringsdingen zeg maar.. helpt goed, en is niet gevaarlijk voor in het verkeer (voordat je zo suf bent als een konijn). Het zou zonde zijn om te stoppen! Zeker na alles wat je geinvesteerd hebt..
Ik heb faalangst, schat!quote:Op zondag 2 april 2006 15:07 schreef Borreke het volgende:
Maar ik vraag me af Zonnestraaltje waarom je steeds zenuwachtig bent... Je weet toch dat je kunt autorijden! En Dit was je 5e keer dat je moest afrijden? Dan weet je toch het een en ander al, maar het zou zonde zijn om te stoppen.
Zou je daar niet een cursus ofzo voor kunnen volgen? Bij ons op school (wel iets anders, maar toch ook prestatie angst) werd er met mensen gepraat die faalangst hadden, zodat ze van hun angsten afkwamen.quote:Op zondag 2 april 2006 15:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik heb faalangst, schat!
En d'r hangt nogal wat vanaf, vind je niet?
Ga der verder ook maar niet op in.
quote:Op zondag 2 april 2006 16:44 schreef Nuna het volgende:
[..]
Zou je daar niet een cursus ofzo voor kunnen volgen? Bij ons op school (wel iets anders, maar toch ook prestatie angst) werd er met mensen gepraat die faalangst hadden, zodat ze van hun angsten afkwamen.
Dus wel gewoon doorgaan met het halen van je rijbewijs en ondertussen met iemand praten over je angsten. Klinkt allemaal wel makkelijk en ik weet niet of je het al hebt geprobeerd, maar misschien helpt het voor jou?
Berichten komen beetje op 't zelfde punt neerquote:Op zondag 2 april 2006 16:48 schreef Borreke het volgende:
Lijkt me wel een goed iets ja, want je kunt autorijden alleen het onderdukken van de zenuwen is het gene wat jou in de weg ligt, dan moet je daar iets aan doen, (makkelijk gezegd) maar dat lijkt mij wel het beste..![]()
pfff tell me about it, ben er ook niet zo goed in, maarja je leert het wel vanzelf door veel te gaan rijdenquote:Op zaterdag 1 april 2006 12:48 schreef Nuna het volgende:
Omg, net weer een stuk gereden. Het lijkt wel alsof ik weer helemaal opnieuw moet beginnenDe auto was me afgeslagen voor het stoplicht, gelukkig stond er niemand achter
En parkeergarages zijn echt hel. Daar moeten ze ook op oefenen met de rijlessen..
Veel succesquote:Op maandag 3 april 2006 00:14 schreef randysgz het volgende:
Zo straxs is het weer zo ver, mag ik voor de 2e keer praktijk examen doen om 10:45.
M'n instructeur zegt nu gaan we het afmaken, hij heeft er alle vertrouwen in!
ik ga nu ff slapen!![]()
![]()
Zet 'm op!quote:Op maandag 3 april 2006 00:14 schreef randysgz het volgende:
Zo straxs is het weer zo ver, mag ik voor de 2e keer praktijk examen doen om 10:45.
M'n instructeur zegt nu gaan we het afmaken, hij heeft er alle vertrouwen in!
ik ga nu ff slapen!![]()
![]()
Nouja ligt eraan in welke situatie je zit hé. Als je midden op een druk kruispunt zit of op snelweg zit is het een ander verhaal. Maar het is iets technisch, althans dat zegt me instructeur.quote:Op maandag 3 april 2006 10:36 schreef jorienvdherik het volgende:
zak je daar niet op ? op een motor die af slaat
Ik had nog wel les, alles ging ook nog goed... toen...quote:Op maandag 3 april 2006 09:35 schreef jorienvdherik het volgende:
Jammer manvolgende keer beter, hopelijk gaat het dan wel lukken, had je voor je ging afrijden nog 1 uur les ?
Ligt er aan denk ik hoe je reageert. Als je kalm blijft en gewoon de motor weer start, lijkt het me niet dat er wat aan de hand is. Het overkomt de bestenquote:Op maandag 3 april 2006 10:36 schreef jorienvdherik het volgende:
zak je daar niet op ? op een motor die af slaat
Klote manquote:Op maandag 3 april 2006 13:02 schreef randysgz het volgende:
Weer Gezakt!!!!!
Ging een beetje los na afloop tegen de examinator!![]()
Het zal iets anders liggen denk ik, opzich mag je best een foutje maken tijdens je examen alleen kijken ze wel naar een aantal dingenquote:Op maandag 3 april 2006 10:43 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Nouja ligt eraan in welke situatie je zit hé. Als je midden op een druk kruispunt zit of op snelweg zit is het een ander verhaal. Maar het is iets technisch, althans dat zegt me instructeur.
Maar het zou me eigenlijk zelf niks verbazen als je daar op zakt. Heb een keer van iemand gehoord dat die gezakt was omdat hij niet doorschakelde![]()
Ja precies. Het gaat een beetje om de indruk die de examinator krijgt. Heb je de auto onder controle, voelje het goed aan, doorzie je het verkeer. Dat beeld vormt hij uit een aantal factoren, en daarom tellen sommige fouten de ene keer zwaarder dan de andere. Het is niet zo dat er een strak "dit-mag-wel-en-dit-mag-niet"-schema isquote:Op maandag 3 april 2006 13:07 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Het zal iets anders liggen denk ik, opzich mag je best een foutje maken tijdens je examen alleen kijken ze wel naar een aantal dingen
Hoe ernstig is de fout, Hoe los je het op, en hoevaak kom thet voor.
Slaat hij 7x af, dan heb je een probleem, 1x zal niet erg zijn als je dan snel weer start en je weg voortzet. Tijdens mijn examen schakelde ik niet terug van 3 naar 2 op een rotonde, we was in de eerste kilometer van mijn examen zo'n beetje. Dus ik kreeg de opmerking "Dat gaat zo niet lukken hoor in z'n 3). Hoofd koelgehouden en terugschakelen op de rotonde en verder gedaan wat ik moest doen.
Dus een foutje is niet erg, maar maak je er te veel of los je het niet goed op(je mag simpel weg niet stilstaan op of nabij een zebrapad) dan zak je. Idem voor invoegen tijdens de ochtendspits, je moet de situatie onder controle hebben en de juiste beslissingen nemen, lukt dat niet, tja..
no offence maar als ik het zo lees vind ik nou niet dat hij echt genaaid bent.
quote:
Balen zegquote:Op maandag 3 april 2006 13:02 schreef randysgz het volgende:
Weer Gezakt!!!!!
quote:Op maandag 3 april 2006 09:33 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Goed, gezakt dus![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ongelooflijk, ik dacht echt dat het zou gaan lukken, ook al was het ongeveer midden in de nacht. Ik voelde me goed, had eigenlijk weinig last van zenuwen van tevoren, alles goed... krijg ik daar bij het CBR (rijswijk) een zuurpruim, ongelooflijk. Bij de afrit van het CBR, voor sommigen welbekend denk ik, rijd ik nét iets te ver, en die zak naast me: *zucht*. Nee, dáár voel je je lekkerder door. Goed, naar links, rechts, bij stoplichten rechtdoor, en een smalle straat in. Terwijl ik wil remmen, wat zeg ik: terwijl ik al rem voor een naderende auto, springt hij echt op de rem, als een debiel, om meer ruimte te geven. en wat zegt meneer: "Zo gaat het niet lukken natuurlijk" !!!!!
Nuja, na dat lukt niets meer natuurlijk. Bij fileparkeren met een wiel tegen de stoep. Invoegen op de snelweg in de ochtendspits was een hel, kuthonda die vlak achter me wegschiet... Het lukte dus niet. In Rijswijk, een bocht naar rechts, moet ik even uitleggen. Ik kwam dus aan, en dan voor de bocht liep eerst een zebrapad (geregeld met stoplicht) en dan een trambaan (eveneens met stoplicht), en dan pas de bocht. Nu wil ik net die bocht doorgaan, slaat een auto precies ín die bocht af. Dus, ik rem adrem, en sta stil op het zebrapad. Ik zeg tegen hem: Ik zet hem maar hier neer, in plaats van op de trambaan, want dat lijkt me veiliger. Die knaap zegt: okee, maar bij het CBR legt 'ie toch uit dat ik beter op de trambaan had kunnen staan. Nouja zeg, mafkees... Wat denk je zelf?!
Maargoed, volgende keer wellicht beter dus.
En toen we terugwaren was meneer weer poeslief voor m'n instructrice, de kloothommel.
Wat jammer..quote:Op maandag 3 april 2006 13:02 schreef randysgz het volgende:
Weer Gezakt!!!!!
[Examinator:] ik zal ff vertellen waar het allemaal fout ging
[ik] laat maar ik hoor het wel van me instructeur mazzel!!!
het begon bij een stuur ingreep, examinator zat haast op mn schoot!
daarna wist ik het al, alles ging gelijk klote.
tijdens het lessen gaat alles prima.
De volgende keer rij ik wel gelijk terug naar het cbr, of hij het nou wilt of niet!
moest ik ook doen vrijdag hij zij wel dat ik te langzaam stuurde ofzo, vond wel meevallen ik raakte geen autoquote:Op maandag 3 april 2006 12:42 schreef diertjuh het volgende:
Vanochtend weer rijles gehad. Ging wel redelijk eigenlijk. Moest een halve draai maken dat ging wel goed eigenlijk. Verder heb ik het stoppen nog niet echt helemaal goed onder de controle. Ene keer rem ik af en duw de koppeling te laat in waardoor de auto gaat stotteren enzo...![]()
Maar alles komt uit eindelijk wel goed
Netjes! Op hoeveel lessen zit je nu?quote:Op maandag 3 april 2006 14:04 schreef TNA het volgende:
Ik zal me ook maar eens melden hier
Mijn TTT zit er inmiddens op, vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen is iig binnen. De examinator (wel aardige man) zei dat bijna alles goed ging, alleen dat ook bijna alles te laat wasM'n handelingen voerde ik goed uit (snelheid aanpassen, kijken), maar ik moet eerder beginnen met alles. Daar gaan we dus komende lessen aan werken!
Zit nu op 28 lessen, ik les één keer in de week, 1,5 of 2 uur. Ik heb nog geen examendatum, hoop dat m'n instructeur dat komende weken gaat aanvragen. Waarschijnlijk doet 'ie dat als ik ervoor zorg dat ik dingen ga plannen. Meestal rij ik nu ergens op af en vervolgens doe ik alles wat ik moet heel snelquote:Op maandag 3 april 2006 14:17 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Netjes! Op hoeveel lessen zit je nu?Ennnnn wanneer is je examen?
Misschien kun je jezelf toevoegen aan de WIKI! Staat in de openingspost een linkje van!
Succes iig!
Dankje!quote:Op maandag 3 april 2006 14:29 schreef TNA het volgende:
Trouwens, Zonnestraaltje, ik vind het wel tof van je hoe enthousiast je tegen iedereen bent als ik lees wat een rijlesavonturen jij meemaaktAls ik zelf een keer een slechte les heb gehad merk ik dat de rest van de dag nog aan mezelf
Dat doet je wel goed idd, blijf zelf meestal juist nogal lang bij een fout hangen. Bij die TTT van vandaag kwam ik uit op de linkerbaan (moest rechts uitkomen) en gaf ik richting aan naar rechts, terwijl daar echt een enorme vrachtwagen reedquote:Op maandag 3 april 2006 14:31 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Dankje!
Ja ik moet toch wat.. Met rijles maak ik trouwens geen avonturen mee, eigenlijk alleen met de examens..![]()
Voel me ook vaak wel knap chagrijning maar probeer juist wel daar niet in te blijven hangen.. want daar heb ik alleen mezelf mee natuurlijk..
Dat is ook het stomme, je gaat pas goed rijden na de ervaring zoals jij die hebt, maarja, die mag je pas opdoen na je examen...quote:Op maandag 3 april 2006 14:33 schreef ASroma het volgende:
hmmm ik heb mijn rijbewijs nu bijna 2 maanden en moet zeggen ben al aardig gewend, voelt alsof ik al jaren met het verkeer meerij. Heb er ook al zo'n 1250 km weer opzitten (vakantie gweest).
Maar leef nog ontzettend met jullie mee, het voelt heel raar net alsof ik er nog deel van uitmaak. Maar goed uiteindelijk haalt iedereen hem hiero wel! Succes met lessen allemaal!
Geslaagden gefeliciteerd, Gezakten Volgende keer beter!
Is alweer met spoed aangevraagd.quote:Op maandag 3 april 2006 13:57 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Weet je al of je snel weer af kunt rijden? Drie keer is scheepsrecht hé!!
Ik na m'n 4e examen een pauze van een maand, puur omdat ik zolang op m'n volgende examen moest wachten.quote:Op maandag 3 april 2006 15:05 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb toen ik de tweede keer zakte maar even een korte pauze van 2 weken ingelast. Had er totaal geen zin meer in...![]()
Heb je dezelfde instructeur vanaf het begin trouwens?quote:Op maandag 3 april 2006 15:32 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik na m'n 4e examen een pauze van een maand, puur omdat ik zolang op m'n volgende examen moest wachten.
Heb er zovaak geen zin meer in gehad.
Collegaquote:Op maandag 3 april 2006 13:02 schreef randysgz het volgende:
Weer Gezakt!!!!!
[Examinator:] ik zal ff vertellen waar het allemaal fout ging
[ik] laat maar ik hoor het wel van me instructeur mazzel!!!
het begon bij een stuur ingreep, examinator zat haast op mn schoot!
daarna wist ik het al, alles ging gelijk klote.
tijdens het lessen gaat alles prima.
De volgende keer rij ik wel gelijk terug naar het cbr, of hij het nou wilt of niet!
Eerste drie examens wel, daarna een paar lessen gehad van de baas van m'n rijschool, toen weer op examen (4e keer) met m'n 'oude' instructeur, na het vierde examen lessen van zowel m'n oude als m'n nieuwe instructeur gehad.. en nu kijken ze telkens wat handiger is qua planning, ook omdat ik op kamers woon en nog in m'n ouders woonplaats les.. (jaja, eenmansbedrijfjequote:Op maandag 3 april 2006 15:39 schreef TNA het volgende:
[..]
Heb je dezelfde instructeur vanaf het begin trouwens?
kun je geen staats examen aanvragen?quote:Op maandag 3 april 2006 16:00 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Eerste drie examens wel, daarna een paar lessen gehad van de baas van m'n rijschool, toen weer op examen (4e keer) met m'n 'oude' instructeur, na het vierde examen lessen van zowel m'n oude als m'n nieuwe instructeur gehad.. en nu kijken ze telkens wat handiger is qua planning, ook omdat ik op kamers woon en nog in m'n ouders woonplaats les.. (jaja, eenmansbedrijfje)
weet je de theorie nog een beetje dan?quote:Op maandag 3 april 2006 16:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
't Is trouwens zeker dat m'n theoriecertificaat verloopt.. Kan sowieso geen examen meer doen voor de 20e..![]()
klopt, maar het tis gewoon veel relaxter gewoon je eigen ding doen, muziekje op, geen zeurende instructeur ofzo. Daar ga je zelf ook beter van rijden doordat je geen druk of wat dan ook hebt. Het meeste leer je inderdaad nadat je geslaagd bent, als je tenminste daarna wel aan je rijuurtjes komt.quote:Op maandag 3 april 2006 14:35 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat is ook het stomme, je gaat pas goed rijden na de ervaring zoals jij die hebt, maarja, die mag je pas opdoen na je examen...
Afgelopen vrijdag wás m'n staatsexamen al.quote:Op maandag 3 april 2006 16:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
kun je geen staats examen aanvragen?
dan zijn ze wel soepeler, en nemen veel tijd voor je.
Jawel.quote:Op maandag 3 april 2006 16:09 schreef ASroma het volgende:
[..]
weet je de theorie nog een beetje dan?
Hey,quote:Op maandag 3 april 2006 15:59 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Collega![]()
Waarom die ingreep? En wat vond die examinator allemaal foutgaan?
Ja, daarom doe ik m ookquote:Op maandag 3 april 2006 16:58 schreef Borreke het volgende:
heb geen TTT gehad, maar denk je zelf niet dat je hieruit ontzettend veel kan leren?, het gaat net zoals in het echt, dus kun je je 'zwakke' punten bijschaven en dan moet het goed komen![]()
Dat is waar ook. Moet ik tegen die tijd toch maar eens langs een opticien. Fuckquote:
Je mag gelijk lenzen, hoor!quote:Op maandag 3 april 2006 17:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is waar ook. Moet ik tegen die tijd toch maar eens langs een opticien. Fuck
Ik wil geen bril![]()
Offtopic, maar hoe zit dat nou precies? Moet je eerst een bepaalde tijd een bril voor je lenzen mag? Of mag je gelijk aan de lenzen?
Hij vroeg ernaar of je eerst een bril moest en dan pas lenzen mocht..quote:Op maandag 3 april 2006 17:49 schreef Borreke het volgende:
Je mag gelijk lenzen, maar wel opbouwend, dus eerst 1 uurtje, dan 2, dan 4, dan 8 etc... lenzen vind ik echt ideaal, alleen het indoen is af en toe ene gepruts maar zeer fijn bij het autorijden!![]()
Oke dankjulliewel! Stelt me weer gerust.quote:Op maandag 3 april 2006 18:03 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Hij vroeg ernaar of je eerst een bril moest en dan pas lenzen mocht..
En als je al een bril hebt, moet je evengoed het gebruik van de lenzen opbouwen.. dus dat maakt geen verschil in dit geval
Is idd aanrader met autorijden, maar met meer dingen zoals zwemmen, strand, tennissen (ivm gravel) etc etc
Zijn sowieso wel nieuwe borden bij gekomen.quote:Op maandag 3 april 2006 18:17 schreef Spellbound het volgende:
Hey, ik ben ook weer bezig, dit keer voor motor.
Ik vraag me alleen af, heb bij de bieb een theorieboek gehaald, maar die is uit 2001... Zijn er veel dingen veranderd en waar zou je die kunnen vinden?? Zou wel zonde zijn om een beetje d everkeerde regels te gaan leren..
Ik kán niet eens zonder lenzen per ongeluk al weggaan... Links -5,25.. Rechts - 5,50..quote:Op maandag 3 april 2006 18:15 schreef I_PANDA_I het volgende:
* I_PANDA_I draagt sinds 3 dagen voor z'n eerst rijexamen ook lenzen.
Soms als ik per ongeluk zonder lenzen de weg op ga vraag ik me echt af hoe ik dat vroeger gedaan heb zonder die dingen.
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 3 april 2006 19:30 schreef thiamat het volgende:
hihi, vandaag theorie gehaald.. 2 foutjes
Ik kneep 'm wel even want ik had maar een middagje geleerd, normaal is dat uit luiheid maar ik had niet meer tijd. Wel veel die het niet haalden zeg. 2/3 haalde het niet in m'n zaal.
Wees blij dát er iets gezegd was. Die van mij heeft z'n armen niet van elkaar gehaald, behalve om z'n hand voor z'n mond te houden bij het geeuwen, en om met z'n tengels aan m'n stuur te zitten terwijl ik al stil stondquote:Op maandag 3 april 2006 17:01 schreef randysgz het volgende:
( Dat komt door dat slap gelul van de examinator wat voor werk doe je en vind je het leuk etc.. tijdens de rit)
[offtopic]quote:Op maandag 3 april 2006 19:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Maar dit was jouw tweede? Wanneer de derde? Misschien wel gelijk, gaan we racen![]()
hoe kom ik nou bij 3 het is een mazda 6quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:26 schreef pascalheister het volgende:
ik rij in een mazda 3 sedan diesel
[afbeelding]
Ach daar heb ik ook last vanquote:Op maandag 3 april 2006 19:42 schreef its_me_ het volgende:
Vanmorgen weer 2 keer gereden. Het gene wat bij mij fout gaat is het nemen van besluiten. Ook het kijken moet ik nog verbeteren. Ik hoop echt dat ik het voor vrijdag allemaal onder de knie heb!![]()
Rij ik ook inquote:Op maandag 3 april 2006 20:38 schreef pascalheister het volgende:
[..]
hoe kom ik nou bij 3 het is een mazda 6
hehehehequote:Op maandag 3 april 2006 22:30 schreef Knoekie het volgende:
Voor de mensen die niet goed kunnen inparkeren: klik hier
Het lijkt erop dat ik onterecht vrijstelling heb verdiend bij m'n TTTquote:Op maandag 3 april 2006 22:30 schreef Knoekie het volgende:
Voor de mensen die niet goed kunnen inparkeren: klik hier
Die bak rij ik ookquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Volkswagen Golf V
Eigenaar: Van Dijk
Land van herkomst: Nederland
Datum: 29-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: 'mijn' leswagen. En niet zeuren dat hij niet keurig tussen de trssepjes staat, was mn eerste poging tot achteruit inparkeren
* schud hand* daarom ben ik ook gezakt en heb ik er dus ook geen vertrouwen voor vrijdag inquote:Op maandag 3 april 2006 19:51 schreef BaggerUser het volgende:
mijn inzict is mn grootste verbeter punt maar dat is zo verdomd lastig te verbeteren
quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:51 schreef jorienvdherik het volgende:
gefeliciteerd gelijk nummers uit gewisseld
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:48 schreef CoolyBoy het volgende:
Ik ben geslaagd, wel voor de tweede keer maar dat maakt het niet minder!
![]()
quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:12 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb straks om half 4 weer rijles. Ga maar eens kijken of ik dit keer wel het midden kan vinden
van die rotdrempels. Benieuwd of ik al de snelweg op mag... zou wel leuk zijn. Met welke les gingen jullie de snelweg op?
Ik moet iedere les almere > bussum (of verder) en weer terug.. DAAAG halve les.. zeker als het rustig is, is er geen hol aan.. of dat inderdaad de reden was waarom ik gelijk naar examen regio moest weet ik niet.. en ik moet zeggen dat het me echt geen hol uitmaaktquote:Op dinsdag 4 april 2006 18:07 schreef Blapiet het volgende:
snelwegen pakken ze meestal pas op het einde omdat er eigenlijk geen hol aan is. Als je er eenmaal opzit is het nogal makkelijk. Als je wat onrustig of niet zo'n snelle leerling bent doen ze het in het begin wel eens om je vertrouwen te geven (nofi @ Robin_ natuurlijk).
Over een uurtje weer op de motor lessen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |