abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36532645
Voor de mensen die zich in een topic of 2 terug afvroegen bij welke rijschool ik rij: B-Knol volgens mij vandaag 2e keer rijles gehad gelijk wat langer door gegaan Ging erg goed ik mag donderdag weer. Heb gelijk maar een theorie boekje gekocht.

Schakelen en afremmen op de moter ging dit keer echt goed

(ik ben er wel achter dat mijn snelheids gevoel anders is dan dat van mijn instructeur )

[ Bericht 13% gewijzigd door MasterDisaster op 01-04-2006 18:20:06 ]
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_36532660
Rijles ging echt kut En het was me enige les voor me examen, wilde eigenlijk volgende week nog een les doen, maar dan heeft hij geen tijd En nou ga ik echt met zo'n kutgevoel me examen in
pi_36532753
Sylvana jij leeft ook nog suc6
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 19:52:08 #154
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36532763
Wat ging er kut dan ?
pi_36532933
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:52 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat ging er kut dan ?
wat er altijd al niet goed inzit, ver vooruit kijken, breed kijken, en ervoor zorgen dat ik niet in situaties beland waar ik niet in hoef te belanden, maar vandaag gingen ook de meest simpele dingen fout, vergeten te schakelen, motor af laten slaan, gas geven ipv remmen, bijna een ongeluk veroorzaakt omdak niet goed keek, bochten verkeerd nemen, invoegen ging niet lekker, zo'n beetje alles wat mis kan gaan ging ook echt mis
pi_36533710
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:58 schreef Sylvana het volgende:

[..]

wat er altijd al niet goed inzit, ver vooruit kijken, breed kijken, en ervoor zorgen dat ik niet in situaties beland waar ik niet in hoef te belanden, maar vandaag gingen ook de meest simpele dingen fout, vergeten te schakelen, motor af laten slaan, gas geven ipv remmen, bijna een ongeluk veroorzaakt omdak niet goed keek, bochten verkeerd nemen, invoegen ging niet lekker, zo'n beetje alles wat mis kan gaan ging ook echt mis
Ik heb nog wel een fiets voor je

Maar geloof me, ik heb afentoe ook zo m'n dagen niet, dan ben je blij als je thuis bent
'The Less you know, The more you believe'
pi_36533760
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:58 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Sylvana, ik had deze week precies hetzelfde. Vandaag ging alles perfect, ook met de rijles ervoor nog. Gewoon rustig blijven en net doen alsof je in de auto van je vader/moeder/vriend/vriendin/kennis rijdt.
pi_36534691
Sylvana, laten we daar ons niet druk om maken, laatste lesje van mij ging ook niet lekker.

Mischien een leuk site om even door te nemen.

http://www.rijexamendoejezo.nl/

pi_36534993
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:53 schreef Debsterr het volgende:
Ik had weer rijles vandaag, en het ging eigenlijk wel weer goed . Alleen wat heb ik een hekel aan die smalle drempels zeg maar.. ik kan dat midden zo niet vinden! Meer mensen daar last van, en eventueel nog tips? Verder robeer ik maar alvast wat te oefenen met kijken, al hoeft dat nog niet van m'n instructeur. Straks de theorie maar eens door gaan nemen!
Waar je been zit bij het gaspedaal dat is ongeveer het midden van de auto , dus als je met je rechterbeen op het midden van zo'n drempel zit, zit je vaak goed.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_36538880
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:21 schreef mirrie1986 het volgende:

[..]

ahh verrot zeg Sterkte! En nog wel een keertje examen doen hoor, nu je er al zoveel geld in gestoken hebt, het komt echt wel goed

ps : meppel is niet zo leuk om af te rijden dus, had je een oude vent?
Dankjewel. Tja ik weet niet of het wel goed komt als ik nog een keer examen doet, dit was dus al m'n vijfde keer, hé?

Heb eerste vier keer idd in Meppel gereden, het examen bij de Bnor gaat vanuit Rogat bij café Raket. Ook niet leuk om te rijden idd.
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:37 schreef ASroma het volgende:
eej maar zonnestraaltje, misschien moet je wat rustgevende middeltjes nemen? je kunt bij de dokter wel een receptje krijgen ofzo lijkt mij. En ja hoe vaker je zakt des te groter de opluchting straks.......pure exstacy echt serieus Succes ermee! En natuurlijk nooit opgeven
Ik had al rustgevende middeltjes ingenomen. Maar kennelijk niet goed genoege. Ben er ook wel beetje huiverig voor ergens, omdat het natuurlijk niet de reactiesnelheid mag doen vertragen tov. het autorijden. In m'n huisarts heb ik niet zoveel vertrouwen (voor m'n examens van de Havo kon ie ook niks voor me betekenen ), maar zal er eens langs gaan als ik bij m'n ouders ben.
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:44 schreef randysgz het volgende:
Zonnestraaltje Gewoon door blijven gaan hoor!!
Kijk naar buiten en ziet wat voor figuren er autorijden, en denk dan bij jezelf. als hun het lukt, lukt mij het zeker ook!
Ja eigenlijk zou ik ook gewoon door moeten gaan hé. Maar weet nu even niet waar ik het vandaan zou moeten halen. Heb ook absoluut wel het gevoel dat ik veilig zelfstandig aan het verkeer zou kunnen deelnemen, dat gevoel heb ik zeker wel al vanaf december (tweede keer afrijden) maarja als de examinator niet overtuigd is, dan word het hem gewoon niet.
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:48 schreef Robin__ het volgende:
Ahh zonnestraaltje ik heb nog aan je gedacht vandaag, wat ontzettend balen zeg..

Ik hoop wel dat je toch doorgaat! Niet dat ik meer druk op je wil leggen, maar je hebt dat rijbewijs gewoon zo hard nodig in de rest van je leven (en autorijden is gewoon hardstikke leuk!) als je na al deze moeite stopt zul je er waarschijnlijk ook nooit een goed gevoel over krijgen.. je kunt het best! anders zouden ze je niet op examen sturen

Kop op

Hoop dat je toch nog een leuk weekend hebt
Wat lief. Maar heeft niet geholpen.

Heb nu niet zoveel zin om door te gaan, maak na het weekend wel 'n beslissing.

Heb alle afspraken ed voor m'n weekend afgezegd, had 'r helemaal geen zin in, maar ik zie het wel. Ik red me wel. Dankje
M'n vriendje komt wel zo hier heen, blijft gezellig slapen.
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:48 schreef Sylvana het volgende:
Rijles ging echt kut En het was me enige les voor me examen, wilde eigenlijk volgende week nog een les doen, maar dan heeft hij geen tijd En nou ga ik echt met zo'n kutgevoel me examen in
Meissie... ze zeggen dat 'n slechte generale een goed teken is hé.. Misschien moet je daar maar in gaan geloven?
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:00 schreef randysgz het volgende:
Sylvana, laten we daar ons niet druk om maken, laatste lesje van mij ging ook niet lekker.

Het stukje op die site over Faalangst beschrijft mij.. Echt precies..

pi_36547998
Omg, net weer een stuk gereden. Het lijkt wel alsof ik weer helemaal opnieuw moet beginnen De auto was me afgeslagen voor het stoplicht, gelukkig stond er niemand achter

En parkeergarages zijn echt hel. Daar moeten ze ook op oefenen met de rijlessen..
pi_36548478
Ik heb ook zin om met m'n eigen autootje te rijden! Moet alleen nog ff wachten hopelijk voor m'n tweede poging het te halen! Aanstaande dinsdag hoor ik waarschijnlijk wanneer ik weer op mag, hopelijk zo snel mogelijk
pi_36548972
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:00 schreef randysgz het volgende:

die link stond ook al een keer in een ander topic, wel leuke site om ff door te lezen ja
pi_36550108
Vandaag m'n eerste motorrijles gehad. Wat een beleving zeg!

Het moeilijkste vind ik nu nog de motor zelf besturen. Het schakelen enz. gaat prima maar ik moet er nog wel erg bij nadenken. Veel achtjes en bochtje gemaakt.

Het meest onder de indruk ben ik nog van de snelheidsbeleving. Op de motor 60km/u lijkt echt 120km/u in de auto.

Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik al autorij, als je ook nog eens de verkeersregels erbij moet leren ben je echt met heel veel tegelijk bezig.

En nu dinsdag weer
pi_36550996
Ik ben gister gebeld door m'n instructrice en ze heeft een nieuwe datum geregeld! En die staat 100 % zeker vast
10 april mag ik afrijden! Tijdstip was 10.40 uur of 11.40 uur...dat weet ik niet meer.
Dus ik kan weer in de OP
Back in business.
pi_36551892
Shirley Goed zo!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_36552101
Ja, toch nog heel erg snel, maar 5 daagjes later! Een goed begin van m'n weekend
Back in business.
pi_36552642
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:16 schreef Blapiet het volgende:
Vandaag m'n eerste motorrijles gehad. Wat een beleving zeg!

Het moeilijkste vind ik nu nog de motor zelf besturen. Het schakelen enz. gaat prima maar ik moet er nog wel erg bij nadenken. Veel achtjes en bochtje gemaakt.

Het meest onder de indruk ben ik nog van de snelheidsbeleving. Op de motor 60km/u lijkt echt 120km/u in de auto.

Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik al autorij, als je ook nog eens de verkeersregels erbij moet leren ben je echt met heel veel tegelijk bezig.

En nu dinsdag weer
Cool! Ergens lijkt motorrijden me wel vet gaaf!

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:53 schreef Shirley het volgende:
Ik ben gister gebeld door m'n instructrice en ze heeft een nieuwe datum geregeld! En die staat 100 % zeker vast
10 april mag ik afrijden! Tijdstip was 10.40 uur of 11.40 uur...dat weet ik niet meer.
Dus ik kan weer in de OP
Cool! Hoe heeft ze dat kunnen regelen??
pi_36552753
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Er was een datum vrijgekomen die is afgezegd, dus meteen voor mij ingekocht.
Back in business.
pi_36553020
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Cool! Ergens lijkt motorrijden me wel vet gaaf!

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
[..]

25 jaar (en 6 dagen)
pi_36553233
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:09 schreef Shirley het volgende:

[..]

lekker hoor dat je al zo snel weer op mag
pi_36554685
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:09 schreef Shirley het volgende:

[..]

Cool! Ben blij voor je!!
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:19 schreef Blapiet het volgende:

[..]

25 jaar (en 6 dagen)
Ah oke.. Vooral die zes dagen die doen hem het hé!

* zonnestraaltje 19 jaar, 1 maand en 3 dagen oud is.
pi_36555093
feli luna
klote zonnestraaltje

gister 4e les gehad, schakelen gaat lekker nu, soms wil ik de koppeling nog iets te snel laten opkomen. Maar verder gaat het goed volgens de rijinstructeur
pi_36555936
Zo nog een paar dagen en dan examen, sowieso heb ik maandag en dinsdag nog les.

* Knoekie 18 jaar, 3 maand en 10 dagen oud is
pi_36556044
5 mei begin ik in een toyota corolla diesel.
pi_36556194
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:53 schreef Shirley het volgende:
Dus ik kan weer in de OP
Mooi om te horen! En slaags ze!!

* randysgz 31 jaar

[ Bericht 4% gewijzigd door randysgz op 01-04-2006 18:13:46 ]
pi_36556676
ik rij in een mazda 3 sedan diesel

[ Bericht 30% gewijzigd door pascalheister op 01-04-2006 18:45:25 ]
pi_36556860
Ik in een Mercedes C200! (foto zie fotoboek )
pi_36557009
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Cool! Ben blij voor je!!
[..]
Dank je. Klote dat je weer gezakt bent... volgende keer haal je hem gewoon.
Back in business.
pi_36557174
Ik ben 22½ jaar en ik rij in deze Mercedes Benz:

Back in business.
pi_36557353

pi_36558044
vind je het gek dat je te hard rijdt in die bak
pi_36558481
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:20 schreef juliusbackpacking het volgende:
vind je het gek dat je te hard rijdt in die bak
Nee, op zich niet.
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:41:59 #184
88233 Steve
Still the best.
pi_36558631
Ik les in deze:

Vind hem zelf lelijk, maar ach, je kunt er in leren autorijden, dus ik vind het best. .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_36558682
Ik les in een BMW 318D
pi_36559202
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:36 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Nee, op zich niet.
Je mag wel mijn auto gebruiken om af te rijden, daar kan je simpel weg niet hard mee rijden
pi_36559255
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:07 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Je mag wel mijn auto gebruiken om af te rijden, daar kan je simpel weg niet hard mee rijden
Snelheid ligt alleen te hoog bij kruispunten, hoor, verder niet.
Verder gaat alles prima.
pi_36572771
morgenochtend 08 uur
  zondag 2 april 2006 @ 12:20:57 #189
107692 Martuh
Jepperdepep
pi_36572992
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:00 schreef gurlie het volgende:
5 mei begin ik in een toyota corolla diesel.
Daar rij ik nu al in Topwagentje hoor
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
  zondag 2 april 2006 @ 14:56:10 #190
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_36578008
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:14 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Waar je been zit bij het gaspedaal dat is ongeveer het midden van de auto , dus als je met je rechterbeen op het midden van zo'n drempel zit, zit je vaak goed.
Hey das inderdaad wel een handige tip . Thnx!

@Zonnestraaltje: Balen zeg , maar wat misschien een idee is, is van die pilletjes die ze bij de Tuinen enzo hebben, homeopathische kalmeeringsdingen zeg maar.. helpt goed, en is niet gevaarlijk voor in het verkeer (voordat je zo suf bent als een konijn). Het zou zonde zijn om te stoppen! Zeker na alles wat je geinvesteerd hebt..

@Nuna: Gefeliciteerd!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_36578356
Maar ik vraag me af Zonnestraaltje waarom je steeds zenuwachtig bent... Je weet toch dat je kunt autorijden! En Dit was je 5e keer dat je moest afrijden? Dan weet je toch het een en ander al , maar het zou zonde zijn om te stoppen.
pi_36578765
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:56 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Hey das inderdaad wel een handige tip . Thnx!

@Zonnestraaltje: Balen zeg , maar wat misschien een idee is, is van die pilletjes die ze bij de Tuinen enzo hebben, homeopathische kalmeeringsdingen zeg maar.. helpt goed, en is niet gevaarlijk voor in het verkeer (voordat je zo suf bent als een konijn). Het zou zonde zijn om te stoppen! Zeker na alles wat je geinvesteerd hebt..
Dankjewel! Heb ik wat aan! Zal even kijken!!
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:07 schreef Borreke het volgende:
Maar ik vraag me af Zonnestraaltje waarom je steeds zenuwachtig bent... Je weet toch dat je kunt autorijden! En Dit was je 5e keer dat je moest afrijden? Dan weet je toch het een en ander al , maar het zou zonde zijn om te stoppen.
Ik heb faalangst, schat!
En d'r hangt nogal wat vanaf, vind je niet?
Ga der verder ook maar niet op in.
pi_36581240
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Ik heb faalangst, schat!
En d'r hangt nogal wat vanaf, vind je niet?
Ga der verder ook maar niet op in.
Zou je daar niet een cursus ofzo voor kunnen volgen? Bij ons op school (wel iets anders, maar toch ook prestatie angst) werd er met mensen gepraat die faalangst hadden, zodat ze van hun angsten afkwamen.

Dus wel gewoon doorgaan met het halen van je rijbewijs en ondertussen met iemand praten over je angsten. Klinkt allemaal wel makkelijk en ik weet niet of je het al hebt geprobeerd, maar misschien helpt het voor jou?

[ Bericht 14% gewijzigd door Nuna op 02-04-2006 16:55:50 ]
pi_36581327
Lijkt me wel een goed iets ja, want je kunt autorijden alleen het onderdukken van de zenuwen is het gene wat jou in de weg ligt, dan moet je daar iets aan doen, (makkelijk gezegd) maar dat lijkt mij wel het beste..
pi_36589574
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:44 schreef Nuna het volgende:

[..]

Zou je daar niet een cursus ofzo voor kunnen volgen? Bij ons op school (wel iets anders, maar toch ook prestatie angst) werd er met mensen gepraat die faalangst hadden, zodat ze van hun angsten afkwamen.

Dus wel gewoon doorgaan met het halen van je rijbewijs en ondertussen met iemand praten over je angsten. Klinkt allemaal wel makkelijk en ik weet niet of je het al hebt geprobeerd, maar misschien helpt het voor jou?
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:48 schreef Borreke het volgende:
Lijkt me wel een goed iets ja, want je kunt autorijden alleen het onderdukken van de zenuwen is het gene wat jou in de weg ligt, dan moet je daar iets aan doen, (makkelijk gezegd) maar dat lijkt mij wel het beste..
Berichten komen beetje op 't zelfde punt neer , al is Nuna der beschrijving wat uitgebreider natuurlijk. Dankjulliewel!

Heb wel al eens een faalangstcursus gevolgd, dat was in Havo vier, nu drie jaar geleden. Was voornamelijk gericht op tentamenvrees. Een jaar later werd er nog zo'n soortgelijke cursus aangeboden, examenvrees, maar ik dacht toen dat dat elkaar wel voor 'n groot deel zou overlappen, dus heb er toen voor gekozen die niet ook te gaan volgen. Leek me toch niet 100 % nuttig.

Daarna lange tijd eigenlijk niet zoveel last van gehad, althans niet echt opgemerkt. Maar dit is best extreem idd.

Heb van het weekend 'n mailtje naar m'n studiecoach gestuurd, dus die helpt me verder wel .. En ga idd even richting apotheek oid, of naar de Tuinen, voor iets rustgevends..

En morgen natuurlijk m'n rijschool bellen om te zien wat nu verder te doen..

[ Bericht 82% gewijzigd door Zonnestraaltje op 02-04-2006 22:12:32 ]
pi_36590117
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:48 schreef Nuna het volgende:
Omg, net weer een stuk gereden. Het lijkt wel alsof ik weer helemaal opnieuw moet beginnen De auto was me afgeslagen voor het stoplicht, gelukkig stond er niemand achter

En parkeergarages zijn echt hel. Daar moeten ze ook op oefenen met de rijlessen..
pfff tell me about it, ben er ook niet zo goed in, maarja je leert het wel vanzelf door veel te gaan rijden en naar parkeergarages gaan (kost wel veel geld natuurlijk) Ik rij nu gewoon elke dag, en soms rij ik gewoon even doelloos ergens heen moet toegeven dat ik file parkeren ook nog erg lastig vindt
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_36596060
Zo straxs is het weer zo ver, mag ik voor de 2e keer praktijk examen doen om 10:45.
M'n instructeur zegt nu gaan we het afmaken, hij heeft er alle vertrouwen in!
ik ga nu ff slapen!
  maandag 3 april 2006 @ 00:35:15 #198
139407 jorienvdherik
pi_36596587
dinsdag in het donker rijden,

ook nog donderdag en vrijdag rijden best veel eigenlijk
pi_36597117
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:14 schreef randysgz het volgende:
Zo straxs is het weer zo ver, mag ik voor de 2e keer praktijk examen doen om 10:45.
ik ga nu ff slapen!
Veel succes
pi_36598019
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:14 schreef randysgz het volgende:
ik ga nu ff slapen!
Zet 'm op! Heel veel succes gewenst!

* zonnestraaltje gaat nu ook slapen..
pi_36600044
Goed, gezakt dus

Ongelooflijk, ik dacht echt dat het zou gaan lukken, ook al was het ongeveer midden in de nacht. Ik voelde me goed, had eigenlijk weinig last van zenuwen van tevoren, alles goed... krijg ik daar bij het CBR (rijswijk) een zuurpruim, ongelooflijk. Bij de afrit van het CBR, voor sommigen welbekend denk ik, rijd ik nét iets te ver, en die zak naast me: *zucht*. Nee, dáár voel je je lekkerder door. Goed, naar links, rechts, bij stoplichten rechtdoor, en een smalle straat in. Terwijl ik wil remmen, wat zeg ik: terwijl ik al rem voor een naderende auto, springt hij echt op de rem, als een debiel, om meer ruimte te geven. en wat zegt meneer: "Zo gaat het niet lukken natuurlijk" !!!!!

Nuja, na dat lukt niets meer natuurlijk. Bij fileparkeren met een wiel tegen de stoep. Invoegen op de snelweg in de ochtendspits was een hel, kuthonda die vlak achter me wegschiet... Het lukte dus niet. In Rijswijk, een bocht naar rechts, moet ik even uitleggen. Ik kwam dus aan, en dan voor de bocht liep eerst een zebrapad (geregeld met stoplicht) en dan een trambaan (eveneens met stoplicht), en dan pas de bocht. Nu wil ik net die bocht doorgaan, slaat een auto precies ín die bocht af. Dus, ik rem adrem, en sta stil op het zebrapad. Ik zeg tegen hem: Ik zet hem maar hier neer, in plaats van op de trambaan, want dat lijkt me veiliger. Die knaap zegt: okee, maar bij het CBR legt 'ie toch uit dat ik beter op de trambaan had kunnen staan. Nouja zeg, mafkees... Wat denk je zelf?!

Maargoed, volgende keer wellicht beter dus.

En toen we terugwaren was meneer weer poeslief voor m'n instructrice, de kloothommel.
  maandag 3 april 2006 @ 09:35:59 #202
139407 jorienvdherik
pi_36600094
Jammer man volgende keer beter, hopelijk gaat het dan wel lukken, had je voor je ging afrijden nog 1 uur les ?
pi_36601256
Zo, net weer terug van één van mijn laatste rijlessen (hoop ik dan , even afkloppen) Rijden ging weer prima. Het kijken wordt steeds beter, morgen nog even de laatste dingen doornemen.

Auto sloeg wel een keer af voor het verkeerslicht, wat me al een hele tijd niet meer gebeurd was, maar daar zak je natuurlijk niet op Verder heb ik als examinator ook iemand die moterrijles geeft. Zou dat een voordeel zijn?
  maandag 3 april 2006 @ 10:36:07 #204
139407 jorienvdherik
pi_36601299
zak je daar niet op ? op een motor die af slaat
pi_36601513
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:36 schreef jorienvdherik het volgende:
Nouja ligt eraan in welke situatie je zit hé. Als je midden op een druk kruispunt zit of op snelweg zit is het een ander verhaal. Maar het is iets technisch, althans dat zegt me instructeur.

Maar het zou me eigenlijk zelf niks verbazen als je daar op zakt. Heb een keer van iemand gehoord dat die gezakt was omdat hij niet doorschakelde
pi_36601946
quote:
Op maandag 3 april 2006 09:35 schreef jorienvdherik het volgende:
Jammer man volgende keer beter, hopelijk gaat het dan wel lukken, had je voor je ging afrijden nog 1 uur les ?
Ik had nog wel les, alles ging ook nog goed... toen...
pi_36603292
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:36 schreef jorienvdherik het volgende:
Ligt er aan denk ik hoe je reageert. Als je kalm blijft en gewoon de motor weer start, lijkt het me niet dat er wat aan de hand is. Het overkomt de besten
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_36604001
De_Warme_bakker, wat kut

Ik mag om 15.00 weer lekker rijden
And you know I might
  maandag 3 april 2006 @ 12:28:17 #209
139407 jorienvdherik
pi_36604074
hoe was jullie 1e avond les
pi_36604102
Ik heb pas 1 keer 's avonds gereden en toen regende het ook nog eens behoorlijk, maar opzich is het niet anders dan overdag, je moet alleen wel nog alerter zijn
And you know I might
pi_36604390
Vanochtend weer rijles gehad. Ging wel redelijk eigenlijk. Moest een halve draai maken dat ging wel goed eigenlijk. Verder heb ik het stoppen nog niet echt helemaal goed onder de controle. Ene keer rem ik af en duw de koppeling te laat in waardoor de auto gaat stotteren enzo...

Maar alles komt uit eindelijk wel goed
pi_36605036
Weer Gezakt!!!!!
Ging een beetje los na afloop tegen de examinator!
[Examinator:] ik zal ff vertellen waar het allemaal fout ging
[ik] laat maar ik hoor het wel van me instructeur mazzel!!!

het begon bij een stuur ingreep, examinator zat haast op mn schoot!
daarna wist ik het al, alles ging gelijk klote.
tijdens het lessen gaat alles prima.
De volgende keer rij ik wel gelijk terug naar het cbr, of hij het nou wilt of niet!

[ Bericht 31% gewijzigd door randysgz op 03-04-2006 13:14:04 ]
pi_36605114
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:02 schreef randysgz het volgende:
Weer Gezakt!!!!!
Klote man
Waarop gezakt? Je bent behoorlijk genaaid begrijp ik hier uit?
'And I called your name,
pi_36605185
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:43 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Nouja ligt eraan in welke situatie je zit hé. Als je midden op een druk kruispunt zit of op snelweg zit is het een ander verhaal. Maar het is iets technisch, althans dat zegt me instructeur.

Maar het zou me eigenlijk zelf niks verbazen als je daar op zakt. Heb een keer van iemand gehoord dat die gezakt was omdat hij niet doorschakelde
Het zal iets anders liggen denk ik, opzich mag je best een foutje maken tijdens je examen alleen kijken ze wel naar een aantal dingen

Hoe ernstig is de fout, Hoe los je het op, en hoevaak kom thet voor.

Slaat hij 7x af, dan heb je een probleem, 1x zal niet erg zijn als je dan snel weer start en je weg voortzet. Tijdens mijn examen schakelde ik niet terug van 3 naar 2 op een rotonde, was in de eerste kilometer van mijn examen zo'n beetje. Dus ik kreeg de opmerking "Dat gaat zo niet lukken hoor in z'n 3). Hoofd koelgehouden en terugschakelen op de rotonde en verder gedaan wat ik moest doen.

Dus een foutje is niet erg, maar maak je er te veel of los je het niet goed op(je mag simpel weg niet stilstaan op of nabij een zebrapad) dan zak je. Idem voor invoegen tijdens de ochtendspits, je moet de situatie onder controle hebben en de juiste beslissingen nemen, lukt dat niet, tja..

no offence maar als ik het zo lees vind ik nou niet dat hij echt genaaid is.

[ Bericht 0% gewijzigd door juliusbackpacking op 03-04-2006 13:39:04 ]
pi_36605320
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:07 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Het zal iets anders liggen denk ik, opzich mag je best een foutje maken tijdens je examen alleen kijken ze wel naar een aantal dingen

Hoe ernstig is de fout, Hoe los je het op, en hoevaak kom thet voor.

Slaat hij 7x af, dan heb je een probleem, 1x zal niet erg zijn als je dan snel weer start en je weg voortzet. Tijdens mijn examen schakelde ik niet terug van 3 naar 2 op een rotonde, we was in de eerste kilometer van mijn examen zo'n beetje. Dus ik kreeg de opmerking "Dat gaat zo niet lukken hoor in z'n 3). Hoofd koelgehouden en terugschakelen op de rotonde en verder gedaan wat ik moest doen.

Dus een foutje is niet erg, maar maak je er te veel of los je het niet goed op(je mag simpel weg niet stilstaan op of nabij een zebrapad) dan zak je. Idem voor invoegen tijdens de ochtendspits, je moet de situatie onder controle hebben en de juiste beslissingen nemen, lukt dat niet, tja..

no offence maar als ik het zo lees vind ik nou niet dat hij echt genaaid bent.
Ja precies. Het gaat een beetje om de indruk die de examinator krijgt. Heb je de auto onder controle, voelje het goed aan, doorzie je het verkeer. Dat beeld vormt hij uit een aantal factoren, en daarom tellen sommige fouten de ene keer zwaarder dan de andere. Het is niet zo dat er een strak "dit-mag-wel-en-dit-mag-niet"-schema is
'And I called your name,
pi_36605407
Vandaag TTT gehad.. ging wel redelijk. Bijzondere verichtingen gingen soepel, ben nog steeds trots op mezelf hoe mooi ik wel niet kan parkeren. Maakte een paar foutjes die er nog uit moeten voor m'n afrijden volgende week. Wordt krap imho
pi_36606250
quote:
Op maandag 3 april 2006 09:33 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Goed, gezakt dus
quote:
Weer Gezakt!!!!!
Balen zeg Veel succes de volgende keer
pi_36606539
Balen De_Warme_bakker en randysgz
pi_36606629
Als ik dit zo hoor.. over die examinatoren
Ik heb nu 2 keer met examinatoren te maken gekregen maar in beide gevallen leken mij het prima personen. Niet de hele tijd op je vingers kijken beetje praten met de instructrice. Volgende week dezelfde als vandaag voor m'n TTT

Ik sloeg ook rechtsaf zonder dat ie iets had gezegd
pi_36606643
quote:
Op maandag 3 april 2006 09:33 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Goed, gezakt dus

Ongelooflijk, ik dacht echt dat het zou gaan lukken, ook al was het ongeveer midden in de nacht. Ik voelde me goed, had eigenlijk weinig last van zenuwen van tevoren, alles goed... krijg ik daar bij het CBR (rijswijk) een zuurpruim, ongelooflijk. Bij de afrit van het CBR, voor sommigen welbekend denk ik, rijd ik nét iets te ver, en die zak naast me: *zucht*. Nee, dáár voel je je lekkerder door. Goed, naar links, rechts, bij stoplichten rechtdoor, en een smalle straat in. Terwijl ik wil remmen, wat zeg ik: terwijl ik al rem voor een naderende auto, springt hij echt op de rem, als een debiel, om meer ruimte te geven. en wat zegt meneer: "Zo gaat het niet lukken natuurlijk" !!!!!

Nuja, na dat lukt niets meer natuurlijk. Bij fileparkeren met een wiel tegen de stoep. Invoegen op de snelweg in de ochtendspits was een hel, kuthonda die vlak achter me wegschiet... Het lukte dus niet. In Rijswijk, een bocht naar rechts, moet ik even uitleggen. Ik kwam dus aan, en dan voor de bocht liep eerst een zebrapad (geregeld met stoplicht) en dan een trambaan (eveneens met stoplicht), en dan pas de bocht. Nu wil ik net die bocht doorgaan, slaat een auto precies ín die bocht af. Dus, ik rem adrem, en sta stil op het zebrapad. Ik zeg tegen hem: Ik zet hem maar hier neer, in plaats van op de trambaan, want dat lijkt me veiliger. Die knaap zegt: okee, maar bij het CBR legt 'ie toch uit dat ik beter op de trambaan had kunnen staan. Nouja zeg, mafkees... Wat denk je zelf?!

Maargoed, volgende keer wellicht beter dus.

En toen we terugwaren was meneer weer poeslief voor m'n instructrice, de kloothommel.

Wat jammer!! Was het je eerste keer?
En weet je al of je snel weer opneuw op kunt?
quote:
Weer Gezakt!!!!!

De volgende keer rij ik wel gelijk terug naar het cbr, of hij het nou wilt of niet!
Wat jammer.. Weet hoe je je voelt.. Maar probeer je te realiseren dat het geen zin heeft om zo tekeer te gaan tegen een examinator? 't Is gewoon z'n werk..

Weet je al of je snel weer af kunt rijden? Drie keer is scheepsrecht hé! !
  maandag 3 april 2006 @ 14:00:16 #221
139407 jorienvdherik
pi_36606739
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:42 schreef diertjuh het volgende:
Vanochtend weer rijles gehad. Ging wel redelijk eigenlijk. Moest een halve draai maken dat ging wel goed eigenlijk. Verder heb ik het stoppen nog niet echt helemaal goed onder de controle. Ene keer rem ik af en duw de koppeling te laat in waardoor de auto gaat stotteren enzo...

Maar alles komt uit eindelijk wel goed
moest ik ook doen vrijdag hij zij wel dat ik te langzaam stuurde ofzo, vond wel meevallen ik raakte geen auto
  maandag 3 april 2006 @ 14:04:18 #222
139330 TNA
For the stars that shine
pi_36606864
Ik zal me ook maar eens melden hier
Mijn TTT zit er inmiddens op, vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen is iig binnen. De examinator (wel aardige man) zei dat bijna alles goed ging, alleen dat ook bijna alles te laat was M'n handelingen voerde ik goed uit (snelheid aanpassen, kijken), maar ik moet eerder beginnen met alles. Daar gaan we dus komende lessen aan werken!
pi_36607195
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:04 schreef TNA het volgende:
Ik zal me ook maar eens melden hier
Mijn TTT zit er inmiddens op, vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen is iig binnen. De examinator (wel aardige man) zei dat bijna alles goed ging, alleen dat ook bijna alles te laat was M'n handelingen voerde ik goed uit (snelheid aanpassen, kijken), maar ik moet eerder beginnen met alles. Daar gaan we dus komende lessen aan werken!
Netjes! Op hoeveel lessen zit je nu? Ennnnn wanneer is je examen? Misschien kun je jezelf toevoegen aan de WIKI! Staat in de openingspost een linkje van!

Succes iig!
  maandag 3 april 2006 @ 14:25:24 #224
139330 TNA
For the stars that shine
pi_36607433
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:17 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Netjes! Op hoeveel lessen zit je nu? Ennnnn wanneer is je examen? Misschien kun je jezelf toevoegen aan de WIKI! Staat in de openingspost een linkje van!

Succes iig!
Zit nu op 28 lessen, ik les één keer in de week, 1,5 of 2 uur. Ik heb nog geen examendatum, hoop dat m'n instructeur dat komende weken gaat aanvragen. Waarschijnlijk doet 'ie dat als ik ervoor zorg dat ik dingen ga plannen. Meestal rij ik nu ergens op af en vervolgens doe ik alles wat ik moet heel snel Over een week weer les nu, hopelijk gaat het dan weer wat beter!
  maandag 3 april 2006 @ 14:26:04 #225
139407 jorienvdherik
pi_36607455
ik kreeg vrijdag al te horen wanneer ik kan afrijden, hij heeft het gewoon ingekocht denk 9 jun is mijn examen
  maandag 3 april 2006 @ 14:29:04 #226
139330 TNA
For the stars that shine
pi_36607564
Trouwens, Zonnestraaltje, ik vind het wel tof van je hoe enthousiast je tegen iedereen bent als ik lees wat een rijlesavonturen jij meemaakt Als ik zelf een keer een slechte les heb gehad merk ik dat de rest van de dag nog aan mezelf
pi_36607621
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:29 schreef TNA het volgende:
Trouwens, Zonnestraaltje, ik vind het wel tof van je hoe enthousiast je tegen iedereen bent als ik lees wat een rijlesavonturen jij meemaakt Als ik zelf een keer een slechte les heb gehad merk ik dat de rest van de dag nog aan mezelf
Dankje!

Ja ik moet toch wat.. Met rijles maak ik trouwens geen avonturen mee, eigenlijk alleen met de examens..

Voel me ook vaak wel knap chagrijning maar probeer juist wel daar niet in te blijven hangen.. want daar heb ik alleen mezelf mee natuurlijk..
  maandag 3 april 2006 @ 14:33:15 #228
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36607690
hmmm ik heb mijn rijbewijs nu bijna 2 maanden en moet zeggen ben al aardig gewend, voelt alsof ik al jaren met het verkeer meerij. Heb er ook al zo'n 1250 km weer opzitten (vakantie gweest).

Maar leef nog ontzettend met jullie mee, het voelt heel raar net alsof ik er nog deel van uitmaak. Maar goed uiteindelijk haalt iedereen hem hiero wel! Succes met lessen allemaal!

Geslaagden gefeliciteerd, Gezakten Volgende keer beter!
  maandag 3 april 2006 @ 14:34:57 #229
139330 TNA
For the stars that shine
pi_36607738
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:31 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Dankje!

Ja ik moet toch wat.. Met rijles maak ik trouwens geen avonturen mee, eigenlijk alleen met de examens..

Voel me ook vaak wel knap chagrijning maar probeer juist wel daar niet in te blijven hangen.. want daar heb ik alleen mezelf mee natuurlijk..
Dat doet je wel goed idd, blijf zelf meestal juist nogal lang bij een fout hangen. Bij die TTT van vandaag kwam ik uit op de linkerbaan (moest rechts uitkomen) en gaf ik richting aan naar rechts, terwijl daar echt een enorme vrachtwagen reed Naja, gewoon stom natuurlijk, maar dat blijft dan toch een beetje hangen. Dan heb ik nu nog zoiets van mmmmmm... Maargoed, ik zal proberen je instelling over te nemen volgende week
  maandag 3 april 2006 @ 14:35:50 #230
139330 TNA
For the stars that shine
pi_36607767
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:33 schreef ASroma het volgende:
hmmm ik heb mijn rijbewijs nu bijna 2 maanden en moet zeggen ben al aardig gewend, voelt alsof ik al jaren met het verkeer meerij. Heb er ook al zo'n 1250 km weer opzitten (vakantie gweest).

Maar leef nog ontzettend met jullie mee, het voelt heel raar net alsof ik er nog deel van uitmaak. Maar goed uiteindelijk haalt iedereen hem hiero wel! Succes met lessen allemaal!

Geslaagden gefeliciteerd, Gezakten Volgende keer beter!
Dat is ook het stomme, je gaat pas goed rijden na de ervaring zoals jij die hebt, maarja, die mag je pas opdoen na je examen...
pi_36608332
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:57 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Weet je al of je snel weer af kunt rijden? Drie keer is scheepsrecht hé! !
Is alweer met spoed aangevraagd.
Al had ik wel het gevoel opdat moment om er mee te kappen.
Maar ik ga door, al moet ik er 20 keer overdoen ik zal slagen!!!!!
20 april heb ik pas mn 48ste rijles omdat mn instructeur op vakantie gaat!
  maandag 3 april 2006 @ 15:05:06 #232
88233 Steve
Still the best.
pi_36608563
Ik heb toen ik de tweede keer zakte maar even een korte pauze van 2 weken ingelast. Had er totaal geen zin meer in...
pi_36609485
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:05 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb toen ik de tweede keer zakte maar even een korte pauze van 2 weken ingelast. Had er totaal geen zin meer in...
Ik na m'n 4e examen een pauze van een maand, puur omdat ik zolang op m'n volgende examen moest wachten.
Heb er zovaak geen zin meer in gehad.
  maandag 3 april 2006 @ 15:39:52 #234
139330 TNA
For the stars that shine
pi_36609735
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:32 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ik na m'n 4e examen een pauze van een maand, puur omdat ik zolang op m'n volgende examen moest wachten.
Heb er zovaak geen zin meer in gehad.
Heb je dezelfde instructeur vanaf het begin trouwens?
pi_36610241
Hoelang duurt een nieuw examen op z'n kortst zegmaar? Moet daar echt 3, 4 weken overheengaan, of kan het met spoed ook na 1 / 2 weken?
pi_36610349
quote:
Weer Gezakt!!!!!

Collega
Waarom die ingreep? En wat vond die examinator allemaal foutgaan?
pi_36610380
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:39 schreef TNA het volgende:

[..]

Heb je dezelfde instructeur vanaf het begin trouwens?
Eerste drie examens wel, daarna een paar lessen gehad van de baas van m'n rijschool, toen weer op examen (4e keer) met m'n 'oude' instructeur, na het vierde examen lessen van zowel m'n oude als m'n nieuwe instructeur gehad.. en nu kijken ze telkens wat handiger is qua planning, ook omdat ik op kamers woon en nog in m'n ouders woonplaats les.. (jaja, eenmansbedrijfje )
pi_36610528
't Is trouwens zeker dat m'n theoriecertificaat verloopt.. Kan sowieso geen examen meer doen voor de 20e..
  maandag 3 april 2006 @ 16:08:09 #239
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36610657
dat is kut zonnestraaltje, bah
ik moet donderdag rijden, van 9 tot 10, en dan om kwart voor 11 TTT. vind t maar spannend.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 3 april 2006 @ 16:08:40 #240
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36610674
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:00 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Eerste drie examens wel, daarna een paar lessen gehad van de baas van m'n rijschool, toen weer op examen (4e keer) met m'n 'oude' instructeur, na het vierde examen lessen van zowel m'n oude als m'n nieuwe instructeur gehad.. en nu kijken ze telkens wat handiger is qua planning, ook omdat ik op kamers woon en nog in m'n ouders woonplaats les.. (jaja, eenmansbedrijfje )
kun je geen staats examen aanvragen?
dan zijn ze wel soepeler, en nemen veel tijd voor je.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 3 april 2006 @ 16:09:47 #241
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36610717
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
't Is trouwens zeker dat m'n theoriecertificaat verloopt.. Kan sowieso geen examen meer doen voor de 20e..
weet je de theorie nog een beetje dan?
  maandag 3 april 2006 @ 16:15:45 #242
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36610942
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:35 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat is ook het stomme, je gaat pas goed rijden na de ervaring zoals jij die hebt, maarja, die mag je pas opdoen na je examen...
klopt, maar het tis gewoon veel relaxter gewoon je eigen ding doen, muziekje op, geen zeurende instructeur ofzo. Daar ga je zelf ook beter van rijden doordat je geen druk of wat dan ook hebt. Het meeste leer je inderdaad nadat je geslaagd bent, als je tenminste daarna wel aan je rijuurtjes komt.
pi_36611292
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:08 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

kun je geen staats examen aanvragen?
dan zijn ze wel soepeler, en nemen veel tijd voor je.
Afgelopen vrijdag wás m'n staatsexamen al.
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:09 schreef ASroma het volgende:

[..]

weet je de theorie nog een beetje dan?
Jawel.
pi_36612342
Zo, mijn TTT is aangevraagd, ik weet nog niet wanneer. Maar ik vind het eng
Lesje ging wel lekker opzich, hoewel ik me nog steeds zo verschrikkelijk onzeker voel in die auto en nu al opzie tegen de TTT
And you know I might
pi_36612455
heb geen TTT gehad, maar denk je zelf niet dat je hieruit ontzettend veel kan leren?, het gaat net zoals in het echt, dus kun je je 'zwakke' punten bijschaven en dan moet het goed komen
pi_36612553
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:59 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Collega
Waarom die ingreep? En wat vond die examinator allemaal foutgaan?
Hey,

Ik kwam ook vrij relaxt aan op het cbr te rijswijk, de examinator was hagen of hager.
alles uitgelegt bla blah blah..... vervolgens de ogen test doen op precies de auto die mn instructeur van te voren had aangewezen...dat ging goed..

Vervolgens gingen we van het cbr terrein af.. Gelijk naar links hoe jij ook ging met dat leuke bochtje na rechts. ik moest toen bij de verkeerslichten rechtsaf, verder ging het allemaal heel relaxt.
tot dat ik bij een verkeerslicht, op links stond voorgesorteerd.. ik dacht dat het één rijstrook was maar er waren twee rijstroken voor links, met als gevolgd dat ik die bocht te ruim nam, dus een zware stuur ingreep van de examinator als gevolgd. ( Dat komt door dat slap gelul van de examinator wat voor werk doe je en vind je het leuk etc.. tijdens de rit )
Met als resultaat het wegvallen van mn zelfvertrouwen!
Toen ging alles totaal verkeerd, alleen file parkeren ging perfect!

Ik moest op het cbr alvast uitstappen en naar de uitgang lopen, mn instructeur en de examinator gingen eerst nog ff met elkaar praten.

Het was voor mij dan ook geen verrassing, om te horen dat ik gezakt was!
ik wou het liefst zo snelmogelijk weg daar!
ik wou niet eens horen wat de examinator te zeggen had, omdat ik al wist waar ik op gezakt was, en daarmee is voor mij de kous af. Ik zei tegen hem dat gaat me weer een vermogen kosten opnieuw aanvragen enzo, het boeide hem weinig. Ik liep toen gewoon weg!
Had hij wat verkeerds gezegt of staan te lachen had ik hem een cakey gegeven!

Maar ik ben tot rust gekomen nu.. En weet dat het mijn eigenschuld was, en zal me nu gedragen.

pi_36612711
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:58 schreef Borreke het volgende:
heb geen TTT gehad, maar denk je zelf niet dat je hieruit ontzettend veel kan leren?, het gaat net zoals in het echt, dus kun je je 'zwakke' punten bijschaven en dan moet het goed komen
Ja, daarom doe ik m ook Maar ik raak zelfs daarvoor al in paniek omdat ik zelf het gevoel heb dat ik het totaal nog niet kan.
And you know I might
pi_36613198
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:01 schreef randysgz het volgende:

[..]

vervolgens de ogen test doen
Dat is waar ook. Moet ik tegen die tijd toch maar eens langs een opticien. Fuck
Ik wil geen bril
Offtopic, maar hoe zit dat nou precies? Moet je eerst een bepaalde tijd een bril voor je lenzen mag? Of mag je gelijk aan de lenzen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Me_Wesley op 03-04-2006 17:29:02 ]
'And I called your name,
pi_36613675
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:23 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is waar ook. Moet ik tegen die tijd toch maar eens langs een opticien. Fuck
Ik wil geen bril
Offtopic, maar hoe zit dat nou precies? Moet je eerst een bepaalde tijd een bril voor je lenzen mag? Of mag je gelijk aan de lenzen?
Je mag gelijk lenzen, hoor! Dikke aanrader als je 't mij vraagt
pi_36613899
Je mag gelijk lenzen, maar wel opbouwend, dus eerst 1 uurtje, dan 2, dan 4, dan 8 etc... lenzen vind ik echt ideaal, alleen het indoen is af en toe ene gepruts maar zeer fijn bij het autorijden!
pi_36614352
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:49 schreef Borreke het volgende:
Je mag gelijk lenzen, maar wel opbouwend, dus eerst 1 uurtje, dan 2, dan 4, dan 8 etc... lenzen vind ik echt ideaal, alleen het indoen is af en toe ene gepruts maar zeer fijn bij het autorijden!
Hij vroeg ernaar of je eerst een bril moest en dan pas lenzen mocht..
En als je al een bril hebt, moet je evengoed het gebruik van de lenzen opbouwen.. dus dat maakt geen verschil in dit geval

Is idd aanrader met autorijden, maar met meer dingen zoals zwemmen, strand, tennissen (ivm gravel) etc etc

[ Bericht 12% gewijzigd door Zonnestraaltje op 03-04-2006 18:04:24 (Aanvulling) ]
  maandag 3 april 2006 @ 18:15:42 #252
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_36614709
* I_PANDA_I draagt sinds 3 dagen voor z'n eerst rijexamen ook lenzen.

Soms als ik per ongeluk zonder lenzen de weg op ga vraag ik me echt af hoe ik dat vroeger gedaan heb zonder die dingen.
BOE!
  maandag 3 april 2006 @ 18:17:21 #253
92377 Spellbound
pizzacoureur
pi_36614755
Hey, ik ben ook weer bezig, dit keer voor motor.

Ik vraag me alleen af, heb bij de bieb een theorieboek gehaald, maar die is uit 2001... Zijn er veel dingen veranderd en waar zou je die kunnen vinden?? Zou wel zonde zijn om een beetje d everkeerde regels te gaan leren..
"The likelihood of being stuck behind a car in a curve is directly proportional to the funfactor of the curve."
pi_36615272
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:03 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Hij vroeg ernaar of je eerst een bril moest en dan pas lenzen mocht..
En als je al een bril hebt, moet je evengoed het gebruik van de lenzen opbouwen.. dus dat maakt geen verschil in dit geval

Is idd aanrader met autorijden, maar met meer dingen zoals zwemmen, strand, tennissen (ivm gravel) etc etc
Oke dankjulliewel! Stelt me weer gerust.
Er stond me namelijk een vaag verhaal bij van iemand die eerst een jaar een bril moest ofzo, maar dat had ik dus verkeerd begrepen
Dan ga ik binnenkort maar even langs de opticien..
Ik loop er eigenlijk al best een tijdje mee, maar dat verhaal zat in mijn achterhoofd en was echt bang dat ik een bril moest. Best triest eigenlijk voor een 17-jarige
Maargoed, genoeg offtopic
'And I called your name,
pi_36615589
Ach ik liep altijd met slechte ogen, nouja -1 Toen ik 16 was toch maar eens langs een opticien gegaan en sindsdien heb ik elke dag lenzen in . Nooit een bril gehad
pi_36616495
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:17 schreef Spellbound het volgende:
Hey, ik ben ook weer bezig, dit keer voor motor.

Ik vraag me alleen af, heb bij de bieb een theorieboek gehaald, maar die is uit 2001... Zijn er veel dingen veranderd en waar zou je die kunnen vinden?? Zou wel zonde zijn om een beetje d everkeerde regels te gaan leren..
Zijn sowieso wel nieuwe borden bij gekomen. Misschien kun je online ergens alle huidige verkeersborden opzoeken? Even beetje researchen.. Is voor auto en motor niet verschillend natuurlijk!
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:15 schreef I_PANDA_I het volgende:
* I_PANDA_I draagt sinds 3 dagen voor z'n eerst rijexamen ook lenzen.

Soms als ik per ongeluk zonder lenzen de weg op ga vraag ik me echt af hoe ik dat vroeger gedaan heb zonder die dingen.
Ik kán niet eens zonder lenzen per ongeluk al weggaan... Links -5,25.. Rechts - 5,50..
  maandag 3 april 2006 @ 19:15:50 #257
87694 Robin__
letitredno
pi_36616888
Zo jullie zijn aardig bezig geweest, topic weer bijna vol:o

Balen gezakten word er zelf ook weinig hoopvol van als ik dat soort verhalen hoor zeg

Vrijdag ochtend weer les.. beviel goed moet ik zeggen, zo vroeg op de dag.. maar ga er lekker niet eens meer aandenken tot 10 min voor de les
  maandag 3 april 2006 @ 19:30:44 #258
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_36617334
hihi, vandaag theorie gehaald.. 2 foutjes

Ik kneep 'm wel even want ik had maar een middagje geleerd, normaal is dat uit luiheid maar ik had niet meer tijd. Wel veel die het niet haalden zeg. 2/3 haalde het niet in m'n zaal.
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_36617493
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:30 schreef thiamat het volgende:
hihi, vandaag theorie gehaald.. 2 foutjes

Ik kneep 'm wel even want ik had maar een middagje geleerd, normaal is dat uit luiheid maar ik had niet meer tijd. Wel veel die het niet haalden zeg. 2/3 haalde het niet in m'n zaal.
Gefeliciteerd!! Idd is vaak zo dat het merendeel 't niet haalt.
pi_36617772
Vanmorgen weer 2 keer gereden. Het gene wat bij mij fout gaat is het nemen van besluiten. Ook het kijken moet ik nog verbeteren. Ik hoop echt dat ik het voor vrijdag allemaal onder de knie heb!
  maandag 3 april 2006 @ 19:51:21 #261
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_36618063
mijn inzict is mn grootste verbeter punt maar dat is zo verdomd lastig te verbeteren
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_36618084
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:01 schreef randysgz het volgende:
( Dat komt door dat slap gelul van de examinator wat voor werk doe je en vind je het leuk etc.. tijdens de rit )
Wees blij dát er iets gezegd was. Die van mij heeft z'n armen niet van elkaar gehaald, behalve om z'n hand voor z'n mond te houden bij het geeuwen, en om met z'n tengels aan m'n stuur te zitten terwijl ik al stil stond

Maar dit was jouw tweede? Wanneer de derde? Misschien wel gelijk, gaan we racen
pi_36619384
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Maar dit was jouw tweede? Wanneer de derde? Misschien wel gelijk, gaan we racen
[offtopic]
Zal wel gaaf zijn, wel ff die remmen saboteren van die dubbele bediening heh, anders zullen we niet ver komen! Examinators lezen jullie mee

[ontopic]
Datum voor 3 keer ga ik nog horen tis met spoed aangevraagd!

pi_36619825
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:26 schreef pascalheister het volgende:
ik rij in een mazda 3 sedan diesel

[afbeelding]
hoe kom ik nou bij 3 het is een mazda 6
  maandag 3 april 2006 @ 20:39:58 #265
139407 jorienvdherik
pi_36619890
ben theorie leren
pi_36619976
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:39 schreef jorienvdherik het volgende:
ben theorie leren
net theorieles gehad
pi_36620140
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:42 schreef its_me_ het volgende:
Vanmorgen weer 2 keer gereden. Het gene wat bij mij fout gaat is het nemen van besluiten. Ook het kijken moet ik nog verbeteren. Ik hoop echt dat ik het voor vrijdag allemaal onder de knie heb!
Ach daar heb ik ook last van
  maandag 3 april 2006 @ 20:55:40 #268
87694 Robin__
letitredno
pi_36620553
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:38 schreef pascalheister het volgende:

[..]

hoe kom ik nou bij 3 het is een mazda 6
Rij ik ook in Heb natuurlijk weinig om het mee te vergelijken (alleen een hyundai matrix ) maar moet zeggen dat ik het een erg fijne auto vind alles voelt tenminste solide.. je voelt het als je een pedaal intrapt (dat andere ding was niet alsof je in de lucht zat te stampen.. en 120 was niet relaxt rijden.. met die mazda wel )

zicht naar rechst achter is wel vrij kutjes (ik had geen rechter buitenspiegel.. laatste 2 lessen ineens wel ) en straatje keren is ook niet echt makkelijk.. maar went wel

Thuis hebben wij een 2.. stuk minder cool maar als ie net zo fijn rijd moeten ze mij eruit slaan (als ik dat klote rijbewijs heb dan )
pi_36621915
Hmm zie net dat ik de volgende ben

Morgen 18:00 weer rijles

[ Bericht 26% gewijzigd door Knoekie op 03-04-2006 21:47:53 ]
pi_36624566
Voor de mensen die niet goed kunnen inparkeren: klik hier
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:21:42 #271
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36632131
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:30 schreef Knoekie het volgende:
hehehehe

time: 69
damage: 4000
pi_36632441
Hmm die ander was makkelijker (parking perfection
Hier bak ik helemaal niks van
'And I called your name,
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:13:39 #273
139330 TNA
For the stars that shine
pi_36633117
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:30 schreef Knoekie het volgende:
Het lijkt erop dat ik onterecht vrijstelling heb verdiend bij m'n TTT
pi_36633522
zometeen om 13 uur weer rijden
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:41:52 #275
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36633680
Zouden we in de op in [/sub] niet de gezakte datums bij kunnen houden, wellicht kunnen we een theorie erin vinden wanneer mensen zakken.
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:49:49 #276
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_36633828
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Volkswagen Golf V
Eigenaar: Van Dijk
Land van herkomst: Nederland
Datum: 29-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: 'mijn' leswagen. En niet zeuren dat hij niet keurig tussen de trssepjes staat, was mn eerste poging tot achteruit inparkeren
Die bak rij ik ook

Leuke auto!
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:08:42 #277
139407 jorienvdherik
pi_36634227
vanavond weer rijden om 19:45 tot 21:45
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:12:12 #278
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_36636065
Ik heb straks om half 4 weer rijles . Ga maar eens kijken of ik dit keer wel het midden kan vinden van die rotdrempels. Benieuwd of ik al de snelweg op mag... zou wel leuk zijn. Met welke les gingen jullie de snelweg op?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:16:23 #279
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36636190
pfoe, 4e 5e ofzo..
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:34:32 #280
139330 TNA
For the stars that shine
pi_36636697
Ik heb lessen van 2 uur, en zou de snelweg opgaan zo rond les 10 (= 20 uur). Maar mijn instructeur was die les ziek en sindsdien heb ik de snelweg nog niet gezien
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:04:46 #281
139407 jorienvdherik
pi_36637583
dan ga ik denk vanavond ook snel weg anders deze week wel
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:07:47 #282
88233 Steve
Still the best.
pi_36637677
Volgens mij ging ik de 3e of 4e les de snelweg op. .
pi_36638963
Ik de 5e les of zo iets.
And you know I might
pi_36639415
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:51 schreef BaggerUser het volgende:
mijn inzict is mn grootste verbeter punt maar dat is zo verdomd lastig te verbeteren
* schud hand* daarom ben ik ook gezakt en heb ik er dus ook geen vertrouwen voor vrijdag in

En ik ging de 10e les ofzo de snelweg op, moest eerst al het andere leren en dan mocht ik pas de snelweg op
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:48:14 #285
45806 CoolyBoy
Twentuhh!
pi_36642737
Ik ben geslaagd , wel voor de tweede keer maar dat maakt het niet minder!
Ik was niet bepaald zenuwachtig, khad een vrouw als examiniator, erg mee gelachen.
Ik hoefte de bijzondere verichtingen niet af te maken aan het einde (parkeren in een vak), omdat ze het al wel wist

Super!
Een goeie tukker is geen motherfucker!
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:51:44 #286
139407 jorienvdherik
pi_36642855
gefeliciteerd gelijk nummers uit gewisseld
pi_36642944
Morgen iedereen in omg Arnhem binnenblijven van half3 tot half 5, dan ga ik namelijk beginnen aan me C-rijbewijs
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:03:00 #288
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36643208
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:51 schreef jorienvdherik het volgende:
gefeliciteerd gelijk nummers uit gewisseld

In ieder geval gefeliciteerd coolyboy.... dat he je goe gedan
pi_36643289
inzicht vind ik ook enorm moeilijk om te verbeten, maar dat krijg je denk ik gaande weg wel, tenminste dat hoop ik door het vele rijden maar voor het rijbewijs moet je het al hebben..zometeen weer lesje meepikken en kijken wanneer ik weer op mag, hopelijk zo snel mogelijk!
pi_36643625
het ging weer lekker vandaag Wel lekker om er een goed gevoel over te hebben, zo vlak voor mn examen volgende week.
pi_36644147
Donderdag voor de tweede keer afrijden... als het nu niet lukt word ik echt gek
Had net les en het ging echt lekker... gewoon relaxed, geen fouten gemaakt, goed gekeken. Als ik zo rijd met examen moet het wel lukken...

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2006 16:30:50 ]
pi_36645234
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:48 schreef CoolyBoy het volgende:
Ik ben geslaagd , wel voor de tweede keer maar dat maakt het niet minder!
gefeliciteerd
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:42:14 #293
87694 Robin__
letitredno
pi_36646635
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:12 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb straks om half 4 weer rijles . Ga maar eens kijken of ik dit keer wel het midden kan vinden van die rotdrempels. Benieuwd of ik al de snelweg op mag... zou wel leuk zijn. Met welke les gingen jullie de snelweg op?

na 20 minuten ofzo.. deed ie verders nooit begreep ik (helaas ben ik voor de rest niet zo'n snelle leerling )

Is niet zo heel veel aan verder.. goed in je spiegels en over je schouder kijken als je naar links of rechts gaat.. bij twijfel lekker blijven zitten waar je zit, let op je afstand en zorg dat je niet klem komt te zitten achter vrachtwagens (of alles wat langzaam rijd..) als je het aanziet komen en je kan opzij.. doen voor je af moet remmen, iedereen die wel achter die vrachtwagen is gaan hangen heeft pech (als je er zelf achter zit zal je ook zien dat het als het druk is best lastig kan zijn om daar weg te komen )

Snelwegen zijn leuk

[ Bericht 31% gewijzigd door Robin__ op 04-04-2006 17:48:36 ]
pi_36647280
snelwegen pakken ze meestal pas op het einde omdat er eigenlijk geen hol aan is. Als je er eenmaal opzit is het nogal makkelijk. Als je wat onrustig of niet zo'n snelle leerling bent doen ze het in het begin wel eens om je vertrouwen te geven (nofi @ Robin_ natuurlijk).

Over een uurtje weer op de motor lessen
pi_36647459
straks ook weer lessen
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:26:35 #296
139407 jorienvdherik
pi_36647736
ik doe mee ben ff een theorie toets maken ben benieuwd

10 fout valt me nog mee

[ Bericht 25% gewijzigd door jorienvdherik op 04-04-2006 18:32:44 ]
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:34:13 #297
87694 Robin__
letitredno
pi_36647955
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:07 schreef Blapiet het volgende:
snelwegen pakken ze meestal pas op het einde omdat er eigenlijk geen hol aan is. Als je er eenmaal opzit is het nogal makkelijk. Als je wat onrustig of niet zo'n snelle leerling bent doen ze het in het begin wel eens om je vertrouwen te geven (nofi @ Robin_ natuurlijk).

Over een uurtje weer op de motor lessen
Ik moet iedere les almere > bussum (of verder) en weer terug.. DAAAG halve les.. zeker als het rustig is, is er geen hol aan.. of dat inderdaad de reden was waarom ik gelijk naar examen regio moest weet ik niet.. en ik moet zeggen dat het me echt geen hol uitmaakt ik vond het iig wel tof om bij thuiskomt te kunnen melden dat ik met 140 een porsche ingehaald had hehe (ong 1 min later kwam ie mij nog veel harder voorbij )
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:38:39 #298
139407 jorienvdherik
pi_36648112
vond je rij instructeur er van dan
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:39:48 #299
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36648157
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:49 schreef Radjesh het volgende:

[..]