Semtex haar defensie postings?quote:Op zondag 5 februari 2006 19:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
omdat het nooit geroepen is bij andere verbruiksartikelen die zouden dan wel mogen
daarbij is het aan een modje om topic in goede banen te leiden en niet te bepalen welke fotografisch aanschaf wel of niet genoemd mag worden.
je persoonlijke mening mag hierin geen rol spelen of je het nou wel of niet interessant kan vinden
ik heb het idee dat je nu je mening laat leiden door semtex haar defensiepostings.
uit ervaring weet ik dat het soms lastig is je eigen belang boven het algemeen belang te stellen, ik vraag nu geen antwoord op van je , maar denk er even overna en doe er wel of niets mee.
ik weet dat een scheidslijn moeilijk is , daarom ook mijn aversie tegen alles wat verbruiksmateriaal is verbiedenquote:Op zondag 5 februari 2006 19:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Semtex haar defensie postings?Semtex post afaik niet in het defensie-topic?
Oh, heb je het over die AK47? Die vond ik niet zo spannend. Wel dat ze het nodig vind om te reageren met \\\\\\\\\\\\\\\"je smoel\\\\\\\\\\\\\\\", en de algehele manier van reageren van betreffende dame.
Maar om even terug te komen op je opmerking over wat wel en niet mag: 10 vellen papier mag dus wel. En van een ander mogen batterijen. En van mij mag het blikje cola dat ik tijdens elke shoot gebruik ook, net als de CDROMs waarop ik mijn foto\\\\\\\\\\\\\\\'s brandt. Begrijp je waar ik heen wil? Het zijn verbruiksartikelen. Spul wat je niet meer gebruikt als je ermee klaar bent. Je haalde net memory-cards aan: die dingen blijf je maar gebruiken, die zijn een investering. Ik geef toe: dat is een grijs gebied, maar doe me een lol, zeg: we hebben het over 10 blaadjes, niet over een heel pak papier. Bij een pak begint het pas interessant te worden.
Ergens moet een grens getrokken worden, anders is het topic binnenkort compleet onleesbaar vanwege alle vage meuk die daar \\\\\\\"foto gerelateerd\\\\\\\" gepost wordt.
Mariska,quote:SEMTEX zei (in het fotoboek van RonaldV):
Gut wat dapper, je reply in een gesloten topicje zetten.
Jammere reacties joh. Sowieso dat hele gemiereneuk over fotopapier. Zo hou je inderdaad alleen wel de hobbykiekjes- en naaktfotomakers over. Lekker nuttig.
Samengevat: ik vind dat er nogal gauw en overdreven werd gereageerd op mijn fotopapierposts.quote:Euhm, voor zover ik weet ben JIJ begonnen met mekkeren over fotopapier. Hoe zou ik dan op een rel uit moeten zijn? Ik vind het gewoon zielig dat er zo gemiereneukt moet worden over wat je zou moeten posten in dat topic en ik zal het niet laten dat te zeggen, maar wat voor baat heb ik bij een rel?
Verder: DPZ is voornl. een techneutenforum, vind ik. Ik had verwacht dat FOT meer een subforumpje zou worden waar de inhoud wat meer zou worden besproken, maar 't gaat dus naar een verlengstuk van DPZ toe. Het bespreken van objectiefjes, bodies en de interessantste sluitertijden en andere nerdtalk. En dat lijkt me toch juist helemaal niet toegankelijk voor de beginnende 'hobby'-fotograaf.
Normaal koop ik ook grotere pakketten, maar dit is specialer, groter papier waar ik hele grote foto's voor een beoordeling op geprint heb. Niet zomaar een verbruiksartikel voor mij dusquote:we hebben het over 10 blaadjes, niet over een heel pak papier
OK, hier moet ik even iets rechtzetten.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:24 schreef SEMTEX het volgende:
Reactie in je fotoboek gezet. Maar ik post het hier ook wel ff..
Verder: DPZ is voornl. een techneutenforum, vind ik. Ik had verwacht dat FOT meer een subforumpje zou worden waar de inhoud wat meer zou worden besproken, maar 't gaat dus naar een verlengstuk van DPZ toe. Het bespreken van objectiefjes, bodies en de interessantste sluitertijden en andere nerdtalk. En dat lijkt me toch juist helemaal niet toegankelijk voor de beginnende 'hobby'-fotograaf.
quote:Samengevat: ik vind dat er nogal gauw en overdreven werd gereageerd op mijn fotopapierposts.
En een woord als 'smoel' kan inderdaad al gauw erg agressief overkomen, maar als je me in 't echt tegenkomt, zul je merken dat ik net zo praat, maar dat het dan al heel wat genuanceerder klink.
Er zitten hier behoorlijk wat analoge fans. Blader wat door de topics, en je vindt er bijna altijd wel één. Eerlijk gezegd denk ik niet dat foto-papier er ooit helemaal uit zal gaan, iig niet in de komende 10 jaar. Er zijn gewoon nog veel te veel analoge toestellen. Agfa is gesneuveld omdat ze vast bleven houden aan een oud medium, zonder zich op tijd te verdiepen in de nieuwe. Hadden ze allebei gedaan dan zou het bedrijf waarschijnlijk nog bestaan.quote:[..]
Normaal koop ik ook grotere pakketten, maar dit is specialer, groter papier waar ik hele grote foto's voor een beoordeling op geprint heb. Niet zomaar een verbruiksartikel voor mij dus
Verder zou het inderdaad best interessant kunnen zijn te weten te komen of en waar er nog fotopapier verkocht wordt: er wordt steeds minder van gemaakt en fabrikant Agfa is zelfs failliet gegaan omdat digitale fotografie de dienst uitmaakt. Ik ken nog maar weinig winkels die fotopapier op voorraad hebben. Maar goed, misschien zitten hier meer digicam-fans![]()
![]()
De winkel waar ik het in mijn post hierboven over had vind je hierquote:Op maandag 6 februari 2006 18:46 schreef PoseidonVS het volgende:
![]()
Ik vind het wel interessant om te weten dat iemand fotopapier koopt.
Al was het maar dat ik dan weet dat hier meer mensen zelf ontwikkelen en om inderdaad verkoop adressen te kunnen uitwisselen indien nodig.
Het ging ook meer over het woord 'overdreven', maar goedquote:Gauw? Zou kunnen. Ik werk nogal eens on line, dus heb ik bijna altijd internet bij de hand. De kans dat ik ergens op een dag een topic kom binnenwandelen waar iemand net gepost heeft is dus nogal groot. Het heeft iig niets met jouw persoontje te maken
Je hebt ook de That's it of hoe die flutzaak ook heet. 1 keer papier besteld: het kwam nooit aan. Ik heb mijn adressen wel in Maastricht (Foto Rembrandt blijft zijn voorraden goed aanvullen), dus daar gaat het niet om. Ik heb geen adressen nodig, maar er zijn dus iig genoeg mensen die het interessant genoeg vinden om dat te lezen of er misschien wel over te praten. Maar dat boeit je dan blijkbaar niet. Dat vind ik jammer.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:01 schreef RonaldV het volgende:
Ik weet niet hoe het gesteld is met foto-speciaal zaken in Helmond, daarvoor kom ik er te weinig, en dan nog: ik kom maar bij twee mensen aan de buitenkant van Helmond. Van andere plaatsen weet ik het trouwens ook niet, behalve van mijn eigen woonplaats. Bij mij om de hoek zit een fotografie-speciaalzaak die het wel nog verkoopt, vooral vanwege de hobby fotografen. Zoals zo veel zelfstandigen zit hij bij een inkoopcombinatie: Combi-foto. Misschien dat je iets hebt aan die info.
Ik ben gestopt met analoog (ik heb het heel lang wel gedaan hoor!quote:Op maandag 6 februari 2006 19:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je hebt ook de That's it of hoe die flutzaak ook heet. 1 keer papier besteld: het kwam nooit aan. Ik heb mijn adressen wel in Maastricht (Foto Rembrandt blijft zijn voorraden goed aanvullen), dus daar gaat het niet om. Ik heb geen adressen nodig, maar er zijn dus iig genoeg mensen die het interessant genoeg vinden om dat te lezen of er misschien wel over te praten. Maar dat boeit je dan blijkbaar niet. Dat vind ik jammer.
Het topic loopt al even. Mijn carriere als mod wat korter. Als ik alles wat mijn voorgangers toestonden zou moeten aanpassen aan de huidige FAQ heb ik wel een jaartje of 3 nodig voor heel FOT. Daar zit het verschil.quote:Ik zie trouwens in dat topic ook helemaal in 't begin een "fotoboeken en lijm"-post, dus ik vind je nogal selectief met filteren. Er is in 't begin van het topic nergens onderscheid gemaakt, dat bepaal jij nu dus helemaal zelf.
Ik snapte het nut van zelf ontwikkelen in 't begin ook niet, tenzij je het vaker gaat doen. Je leert er wat mij betreft echt het vak van. Bovendien is dokawerk eigenlijk niets anders dan met de hand Photoshoppen en uitprinten, maar kost zelf afdrukken je gewoon veel meer tijd en moeite. Maar het is een ambacht wat je als fotograaf eigenlijk niet mag missen, vind ik.quote:Het is verouderende techniek. Interessant, dat wel, maar niettemin verouderend. Zie het als morse en de telegraaf: goed spul voor hun tijd, en het heeft zeker zijn nut gehad, maar inmiddels is het opgevolgd door nieuwere, betere, snellere en vooral goedkopere techniek.
*Piept* Ik heb het zo drukquote:Waarom opent niemand dan zo'n topic?
Toch zal ik niet provoceren en laat ik "1 pak 10 bij 15 Printerfotopapier en 1 pak A4 printerfotopapier" maar achterwegequote:Het topic is weer open, verbuiksartikelen mogen nog steeds.
Misschien een suggestie: willekeurige thematopics zoals "Post hier je mooiste vakantiefoto", "Post hier je portretshoots" of van dat soort topics bevorderen naar mijn idee de toegankelijkheid. Vroeger waren er heel veel van dit soort topics in FOT (ik zie dat het vakantiefototopic nog steeds bestaat) en ik merkte aan mezelf dat ik het leuk vond om te posten en te kijken in dat soort topics. Bovendien kan de wegwerpcamera-man/vrouw daar ook z'n ei kwijt en eventueel verder met goede kritiek.quote:Kort gezegd: FOT is al aan het bewegen in de richting die je graag ziet. We zagen hier reacties als "ik wil graag, maar durf niet te posten" en dat hebben we ons aangetrokken. Het gaat misschien nog niet zo snel, maar het gaat wel komen!
Zo'n topic is er nog: [Centraal] Zwartwitdoka Slowchat deel 2 dit topic is nog steeds open en zeker zijn voorganger staat er boordevol erg nuttige informatie voor een beginner als ik die alles wil autodidacten.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:46 schreef RonaldV het volgende:
Meer algemeen (aan iedereen): Blijkbaar is er behoefte aan een topic over zelf ontwikkelen en afdrukken van foto's, in de ruimste zin van het woord. Waarom opent niemand dan zo'n topic?
Bij deze uitgevoerd!quote:Op maandag 6 februari 2006 20:52 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Zo'n topic is er nog: [Centraal] Zwartwitdoka Slowchat deel 2 dit topic is nog steeds open en zeker zijn voorganger staat er boordevol erg nuttige informatie voor een beginner als ik die alles wil autodidacten.
De reden waarom ik het nog niet onhoog geschopt heb is omdat ik nog geen vragen had die ik niet zelf kon vinden.
Niet helemaal:quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:39 schreef Icicle het volgende:
'Kijk ik heb dit en dat gekocht' is zó DPZ![]()
Je wilt gewoon dat die aanschaffen bij jou gemeld worden...quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:39 schreef Icicle het volgende:
quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:39 schreef Icicle het volgende:
Beter zo?quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:57 schreef Ynske het volgende:
ik weet dat ik een zeikerd ben, maar zou iemand van jullie modjes deze foto's om willen zetten naar linkjes?
ik heb hier (met een redelijk snelle verbinding) echt best een lange laadtijd, en das zo jammer
Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!
thnx
je bent geweldigquote:
Bescheiden als ik ben: inderdaad!quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
je bent geweldig
maar dat wist je natuurlijk al
Fixed... typo met een spatie op het eind, dat vreet Replique niet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:17 schreef Puckzzz het volgende:
De link "Terug naar toen" in de agenda doet het niet...
of de site ligt ff plat natuurlijk
Ik begreep van Ynske dat zij er meets omheen wilde gooien. Daarom meldde ze de evenementen aan, ze heeft immers zelf de OP gemaakt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:21 schreef Vliegvrager het volgende:
Ron, je zet nu allerlei evenementen in het meet-agenda topic. Ook leuk natuurlijk, maar zo raken we het overzicht alsnog kwijt. En er is al een evenementenkalendertopic:
Evenementenkalender voor fotografen
Of splits de post per maand in een meeting-gedeelte en evenementen-gedeelte waarbij je van een evenement een meet kan maken of zoquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:45 schreef Vliegvrager het volgende:
Dan schiet het topic zijn oorspronkelijke doel voorbij: overzicht houden over de meets. Als er een paar enthousiastelingen evenementen aan gaan melden, zit je zo aan een paar evt per maand. Vind dan die meets nog maar eens terug.
Kop ingedruktquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:19 schreef PdeHoog het volgende:
Meld hier je fotografische aankopen
potentiele rel met ispy24
Zou ook nog een optie zijn. Ik heb er voorlopig voor gekozen om de FOT-meets helemaal blauw te houden, terwijl bij de evenmenten een korte toelichting staat. Maar jouw optie zou ook kunnen. Eerst Subhuman maar even laten wennen aan het idee dat hij een agenda moet bijhoudenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Of splits de post per maand in een meeting-gedeelte en evenementen-gedeelte waarbij je van een evenement een meet kan maken of zo
Dus iets in de geest van:
MEETINGS
- bla bla bla
EVENTS
- bla bla bla
Nou als-je-blieft zeg!quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je wilt gewoon dat die aanschaffen bij jou gemeld worden...zal ik ze doorverwijzen?
![]()
Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat DPZ ab-so-luut niet geïnteresseerd is in de mening van Fok!-kers (mezelf incluis) over DPZ.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:51 schreef Icicle het volgende:
[..]
Nou als-je-blieft zeg!
Maar ff serieus.. het ging me dus om de dpz-fot discussie en alle oordelen daarover.. Je weet wel hoe ik daar over denk.
En daarbij vind ik het to-taal niet interessant wat mensen allemaal gekocht hebben, zowel hier als 'bij mij'![]()
Omdat mijn idee van "wat cynisch" een geheel andere is als die van jou. We proberen het een beetje leuk te houden hier, en over het algemeen lukt dat het best zonder cynische humor.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:14 schreef webspider het volgende:
Mijn post is zojuist ge-edit door RonaldV, met de mededeling dat ik beter niet "hier" kan posten.
Waar slaat dit op?
Er is een wens dat mensen geen tvp's plaatsen, doe ik dat niet, laat ik me hooguit wat cynisch uit over de taferelen die een mogelijke megameet oproept, word het wegge-edit ?
Waarom?
Mja, smaken verschillen .. Zolang je maar niet alles weg-edit wat niet in je smaak valtquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Omdat mijn idee van "wat cynisch" een geheel andere is als die van jou. We proberen het een beetje leuk te houden hier, en over het algemeen lukt dat het best zonder cynische humor.
Ik heb mn tvp alquote:Uiteraard kun je jezelf nog steeds op een wat normalere manier aanmelden.
Voor ik daar antwoord op geef wil ik even de reacties van andere users en mijn mede-mod afwachten.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:54 schreef oYo het volgende:
Is het interessant om een centraal topic te plaatsen waar enkel tweedehands fotografiespulletjes worden aangeboden hier?
Ik heb namelijk wel wat spulletjes liggen die ik kwijt wil, maar V&A lijkt me niet echt het doelpubliek te bereiken.
ik denk dat het toch wel een kwestie word van V&A, omdat daar ook auto's (PTA) mobieltjes (GAD) spelletjes (GAM) etc. worden aangeboden. je zou natuurlijk de links ervan in de SC kunnen spammenquote:Op donderdag 9 februari 2006 09:56 schreef RonaldV het volgende:
Voor ik daar antwoord op geef wil ik even de reacties van andere users en mijn mede-mod afwachten.
het mag ook in Ouders , er is dus al een precedent geschapenquote:Op donderdag 9 februari 2006 09:56 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Voor ik daar antwoord op geef wil ik even de reacties van andere users en mijn mede-mod afwachten.
Het gaat niet zo zeer om het precedent, maar meer om de vraag hoe de FOT-mods hiermee om moeten gaan. In V&A wordt redelijk wat tijd besteed aan deals die niet rondkomen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:50 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
het mag ook in Ouders , er is dus al een precedent geschapen
Fot is een behoorlijk kleine club en over het algemeen zijn het toch de vaste bezoekers die hier komen, volgens mij hoef je daar niet zo bang voor te zijn en daarnaast, het gaat buiten jullie om. Je moet gewoon duidelijk aangeven dat het geheel op eigen risico is en dat jullie geen enkele aansprakelijkheid accepteren en ook niet gaan bemiddelen bij geschillen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het gaat niet zo zeer om het precedent, maar meer om de vraag hoe de FOT-mods hiermee om moeten gaan. In V&A wordt redelijk wat tijd besteed aan deals die niet rondkomen bijvoorbeeld.
Zoiets ja. Maar ik heb gister al behoorlijk eigenwijs de agenda er door gedrukt, Subhuman mag dit besluit nemenquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:28 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Fot is een behoorlijk kleine club en over het algemeen zijn het toch de vaste bezoekers die hier komen, volgens mij hoef je daar niet zo bang voor te zijn en daarnaast, het gaat buiten jullie om. Je moet gewoon duidelijk aangeven dat het geheel op eigen risico is en dat jullie geen enkele aansprakelijkheid accepteren en ook niet gaan bemiddelen bij geschillen.
Jammer, waarom probeer je het niet gewoon een tijdje?quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:46 schreef Subhuman het volgende:
Er worden op Fok zo weinig dingen te koop aangeboden op fotografisch gebied dat sowieso een centraal topic mij weinig nuttig lijkt. Bovendien is V&A de geschikte plek om iets aan te bieden; de meeste FOTters die ergens naar op zoek gaan kijken daar toch wel. Je mag daarom in V&A een topic openen met je aanbieding.
En zeker niet in V&Aquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:50 schreef PoseidonVS het volgende:
Daarbij komt niet iedereen in de andere fora van FOK.
Dat is geen reden om het niet daar te doen. Dat is alleen een reden om hier linkjes in de SC naar daar te spammen...quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:50 schreef PoseidonVS het volgende:
Die regel kun je met hetzelfde gemak ook omkeren, niet iedere Fok!kende foto-hobbyist komt op FOT.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:50 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Niet iedereen leest die drie SC's per dag allemaal door :pquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:26 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat is geen reden om het niet daar te doen. Dat is alleen een reden om hier linkjes in de SC naar daar te spammen...
Daar wordt aan gewerktquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:14 schreef huiz het volgende:
[..]
Niet iedereen leest die drie SC's per dag allemaal door :p
Comleet off-topic, maar mag ik even opmerken dat de foto in je avatar een hele mooie is? Zelfportret?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:20 schreef SEMTEX het volgende:
Good point, RonaldW(atson)
Bedankt voor je nadere uitleg.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:06 schreef RonaldV het volgende:
Het blijkt dat (door afwezigheid op het moment zelf) sommige mensen niet helemaal begrijpen waar bovenstaande post van mij over gaat, dus hier maar een klein beetje uitleg.
Sinds ongeveer december beginnen er nieuwe mensen naar FOT te komen, een ontwikkeling die natuurlijk mooi is. Een vervelend neven-effect is echter dat de SC begint vol te lopen met allerhande zooi. Huiz gaf het hierboven al aan: er zijn dagen dat er zeker 3 SC topics volgeluld worden met helemaal niks, en er is geen hond die dat nog even naleest. Wel zie ik dat veel mensen er bijna niet meer komen, of er zelfs wegblijven. Een aantal anderen beklaagt zich over MSN.
Met de toenmallige mods heb ik begin dit jaar een "grap" opgezet door de SC te sluiten in de hoop dat mensen eens een beetje gingen nadenken over wat er daar allemaal gebabbeld wordt. De reactie was precies wat we niet hoopten: men was boos op het sluiten en de bedenkers van de grap, en niemand lette op de onderliggende reden (die toch echt wel gegeven werd).
Ik heb al aangegeven dat sinds deze week alle TVP posts door mij gezien worden als "te verwijderen posts". Dat was stap één in het bestrijden van de SC-zooi. Gisteravond werd het echt te gortig, en heb ik zo'n 30% van de posts verwijderd omdat ze absoluut nergens meer over gingen. Dat ga ik vaker doen, en dat is dus stap twee.
De SC hoeft niet 100% over fotografie te gaan. De SC is er als bindmiddel voor de gebruikers van FOT, een "virtuele kroegtafel", waar FOT-ters even tegen elkaar kunnen dollen, of juist serieus zijn. Wat ik de laatste tijd vooral merk is dat het wordt volgespammed door mensen die eigenlijk alleen maar op FOT zitten om de SC vol te kleppen, terwijl de FOTters zelf er steeds meer wegblijven.
Iedereen is welkom op FOT, maar als je doel van een bezoek zich beperkt tot de SC, en je verder niets anders op FOT te melden hebt, ga dan gewoon naar het subforum dat daarvoor bedoeld is: GC. Als je graag modellen wilt bespreken, en niet de foto's van de FOTters: ga naar US. Als je gewoon onzinnig bezig wilt zijn: ONZ is je plek. En natuurlijk is er ook nog MSN voor dingen die alleen maar één persoon aangaan, het is leuk als je verliefd bent, maar laat de rest van FOT daar fijn buiten. FOT en de FOT SC bestaan voor mensen die aan fotografie doen, of het willen leren. Laagdrempelig, maar wel zo veel mogelijk on-topic.
Er zullen altijd uitzonderlijke situaties zijn waarin er 3 topics op een dag/avond worden volgepraat, bijvoorbeeld na een meet. Maar avond na avond topics éénregelig (en soms zelfs met maar één woord of smiley) volposten omdat dat je er weer bent, omdat je brak bent, omdat X of Y lief is, en omdat je weer naar bed gaat; dat is niet echt waar de SC voor bedoeld is. Probeer er rekening mee te houden dat ook anderen van de SC gebruik willen maken, en pas je postgedrag daarop aan. SC staat voor "Slow Chat". Gun anderen ook de tijd om posts te lezen en daarop te reageren. Voor SpeedChat kun je terecht op IRC en MSN.
Nee. Ten eerste loopt het topic nog, en al is het voor jou niet relevant (meer), dat is het wel voor de andere posters. En ten tweede: een dergelijk verzoek kan alleen op aangeven van de TS.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:26 schreef Werewolf het volgende:
Het topic Foto's inplakken - is dat niet schadelijk voor de foto? schiet telkens omhoog in mijn AT, maar de vraag is al beantwoord en veel zinnige reacties komen er ook niet meer....
Mag die dicht?
Shit ...sorry , soms ff lastig de goeie weer te krijgen.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:46 schreef Subhuman het volgende:
Volgens mij zit je in het verkeerde topic!
Sssht! Ik ben hier under cover!quote:Op maandag 13 februari 2006 14:40 schreef Shark.Bait het volgende:
Zeg RonaldV, gaan ze jouw naam ooit nog eens toevoegen aan de modnaampjes in de index?
Veranderd in linkjes. Thx 4 the heads-up!quote:Op maandag 13 februari 2006 15:47 schreef HMaster-II het volgende:
Ik ben wederom niet zo blij met enkele foto's in het Vakantie foto topic.
1600x1200 pics die bij 580xiets ook zichtbaar zijn.
quote:Op maandag 13 februari 2006 20:43 schreef sararaats het volgende:
RonaldV, ik had de foto al weggehaald hoor
ik post voortaan foto's van mezelf
Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel VII)quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:42 schreef Kleintje het volgende:
Problemen: Laatste posts niet zien
Zie dat ik het topic heb gesloten met mijn posts, maar ik kan ook geen nieuw topic openen. Dus als iemand dat voor me wil doen... graag...
mooie verhalen (je betogen), maar concrete zinnen zijn soms duidelijker.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef RonaldV het volgende:
"een zekere user" heeft mij net geïnformeerd dat hij zijn account heeft geshreddered, en dat we hem niet meer zien.
Da's helemaal mijn schuld* boetekleed aantrekt
Blijkbaar was mijn betoog in een eerdere aflevering van de SC en in FB toch nog niet helemaal duidelijk voor sommigen.
Ik weet niet of je regelmatig terugleest, maar ik heb zowel hierboven in het algemeen als in verschillende SCs in concreto aangegeven wat er mis is. Ik heb zelfs de SC stopgezet en terwijl users (ook deze user) ernaar keken bagger verwijderd. Veel duidelijker kan ik echt niet zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
mooie verhalen (je betogen), maar concrete zinnen zijn soms duidelijker.
Hoe veel herinnering wil je hebben? Voor ik mod werd, en in de week sinds ik mod werd heb ik gewaarschuwd. Ik ben geen kleuterjuf die geduldig blijft uitleggen. Op een zeker moment is het mooi geweest.quote:Stel het eens alsof de mens tegen wie je praat ook een gezond verstand heeft. Of help ze er aan herinneren.
Volgens mij is het vooral een kwestie van duidelijk zijn. En daar ben je zelf ook een keer slachtoffer van geworden. Feit blijft dat er meerdere malen gevraagd is of het minder kon, en dat er verschillende malen is gewaarschuwd. En toch ging het verder. Sommigen verdenk ik er zelfs van om het gewoon op te zoeken.quote:Volgens mij is ook moderaten een kwestie van je gezonde verstand gebruiken en steeds de situatie inschatten. Dat is imo een paar keer goed mislukt hier.
Ik voel er de laatste tijd minder voor om de SC's terug te lezenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik weet niet of je regelmatig terugleest, maar ik heb zowel hierboven in het algemeen als in verschillende SCs in concreto aangegeven wat er mis is. Ik heb zelfs de SC stopgezet en terwijl users (ook deze user) ernaar keken bagger verwijderd. Veel duidelijker kan ik echt niet zijn.
Schat de situatie gewoon eens in... Mezelf als voorbeeld nemend... kom op. Bagger ik zoveel dat die ene post gelijk weg moest?quote:[..]
Hoe veel herinnering wil je hebben? Voor ik mod werd, en in de week sinds ik mod werd heb ik gewaarschuwd. Ik ben geen kleuterjuf die geduldig blijft uitleggen. Op een zeker moment is het mooi geweest.
[..]
Volgens mij is het vooral een kwestie van duidelijk zijn. En daar ben je zelf ook een keer slachtoffer van geworden. Feit blijft dat er meerdere malen gevraagd is of het minder kon, en dat er verschillende malen is gewaarschuwd. En toch ging het verder. Sommigen verdenk ik er zelfs van om het gewoon op te zoeken.
NEE!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:39 schreef Kleintje het volgende:
Mag ik me er even mee bemoeien???
Dit zijn de regels die over het algemeen op ieder subforum gelden.
Weet ook niet waarom dat eerst niet werd gehanteerd hier.
Waarschijnlijk het kliekjes (blijf ik een mooi woord vinden) idee.
Het gaat nu sneller, en nu wordt er intensief gemod.
Ik vind het een positief iets...
Grappig: afgelopen najaar werd er geklaagd dat er niet genoeg gemod werdquote:
En in de OP een link naar Fotowedstrijd Discussietopic: Abstract! gaarne.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:12 schreef oYo het volgende:
Mods?
Kunnen jullie bij Fotowedstrijd Discussietopic: Abstract! niet even (deel 2) in de topictitel verwerken? Is immers tweede deeltje.
Je bent geweldig.. maar dat wist je natuurlijk alquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:21 schreef Phoenixx het volgende:
Omdat de FOT-mods er even niet zijn, ben ik even creatief bezig geweest met bovenstaande verzoekjes...
Ik ben er gewoon hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:21 schreef Phoenixx het volgende:
Omdat de FOT-mods er even niet zijn, ben ik even creatief bezig geweest met bovenstaande verzoekjes...
NS he , altijd vertragingquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben er gewoon hoor.ik zat alleen even in een treintjesoverleg
Gewoon gesloten. Volgelopen met bagger inmiddels, en bovendien meer voor ONZ of US.quote:Op donderdag 16 februari 2006 07:45 schreef Puckzzz het volgende:
Naar aanleding van dit topic: Ikea
Is het misschien handig om een soort snapshot hoekje te maken? Het is grappig enzo die foto, en ik zeur niet eens over het formaat. Maar om daar nou een heel topic aan te wijden
Ja okee, maar wie fotografeert er nou niet eens iets grappigs dat fototechnisch misschien niet super is, maar wel grappig.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Gewoon gesloten. Volgelopen met bagger inmiddels, en bovendien meer voor ONZ of US.
Eens. Ik wil het ook niet tegenhouden, maar in dit geval was US meer on topic, het ging m.i. niet om de foto, maar om de gebruiker. Verderop werd het verbaggerd, en dus was ONZ dan logischer geweest. Maar daar zou het ook gesloten worden. En inmiddels is de foto ook niet meer zichtbaar.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:59 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja okee, maar wie fotografeert er nou niet eens iets grappigs dat fototechnisch misschien niet super is, maar wel grappig.
Ik herken het probleem, maar weet er geen echte oplossing voor. Het nadeel is natuurlijk dat je dan weer een takke-end moet gaan rijden om bij iemand een Kever te gaan lenenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:42 schreef Puckzzz het volgende:
Andere vraag....
Ik ben regelmatig op zoek naar props voor een shoot die ik in gedachten heb. Nu heb ik geen zin om dat elke keer te kopen (als ik het al gevonden krijg) en er daarna niets meer mee te doen.
Als er meer mensen dat probleem hebben (dat weet ik dus niet) is het misschien een idee om daar een topic voor aan te maken?
Ik denk bij kleinere objecten meer aan opsturen op kosten van de vrager.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik herken het probleem, maar weet er geen echte oplossing voor. Het nadeel is natuurlijk dat je dan weer een takke-end moet gaan rijden om bij iemand een Kever te gaan lenenIk doe het dus maar zo veel mogelijk met wat er voorhanden is. Als je een voorraad van spullen voor een FOT-pool zou moeten aanleggen kan je wel een complete loods gaan afhuren
Daarvoor hebben we Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:59 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja okee, maar wie fotografeert er nou niet eens iets grappigs dat fototechnisch misschien niet super is, maar wel grappig.
Da's voor mooie foto's, daar zie ik niet iemand een grappige niet mooie foto posten.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:25 schreef Subhuman het volgende:
Daarvoor hebben we Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!
Ben ik het wel een beetje mee eens..quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Da's voor mooie foto's, daar zie ik niet iemand een grappige niet mooie foto posten.
Gelukkig kunnen users ook heel goed zelf een topic aanmakenquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:28 schreef Subhuman het volgende:
Ik vind nog een extra topic dus niet echt noodzakelijk.
De eigenaar heeft zelf zijn post al opgeschoond.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 07:45 schreef Puckzzz het volgende:
Kan iemand het topic ff opschonen? [centraal] Fotobewerking/Photoshop! Er is nl. geen vraag te bekennen, alleen een paar idiote plaatjes.
danku
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:28 schreef huiz het volgende:
Sub is de afgelopen jaren best veel hier online geweest, het kan zijn dat ie eventjes een paar weekjes weinig online is (ook modjes hebben (al dan niet verdiend) vrije tijd nodig
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:28 schreef huiz het volgende:
Het valt mij idd op dat RonaldV de boel hier met strakke hand leidt![]()
Ja zeg, mag ik ff photoshoppen? Ik heb in geen maanden meer een leuke kans gehad om een fatsoenlijke shoot te doen. Debsterr was de eerste Fok!ster waar ik sinds begin december tijd voor heb gehad, en daarvoor hield het kwantitatief ook niet echt over.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat hij zegt![]()
Overigens zou het leuk zijn om ook wat inhoudelijke dingen van beider mods te zien(lees: foto's
)
Dat heb je wel vaker met die leger jongensquote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:06 schreef RonaldV het volgende:
Overigens en dat meldde ik ook al in de SC, ik kan niet alles laten zien wat ik doe. Sterker nog: ik kan het vaak niet eens melden.
maar hij kan het toch op een usb-stick zetten en dan een auto huren?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:13 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat heb je wel vaker met die leger jongens
Dan raak ik de auto weer kwijt als ik de USB stick inlever...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:25 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
maar hij kan het toch op een usb-stick zetten en dan een auto huren?
*proest*quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:25 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
maar hij kan het toch op een usb-stick zetten en dan een auto huren?
Dat dat je punt is had ik niet begrepen uit je post. Het leek erop alsof je mij ervan beschuldigde dat ik er nooit ben.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:51 schreef Kleintje het volgende:
Sub, het is van mij geen persoonlijke aanval.
Vond het alleen opvallend dat iedere user probeert om de SC beter te gebruiken. En er zijn tal van zwaaiposts weggehaald. En dan komt er een modje van het forum zelf zwaaien.
Het is zo inconsequent.
Daar ging het mij om.
En ik kijk zeker verder dan slowchat en meetingtopics...
Dan zul je mij ook wel een rare kwast vinden die zich hiermee bemoeit, met m'n anderhalve post van afgelopen maandenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:27 schreef Kleintje het volgende:
... Ik weet niet hoe hij het in het verleden heeft gedaan...
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Het beoordelen van hoevaak iemand hier is op het aantal posts ....
Ik was er ook zelden, wel vreemd omdat ik de hele dag thuis zat en zowat 16u/dag aan de pc
Ik bedoel bij een erm, shoot.. dat van Pea snap ik wel, daar hoeft geen opstelling bij gezet te worden, maar ik bedoel bij shoots zoals dit..quote:Op zondag 19 februari 2006 15:38 schreef RonaldV het volgende:
En in antwoord op de vraag van Jelleee. Het lijkt me het handigst als je het daar pas doet als er om gevraagd wordt. De showcase met kinderen van Pea4fun lijkt me vrij duidelijk, dus daar voegt het weinig toe, en zo zijn er wel meer. Maar in meer algememe topics zoals in (Semi-)naakt fotografie zou het zeker standaard willen zien. We zitten hier om van elkaar te leren tenslotte
Als je het in zulke gevallen wilt weten, vraag er dan gewoon om. We zitten hier bijna allemaal omdat we wat meer willen leren. Een paar van ons lopen zo ver voorop dat ze anderen iets kunnen leren. Ik kan me niet voorstellen dat de Showcase-topics alleen maar bestaan zodat de TS even kan opscheppen over zijn/haar kunsten, om daarna weer hard weg te rennen.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:10 schreef Jelleee het volgende:
[..]
Ik bedoel bij een erm, shoot.. dat van Pea snap ik wel, daar hoeft geen opstelling bij gezet te worden, maar ik bedoel bij shoots zoals dit..![]()
dat duurt soms wel even...of hij is in zijn spamfilter terecht gekomen, dat kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:17 schreef Mauro het volgende:
Zeg Subhuman,
Hoe lang kan het duren voordat mijn foto in het februariwedstrijdtopic gezet wordt?
Ik neem aan dat er nu al meerdere foto's ingezonden zijn die nog geplaatst moeten worden.
Dus, waneer komt ie online?
Tja als hij spamfilters van het merk Heineken of Amstel gebruikt, dan komt het nooooooit meer goed.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dat duurt soms wel even...of hij is in zijn spamfilter terecht gekomen, dat kan natuurlijk ook.
Hij zei gisterenmiddag dat ie hem ontvangen had.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:25 schreef Puckzzz het volgende:
dat duurt soms wel even...of hij is in zijn spamfilter terecht gekomen, dat kan natuurlijk ook.
Stelletje ongeduldige apen!quote:Op maandag 20 februari 2006 14:17 schreef Mauro het volgende:
Zeg Subhuman,
Hoe lang kan het duren voordat mijn foto in het februariwedstrijdtopic gezet wordt?
Ik neem aan dat er nu al meerdere foto's ingezonden zijn die nog geplaatst moeten worden.
Dus, waneer komt ie online?
quote:Op maandag 20 februari 2006 15:50 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Stelletje ongeduldige apen!Ik heb niet altijd even veel tijd om de foto's online te zetten; ik doe dit altijd wel zo snel mogelijk. Je foto komt in elk geval voor het einde van de inzendtermijn online, beloofd!
quote:
Daar komt iets meer bij kijken. Het is niet zo simpel als gewoon een linkje naar de attachment in mijn inbox posten. Nogmaals, de foto zal ruim op tijd online komen.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:19 schreef Kleintje het volgende:
Nou zal het wel aan mij liggen...
maar wel tijd om te laten weten dat je hem ontvangen hebt en hier te posten, maar geen tijd om even het linkje te posten????
Lijkt mij ook eigenlijk.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:14 schreef Subhuman het volgende:
[..]Tja, voor de rest lijkt het me niet relevant wanneer je foto in het topic staat, toch?
dat zeer zekerquote:Op maandag 20 februari 2006 16:22 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Lijkt mij ook eigenlijk.
Ik begrijp al dat gehamer op tijdig dit en tijdig dat en al dan niet aanwezig zijn ook niet zo. Het is geen full-time baan en zo lang het min of meer goed gaat, gaat het min of meer goed.
quote:Op maandag 20 februari 2006 15:50 schreef Subhuman het volgende:
Je foto komt in elk geval voor het einde van de inzendtermijn online, beloofd!
Daar zou ik me dan nog best wel voor willen inzetten....ben toch redelijk veel online om het allemaal een beetje te volgenquote:Op maandag 20 februari 2006 16:14 schreef Subhuman het volgende:
[..]Tja, voor de rest lijkt het me niet relevant wanneer je foto in het topic staat, toch?
Ik zit er trouwens aan te denken weer op zoek te gaan naar een wedstrijdcoördinator, maar dat moet ik nog even intern overleggen.
nee kleintje, ik denk niet dat dat een goed idee is, aangezien mensen dan toch weer niet gaan resizen, of imageshack gaan gebruiken om te uploaden etcquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:00 schreef Kleintje het volgende:
Is het ook niet handiger als je de mensen de foto zelf laat uploaden, dat ze alleen een link sturen waar de foto staat en dat alleen het linkje hoeft te worden gepost in het topic.
Dan is het toch al niet zo veel werk meer...
tuurlijk ben je trots op je foto. maar waarom zoveel bombarie bouwen om het feit dat hij niet meteen zichtbaar is, waar eht om gaat is dat hij tijdens de stemperiode van het begin tot het eind zichtbaar is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:07 schreef Kleintje het volgende:
Ynske, ik zie dat probleem wel.
Mensen zijn trots op hun foto, willen hem ook graag tonen.
Is dat zo gek?
Lijkt mij een simpele oplossing voor. Als je foto steeds niet te zien is, dan kan je niet meedingen naar de prijs. En als je foto te groot is, dan is deelname ook uitgesloten.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Hier op fot zie je toch niet zoveel foto's die te groot zijn?
Dat zou idd ook een optie zijn....quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:21 schreef Kleintje het volgende:
Het is ook geen klacht/hetze tegen Sub, voordat dat weer wordt gedacht.
Vind ook niet dat iemand 24 uur beschikbaar moet zijn voor Fok.
Maar als je een foto op zaterdag verstuurt, het is pas dinsdag online terwijl je die persoon wel ziet posten, dan is het toch niet raar dat mensen er vraagtekens bij krijgen?
Ben er dan eigenlijk eerder voor om dan alle ingezonden foto's die echt meedingen naar de prijs (eeuwige roem is de beste prijs die er is) pas allemaal tegelijk, op het laatste moment, zichtbaar te maken.
jah dat vind ik raar. wat boeit het. jah ik ben door de dag heen zeker 16 uur online, maar dat wil nog niet zeggen dat ik meteen tijd zou hebben om bv die foto;s online te gooien, terwijl eventjes een post wel gaat.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:21 schreef Kleintje het volgende:
Het is ook geen klacht/hetze tegen Sub, voordat dat weer wordt gedacht.
Vind ook niet dat iemand 24 uur beschikbaar moet zijn voor Fok.
Maar als je een foto op zaterdag verstuurt, het is pas dinsdag online terwijl je die persoon wel ziet posten, dan is het toch niet raar dat mensen er vraagtekens bij krijgen?
Kijk dat zijn dingen die ik wel belangrijk vind,quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:18 schreef Puckzzz het volgende:
Er is geen prijs..alleen maar eeuwige roem
Wat ik aan de andere kant wel heel erg belangrijk vind is dat de stemtopics en de uitslag op tijd komt. Daar is het bij Sub wel eens misgegaan en dat is jammer. Vandaar mijn voorstel. Ik heb de tijd ervoor en wil dat best op me nemen.
En ja, ik bèn trots op mijn foto. Tuurlijk wil ik hem zo snel mogelijk in dat topic zien verschijnen.quote:
Ik ben het daarmee eens. Je moet nu steeds een afweging maken tussen heel vroeg insturen zodat iedereen je foto heel lang kan zien (en in de SC ver-/beoordelen, waarna je nog kunt wijzigen), of extreem laat, zodat je de meest recente herinnering voor de stemmers hebt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:14 schreef Mauro het volgende:
Laat ik dan nog een andere oplossing aandragen:
Nu is er een periode waarin de foto's moeten worden ingezonden. Deze foto's verschijnen dan online en even later (dagen, week) komen er meer foto's online. Ik vind dat eigenlijk niet eerlijk. Iedereen kan een aantal foto's van de wedstrijd zien en op basis daarvan al een keuze hebben gemaakt.
Mijn idee is dan om de foto's in te laten sturen maar deze NIET online te zetten. Maar om ze pas als de inzendingstermijn voorbij is online te gooien. Zo heeft iedereen een eerlijke kans en staan de foto's evenlang online zodat er objectief een mening kan worden gevormd.
en dan krijg je weer het punt is de stemming wel eerlijk gegaanquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:52 schreef RonaldV het volgende:
[..]
en de stemming per mail (zodat niemand zich geroepen voelt om zijn vriendje voor te trekken omdat hij achter staat).
Je bedoelt een topic met de top-3 per maand van de afgelopen 3/6/whatever maanden?quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:01 schreef Shark.Bait het volgende:
en dan het wedstrijd topic langer te laten staan, want hij verdwijnt best wel snel nadat de winnaar bekend gemaakt is.
Nee, het topic met de wedstrijd foto's en de resultaten van het stemmen zijn na een paar dagen verdwenen (logisch, het topic zit op slot en de sticky word verwijderd). Zo lijkt het alsof je nauwelijks de tijd hebt om van je overwinning te genieten, de volgende wedstrijd is aan de beurt (en daar leef je dan zowat de hele maand naar toe).quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:03 schreef RonaldV het volgende:
Je bedoelt een topic met de top-3 per maand van de afgelopen 3/6/whatever maanden?
nah ik denk dat het niet echt frustraties nu zijnquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:09 schreef PdeHoog het volgende:Die wedstrijd BLIJFT ook maar frustraties opwerpen
![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:05 schreef Subhuman het volgende:Leuk om te zien dat altijd de negatieve dingen onthouden worden en de positieve dingen vergeten. Van de 7 wedstrijden die ik gedaan heb tot nu toe is er voor zover ik weet 1 keer het stemtopic een half uur (!) te laat geweest, en dat was nog relatief in het begin ook. Ik doe altijd mijn uiterste best om dat op tijd rond te krijgen en m.i. lukt dat ook altijd. Grappig dat dat nu toch ineens weer boven komt.
Het probleem is echter dat die wedstrijd gewoon bijna volcontinue onderwerp van gesprek (lees: gezeik / gezever / opbouwende kritiek / meedenken / whatever you like to describe it) is en dat begint inmiddels een beetje vervelend te wordenquote:Op woensdag 22 februari 2006 21:32 schreef Kleintje het volgende:
Volgens mij bedoelt niemand het hier als afzeiken of rot.
Zie het als opbouwende en niet als afbrekende kritiek. Dat we proberen mee te denken.
Just my 2 cents.
Ik vond je gisteren al zo verward idd. Nu weet ik waaromquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:31 schreef HMaster-II het volgende:
Als men vind dat ik gek word mag men het zeggen hoorDe doktoren komen zo met een mooi overhemd met riempjes op de rug en een potje pillen
![]()
![]()
ik denk dat je gekgeworden bentquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:31 schreef HMaster-II het volgende:
Ik ga maar eens duidelijkheid vragen over de Meetings die in Mei georganiseerd worden. Ik kom er niet meer uit.
Er lopen nu twee topics over 3 á 4 zaken door elkaar. En duidelijker wordt het er niet op.
Eerst was er een Ideeën topic (dicht).
Daarna kwam er een nieuw ideeën topic waar er geopperd werd om een modellen meet te houden.
Maar dat topic werd geleidelijk om gezet naar een model-trein shoot. Terwijl daar een OP in zit die meer op een open algemene modellenshoot lijkt, dan op een selecte groep die een shoot wil doen in Limburg.
Daarnaast werd er een topic geopend voor een modellen shoot voor de 2e helft van Mei. Ik dacht okee, dan wordt de 2e meet (2e helft mei) een algemene modellenshoot. Dit omdat de 1e meet een andere opzet had. Nu blijkt na even aandringen er op pagina 2 van dat topic een Op neergezet te zijn, die ineens opgezet is voor een OUD-kindershoot???
Toen werd HM2 opgesloten in een kamer met knuffelmuren.![]()
Wat staat er nu concreet in mei in de planning??? En wat zijn de doelen?
1 - Meeting in Limburg voor treinfanatici met daarbij een paar modellen?
2 - Meeting in een Speeltuin speciaal voor OUD-users met hun kkinderen?
3 - Meeting op een nog te bepalen plek voo nog te bepalen algemene modellenshoot?
ik kom er nu even niet meer uit.
Als men vind dat ik gek word mag men het zeggen hoorDe doktoren komen zo met een mooi overhemd met riempjes op de rug en een potje pillen
![]()
![]()
Hier, ik heb een jasje voor je:quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:31 schreef HMaster-II het volgende:
Ik ga maar eens duidelijkheid vragen over de Meetings die in Mei georganiseerd worden. Ik kom er niet meer uit.
Er lopen nu twee topics over 3 á 4 zaken door elkaar. En duidelijker wordt het er niet op.
Eerst was er een Ideeën topic (dicht).
Daarna kwam er een nieuw ideeën topic waar er geopperd werd om een modellen meet te houden.
Maar dat topic werd geleidelijk om gezet naar een model-trein shoot. Terwijl daar een OP in zit die meer op een open algemene modellenshoot lijkt, dan op een selecte groep die een shoot wil doen in Limburg.
Daarnaast werd er een topic geopend voor een modellen shoot voor de 2e helft van Mei. Ik dacht okee, dan wordt de 2e meet (2e helft mei) een algemene modellenshoot. Dit omdat de 1e meet een andere opzet had. Nu blijkt na even aandringen er op pagina 2 van dat topic een Op neergezet te zijn, die ineens opgezet is voor een OUD-kindershoot???
Toen werd HM2 opgesloten in een kamer met knuffelmuren.![]()
In mei staan twee dingen op de planning:quote:Wat staat er nu concreet in mei in de planning??? En wat zijn de doelen?
1 - Meeting in Limburg voor treinfanatici met daarbij een paar modellen?
2 - Meeting in een Speeltuin speciaal voor OUD-users met hun kkinderen?
3 - Meeting op een nog te bepalen plek voo nog te bepalen algemene modellenshoot?
ik kom er nu even niet meer uit.
![]()
![]()
Dank je voor die Diazepammetje Puckzzz. Ik krijg hier volgens de doktoren Prozaq, maar op het pilletje staat iets andere Placebo of zoiets.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:35 schreef Puckzzz het volgende:
* Puckzzz reikt HM2 een diazepammetje aan
voor zover ik weet zijn er twee meetings.
1 op 6 mei in Limland met treinen en modellen
1 op de laatste zondag van mei in een speeltuin waar de modellen voornamelijk spelende kinderen zullen zijn
De foto is ge-Googled. meer info via http://www.google.comquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:45 schreef Kleintje het volgende:
Ik had begrepen dat er in Fot! alleen foto's van jezelf geplaatst mochten worden. Dus Ronald, vertel eens wat meer over de opstelling en belichting van die foto
(sorry, kon het niet laten)
Feli!quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:23 schreef Oversight het volgende:
Mirage is bevallen
Aiden Douglas Adams
Spammert!quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:23 schreef Oversight het volgende:
Mirage is bevallen
Aiden Douglas Adams
Je bent een wetquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:31 schreef HMaster-II het volgende:
<knip>
![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:28 schreef Shark.Bait het volgende:
Als je het niet opsplists word het een zooitje. mensen die alleen 1 de ene meet willen en niet in de andere zullen helemaal gek worden. Opsplitsen is de enige optie, anders gaat het fout. It aint a promise, it's the law
Niet direct, maar misschien kun je de ontmoetingsplek daarvoor gebruikenquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:09 schreef Kleintje het volgende:
Is er eigenlijk ergens iets van een topic waarin model + fotograaf de bevindingen van elkaar kunnen vertellen? Zodat nieuwe modellen/fotografen kunnen lezen hoe iemand werkt???
Via een sterke moderatiequote:Op donderdag 23 februari 2006 22:20 schreef RonaldV het volgende:
Het ligt een beetje gevoelig, dus we willen het als uitbreiding op de modellensite zetten. Waar we ons het hoofd over breken: Hoe voorkom je dat iemand uit wraak of pure jaloezie o.i.d. besluit om iemand van slechte notes te voorzien?
Ow, dat los ik op een andere manier op. Als ik de vraag krijg wie ik kan aanbevelen (na mezelf uiteraardquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:20 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad...
maar ik denk dat het erg goed kan helpen voor nieuwe modellen zodat ze weten welke fotografen goede kritieken hebben.
En voor de fotografen zodat ze weten hoe een model is..
Ik vroeg inderdaad naar je indruk van een fotograaf aan de hand van een cijfer (1 zeer waarschijnlijk - 5 zal ik nooit een shoot mee doen) in het theoretische geval dat je een fotograaf zou kiezen voor een naaktserie.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:26 schreef Kleintje het volgende:
Ja maar.. je vroeg toen om een cijfer.
En ging om een bepaald soort fotografie.
Als je eenmaal met iemand hebt gewerkt dan kan je meer vertellen over de werkwijze.
Dan weet je wat erg aanspreekt van iemand en iemands ervaring...
Ja daarom poste ik even een wat pissig in dat topic.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:13 schreef PdeHoog het volgende:
Modellen Maand - Grote en kleine modellen
Misschien ff de TT aanpassen zodat duidelijk is dat dit een meet-topic isEr wordt nu wat ongelukkig gepost
* ben ook ff m'n bed uitquote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:16 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ja daarom poste ik even een wat pissig in dat topic.![]()
Volgens mij was het eigenlijk de bedoeling van dat topic over ontmoetingsresultaten, maar dat is toch meer een showtopic geworden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:46 schreef Kleintje het volgende:
Maar, is het niet handig om hier op een normale manier wel feedback te geven over elkaar.
Niet elkaar de grond in te trappen... niet om elkaar veren in de reet te steken, maar gewoon een goed oordeel.
Samen met wat foto's van de shoot.
Dat laat vaak ook wel zien hoe de sfeeer was... toch?
FOT is één van de serieuze fora waarover hierboven gesproken wordt. Over het algemeen gaat het redelijk goed, maar er blijven mensen in de SC maar proberen om de grenzen op te zoeken en uit te dagen. Ik leg het dus nog maar een keer uit.quote:Policy mbt off-topic en onzinposts buiten Onzin
Met onmiddellijke ingang is er een nieuwe regel van kracht met betrekking tot het reageren in serieuze fora (R&P, SEX, NWS, B&H, KLB, FB etc.).
Off-topic, onzinnige en beledigende reacties zullen vanaf nu simpelweg worden verwijderd uit de betreffende topics. Hierbij kan besloten worden de betreffende user een ban te geven voor dat betreffende forum, dan wel heel FOK!, afhankelijk van de aard van de post. De duur van de ban zal doorgaans een week zijn, maar kan onder verzachtende of verzwarende omstandigheden ook korter of langer duren.
Bij herhaaldelijk misdragen kun je permanent uit het betreffende forum geband worden.
Verder roepen wij alle users op om vooral NIET te reageren op dat soort posts. Je reactie zal OOK verwijderd worden en kan eventueel, afhankelijk van de aard ervan, OOK resulteren in een ban voor het betreffende forum dan wel heel FOK!
Door de reacties van users die alleen maar op FOK! komen om de boel te verpesten voor anderen te negeren kunnen wij sneller en doeltreffender ingrijpen en hoeven de topics niet gesloten te worden.
Uiteraard is het nog steeds mogelijk om hier en daar een geintje te maken, maar zorg ervoor dat het niet kwetsend is en on-topic is en zorg ervoor dat je grapje vergezeld gaat van een serieuze reactie. Op die manier kunnen topics kwalitatief beter worden, kunnen mensen serieus een vraag stellen zonder belachelijk gemaakt te worden en kunnen de serieuze fora ook serieus blijven.
Onzin hoort in het Onzinforum. Houd 't daar ook...
Verder zal de moderator van elk forum zelf de mate van strengheid bepalen. Wat in het ene forum wel kan, kan in het andere niet. Dat zal in het begin wellicht voor onduidelijkheden zorgen, maar met het aanpassen van de forumspecifieke FAQ's bovenaan elk forum zullen de regels per forum duidelijk worden...
uit: de Fok! FAQ die ook hier geldig is.
Geef eens wat tipjes m.b.t. de andere veranderingen?quote:Op zondag 26 februari 2006 14:07 schreef RonaldV het volgende:
En de veranderingen zijn nog maar net begonnen.
Hetzelfde geldt voor de SCquote:Op zondag 26 februari 2006 14:16 schreef PdeHoog het volgende:
Of we posten dit ff op de plek waar het thuishoortNiet iedereen leest het FB-topic
Ook dan vind ik dit te zwaar aangezetquote:Op zondag 26 februari 2006 14:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de SCHet gaat over veranderingen op FOT, niet alleen in de SC, dus het staat hier prima
We willen meer gebruikers trekken, bijvoorbeeld door meer links te leggen naar de andere subfora. Ik zie nog wel mogelijkheden naar PTA, TRV en F&F bijvoorbeeld.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:15 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Geef eens wat tipjes m.b.t. de andere veranderingen?
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie plannen![]()
Dat heb ik expres gedaan. Het is inderdaad rustig in met name de SC. Maar ik open vanmorgen de SC, en het eerste wat ik zie zijn posts alsquote:Op zondag 26 februari 2006 14:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ook dan vind ik dit te zwaar aangezetHet is de laatste tijd rustig binnen FOT en ik zie weinig offtopic zooi
quote:
oww bedtijd geloof ik ::D
quote:nu al?![]()
quote:Goedemorgen allen
quote:Goeiemorgen
Om er maar even een paar te knippen en plakken.quote:Mag dat wel al die zwaaiposts?
Wordt RonaldV dan niet boos?
Oh, moggûh
Wat willen jullie dan gaan doenquote:Op zondag 26 februari 2006 14:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
We willen meer gebruikers trekken, bijvoorbeeld door meer links te leggen naar de andere subfora. Ik zie nog wel mogelijkheden naar PTA, TRV en F&F bijvoorbeeld.
Naar mijn idee is dit weer een ander verhaal dan hetgeen in de vorige post stond. Eerst kwamen de mensen niet omdat we "incrowd" zouden zijn. Nu komen ze weer niet omdat we een te hoog niveau hebben. Sorry hoor, maar wij zijn hier ook bezig met onze hobby en blijkbaar wordt dat dan weer niet gewaardeerd door de rest van FOK omdat zij geen mooie plaatjes kunnen schietenquote:We willen de lat gemiddeld minder hoog leggen, want het blijkt dat veel gebruikers het niveau hier als te hoog ervaren. Alhoewel dat een compliment is aan jullie, is het wel een hindernis, omdat anderen nu niet meer durven posten omdat ze zichzelf als "niet voldoende van niveau" kwalificeren, en dat staat nieuwe gebruikers in de weg. Er zullen dus meer instappers-topics komen.
Of we laten de rest van FOT eens meedenken ipv alles maar in achteraf-kamertjes te regelenquote:Hoe dat er in de praktijk uit gaat zien zijn we nog aan het uitvinden. Het probleem is dat we pas weten wat anderen er van vinden op het moment dat ze reageren. Er zal dus wat ge-experimenteerd gaan worden.
Je kan het ook te ver doordrijven, Ronaldquote:Op zondag 26 februari 2006 14:39 schreef RonaldV het volgende:
Om er maar even een paar te knippen en plakken.Te zwaar aangezet? Yep!
Nogmaals: expres.
De boodschap van mijn verhaal is dat het te incrowd is op FOT, en dat moet gaat veranderen. Daarbij een quote uit de Fok! policy: dit geldt over het hele forum, dus ook op FOT. En ik zet zwaar in omdat ik FOT graag nog langer dan dit jaar zie bestaan. En daarvoor zijn nieuwe users nodig, meer dan de huidige 25 of zo vaste gasten.
Je vergeet de menselijke natuur. Eenmaal een slechte naam, altijd een slechte naam. Wie wil er nu nog vrolijk naar Tjernobyl of Bhopal met vakantie? Die namen staan negatief in ons geheugen gegrift. Bij Verdun denk ik aan de 1e WO, bij Nulde denk ik aan dat vermoorde kind, etc.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:07 schreef RonaldV het volgende:
Subhuman en ik proberen FOT meer open te krijgen voor de rest van Fok!, want daar lopen nog veel meer mensen die graag iets willen weten over fotografie. FOT heeft op Fok! de naam een 'incrowd' groepje te zijn. Zolang zo over FOT gedacht wordt, is FOT niet open genoeg.
Die achteraf-kamertjes zijn ook in-crowdquote:Op zondag 26 februari 2006 14:46 schreef PdeHoog het volgende:
Of we laten de rest van FOT eens meedenken ipv alles maar in achteraf-kamertjes te regelen
Wat hij zegtquote:Op zondag 26 februari 2006 14:53 schreef Shark.Bait het volgende:
Die achteraf-kamertjes zijn ook in-crowd
Of je leest even goed. De post die je nu aanhaalt was een antwoord op een vraag van Xila: wat zijn de plannen? Het was geen antwoord op jouw vraag.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat willen jullie dan gaan doenMeets organiseren met die subfora
Met PTA kan ik me nog voorstellen: we kunnen een keer motoren op de foto gaan zetten of zo. TRV kan ik ook nog begrijpen; we hebben een hartstikke gezellige meet gehad met DutchTrain in A'dam. Ik zie voor de andere subfora echt geen toegevoegde waarde hoor.
[..]
Naar mijn idee is dit weer een ander verhaal dan hetgeen in de vorige post stond. Eerst kwamen de mensen niet omdat we "incrowd" zouden zijn. Nu komen ze weer niet omdat we een te hoog niveau hebben. Sorry hoor, maar wij zijn hier ook bezig met onze hobby en blijkbaar wordt dat dan weer niet gewaardeerd door de rest van FOK omdat zij geen mooie plaatjes kunnen schieten![]()
Desalniettemin weet een verrassend grote hoeveelheid van die users plaatjes te posten in diverse topics. Het is alleen zo jammer dat men OF niet meer terugkomt OF zich niets aantrekt van de gegeven commentaren.
Ik begin nu een beetje het gevoel te krijgen dat alles maar bij ons vandaan moet komenEr mag van bezoekers ook enige inspanning verwacht worden vind ik
Hebben andere subfora wel interesse in samenwerking met ons
![]()
[..]
Of we laten de rest van FOT eens meedenken ipv alles maar in achteraf-kamertjes te regelen
Ik heb het ook andersom gezien. Ik heb op IT afdelingen gewerkt die geen goede naam hadden, maar waarvan men na een jaar ahrd werken wel moest erkennen dat de problemen die er lagen niet aan de ITafdellingen lagen, maar aan het bedrijf. Het is dus geen onmogelijke opdracht. Ik weiger in ieder geval om het zo te zien.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:53 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Je vergeet de menselijke natuur. Eenmaal een slechte naam, altijd een slechte naam. Wie wil er nu nog vrolijk naar Tjernobyl of Bhopal met vakantie? Die namen staan negatief in ons geheugen gegrift. Bij Verdun denk ik aan de 1e WO, bij Nulde denk ik aan dat vermoorde kind, etc.
Als FOT een slechte naam heeft, dan zal het je toch niet 1-2-3 lukken dat te veranderen. Als IT-er weet je wel beter, de IT afdeling heeft ook altijd een slechte naam en die word door de jaren niet beter.
Mensen die hier niet komen zal je niet altijd hierheen krijgen, ik ga ook niet voor mijn digitale problemen naar DIG of tweakers, dat zijn in mijn ogen ook incrowd
Er zijn geen achterafkamertjes, anders dan de bekende MSN kanalen, en de crewfora. En daar word terecht gekeken naar het bestaansrecht van alle subfora, niet alleen FOT. Ik heb alleen maar naar "mijn" stukje forum gekeken, en de indruk is dat het besloten is, en lastig om tussen te komen. Roepen dat dat niet zo is helpt niet, een beetje forummer weet dat het niet zo werkt. Dus zul je er actie op moeten nemen. En het geklaag dat erbij hoort neem ik dan voor lief.quote:[..]
Die achteraf-kamertjes zijn ook in-crowd
Ik lees steeds maar incrowd en de rest van Fok , en dat veel mensen niet durven te posten... Wie zijn al die mensen dan?quote:Op zondag 26 februari 2006 16:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Of je leest even goed. De post die je nu aanhaalt was een antwoord op een vraag van Xila: wat zijn de plannen? Het was geen antwoord op jouw vraag.
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat jullie echt niet willen snappen dat het geen kwestie is van mogen veranderen, maar van moeten veranderen. FOT bestaat uit 25 min of meer vaste posters, en wordt door de rest van FOT beschouwd als incrowd. Het Fok!-eiland is mede om die reden gesloten, FOT loopt hetzelfde risico. In plaats van zeuren over wat er niet goed is kun je ook proberen dit signaal ter harte te nemen, en serieus te gaan kijken wat er verbeterd kan worden, niet alleen door anderen (de rest van Fok!), maar ook door jezelf (FOT).
Dat jij er tussen bent gekomen is het beste bewijs dat we niet echt gesloten zijn. Maar dan zitten we nog altijd met een imago probleem. En die probeer ik dus op te lossen.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:22 schreef Kleintje het volgende:
Denk dat het vrijblijvend moet blijven, zolang we maar wel openstaan voor nieuwen. En volgens mij staan we dat wel, anders had ik er nooit tussen kunnen komen.
Met alle respect voor jou kleintje, maar je bent niet een goed voorbeeld van iemand die ""er tussen moet komen". Je hebt een aantal voordelen die anderen niet hebben...quote:Op zondag 26 februari 2006 15:22 schreef Kleintje het volgende:
Heb even verder nagedacht...
Bijna iedereen heeft wel een fototoestel, maar daardoor hoeft het nog niet je volledige interesse te hebben.
Bijna iedereen heeft een vervoersmiddel, maar daarom hoeft ook dat nog niet hetgene te zijn waar je graag over praat.
Iedereen is met de pc bezig, anders zit je niet op Fok!. Waarom is dan niet iedereen te vinden in dig?
Denk dat het vrijblijvend moet blijven, zolang we maar wel openstaan voor nieuwen. En volgens mij staan we dat wel, anders had ik er nooit tussen kunnen komen.
Wat jij zegt...quote:Op zondag 26 februari 2006 16:59 schreef diedrick het volgende:
[..]
Met alle respect voor jou kleintje, maar je bent niet een goed voorbeeld van iemand die ""er tussen moet komen". Je hebt een aantal voordelen die anderen niet hebben...
-Je bent beschikbaar als model
- je bent vrouw
- je bent niet terughoudend om jezelf te uiten
Dan wordt je vanzelf sneller opgenomen dan (ik noem maar wat) een schuchtere man die toch wat remmingen heeft om zich te uiten.
Toen ik hier voor het eerst kwam zag ik twee mensen die ik kende (weliswaar van heel andere zaken) en verder zie je al lezend idd dat het een klein groepje is dat amicaal met elkaar omgaat. Ik ben ook niet te beroerd om mijn mening te geven en heb dus weinig problemen. Ik kan me heel goed voorstellen dat nieuwelingen probs hebben om zich hierin te mengen.
Maar is dat IRL anders? Als je je bij een willekeurige vereniging meldt zul je ook zelf moeite moeten doen om opgenomen te worden. En dan is de sfeer in een vereniging (lees:chat) heel belangrijk of je als nieuweling die eerste stappen durft te zetten. Als er dan geen "opvang" voor nieuwe leden is geregeld zal dat vaak mis gaan.
We staan er wel voor open, maar er is een te hoog verwachtingspatroon gecreeerd naar nieuwe mensen.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:02 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Wat jij zegt...
Het is altijd eng je in een nieuwe groep te gooien.
Het moet van 2 kanten komen.
Maar ik heb zelf niet hett idee dat Fot er niet voor openstaat!
Owh.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Of je leest even goed. De post die je nu aanhaalt was een antwoord op een vraag van Xila: wat zijn de plannen? Het was geen antwoord op jouw vraag.
US-sers die komen reageren op foto's van een andere US-ser en hier persoonlijke vetes uit komen vechtenquote:
Dat er enkele showcases op geplaatst zijn, waar de eerste 10 posts waren van gasten uit een andere deel van Fok! met als enig doel de TS de grond in te stampen. Dat soort "bloedhonden" zorgen er meteen voor, dat de TS-er niet eens meer durft terug te komen. Laat staan zich kan of durft te verdedigen.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:13 schreef Ymke het volgende:
[quote]Op zondag 26 februari 2006 17:09 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
. En als laatste komen er ook vaak reacties op Showcases uit een Fok! deel, dat anders hier nooit te vinden is, om alleen maar de showcases af te zeiken. Geen wonder dat je dan een slechte naam opbouwd naar de buiten wereld.
[/quote
Dit volg ik even niet,,![]()
Yups... En ik noem geen namen. Mar het is wel een probleem, dat de vriendelijkheid hier van FOT niet ten goede komt.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
US-sers die komen reageren op foto's van een andere US-ser en hier persoonlijke vetes uit komen vechten
Blijkbaar vind de crew DAT dan weer niet nodigquote:Op zondag 26 februari 2006 17:33 schreef Ymke het volgende:
Ah , ok , dat is me helemaal ontgaan , dat gebash .
Dan ban je die gasten toch gewoon?
quote:Op zondag 26 februari 2006 17:36 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ken een mod en een zooi users die bij de vorige FOT wedstrijd een newbie (NightAngel) meteen als kloon brandmerkten, net zoals de stemmers van haar foto....
Hoe ga je zoiets voorkomen? DAT jaagt mensen weg.
En even voor de duidelijkheid.....ik heb wel goed gelezen. Het was een reactie op die post en die plannen blijven vrij vaag moet ik zeggen.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Idd.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:29 schreef pea4fun het volgende:
En verder...komop zeg mensen...Dit is Fok! remember...het forum waar iedere newbie door de mangel wordt gehaald, maar hier op FOT moeten ze opeens met zijden handschoentjes aangepakt worden?
Ik krijg zelfs van modellen te horen dat het op FOT zo gezellig is en helemaal niet dat flame sfeertje van de rest van fokquote:Op zondag 26 februari 2006 20:40 schreef Ymke het volgende:
Ik blijf mijn twijfels houden bij dat slechte imago , ik heb er hier nooit iemand over gehoord , ik heb nooit nieuwe users gillend zien weg rennen , of zeer duidelijk maakten dat ze zich niet welkom voelden. En het moeten er toch velen zijn zo te horen
Ik ben benieuwd wat er dan echt aan de hand is .quote:Op zondag 26 februari 2006 20:45 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik krijg zelfs van modellen te horen dat het op FOT zo gezellig is en helemaal niet dat flame sfeertje van de rest van fok
Je kan wel solliciteren naar een baan die al bezet is, maar dat heeft weinig zin denk ikquote:Op zondag 26 februari 2006 20:49 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er dan echt aan de hand is .
Wordt Puckzz trouwens de nieuwe wedstrjdleidster? Ze heeft zich aangeboden
Subhuman heeft zelf gezegt dat hij weinig tijd heeft . lijkt me het een goede zaak om het een ander te laten doen , Deed Rewimo toch ook naast de modjes?quote:Op zondag 26 februari 2006 20:52 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Je kan wel solliciteren naar een baan die al bezet is, maar dat heeft weinig zin denk ik![]()
Om met deze (de meest eenvoudige) te beginnen:quote:Op zondag 26 februari 2006 20:49 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er dan echt aan de hand is .
Wordt Puckzz trouwens de nieuwe wedstrjdleidster? Ze heeft zich aangeboden
Geldige vraag, en ik zie hem niet als flame.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:55 schreef Ymke het volgende:
Het imago probleem , zou je dat dan op een of andere manier zichtbaar kunnen maken ? Ik hoor alleen jou er maar over , en nee dit is geen getroll maar een serieuse vraag .
Zoals ik al zei: het is niet de feitelijke situatie, maar een imago-probleem. FOT zelf is redelijk open, want er komen wel degelijk nieuwe users, en ze worden nauwelijks weggejaagd. Maar dat neemt niet weg dat het imago-probleem er wel degelijk is.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:02 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Wat jij zegt...
Het is altijd eng je in een nieuwe groep te gooien.
Het moet van 2 kanten komen.
Maar ik heb zelf niet hett idee dat Fot er niet voor openstaat!
Dat van het verwachtingspatroon is zeker waar. En in sommige reacties die ik af en toe zie vind je dat inderdaad ook terug. Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste paar maanden wel een duidelijke verbetering zie: er wordt niet alleen gepost wat er ontbreekt, maar sommigen posten ook tips hoe dat te verbeteren.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:09 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
We staan er wel voor open, maar er is een te hoog verwachtingspatroon gecreeerd naar nieuwe mensen.
En er word daarom ook te hard naar nieuwe gebruikers gereageerd. Dat is jammer. Maar aan de andere kant heb je ook nieuwe leden, die totaal niet willen en kunnen luisteren naar de adviezen. En als laatste komen er ook vaak reacties op Showcases uit een Fok! deel, dat anders hier nooit te vinden is, om alleen maar de showcases af te zeiken. Geen wonder dat je dan een slechte naam opbouwd naar de buiten wereld.
respectievelijk: Ja. Nee. Nee.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:12 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Owh.Lol. Was dat het antwoord?
Dan was het weinig bevredigend. Kun je niet specifieker zijn? Voorbeelden geven?
Om te beginnen: inzicht in fotografie is geen vereiste. We hebben het namelijk niet over een probleem met belichting, of apparauur, maar over een probleem met een (sub)forum. En in dat geval kunnen blikken van buiten heel verhelderend werken, ongeacht het onderwerp van dat forum. En aangezien het gaat om het aantrekkelijker maken voor "buitenstaanders" lijkt dat me zelfs essentieel. Meedenken mag, graag zelfs. Maar onthoud wel dat we het vooral mensen van buiten aantrekkelijker moeten maken om hier heen te komen, en niet alleen maar aantrekkelijker voor onszelf om te kunnen blijven zitten.quote:Ik kan natuurlijk niet beoordelen wie er achter de schermen allemaal meedenken met die oplossingen. Maar hebben die allemaal "inzicht" in fotografie (algemeen, niet het subforum) om goede oplossingen aan te kunnen dragen?
Gooi het gewoon in de groep!
Men ís hier open (en ik ben blij dat jij dat ook in ziet, en dat 't alleen een imago is wat er heerst). Iedereen is bereid mee te helpen of mee te denken. En men hier heeft allemaal afiniteit met fotografie.
Helemaal juist. En het gezegde luidt niet voor niets: "verbeter de wereld, begin bij jezelf"quote:Verder moet het van 2 kanten komen. Zo simpel is het.
Ik ken die mod ook, en newbie Nightangel ook. Nog dezelfde avond had ik haar op mijn MSN, en zij en ik praten sindsdien zo ongeveer elke dag even met elkaar. Ik ken een zooi users die haar showcase direct bestookten met opmerkingen over wat niet deugt, terwijl ze op school net een zeer goee beoordeling had gekregen voor diezelfde foto's. Wat gaan jullie doen met die kennis? Want ook DAT jaagt mensen weg.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:36 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ken een mod en een zooi users die bij de vorige FOT wedstrijd een newbie (NightAngel) meteen als kloon brandmerkten, net zoals de stemmers van haar foto....
Hoe ga je zoiets voorkomen? DAT jaagt mensen weg.
Datzelfde geldt ook voor US, en het geldt ook voor OUD. Ook daar is niet iedereen geïnteresseerd in fotografie. Ze willen vaak wel weten hoe ze iets op de foto kunnen zetten zoals ze dat ook in hun respectievelijke hobby-bladen zien. En daar vallen links te leggen.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:29 schreef pea4fun het volgende:
Niet iedereen die foto's van bloemetjes en beestjes (F&F) of auto's (PTA) plaatst is geintereseerd in fotografie hoor. Het zal mensen worst wezen hoe het erop staat, als het er maar op staat. Ze willen gewoon laten zien dat ze dat ding zijn tegen gekomen of hebben of weet ik veel...en daarover kletsten, niet over hoe de foto eruit ziet. Vandaar dat ze niet hier posten.
Dit is ook het subforum waar tot afgelopen december dagelijks steeds minder posts stonden. Waar er dagen achter elkaar waren dat er naast de SC nog maar één of twee posts voorzien waren van een rood foldertje, terwijl op de andere subfora dat aantal rond de tien of zelfs hoger lag.quote:En verder...komop zeg mensen...Dit is Fok! remember...het forum waar iedere newbie door de mangel wordt gehaald, maar hier op FOT moeten ze opeens met zijden handschoentjes aangepakt worden?
Datzelfde hoor ik ook, maar wel pas nadat ze eens bij een meet of foto-sessie zijn aangesloten. Dat sfeertje is ook helemaal niet verkeerd (integendeel), maar het is voor sommigen blijkbaar lastig te onderkennen dat zij ook gewoon in kunnen stappen.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:45 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik krijg zelfs van modellen te horen dat het op FOT zo gezellig is en helemaal niet dat flame sfeertje van de rest van fok
Dat probleem is hopelijk inmiddels voorbij. Zo niet rest de edit-knop en notes, en wellicht zelfs een ban-aanvraag. Waarbij ik wel moet zeggen dat het oplopen van een ban niet zo erg simpel is als de meeste mensen denken.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
US-sers die komen reageren op foto's van een andere US-ser en hier persoonlijke vetes uit komen vechten
De crew kijkt behalve naar de basher ook naar de gebashte, en dan kan het gebeuren dat de admins in het nadeel van de gebashte oordelen. Daar hebben mods helaas weinig of geen invloed op.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Blijkbaar vind de crew DAT dan weer niet nodig
Lastig. Yvonne post foto's, en je wilt weten van haar waarom niet hier, maar je wilt niet de mening van de crew. Yvonne is de "Moeder van Alle Crew"!quote:Op zondag 26 februari 2006 17:53 schreef PdeHoog het volgende:
Verdun, 1916-2006
Wat ik nou wel weer grappig vind.....Yvonne plaatst daar dus foto's die hier ook geplaatst zouden kunnen wordenInteressant zou natuurlijk kunnen zijn om te weten waarom ze daar geplaatst worden en niet hier
![]()
In plaats van dat we nou eens beginnen met te brullen dat we moeten veranderen, kunnen we ook eens kijken waarom mensen dan niet komen (en het feit dat we een slecht imago hebben / incrowd zijn bla bla bla). Daarbij zou ik dan wel graag de mening van serieuze FOK!-kers willen zien en geen meningen van de crew. Tenslotte komt naar mijn gevoel daar het verhaal van de incrowd vandaan
Ik zit nu 4 weken op mijn mod-stoel. Tot 6 weken geleden had ik niet eens een plan anders dan: het gebagger in de SC moet afgelopen zijn, en er moeten dingen vernieuwen op FOT. De eerste 4 weken heb ik me beziggehouden met de SC en mijn nieuwe status. De komende weken wil ik duidelijker plannen maken. Maar nogmaals: het overlegt lastig met een mod die in zijn bed ligt. Dus jullie zullen even geduld moeten hebben voordat we wat zaken kunnen uitwerken. Daarbij zal ik mijn best doen om op individuele basis mensen bij projecten te betrekken. Maar ik ga geen projecten doodvergaderen zodat iedereen zijn puntje heeft doen gelden, maar het eindresultaat nul is. Ik wil vooruit, en dat gaat het beste in kleine groepjes.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En even voor de duidelijkheid.....ik heb wel goed gelezen. Het was een reactie op die post en die plannen blijven vrij vaag moet ik zeggen.
Ik nam PTA en F&F slechts als voorbeeld. Maar dat mensen vaak willen weten hoe ze iets dus beter op de foto kunnen zetten, dat waag ik te betwijfelen.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Datzelfde geldt ook voor US, en het geldt ook voor OUD. Ook daar is niet iedereen geïnteresseerd in fotografie. Ze willen vaak wel weten hoe ze iets op de foto kunnen zetten zoals ze dat ook in hun respectievelijke hobby-bladen zien. En daar vallen links te leggen.
Nu zeg je dus eigenlijk waar het om draait. FOT maakt niet genoeg topics en posts voor zijn bestaansrecht. Begin dan niet over incrowd en bange nieuwe users. En strijk de vaste users daarmee niet tegen de haren in. Er zijn wel nieuwe users, alleen plaatsen die geen (niet genoeg) foto's!quote:[..]
Dit is ook het subforum waar tot afgelopen december dagelijks steeds minder posts stonden. Waar er dagen achter elkaar waren dat er naast de SC nog maar één of twee posts voorzien waren van een rood foldertje, terwijl op de andere subfora dat aantal rond de tien of zelfs hoger lag.
Nee, ze stappen niet in omdat ze niet fotograferen dus...en als ze wel instappen, dan is het in de slowchat, en dat wil je nu net weer niet hebbenquote:[..]
Datzelfde hoor ik ook, maar wel pas nadat ze eens bij een meet of foto-sessie zijn aangesloten. Dat sfeertje is ook helemaal niet verkeerd (integendeel), maar het is voor sommigen blijkbaar lastig te onderkennen dat zij ook gewoon in kunnen stappen.
een vraag met een wedervraag beantwoorden is geen discussie.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:28 schreef RonaldV het volgende:
Wat gaan jullie doen met die kennis? Want ook DAT jaagt mensen weg.
FOT zakt terug in users en posts omdat er geen nieuwe aanwas bijkwam. En dat komt doordat er buiten FOT de indruk heerst dat die een vast kliekje is die het niveau erg hoog hebben liggen. En dan kom je inderdaad bij bestaansrecht. Waarom mag ik de vaste users daarmee niet confronteren? FOT bestaat uit die vaste users! En als die vaste users wegblijven omdat er toch niks interessants meer langskomt, dan is FOT plat. En nieuwe FOT users die geen foto's posten, of op zijn minst wat zinvols toevoegen buiten de SC, daar heb je weinig aan op een fotografie-forum.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:08 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nu zeg je dus eigenlijk waar het om draait. FOT maakt niet genoeg topics en posts voor zijn bestaansrecht. Begin dan niet over incrowd en bange nieuwe users. En strijk de vaste users daarmee niet tegen de haren in. Er zijn wel nieuwe users, alleen plaatsen die geen (niet genoeg) foto's!
Dat zeg ik toch? Die reacties waren niet goed, en daar moet dus iets veranderen.quote:Dingen die in het begin goed liepen, en waar ook de losse users vaak posten zijn de centrale topics...foto's van huisdieren, bloemen, macro...voor mijn part "kijk mijn auto" Maar dat soort topics zijn langzamerhand verdwenen omdat men meer kwaliteit wilde. Men moest selectiever zijn enzo. Nu komt er een beetje kwaliteit en zegt men dat de drempel te hoog is...
Van mij mag iedereen die fotografeert instappen. Hoe je erbij komt dat ze dat niet doen is me een raadsel. Waar ik tegen ageerde was het gebagger van users die alleen in de SC kwamen. En volgens mij was jij één van de mensen die daar nagenoeg niet meer kwam, juist vanwege dat gebagger.quote:Nee, ze stappen niet in omdat ze niet fotograferen dus...en als ze wel instappen, dan is het in de slowchat, en dat wil je nu net weer niet hebben
OK, in concreto op jouw vraag: een aantal users, en ook ikzelf, postten onze twijfel bij een aantal gebruikers die in de wedstrijd plots van gebruikers met maar één post punten kregen. NightAngel leek daar nogal van te profiteren. Als dat gebeurd was bij een willekeurige andere user, laten we K_Man nemen, dan had het hele forum ach en wee geroepen, en terecht!quote:Op zondag 26 februari 2006 23:10 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
een vraag met een wedervraag beantwoorden is geen discussie.
Ik ben geen meervoud, ik weet niet wat de rest doet en daar ben ik niet verantwoordelijk voor. Ik kan geen slotjes zetten of berichten wissen.
Ik ga lurcken, het aankijken en dan reageren.Dat heeft mij al de afgelopen maanden in FOT heel wat ergernis bespaard iig
Het probleem met het gebagger is dat het er op het laatst niet meer om ging WAT je postte, maar DAT je postte. Het ging helemaal nergens meer over, en enige vorm van koppeling met de andere FOT-topics was nergens te bespeuren. Ik had de hoop dat het effect dat jij beschrijft (het gaat niet vlot genoeg, dus laat ik eens de andere topics doorkijken) inderdaad zou optreden, maar dat was dus niet zo. Het enige lopende topic dat er was, was de SC. Die stond driekwart vol bagger, en dat wordt nergens op Fok! geaccepteerd. Dus waarom zou dat hier wel zo moeten?quote:Op zondag 26 februari 2006 23:35 schreef blackbully het volgende:
wat is er mis met baggeren in een SC topic?
voor zover ik merk leer ik daar de meeste users kennen. wat weer makkelijk is om een meet op te zetten.
wat weer foto's opleverd.
wat weer een nieuw topic of een aanvulling in een topic op leverd.
is niet echt veel mis mee lijkt me.
nu is het natuurlijk wel dat niet ieder graag een vlot lopend SC topic in loopt.
maar aan de andere kant heb je gewoon verschillende users.
je hebt users die alleen maar posten als ze echt wat te zeggen hebben of te showen.
en je hebt users die veel lullen (SC-vol baggeren)
maar aangezien de SC niet vlot genoeg gaat ze wel de rest van de topics in de gaten houden en dus de vragen van de meeste users in andere topics meteen kunnen beantwoorden.
het heeft voor mijn gevoel dus soms ook een voordeel.
Nee....dat heb ik (nog) niet. En ik wil dat best vragen hoor. Geen probleem. Overigens was het maar een voorbeeld wat ik aandroeg. In dit hele verhaal vind ik de crew echter redelijk bevooroordeeld en naar mijn idee dus niet representatief meerquote:Op zondag 26 februari 2006 22:45 schreef RonaldV het volgende:
Lastig. Yvonne post foto's, en je wilt weten van haar waarom niet hier, maar je wilt niet de mening van de crew. Yvonne is de "Moeder van Alle Crew"!![]()
Zonder dollen: heb je haar zelf al gevraagd waarom ze ze daar post, en niet hier?
Zo maar een vraag: als jouw manager je meldt dat het niet zo best gaat met de afdeling en er dingen veranderd moeten worden, vraag je dan ook inzicht in de cijfers?quote:Op maandag 27 februari 2006 10:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee....dat heb ik (nog) niet. En ik wil dat best vragen hoor. Geen probleem. Overigens was het maar een voorbeeld wat ik aandroeg. In dit hele verhaal vind ik de crew echter redelijk bevooroordeeld en naar mijn idee dus niet representatief meerWij kunnen nl. hetgeen jij of de crew zegt volstrekt niet verifieren en als ik zo een beetje de reacties lees zijn er meer mensen die daar moeite mee hebben.
Tsss, doe je eens je best om mensen op de hoogte te houden...quote:En nee.....dit is geen motie van wantrouwen oid. Ik zie alleen een FOT waar nu allerlei nieuwe mensen zich melden en NOG wordt er doorgegaan over incrowd e.d. Het begint nu een beetje irritant te worden. That's all! Als er zonodig veranderd moet worden, be my guest. Maar doe dat dan en blijf niet praten over die incrowd alsjeblieft.
Dat wordt over het algemeen geillustreerd met cijfers jaquote:Op maandag 27 februari 2006 10:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zo maar een vraag: als jouw manager je meldt dat het niet zo best gaat met de afdeling en er dingen veranderd moeten worden, vraag je dan ook inzicht in de cijfers?
Het is top dat je mensen op de hoogte houdt hoorquote:Tsss, doe je eens je best om mensen op de hoogte te houden...
Niet?quote:Op zondag 26 februari 2006 23:43 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het probleem met het gebagger is dat het er op het laatst niet meer om ging WAT je postte, maar DAT je postte. Het ging helemaal nergens meer over, en enige vorm van koppeling met de andere FOT-topics was nergens te bespeuren. Ik had de hoop dat het effect dat jij beschrijft (het gaat niet vlot genoeg, dus laat ik eens de andere topics doorkijken) inderdaad zou optreden, maar dat was dus niet zo. Het enige lopende topic dat er was, was de SC. Die stond driekwart vol bagger, en dat wordt nergens op Fok! geaccepteerd. Dus waarom zou dat hier wel zo moeten?
Dat is volgens mij een beperking van de softwarequote:Op maandag 27 februari 2006 10:59 schreef Ynske het volgende:
ik had ineens een ingeving
begin maar te schelden als t echt een stom idee is
zou het mogelijk zijn dat bepaalde topics maar 150 ipv 300 posts aankunnen?
dat zou oa bij het "ik heb vandaag..." en het "help mij mijn foto..." topics het laden wat ondanks het zorgen dat de foto's niet te groot zijn, een heel stuk zou versnellen
hmmm dat is jammer...quote:Op maandag 27 februari 2006 11:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een beperking van de softwareDenk niet dat ze dat op 150 kunnen zetten voor alleen FOT of zelfs voor bepaalde topics
Tegenwoordig is de SC weer leesbaar hoorquote:Op maandag 27 februari 2006 10:55 schreef Mauro het volgende:
[..]
Niet?
[SC] De Lounge #46
[BeF] #433 Met schraalheid tussen je benen...
[V&A] SC #6 Creatieve titel, alles Bier!
[USSC] #354 Romantique, vind het hier!
PUB SC # 743 En het weekend is weer bijna voorbij
FMT slowchattopic deel 5555: 5ecret of the lo5t que5tion5
ShowChat #663: Alaaf!
Dit zijn slechts een paar voorbeeldjes.
Had geen zin om er meer te zoeken.
Daar heb je een FAQ voorquote:Op maandag 27 februari 2006 11:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
hmmm dat is jammer...
owjah en zou het misschien niet slim zijn om in die betreffende topics neer te zetten dat de max breedte maar 550 pix mag zijn...
Fixedquote:Op maandag 27 februari 2006 10:57 schreef PdeHoog het volgende:
We hebben hier weer eens een te groot plaatje
Dan zou de forum software moeten worden aangepast. Misschien is het een beter idee om in je voorkeursinstellingen de lengte van het aantal posts in te dammen. Je krijgt dan alleen wel veel meer pagina's te zien.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:59 schreef Ynske het volgende:
ik had ineens een ingeving
begin maar te schelden als t echt een stom idee is
zou het mogelijk zijn dat bepaalde topics maar 150 ipv 300 posts aankunnen?
dat zou oa bij het "ik heb vandaag..." en het "help mij mijn foto..." topics het laden wat ondanks het zorgen dat de foto's niet te groot zijn, een heel stuk zou versnellen
faq...quote:Op maandag 27 februari 2006 11:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Daar heb je een FAQ voorAlleen leest niemand die
En de OP leest ook nooit iemand, dus dat heeft allemaal geen zin joh
Er is volgens mij maar een mogelijkheid en dat is gewoon alles afschieten wat niet voldoet aan de 550 / 580-regel
Point taken. Ik had moeten tikken: nergens in de serieuze fora op Fok. Mijn fout.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:55 schreef Mauro het volgende:
[..]
Niet?
[SC] De Lounge #46
[BeF] #433 Met schraalheid tussen je benen...
[V&A] SC #6 Creatieve titel, alles Bier!
[USSC] #354 Romantique, vind het hier!
PUB SC # 743 En het weekend is weer bijna voorbij
FMT slowchattopic deel 5555: 5ecret of the lo5t que5tion5
ShowChat #663: Alaaf!
Dit zijn slechts een paar voorbeeldjes.
Had geen zin om er meer te zoeken.
pssst R&P is ook serieus, maar de SC daar verre van dat hoorquote:Op maandag 27 februari 2006 11:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Point taken. Ik had moeten tikken: nergens in de serieuze fora op Fok. Mijn fout.
R&P? Neemt iemand dat serieus?quote:Op maandag 27 februari 2006 11:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
pssst R&P is ook serieus, maar de SC daar verre van dat hoor
Zullen we het slowchatten hier stoppenquote:
Daar heb je dan weer gelijk in.quote:Op maandag 27 februari 2006 11:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Point taken. Ik had moeten tikken: nergens in de serieuze fora op Fok. Mijn fout.
quote:
jij nietquote:Policy mbt off-topic en onzinposts buiten Onzin
Met onmiddellijke ingang is er een nieuwe regel van kracht met betrekking tot het reageren in serieuze fora (R&P, SEX, NWS, B&H, KLB, FB etc.).
Dat klopt wel; daarom post ik bijna geen foto's meer. Op mijn foto van Toeps in ontmoetingsresultaten werd niet of nauwelijks gereageerd, op de foto's van Auticia kwam iedereen zowat klaar. Dus als je reacties wil moet je van een popu fokker foto's publicerenquote:Op maandag 27 februari 2006 08:24 schreef Ynske het volgende:
Echter waar ik me vaak aan erger, is dat regelmatig posts van anderen zo genegeerd worden door sommige users omdat zij meer met elkaar hebben want ze kennen elkaar rl, tenminste zo komt het in mijn ogen over. kan best zijn dat het zo niet is, maar goed
Misschien ook een aandachtspuntje (in ieder geval voor mij): ik gooi complimenten en opmerkingen nog al eens over MSN, in bovenstaand geval heb ik dat in ieder geval gedaan. Dat moet ik gewoon niet meer doen, reacties op foto's op het forum horen op het forum.quote:Op maandag 27 februari 2006 11:38 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat klopt wel; daarom post ik bijna geen foto's meer. Op mijn foto van Toeps in ontmoetingsresultaten werd niet of nauwelijks gereageerd, op de foto's van Auticia kwam iedereen zowat klaar. Dus als je reacties wil moet je van een popu fokker foto's publicerenEn ik ben "incrowd", wat wil zeggen dat ik OF niet populair genoeg ben, of kut foto's maak-maar niemand dat durft te zeggen, of het probleem ergens anders ligt?
In [showcase] Modellen in Thorn heb ik op die hele sloot foto's maar 3 opmerkingen gehad, de rest is offtopic over mijn foto site-eigenlijk hetzelfde probleem...
Genegeerd worden is trouwens iets niet specifiek van FOT, dat zie ik bij meerdere fora, dus dat is ws een algemeen probleem (ook IRL by the way)
En daar sluit ik me geheel bij aan.quote:Op maandag 27 februari 2006 19:53 schreef oYo het volgende:
<knip>
huiz, schrale troost misschien, maar ook ik heb "last" gehad van modellen die last minute afzeggen. En het lijkt me sterk dat er hier fotografen rondhangen die dat probleem niet minstens één keer gehad hebben. Modellen hebben nu eenmaal ook last van toneel-koorts. Maar ik merk wel dat hoe vaker modellen een keer voor je lens gestaan hebben (en het product hier te bewonderen was) hoe vaker andere modellen plots niet angstig meer blijken te zijn.quote:Op maandag 27 februari 2006 20:00 schreef huiz het volgende:
<verhaal>
quote:Op maandag 27 februari 2006 20:00 schreef huiz het volgende:
<knip>heel verhaal
Owkeequote:Op maandag 27 februari 2006 20:43 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ik ben Kleintje. Ik wil altijd wel model staan.
Ben in een hoekje 'erotisch' en 'naakt' gepropt, en daar wil ik uit.
Ik ben overal voor in.
Dus.....
Ik heb daar nog niet op gereageerd omdat ik nog niet zeker weet of ik het uit handen ga geven. Pas als dat vaststaat kunnen we kijken naar mogelijke kandidaten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:30 schreef Puckzzz het volgende:
en even over mijn opmerking om de wedstrijd coordinatie wel op me te willen nemen. Dat heb ik enkel en alleen gezegd omdat Sub aangaf het misschien uit handen te willen geven. Het is geen open sollicitatie, maar een reactie op die melding dus.
alhoewel ik heel sterk het gevoel heb dat Sub er niet warm voor loopt om mij dat te laten doen omdat ik ook 1 van die mensen ben die wel kritiek heeft geleverd op sommige moderatiegebeurens.
Waarom denken jullie toch de hele tijd dat ik dingen persoonlijk opvat? Ik reageer m.i. inhoudelijk en op een neutrale toon op argumenten die hier gegeven worden, en gelijk krijg ik het commentaar dat ik op mijn teentjes getrapt ben. Waarom toch? Niks is minder waar; ik vraag mij echt af waar dat steeds vandaan gehaald wordt.quote:Ik heb tevens het gevoel dat Sub zich enkele vormen van kritiek nogal persoonlijk aantrekt wat absoluut niet de bedoeling is (van mij iig niet, ik kan niet voor anderen spreken)
Ik denk dat dat komt door de manier waarop je reageert.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:25 schreef Subhuman het volgende:
Waarom denken jullie toch de hele tijd dat ik dingen persoonlijk opvat? Ik reageer m.i. inhoudelijk en op een neutrale toon op argumenten die hier gegeven worden, en gelijk krijg ik het commentaar dat ik op mijn teentjes getrapt ben. Waarom toch? Niks is minder waar; ik vraag mij echt af waar dat steeds vandaan gehaald wordt.
ook een pro kan leren van een amateur hoorquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:51 schreef Jelleee het volgende:
Ik denk dat het er ook aan ligt bij het negeren van foto's in het 'verbeter mijn foto topic' dat het aan het, ehm.. niveau ligt van degene die daarna post, als bijvoorbeeld een iemand een hele mooie foto post die hier al lang op fok zit, en een nieuweling moet daar op reageren, komt dat best suf over.. en denk je misschien dat je met zo'n niveau toch niet serieus word genomen.. ofzo.
Ha! Ik sta ook in de lijst met kliekjes! Ik hoor er dus toch bijquote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:38 schreef Shark.Bait het volgende:
in maart is het 1 jaar sinds dat Ouwesok weggegaan is.
Even een balans opmaken:
kliek van vorig jaar:
Pea4fun, RonaldV, PdeHoog, Xilantof, Puckzzz, Ultra_Ivo, luap, huiz, Shark.Bait, Offy, Subhuman, Re, Ouwesok, Bowiefan, Rewimo, qltel, Nonix, Borelius, fotoloog.
Kliekje van dit jaar:
Pea4fun, RonaldV, PdeHoog, Xilantof, Puckzzz, Ultra_Ivo, luap, huiz, Shark.Bait, Offy, Subhuman, Re, HMasterII, Kleintje, Mauro, -Marjo-, Ynske, djengiz, Jelleee, Esto, lostminds
En ik ben er vast nog een stel vergeten. Er zijn zo te zien dus meer nieuwe lui dan er vorig jaar mensen weggegaan zijn.
Misschien weer tijd voor een filmpje van een brandende kat om echt vernieuwend te zijn?
En van het geven van commentaar op een mooie foto kan je als beginner ook heel veel leren. Waarom vindt je de foto mooi? Als je dat weet ben je al een stuk verder als beginneling.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:00 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ook een pro kan leren van een amateur hoor
de laatste komt helemaal niet overtuigd overquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:08 schreef ableton het volgende:
Subhuman, je moet gewoon meer smilies planten, probleem opgelost.
IK BEN NIET BOOS!!!
IK BEN NIET BOOS!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zie het verschil.
Goh... dat klinkt bekend.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:12 schreef ableton het volgende:
denk trouwens dat beginnelingen niet zo snel durven te reageren op forto's juist vanwege de gevorderde-fotografen.
denk dat ze het niet fijn vinden om hun mening te geven ("ja ik vind de kleuren heel mooi") als vervolgens iemand komt met "goede witbalans, goede DOF, mooi de horizon op 1/3". dat hoor ik in ieder geval van personen om mij heen.
en toch ben ik van mening dat voor jou een andere situatie is dan voor anderen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:15 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Goh... dat klinkt bekend.
Ik vind bijna alles nog mooi... puur omdat ik het nog niet eens op die manier kan.
Ik kijk nog naar compleet andere dingen.
Maar het is wel goed om in ieder geval te lezen in dat soort topics en dingen te vragen als je het niet snapt. Want ik wist ook niet wat DOF was. Nu ik dat weet kan ik erop letten.
En ik had niet het idee dat iemand me aan het uitlachen was dat ik niet wist wat DOF was. Misschien stiekem thuis achter hun pc, maar ze gaven mij zeker dat gevoel niet. Dus ze willen de newbies echt wel wat leren.
Dat gevoel is misschien niet helemaal onterecht.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
en toch ben ik van mening dat voor jou een andere situatie is dan voor anderen.
vraag me niet precies waarom, maar dat gevoel reist (of is dat met een lange ij) hier
het gaat ook niet om de vragen van wat bv dof is, maar om het reageren met opbouwende critiek wat ik iig niet echt kan. wanneer je zelf niet veel toe kan voegen, zullen op jouw foto''s ook veel minder gereageerd worden dan van mensen die bekender zijn, nieuw of niet nieuw
ik denk niet dat je daar wat mee bereikt, behalve overtrokken moet reactiesquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:39 schreef ableton het volgende:
Dus... verplicht één keer per dag op foto's van een ander reageren
Ik wil het anders uitdrukken....quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:39 schreef ableton het volgende:
Dus... verplicht één keer per dag op foto's van een ander reageren
heeft ook een deel twee gekregen, dus misschien moet die aangepast worden ofzoquote:Vragen over het bewerken van je foto's [centraal] Fotobewerking/Photoshop!
Dank voor de melding, is aangepast!quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:00 schreef Tha_Erik het volgende:
De link uit de > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006] :
[..]
heeft ook een deel twee gekregen, dus misschien moet die aangepast worden ofzo.
Nieuw deel:
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 2
Niks aan de hand, als je maar volledig bent, dus geen losse kreten mer, ok?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:07 schreef sararaats het volgende:
ik neem de schuld op mezelf van die hele discussie in het slowchatttopic
het zal niet meer gebeuren
quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Niks aan de hand, als je maar volledig bent, dus geen losse kreten mer, ok?
de rest is gewoon gekdoenerij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |