Dat is geen reden om het niet daar te doen. Dat is alleen een reden om hier linkjes in de SC naar daar te spammen...quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:50 schreef PoseidonVS het volgende:
Daarbij komt niet iedereen in de andere fora van FOK.
Die regel kun je met hetzelfde gemak ook omkeren, niet iedere Fok!kende foto-hobbyist komt op FOT.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:50 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Daarbij komt niet iedereen in de andere fora van FOK.
Niet iedereen leest die drie SC's per dag allemaal door :pquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:26 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat is geen reden om het niet daar te doen. Dat is alleen een reden om hier linkjes in de SC naar daar te spammen...
Daar wordt aan gewerktquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:14 schreef huiz het volgende:
[..]
Niet iedereen leest die drie SC's per dag allemaal door :p
Comleet off-topic, maar mag ik even opmerken dat de foto in je avatar een hele mooie is? Zelfportret?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:20 schreef SEMTEX het volgende:
Good point, RonaldW(atson)
Bedankt voor je nadere uitleg.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:06 schreef RonaldV het volgende:
Het blijkt dat (door afwezigheid op het moment zelf) sommige mensen niet helemaal begrijpen waar bovenstaande post van mij over gaat, dus hier maar een klein beetje uitleg.
Sinds ongeveer december beginnen er nieuwe mensen naar FOT te komen, een ontwikkeling die natuurlijk mooi is. Een vervelend neven-effect is echter dat de SC begint vol te lopen met allerhande zooi. Huiz gaf het hierboven al aan: er zijn dagen dat er zeker 3 SC topics volgeluld worden met helemaal niks, en er is geen hond die dat nog even naleest. Wel zie ik dat veel mensen er bijna niet meer komen, of er zelfs wegblijven. Een aantal anderen beklaagt zich over MSN.
Met de toenmallige mods heb ik begin dit jaar een "grap" opgezet door de SC te sluiten in de hoop dat mensen eens een beetje gingen nadenken over wat er daar allemaal gebabbeld wordt. De reactie was precies wat we niet hoopten: men was boos op het sluiten en de bedenkers van de grap, en niemand lette op de onderliggende reden (die toch echt wel gegeven werd).
Ik heb al aangegeven dat sinds deze week alle TVP posts door mij gezien worden als "te verwijderen posts". Dat was stap één in het bestrijden van de SC-zooi. Gisteravond werd het echt te gortig, en heb ik zo'n 30% van de posts verwijderd omdat ze absoluut nergens meer over gingen. Dat ga ik vaker doen, en dat is dus stap twee.
De SC hoeft niet 100% over fotografie te gaan. De SC is er als bindmiddel voor de gebruikers van FOT, een "virtuele kroegtafel", waar FOT-ters even tegen elkaar kunnen dollen, of juist serieus zijn. Wat ik de laatste tijd vooral merk is dat het wordt volgespammed door mensen die eigenlijk alleen maar op FOT zitten om de SC vol te kleppen, terwijl de FOTters zelf er steeds meer wegblijven.
Iedereen is welkom op FOT, maar als je doel van een bezoek zich beperkt tot de SC, en je verder niets anders op FOT te melden hebt, ga dan gewoon naar het subforum dat daarvoor bedoeld is: GC. Als je graag modellen wilt bespreken, en niet de foto's van de FOTters: ga naar US. Als je gewoon onzinnig bezig wilt zijn: ONZ is je plek. En natuurlijk is er ook nog MSN voor dingen die alleen maar één persoon aangaan, het is leuk als je verliefd bent, maar laat de rest van FOT daar fijn buiten. FOT en de FOT SC bestaan voor mensen die aan fotografie doen, of het willen leren. Laagdrempelig, maar wel zo veel mogelijk on-topic.
Er zullen altijd uitzonderlijke situaties zijn waarin er 3 topics op een dag/avond worden volgepraat, bijvoorbeeld na een meet. Maar avond na avond topics éénregelig (en soms zelfs met maar één woord of smiley) volposten omdat dat je er weer bent, omdat je brak bent, omdat X of Y lief is, en omdat je weer naar bed gaat; dat is niet echt waar de SC voor bedoeld is. Probeer er rekening mee te houden dat ook anderen van de SC gebruik willen maken, en pas je postgedrag daarop aan. SC staat voor "Slow Chat". Gun anderen ook de tijd om posts te lezen en daarop te reageren. Voor SpeedChat kun je terecht op IRC en MSN.
Nee. Ten eerste loopt het topic nog, en al is het voor jou niet relevant (meer), dat is het wel voor de andere posters. En ten tweede: een dergelijk verzoek kan alleen op aangeven van de TS.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:26 schreef Werewolf het volgende:
Het topic Foto's inplakken - is dat niet schadelijk voor de foto? schiet telkens omhoog in mijn AT, maar de vraag is al beantwoord en veel zinnige reacties komen er ook niet meer....
Mag die dicht?
Shit ...sorry , soms ff lastig de goeie weer te krijgen.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:46 schreef Subhuman het volgende:
Volgens mij zit je in het verkeerde topic!
Sssht! Ik ben hier under cover!quote:Op maandag 13 februari 2006 14:40 schreef Shark.Bait het volgende:
Zeg RonaldV, gaan ze jouw naam ooit nog eens toevoegen aan de modnaampjes in de index?
Veranderd in linkjes. Thx 4 the heads-up!quote:Op maandag 13 februari 2006 15:47 schreef HMaster-II het volgende:
Ik ben wederom niet zo blij met enkele foto's in het Vakantie foto topic.
1600x1200 pics die bij 580xiets ook zichtbaar zijn.
quote:Op maandag 13 februari 2006 20:43 schreef sararaats het volgende:
RonaldV, ik had de foto al weggehaald hoor
ik post voortaan foto's van mezelf
Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel VII)quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:42 schreef Kleintje het volgende:
Problemen: Laatste posts niet zien
Zie dat ik het topic heb gesloten met mijn posts, maar ik kan ook geen nieuw topic openen. Dus als iemand dat voor me wil doen... graag...
mooie verhalen (je betogen), maar concrete zinnen zijn soms duidelijker.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef RonaldV het volgende:
"een zekere user" heeft mij net geïnformeerd dat hij zijn account heeft geshreddered, en dat we hem niet meer zien.
Da's helemaal mijn schuld* boetekleed aantrekt
Blijkbaar was mijn betoog in een eerdere aflevering van de SC en in FB toch nog niet helemaal duidelijk voor sommigen.
Ik weet niet of je regelmatig terugleest, maar ik heb zowel hierboven in het algemeen als in verschillende SCs in concreto aangegeven wat er mis is. Ik heb zelfs de SC stopgezet en terwijl users (ook deze user) ernaar keken bagger verwijderd. Veel duidelijker kan ik echt niet zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
mooie verhalen (je betogen), maar concrete zinnen zijn soms duidelijker.
Hoe veel herinnering wil je hebben? Voor ik mod werd, en in de week sinds ik mod werd heb ik gewaarschuwd. Ik ben geen kleuterjuf die geduldig blijft uitleggen. Op een zeker moment is het mooi geweest.quote:Stel het eens alsof de mens tegen wie je praat ook een gezond verstand heeft. Of help ze er aan herinneren.
Volgens mij is het vooral een kwestie van duidelijk zijn. En daar ben je zelf ook een keer slachtoffer van geworden. Feit blijft dat er meerdere malen gevraagd is of het minder kon, en dat er verschillende malen is gewaarschuwd. En toch ging het verder. Sommigen verdenk ik er zelfs van om het gewoon op te zoeken.quote:Volgens mij is ook moderaten een kwestie van je gezonde verstand gebruiken en steeds de situatie inschatten. Dat is imo een paar keer goed mislukt hier.
Ik voel er de laatste tijd minder voor om de SC's terug te lezenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik weet niet of je regelmatig terugleest, maar ik heb zowel hierboven in het algemeen als in verschillende SCs in concreto aangegeven wat er mis is. Ik heb zelfs de SC stopgezet en terwijl users (ook deze user) ernaar keken bagger verwijderd. Veel duidelijker kan ik echt niet zijn.
Schat de situatie gewoon eens in... Mezelf als voorbeeld nemend... kom op. Bagger ik zoveel dat die ene post gelijk weg moest?quote:[..]
Hoe veel herinnering wil je hebben? Voor ik mod werd, en in de week sinds ik mod werd heb ik gewaarschuwd. Ik ben geen kleuterjuf die geduldig blijft uitleggen. Op een zeker moment is het mooi geweest.
[..]
Volgens mij is het vooral een kwestie van duidelijk zijn. En daar ben je zelf ook een keer slachtoffer van geworden. Feit blijft dat er meerdere malen gevraagd is of het minder kon, en dat er verschillende malen is gewaarschuwd. En toch ging het verder. Sommigen verdenk ik er zelfs van om het gewoon op te zoeken.
NEE!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:39 schreef Kleintje het volgende:
Mag ik me er even mee bemoeien???
Dit zijn de regels die over het algemeen op ieder subforum gelden.
Weet ook niet waarom dat eerst niet werd gehanteerd hier.
Waarschijnlijk het kliekjes (blijf ik een mooi woord vinden) idee.
Het gaat nu sneller, en nu wordt er intensief gemod.
Ik vind het een positief iets...
Grappig: afgelopen najaar werd er geklaagd dat er niet genoeg gemod werdquote:
En in de OP een link naar Fotowedstrijd Discussietopic: Abstract! gaarne.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:12 schreef oYo het volgende:
Mods?
Kunnen jullie bij Fotowedstrijd Discussietopic: Abstract! niet even (deel 2) in de topictitel verwerken? Is immers tweede deeltje.
Je bent geweldig.. maar dat wist je natuurlijk alquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:21 schreef Phoenixx het volgende:
Omdat de FOT-mods er even niet zijn, ben ik even creatief bezig geweest met bovenstaande verzoekjes...
Ik ben er gewoon hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:21 schreef Phoenixx het volgende:
Omdat de FOT-mods er even niet zijn, ben ik even creatief bezig geweest met bovenstaande verzoekjes...
NS he , altijd vertragingquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben er gewoon hoor.ik zat alleen even in een treintjesoverleg
Gewoon gesloten. Volgelopen met bagger inmiddels, en bovendien meer voor ONZ of US.quote:Op donderdag 16 februari 2006 07:45 schreef Puckzzz het volgende:
Naar aanleding van dit topic: Ikea
Is het misschien handig om een soort snapshot hoekje te maken? Het is grappig enzo die foto, en ik zeur niet eens over het formaat. Maar om daar nou een heel topic aan te wijden
Ja okee, maar wie fotografeert er nou niet eens iets grappigs dat fototechnisch misschien niet super is, maar wel grappig.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Gewoon gesloten. Volgelopen met bagger inmiddels, en bovendien meer voor ONZ of US.
Eens. Ik wil het ook niet tegenhouden, maar in dit geval was US meer on topic, het ging m.i. niet om de foto, maar om de gebruiker. Verderop werd het verbaggerd, en dus was ONZ dan logischer geweest. Maar daar zou het ook gesloten worden. En inmiddels is de foto ook niet meer zichtbaar.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:59 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja okee, maar wie fotografeert er nou niet eens iets grappigs dat fototechnisch misschien niet super is, maar wel grappig.
Ik herken het probleem, maar weet er geen echte oplossing voor. Het nadeel is natuurlijk dat je dan weer een takke-end moet gaan rijden om bij iemand een Kever te gaan lenenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:42 schreef Puckzzz het volgende:
Andere vraag....
Ik ben regelmatig op zoek naar props voor een shoot die ik in gedachten heb. Nu heb ik geen zin om dat elke keer te kopen (als ik het al gevonden krijg) en er daarna niets meer mee te doen.
Als er meer mensen dat probleem hebben (dat weet ik dus niet) is het misschien een idee om daar een topic voor aan te maken?
Ik denk bij kleinere objecten meer aan opsturen op kosten van de vrager.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik herken het probleem, maar weet er geen echte oplossing voor. Het nadeel is natuurlijk dat je dan weer een takke-end moet gaan rijden om bij iemand een Kever te gaan lenenIk doe het dus maar zo veel mogelijk met wat er voorhanden is. Als je een voorraad van spullen voor een FOT-pool zou moeten aanleggen kan je wel een complete loods gaan afhuren
Daarvoor hebben we Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:59 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja okee, maar wie fotografeert er nou niet eens iets grappigs dat fototechnisch misschien niet super is, maar wel grappig.
Da's voor mooie foto's, daar zie ik niet iemand een grappige niet mooie foto posten.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:25 schreef Subhuman het volgende:
Daarvoor hebben we Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!
Ben ik het wel een beetje mee eens..quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Da's voor mooie foto's, daar zie ik niet iemand een grappige niet mooie foto posten.
Gelukkig kunnen users ook heel goed zelf een topic aanmakenquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:28 schreef Subhuman het volgende:
Ik vind nog een extra topic dus niet echt noodzakelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |