Ik heb het ook andersom gezien. Ik heb op IT afdelingen gewerkt die geen goede naam hadden, maar waarvan men na een jaar ahrd werken wel moest erkennen dat de problemen die er lagen niet aan de ITafdellingen lagen, maar aan het bedrijf. Het is dus geen onmogelijke opdracht. Ik weiger in ieder geval om het zo te zien.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:53 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Je vergeet de menselijke natuur. Eenmaal een slechte naam, altijd een slechte naam. Wie wil er nu nog vrolijk naar Tjernobyl of Bhopal met vakantie? Die namen staan negatief in ons geheugen gegrift. Bij Verdun denk ik aan de 1e WO, bij Nulde denk ik aan dat vermoorde kind, etc.
Als FOT een slechte naam heeft, dan zal het je toch niet 1-2-3 lukken dat te veranderen. Als IT-er weet je wel beter, de IT afdeling heeft ook altijd een slechte naam en die word door de jaren niet beter.
Mensen die hier niet komen zal je niet altijd hierheen krijgen, ik ga ook niet voor mijn digitale problemen naar DIG of tweakers, dat zijn in mijn ogen ook incrowd
Er zijn geen achterafkamertjes, anders dan de bekende MSN kanalen, en de crewfora. En daar word terecht gekeken naar het bestaansrecht van alle subfora, niet alleen FOT. Ik heb alleen maar naar "mijn" stukje forum gekeken, en de indruk is dat het besloten is, en lastig om tussen te komen. Roepen dat dat niet zo is helpt niet, een beetje forummer weet dat het niet zo werkt. Dus zul je er actie op moeten nemen. En het geklaag dat erbij hoort neem ik dan voor lief.quote:[..]
Die achteraf-kamertjes zijn ook in-crowd
Ik lees steeds maar incrowd en de rest van Fok , en dat veel mensen niet durven te posten... Wie zijn al die mensen dan?quote:Op zondag 26 februari 2006 16:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Of je leest even goed. De post die je nu aanhaalt was een antwoord op een vraag van Xila: wat zijn de plannen? Het was geen antwoord op jouw vraag.
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat jullie echt niet willen snappen dat het geen kwestie is van mogen veranderen, maar van moeten veranderen. FOT bestaat uit 25 min of meer vaste posters, en wordt door de rest van FOT beschouwd als incrowd. Het Fok!-eiland is mede om die reden gesloten, FOT loopt hetzelfde risico. In plaats van zeuren over wat er niet goed is kun je ook proberen dit signaal ter harte te nemen, en serieus te gaan kijken wat er verbeterd kan worden, niet alleen door anderen (de rest van Fok!), maar ook door jezelf (FOT).
Dat jij er tussen bent gekomen is het beste bewijs dat we niet echt gesloten zijn. Maar dan zitten we nog altijd met een imago probleem. En die probeer ik dus op te lossen.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:22 schreef Kleintje het volgende:
Denk dat het vrijblijvend moet blijven, zolang we maar wel openstaan voor nieuwen. En volgens mij staan we dat wel, anders had ik er nooit tussen kunnen komen.
Met alle respect voor jou kleintje, maar je bent niet een goed voorbeeld van iemand die ""er tussen moet komen". Je hebt een aantal voordelen die anderen niet hebben...quote:Op zondag 26 februari 2006 15:22 schreef Kleintje het volgende:
Heb even verder nagedacht...
Bijna iedereen heeft wel een fototoestel, maar daardoor hoeft het nog niet je volledige interesse te hebben.
Bijna iedereen heeft een vervoersmiddel, maar daarom hoeft ook dat nog niet hetgene te zijn waar je graag over praat.
Iedereen is met de pc bezig, anders zit je niet op Fok!. Waarom is dan niet iedereen te vinden in dig?
Denk dat het vrijblijvend moet blijven, zolang we maar wel openstaan voor nieuwen. En volgens mij staan we dat wel, anders had ik er nooit tussen kunnen komen.
Wat jij zegt...quote:Op zondag 26 februari 2006 16:59 schreef diedrick het volgende:
[..]
Met alle respect voor jou kleintje, maar je bent niet een goed voorbeeld van iemand die ""er tussen moet komen". Je hebt een aantal voordelen die anderen niet hebben...
-Je bent beschikbaar als model
- je bent vrouw
- je bent niet terughoudend om jezelf te uiten
Dan wordt je vanzelf sneller opgenomen dan (ik noem maar wat) een schuchtere man die toch wat remmingen heeft om zich te uiten.
Toen ik hier voor het eerst kwam zag ik twee mensen die ik kende (weliswaar van heel andere zaken) en verder zie je al lezend idd dat het een klein groepje is dat amicaal met elkaar omgaat. Ik ben ook niet te beroerd om mijn mening te geven en heb dus weinig problemen. Ik kan me heel goed voorstellen dat nieuwelingen probs hebben om zich hierin te mengen.
Maar is dat IRL anders? Als je je bij een willekeurige vereniging meldt zul je ook zelf moeite moeten doen om opgenomen te worden. En dan is de sfeer in een vereniging (lees:chat) heel belangrijk of je als nieuweling die eerste stappen durft te zetten. Als er dan geen "opvang" voor nieuwe leden is geregeld zal dat vaak mis gaan.
We staan er wel voor open, maar er is een te hoog verwachtingspatroon gecreeerd naar nieuwe mensen.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:02 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Wat jij zegt...
Het is altijd eng je in een nieuwe groep te gooien.
Het moet van 2 kanten komen.
Maar ik heb zelf niet hett idee dat Fot er niet voor openstaat!
Owh.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Of je leest even goed. De post die je nu aanhaalt was een antwoord op een vraag van Xila: wat zijn de plannen? Het was geen antwoord op jouw vraag.
US-sers die komen reageren op foto's van een andere US-ser en hier persoonlijke vetes uit komen vechtenquote:
Dat er enkele showcases op geplaatst zijn, waar de eerste 10 posts waren van gasten uit een andere deel van Fok! met als enig doel de TS de grond in te stampen. Dat soort "bloedhonden" zorgen er meteen voor, dat de TS-er niet eens meer durft terug te komen. Laat staan zich kan of durft te verdedigen.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:13 schreef Ymke het volgende:
[quote]Op zondag 26 februari 2006 17:09 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
. En als laatste komen er ook vaak reacties op Showcases uit een Fok! deel, dat anders hier nooit te vinden is, om alleen maar de showcases af te zeiken. Geen wonder dat je dan een slechte naam opbouwd naar de buiten wereld.
[/quote
Dit volg ik even niet,,![]()
Yups... En ik noem geen namen. Mar het is wel een probleem, dat de vriendelijkheid hier van FOT niet ten goede komt.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
US-sers die komen reageren op foto's van een andere US-ser en hier persoonlijke vetes uit komen vechten
Blijkbaar vind de crew DAT dan weer niet nodigquote:Op zondag 26 februari 2006 17:33 schreef Ymke het volgende:
Ah , ok , dat is me helemaal ontgaan , dat gebash .
Dan ban je die gasten toch gewoon?
quote:Op zondag 26 februari 2006 17:36 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ken een mod en een zooi users die bij de vorige FOT wedstrijd een newbie (NightAngel) meteen als kloon brandmerkten, net zoals de stemmers van haar foto....
Hoe ga je zoiets voorkomen? DAT jaagt mensen weg.
En even voor de duidelijkheid.....ik heb wel goed gelezen. Het was een reactie op die post en die plannen blijven vrij vaag moet ik zeggen.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Idd.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:29 schreef pea4fun het volgende:
En verder...komop zeg mensen...Dit is Fok! remember...het forum waar iedere newbie door de mangel wordt gehaald, maar hier op FOT moeten ze opeens met zijden handschoentjes aangepakt worden?
Ik krijg zelfs van modellen te horen dat het op FOT zo gezellig is en helemaal niet dat flame sfeertje van de rest van fokquote:Op zondag 26 februari 2006 20:40 schreef Ymke het volgende:
Ik blijf mijn twijfels houden bij dat slechte imago , ik heb er hier nooit iemand over gehoord , ik heb nooit nieuwe users gillend zien weg rennen , of zeer duidelijk maakten dat ze zich niet welkom voelden. En het moeten er toch velen zijn zo te horen
Ik ben benieuwd wat er dan echt aan de hand is .quote:Op zondag 26 februari 2006 20:45 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik krijg zelfs van modellen te horen dat het op FOT zo gezellig is en helemaal niet dat flame sfeertje van de rest van fok
Je kan wel solliciteren naar een baan die al bezet is, maar dat heeft weinig zin denk ikquote:Op zondag 26 februari 2006 20:49 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er dan echt aan de hand is .
Wordt Puckzz trouwens de nieuwe wedstrjdleidster? Ze heeft zich aangeboden
Subhuman heeft zelf gezegt dat hij weinig tijd heeft . lijkt me het een goede zaak om het een ander te laten doen , Deed Rewimo toch ook naast de modjes?quote:Op zondag 26 februari 2006 20:52 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Je kan wel solliciteren naar een baan die al bezet is, maar dat heeft weinig zin denk ik![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |