abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 februari 2006 @ 16:42:53 #209
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35514516
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:53 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Je vergeet de menselijke natuur. Eenmaal een slechte naam, altijd een slechte naam. Wie wil er nu nog vrolijk naar Tjernobyl of Bhopal met vakantie? Die namen staan negatief in ons geheugen gegrift. Bij Verdun denk ik aan de 1e WO, bij Nulde denk ik aan dat vermoorde kind, etc.
Als FOT een slechte naam heeft, dan zal het je toch niet 1-2-3 lukken dat te veranderen. Als IT-er weet je wel beter, de IT afdeling heeft ook altijd een slechte naam en die word door de jaren niet beter.

Mensen die hier niet komen zal je niet altijd hierheen krijgen, ik ga ook niet voor mijn digitale problemen naar DIG of tweakers, dat zijn in mijn ogen ook incrowd
Ik heb het ook andersom gezien. Ik heb op IT afdelingen gewerkt die geen goede naam hadden, maar waarvan men na een jaar ahrd werken wel moest erkennen dat de problemen die er lagen niet aan de ITafdellingen lagen, maar aan het bedrijf. Het is dus geen onmogelijke opdracht. Ik weiger in ieder geval om het zo te zien.
quote:
[..]

Die achteraf-kamertjes zijn ook in-crowd
Er zijn geen achterafkamertjes, anders dan de bekende MSN kanalen, en de crewfora. En daar word terecht gekeken naar het bestaansrecht van alle subfora, niet alleen FOT. Ik heb alleen maar naar "mijn" stukje forum gekeken, en de indruk is dat het besloten is, en lastig om tussen te komen. Roepen dat dat niet zo is helpt niet, een beetje forummer weet dat het niet zo werkt. Dus zul je er actie op moeten nemen. En het geklaag dat erbij hoort neem ik dan voor lief.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 26 februari 2006 @ 16:47:34 #210
79550 Ymke
your ghost
pi_35514686
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:37 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Of je leest even goed. De post die je nu aanhaalt was een antwoord op een vraag van Xila: wat zijn de plannen? Het was geen antwoord op jouw vraag.

Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat jullie echt niet willen snappen dat het geen kwestie is van mogen veranderen, maar van moeten veranderen. FOT bestaat uit 25 min of meer vaste posters, en wordt door de rest van FOT beschouwd als incrowd. Het Fok!-eiland is mede om die reden gesloten, FOT loopt hetzelfde risico. In plaats van zeuren over wat er niet goed is kun je ook proberen dit signaal ter harte te nemen, en serieus te gaan kijken wat er verbeterd kan worden, niet alleen door anderen (de rest van Fok!), maar ook door jezelf (FOT).
Ik lees steeds maar incrowd en de rest van Fok , en dat veel mensen niet durven te posten... Wie zijn al die mensen dan?

En van wie moet fot veranderen?

Ik dacht juist dat de laatste tijd steeds meer nieuwe gezichten te zien....
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zondag 26 februari 2006 @ 16:49:41 #211
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35514748
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:22 schreef Kleintje het volgende:

Denk dat het vrijblijvend moet blijven, zolang we maar wel openstaan voor nieuwen. En volgens mij staan we dat wel, anders had ik er nooit tussen kunnen komen.
Dat jij er tussen bent gekomen is het beste bewijs dat we niet echt gesloten zijn. Maar dan zitten we nog altijd met een imago probleem. En die probeer ik dus op te lossen.

Iedereen mag daar over meepraten, maar dan wel graag zonder verwijten dat de mods alleen maar aansturen op sluiting van de SC, want dat is simpelweg niet waar.

edit: ik ben ergens op bezoek, en daar ga ik me nu weer even naar gedragen. tot later!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 26 februari 2006 @ 16:55:49 #212
79550 Ymke
your ghost
pi_35514952
Het imago probleem , zou je dat dan op een of andere manier zichtbaar kunnen maken ? Ik hoor alleen jou er maar over , en nee dit is geen getroll maar een serieuse vraag .
pi_35515041
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:22 schreef Kleintje het volgende:
Heb even verder nagedacht...
Bijna iedereen heeft wel een fototoestel, maar daardoor hoeft het nog niet je volledige interesse te hebben.
Bijna iedereen heeft een vervoersmiddel, maar daarom hoeft ook dat nog niet hetgene te zijn waar je graag over praat.

Iedereen is met de pc bezig, anders zit je niet op Fok!. Waarom is dan niet iedereen te vinden in dig?

Denk dat het vrijblijvend moet blijven, zolang we maar wel openstaan voor nieuwen. En volgens mij staan we dat wel, anders had ik er nooit tussen kunnen komen.
Met alle respect voor jou kleintje, maar je bent niet een goed voorbeeld van iemand die ""er tussen moet komen". Je hebt een aantal voordelen die anderen niet hebben...
-Je bent beschikbaar als model
- je bent vrouw
- je bent niet terughoudend om jezelf te uiten
Dan wordt je vanzelf sneller opgenomen dan (ik noem maar wat) een schuchtere man die toch wat remmingen heeft om zich te uiten.

Toen ik hier voor het eerst kwam zag ik twee mensen die ik kende (weliswaar van heel andere zaken) en verder zie je al lezend idd dat het een klein groepje is dat amicaal met elkaar omgaat. Ik ben ook niet te beroerd om mijn mening te geven en heb dus weinig problemen. Ik kan me heel goed voorstellen dat nieuwelingen probs hebben om zich hierin te mengen.
Maar is dat IRL anders? Als je je bij een willekeurige vereniging meldt zul je ook zelf moeite moeten doen om opgenomen te worden. En dan is de sfeer in een vereniging (lees:chat) heel belangrijk of je als nieuweling die eerste stappen durft te zetten. Als er dan geen "opvang" voor nieuwe leden is geregeld zal dat vaak mis gaan.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_35515150
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:59 schreef diedrick het volgende:

[..]

Met alle respect voor jou kleintje, maar je bent niet een goed voorbeeld van iemand die ""er tussen moet komen". Je hebt een aantal voordelen die anderen niet hebben...
-Je bent beschikbaar als model
- je bent vrouw
- je bent niet terughoudend om jezelf te uiten
Dan wordt je vanzelf sneller opgenomen dan (ik noem maar wat) een schuchtere man die toch wat remmingen heeft om zich te uiten.

Toen ik hier voor het eerst kwam zag ik twee mensen die ik kende (weliswaar van heel andere zaken) en verder zie je al lezend idd dat het een klein groepje is dat amicaal met elkaar omgaat. Ik ben ook niet te beroerd om mijn mening te geven en heb dus weinig problemen. Ik kan me heel goed voorstellen dat nieuwelingen probs hebben om zich hierin te mengen.
Maar is dat IRL anders? Als je je bij een willekeurige vereniging meldt zul je ook zelf moeite moeten doen om opgenomen te worden. En dan is de sfeer in een vereniging (lees:chat) heel belangrijk of je als nieuweling die eerste stappen durft te zetten. Als er dan geen "opvang" voor nieuwe leden is geregeld zal dat vaak mis gaan.
Wat jij zegt...
Het is altijd eng je in een nieuwe groep te gooien.
Het moet van 2 kanten komen.

Maar ik heb zelf niet hett idee dat Fot er niet voor openstaat!
pi_35515358
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:02 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Wat jij zegt...
Het is altijd eng je in een nieuwe groep te gooien.
Het moet van 2 kanten komen.

Maar ik heb zelf niet hett idee dat Fot er niet voor openstaat!
We staan er wel voor open, maar er is een te hoog verwachtingspatroon gecreeerd naar nieuwe mensen.

En er word daarom ook te hard naar nieuwe gebruikers gereageerd. Dat is jammer. Maar aan de andere kant heb je ook nieuwe leden, die totaal niet willen en kunnen luisteren naar de adviezen. En als laatste komen er ook vaak reacties op Showcases uit een Fok! deel, dat anders hier nooit te vinden is, om alleen maar de showcases af te zeiken. Geen wonder dat je dan een slechte naam opbouwd naar de buiten wereld.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!fotograaf zondag 26 februari 2006 @ 17:12:41 #216
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_35515484
quote:

[..]

Of je leest even goed. De post die je nu aanhaalt was een antwoord op een vraag van Xila: wat zijn de plannen? Het was geen antwoord op jouw vraag.
Owh. Lol. Was dat het antwoord?
Dan was het weinig bevredigend. Kun je niet specifieker zijn? Voorbeelden geven?

Ik kan natuurlijk niet beoordelen wie er achter de schermen allemaal meedenken met die oplossingen. Maar hebben die allemaal "inzicht" in fotografie (algemeen, niet het subforum) om goede oplossingen aan te kunnen dragen?
Gooi het gewoon in de groep!
Men ís hier open (en ik ben blij dat jij dat ook in ziet, en dat 't alleen een imago is wat er heerst). Iedereen is bereid mee te helpen of mee te denken. En men hier heeft allemaal afiniteit met fotografie.

Verder moet het van 2 kanten komen. Zo simpel is het.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 26 februari 2006 @ 17:13:54 #217
79550 Ymke
your ghost
pi_35515526
[quote]Op zondag 26 februari 2006 17:09 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

. En als laatste komen er ook vaak reacties op Showcases uit een Fok! deel, dat anders hier nooit te vinden is, om alleen maar de showcases af te zeiken. Geen wonder dat je dan een slechte naam opbouwd naar de buiten wereld.
[/quote

Dit volg ik even niet,,
pi_35515678
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:13 schreef Ymke het volgende:
[quote]
Dit volg ik even niet,,
US-sers die komen reageren op foto's van een andere US-ser en hier persoonlijke vetes uit komen vechten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_35515874
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:13 schreef Ymke het volgende:
[quote]Op zondag 26 februari 2006 17:09 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

. En als laatste komen er ook vaak reacties op Showcases uit een Fok! deel, dat anders hier nooit te vinden is, om alleen maar de showcases af te zeiken. Geen wonder dat je dan een slechte naam opbouwd naar de buiten wereld.
[/quote

Dit volg ik even niet,,
Dat er enkele showcases op geplaatst zijn, waar de eerste 10 posts waren van gasten uit een andere deel van Fok! met als enig doel de TS de grond in te stampen. Dat soort "bloedhonden" zorgen er meteen voor, dat de TS-er niet eens meer durft terug te komen. Laat staan zich kan of durft te verdedigen.

Maar hiernaast hebben we ook nieuwe leden, die zich wel meteen in gooien in de strijd voor een plekje hier.
Het andere probleem is inderdaad het inlezen in FOT. Sommige doen het niet en andere doen het wel. Ik heb bijvoorbeeld wel eerst een week of wat zitten lurken om me vertrouwd te maken met de groep die FOT heet.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_35515955
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

US-sers die komen reageren op foto's van een andere US-ser en hier persoonlijke vetes uit komen vechten
Yups... En ik noem geen namen. Mar het is wel een probleem, dat de vriendelijkheid hier van FOT niet ten goede komt.
  zondag 26 februari 2006 @ 17:33:39 #221
79550 Ymke
your ghost
pi_35516136
Ah , ok , dat is me helemaal ontgaan , dat gebash .

Dan ban je die gasten toch gewoon?
  zondag 26 februari 2006 @ 17:36:03 #222
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35516181
ik ken een mod en een zooi users die bij de vorige FOT wedstrijd een newbie (NightAngel) meteen als kloon brandmerkten, net zoals de stemmers van haar foto....

Hoe ga je zoiets voorkomen? DAT jaagt mensen weg.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_35516191
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:33 schreef Ymke het volgende:
Ah , ok , dat is me helemaal ontgaan , dat gebash .

Dan ban je die gasten toch gewoon?
Blijkbaar vind de crew DAT dan weer niet nodig
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_35516208
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:36 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ken een mod en een zooi users die bij de vorige FOT wedstrijd een newbie (NightAngel) meteen als kloon brandmerkten, net zoals de stemmers van haar foto....

Hoe ga je zoiets voorkomen? DAT jaagt mensen weg.
pi_35516575
Verdun, 1916-2006

Wat ik nou wel weer grappig vind.....Yvonne plaatst daar dus foto's die hier ook geplaatst zouden kunnen worden Interessant zou natuurlijk kunnen zijn om te weten waarom ze daar geplaatst worden en niet hier

In plaats van dat we nou eens beginnen met te brullen dat we moeten veranderen, kunnen we ook eens kijken waarom mensen dan niet komen (en het feit dat we een slecht imago hebben / incrowd zijn bla bla bla). Daarbij zou ik dan wel graag de mening van serieuze FOK!-kers willen zien en geen meningen van de crew. Tenslotte komt naar mijn gevoel daar het verhaal van de incrowd vandaan
pi_35516640
quote:

[..]

En even voor de duidelijkheid.....ik heb wel goed gelezen. Het was een reactie op die post en die plannen blijven vrij vaag moet ik zeggen.
  zondag 26 februari 2006 @ 20:29:42 #227
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_35521250
Niet iedereen die foto's van bloemetjes en beestjes (F&F) of auto's (PTA) plaatst is geintereseerd in fotografie hoor. Het zal mensen worst wezen hoe het erop staat, als het er maar op staat. Ze willen gewoon laten zien dat ze dat ding zijn tegen gekomen of hebben of weet ik veel...en daarover kletsten, niet over hoe de foto eruit ziet. Vandaar dat ze niet hier posten.

En verder...komop zeg mensen...Dit is Fok! remember...het forum waar iedere newbie door de mangel wordt gehaald, maar hier op FOT moeten ze opeens met zijden handschoentjes aangepakt worden?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 26 februari 2006 @ 20:36:44 #228
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35521498
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:29 schreef pea4fun het volgende:
En verder...komop zeg mensen...Dit is Fok! remember...het forum waar iedere newbie door de mangel wordt gehaald, maar hier op FOT moeten ze opeens met zijden handschoentjes aangepakt worden?
Idd.

Dreigementen dat "ze" FOT gaan sluiten vind ik een uiting van machteloosheid. Ik geloof het voor geen meter.
Mocht het na aanvang van deze post toch gebeuren, dan laat de crew zich leven, wat ik wel enigzins flatterend vind.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 26 februari 2006 @ 20:40:04 #229
79550 Ymke
your ghost
pi_35521641
Ik blijf mijn twijfels houden bij dat slechte imago , ik heb er hier nooit iemand over gehoord , ik heb nooit nieuwe users gillend zien weg rennen , of zeer duidelijk maakten dat ze zich niet welkom voelden. En het moeten er toch velen zijn zo te horen
  zondag 26 februari 2006 @ 20:45:49 #230
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_35521870
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:40 schreef Ymke het volgende:
Ik blijf mijn twijfels houden bij dat slechte imago , ik heb er hier nooit iemand over gehoord , ik heb nooit nieuwe users gillend zien weg rennen , of zeer duidelijk maakten dat ze zich niet welkom voelden. En het moeten er toch velen zijn zo te horen
Ik krijg zelfs van modellen te horen dat het op FOT zo gezellig is en helemaal niet dat flame sfeertje van de rest van fok
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 26 februari 2006 @ 20:45:50 #231
133629 Mauro