abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35424797
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:20 schreef RonaldV het volgende:
Het ligt een beetje gevoelig, dus we willen het als uitbreiding op de modellensite zetten. Waar we ons het hoofd over breken: Hoe voorkom je dat iemand uit wraak of pure jaloezie o.i.d. besluit om iemand van slechte notes te voorzien?
Via een sterke moderatie En als de kritieken echt slecht zijn, dan moet het onderbouwd kunnen worden
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_35426105
Inderdaad...
maar ik denk dat het erg goed kan helpen voor nieuwe modellen zodat ze weten welke fotografen goede kritieken hebben.
En voor de fotografen zodat ze weten hoe een model is..
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:22:51 #185
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35426195
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:20 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad...
maar ik denk dat het erg goed kan helpen voor nieuwe modellen zodat ze weten welke fotografen goede kritieken hebben.
En voor de fotografen zodat ze weten hoe een model is..
Ow, dat los ik op een andere manier op. Als ik de vraag krijg wie ik kan aanbevelen (na mezelf uiteraard ) heb ik daar een lijstje voor liggen. Voor de zekerheid doe ik af en toe een testje om te zien wat anderen vinden. Een paar van jullie zijn daar al slachtoffer van geweest.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35426329
Ja maar.. je vroeg toen om een cijfer.
En ging om een bepaald soort fotografie.
Als je eenmaal met iemand hebt gewerkt dan kan je meer vertellen over de werkwijze.
Dan weet je wat erg aanspreekt van iemand en iemands ervaring...
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:30:48 #187
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35426541
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:26 schreef Kleintje het volgende:
Ja maar.. je vroeg toen om een cijfer.
En ging om een bepaald soort fotografie.
Als je eenmaal met iemand hebt gewerkt dan kan je meer vertellen over de werkwijze.
Dan weet je wat erg aanspreekt van iemand en iemands ervaring...
Ik vroeg inderdaad naar je indruk van een fotograaf aan de hand van een cijfer (1 zeer waarschijnlijk - 5 zal ik nooit een shoot mee doen) in het theoretische geval dat je een fotograaf zou kiezen voor een naaktserie.
Aan de hand van de cijfers krijg je een aardig beeld over wat andere mensen vinden van fotografen, ze bepalen immers op basis van wat ze al van die persoon gezien hebben, en het betrouwbare gevoel dat ze bij die persoon hebben.

Het lijstje is overigens niet bedoeld voor publicatie.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35427286
Maar, is het niet handig om hier op een normale manier wel feedback te geven over elkaar.
Niet elkaar de grond in te trappen... niet om elkaar veren in de reet te steken, maar gewoon een goed oordeel.
Samen met wat foto's van de shoot.
Dat laat vaak ook wel zien hoe de sfeeer was... toch?
pi_35449287
Modellen Maand - Grote en kleine modellen

Misschien ff de TT aanpassen zodat duidelijk is dat dit een meet-topic is Er wordt nu wat ongelukkig gepost
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_35449385
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:13 schreef PdeHoog het volgende:
Modellen Maand - Grote en kleine modellen

Misschien ff de TT aanpassen zodat duidelijk is dat dit een meet-topic is Er wordt nu wat ongelukkig gepost
Ja daarom poste ik even een wat pissig in dat topic.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:06:43 #191
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35459486
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:16 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ja daarom poste ik even een wat pissig in dat topic.
* ben ook ff m'n bed uit
En terecht. De links in het topic ga ik verwijderen.
- Privacy Matters
  zaterdag 25 februari 2006 @ 09:02:08 #192
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_35469780
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:46 schreef Kleintje het volgende:
Maar, is het niet handig om hier op een normale manier wel feedback te geven over elkaar.
Niet elkaar de grond in te trappen... niet om elkaar veren in de reet te steken, maar gewoon een goed oordeel.
Samen met wat foto's van de shoot.
Dat laat vaak ook wel zien hoe de sfeeer was... toch?
Volgens mij was het eigenlijk de bedoeling van dat topic over ontmoetingsresultaten, maar dat is toch meer een showtopic geworden.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 26 februari 2006 @ 14:07:34 #193
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35508874
voor deze post geldt: wie de schoen past, trekke hem aan

Voor sommige mensen blijken we niet duidelijk genoeg te hebben uitgelegd waarom er strenger ge-mod wordt in de SC, dus volgt hier nog wat uitleg:
quote:
Policy mbt off-topic en onzinposts buiten Onzin
Met onmiddellijke ingang is er een nieuwe regel van kracht met betrekking tot het reageren in serieuze fora (R&P, SEX, NWS, B&H, KLB, FB etc.).
Off-topic, onzinnige en beledigende reacties zullen vanaf nu simpelweg worden verwijderd uit de betreffende topics. Hierbij kan besloten worden de betreffende user een ban te geven voor dat betreffende forum, dan wel heel FOK!, afhankelijk van de aard van de post. De duur van de ban zal doorgaans een week zijn, maar kan onder verzachtende of verzwarende omstandigheden ook korter of langer duren.
Bij herhaaldelijk misdragen kun je permanent uit het betreffende forum geband worden.

Verder roepen wij alle users op om vooral NIET te reageren op dat soort posts. Je reactie zal OOK verwijderd worden en kan eventueel, afhankelijk van de aard ervan, OOK resulteren in een ban voor het betreffende forum dan wel heel FOK!
Door de reacties van users die alleen maar op FOK! komen om de boel te verpesten voor anderen te negeren kunnen wij sneller en doeltreffender ingrijpen en hoeven de topics niet gesloten te worden.

Uiteraard is het nog steeds mogelijk om hier en daar een geintje te maken, maar zorg ervoor dat het niet kwetsend is en on-topic is en zorg ervoor dat je grapje vergezeld gaat van een serieuze reactie. Op die manier kunnen topics kwalitatief beter worden, kunnen mensen serieus een vraag stellen zonder belachelijk gemaakt te worden en kunnen de serieuze fora ook serieus blijven.

Onzin hoort in het Onzinforum. Houd 't daar ook...

Verder zal de moderator van elk forum zelf de mate van strengheid bepalen. Wat in het ene forum wel kan, kan in het andere niet. Dat zal in het begin wellicht voor onduidelijkheden zorgen, maar met het aanpassen van de forumspecifieke FAQ's bovenaan elk forum zullen de regels per forum duidelijk worden...

uit: de Fok! FAQ die ook hier geldig is.
FOT is één van de serieuze fora waarover hierboven gesproken wordt. Over het algemeen gaat het redelijk goed, maar er blijven mensen in de SC maar proberen om de grenzen op te zoeken en uit te dagen. Ik leg het dus nog maar een keer uit.

Subhuman en ik proberen FOT meer open te krijgen voor de rest van Fok!, want daar lopen nog veel meer mensen die graag iets willen weten over fotografie. FOT heeft op Fok! de naam een 'incrowd' groepje te zijn. Zolang zo over FOT gedacht wordt, is FOT niet open genoeg. Of dat gevoel terecht is of niet, is niet interessant: die beleving is er nou eenmaal, en we willen er van af. Aan de ene kant proberen we dat op te lossen door steeds weer nieuwe koppelingen te leggen met andere subfora, zoals al enige tijd met US en sinds kort OUD, in de hoop dat meer mensen eens een blik komen werpen hier, en te zien dat FOT graag wil openstaan voor anderen. Aan de andere kant proberen we ook binnen FOT de zaken aangenamer te maken voor de overige Fok!ers. Dat proberen we door posts van de niet vaste FOT-gebruikersgroep duidelijker, vriendelijker en waar nodig eenvoudiger te beantwoorden, en door de SC wat serieuzer te maken en dus vrij te houden van gebagger zoals de reeds bekende "zwaai"- en "goedemorgen ik wil "-posts.

Ik zie dat het over het algemeen genomen beter gaat, met name in de SC. Ik begrijp best dat het voor sommigen lastig is om aan verandering te wennen, en ik laat daar redelijk bandbreedte voor. Ik erger me alleen wel aan een klein groepje mensen die steeds maar weer blijven proberen de grenzen op te zoeken, zoals de afgelopen dagen toen zowel Subhuman als ik hier nauwelijks aanwezig waren wegens ziekte. Het is heel erg simpel: als je twijfelt of iets wel of niet is toegestaan, ga er dan maar van uit dat het niet is toegestaan. Mocht je twijfel zo groot zijn dat je die twijfel wilt uitspreken, dan kun je daarvoor hier in FB terecht.

"Vroeger mocht het wel" is geen excuus meer, daarmee is FOT juist op een niet-positieve manier onder de aandacht gekomen. FOT is er voor Fok!, en niet andersom. We willen het hier leuk hebben voor alle Fok!ers, en niet alleen voor de vaste gebruikersgroep. Verandering is daar inherent aan. En de veranderingen zijn nog maar net begonnen.
- Privacy Matters
  FOK!fotograaf zondag 26 februari 2006 @ 14:15:13 #194
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_35509130
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:07 schreef RonaldV het volgende:
En de veranderingen zijn nog maar net begonnen.
Geef eens wat tipjes m.b.t. de andere veranderingen?
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie plannen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_35509179
Of we posten dit ff op de plek waar het thuishoort Niet iedereen leest het FB-topic

Daarnaast is overdrijven volgens mij ook een vak Ik heb de SC ff doorgekeken, maar ik zie nou niet echt overdreven uitschieters behalve misschien de antivirus- en hamburgerposts van sara
  zondag 26 februari 2006 @ 14:20:26 #196
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35509274
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:16 schreef PdeHoog het volgende:
Of we posten dit ff op de plek waar het thuishoort Niet iedereen leest het FB-topic
Hetzelfde geldt voor de SC Het gaat over veranderingen op FOT, niet alleen in de SC, dus het staat hier prima
- Privacy Matters
pi_35509302
Nou kan het aan mij liggen, maar ik vind het dus de laatste dagen enorm meevallen.
Goed, het gaat in de SC niet alleen over foto's het is ook een algemene ontmoetingsplek.
Maar te bedenken dat het topic vrijdag openging en nu pas op pagina 4 zit...
Ik vind het er zeer stil en normaal aan toegaan...

Heb eik. wel het idee dat iedereen zich gedraagd. Dus als het niet zo is, dan zie ik het dus niet. Dus als het mij betreft dan... sorry..
pi_35509333
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:20 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de SC Het gaat over veranderingen op FOT, niet alleen in de SC, dus het staat hier prima
Ook dan vind ik dit te zwaar aangezet Het is de laatste tijd rustig binnen FOT en ik zie weinig offtopic zooi
  zondag 26 februari 2006 @ 14:28:52 #199
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35509566
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:15 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Geef eens wat tipjes m.b.t. de andere veranderingen?
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie plannen
We willen meer gebruikers trekken, bijvoorbeeld door meer links te leggen naar de andere subfora. Ik zie nog wel mogelijkheden naar PTA, TRV en F&F bijvoorbeeld.
We willen de lat gemiddeld minder hoog leggen, want het blijkt dat veel gebruikers het niveau hier als te hoog ervaren. Alhoewel dat een compliment is aan jullie, is het wel een hindernis, omdat anderen nu niet meer durven posten omdat ze zichzelf als "niet voldoende van niveau" kwalificeren, en dat staat nieuwe gebruikers in de weg. Er zullen dus meer instappers-topics komen.

Hoe dat er in de praktijk uit gaat zien zijn we nog aan het uitvinden. Het probleem is dat we pas weten wat anderen er van vinden op het moment dat ze reageren. Er zal dus wat ge-experimenteerd gaan worden.
- Privacy Matters
  zondag 26 februari 2006 @ 14:39:19 #200
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35509950
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ook dan vind ik dit te zwaar aangezet Het is de laatste tijd rustig binnen FOT en ik zie weinig offtopic zooi
Dat heb ik expres gedaan. Het is inderdaad rustig in met name de SC. Maar ik open vanmorgen de SC, en het eerste wat ik zie zijn posts als
quote:

oww bedtijd geloof ik ::D
quote:
nu al?
quote:
Goedemorgen allen
quote:
Goeiemorgen
quote:
Mag dat wel al die zwaaiposts?
Wordt RonaldV dan niet boos?

Oh, moggûh
Om er maar even een paar te knippen en plakken. Te zwaar aangezet? Yep! Nogmaals: expres.

De boodschap van mijn verhaal is dat het te incrowd is op FOT, en dat moet gaat veranderen. Daarbij een quote uit de Fok! policy: dit geldt over het hele forum, dus ook op FOT. En ik zet zwaar in omdat ik FOT graag nog langer dan dit jaar zie bestaan. En daarvoor zijn nieuwe users nodig, meer dan de huidige 25 of zo vaste gasten.
- Privacy Matters
pi_35510078
helemaal mee eens

ik voel me ook schuldig
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_35510208
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:28 schreef RonaldV het volgende:

[..]

We willen meer gebruikers trekken, bijvoorbeeld door meer links te leggen naar de andere subfora. Ik zie nog wel mogelijkheden naar PTA, TRV en F&F bijvoorbeeld.
Wat willen jullie dan gaan doen Meets organiseren met die subfora Met PTA kan ik me nog voorstellen: we kunnen een keer motoren op de foto gaan zetten of zo. TRV kan ik ook nog begrijpen; we hebben een hartstikke gezellige meet gehad met DutchTrain in A'dam. Ik zie voor de andere subfora echt geen toegevoegde waarde hoor.
quote:
We willen de lat gemiddeld minder hoog leggen, want het blijkt dat veel gebruikers het niveau hier als te hoog ervaren. Alhoewel dat een compliment is aan jullie, is het wel een hindernis, omdat anderen nu niet meer durven posten omdat ze zichzelf als "niet voldoende van niveau" kwalificeren, en dat staat nieuwe gebruikers in de weg. Er zullen dus meer instappers-topics komen.
Naar mijn idee is dit weer een ander verhaal dan hetgeen in de vorige post stond. Eerst kwamen de mensen niet omdat we "incrowd" zouden zijn. Nu komen ze weer niet omdat we een te hoog niveau hebben. Sorry hoor, maar wij zijn hier ook bezig met onze hobby en blijkbaar wordt dat dan weer niet gewaardeerd door de rest van FOK omdat zij geen mooie plaatjes kunnen schieten

Desalniettemin weet een verrassend grote hoeveelheid van die users plaatjes te posten in diverse topics. Het is alleen zo jammer dat men OF niet meer terugkomt OF zich niets aantrekt van de gegeven commentaren.

Ik begin nu een beetje het gevoel te krijgen dat alles maar bij ons vandaan moet komen Er mag van bezoekers ook enige inspanning verwacht worden vind ik Hebben andere subfora wel interesse in samenwerking met ons
quote:
Hoe dat er in de praktijk uit gaat zien zijn we nog aan het uitvinden. Het probleem is dat we pas weten wat anderen er van vinden op het moment dat ze reageren. Er zal dus wat ge-experimenteerd gaan worden.
Of we laten de rest van FOT eens meedenken ipv alles maar in achteraf-kamertjes te regelen
pi_35510277
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:39 schreef RonaldV het volgende:
Om er maar even een paar te knippen en plakken. Te zwaar aangezet? Yep! Nogmaals: expres.

De boodschap van mijn verhaal is dat het te incrowd is op FOT, en dat moet gaat veranderen. Daarbij een quote uit de Fok! policy: dit geldt over het hele forum, dus ook op FOT. En ik zet zwaar in omdat ik FOT graag nog langer dan dit jaar zie bestaan. En daarvoor zijn nieuwe users nodig, meer dan de huidige 25 of zo vaste gasten.
Je kan het ook te ver doordrijven, Ronald Het begint nu vervelend te worden Verwijder die zooi dan gewoon

En waar zit die incrowd nou helemaal Ik zie af en toe wat goeiemorgens voorbij komen, maar om dat nou een incrowd te noemen Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat dat het ultieme excuus gaat worden om de hele SC te sluiten Jullie blijven er gewoon op hameren
  zondag 26 februari 2006 @ 14:53:20 #204
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35510526
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:07 schreef RonaldV het volgende:
Subhuman en ik proberen FOT meer open te krijgen voor de rest van Fok!, want daar lopen nog veel meer mensen die graag iets willen weten over fotografie. FOT heeft op Fok! de naam een 'incrowd' groepje te zijn. Zolang zo over FOT gedacht wordt, is FOT niet open genoeg.
Je vergeet de menselijke natuur. Eenmaal een slechte naam, altijd een slechte naam. Wie wil er nu nog vrolijk naar Tjernobyl of Bhopal met vakantie? Die namen staan negatief in ons geheugen gegrift. Bij Verdun denk ik aan de 1e WO, bij Nulde denk ik aan dat vermoorde kind, etc.
Als FOT een slechte naam heeft, dan zal het je toch niet 1-2-3 lukken dat te veranderen. Als IT-er weet je wel beter, de IT afdeling heeft ook altijd een slechte naam en die word door de jaren niet beter.

Mensen die hier niet komen zal je niet altijd hierheen krijgen, ik ga ook niet voor mijn digitale problemen naar DIG of tweakers, dat zijn in mijn ogen ook incrowd
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:46 schreef PdeHoog het volgende:
Of we laten de rest van FOT eens meedenken ipv alles maar in achteraf-kamertjes te regelen
Die achteraf-kamertjes zijn ook in-crowd
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_35510683
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:53 schreef Shark.Bait het volgende:

Die achteraf-kamertjes zijn ook in-crowd
Wat hij zegt De hele crew is een gigantische incrowd
pi_35510722
Ik snap wel dat een nieuwe mod fris is en het graag wil veranderen.
Maar is dan een algemeen topic in feedback van Fok! niet beter. Om daar te beginnen en te luisteren wat anderen vinden?

Ik heb jaren op OUD meegelopen. Daar vonden ze ons ook een kliekje
Maar als ik nu terugkom... allemaal nieuwe namen en ik voel me er zelf een vreemde eend. Maar als je jezelf inleest (!!!!!) dan kom je snel in het kliekje

Ik denk dat daar het probleem ligt. Mensen willen niet actief meeposten, iets van zichzelf bloot geven maar verwachten wel dat wij direct alle interesse hebben.
Maar als we dat bij alle eendagsvliegen moeten doen...
Wat P zegt, het moet van 2 kanten komen.

Maar ik zal nog wel wat mislukte foto's posten zodat het niveau omlaag wordt getrokken
pi_35511706
Heb even verder nagedacht...
Bijna iedereen heeft wel een fototoestel, maar daardoor hoeft het nog niet je volledige interesse te hebben.
Bijna iedereen heeft een vervoersmiddel, maar daarom hoeft ook dat nog niet hetgene te zijn waar je graag over praat.

Iedereen is met de pc bezig, anders zit je niet op Fok!. Waarom is dan niet iedereen te vinden in dig?

Denk dat het vrijblijvend moet blijven, zolang we maar wel openstaan voor nieuwen. En volgens mij staan we dat wel, anders had ik er nooit tussen kunnen komen.
  zondag 26 februari 2006 @ 16:37:40 #208
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35514356
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:46 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat willen jullie dan gaan doen Meets organiseren met die subfora Met PTA kan ik me nog voorstellen: we kunnen een keer motoren op de foto gaan zetten of zo. TRV kan ik ook nog begrijpen; we hebben een hartstikke gezellige meet gehad met DutchTrain in A'dam. Ik zie voor de andere subfora echt geen toegevoegde waarde hoor.
[..]

Naar mijn idee is dit weer een ander verhaal dan hetgeen in de vorige post stond. Eerst kwamen de mensen niet omdat we "incrowd" zouden zijn. Nu komen ze weer niet omdat we een te hoog niveau hebben. Sorry hoor, maar wij zijn hier ook bezig met onze hobby en blijkbaar wordt dat dan weer niet gewaardeerd door de rest van FOK omdat zij geen mooie plaatjes kunnen schieten

Desalniettemin weet een verrassend grote hoeveelheid van die users plaatjes te posten in diverse topics. Het is alleen zo jammer dat men OF niet meer terugkomt OF zich niets aantrekt van de gegeven commentaren.

Ik begin nu een beetje het gevoel te krijgen dat alles maar bij ons vandaan moet komen Er mag van bezoekers ook enige inspanning verwacht worden vind ik Hebben andere subfora wel interesse in samenwerking met ons
[..]

Of je leest even goed. De post die je nu aanhaalt was een antwoord op een vraag van Xila: wat zijn de plannen? Het was geen antwoord op jouw vraag.

Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat jullie echt niet willen snappen dat het geen kwestie is van mogen veranderen, maar van moeten veranderen. FOT bestaat uit 25 min of meer vaste posters, en wordt door de rest van FOT beschouwd als incrowd. Het Fok!-eiland is mede om die reden gesloten, FOT loopt hetzelfde risico. In plaats van zeuren over wat er niet goed is kun je ook proberen dit signaal ter harte te nemen, en serieus te gaan kijken wat er verbeterd kan worden, niet alleen door anderen (de rest van Fok!), maar ook door jezelf (FOT).
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')