Is dat gelukt? Mijn moeder heeft namelijk ook vaak last van dit probleem, en die is hard op zoek naar een manier om er iets aan te doen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:20 schreef computergirl het volgende:
Het doel van mijn 'dieet' was van mijn enorme schommelingen in mijn suikerspiegel af te komen die vreetbuien veroorzaakten omdat ik regelmatig het gevoel had 'als ik NU niet eet val ik flauw'.
Ja! Het gaat echt hartstikke goed, voel me fantastisch, alleen als ik te laat eet of lang/hard wandel krijg ik soms nog de 'trilleritis' zoals ik het zelf noem. Ik volg het GI dieet, alhoewel het meer een levensstijl is dan dieet inmiddels (ik ga nóóit meer eten zoals vroeger).quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Even een reactie uit iets uit het vorige topic, misschien een klein beetje offtopic...
[..]
Is dat gelukt? Mijn moeder heeft namelijk ook vaak last van dit probleem, en die is hard op zoek naar een manier om er iets aan te doen.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:43 schreef Mini_rulez het volgende:
En hier zijn de laatste nieuwe regeltjes...
Kleintje: waarom is er van jou eigenlijk geen regeltje?
Puckzzz (1m74) (22.79) was 71 kg, is nu 69 kg en wil graag 60 kg wegen -2
Oeps, ik dacht dat ik die ook veranderd had.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]![]()
Puckzzz (1m74) (22.79) was 71 kg, is nu 67,5 kg en wil graag 60 kg wegen -3,5
Je mag me ook mailen, jolene!quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:55 schreef jolene het volgende:
Miss_Sly, ben je er nog .
Met mij gaat alles goed.
Maar kan misschien beter per mail
en een oeps van mijn kant... BMI = 22.3quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:25 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oeps, ik dacht dat ik die ook veranderd had.![]()
Hij is nu aangepast!
hmm, nee hij is ook uit je profiel.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je mag me ook mailen, jolene!
Heb je mijn adres nog?
e-mailadres weer weggehaaldquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:53 schreef jolene het volgende:
[..]
hmm, nee hij is ook uit je profiel.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:47 schreef Kleintje het volgende:
Waarom is er van mij geen regeltje? Omdat ik op dit moment de fout in ga??
Weet niet, maar ik heb geen gewicht wat ik eraf wil hebben, ik wil alleen maar mijn broeken weer aankunnen. Ik kon ze eerst niet aan, ging niet over die mega olifantenheupen.
Vorige week wel al.
Deze week konden de broeken zelfs dicht als ik stilstond. Moet dan alleen niet bewegen.
Volgende week wil ik ook kunnen bewegen
De week daarna kunnen bukken
De week daarna moet ie van mijn kont afzakken![]()
quote:Op maandag 6 februari 2006 14:06 schreef Kleintje het volgende:
zal i me hier weer eens melden.
Is er ook een topic 'dik de zomer in?'
Ben mijn motivatie verloren!
Daar heb ik dus ook altijd last vanquote:Op maandag 6 februari 2006 14:12 schreef Kleintje het volgende:
alles is zo lekker!!!!
Misschien is het even een overgangsfase ofzo?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:36 schreef Mini_rulez het volgende:
Even een vraagje. Vanochtend zat ik in de trein, en ik had het zo koud, terwijl ik dat normaal nooit heb. De afgelopen week ben ik ook helemaal niet afgevallen, terwijl ik over de hele week gewoon op 20 punten per dag zat (1 dag nogal te veel, maar goed). Zou dat een teken zijn dat mijn verbranding/stofwisseling niet echt lekker op gang is? Ik heb de laatste tijd een paar keer ontbeten met een kommetje Optimel yoghurt, maar daar zit echt bijna niks in aan calorieën ofzo. Zou dat te weinig zijn? Een tijdje terug at ik 's ochtends altijd cruesli en toen viel ik veel meer af, en volgens mij niet alleen omdat dat de eerste weken waren. Zou dat echt verschil kunnen maken, of denk ik dan te ver door?
Thanks voor de steun! Wat vervelend dat je je niet lekker voelt, dan is het inderdaad extra moeilijk om streng voor jezelf te zijn. Beterschap, en sterkte. We moeten allemaal even volhouden.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:24 schreef Klein het volgende:
Misschien zit je toch in de periode, na de eerste paar weken afvallen waarin het altijd wat sneller gaat, waardoor het lijkt alsof het nu minder gaat...of je slaat meer vocht op dan normaal omdat je misschien wat ziekjes bent? (je had het ook al koud..)
Laat je iig niet demotiveren door deze periode! Dit is juist de periode om te zeggen 'ach, het heeft toch geen nut, ik zal toch nooit dat ene gewicht bereiken en waarom zou ik mezelf toch al dat lekkers ontzeggen.' Over een paar weekjes, of misschien volgende week al, gaat het vast weer beter!
Ik zit zelf ook een beetje in de 'waarom zou ik me al dat lekkers toch ontzeggen, ik heb geen zin meer in afvallen' dip...Heb keelontsteking, dus sabbel hele dag op dropjes en snoepjes.. (advies van de dokter
) en ben bij mn vriend, dus heb mn ww programma hier niet om bij te houden wat ik eet.
Hou me tot nu toe nog redelijk netjes aan mn punten geloof ik, maar t is wel moeilijk op dit moment!![]()
woeiiii!!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:35 schreef SlipSlop het volgende:
Hier gaat het echt top. Ik sport nu ongeveer elke dag en eten gaat ook steeds beter. Ik neem soms zelfs gewoon wat te snaaien, maar nu gewoon een klein beetje terwijl ik vroeger echt meteen alles moest opeten.
Mijn regel was:
slipslop (1m85) (24,5) was 87kg, weegt nu 83,8kg en wil graag 75kg wegen -3,2
en wordt:
slipslop (1m85) (24) was 87kg, weegt nu 82,2kg en wil graag 75kg wegen -4,8
Op weg naar de 80kilo
Ja, dat kloptquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:13 schreef Puckzzz het volgende:
wat ik ook wel eens doe, maar ik ben echt een hartige snoeperd, is een plak augurk opeten. Doordat het zuur is neemt je trek af.
och ik had gisteravond ook nog wat trek, heb een paar cashewnoten gegeten...7 stuks 1,5 puntquote:Op woensdag 8 februari 2006 12:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Gisteravond een paar vrienden hier gehad en film gekeken, en om niet helemaal ongezellig te zijn heb ik toch maar een handje chips en 1 chocolate chip cookie gepakt. Gelijk weer een punt in de min.
Maar goed, we gaan er vandaag weer tegenaan.
Ik heb gisteren voor de gein eens van wat producten het aantal punten en het aantal calorieën naast elkaar gelegd. Die punten tellen wel hard zeg! Volgens mij gaan ze bij 20 punten uit van zo'n 1200 kcal, wat helemaal niet zo veel is. Ik eet nu maar wat meer 0 punten-dingen zoals appels tussendoor, uit angst dat ik dadelijk gewoon minder ga verbranden en nog steeds niet afval.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
och ik had gisteravond ook nog wat trek, heb een paar cashewnoten gegeten...7 stuks 1,5 puntik tel die dingen toch niet als ik ze eet!
het moet wel leuk blijven he?
Ik ben al bezig met mijn eigen boekje, maar thanks anywayquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:17 schreef Isabeau het volgende:
Meestal val je al goed af als je 500 kcal onder je dagelijkse behoefte gaat zitten. Maar de meesten vinden het dan niet snel genoeg gaan en gaan er nog veel meer onder zitten. Let wel op dat je eigenlijk niet onder de 1200 kcal per dag moet komen.
Jamaar, jamaar...quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:46 schreef Isabeau het volgende:
Even crossposten
Ik heb trouwens de formule voor de weight watchers punten gevonden
[afbeelding]
p = punten
c = kcal
f = gram vet
r = vezel in gram (met een max. van 4!)
Laat ik toch net mijn wiskundeknobbel thuis hebben laten liggen vandaagquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:46 schreef Isabeau het volgende:
Even crossposten
Ik heb trouwens de formule voor de weight watchers punten gevonden
[afbeelding]
p = punten
c = kcal
f = gram vet
r = vezel in gram (met een max. van 4!)
Geen idee wat ze daar zeggen, Liejannuhquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:52 schreef Liejannuh het volgende:
Jamaar, jamaar...
Op de Weightwatchers site zeggen ze wat anders hoor!
Maar ik geloof je gelijk Isa!
als ik soms die dikke amerikanen zie rekenen ze daar volgens mij toch andersquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee wat ze daar zeggen, LiejannuhIk heb dit van een Engelse WW site en ik ging er vanuit dat ze de points in alle landen gelijk berekenen. Zou anders ook niet logisch zijn.
Ben je nooit in Engeland geweest? Als je daar komt zie je gelijk dat ze dikker zijn dan Duitsers. Ze hebben daar ook echt mode die niet past bij het Britse figuur. Het is heel trendy om als jong meisje met dikke puddingbuik een strakke heupbroek met een synthetisch strak topje te dragen. Hier zie je af en toe rolletjes over de broek hangen, maar daar lijkt niemand er van op te kijken. Ik was van de zomer in Scarborough, zeg maar het equivalent van Scheveningen, dat was helemaal verschrikkelijk. Echt verschrikkelijk veel dikke mensen, en die aten zich dan ook nog eens klem aan fish & chips en hele grote hoorns vol softijs (echt ijshoorns van 30 cm of zo). Dat was echt walgelijk. Ik heb het zelf maar gehouden bij rode mul met gemengde groenten en nieuwe aardappeltjes, ik voelde me ook opeens zo slank.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:20 schreef Isabeau het volgende:Ik las trouwens gisteren dat de dikste Europeanen de Engelsen zijn (onverwacht, Duitsers kwamen pas op de 4e plek), maar dat per hoofd van de bevolking de Engelsen ook het meest uitgeven aan dieetprodukten
Helpt dus bar weinig.
Ah de welbekende Sharon's en Tracy's, hun vriendjes heten vaak Gary.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:04 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het is heel trendy om als jong meisje met dikke puddingbuik een strakke heupbroek met een synthetisch strak topje te dragen.
Spanjaarden??quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:20 schreef Maeghan het volgende:
Spanjaarden en Italianen? Had ik niet verwacht eigenlijk. Maar misschien eten ze daar ondertussen ook minder olijfolie, fruit en vis dan voorgesteld wordt. In Rome zit de Mac ook op elke hoek.
Dat dacht ik ook al maar als ik een beeld heb van oudere zuid-europeanen dan zie ik direct al wel een wat dikker figuur voor mij.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik was ook al verbaasd over de Spanjaarden en de Italianen. Misschien dat die juist op oudere leeftij dik worden. Bij oude Italiaanse mamma's en pappa's heb ik wel een dik gevoel.
Bij Spanjaarden nog steeds niet
En je hebt alle recht om daar trots op te zijn!quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:31 schreef ma_jojo het volgende:
Ben er zelf best trots op, aangezien het wel een issue was/is voor mij.
slagroomtaart is idd 'maar' 6 puntenquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Een slagroomsoes schijnt zelfs beter te zijn dan kwarktaart, Klein(kan iemand dat even qua punten verifiëren? het is iets wat ik in mijn hoofd heb, maar niet eens zeker weet
)
Die van mij dus nietquote:Op donderdag 9 februari 2006 18:11 schreef Isabeau het volgende:
Alle kwarktaarten die ik ooit heb gemaakt bevatten ook slagroom, wendy-tje.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:58 schreef Quinazoline het volgende:
Nieuwe update!!!![]()
weer 1,5 kilo eraf
Quinazoline (1m62) (26,1) was 76 kilo, weegt 68,5 kilo en wil graag proberen ooit 65 kilo te wegen -7.5
Uhmmm ja..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:37 schreef Klein het volgende:
Hoe gaat het verder met iedereen? Had het idee dat iedereen een beetje in een 'afval-dip' zat?![]()
Heel hard gaan schoonmaken, van de geur van het (stinkende) schoonmaakmiddel verdwijnt je eetlust wel.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:44 schreef karoltje het volgende:
[..]
Uhmmm ja... Ik had vandaag weegdag, maar 1 onsje minder dan vorige week en ben meteen maar lekker broodjes gaan afbakken met dikke plakken kaas erop.. En daarna 8 biscuitjes..
Vrijdag ben ik ook vrij en dan vind ik dieeten echt heel lastig! Heeft er niemand een goede tip voor thuis uit de kastjes blijven?
Naar buiten gaan en een flinke wandeling maken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:44 schreef karoltje het volgende:
[..]
Vrijdag ben ik ook vrij en dan vind ik dieeten echt heel lastig! Heeft er niemand een goede tip voor thuis uit de kastjes blijven?
je BMI is 25,7 eigenlijk net ietsje te hoog voor dit topic.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:51 schreef Vince22 het volgende:
Puckzzz, het klopt helemaal.. alleen ik dacht wat tussen haakjes stond mn leeftijd moest zijn..
Ik zal mn BMI later vandaag even berekenen en ook even op de sportschool laten doen...
Jij gaat trouwens best lekker zo! Ik heb ook niet veel moeite om het eraf te krijgen... Nu ik weer bij de sportschool zit en let op wat ik eet gaat het een stuk beter, ook qua gemoedstoestand endat vind ik nog wel het fijnste!
op je rug liggen voeten ongeveer een kleine meter van elkaar en je heupen omhoog duwen (als het goed is een welbekende bewegingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:09 schreef heaven7 het volgende:
Wat is nou de ultimieme "mooie billen" oefening? Toen ik echt aan het lijnen was een tijd terug heb ik uren op de hometrainer gezeten en ook op een ministepper, mijn kont werd er echter niet "ronder (ipv vierkantig als jullie begrijpen wat ik bedoel) van..
Als ik zeg brijen bedoel ik geen breien, anders zeg ik wel breien ja!quote:
Zou inderdaad ook kunnen, heeft het nog iets opgeleverd..quote:
punten weet ik niet, maar ik heb bij een bakker gewerkt...en bij de bakker kun je zeker beter gewone slagroomsoezen nemen dan kwarktaart, aangezien de kwark van volle slagroom wordt gemaakt met nog meer suiker erdoor dan slagroomquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Een slagroomsoes schijnt zelfs beter te zijn dan kwarktaart, Klein(kan iemand dat even qua punten verifiëren? het is iets wat ik in mijn hoofd heb, maar niet eens zeker weet
)
ook een goeie is op je buik liggen, je buik inhouden (navel naar je ruggegraat) en dan je kin en borst liften, armen vooruit strekken en je benen omhoog brengen, iets van de grond...nu 1 voor 1 kruislings je linkerbeen en je rechterarm en omgekeerd iet verder omhoog brengen...een soort droogzwemmen...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:09 schreef heaven7 het volgende:
Wat is nou de ultimieme "mooie billen" oefening? Toen ik echt aan het lijnen was een tijd terug heb ik uren op de hometrainer gezeten en ook op een ministepper, mijn kont werd er echter niet "ronder (ipv vierkantig als jullie begrijpen wat ik bedoel) van..
quote:Op maandag 13 februari 2006 11:44 schreef Kleintje het volgende:
Weegschaal?
Ah, dat ding wat ik kwaad in de hoek heb gegooid.
Ooit.. ooit begin ik weer.
Oke?
Zie hier mensen, een toonbeeld van doorzettingsvermogen!quote:Op maandag 13 februari 2006 20:22 schreef karoltje het volgende:
Ik ben het zat. Ik kan geen beschuitje, cracotte of appel meer zien!!
Bedankt voor je reactie maar ik snap er geen hout vanquote:Op zondag 12 februari 2006 13:10 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ook een goeie is op je buik liggen, je buik inhouden (navel naar je ruggegraat) en dan je kin en borst liften, armen vooruit strekken en je benen omhoog brengen, iets van de grond...nu 1 voor 1 kruislings je linkerbeen en je rechterarm en omgekeerd iet verder omhoog brengen...een soort droogzwemmen...
Dat doe ik ook... maar ik ben dan ook 1 van de mensen die volkorenbrood lekker vindt, en brintaquote:Op maandag 13 februari 2006 20:31 schreef Isabeau het volgende:
Waarom lijn je dan ook met dingen die je niet zo lekker vindt? Ik eet elke dag zalig en val prima af![]()
Tuurlijk is het moeilijk, maar ik kan ook niet verwachten dat hij ook salade gaat eten omdat ik op dieet ben. En wij spreken het zo af dat ik, nadat ik mijn eigen salade op heb, wat frietjes en vlees van hem krijg.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:12 schreef karoltje het volgende:
Dat moet ik inderdaad vrijdag maar doen. Maar doet het jullie geen pijn als je vriendje dan tegenover je zit met een bord vol friet en vlees?
Sterkte ermee.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:24 schreef karoltje het volgende:
Ik ben gewoon een watje Mini. Maar ik ga me sterk houden!
mja dan moet je ff reageren op msnquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:57 schreef Kleintje het volgende:
Sporten.. bewegen... en doorgaan.
Je gaat NIET crashdieeten.
Kijk anders eens op www.valtaf.nl
Daar kunnen ze je ook tips geven.
Ben stiekem wel benieuwd waarom....
Zo makkelijk krijg je er geen massa bij hoor, vooral bij vrouwen gaat het nog moeilijker om spiermassa aan te zettenquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:52 schreef wendy-tje het volgende:
Het is volgens mij echt een kwestie van tijd, maar onthoud ook dat spieren zwaarder zijn dan vet. Als je veel sport kun je dus zwaarder zijn maar hetzelfde figuur hebben
zelfs een weekje crashen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:14 schreef Isabeau het volgende:
En als je lijnt is het niet abnormaal dat je ook spierweefsel verbrandt...(voldoende blijven eten dus, dat is ook één van de redenen dat een crashdieet héél erg slecht is)
Dat zou ik echt niet doen. Met die WW-punten zit je al op het randje van je 'spaarstand', dus als je nóg minder gaat eten val je waarschijnlijk echt niet meer af, maar kom je wel des te sneller aan als je weer normaal gaat eten.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:57 schreef Klein het volgende:
ik heb echt de neiging om dan maar onder de ww punten te gaan zitten...
heb het gevoel dat dit ook niet helemaal werkt...
Kan het dan juist slecht voor je zijn om flink te sporten als je niet meer eet dan 1200 kcal? Want spieren verbranden als je juist meer wilt sporten is niet de bedoeling natuurlijk.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:14 schreef Isabeau het volgende:
En als je lijnt is het niet abnormaal dat je ook spierweefsel verbrandt...(voldoende blijven eten dus, dat is ook één van de redenen dat een crashdieet héél erg slecht is)
Absoluut. Je lichaam kan dat wat betreft vetverbranding nooit bijhouden en die zoekt dan een makkelijkere weg: spierverbranding.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:57 schreef Puckzzz het volgende:
zelfs een weekje crashen?
Ik heb geen idee. Interessante vraag trouwens. Volgens mij gaat je lichaam bij het sporten sowieso over op de vetverbranding, als je tenminste in de vetverbrandingszone blijft... Hmm.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:05 schreef Mini_rulez het volgende:
Kan het dan juist slecht voor je zijn om flink te sporten als je niet meer eet dan 1200 kcal? Want spieren verbranden als je juist meer wilt sporten is niet de bedoeling natuurlijk.
Ik heb bijvoorbeeld gisteren allerlei oefeningetjes moeten doen die normaal gesproken je spieren versterken (situps, opdrukken enz.). Dat leek mij wel handig, met het idee dat je idd meer verbrandt als je meer spieren hebt, maar dat sporten heeft natuurlijk geen zin als je lichaam je spieren juist weer afbreekt om de benodigde energie uit te halen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Interessante vraag trouwens. Volgens mij gaat je lichaam bij het sporten sowieso over op de vetverbranding, als je tenminste in de vetverbrandingszone blijft... Hmm.
Ik zei ook dat het één van de oorzaken wasquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Trouwens, dat jojo-effect heeft toch ook te maken met het feit dat je, als je eenmaal dik bent geweest, meer vetcellen hebt die vet opslaan als je weer normaal gaat eten? Als je afvalt worden die cellen wel kleiner, maar ze worden pas weer afgebroken tot normale aantallen als je langdurig je eetpatroon aanpast, of zo? Zoiets heb ik ooit op school gehad.
Je moet niet vergeten dat je lichaam ook brandstof nodig heeft, 1200 kcal op een dag is al weinig als je helemaal niet sport.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Kan het dan juist slecht voor je zijn om flink te sporten als je niet meer eet dan 1200 kcal? Want spieren verbranden als je juist meer wilt sporten is niet de bedoeling natuurlijk.
Hm, ik heb altijd geleerd dat ze wel heel moeizaam weggaan, maar dat het niet onmogelijk is als je echt langdurig je eetpatroon aanpast waardoor je consequent minder vet binnenkrijgt. Ik hoop dat dat zo is, anders moet je de rest van je leven blijven oppassen met vet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:13 schreef Kleintje het volgende:
Vetcellen verdwijnen niet meer heb ik begrepen. Volume van een cel kan afnemen, vetcel zelf gaat niet weg.
Wil je echt minder vetcellen, dan zijn volgens mij liposuctie en liposculpture de enige manieren...
Nou, wat ik doe is dus ongeveer 40 minuten een soort van aerobics (dus cardio-achtig) en daarna 20 minuten allerlei oefeningen om spieren te kweken en je figuur te corrigeren enzo. Ik heb dus het idee dat de eerste 40 minuten niet echt spierweefsel verbrand zal worden (eerst idd koolhydraten en dan vet), maar ik ben wel bezorgd om die oefeningen, want dan heeft je lichaam gewoon heel snel veel energie nodig en de koolhydraten zijn dan al op.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:10 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat je lichaam ook brandstof nodig heeft, 1200 kcal op een dag is al weinig als je helemaal niet sport.
Als je vet wilt gaan verbranden moet je op een niet al te hoog tempo op de loopband gaan, dit omdat vet een moeilijk bruikbare brandstof is. In het begin verbrand je sowieso alleen maar koolhydraten, maar na ongeveer een halfuur is deze voorraad ook op.
Als je dus te fanatiek aan het lopen bent zal je lichaam eerder spierweefsel gebruiken als brandstof omdat dat makkelijker te gebruiken is voor het lichaam
Een meisje bij mij van het werk heeft meegedaan aan het programma perfect op veronica, zij heeft dus ook een liposuctie gehad op haar buik, uitgevoerd door die Rober Shumacher.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:13 schreef Kleintje het volgende:
Vetcellen verdwijnen niet meer heb ik begrepen. Volume van een cel kan afnemen, vetcel zelf gaat niet weg.
Wil je echt minder vetcellen, dan zijn volgens mij liposuctie en liposculpture de enige manieren...
Ik heb laatst gelezen dat die volgorde niet goed is. Je moet eerst krachttraining doen en pas daarna cardio. Had iets te maken met de voorraad koolhydraten, voor krachttraining heb je die nodig omdat je snel veel kracht moet leveren. Als je die dus eerst met cardio opmaakt, is een deel van de cardio "zinloos" omdat je ipv vet koolhydraten verbrand en heb je geen "snelle brandstof" meer over voor je krachtoefeningen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:21 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nou, wat ik doe is dus ongeveer 40 minuten een soort van aerobics (dus cardio-achtig) en daarna 20 minuten allerlei oefeningen om spieren te kweken en je figuur te corrigeren enzo. Ik heb dus het idee dat de eerste 40 minuten niet echt spierweefsel verbrand zal worden (eerst idd koolhydraten en dan vet), maar ik ben wel bezorgd om die oefeningen, want dan heeft je lichaam gewoon heel snel veel energie nodig en de koolhydraten zijn dan al op.
Ik ben mijn hele leven zo mager als een pier geweest en pas de laatste paar jaar kamp ik met mijn gewicht. Dus die vetcellen hebben zich bij mij later ontwikkeld ofzo?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:24 schreef Kleintje het volgende:
Vetcellen vormen zich in je pubertijd. Dit heeft als ik het goed had te maken met erfelijkheid.
Wil niet zeggen dat als jij weinig vetcellen hebt maar ze gewoon op een hoog volume krijgt dat jouw kinderen dus ook dik worden en veel vetcellen.
Maar het kan dus wel dat 'dik zijn' op zo'n manier erfelijk is. Iemand met veel vetcellen kan ook nog 'dun' zijn. Als ie de vetcellen maar niet vult...
Hmm, dat klinkt op zich wel logisch. Tja, ik heb die volgorde ook niet zo bedacht, zo wordt het in de les gedaan. Maar goed, die oefeningen zijn ook niet met zware gewichten enzo, gewoon wat oefeningen op een matje. Da's al zwaar genoeg voor iemand zoals ik die jaren niet gefitnesst heeft.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb laatst gelezen dat die volgorde niet goed is. Je moet eerst krachttraining doen en pas daarna cardio. Had iets te maken met de voorraad koolhydraten, voor krachttraining heb je die nodig omdat je snel veel kracht moet leveren. Als je die dus eerst met cardio opmaakt, is een deel van de cardio "zinloos" omdat je ipv vet koolhydraten verbrand en heb je geen "snelle brandstof" meer over voor je krachtoefeningen.
Ik zal kijken of ik de link nog kan vinden waar ik dat gelezen heb.
---
Lang leve google:
http://www.slank-en-sterk.nl/cardio.html
Van nature zijn die vetcellen niet zo groot, en kunnen ze niet zoveel vet opnemen, maar als je veel meer vet gaat binnenkrijgen (of minder gebruikt, wat wel vaak gebeurt als je ouder wordt) gaan ze uitzetten om meer op te kunnen nemen. Volgens mij komen er dan ook nog vetcellen bij als je lichaam gewend raakt om meer vet over te houden dat opgeslagen moet worden, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik ben mijn hele leven zo mager als een pier geweest en pas de laatste paar jaar kamp ik met mijn gewicht. Dus die vetcellen hebben zich bij mij later ontwikkeld ofzo?
Eerste klopt met wat ik weet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:25 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Van nature zijn die vetcellen niet zo groot, en kunnen ze niet zoveel vet opnemen, maar als je veel meer vet gaat binnenkrijgen (of minder gebruikt, wat wel vaak gebeurt als je ouder wordt) gaan ze uitzetten om meer op te kunnen nemen. Volgens mij komen er dan ook nog vetcellen bij als je lichaam gewend raakt om meer vet over te houden dat opgeslagen moet worden, maar dat weet ik niet zeker.
Juist, dat heb ik ook begrepen. En de vetcellen slaan gewoon willekeurig op, daarom ben je op sommige plaatsen sneller stevig dan op anderen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:31 schreef wendy-tje het volgende:
Als je meer eet dan je verbrandt wordt het opgeslagen in de vetcellen om het maar even simpel te zeggen.
Suiker, vet, het maakt niet uit.
Ik meende dat het aantal vetcellen op zich niet toeneemt trouwens, alleen dat ze uitzetten.
Je gelooft ons over je docente?quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Hm, ik geloof dat ik mijn docente hier maar eens op ga aanspreken. Zit ze ons zomaar dingen te vertellen die niet kloppen.![]()
Nee,de vetcellen komen niet meer terug, maar je kan je andere vetcellen nog steeds ehm... overvullenquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:05 schreef Puckzzz het volgende:
Aha, dus wanneer je die vetcellen weg laat zuigen, zouden ze theoretisch gezien niet terug mogen komen. Maar toch moet een persoon die lipo heeft gehad nog steeds op zijn voeding letten...
Vetcellen kunnen toch niet opnieuw aangroeien?
he getver..go away mental image!quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:07 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Nee,de vetcellen komen niet meer terug, maar je kan je andere vetcellen nog steeds ehm... overvullen
Ik kwam dus tegen dat ze dus wèl weer terug komen, maar dat de wetenschap dat nog niet begrijpt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:07 schreef Kleintje het volgende:
Nee,de vetcellen komen niet meer terug, maar je kan je andere vetcellen nog steeds ehm... overvullen
Geen idee hoe dat precie skomt, Puckzzz. Ik weet wel dat vrouwen die altijd al mollig zijn geweest en een erfelijke belasting hebben veel vaker vet opslaan in billen, heupen en benen en dat 'nieuw vet' op latere leeftijd zich vooral in de buik afzet. Dat buikvet gaat ook het snelste weer weg, bil, been en heupvet is veel hardnekkiger.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:25 schreef Puckzzz het volgende:
Idd
misschien een rare vraag. Maar omdat ik altijd heel erg dun ben geweest, is dat nu ook de reden dat ik niet 'mooi' dikker ben geworden? Ik zie wel eens mollige vrouwen maar die hebben een egale laag vet. Het mijne bestaat uit allemaal bultjes vet.
Ik zie nog zo de gele brokken vet van die autopsie voor mequote:Op donderdag 16 februari 2006 18:02 schreef Klein het volgende:
Ik kreeg allerlei visioenen van gele vlakken vet ophopingen.
Ahhh, ik vroeg me al af of ik misschien niet helemaal goed telde..quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:10 schreef Kleintje het volgende:
Klein, klopt, maar je MAG er 4 sparen.
en ik moet nog avondeten.
en ik wil er graag even een aantal sparen.
Dus ik probeer maar wat fruit + groente te eten.
Dat heb ik andersomquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat precie skomt, Puckzzz. Ik weet wel dat vrouwen die altijd al mollig zijn geweest en een erfelijke belasting hebben veel vaker vet opslaan in billen, heupen en benen en dat 'nieuw vet' op latere leeftijd zich vooral in de buik afzet. Dat buikvet gaat ook het snelste weer weg, bil, been en heupvet is veel hardnekkiger.
die aardappelgratin is zeker de boosdoener geweest?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:51 schreef Kleintje het volgende:
Heupen wordt bij iedereen op een ander plekje gemeten lijkt wel.
Doe je het aan de bovenkant van je schaambeen of aan de onderkant van je schaambeen???
Ik was gisteren zo goed bezig, komt Jochem (mijn ex) thuis met eten. Een stoompakketje van mij van de AH. Dat leek hem verantwoord. Aardappelgratin, brocolli en een stuk zalm. Stomen maar, geen vet erbij.
Het was heerlijk, tot ik daarna de punten ging optellen. 12,5 punt
Zo lekker was het ook niet.
Gisteren dus niets gespaard...
Oeh, wat heb ik daar een hekel aan!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Zo kreeg ik gisteren een mini-Brosje van iemand. Eigenlijk hoefde ik niet, maar ze trakteerde voor haar verjaardag en ze drong nogal aan. Kom ik thuis, blijkt het 1,5 punt te zijn!
Ah, dus dàt moet ik de volgende keer maar niet weer doenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:26 schreef Maeghan het volgende:
Maar goed, je moet gewoon niet gaan hongerdieten en daarna denken, het is eraf en dat ga ik vieren met een maandendurend vreetfestijn =P
Dat had ik ook altijd! Als ik achteraf zie hoeveel calorieën ik toen heb weggewerkt vind ik het een wonder dat ik in een jaar tijd maar een kilo of 5 ben aangekomen. Maar goed, mijn lichaam was dus wel aan die hoeveelheden gewend (nouja, niet dat ik zo ontzettend veel at, maar wel al de verkeerde dingen, en regelmatig 's avonds laat nog broodjes gezond of frikandellenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:46 schreef karoltje het volgende:
Ik kon altijd best wel bunkeren zonder onwijs aan te komen zeg maar.
Maar nou hoor je toch altijd verhalen over dat je lichaam dan gaat wennen aan die kleinere hoeveelheid calorieen zodat als je toch weer een keer bunkert het 5x zo hard aankomt..? Enge gedachte!! Weet iemand hier meer van?
Ik had precies hetzelfde..heb na mijn afvalperiode van vorig jaar (11 kilo afgevallen) in december ook gewoon heerlijk gesnoept.. Ik was intotaal twee kilo aangekomen ofzo..valt wel mee als je bekijkt wat ik naar binnen heb geschranst.. Die twee kilo zijn er nu weer vanaf, maar de andere kilo's willen maar niet lukken. Ik ben dus ook zo'n seikerd die baalt als er weer niets vanaf is in één weekquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:57 schreef Maeghan het volgende:
Grappig. Ik dan dus nog steeds wel "normaal" eten, ondanks dat ik afgelopen jaar zo'n tien kilo afgevallen ben. Ok, in december is daar wel wat bijgekomen, maar dan eet je natuurlijk ook wel uitzonderlijk veel over het algemeen. De hele periode denk je "oh, lekker, marsepein/pepernoten/chocoladekruidnoten/etc., die heb ik al een jaar niet op!". Maar als ik niet lijn, dan kom ikook niet aan nu. Maar als ik afval is dat natuurlijk ook superlangzaam. De meesten van jullie lijken me niet tevreden met een afvaltempo van minder dan een kilo per maand, als ik hier af en toe al mensen zie 'klagen' dat er in een week niets af is, dus dan denk ik dat je toch automatisch maar rekening moet houden met meer 'overschakelproblemen' na het afvallen.
Daarom is liposuctie heel slecht omdat je hoeveelheid vetcellen gelijk blijkt,quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:05 schreef Puckzzz het volgende:
Aha, dus wanneer je die vetcellen weg laat zuigen, zouden ze theoretisch gezien niet terug mogen komen. Maar toch moet een persoon die lipo heeft gehad nog steeds op zijn voeding letten...
Vetcellen kunnen toch niet opnieuw aangroeien?
Tja, ik kan me best voorstellen dat je als je zelf veel zwaarder bent, zoiets hebt van "wat is het probleem, ik zou allang blij zijn als ik dat gewicht had". Maarja, wat voor de een een kleinigheid is, kan voor de ander heel belangrijk zijn. Er zijn altijd mensen met grotere problemen of andere problemen, maar als je dat doortrekt zijn wij hier allemaal onzinnig bezig, want de helft van de wereldbevolking hééft niet eens eten.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:52 schreef Maeghan het volgende:
Grappig is dat, ik kan me totaal niet voorstellen dat iemand met zo'n klein beetje overgewicht zich druk maakt om een broek die te strak zit of mensen die nog slanker zijn (want dat ben je m.i. wel met 56,5 kg bij 1.69. Ik ben maar 1.67 en weeg nu 82,9 en daar voel ik me prima bij op zich (nou ja, zolang ik niet ga proberen om kleren te kopen dan). Niet bedoeld om het te bagatelliseren hoor, want ik weet dat ik het zelf ook vervelend vond om 'dik' te zijn toen ik nog 'maar' iets van vijf kilo overgewicht had en vond het toen een enorme hoeveelheid, maar ik realiseerde me plots dat het toch allemaal wel erg relatief is, en soms ook eigenlijk een beetje stom om je zo druk te maken om iets waar je niet bepaald meer aan terug denkt op je sterfbed. (Da's tegenwoordig een beetje mijn levensvisie, als ik ergens mee zit vraag ik me af of ik het nog belangrijk zou vinden op m'n tachtigste; ik moet dan toch vaak wel nee antwoorden, werkt wel goed voor mij =))
Dat bedoel ik niet, en dat zei ik ook niet volgens mij. Ik ben nu met mijn 82,9 kilo OOK blij. Nou ja, blij is een groot woord, ik heb het er liever af, maar ik ben op zich tevreden. Ik ga écht niet met m'n hand voor m'n buik zitten, terwijl ik dat wel deed toen ik nog in de zestig kilo woog. Het is een kwestie van zelfvertrouwen en prioriteiten, en niet zozeer van overgewicht dus (er zit een verschil tussen je goed willen voelen in je lijf of denken dat afvallen je, per definitie, gelukkiger zal maken).quote:Op zondag 19 februari 2006 16:30 schreef Mini_rulez het volgende:
Tja, ik kan me best voorstellen dat je als je zelf veel zwaarder bent, zoiets hebt van "wat is het probleem, ik zou allang blij zijn als ik dat gewicht had".
Okee, dan heb ik het verkeerd begrepen. Het zou inderdaad leuker zijn als iedereen gewoon tevreden kon zijn met zichzelf.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:45 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, en dat zei ik ook niet volgens mij. Ik ben nu met mijn 82,9 kilo OOK blij. Nou ja, blij is een groot woord, ik heb het er liever af, maar ik ben op zich tevreden. Ik ga écht niet met m'n hand voor m'n buik zitten, terwijl ik dat wel deed toen ik nog in de zestig kilo woog. Het is een kwestie van zelfvertrouwen en prioriteiten, en niet zozeer van overgewicht dus (er zit een verschil tussen je goed willen voelen in je lijf of denken dat afvallen je, per definitie, gelukkiger zal maken).
Nou mager bekkie valt wel meequote:Op zondag 19 februari 2006 17:57 schreef kwakveense het volgende:
op deze foto:
[afbeelding]
woog ik 78 kilo, bij 1,60 (ik ben de blonde) en voelde me moddervet en diep ongelukkig. Ik kijk ook ontzettend ongelukkig op deze foto, ik was er van overtuigd ook dat ik veeeeeeel dikker was dan het meisje naast me (ik woog ook een stuk meer dan zij, maar ik toon helemaal niet veel dikker).
als ik nu kijk denk ik: wat een mager bekkie, en waarom was ik toen zo onzeker en ongelukkig? ik weeg nu 92 kilo (ben 105 geweest) en ben dus nog steeds veel t zwaar. ben ook nog steeds onzeker, maar toch minder dan toen, gelukkg! als ik nú het gewicht van toen had zo ik zo ontzettend gelukkig zijn....
raa he, dat je zelfbeeld zo kan veranderen!
Inderdaad. Ik ben 1.66 en weeg 57.5, ik ben veel zwaarder geweest maar toch voel ik me nu soms 'dikker' dan vroeger. Vooral als ik een strakke broek draag, dat deed ik vroeger ook nooitquote:Op zondag 19 februari 2006 17:57 schreef kwakveense het volgende:
raa he, dat je zelfbeeld zo kan veranderen!
Same here, ik ben ongeveer even lang en de laatste keer dat ik onder de 60 zat was toen ik pfeiffer had in de zomervakantie na m'n eindexamen.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben 1.66 en weeg 57.5, ik ben veel zwaarder geweest maar toch voel ik me nu soms 'dikker' dan vroeger. Vooral als ik een strakke broek draag, dat deed ik vroeger ook nooit. Blijkbaar ben ik ook 'dik' volgens sommigen hier, maar ik ben toch echt niet meer bezig met afvallen. Dit is ok zo, ik ben nog nooit onder de zestig kilo geweest sinds mijn middelbare school tijd.
Valt wel mee hoor, maar moet je niet eens gewoon wat andere vriendinnen zoeken? Met een normaal gewicht..quote:Op zondag 19 februari 2006 21:00 schreef Klein het volgende:
En ik vind het fijn om hier te kunnen babbelen over de frustraties rond lijnen. Ook al frustreer ik jullie op dit moment meer![]()
Nou, dat begrijp ik dan weer niet. Hoe bedoel je dat? Dit zijn toch gewoon haar vriendinnen??quote:Op zondag 19 februari 2006 21:04 schreef computergirl het volgende:
Valt wel mee hoor, maar moet je niet eens gewoon wat andere vriendinnen zoeken? Met een normaal gewicht..
Het klinkt zo als een anorexia clubje die de heletijd elkaar wil overtreffen in hoe mager ze zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat begrijp ik dan weer niet. Hoe bedoel je dat? Dit zijn toch gewoon haar vriendinnen??
Daar is het topic toch voor.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:00 schreef Klein het volgende:
En ik vind het fijn om hier te kunnen babbelen over de frustraties rond lijnen.
Dat is helemaal niet zo. Zoals ik al zei, het is belangrijk om af en toe weer even alles in perspectief te plaatsen. Dat hebben we allemaal af en toe nodig, maar daarna weet je voor jezelf wel weer waar je mee bezig bent en waarom je het doet.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:00 schreef Klein het volgende:
Ook al frustreer ik jullie op dit moment meer![]()
Da's goed, want de steun van mensen om je heen kan het allemaal veel draaglijker maken. Liever gezegd, als zij je gaan tegenwerken of ontmoedigen maakt dat het een stuk moeilijker om het vol te houden.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:48 schreef Klein het volgende:
Anderen begrijpen ook niet dat ik gewoon geen zin heb in die vette hap...maar voor mezelf voelt het gewoon niet goed om tegen mijn zin in te gaan zitten eten. Gelukkig gaat dit tegenwoordig al beter...mijn schoonmama weet dat ik niet mee eet met de patat en snacks. En ook al weet ik dat ze t onzin vind dat ik lijn, ze houdt er nu wel rekening mee of iig respecteert dat ik dat niet eet.. En ook al weet ik dat ik mijn vriend soms frustreer dat ik niet mee eet uit de zak chips, ook hij maakt er tegenwoordig gewoon grapjes over en weet dat ik het gewoon niet wil.
Vriendjes worden?quote:Op zondag 19 februari 2006 21:00 schreef Klein het volgende:
Ik moet mezelf niet blijven vergelijken met anderen, maar het is frustrerend als je altijd 'de dikste' bent. Van af kinds af aan had ik vriendinnen die slanker en mooier waren dan ik.. En zelfs nu ik zo ben afgevallen ben ik 'de dikste' van mijn vriendengroep. En ik weet dat het stom is om te zeggen, maar het blijft frustrerend om dat altijd te zijn.
Dat is wel jong... Letten je ouders dan niet op dat je gezond at?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:25 schreef Maeghan het volgende:
[..]
was op m'n 13e al zwaarder dan m'n moeder (maar wel 10 cm korter),
You go girl!quote:Op maandag 20 februari 2006 21:30 schreef Klein het volgende:
Had vandaag een stressdag, helemaal uitgekafferd door iemand... zou ik me normaal gesproken aantrekken (ook al is t een volstrekt onbekende). Ik weet dat ik een fout heb gemaakt, maar dit had ik niet verdiend. Dus ik ga me er lekker niet druk over maken. T was toch een lul![]()
Nou, ik vergeet er wel bij te melden dat mijn polsen en enkels van nature ook ongeveer twee keer zo dik zijn als die van m'n moederquote:Op maandag 20 februari 2006 21:55 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is wel jong... Letten je ouders dan niet op dat je gezond at?
Mijn moeder lette daar heel erg op, maar als zij een weekendje weg was en m'n vader moest koken, werd het een zeer gevarieerd menu van frites, shoarma en pizza.
Waardoor ik er dus op mijn 13e achter kwam dat ik redelijk mollig was (daar sta je als kind niet bij stil) en mijn ouders vervloekte omdat ze daar niet beter op gelet hadden.
Jaaaa, da's geen vergelijkingsmateriaal, Kleintjequote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:11 schreef Kleintje het volgende:
Ik ga weer verder hoor...
Gisteren met zo'n mooi topmodel gewerkt.. ik wil ook zo'n lichaam!!!!
Je hoeft ze niet te laten lijnen, maar je kunt ze wel gewoon vanaf het begin minder snoep geven en gezond koken enzo. Als je ziet wat sommige ouders hun kinderen laten wegwerken...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Maeghan heeft wel gelijk wat betreft 'ontsporen'. Je moet een kind voor de groeispurt van de puberteit geweest is nooit laten lijnen. Dat kan het hele hormoonevenwicht uit balans brengen (soms te herkennen aan een buffalo hump iets onder de nek op de rug). Kinderen lijnen niet, die zet je gewoon gezond voedsel voor en geeft ze zo heel af en toe chips, snoep en cola ipv wekelijks. En je vermijdt de woorden 'je bent op dieet' of 'je lijnt'Maar sommige ouders bedoelen het weer te goed en dan loopt het juist verkeerd.
ik schaamde me in groep 3 al voor mijn gewicht, toen we met een project gezondheid op de weesgchaal gingen om een "paspoortje" in te vullen over onszelf met lengte, gewicht, etc.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:55 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is wel jong... Letten je ouders dan niet op dat je gezond at?
Mijn moeder lette daar heel erg op, maar als zij een weekendje weg was en m'n vader moest koken, werd het een zeer gevarieerd menu van frites, shoarma en pizza.
Waardoor ik er dus op mijn 13e achter kwam dat ik redelijk mollig was (daar sta je als kind niet bij stil) en mijn ouders vervloekte omdat ze daar niet beter op gelet hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |