Ik heb laatst gelezen dat die volgorde niet goed is. Je moet eerst krachttraining doen en pas daarna cardio. Had iets te maken met de voorraad koolhydraten, voor krachttraining heb je die nodig omdat je snel veel kracht moet leveren. Als je die dus eerst met cardio opmaakt, is een deel van de cardio "zinloos" omdat je ipv vet koolhydraten verbrand en heb je geen "snelle brandstof" meer over voor je krachtoefeningen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:21 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nou, wat ik doe is dus ongeveer 40 minuten een soort van aerobics (dus cardio-achtig) en daarna 20 minuten allerlei oefeningen om spieren te kweken en je figuur te corrigeren enzo. Ik heb dus het idee dat de eerste 40 minuten niet echt spierweefsel verbrand zal worden (eerst idd koolhydraten en dan vet), maar ik ben wel bezorgd om die oefeningen, want dan heeft je lichaam gewoon heel snel veel energie nodig en de koolhydraten zijn dan al op.
Ik ben mijn hele leven zo mager als een pier geweest en pas de laatste paar jaar kamp ik met mijn gewicht. Dus die vetcellen hebben zich bij mij later ontwikkeld ofzo?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:24 schreef Kleintje het volgende:
Vetcellen vormen zich in je pubertijd. Dit heeft als ik het goed had te maken met erfelijkheid.
Wil niet zeggen dat als jij weinig vetcellen hebt maar ze gewoon op een hoog volume krijgt dat jouw kinderen dus ook dik worden en veel vetcellen.
Maar het kan dus wel dat 'dik zijn' op zo'n manier erfelijk is. Iemand met veel vetcellen kan ook nog 'dun' zijn. Als ie de vetcellen maar niet vult...
Hmm, dat klinkt op zich wel logisch. Tja, ik heb die volgorde ook niet zo bedacht, zo wordt het in de les gedaan. Maar goed, die oefeningen zijn ook niet met zware gewichten enzo, gewoon wat oefeningen op een matje. Da's al zwaar genoeg voor iemand zoals ik die jaren niet gefitnesst heeft.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb laatst gelezen dat die volgorde niet goed is. Je moet eerst krachttraining doen en pas daarna cardio. Had iets te maken met de voorraad koolhydraten, voor krachttraining heb je die nodig omdat je snel veel kracht moet leveren. Als je die dus eerst met cardio opmaakt, is een deel van de cardio "zinloos" omdat je ipv vet koolhydraten verbrand en heb je geen "snelle brandstof" meer over voor je krachtoefeningen.
Ik zal kijken of ik de link nog kan vinden waar ik dat gelezen heb.
---
Lang leve google:
http://www.slank-en-sterk.nl/cardio.html
Van nature zijn die vetcellen niet zo groot, en kunnen ze niet zoveel vet opnemen, maar als je veel meer vet gaat binnenkrijgen (of minder gebruikt, wat wel vaak gebeurt als je ouder wordt) gaan ze uitzetten om meer op te kunnen nemen. Volgens mij komen er dan ook nog vetcellen bij als je lichaam gewend raakt om meer vet over te houden dat opgeslagen moet worden, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik ben mijn hele leven zo mager als een pier geweest en pas de laatste paar jaar kamp ik met mijn gewicht. Dus die vetcellen hebben zich bij mij later ontwikkeld ofzo?
Eerste klopt met wat ik weet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:25 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Van nature zijn die vetcellen niet zo groot, en kunnen ze niet zoveel vet opnemen, maar als je veel meer vet gaat binnenkrijgen (of minder gebruikt, wat wel vaak gebeurt als je ouder wordt) gaan ze uitzetten om meer op te kunnen nemen. Volgens mij komen er dan ook nog vetcellen bij als je lichaam gewend raakt om meer vet over te houden dat opgeslagen moet worden, maar dat weet ik niet zeker.
Juist, dat heb ik ook begrepen. En de vetcellen slaan gewoon willekeurig op, daarom ben je op sommige plaatsen sneller stevig dan op anderen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:31 schreef wendy-tje het volgende:
Als je meer eet dan je verbrandt wordt het opgeslagen in de vetcellen om het maar even simpel te zeggen.
Suiker, vet, het maakt niet uit.
Ik meende dat het aantal vetcellen op zich niet toeneemt trouwens, alleen dat ze uitzetten.
Je gelooft ons over je docente?quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Hm, ik geloof dat ik mijn docente hier maar eens op ga aanspreken. Zit ze ons zomaar dingen te vertellen die niet kloppen.![]()
Nee,de vetcellen komen niet meer terug, maar je kan je andere vetcellen nog steeds ehm... overvullenquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:05 schreef Puckzzz het volgende:
Aha, dus wanneer je die vetcellen weg laat zuigen, zouden ze theoretisch gezien niet terug mogen komen. Maar toch moet een persoon die lipo heeft gehad nog steeds op zijn voeding letten...
Vetcellen kunnen toch niet opnieuw aangroeien?
he getver..go away mental image!quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:07 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Nee,de vetcellen komen niet meer terug, maar je kan je andere vetcellen nog steeds ehm... overvullen
Ik kwam dus tegen dat ze dus wčl weer terug komen, maar dat de wetenschap dat nog niet begrijpt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:07 schreef Kleintje het volgende:
Nee,de vetcellen komen niet meer terug, maar je kan je andere vetcellen nog steeds ehm... overvullen
Geen idee hoe dat precie skomt, Puckzzz. Ik weet wel dat vrouwen die altijd al mollig zijn geweest en een erfelijke belasting hebben veel vaker vet opslaan in billen, heupen en benen en dat 'nieuw vet' op latere leeftijd zich vooral in de buik afzet. Dat buikvet gaat ook het snelste weer weg, bil, been en heupvet is veel hardnekkiger.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:25 schreef Puckzzz het volgende:
Idd
misschien een rare vraag. Maar omdat ik altijd heel erg dun ben geweest, is dat nu ook de reden dat ik niet 'mooi' dikker ben geworden? Ik zie wel eens mollige vrouwen maar die hebben een egale laag vet. Het mijne bestaat uit allemaal bultjes vet.
Ik zie nog zo de gele brokken vet van die autopsie voor mequote:Op donderdag 16 februari 2006 18:02 schreef Klein het volgende:
Ik kreeg allerlei visioenen van gele vlakken vet ophopingen.
Ahhh, ik vroeg me al af of ik misschien niet helemaal goed telde..quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:10 schreef Kleintje het volgende:
Klein, klopt, maar je MAG er 4 sparen.
en ik moet nog avondeten.
en ik wil er graag even een aantal sparen.
Dus ik probeer maar wat fruit + groente te eten.
Dat heb ik andersomquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat precie skomt, Puckzzz. Ik weet wel dat vrouwen die altijd al mollig zijn geweest en een erfelijke belasting hebben veel vaker vet opslaan in billen, heupen en benen en dat 'nieuw vet' op latere leeftijd zich vooral in de buik afzet. Dat buikvet gaat ook het snelste weer weg, bil, been en heupvet is veel hardnekkiger.
die aardappelgratin is zeker de boosdoener geweest?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:51 schreef Kleintje het volgende:
Heupen wordt bij iedereen op een ander plekje gemeten lijkt wel.
Doe je het aan de bovenkant van je schaambeen of aan de onderkant van je schaambeen???
Ik was gisteren zo goed bezig, komt Jochem (mijn ex) thuis met eten. Een stoompakketje van mij van de AH. Dat leek hem verantwoord. Aardappelgratin, brocolli en een stuk zalm. Stomen maar, geen vet erbij.
Het was heerlijk, tot ik daarna de punten ging optellen. 12,5 punt
Zo lekker was het ook niet.
Gisteren dus niets gespaard...
Oeh, wat heb ik daar een hekel aan!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Zo kreeg ik gisteren een mini-Brosje van iemand. Eigenlijk hoefde ik niet, maar ze trakteerde voor haar verjaardag en ze drong nogal aan. Kom ik thuis, blijkt het 1,5 punt te zijn!
Ah, dus dąt moet ik de volgende keer maar niet weer doenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:26 schreef Maeghan het volgende:
Maar goed, je moet gewoon niet gaan hongerdieten en daarna denken, het is eraf en dat ga ik vieren met een maandendurend vreetfestijn =P
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |