Dat had ik ook altijd! Als ik achteraf zie hoeveel calorieën ik toen heb weggewerkt vind ik het een wonder dat ik in een jaar tijd maar een kilo of 5 ben aangekomen. Maar goed, mijn lichaam was dus wel aan die hoeveelheden gewend (nouja, niet dat ik zo ontzettend veel at, maar wel al de verkeerde dingen, en regelmatig 's avonds laat nog broodjes gezond of frikandellenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:46 schreef karoltje het volgende:
Ik kon altijd best wel bunkeren zonder onwijs aan te komen zeg maar.
Maar nou hoor je toch altijd verhalen over dat je lichaam dan gaat wennen aan die kleinere hoeveelheid calorieen zodat als je toch weer een keer bunkert het 5x zo hard aankomt..? Enge gedachte!! Weet iemand hier meer van?
Ik had precies hetzelfde..heb na mijn afvalperiode van vorig jaar (11 kilo afgevallen) in december ook gewoon heerlijk gesnoept.. Ik was intotaal twee kilo aangekomen ofzo..valt wel mee als je bekijkt wat ik naar binnen heb geschranst.. Die twee kilo zijn er nu weer vanaf, maar de andere kilo's willen maar niet lukken. Ik ben dus ook zo'n seikerd die baalt als er weer niets vanaf is in één weekquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:57 schreef Maeghan het volgende:
Grappig. Ik dan dus nog steeds wel "normaal" eten, ondanks dat ik afgelopen jaar zo'n tien kilo afgevallen ben. Ok, in december is daar wel wat bijgekomen, maar dan eet je natuurlijk ook wel uitzonderlijk veel over het algemeen. De hele periode denk je "oh, lekker, marsepein/pepernoten/chocoladekruidnoten/etc., die heb ik al een jaar niet op!". Maar als ik niet lijn, dan kom ikook niet aan nu. Maar als ik afval is dat natuurlijk ook superlangzaam. De meesten van jullie lijken me niet tevreden met een afvaltempo van minder dan een kilo per maand, als ik hier af en toe al mensen zie 'klagen' dat er in een week niets af is, dus dan denk ik dat je toch automatisch maar rekening moet houden met meer 'overschakelproblemen' na het afvallen.
Daarom is liposuctie heel slecht omdat je hoeveelheid vetcellen gelijk blijkt,quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:05 schreef Puckzzz het volgende:
Aha, dus wanneer je die vetcellen weg laat zuigen, zouden ze theoretisch gezien niet terug mogen komen. Maar toch moet een persoon die lipo heeft gehad nog steeds op zijn voeding letten...
Vetcellen kunnen toch niet opnieuw aangroeien?
Tja, ik kan me best voorstellen dat je als je zelf veel zwaarder bent, zoiets hebt van "wat is het probleem, ik zou allang blij zijn als ik dat gewicht had". Maarja, wat voor de een een kleinigheid is, kan voor de ander heel belangrijk zijn. Er zijn altijd mensen met grotere problemen of andere problemen, maar als je dat doortrekt zijn wij hier allemaal onzinnig bezig, want de helft van de wereldbevolking hééft niet eens eten.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:52 schreef Maeghan het volgende:
Grappig is dat, ik kan me totaal niet voorstellen dat iemand met zo'n klein beetje overgewicht zich druk maakt om een broek die te strak zit of mensen die nog slanker zijn (want dat ben je m.i. wel met 56,5 kg bij 1.69. Ik ben maar 1.67 en weeg nu 82,9 en daar voel ik me prima bij op zich (nou ja, zolang ik niet ga proberen om kleren te kopen dan). Niet bedoeld om het te bagatelliseren hoor, want ik weet dat ik het zelf ook vervelend vond om 'dik' te zijn toen ik nog 'maar' iets van vijf kilo overgewicht had en vond het toen een enorme hoeveelheid, maar ik realiseerde me plots dat het toch allemaal wel erg relatief is, en soms ook eigenlijk een beetje stom om je zo druk te maken om iets waar je niet bepaald meer aan terug denkt op je sterfbed. (Da's tegenwoordig een beetje mijn levensvisie, als ik ergens mee zit vraag ik me af of ik het nog belangrijk zou vinden op m'n tachtigste; ik moet dan toch vaak wel nee antwoorden, werkt wel goed voor mij =))
Dat bedoel ik niet, en dat zei ik ook niet volgens mij. Ik ben nu met mijn 82,9 kilo OOK blij. Nou ja, blij is een groot woord, ik heb het er liever af, maar ik ben op zich tevreden. Ik ga écht niet met m'n hand voor m'n buik zitten, terwijl ik dat wel deed toen ik nog in de zestig kilo woog. Het is een kwestie van zelfvertrouwen en prioriteiten, en niet zozeer van overgewicht dus (er zit een verschil tussen je goed willen voelen in je lijf of denken dat afvallen je, per definitie, gelukkiger zal maken).quote:Op zondag 19 februari 2006 16:30 schreef Mini_rulez het volgende:
Tja, ik kan me best voorstellen dat je als je zelf veel zwaarder bent, zoiets hebt van "wat is het probleem, ik zou allang blij zijn als ik dat gewicht had".
Okee, dan heb ik het verkeerd begrepen. Het zou inderdaad leuker zijn als iedereen gewoon tevreden kon zijn met zichzelf.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:45 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, en dat zei ik ook niet volgens mij. Ik ben nu met mijn 82,9 kilo OOK blij. Nou ja, blij is een groot woord, ik heb het er liever af, maar ik ben op zich tevreden. Ik ga écht niet met m'n hand voor m'n buik zitten, terwijl ik dat wel deed toen ik nog in de zestig kilo woog. Het is een kwestie van zelfvertrouwen en prioriteiten, en niet zozeer van overgewicht dus (er zit een verschil tussen je goed willen voelen in je lijf of denken dat afvallen je, per definitie, gelukkiger zal maken).
Nou mager bekkie valt wel meequote:Op zondag 19 februari 2006 17:57 schreef kwakveense het volgende:
op deze foto:
[afbeelding]
woog ik 78 kilo, bij 1,60 (ik ben de blonde) en voelde me moddervet en diep ongelukkig. Ik kijk ook ontzettend ongelukkig op deze foto, ik was er van overtuigd ook dat ik veeeeeeel dikker was dan het meisje naast me (ik woog ook een stuk meer dan zij, maar ik toon helemaal niet veel dikker).
als ik nu kijk denk ik: wat een mager bekkie, en waarom was ik toen zo onzeker en ongelukkig? ik weeg nu 92 kilo (ben 105 geweest) en ben dus nog steeds veel t zwaar. ben ook nog steeds onzeker, maar toch minder dan toen, gelukkg! als ik nú het gewicht van toen had zo ik zo ontzettend gelukkig zijn....
raa he, dat je zelfbeeld zo kan veranderen!
Inderdaad. Ik ben 1.66 en weeg 57.5, ik ben veel zwaarder geweest maar toch voel ik me nu soms 'dikker' dan vroeger. Vooral als ik een strakke broek draag, dat deed ik vroeger ook nooitquote:Op zondag 19 februari 2006 17:57 schreef kwakveense het volgende:
raa he, dat je zelfbeeld zo kan veranderen!
Same here, ik ben ongeveer even lang en de laatste keer dat ik onder de 60 zat was toen ik pfeiffer had in de zomervakantie na m'n eindexamen.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben 1.66 en weeg 57.5, ik ben veel zwaarder geweest maar toch voel ik me nu soms 'dikker' dan vroeger. Vooral als ik een strakke broek draag, dat deed ik vroeger ook nooit. Blijkbaar ben ik ook 'dik' volgens sommigen hier, maar ik ben toch echt niet meer bezig met afvallen. Dit is ok zo, ik ben nog nooit onder de zestig kilo geweest sinds mijn middelbare school tijd.
Valt wel mee hoor, maar moet je niet eens gewoon wat andere vriendinnen zoeken? Met een normaal gewicht..quote:Op zondag 19 februari 2006 21:00 schreef Klein het volgende:
En ik vind het fijn om hier te kunnen babbelen over de frustraties rond lijnen. Ook al frustreer ik jullie op dit moment meer![]()
Nou, dat begrijp ik dan weer niet. Hoe bedoel je dat? Dit zijn toch gewoon haar vriendinnen??quote:Op zondag 19 februari 2006 21:04 schreef computergirl het volgende:
Valt wel mee hoor, maar moet je niet eens gewoon wat andere vriendinnen zoeken? Met een normaal gewicht..
Het klinkt zo als een anorexia clubje die de heletijd elkaar wil overtreffen in hoe mager ze zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat begrijp ik dan weer niet. Hoe bedoel je dat? Dit zijn toch gewoon haar vriendinnen??
Daar is het topic toch voor.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:00 schreef Klein het volgende:
En ik vind het fijn om hier te kunnen babbelen over de frustraties rond lijnen.
Dat is helemaal niet zo. Zoals ik al zei, het is belangrijk om af en toe weer even alles in perspectief te plaatsen. Dat hebben we allemaal af en toe nodig, maar daarna weet je voor jezelf wel weer waar je mee bezig bent en waarom je het doet.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:00 schreef Klein het volgende:
Ook al frustreer ik jullie op dit moment meer![]()
Da's goed, want de steun van mensen om je heen kan het allemaal veel draaglijker maken. Liever gezegd, als zij je gaan tegenwerken of ontmoedigen maakt dat het een stuk moeilijker om het vol te houden.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:48 schreef Klein het volgende:
Anderen begrijpen ook niet dat ik gewoon geen zin heb in die vette hap...maar voor mezelf voelt het gewoon niet goed om tegen mijn zin in te gaan zitten eten. Gelukkig gaat dit tegenwoordig al beter...mijn schoonmama weet dat ik niet mee eet met de patat en snacks. En ook al weet ik dat ze t onzin vind dat ik lijn, ze houdt er nu wel rekening mee of iig respecteert dat ik dat niet eet.. En ook al weet ik dat ik mijn vriend soms frustreer dat ik niet mee eet uit de zak chips, ook hij maakt er tegenwoordig gewoon grapjes over en weet dat ik het gewoon niet wil.
Vriendjes worden?quote:Op zondag 19 februari 2006 21:00 schreef Klein het volgende:
Ik moet mezelf niet blijven vergelijken met anderen, maar het is frustrerend als je altijd 'de dikste' bent. Van af kinds af aan had ik vriendinnen die slanker en mooier waren dan ik.. En zelfs nu ik zo ben afgevallen ben ik 'de dikste' van mijn vriendengroep. En ik weet dat het stom is om te zeggen, maar het blijft frustrerend om dat altijd te zijn.
Dat is wel jong... Letten je ouders dan niet op dat je gezond at?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:25 schreef Maeghan het volgende:
[..]
was op m'n 13e al zwaarder dan m'n moeder (maar wel 10 cm korter),
You go girl!quote:Op maandag 20 februari 2006 21:30 schreef Klein het volgende:
Had vandaag een stressdag, helemaal uitgekafferd door iemand... zou ik me normaal gesproken aantrekken (ook al is t een volstrekt onbekende). Ik weet dat ik een fout heb gemaakt, maar dit had ik niet verdiend. Dus ik ga me er lekker niet druk over maken. T was toch een lul![]()
Nou, ik vergeet er wel bij te melden dat mijn polsen en enkels van nature ook ongeveer twee keer zo dik zijn als die van m'n moederquote:Op maandag 20 februari 2006 21:55 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is wel jong... Letten je ouders dan niet op dat je gezond at?
Mijn moeder lette daar heel erg op, maar als zij een weekendje weg was en m'n vader moest koken, werd het een zeer gevarieerd menu van frites, shoarma en pizza.
Waardoor ik er dus op mijn 13e achter kwam dat ik redelijk mollig was (daar sta je als kind niet bij stil) en mijn ouders vervloekte omdat ze daar niet beter op gelet hadden.
Jaaaa, da's geen vergelijkingsmateriaal, Kleintjequote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:11 schreef Kleintje het volgende:
Ik ga weer verder hoor...
Gisteren met zo'n mooi topmodel gewerkt.. ik wil ook zo'n lichaam!!!!
Je hoeft ze niet te laten lijnen, maar je kunt ze wel gewoon vanaf het begin minder snoep geven en gezond koken enzo. Als je ziet wat sommige ouders hun kinderen laten wegwerken...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Maeghan heeft wel gelijk wat betreft 'ontsporen'. Je moet een kind voor de groeispurt van de puberteit geweest is nooit laten lijnen. Dat kan het hele hormoonevenwicht uit balans brengen (soms te herkennen aan een buffalo hump iets onder de nek op de rug). Kinderen lijnen niet, die zet je gewoon gezond voedsel voor en geeft ze zo heel af en toe chips, snoep en cola ipv wekelijks. En je vermijdt de woorden 'je bent op dieet' of 'je lijnt'Maar sommige ouders bedoelen het weer te goed en dan loopt het juist verkeerd.
ik schaamde me in groep 3 al voor mijn gewicht, toen we met een project gezondheid op de weesgchaal gingen om een "paspoortje" in te vullen over onszelf met lengte, gewicht, etc.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:55 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is wel jong... Letten je ouders dan niet op dat je gezond at?
Mijn moeder lette daar heel erg op, maar als zij een weekendje weg was en m'n vader moest koken, werd het een zeer gevarieerd menu van frites, shoarma en pizza.
Waardoor ik er dus op mijn 13e achter kwam dat ik redelijk mollig was (daar sta je als kind niet bij stil) en mijn ouders vervloekte omdat ze daar niet beter op gelet hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |