Weet ik.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:39 schreef Jaguarized het volgende:
Ik doelde op het All Loops Double Decker topic.![]()
Donequote:Op woensdag 8 februari 2006 18:00 schreef k_man het volgende:
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3
Kan iemand die achterlijk grote foto's er even uit knikkeren?
Haha.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:23 schreef Douwe het volgende:
Nu nog Jag mod maken en de hele Feedback kan dicht
De vraag is of ze nog wel TravelBabes willen heten, ik las al iets over de VakantieMannen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:53 schreef Douwe het volgende:
DutchTrains icoontje is nog niet toegevoegd aan de TravelBabes, kan iemand dat even doen?
Thx![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:42 schreef Lucille het volgende:
De vraag is of ze nog wel TravelBabes willen heten, ik las al iets over de VakantieMannen.
Ik zou me maar eens een beetje koest houden, als ik jou was. Ik kan wel merken dat je hier nog niet kwam ten tijde van David Letterman...quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Als je trouwens een volkomen terecht slotje plaatst op een topic van een notoire TRV-baggeraar, mag je dat gerust melden in zijn notes.
Staat op pagina 14, ergens halverwege.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Als je trouwens een volkomen terecht slotje plaatst op een topic van een notoire TRV-baggeraar, mag je dat gerust melden in zijn notes.
4 pagina's. Weliswaar met een hoop van Loedertje daartussen, maar toch. Ik zie geen reden om het te verplaatsen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:21 schreef static het volgende:
Kan deze weer naar GC; hier komt geen hond (zie het verloop): Static in Afrika.
Neem de je de vorige zes delen ook even in ogenschouw (in GC)?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
4 pagina's. Weliswaar met een hoop van Loedertje daartussen, maar toch. Ik zie geen reden om het te verplaatsen.
De kneuzen zijn weer bezig.quote:
Takes one to know one.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:17 schreef Jaguarized het volgende:
kneuzen
Haha wat een originele oneliner.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:21 schreef dwerg het volgende:
[..]
Takes one to know one.
In dat topic zit welgeteld één persoon die het nodig vindt om scheldwoorden te gebruiken. Opvallend, niet?
Apart idee heb jij van een forum.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:23 schreef Jaguarized het volgende:
Gaat er niet om of iemand zit te schelden of niet in een topic.
Ah, je hebt nog meer voorbeelden?quote:Het valt gewoon weer op dat je met Qyroz een serieus topic moet vernaggelen.![]()
Jij komt met dat vage argument over dat schelden.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:25 schreef dwerg het volgende:
[..]
Apart idee heb jij van een forum.
[..]
Ah, je hebt nog meer voorbeelden?
Je ziet het echt niet he?quote:Op zondag 19 februari 2006 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Jij komt met dat vage argument over dat schelden.
Jij ook niet he?quote:
Das mooi.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:43 schreef dwerg het volgende:
En je hebt niet nog meer voorbeelden, maar dat had ik ook niet verwacht, en dat je me een kneus vindt was al langer duidelijk.
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:05 schreef dwerg het volgende:
Hij staat inmiddels al in GC, UIO_AMS. Dat heeft yvonne twee dagen geleden al gedaan.
ik zat kennelijk niet op te lettenquote:Op zondag 19 februari 2006 20:05 schreef dwerg het volgende:
Hij staat inmiddels al in GC, UIO_AMS. Dat heeft yvonne twee dagen geleden al gedaan.
bedankt dizzee.quote:
irritant is een woord dat mij te binnen schietquote:
Ach, dat valt best mee. Gewoon een slordigheidje, kan gebeuren.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:09 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
irritant is een woord dat mij te binnen schiet
Ja, het is een vraag die regelmatig voorbijkomt, maar waarvoor geen specifiek topic bestaatquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:45 schreef miss_sly het volgende:
Is er een topic waarin iets te vinden is over overstaptijden bij vluchten (minimaal benodigd, ervaringen bepaalde vliegvelden) of waar je specifieke vragen hierover kunt stellen?
wat k_man zegt...quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:28 schreef Jaguarized het volgende:
Californie deel 6 : op naar de zon
Waarom wordt mijn tvp hier tot tweemaal toe verwijderd?
Er zijn users voor minder aan de schandpaal genageldquote:Op donderdag 23 februari 2006 17:05 schreef flipsen het volgende:
Dan nu wel consequent blijven he DT
Californie deel 6 : op naar de zon
zie:quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:30 schreef Jaguarized het volgende:
Oh ik dacht dat we die regel alleen hadden in GC, slowchattopics en FB.
Uit de TRV FAQ:quote:Op zondag 26 februari 2006 11:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
HTL #70 - Het grote digitale kneuzentopic
Als je met mate post heeft niemand er problemen mee, als je 75 posts tussen twee users ziet waar er maar weinig toe te voegen valt voor anderen, dan hebben we daar wel een probleem mee.quote:- Slowchat: hier is een apart travel topic voor, de Hominess Travel Lounge, ook wel afgekort tot HTL, en dus zien we het liever niet in de reguliere travel topics. Je mag natuurlijk wel vragen hoe iemands vakantie was, maar als dit verzandt in een slowchat wordt het topic gesloten.
quote:Policy mbt off-topic en onzinposts buiten Onzin
Met onmiddellijke ingang is er een nieuwe regel van kracht met betrekking tot het reageren in serieuze fora (R&P, SEX, NWS, B&H, KLB, FB etc.).
Off-topic, onzinnige en beledigende reacties zullen vanaf nu simpelweg worden verwijderd uit de betreffende topics. Hierbij kan besloten worden de betreffende user een ban te geven voor dat betreffende forum, dan wel heel FOK!, afhankelijk van de aard van de post. De duur van de ban zal doorgaans een week zijn, maar kan onder verzachtende of verzwarende omstandigheden ook korter of langer duren.
Bij herhaaldelijk misdragen kun je permanent uit het betreffende forum geband worden.
Verder roepen wij alle users op om vooral NIET te reageren op dat soort posts. Je reactie zal OOK verwijderd worden en kan eventueel, afhankelijk van de aard ervan, OOK resulteren in een ban voor het betreffende forum dan wel heel FOK!
Door de reacties van users die alleen maar op FOK! komen om de boel te verpesten voor anderen te negeren kunnen wij sneller en doeltreffender ingrijpen en hoeven de topics niet gesloten te worden.
Uiteraard is het nog steeds mogelijk om hier en daar een geintje te maken, maar zorg ervoor dat het niet kwetsend is en on-topic is en zorg ervoor dat je grapje vergezeld gaat van een serieuze reactie. Op die manier kunnen topics kwalitatief beter worden, kunnen mensen serieus een vraag stellen zonder belachelijk gemaakt te worden en kunnen de serieuze fora ook serieus blijven.
Onzin hoort in het Onzinforum. Houd 't daar ook...
Verder zal de moderator van elk forum zelf de mate van strengheid bepalen. Wat in het ene forum wel kan, kan in het andere niet. Dat zal in het begin wellicht voor onduidelijkheden zorgen, maar met het aanpassen van de forumspecifieke FAQ's bovenaan elk forum zullen de regels per forum duidelijk worden...
quote:Op zondag 26 februari 2006 12:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De slowchat stond in HTL en voorheen was het nooit een probleem, zelfs het zogenaamde kwartetten is nooit een probleem geweest. Hoe kan dat dan?
Voor users met enig gevoel voor humor kan ik wel sympathie opbrengen; het mag leuk blijven. Voor users die handelen in strijd met de policy, niets bijdragen aan dit (sub)forum en dit vaker doen kan ik minder sympathie opbrengen.quote:Verder zal de moderator van elk forum zelf de mate van strengheid bepalen. Wat in het ene forum wel kan, kan in het andere niet. Dat zal in het begin wellicht voor onduidelijkheden zorgen, maar met het aanpassen van de forumspecifieke FAQ's bovenaan elk forum zullen de regels per forum duidelijk worden...
Het is gewoon meten met twee maten dus?quote:Op zondag 26 februari 2006 12:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[..]
Voor users met enig gevoel voor humor kan ik wel sympathie opbrengen; het mag leuk blijven. Voor users die handelen in strijd met de policy, niets bijdragen aan dit (sub)forum en dit vaker doen kan ik minder sympathie opbrengen.
Psst... Als je er nou een smiley bij zet, denkt ie misschien dat jij ook enig gevoel voor humor hebt...quote:Op zondag 26 februari 2006 12:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is gewoon meten met twee maten dus?
Kan je ook specifieke personen noemen?quote:Op zondag 26 februari 2006 12:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[..]
Voor users met enig gevoel voor humor kan ik wel sympathie opbrengen; het mag leuk blijven. Voor users die handelen in strijd met de policy, niets bijdragen aan dit (sub)forum en dit vaker doen kan ik minder sympathie opbrengen.
quote:Op zondag 26 februari 2006 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
Kan je ook specifieke personen noemen?
Zo moeilijk is het verschil tussen een positieve dan wel negatieve bijdrage aan een subforum toch niet?quote:Op zondag 26 februari 2006 12:25 schreef flipsen het volgende:
Aha, volkomen subjectief dus, slechte zaak...
Speciaal voor jou een samenvatting hier.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:58 schreef flipsen het volgende:
Oh, er wordt verondersteld dat je de FAQ ook echt gaat lezen?
*zet zichzelf op het lijstje*quote:
Inderdaadquote:Op maandag 27 februari 2006 08:05 schreef k_man het volgende:
Lange vliegreizen
Heeft niks meer met vliegen te maken.
Opgeruimd en acties ondernomen.quote:Op maandag 27 februari 2006 08:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Acties zullen worden ondernomen.
Dat scheelt dan weer in opruimen van mijn kant. Merci.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:55 schreef DutchTrain het volgende:
Opgeruimd en acties ondernomen.
Do tell! Wie is geband???quote:Op maandag 27 februari 2006 10:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Opgeruimd en acties ondernomen.
Ah, ik nog niet zo te zien, ik heb zeker gevoel voor humorquote:
quote:Op maandag 27 februari 2006 09:55 schreef shmoopy het volgende:
Goedemorgen, het is weer maandag, en de eerste bans van deze week zijn voorrrrr....
CherrymoonTraxx en DiegoArmandoMaradona, weekban TRV wegens doorgaan met sc na diverse waarschuwingen.
Zodra TS kennis heeft genomen van jouw behulpzame posts zal een slotje volgen.quote:
Ik dacht achteraf, nu kan ik hem/haar ook net zo goed ff advies geven.quote:Op donderdag 2 maart 2006 07:52 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zodra TS kennis heeft genomen van jouw behulpzame posts zal een slotje volgen.
Staat meteen ook een stuk vriendelijker dan alleen een link naar een ander topic.quote:Op donderdag 2 maart 2006 07:53 schreef Jaguarized het volgende:
Ik dacht achteraf, nu kan ik hem/haar ook net zo goed ff advies geven.![]()
Idd.quote:Op donderdag 2 maart 2006 07:56 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Staat meteen ook een stuk vriendelijker dan alleen een link naar een ander topic.
Dat is een kwestie van tijd / gewenning. Als er meer centrale topics zijn dan vult het ook wat beter op.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:10 schreef Douwe het volgende:
Dit is niet echt handig zo, nu moet ik naar beneden scrollen voor een groot deel van de topics met nieuwe reacties
Klopt. Maar men wilde een scheiding aanbrengen in centrale topics en gewone topics.quote:Op maandag 6 maart 2006 22:46 schreef k_man het volgende:
Tja. Dat het went wil nog niet zeggen dat het beter is.
Op voorhand kan ik een heleboel voordelen noemen en een aantal nadelen. Maar laten we eerst eens afwachten hoe dit systeem in de praktijk werktquote:Op maandag 6 maart 2006 22:46 schreef k_man het volgende:
Tja. Dat het went wil nog niet zeggen dat het beter is.
Gewone discussietopics staan bovenaan, informatietopics staan apart. Een stuk overzichtelijker. Een heel nieuw subforum is natuurlijk dwaas. Probeer het nu gewoon een tijdje en kom dan met commentaar.quote:Op maandag 6 maart 2006 22:51 schreef Douwe het volgende:
Ja, maar halft TRV is 'Centraal'. Maak dan desnoods geen een heel nieuw subforum, dit is een halfzachte oplossing
En in andere subfora is de SC zelfs gecombineerd met de FAQ en/of FB. Daar is elk subforum vrij in om te beslissen wat daar het beste werkt.quote:Op maandag 6 maart 2006 22:54 schreef k_man het volgende:
Neem de slowchat. In GC is dat nu een centraal topic, hier is het sticky, in FOT is het nog een gewoon topic. Lekker duidelijk.
Ja, lekker overzichtelijk dat ik naar beneden moet scrollen voor een deel van de topicsquote:Op maandag 6 maart 2006 22:56 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Gewone discussietopics staan bovenaan, informatietopics staan apart. Een stuk overzichtelijker.
Beter dan ditquote:Een heel nieuw subforum is natuurlijk dwaas.
Ik heb het een tijdje geprobeerd. En ik vind het kutquote:Probeer het nu gewoon een tijdje en kom dan met commentaar.
Het was maar een voorbeeld.quote:Op maandag 6 maart 2006 22:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En in andere subfora is de SC zelfs gecombineerd met de FAQ en/of FB. Daar is elk subforum vrij in om te beslissen wat daar het beste werkt.
Is het sticky? Hey ja, dat zie ik nu ook ineens, das ook nog maar sinds kort dan.quote:Op maandag 6 maart 2006 22:54 schreef k_man het volgende:
Neem de slowchat. In GC is dat nu een centraal topic, hier is het sticky, in FOT is het nog een gewoon topic. Lekker duidelijk.
Dat is ook precies het voordeel / de bedoeling. De nieuw geopende topics zie je snel bovenaan staan en verdwijnen niet tussen allerlei centrale topics.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:33 schreef Jaguarized het volgende:
Snap overigens niet dat het ineens onderaan moet komen te staan. Daardoor vallen de centrale topics voor nieuwe users in TRV helemaal niet op. Het gevolg is dat deze nieuwe mensen een nieuw topic zullen openen omdat ze er geen centraal topic over kunnen vinden.
Donequote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:03 schreef Dizzee het volgende:
TT van NY-reeks moet zijn XXVII (27)
kan dat aangepast worden?
Het gaat niet om belangrijker of niet; het gaat erom dat er een scheiding is tussen centrale topics (en dan heb ik het niet over reeksen) en (nieuwe) topics met wat algemene vragen, nieuws, opmerkingen etc.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:24 schreef MaxPower het volgende:
Hmm ik kom toch voornamelijk in TRV voor topics over steden of landen.
(...)
Jammer dat hier de opsomtopics in welke landen je geweest bent etc belangrijker worden gevonden dan informatieve topics over steden en landen, iets waar TRV in mijn ogen om draait.
Zo, en nou ophouden met die onzin.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je iets beter kijkt had je kunnen zien dat ik al ergens postte dat het aan de mods per subforum is om te bepalen of en zo ja welke topics in dat subforum hiermee 'gemerkt' gaan worden.
In dat geval zou ik 'm adviseren nog enige tijd geduld te hebben en zich te richten op de feiten van het aantal nieuwe topics, aantal views en aantal posts vandaag in vergelijking met een gemiddelde werkdag.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:57 schreef flipsen het volgende:
Dat ie het onzin vindt?
Misschien moet er een polletje worden geopend om even duidelijk te laten zien hoeveel mensen het willen en niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:12 schreef k_man het volgende:
Hoe dan ook, ik heb hier nog geen user gezien die er positief over is. Nu begrijp ik van Brighteyes dat de mods per forum kunnen beslissen om het wel of niet toe te passen. Oftewel: schaf het af, alsjeblieft.
Duidelijk?
En je wou zeggen dat iemand daar al binnen 24 uur iets zinnigs over kan zeggen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:18 schreef Jaguarized het volgende:
Misschien moet er een polletje worden geopend om even duidelijk te laten zien hoeveel mensen het willen en niet.
Verklaar: 'handig'?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:29 schreef Douwe het volgende:
Geen zwaarwegende argumenten? Als geen van de users het handig vind, is dat dan geen zwaarwegend argument?
Wat is er minder slim / gemakkelijk te hanteren aan het feit dat de topics nu in vier bijelkaarhorende groepen zijn onderverdeeld in plaats van drie, waarvan één van de groepen een duidelijke mix is van enkele soorten topics?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:40 schreef Douwe het volgende:
Verklaring handig: Het is niet simpeler dan het was, eerder minder simpel.
Er hebben er ook al wel vier hier in/over TRV een mening gegevenquote:Verklaring geen van de users: Ik heb nog geen user gezien die er positief over is in TRV, alleen nog maar users die er negatief over zijn
Ja, daar ben ik het mee eens, dat de scheiding op zich wel handig is, maar de plaatsing is nu gewoon ruk, je moet er extra voor scrollen, levert volgens mij een hoop nutteloze topics op, en, het is gewoon niet handigquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat is er minder slim / gemakkelijk te hanteren aan het feit dat de topics nu in vier bijelkaarhorende groepen zijn onderverdeeld in plaats van drie, waarvan één van de groepen een duidelijke mix is van enkele soorten topics?
* Douwe zet 14 maart in de agendaquote:Er hebben er ook al wel drie hier in/over TRV een mening gegeven
Zoals gezegd: over een week kijken we verder
Vier groepen is handiger dan drie? En als we er nou eens vijf groepen van maken? Da's vast nog handiger dan. Of zes groepen? Of zeventien?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:45 schreef DutchTrain het volgende:
Wat is er minder slim / gemakkelijk te hanteren aan het feit dat de topics nu in vier bijelkaarhorende groepen zijn onderverdeeld in plaats van drie, waarvan één van de groepen een duidelijke mix is van enkele soorten topics?
Jij als TRV poster MOET toch weten dat nutteloze topics niet bestaanquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:49 schreef Douwe het volgende:
Ja, daar ben ik het mee eens, dat de scheiding op zich wel handig is, maar de plaatsing is nu gewoon ruk, je moet er extra voor scrollen, levert volgens mij een hoop nutteloze topics op, en, het is gewoon niet handig. Als beide groepen naast elkaar zouden staan zou het ideaal zijn.
Dan maken we wel 6958 groepen om precies te zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:50 schreef k_man het volgende:
Vier groepen is handiger dan drie? En als we er nou eens vijf groepen van maken? Da's vast nog handiger dan. Of zes groepen? Of zeventien?
De beweegredenen. Dat moet zo ondertussen toch wel doorgedrongen zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:01 schreef DutchTrain het volgende:
Wat begrijp je niet aan de huidige indeling
Juistquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Jij als TRV poster MOET toch weten dat nutteloze topics niet bestaan![]()
In een forum dat grotendeels bestaat uit centrale topics is het erg handig om die onderaan te zetten, jaquote:Over de plaatsing kan ik wel met je eens zijn, daarom heb ik juist in TRV zoveel topics centraal gemaakt, zodat ze hoger komen te staan. In de andere subfora zie je inderdaad dat de centrale topics ergens ver naar beneden staan. Mocht je er last van hebben, kun je altijd de instellingen wijzigen zodat je allen de topics van de laatste dag op je scherm krijgt. Dan wordt het al een stuk overzichtelijker.
Ja, inderdaad. Zo blijven korte vragen, leuke topics en topics die in korte tijd veel views en posts (kunnen) trekken bovenaan staan, waardoor ze niet verdwijnen tussen de vele centrale topics.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:05 schreef Douwe het volgende:
In een forum dat grotendeels bestaat uit centrale topics is het erg handig om die onderaan te zetten, ja
Zo staat het nu ook. Het is een kwestie van wennen dat je in plaats van op 3 plekken in de lijst van topics (stickies, topics, slotjes), nu op vier plaatsen kijkt (+centrale topics). De (nieuwe) topics zijn mijns inziens juist leuk en interessant om bovenaan te hebben staan. Het kan op deze manier meer aandacht opleveren voor de niet-centrale topics.De centrale topics zijn ook de langerlopende topics die velen al in hun AT hebben staan en waar makkelijk naar verwezen kan worden of mee gemerged kan worden.quote:Kunnen niet alle topics met nieuwe reacties onder elkaar, maar dan wel gescheiden? Dat zou al een hele verbetering zijn.
Nu zie je ook niet alle topics die er zijn op je scherm. Hoeveel je er ziet, kun je overigens zelf instellen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:09 schreef k_man het volgende:
Maar waarom zou het handig zijn dat de centrale topics onderaan bij elkaar staan?Geen idee. Het zijn namelijk ook niet álle centrale topics die je daar aantreft, maar alleen degene waarin het laatst gereageerd is. Dus als ik naar een centraal topic over Ouagadougou zoek en het onderaan niet zie, zegt dat nog niks.
Klopt, maar dat was het punt niet. Waarom zou je centrale topics bij elkaar onderaan willen hebben? Dat is wat ik me afvroeg. En het kan dus niet zo zijn dat ze daar dan handig, overzichtelijk állemaal bij elkaar staan, want dat is niet het geval.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:35 schreef DutchTrain het volgende:
Nu zie je ook niet alle topics die er zijn op je scherm. Hoeveel je er ziet, kun je overigens zelf instellen.
Zeker weten?quote:En als je een vraag hebt over Ouagadougou dan heb ik liever dat je een topic erover opent.
Als je alle centrale topics op je scherm wil moet je je instellingen veranderen. Maar dat is nou niet echt praktisch. Het gaat erom dat je de topics ziet waarin het laatst gereageerd is. Je mag er van uit gaan dat dit de meest aantrekkelijke / meest gevraagd topics zijn, zoals dat in de oude situatie ook was.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:56 schreef k_man het volgende:
Klopt, maar dat was het punt niet. Waarom zou je centrale topics bij elkaar onderaan willen hebben? Dat is wat ik me afvroeg. En het kan dus niet zo zijn dat ze daar dan handig, overzichtelijk állemaal bij elkaar staan, want dat is niet het geval.
Ja, natuurlijk.quote:Zeker weten?En als het nou niet Ouagadougou is, maar Parijs? Mag ik daar dan zodadelijk een nieuw topic over openen als ik een leuk hotelletje zoek? En mag Leep dat dan morgen? En boskov overmorgen? Waarom hebben we dan überhaupt nog centrale topics?
Ik begrijp dat jij liever zo min mogelijk topics (= nieuwe users, kennis en discussie) in TRV wil hebben?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:21 schreef Douwe het volgende:
Dan gebeurd er dus hetzelfde als nu, maar net dubbel werk. Immers, we moeten users steeds op de centrale topics wijzen, er moeten meer topics worden gesloten... Handig
Mergen ofwel samenvoegen van topics is ook een optie die veel wordt gebruikt in TRV. En zoals gezegd wordt niet iedereen verwezen naar het centrale topic. Als je een topic vindt, dan zie je door het icoontje meteen of het wel of niet het centrale topic is.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:25 schreef Douwe het volgende:
Nee, maar het enige wat je dan nu doet is het kunstmatig kweken van meer topics, gezien al die topics gesloten gaan worden omdat we iedereen gaan verwijzen naar het centrale topic. Schiet je alsnog niks mee op.
Die worden door deze tweedeling juist gestimuleerd; nieuwe topics zullen immer minder snel verdwijnen tussen alle andere topics.quote:Stimuleer liever de komst van leuke, originele topics.
Ik wíl dat ook helemaal niet. Godsamme zeg. Lees nou eens een keer wat ik zeg. Voor de derde keer: wáárom staan ze onderaan? Je geeft zelf al aan dat er niks verandert tov de oude situatie, zij het dat de centrale topics nu verbannen zijn naar de onderste regionen, zodat ze minder makkelijk worden opgemerkt. Waarom? Is dat een voordeel?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:17 schreef DutchTrain het volgende:
Als je alle centrale topics op je scherm wil moet je je instellingen veranderen. Maar dat is nou niet echt praktisch. Het gaat erom dat je de topics ziet waarin het laatst gereageerd is. Je mag er van uit gaan dat dit de meest aantrekkelijke / meest gevraagd topics zijn, zoals dat in de oude situatie ook was.
Oh ja. Dat ik daar niet opgekomen was.quote:Ja, natuurlijk.
![]()
Die centrale topics zijn niet anders dan de topics die we voorheen hadden en kunnen we gebruiken om:
1. Users met kennis over de stad / land bijelkaar te brengen
2. Users met vragen informatie te kunnen bieden en vragen te laten stellen
dit betekent dat we
1. De users in het centrale topic kunnen wijzen op een nieuw topic met een specifiek vraag
2. De user die een nieuw topic opent kunnen verwijzen naar het centrale topic
na verloop van tijd kan
1. Het nieuwe topic gemerged worden met het centrale topic
2. De belangrijkste info overgenomen worden in het centrale topic en het nieuwe topic gesloten
Dit zijn slechts enkele van de mogelijkheden die er zijn. De ene keer zal een topic gesloten worden, met een verwijzing, de andere keer blijft het open voor discussie. Dat is iets dat de moderators bepalen op basis van vele factoren![]()
Geen zwaarwegend argument?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En je wou zeggen dat iemand daar al binnen 24 uur iets zinnigs over kan zeggen.
Dat doe ik dan ook maar niet, behalve dan dat we eerst eens gaan kijken naar het aantal nieuwe topics, het aantal post en views die er de komende dagen zijn.
Voorlopig heb ik nog geen zwaarwegende argumenten voor of tegen gezien.
Volgende week komen we er wel op terug
Je bedoelt lager.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Jij als TRV poster MOET toch weten dat nutteloze topics niet bestaan![]()
Over de plaatsing kan ik wel met je eens zijn, daarom heb ik juist in TRV zoveel topics centraal gemaakt, zodat ze hoger komen te staan. In de andere subfora zie je inderdaad dat de centrale topics ergens ver naar beneden staan. Mocht je er last van hebben, kun je altijd de instellingen wijzigen zodat je allen de topics van de laatste dag op je scherm krijgt. Dan wordt het al een stuk overzichtelijker.
Ja dat is dus een voordeel voor de nieuw geopende topicsquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:58 schreef k_man het volgende:
Voor de derde keer: wáárom staan ze onderaan? Je geeft zelf al aan dat er niks verandert tov de oude situatie, zij het dat de centrale topics nu verbannen zijn naar de onderste regionen, zodat ze minder makkelijk worden opgemerkt. Waarom? Is dat een voordeel?
Jij vroeg zelf om de achterliggende gedachten, die heb ik dan maar voor je uitgeschreven. Oplossingen bestaan niet. Wel gedachten over hoe we zaken kunnen aanpakken.quote:Een tip: als je zoveel tekst nodig hebt om uit te leggen dat het heel logisch is... misschien is het dan toch niet zo logisch...![]()
Je weet toch dat ik alleen in TRV kom?quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kijk eens rond in andere subfora, dan zie je wat ik bedoel![]()
Postopkrikken is in TRV net als in de rest van het forum niet toegestaan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 02:59 schreef MaxPower het volgende:
Het is natuurlijk maar net wat de doelstelling van dit subforum is, maar reeksen en opsomtopics zijn naar mijn mening vooral postopkrikkers en van weinig toegevoegde waarde in dit subforum.
Alle topics in TRV zijn nuttig. Alleen in KLB en ONZ mag je niet nuttige topics openen. Het is wel altijd de bedoeling om in topics enige discussie te hebben, vragen te kunnen stellen en informatie uit te wisselen.quote:En het argument dat deze topics wegvallen tussen de centrale topics... tsja.... Ik denk dat het andersom is. De centrale nuttige topics vallen weg tussen alle onzin.
Dat is je goed rechtquote:edit: ook in mijn vaste forum VBL ben ik tegen reeksen en opsomtopics, dat dat ff duidelijk is.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:26 schreef Jaguarized het volgende:
Je weet toch dat ik alleen in TRV kom?![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:33 schreef DutchTrain het volgende:
TVP's en storende niet serieuze opmerkingen worden over het algemeen direct weggehaald.
Ik vind dit een niet serieuze opmerkingquote:
Hej die hebben we ook nog.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:23 schreef flipsen het volgende:
Ik geef UIO de kans...
Lekker belangrijkquote:Op donderdag 9 maart 2006 18:07 schreef k_man het volgende:
Hé, trek je vooral niks aan van wat de users vinden. Wat weten die er tenslotte nou van?
Als je hier niets te melden hebt, kun je inderdaad beter wegblijven. Want anders....quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:08 schreef static het volgende:
Pas maar op, anders volgen er maatregelen.
Mijn weken hebben 7 dagenquote:Op zondag 12 maart 2006 21:14 schreef k_man het volgende:
Is de week al om?
Dat klopt. Deze worden binnenkort samengevoegd.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:37 schreef APK het volgende:
Ik zie eigenlijk inmiddels weinig verschil tussen:
Thailand #9 - Land Of Smiles.... en 3weken door Thailand
quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:43 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat klopt. Deze worden binnenkort samengevoegd.
Daarbij komt dan de specifieke vraag die vele reacties opgeleverd heeft in het centrale topic te staan, waarin alle informatie verzameld wordt. Hét grote voordeel van centrale topics
Als je de moeite had genomen om je eens te verdiepen in het postgedrag en het aantal views in beide topics en in soortgelijke topics had je kunnen zien dat je ongelijk hebt.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:09 schreef Jaguarized het volgende:
Volgens mij had dat topic beter meteen gesloten kunnen worden en had je de TS kunnen verwijzen naar het reeds bestaande topic.![]()
Dat heb ik natuurlijk gedaan. Als een topic een vraag bevat waar ook al een groot en centraal topic over is, dan vind ik het een dubbel topic.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen om je eens te verdiepen in het postgedrag en het aantal views in beide topics en in soortgelijke topics had je kunnen zien dat je ongelijk hebt.
Het is hier een forum
User A zegt: Ik ga naar Brussel voor 5000 euroquote:Op woensdag 15 maart 2006 09:16 schreef Jaguarized het volgende:
Is dit nu eigenlijk gewoon een opsomtopic waar je alleen bedragen mag noemen en er niet op mag reageren?Als ik een bepaald bedrag voor een bepaalde bestemming waar ik zelf ben geweest, veel vind, dan is het mijns inziens niet verboden om te zeggen dat ik het duur vind. Zet anders even in de OP dat het niet de bedoeling is dat je zegt dat iets duur vind en dat dit topic louter bedoelt is om een bedrag te noemen + eventueel een kleine toelichting.
![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:20 schreef Jaguarized het volgende:
Dat heb ik natuurlijk gedaan. Als een topic een vraag bevat waar ook al een groot en centraal topic over is, dan vind ik het een dubbel topic.
Natuurlijk is het hier een forum, daar discussieer je, daarom geef ik mijn mening ook.
Dat is wat ik bedoeldequote:Op woensdag 15 maart 2006 09:23 schreef snoekieboe het volgende:
Het lijkt tegenwoordig bijna stoer om de te kunnen zeggen dat je voor een paar honderd euro goedkoper naar dezelfde bestemming bent geweest als een ander.
Wat velen daarbij niet vermelden is aan welke standaard hun verblijf voldeed.
Klopt, dus je kan vragen om die uitleg, in plaats van impliciet te zeggen dat hij/zij een ***** is omdat het veel goedkoper kan.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:29 schreef Jaguarized het volgende:
Als de poster wat meer informatie geeft als bv: "dat is inclusief hotel, vervoer, excursies, marathon-ticket, eten en drinken, verjaardagscadeau, binnenlandse vlucht en vergunningen", dan zal een algemene "veel te duur" reactie minder snel gepost worden door iemand.
Waarom moet je daar naar vragen?quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Klopt, dus je kan vragen om die uitleg, in plaats van impliciet te zeggen dat hij/zij een ***** is omdat het veel goedkoper kan.
Geenmaar
dus
Zie hierbovenquote:Op woensdag 15 maart 2006 09:35 schreef snoekieboe het volgende:
Maar ipv meteen de roepen dat iets veel te duur is had je dus ook kunnen vragen wat iemand voor dat geld allemaal gaat doen daar. ( zoals Dutchtrain al aangaf).
En het wel of niet slecht gaan met de economie heeft niets te maken met MIJN financiele toestand, ik hoef ( gelukkig ) niet te bezuinigen op vakanties etc.
He gelukkig, ik hoopte al dat ik vannacht een beetje goed zou kunnen slapen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:38 schreef snoekieboe het volgende:
Ok dan is dat misverstand ook weer uit de wereld![]()
2 ruggen voor 1 persoon zou ook wel bizar duur zijn![]()
We hadden eigenlijk jou in gedachten Flipsen. Vandaar dat we iedere keer over onze harten strijken als je weer loopt te chatten.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:41 schreef flipsen het volgende:
Wanneer word jij de nieuwe mod Jag?
Brabander zekerquote:
Die wilde ik net laten mergen met die andere Nepal topics van dezelfde TS en het centrale Nepal topic.quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:18 schreef k_man het volgende:
Reisfoto's Nepal (rafting, trekking en mountainbiking !)
Spam.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:24 schreef flipsen het volgende:
Kom op zeg, échte TRV'ers willen nog niet dood gevonden worden in een CP complex![]()
Dat is inderdaad de beste om wat te weten te komen over CPquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:08 schreef rubbereend het volgende:
ik heb al wat gevonden Bungalowparken
Wat inmiddels al meer dan een week is.quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:56 schreef k_man het volgende:
Hoe zit dat nou met die evaluatie na een week?
In het kort de resultaten van week 1:quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:02 schreef k_man het volgende:
En zijn er nou significant meer topics? Meer views?
Doe die oogkleppen 'ns af.quote:
Waarom heb je hem weggehaald dan?quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:36 schreef DutchTrain het volgende:
- Hier stond nog een serieuze reactie -
Wegens gebrek aan serieusheid van jullie kant.quote:
Natuurlijk mag je het er niet mee eens zijn. Maar na één keer was dat ook wel duidelijk.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:40 schreef Jaguarized het volgende:
Zeg je nu dat je het ergens niet mee eens mag zijn?
Le-zenquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:40 schreef Jaguarized het volgende:
Als je 60 en 30 keer meer views in een topic/vraag weet te genereren in een week, dan kan ik k_man geen ongelijk geven in het feit dat die getallen nogal ongeloofwaardig overkomen.
Maar als mijn rekensommetje niet klopt, dan ben ik benieuwd hoe het wel zit.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:53 schreef Jaguarized het volgende:
Als je het overigens zo waardeert dat we al die reizigers voorzien van goede informatie, reisadviezen, lagere vluchtkosten en andere nuttige informatie, dan zou ik ook niet weten waarom je geen feedback kan accepteren.
Wat k_man zegt onder andere. Wat ik probeer te zeggen is dat je wel al die nuttige posts van ons accepteert maar zodra we wat te klagen hebben lijkt het net of het allemaal teveel wordt en schilder je het af als niet-serieus.quote:
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:58 schreef Jaguarized het volgende:
Wat ik probeer te zeggen is dat je wel al die nuttige posts van ons accepteert maar zodra we wat te klagen hebben lijkt het net of het allemaal teveel wordt en schilder je het af als niet-serieus.
Jag is ook nog een relatieve newbie hoorquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:55 schreef k_man het volgende:
Ik begrijp dat DT liever heeft dat we hier niet meer komen dan dat we kritiek leveren.
DT heeft kennelijk liever nieuwe users, ook al gaat dat ten koste van oldbies als wij.
Je moest eens weten hoe leuk het isquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:49 schreef flipsen het volgende:
Wat ik me afvraag he... heeft DT al spijt dat ie ooit als mod is begonnen...
Dat ligt aan je instellingen. Ik neem aan dat je die dan op 5 dagen hebt staan.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:07 schreef Jaguarized het volgende:
Even voor de statistieken, van alle topics die momenteel in de TRV lijst staan op de 1e pagina excl de sticky topics, zijn er 39 normale topics en 32 centrale topics....
Ohja, ik zit niet onder de 100.000.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:06 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jag is ook nog een relatieve newbie hoor![]()
Zelfs niet onder de 10.000quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:08 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ohja, ik zit niet onder de 100.000.![]()
Jawel maar je baseert die 60 keer ergens op. Anders kan je natuurlijk net zo goed 30 gebruiken. Of 10.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Le-zen![]()
Er staat tot 60x en tot 30x.
Vergelijk eens: Zomervakantie 7-10 dagen naar de zon met 5 posts en 149 views (in 24 dagen met Waar goedkoop naartoe voor strand, blauwe zee en cultuur met 43 posts en 801 views (in 14 dagen, bleef net boven de centrale topics hangen toen die ingevoerd werden)
Nee, al die mensen die topics geopend hebben met een vraag hebben geklaagd dat er teveel mensen gereageerd hebben en dat ze nu absoluut niet meer weten wat ze allemaal moeten gaan zien en doen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:09 schreef k_man het volgende:
Die getalletjes zeggen me eigenlijk weinig en ze zijn wel erg vanuit een bepaald standpunt berekend natuurlijk.
Is er inmiddels ook maar één user die zich positief over de recycletopics heeft uitgelaten?
We waren er niet allemaal zo vroeg bij he.quote:
En ik was niet serieus?quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:11 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, al die mensen die topics geopend hebben met een vraag hebben geklaagd dat er teveel mensen gereageerd hebben en dat ze nu absoluut niet meer weten wat ze allemaal moeten gaan zien en doen.
Als ik die hele uitleg en vergelijking hier neer zet krijg ik weer commentaar dat het wel erg veel tekst en uitleg vergt en dat het dus niet goed kan zijnquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:10 schreef Jaguarized het volgende:
Jawel maar je baseert die 60 keer ergens op. Anders kan je natuurlijk net zo goed 30 gebruiken. Of 10.
Omdat niet iedereen zijn bek opentrekt is het een feitelijke verbetering?quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het gaat er mij om dat een feitelijke verbetering voor velen anderen
Godzijdank wel zeg, wat zou het toch een perfectionistische wereld zijn anders.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Conclusie: we zijn het niet eens. Dat komt wel vaker voor tussen mensen.
Het is alleen een beetje sneu dat eigenlijk niemand van de oldbies hier het met je eens lijkt te zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:14 schreef DutchTrain het volgende:
Conclusie: we zijn het niet eens. Dat komt wel vaker voor tussen mensen.
Kunnen de users dat instellen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat ligt aan je instellingen. Ik neem aan dat je die dan op 5 dagen hebt staan.
Dat vind ik nou weer een kulargument.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is alleen een beetje sneu dat eigenlijk niemand van de oldbies hier het met je eens lijkt te zijn.![]()
Niet permanent, dat moet je steeds aanklikken onderaan de pagina.quote:
Oh? Veranderingen zijn goed als de crew dat vindt? Wat de users ervan vinden - die dit forum z'n hele bestaansrecht verschaffen - doet er niet toe?quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:19 schreef static het volgende:
[..]
Dat vind ik nou weer een kulargument.
Als je het topic terugleest zie je dat er enkele feiten genoemd zijn. Als je hier in TRV kijkt zul je die ook terugzien.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:16 schreef static het volgende:
Omdat niet iedereen zijn bek opentrekt is het een feitelijke verbetering?
Dat is nu het mooie van cijfers. Je kunt ze interpreteren op de manier die jij wilt.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:24 schreef k_man het volgende:
De benaming 'feiten' lijkt me lichtelijk overdreven. Met hetzelfde gemak kan ik cijfers bij elkaar zoeken die het tegenovergestelde 'bewijzen'.
Jij doet het voorkomen alsof de mening van oldbies zwaarder weegt dan degenen die hier minder lang rondhuppelen. Dát bedoel ik met kulargument.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh? Veranderingen zijn goed als de crew dat vindt? Wat de users ervan vinden - die dit forum z'n hele bestaansrecht verschaffen - doet er niet toe?
Nee, gegoochel met cijfers naar eigen interpretatie als een feit presenteren is het.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je het topic terugleest zie je dat er enkele feiten genoemd zijn.
Niet per definitie. Maar het zijn wel de mensen die nog steeds de grootste bijdrage leveren aan TRV.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:41 schreef static het volgende:
[..]
Jij doet het voorkomen alsof de mening van oldbies zwaarder weegt dan degenen die hier minder lang rondhuppelen. Dát bedoel ik met kulargument.
Voor kwaliteit heb je wel massa nodig die kan bestaan uit betweterige oldbies, andere FOK!'ers en toevallig voorbijsurfende buitenstaanders.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:39 schreef Liejannuh het volgende:
Overigens vind ik meer views en meer posts nou niet per definitie een verbetering voor een forum.
*mompelt iets over kwantiteit en kwaliteit*
Ow, vertel? Welke oldbies hebben de afgelopen maand de grootste 'bijdrage' aan TRV geleverd?quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:44 schreef k_man het volgende:
Niet per definitie. Maar het zijn wel de mensen die nog steeds de grootste bijdrage leveren aan TRV.
Wij hebben duidelijk andere definities van kwaliteit.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor kwaliteit heb je wel massa nodig die kan bestaan uit betweterige oldbies, andere FOK!'ers en toevallig voorbijsurfende buitenstaanders.
Als die sowieso niet aangetrokken worden door enig topic in TRV zullen ze hier niet snel terug komen.
Betweterige oldbies? Je weet je steeds meer te verlagen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:45 schreef DutchTrain het volgende:
Voor kwaliteit heb je wel massa nodig die kan bestaan uit betweterige oldbies, andere FOK!'ers en toevallig voorbijsurfende buitenstaanders.
Als die sowieso niet aangetrokken worden door enig topic in TRV zullen ze hier niet snel terug komen.
En dankjewel he.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Niet per definitie. Maar het zijn wel de mensen die nog steeds de grootste bijdrage leveren aan TRV.
Kwaliteit en massa in één zin?quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor kwaliteit heb je wel massa nodig
Stap dan van die definitie af want het is een redelijk onzinnige als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:44 schreef k_man het volgende:
[..]
dat bedoel ik ja, je hebt wel wat verschillende users nodig die af en toe langs komen om reacties te geven; niet een handjevol dat in alle topics reageert.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:04 schreef static het volgende:
Kwaliteit en massa in één zin?
Zoiets als kwantiteit voor kwaliteit bedoel je?
Inconsequentie is het enige juiste woord met betrekking tot deze onzinnige maatregel.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:16 schreef DutchTrain het volgende:inconsequentie van het forumbreed invoeren zorgt voor een langere gewenningstijd om op 5 plekken in de subforumindex te kijken in plaats van 4.
Het is geen maatregel, het is een optie, die in elk subforum toegepast kan worden, net als de optie om een topic sticky te makenquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:49 schreef Arcee het volgende:
Inconsequentie is het enige juiste woord met betrekking tot deze onzinnige maatregel.
Ah, net zoals de twee Thailand topics.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:15 schreef DutchTrain het volgende:
Door de zichtbaarheid van de laagdrempelige 'hoeveel kost jouw vakantie' topics zijn er meer users die ook een kijkje hebben genomen in de andere topics of zelf topics hebben geopend althans die zou een verklaring kunnen zijn dat er door sommigen een topic geopend is, zoals de inmiddels gemergde topics over berlijn, budapest en nepal
Dank je.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het is geen maatregel, het is een optie,
Ach, volgens DutchTrain is het beter zo. \Geloof het nou maarquote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:05 schreef APK het volgende:
[..]
Ah, net zoals de twee Thailand topics.![]()
Het centrale topic krijgt een schop naar beneden, iemand opent een nieuw topic en een andere groep gaat daar verder.
Zoals je ziet levert zo'n vraag veel meer reacties en views op van users die anders nooit in het centrale topic zouden komen. De vraag zou in het centrale topic tussen andere zaken verdwijnen en het centrale topic moedigt vanwege de titel niet uit om er op te klikken als die in de AT lijst staat.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:05 schreef APK het volgende:
Ah, net zoals de twee Thailand topics.![]()
Het centrale topic krijgt een schop naar beneden, iemand opent een nieuw topic en een andere groep gaat daar verder.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:18 schreef DutchTrain het volgende:
Zoals je ziet levert zo'n vraag veel meer reacties en views op van users die anders nooit in het centrale topic zouden komen. De vraag zou in het centrale topic tussen andere zaken verdwijnen en het centrale topic moedigt vanwege de titel niet uit om er op te klikken als die in de AT lijst staat.
TS in dat topic heeft de mogelijkheid gekregen om te reageren in het centrale topic en de users in het centrale topic hebben een link gekregen naar de vraag om daarop te reageren. En zoals gezegd worden die twee topics na verloop van tijd weer samengevoegd. Wat is nu het probleem?
Dude, serieus. Neem even vakantie en lees die post daarna nog eens rustig door.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:53 schreef DutchTrain het volgende:
Wat begrijp je hier niet aan?
Wat is er zo vreemd aan de titel Thailand #9 - Land Of Smiles....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:18 schreef DutchTrain het volgende:
De vraag zou in het centrale topic tussen andere zaken verdwijnen en het centrale topic moedigt vanwege de titel niet uit om er op te klikken als die in de AT lijst staat.
Herhaling van zetten en crosspostings?quote:TS in dat topic heeft de mogelijkheid gekregen om te reageren in het centrale topic en de users in het centrale topic hebben een link gekregen naar de vraag om daarop te reageren. En zoals gezegd worden die twee topics na verloop van tijd weer samengevoegd. Wat is nu het probleem?
Onderaan staan de slotjes, halverwege de centrale topicsquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:40 schreef YPPY het volgende:
Die topics onderin vind ik trouwens ook irritant
Dus met de topics later samenvoegen is dat dan dus toch opgelostquote:en ik denk dat je uit een topic zoals die serie van Thailand veel meer kunt halen dan uit steeds losse kleine topicjes.
Als je antwoord wil op al je vragen, typ je wat in google in of koop je een reisgids. Dit is een forum waar iedereen z'n mening mag geven, nieuwe inzichten mag verkondigen of zijn ervaringen mag delen. Het is hier geen statische database met informatie.quote:Mensen gaan echt niet vijf keer antwoord geven op dezelfde vraag.
Half beantwoordquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:42 schreef DutchTrain het volgende:
Je wil een willekeurig voorbeeld in 2 minuten gevonden:
Hier: Thailand #8 (Phat Phak Ruam = Stir Fried Vegetables) wordt een vraag gesteld, die wordt in twee posts half beantwoord en het gaat verder met de slow chat over Thailand.
Dat is een ander idee wat geprobeerd is. Maar dan zou je bijna alle slowchat in die topics moeten verbieden en dan zie je de experts en locals niet meer terugquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:46 schreef YPPY het volgende:
Je kunt ook proberen de 'reeksen' toegankelijk te houden voor buitenstaanders, dan sla je twee vliegen in 1 klap. Zeker als de 'buitenstaanders' er ook weer mee gaan posten met handige tips.
Dat is een kwestie van gewenning met het daarbij eerder genoemde probleem van inconsistentiequote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:48 schreef YPPY het volgende:
Eerst komen de sticky's, dan de gewone topics en dan pas die pijltjes. Onderste helft dus.
Ik vergeet het iig steeds om daar te kijken.
Als je daarvoor een voorstel hebt, zien we dat graag.quote:Is het later samenvoegen dan niet symtoombestrijding? Dat de slowchatlandenplaatsentopics blijkbaar niet toegankelijk genoeg zijn? Het lijkt mij handiger (en uiteindelijk tijdsbesparender) om dan wat aan de oorzaak te doen.
Precies. En daarom zijn we voorstander van veel nieuwe topics en vragenquote:Als je wilt voorkomen dat mensen dit forum als veredelde reisgids gebruiken, kun je het wel sluiten. Bijna alles is al ergens anders besproken.
Het is wel een beetje erg dus?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:42 schreef DutchTrain het volgende:
Daar hoort ook wat slowchat bij en dat is niet helemaal niet erg.
Dat staat hierboven uitgelegd.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:03 schreef Arcee het volgende:
Het is wel een beetje erg dus?
Jij probeert net zo goed je gelijk te krijgen zonder dat je komt met ideeën om de topics toegankelijker te maken, meer views en posts te krijgen en het imago van TRV te verbeteren.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:57 schreef k_man het volgende:
Het begint zo onderhand tamelijk krampachtig te worden. Moet je hoe dan ook je gelijk halen ofzo?
Het gaat mij om alle forums, niet om TRV specifiek. Alleen jij gaat er hier op in, dus vandaar de discussie hier.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:07 schreef DutchTrain het volgende:
Dat staat hierboven uitgelegd.
Maar ik hoor ook graag van jou je mening over hoe we het imago van TRV kunnen verbeteren, meer posts en views kunnen krijgen en we er meer discussie kan ontstaan in de topics
Dat lijkt me dan weer niet zo zinvol. Voor zover ik weet kunnen de mods per forum beslissen of en hoe ze het toepassen. Dus afschaffen in TRV hoeft dan niks te betekenen voor de andere fora.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het gaat mij om alle forums, niet om TRV specifiek. Alleen jij gaat er hier op in, dus vandaar de discussie hier.
Je zou (eventueel per topic) kunnen kijken waarom er maar 1 clubje is. Misschien is het zo'n speciale bestemming, dat er gewoon maar weinig mensen wat over te vertellen hebben. Maar zo'n bestemming als Thailand, of Italie, daar gaan super veel mensen heen en daar verwacht je dus ook meer activiteit. Waarom gaan ze daar dan slowchatten? Weten ze het 'echte' sc topic wel te vinden? Of willen ze daar niet posten? Of is de sc heel topic specifiek? Is die dan ook hinderlijk voor anderen? Soms kan het juist een voordeel zijn, omdat je als nieuweling makkelijk opgenomen wordt. Worden vragen die in het topic gesteld worden beantwoord? Een vragensteller mag best wat moeite doen en terugkomen in een topic als het antwoord niet duidelijk is en doorvragen. Daar haal je vaak het meeste uit.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:55 schreef DutchTrain het volgende:
Als je daarvoor een voorstel hebt, zien we dat graag.
Een goede OP met wat vragen, antwoorden en foto's werkt bijvoorbeeld erg goed, maar houdt niet tegen dat het soms bij een (klein) clubje in één topic blijft.
Nee, klopt. We kunnen ook gerust in elk subforum apart nog een keer dezelfde discussie voeren.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:20 schreef k_man het volgende:
Dat lijkt me dan weer niet zo zinvol. Voor zover ik weet kunnen de mods per forum beslissen of en hoe ze het toepassen. Dus afschaffen in TRV hoeft dan niks te betekenen voor de andere fora.
Er is ook een discussie in FB over, maar dat vlot idd niet zo erg.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:23 schreef Arcee het volgende:
Nee, klopt. We kunnen ook gerust in elk subforum apart nog een keer dezelfde discussie voeren.
En dat zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:24 schreef k_man het volgende:
Er is ook een discussie in FB over, maar dat vlot idd niet zo erg.
OK. In veel andere subfora vind ik het ook onzin of is de uitvoering wat minder.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:16 schreef Arcee het volgende:
Het gaat mij om alle forums, niet om TRV specifiek. Alleen jij gaat er hier op in, dus vandaar de discussie hier.
Allemaal vragen waar wij ons ook mee bezig houden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:23 schreef YPPY het volgende:
Je zou (eventueel per topic) kunnen kijken waarom er maar 1 clubje is. Misschien is het zo'n speciale bestemming, dat er gewoon maar weinig mensen wat over te vertellen hebben. Maar zo'n bestemming als Thailand, of Italie, daar gaan super veel mensen heen en daar verwacht je dus ook meer activiteit. Waarom gaan ze daar dan slowchatten? Weten ze het 'echte' sc topic wel te vinden? Of willen ze daar niet posten? Of is de sc heel topic specifiek? Is die dan ook hinderlijk voor anderen? Soms kan het juist een voordeel zijn, omdat je als nieuweling makkelijk opgenomen wordt. Worden vragen die in het topic gesteld worden beantwoord? Een vragensteller mag best wat moeite doen en terugkomen in een topic als het antwoord niet duidelijk is en doorvragen. Daar haal je vaak het meeste uit.
Als je nu al kan aantonen of het wel of niet werkt vind ik dat erg knap. We zijn net een week verder. Ik heb voorbeelden gegeven in welke situaties het wel werkt en die wegen voor ons op tegen de nadelen op dit moment. Dat is een situatie die over drie weken heel anders kan zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:17 schreef k_man het volgende:
Kijk, het is prima om af en toe nieuwe dingen uit te proberen. We hebben het nu geprobeerd en het bevalt gewoon niet. Dan moet je ook een grote jongen zijn en dat toe durven geven.
Nee, het is niet overdreven veel werk. Het gaat er niet om in te geloven, maar of het aantoonbaar werkt. Ik heb voorbeelden van situaties waarin het nu werkt. Dat kan zoals gezegd allemaal nog veranderen.quote:Het zal vast een heel werk geweest zijn om al die topics uit te zoeken en te beslissen wat centraal gemaakt werd. Het zal ook wel weer een heel werk zijn om het ongedaan te maken. Erg vervelend, zeker als je er zelf nog steeds in gelooft. Alle begrip hoor.
Ik verwacht ook niet dat Blik, jack4ya, nielspan, MLF, sjippen, Mokwai, Karina, suikerkwekje, JeFFJuH en vele anderen zich echt bezig hielden hiermee, toen zij hun eerste post in TRV maakten of hun eerste topic hier openden.quote:Het is alleen zo jammer dat je de enige lijkt die het nog steeds een goed plan vindt. Ik heb nog steeds geen enkele user gezien die er blij mee is. En volgens mij is het forum toch nog steeds voor de users.
Voorbeelden daarvan zijn het vragen om een OP voor het nieuwe Parijs topic, die k_man toen gemaakt heeftquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:40 schreef YPPY het volgende:
Reageer ander zelf een tijdje wat meer in topics waarvan je vindt dat ze anders kunnen. Dan krijg je ook reacties van de gebruikers daar en ms kun je op die manier al wat veranderen.
We hebben het nu ruim een week geprobeerd ja. Dan kun je wel aankomen met wat - op z'n minst - discutabel geïnterpreteerde cijfers, maar dat zegt me veel minder dan alle ontevreden reacties hier.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:42 schreef DutchTrain het volgende:
Als je nu al kan aantonen of het wel of niet werkt vind ik dat erg knap. We zijn net een week verder.
Het motiveert niet bepaald om energie in zoiets te steken als er naast het 'centrale topic' nog van alles en nog wat geduld wordt hoor.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:45 schreef DutchTrain het volgende:
Voorbeelden daarvan zijn het vragen om een OP voor het nieuwe Parijs topic, die k_man toen gemaakt heeft
Met 'hier' bedoel je TRV? Of bedoel je FOK! ?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:50 schreef k_man het volgende:
We hebben het nu ruim een week geprobeerd ja. Dan kun je wel aankomen met wat - op z'n minst - discutabel geïnterpreteerde cijfers, maar dat zegt me veel minder dan alle ontevreden reacties hier.
Daarover is intern geëvalueerd. En met de uitkomsten uit die evaluatie zou ik graag wat doen.quote:Ik krijg haast het idee dat TRV in grote problemen verkeert. Alles moet uit de kast getrokken worden voor meer topics, meer views, meer users. Of dat het nou leuker maakt in TRV of niet. Heb je zelf bedacht dat we die kant op moeten of vindt het bevoegd gezag dat TRV niet goed genoeg loopt ofzo?
Wat wordt er dan 'geduld' dat in strijd is met de OP van een centraal topicquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:51 schreef k_man het volgende:
Het motiveert niet bepaald om energie in zoiets te steken als er naast het 'centrale topic' nog van alles en nog wat geduld wordt hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |