Mijn ervaring is dat je aan een bankpasje genoeg hebt. En een creditcard is ook aan te raden, je hebt dan meteen een backup voor het geval je om de een of andere reden geen geld meer van je bankrekening kunt halen (pasje stuk, limiet bereikt etc).quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:00 schreef sizzler het volgende:
Ik hoorde trouwens dat je beter Amerikaanse Dollars mee kon nemen dan Baths. Heeft iemand daar ervaring mee?
quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:35 schreef APK het volgende:
Als je wat extra cash meeneemt heb je binnen een dag een vriendin.
Geen idee maar ik meld me bij deze aan.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:05 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Wanneer is die FOK Travel Meet op Ko Samet ?
Eerst zien, dan geloven.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:05 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Heb zelf weer een drukke dag achter de rug....barkrukken, lounge-stoelen en een pickup truck vol met orchideeen en andere planten gekocht voor de bar die er inmiddels geweldig uit ziet!
quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:05 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Barkeepers, huishoudsters, manesjes van alles en speedboatdrivers verdienen op Ko Samet tussen de 3.500 en 5.000 Baht per maand + slaapplek.
Heb zelf weer een drukke dag achter de rug....barkrukken, lounge-stoelen en een pickup truck vol met orchideeen en andere planten gekocht voor de bar die er inmiddels geweldig uit ziet!
(Bloeiende orchidee van circa 70 cm kost hier maar 50 cent !! )
Morgen krijgen we de sleutels van de bungalows...en alhoewel ze volledig zijn ingericht denken we toch een paar dagen nodig te hebben om ze naar ons idee "af" te maken...
Kregen vandaag van de eigenaar te horen dat we voor de 3e en 4e febr. volgeboekt zijn met Thaise filmsterren !...ze huren de hele toko elk jaar voor een weekend af voor een private party....hahahaaa...wij krijgen het geld voor de bungalows en we hopen dat ze de hele dag in onze bar champage drinken![]()
Toch wel vreemd om een eigen bungalowresort te hebben...ben de laatste week maar 1 keer wezen stappen en hoop constant dat er een wolk voor de zon komt...strand opruimen en palmbomen snoeien is zwaar werk hihiii
Als het tussen begin en halverwegen mei is kan ik er misschien ook bij zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:11 schreef Shakermaker het volgende:
[..]
Geen idee maar ik meld me bij deze aan.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:44 schreef APK het volgende:
[..]
Huh
Helemaal niks meenemen, gewoon uit de muur trekken.![]()
1.78¤ per transactie oid. Ik vind het niet boeiend en wel zo veilig.
Apart. De vrijwilligersorganisatie waar ik bij aangesloten ben raadt het juist aan om dollars mee te nemen. Maar dat kan ook een fout in de brochure zijn want er staan wel meer gekke dingen in.quote:Op woensdag 18 januari 2006 08:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je aan een bankpasje genoeg hebt. En een creditcard is ook aan te raden, je hebt dan meteen een backup voor het geval je om de een of andere reden geen geld meer van je bankrekening kunt halen (pasje stuk, limiet bereikt etc).
Ik weet niet precies wat je bedoelt met die dollars, maar het is dus niet zo dat ze "liever" dollars hebben dan bath. Net zoals je hier in Nederland niet met dollars gaat staan zwaaien in een winkel, doe je dat daar ook niet. In Thailand betaal je met bath, en zoals APK al aangeeft: er zijn overal geld-automaten.
Is dat misschien een Amerikaanse organisatiequote:Op donderdag 19 januari 2006 19:53 schreef sizzler het volgende:
Apart. De vrijwilligersorganisatie waar ik bij aangesloten ben raadt het juist aan om dollars mee te nemen. Maar dat kan ook een fout in de brochure zijn want er staan wel meer gekke dingen in.
Nee, nieteens. Ik zal eens navragen waarom ze dollars aanbevelen. Voorzover ik weet is de Bath ook gekoppeld aan de dollar, dus qua wisselkoers moet dat niet uitmaken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:50 schreef APK het volgende:
[..]
Is dat misschien een Amerikaanse organisatie
Ik ben nog nooit ergens geweest waar ze dollars wilden hebben. Bovendien is het -ivm diefstal- niet echt aan te raden om met een zak geld rond te lopen.
De THB is niet helemaal gekoppeld aan de dollar hoor! Vroegâh kreeg je 50 THB voor 1 U$ en 36 voor 1 Euro.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nee, nieteens. Ik zal eens navragen waarom ze dollars aanbevelen. Voorzover ik weet is de Bath ook gekoppeld aan de dollar, dus qua wisselkoers moet dat niet uitmaken.
same herequote:Op donderdag 19 januari 2006 16:11 schreef Shakermaker het volgende:
[..]
Geen idee maar ik meld me bij deze aan.
Ben benieuwd. Heb er erg veel zin in!quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:51 schreef APK het volgende:
[...]
Boeiend verder voor ons, het blijft relatief goedkoop en een prachtig land met prachtige mensen.
Misschien zou het weleens goed zijn hier in NL.quote:Hoewel het hier dus absoluut onmogelijk is om als minister president 2 milliard ¤ te hebben en tegelijkertijd regeringsleider te zijn.....
Ik betaal meestal de rekening als ik met mijn Thaise vriendin en aanhang naar een karaokebar oid ga.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:04 schreef sizzler het volgende:
Ik hoorde btw ook dat ze soms erg veel aan je trekken als toerist en dat -als je niet uitkijkt en mee gaat feesten- je uiteindelijk voor andere mensen hun eten en drinken moet gaan betalen of dat je in een bordeel eindigt.
Daar kan je het nog wel voor doen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:19 schreef APK het volgende:
[..]
Ik betaal meestal de rekening als ik met mijn Thaise vriendin en aanhang naar een karaokebar oid ga.
20¤ inc taxi.
Lache. Klinkt zeker ook voor geen meter?quote:Dan heb je wel een 'VIP' room gehad en urenlang 'fun'. Thai zingen niet uitbundig maar blijven op een stoel zitten als ze zingen.
Vaak zijn het mooie Thaise traditionele liedjes. Tenminste, met de mensen waar wij mee gingen zingen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:22 schreef sizzler het volgende:
Lache. Klinkt zeker ook voor geen meter?
Ik ben eind oktober in Thailand en zou graag in je resort komen logeren.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:05 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Barkeepers, huishoudsters, manesjes van alles en speedboatdrivers verdienen op Ko Samet tussen de 3.500 en 5.000 Baht per maand + slaapplek.
(Bloeiende orchidee van circa 70 cm kost hier maar 50 cent !! )
Morgen krijgen we de sleutels van de bungalows...en alhoewel ze volledig zijn ingericht denken we toch een paar dagen nodig te hebben om ze naar ons idee "af" te maken...
Kregen vandaag van de eigenaar te horen dat we voor de 3e en 4e febr. volgeboekt zijn met Thaise filmsterren !...ze huren de hele toko elk jaar voor een weekend af voor een private party....hahahaaa...wij krijgen het geld voor de bungalows en we hopen dat ze de hele dag in onze bar champage drinken![]()
Toch wel vreemd om een eigen bungalowresort te hebben...ben de laatste week maar 1 keer wezen stappen en hoop constant dat er een wolk voor de zon komt...strand opruimen en palmbomen snoeien is zwaar werk hihiii
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |