abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2006 @ 09:37:09 #1
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_34076249
Als het goed is, was er nog geen deel 8 geopend!

Vorige deeltje vind je hier: Thailand #7 (hello mister, need tuk-tuk?)

Nog 10 dagen en dan stap ik in het vliegtuig richting LOS (Land of Smiles).

Laatste post in het vorige topic was dat pietprutkarbonkel een bungalowresort heeft overgenomen?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_34076262
Als ik in de buurt ben, dan ga ik even langs bij Pietprutkarbonkel!
Wel stoer overigens dat hij er niet alleen van droomt, maar hij het ook nog eens gewoon doet!
pi_34076780
Wauw, dat is wel erg gaaf zeg!

Succes Piet!
  zondag 15 januari 2006 @ 10:40:52 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_34076810
quote:
Op zondag 15 januari 2006 09:37 schreef ozzietukker het volgende:

Laatste post in het vorige topic was dat pietprutkarbonkel een bungalowresort heeft overgenomen?
Cool
Maar euh, hoe zit dat met een werkvergunning en visum
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_34084759
Kan het zelf ook nog niet helemaal geloven maar het is toch echt waar...we waren het niet eens van plan...maar we konden deze kans niet aan ons voorbij laten gaan...zoals sommigen van jullie weten kom ik sinds een jaar of 4 elk jaar voor een paar maanden naar Samet en ik ken derhalve een heleboel mensen op dit kleine eilandje...via via werd ons dit resort aangeboden en voila Pieldeprutkarbonkel woont in Thailand

Het zijn 6 luxe bungalows met airco, tv, minibar en een openlucht warme douche waar iedereen de mond van openvalt...de eerste 2 bungalows staan op het strand, daarachter staan er dan nog 4..de bar staat op palen en staat ook grotendeels op het strand..

Heb inmiddels een paar foto's geupload...er moet nog e.e.a. gebeuren maar zo krijgen jullie alvast een indruk van mijn toko

The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_34084845
Wow, helemaal te gek. Wat een stap, man. Ik ben jaloers op je. Hoeveel korting krijgen Fokkers trouwens?
pi_34085181
Pieldeprutkarbonkel! Jezus wat vet zeg! Heb je al een website met tarieven enzo?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34085415
Gaaf zeg

Dat ziet er echt heel cool uit. * noteert eigen resort op Thailand bij mijn toekomstplannen
pi_34090263
pi_34091739
wat kostte het eigenlijk allemaal, als ik vragen mag?
pi_34091905
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:07 schreef Shakermaker het volgende:
Wow, helemaal te gek. Wat een stap, man. Ik ben jaloers op je. Hoeveel korting krijgen Fokkers trouwens?
Tuurlijk krijgen Fokkers korting !

Heb helaas nog geen website, moeten ook eerst de toko tiptop maken waarna we een fotograaf en een graphic designer ( vrienden van ons ) een brochure en website laten maken..

Heb eigenlijk totaal geen idee hoe ik m'n bungalows ga promoten in Holland..iemand uit de reisbranche met tips ?
pi_34091954
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Heb helaas nog geen website, moeten ook eerst de toko tiptop maken waarna we een fotograaf en een graphic designer ( vrienden van ons ) een brochure en website laten maken..

Heb eigenlijk totaal geen idee hoe ik m'n bungalows ga promoten in Holland..iemand uit de reisbranche met tips ?
verkoop ansichtkaarten met mooie foto's van je bungalows.
pi_34091959
Misschien is adverteren in reisbladen een tip? Zal wellicht wel wat gaan kosten...
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:02 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik denk niet dat je daar een antwoord op gaat krijgen.
pi_34092015
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Zorgen dat je in de Lonely Planet komt. Website, veel internet marketing. Veel (positieve) reviews. Wij hebben toen in Thailand veel toko's geprobeerd die in de LP stonden en op websites met goede reviews.
pi_34092090
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:02 schreef jimjim1983 het volgende:
Valt allemaal reuze mee...precieze bedrag laat ik liever in het midden...we leasen het geheel voor een periode van 3 jaar en moeten per 3 maanden vooruit betalen...

Heeft ook niet zoveel zin om te weten hoeveel het kost omdat de prijs beinvloed wordt door tal van faktoren.

We hebben overigens niet het idee om veel geld te gaan verdienen in Thailand...we willen hier gewoon wonen en een relaxte baan. We hoeven er geen geld aan over te houden.
pi_34092115
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

We hebben overigens niet het idee om veel geld te gaan verdienen in Thailand...we willen hier gewoon wonen en een relaxte baan. We hoeven er geen geld aan over te houden.
zo hoort het je werkt om te leven en niet andersom
pi_34092154
Wat moet je er allemaal aan verbouwen en hoe lang denk je dat dat gaat duren voordat je gasten kan ontvangen?
  zondag 15 januari 2006 @ 18:18:56 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_34092279
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:10 schreef BliksemSchigt het volgende:

Zorgen dat je in de Lonely Planet komt. Website, veel internet marketing. Veel (positieve) reviews. Wij hebben toen in Thailand veel toko's geprobeerd die in de LP stonden en op websites met goede reviews.
Ik vind de Lonely Planet meestal volkomen achterhaald, zeker als het Thailand betreft omdat alles daar zo snel veranderd. Een vermelding is natuurlijk uiterst belangrijk, maar volgens mij is het in het begin misschien een goed idee om net iets onder de marktprijs te gaan zitten en te zorgen dat je een goede bar/keuken en vriendelijk personeel hebt. Grote kans dat de gasten dan blijven ontbijten en een drankje komen drinken. Daar valt ook flink mee te verdienen.
pi_34092321
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:14 schreef Jaguarized het volgende:
Wat moet je er allemaal aan verbouwen en hoe lang denk je dat dat gaat duren voordat je gasten kan ontvangen?
We hoeven er eigenlijk niks aan te verbouwen...het is 4 jaar geleden gebouwd door een familie die op diverse plaatsen in Thailand (met name Ko Samet, Ko Chang en Ko Samui) grote resorts heeft, maar hebben vrijwel direct daarna hun interesse verloren...ze zijn nogal druk met andere grotere zaken...mijn bungalowresort (tering dat klinkt goed...eerste keer dat ik dat typ ) is nooit geopend geweest..

Een enkel keertje overnachten er mensen als er in hun andere resorts geen plaats is....maar de tv's, airco etc zijn allemaal zo goed als nieuw...de bar is een beetje stoffig and that's it...

We willen de inrichting van de bungalows en de aankleding van de bar wat opleuken en dan houdt het wel op.

We openen a.s. vrijdag !
pi_34092523
hoeveel mensen passen er in een bungalow?
pi_34093511
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:20 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

We hoeven er eigenlijk niks aan te verbouwen...het is 4 jaar geleden gebouwd door een familie die op diverse plaatsen in Thailand (met name Ko Samet, Ko Chang en Ko Samui) grote resorts heeft, maar hebben vrijwel direct daarna hun interesse verloren...ze zijn nogal druk met andere grotere zaken...mijn bungalowresort (tering dat klinkt goed...eerste keer dat ik dat typ ) is nooit geopend geweest..

Een enkel keertje overnachten er mensen als er in hun andere resorts geen plaats is....maar de tv's, airco etc zijn allemaal zo goed als nieuw...de bar is een beetje stoffig and that's it...

We willen de inrichting van de bungalows en de aankleding van de bar wat opleuken en dan houdt het wel op.

We openen a.s. vrijdag !
Ah ok op die manier. Omdat je zei "er moet nog e.e.a. gebeuren", vandaar.
  zondag 15 januari 2006 @ 19:19:04 #23
6941 APK
Factual, I think.
pi_34094179
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:29 schreef _dirkjan_ het volgende:
hoeveel mensen passen er in een bungalow?
Ik gok: Twee farang of 12 Thai + 7 koelboxen met eten voor 5 dagen.
  zondag 15 januari 2006 @ 22:10:10 #24
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34102026
Even terugkomend op het vorige topic...

Gert; ik stond inderdaad in Bangkok zonder mijn bagage. Meiske alleen op reis (voor het eerst...) komt aan in loeihete, megadrukke, ranzige en stinkende wereldstad met alleen de viva en een rolletje drop op zak. Wel een leuk begiin voor een filmpje.... Maar nee, ik ben naar de info op het vliegveld gegaan en gevraagd wat te doen. Ze drukten mij op het hart dat als ik ze zou laten weten waar mijn logeeradres was, ze mijn koffer zouden laten brengen zodra hij er was. Niet dus... dacht ik. Die zie ik nooit meer terug! Maar wonder boven wonder werd twee dagen later mijn tas netjes afgeleverd bij het betreffende hostel. Keurige service dus!

Ik vind Bangkok trouwens te gek! snap niet dat zoveel mensen die stad haten. Maar ben er inmiddels wel achter dat het een stad is die je OF haat, OF te gek vindt. Een tussenweg schijnt er niet te zijn in deze...

Nog iets over de fantastische service op Bangkok Airport: op de terugreis kwam ik na twee dagen reizen vanaf Ko Pagn Nan (auto, boot, auto, boot, trein, bus, trein, nog meer trein...) vies, moe en zo gaar als een aardappel, precies op tijd aan op het vliegveld om mijn vlucht terug naar Nederland te halen.... dacht ik! Wat bleek.... ik was precies 1 dag te laat!!!!! (denk dat de hoeveelheid alcoholische versnaperingen me een beetje naar het hoofd gestegen was....). Paniek natuurlijk, paniek in de tent!!! Ik had namelijk nog precies genoeg bij me om de 500 bath uittocht te batalen en een currytje te eten op de hoek van de straat. Daarna was het op! Helemaal op! Gesmeekt heb ik bij het loket! Gesmeekt en gehuild als een kleuter die zijn mammie kwijt was. En toen hebben die heerlijke, lieve, aardige, vriendelijke schatten mij zomaar, ik herhaal ZOMAAR (voor niks dus!!!) met een andere vlucht 15 uur later mee laten gaan. 15 uren moesten er overbrugd worden met slechts een paar bath op zak en slechts een paar uur slaap in een dag of vier. Ik kon niet meer!!! Was zooooooo moe dat ik zo op straat wel in slaap kon vallen. ben toen met de public bus naar de stad gereden (voor 5 bath ) en heb daar van mijn laatste centen inderdaad dat currytje op de hoek van de straat gegeten en toen voor een paar uur een bed op slaapzaal in een hostel genomen: slapen maarrrrrr!!!!!
Moraal van dit verhaal:
1: onthoud altijd heel goed de datum waarop je terug vliegt!!!
2: Thailand airport RULES!!!
  zondag 15 januari 2006 @ 23:57:20 #25
6941 APK
Factual, I think.
pi_34106941
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:10 schreef renzell het volgende:

2: Thailand airport RULES!!!
Heeft toch niks met de luchthaven te maken maar meer met de maatschappij?
Ik moest vorig jaar gewoon een enkeltje kopen om later terug te vliegen.
Okay, dat was 6 weken later.
pi_34110126
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:18 schreef APK het volgende:

[..]

Ik vind de Lonely Planet meestal volkomen achterhaald, zeker als het Thailand betreft omdat alles daar zo snel veranderd. Een vermelding is natuurlijk uiterst belangrijk, maar volgens mij is het in het begin misschien een goed idee om net iets onder de marktprijs te gaan zitten en te zorgen dat je een goede bar/keuken en vriendelijk personeel hebt. Grote kans dat de gasten dan blijven ontbijten en een drankje komen drinken. Daar valt ook flink mee te verdienen.
Maar iedereen had wel die Lonely Planet. Echt iedereen die we tegenkwamen qua toeristen. Behalve de dikke Engelsen en Duitsers die een vrouw kwamen kopen natuurlijk.

Qua prijzen er net onder zitten is natuurlijk ook prima. Vriendelijk, engelssprekend personeel zal je toko ook wel veel goed doen. Zorgen dat mensen behalve om je bungalows ook voor je bar/keuken naar je resort willen komen. In Kanchanburi ging IEDEREEN elke avond bij Apple's Guesthouse eten. Was ook wel erg lekker moet ik zeggen.

En nogmaals, probeer veel bekendheid op te doen via internet .. Zorgen dat je op de sites komt en een beetje reviews hier en daar krijgt. In het begin zul je het veel van acties moeten hebben of via via etc. Maar lijkt me een leuke onderneming en een goed leventje zal je er zeker wel kunnen leven!

Nog twee foto's van mijn trip, de twee mooiste qua watervallen in Kanchanburi en de zonsondergang op Ko Chang:

maandag 16 januari 2006 @ 01:56:56 #27
6941 APK
Factual, I think.
pi_34110234
Mooie foto's van Koh Chang.
Ik ben een keer naar dat eilandje op de 3de foto gezwommen. Op de weg terug had ik de stroom tegen en op een gegeven moment dacht ik dat ik zou verzuipen......

.... tot ik er achter kwam dat ik gewoon naar het strand kon lopen.

Gaan we trouwens nog iets doen aan de typo in de TT?
pi_34110279
Hehehe.

Naar dat eilandje kun je inderdaad wad lopen. Heb het zelf niet gedaan overigens.
  maandag 16 januari 2006 @ 08:36:50 #29
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34112255
APK- ja tuurlijk, of misschien lag het zelfs vooral aan de aard van dat ene vrouwtje alchter die en die balie honderdzoveel die mij net hielp en die toevallig in een erg goede bui was die dag... Hoe dan ook: voor mij kan Bangkok airport niet meer stuk.

Mooie foto's!
Oeh, ik krijg ook weer zin!!!
pi_34112539
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:36 schreef renzell het volgende:
APK- ja tuurlijk, of misschien lag het zelfs vooral aan de aard van dat ene vrouwtje alchter die en die balie honderdzoveel die mij net hielp en die toevallig in een erg goede bui was die dag... Hoe dan ook: voor mij kan Bangkok airport niet meer stuk.

Mooie foto's!
Oeh, ik krijg ook weer zin!!!
Volgens mij heb ik in Bangkok airport wel mijn persoonlijk record wachten bij de immigratie verbroken
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 16 januari 2006 @ 10:50:18 #31
6941 APK
Factual, I think.
pi_34114294
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:07 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik in Bangkok airport wel mijn persoonlijk record wachten bij de immigratie verbroken
  maandag 16 januari 2006 @ 11:12:31 #32
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_34114829
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kan het zelf ook nog niet helemaal geloven maar het is toch echt waar...we waren het niet eens van plan...maar we konden deze kans niet aan ons voorbij laten gaan...zoals sommigen van jullie weten kom ik sinds een jaar of 4 elk jaar voor een paar maanden naar Samet en ik ken derhalve een heleboel mensen op dit kleine eilandje...via via werd ons dit resort aangeboden en voila Pieldeprutkarbonkel woont in Thailand

Het zijn 6 luxe bungalows met airco, tv, minibar en een openlucht warme douche waar iedereen de mond van openvalt...de eerste 2 bungalows staan op het strand, daarachter staan er dan nog 4..de bar staat op palen en staat ook grotendeels op het strand..

Heb inmiddels een paar foto's geupload...er moet nog e.e.a. gebeuren maar zo krijgen jullie alvast een indruk van mijn toko

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow dat ziet er goed uit.
In oktober wil ik samen met mijn vrouw en mijn ouders een weekje strandvakantie.
Twijfel is er tussen Samet en Chang, samet is minder ver rijden met de bus en zo te zien is er een knus verlblijf.

Waar kunnen we boeken ?
Explore the World
pi_34115368
nog wat foto's van mij van afgelopen zomer:

krijg al heimwee als ik er naar kijk
  maandag 16 januari 2006 @ 12:18:52 #34
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_34116808
Oeh, mag ik raden?

foto 2 is op PhiPhi, als je bij het dorpje de berg oploopt naar t hoogste punt van t eiland
foto 5 is een van de eilanden van de Lost Islands Tour
Foto 7 weet ik niet zeker, maar volgens mij ook de LIT...
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
pi_34116972
5 en 7 zijn van het national park net boven Hua Hin weet niets van een toer af
pi_34117926
Ik ben eruit en ik ga in mei naar Thailand maar ik zie op het moment even de ( palm) bomen door het bos niet meer. Kortom ik weet niet waar ik in Thailand naar toe moet. Ik wil 15 dagen (helaas langer kan ik niet) naar een wit palmbomen strand, niet te toeristisch maar er moet wel een beetje vertier zijn ( en geen salou toestanden.) Ik heb alle fok commentaren doorgelezen en nu weet ik het helemaal niet meer. Ik zelf zit toch te denken aan koh samui maar ik lees ook weer dat het een enorm toeristisch gebeuren is. Kortom ....HELP
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
pi_34117986
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:54 schreef marbe het volgende:
Ik ben eruit en ik ga in mei naar Thailand maar ik zie op het moment even de ( palm) bomen door het bos niet meer. Kortom ik weet niet waar ik in Thailand naar toe moet. Ik wil 15 dagen (helaas langer kan ik niet) naar een wit palmbomen strand, niet te toeristisch maar er moet wel een beetje vertier zijn ( en geen salou toestanden.) Ik heb alle fok commentaren doorgelezen en nu weet ik het helemaal niet meer. Ik zelf zit toch te denken aan koh samui maar ik lees ook weer dat het een enorm toeristisch gebeuren is. Kortom ....HELP
Niet te toeristisch, wit strand en toch een beetje vertier -> Ko Samet natuurlijk !

Weet nog wel een heel tof bungalowresort
pi_34118158
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Niet te toeristisch, wit strand en toch een beetje vertier -> Ko Samet natuurlijk !

Ja ik zag het, echt supergaaf
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
  maandag 16 januari 2006 @ 14:55:55 #39
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_34121972
quote:

[..]

Wat kost een bungalow per nacht in oktober 2006 voor een Fok member met aanhang
Explore the World
  Moderator maandag 16 januari 2006 @ 16:17:17 #40
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34124861
quote:

[..]

Stoer hoor!

Gefeliciteerd!

Bij het flioating restaurant.... dit strand zit dus aan de noordkant van het eiland?
Wel een lokatie 'met een uitdaging', lijkt me. Weinig spontane toeloop van potentiële klanten, toch?
Open deur, maar: in ieder geval zorgen dat je makkelijk via google tevoorschijn komt. Veel toeristen beginnen op die manier met orienteren. En met een heldere presentatie op het web zijn beslist punten te scoren tov de meeste andere resorts.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_34127315
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:02 schreef marbe het volgende:

[..]

Ja ik zag het, echt supergaaf
En voor adviezen voor goedkope vliegtickets ben je van harte welkom in Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3
pi_34128815
TT aangepast
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 16 januari 2006 @ 19:10:36 #43
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_34130885
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:16 schreef Lucille het volgende:
TT aangepast
Ouay! Dat is wel heel slecht dat ik die fout heb gemaakt met die d bij de vedgetables

Terugkomend op Thailand... nog 9 dagen en dan stap ik in het vliegtuig...

Hopelijk vergeet ik niet mijn terugreis, al kan ik mij voorstellen dat het gebeurd als je 's nachts (02.30) terugvliegt dat je op de verkeerde dag op de airport komt.. gebeurd meer mensen.. maar meestal moet je dan echt gaan bijbetalen....

Als ik tijd heb, zal ik eens even kijken of ik dat Ko Samet resort wat vindt.. alleen kan pietprutkarbonkel geen kaartje toevoegen waar het 'resort' is gelokaliseerd?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_34131898
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wowww Pieldeprutkarbonkel !!! super zeg!!!

Living your own dream!!!
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_34132082
quote:
Op maandag 16 januari 2006 01:56 schreef APK het volgende:
Mooie foto's van Koh Chang.
Ik ben een keer naar dat eilandje op de 3de foto gezwommen. Op de weg terug had ik de stroom tegen en op een gegeven moment dacht ik dat ik zou verzuipen......

.... tot ik er achter kwam dat ik gewoon naar het strand kon lopen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_34132190
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:23 schreef jimjim1983 het volgende:
5 en 7 zijn van het national park net boven Hua Hin weet niets van een toer af
En de rest van de foto's? Waar zijn die genomen?
pi_34132587
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:41 schreef sizzler het volgende:

[..]

En de rest van de foto's? Waar zijn die genomen?
1.Ergens in de Jungle bij Chiangmai
2.dus op Ko Phi-Phi
3.Ko Lanta
4.Ko Lanta
6.Banyan(?) tree in Bangkok deze foto's zijn ook van daar, echt een aanrader:

pi_34132864
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:49 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]
Prachtig!

Ik ga begin maart. Kan haast niet wachten!!
pi_34180808
Ik hoorde trouwens dat je beter Amerikaanse Dollars mee kon nemen dan Baths. Heeft iemand daar ervaring mee?
  woensdag 18 januari 2006 @ 01:44:12 #50
6941 APK
Factual, I think.
pi_34187160
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:00 schreef sizzler het volgende:
Ik hoorde trouwens dat je beter Amerikaanse Dollars mee kon nemen dan Baths. Heeft iemand daar ervaring mee?
Huh

Helemaal niks meenemen, gewoon uit de muur trekken.
1.78¤ per transactie oid. Ik vind het niet boeiend en wel zo veilig.
  Moderator woensdag 18 januari 2006 @ 08:05:46 #51
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34189974
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:00 schreef sizzler het volgende:
Mijn ervaring is dat je aan een bankpasje genoeg hebt. En een creditcard is ook aan te raden, je hebt dan meteen een backup voor het geval je om de een of andere reden geen geld meer van je bankrekening kunt halen (pasje stuk, limiet bereikt etc).

Ik weet niet precies wat je bedoelt met die dollars, maar het is dus niet zo dat ze "liever" dollars hebben dan bath. Net zoals je hier in Nederland niet met dollars gaat staan zwaaien in een winkel, doe je dat daar ook niet. In Thailand betaal je met bath, en zoals APK al aangeeft: er zijn overal geld-automaten.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_34206496
Ik heb wat vraagjes betreft het in mijn eentje reizen door Thailand, ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen! Ik ben 20 jaar en heb vorig jaar al met een maat van mij een jaar door Australië en Nieuw Zeeland gereisd wat me ontzettend goed is bevallen. Ik woon sindsdien een jaar in utrecht waar ik veel nieuwe mensen ontmoet en ook snel contact leg met andere mensen.

Dit jaar wil ik Thailand ga verkennen, maar heeft de maat waarmee ik wil gaan helaas geen geld om mee te gaan....
Nu is de grote hamvraag... durf ik wel in mijn eentje te gaan touren door Thailand?! Ga ik me niet ontzettend alleen voelen? Ik had helaas geen tijd om alle topics over Thailand door te lezen.. maar hebben mensen hier al ervaring mee? Ik ben van plan om een maand op reis te gaan van juli tot augustus. Ik ben benieuwd!
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:22:30 #53
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_34236195
Ik denk dat je juist alleen in je voordeel bent.
Zeker als je iemand bent die gemakkelijk contact maakt met anderen.
Je kunt je eigen tijd indelen, hotels/guesthouses uitzoeken etc.
ik zou zeggen DOEN!
Explore the World
pi_34236560
vriend van mij was een hele tijd alleen op reis in thailand, hij vond het erg leuk
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:35:08 #55
6941 APK
Factual, I think.
pi_34238695
Als je wat extra cash meeneemt heb je binnen een dag een vriendin.
pi_34240047
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:35 schreef APK het volgende:
Als je wat extra cash meeneemt heb je binnen een dag een vriendin.

Ik vraag me trouwens wel serieus af hoeveel die vrouwen daar nou mee zouden verdienen. Wat is een gemiddeld salaris in Thailand? 1000 baht per maand ofzo? Volgens mij was het voor tuk-tuk drivers 200bht per dag. Misschien niet helemaal een goede vergelijking maar toch Maar wat zouden ze dan krijgen, 1000bht per dag plus alles betaald qua eten, hotel, kado'tjes?
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:46:12 #57
6941 APK
Factual, I think.
pi_34241253
Een bouwvakker verdient geloof ik 300 baht per dag. Een vriendin van mij werkt in een restaurant en verdient 7000 baht per maand. Ze heeft daarbij wel gratis eten en accomodatie.

Wat bargirls verdienen weet ik niet. Wel gaan ze soms gratis met een westerse man mee op vakantie in de hoop dat hij bv een ring koopt (waarbij ze de vreemde neiging hebben om die in de zee te 'verliezen' ) of beter nog, een langdurige relatie aangaat.
Vrij snel zal blijken dat ze geld nodig heeft aangezien de buffel van de moeder ziek is, de moeder zelf ziek is en de rest van de familie ook.
pi_34244132
Barkeepers, huishoudsters, manesjes van alles en speedboatdrivers verdienen op Ko Samet tussen de 3.500 en 5.000 Baht per maand + slaapplek.

Heb zelf weer een drukke dag achter de rug....barkrukken, lounge-stoelen en een pickup truck vol met orchideeen en andere planten gekocht voor de bar die er inmiddels geweldig uit ziet!

(Bloeiende orchidee van circa 70 cm kost hier maar 50 cent !! )

Morgen krijgen we de sleutels van de bungalows...en alhoewel ze volledig zijn ingericht denken we toch een paar dagen nodig te hebben om ze naar ons idee "af" te maken...

Kregen vandaag van de eigenaar te horen dat we voor de 3e en 4e febr. volgeboekt zijn met Thaise filmsterren !...ze huren de hele toko elk jaar voor een weekend af voor een private party....hahahaaa...wij krijgen het geld voor de bungalows en we hopen dat ze de hele dag in onze bar champage drinken

Toch wel vreemd om een eigen bungalowresort te hebben...ben de laatste week maar 1 keer wezen stappen en hoop constant dat er een wolk voor de zon komt...strand opruimen en palmbomen snoeien is zwaar werk hihiii

Wanneer is die FOK Travel Meet op Ko Samet ?
pi_34244346
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:05 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Geen idee maar ik meld me bij deze aan.
pi_34250555
quote:
Heb zelf weer een drukke dag achter de rug....barkrukken, lounge-stoelen en een pickup truck vol met orchideeen en andere planten gekocht voor de bar die er inmiddels geweldig uit ziet!
Eerst zien, dan geloven. Verkapte foto-aanvraag.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jaguarized op 19-01-2006 19:54:49 ]
pi_34251416
quote:
Barkeepers, huishoudsters, manesjes van alles en speedboatdrivers verdienen op Ko Samet tussen de 3.500 en 5.000 Baht per maand + slaapplek.

Morgen krijgen we de sleutels van de bungalows...en alhoewel ze volledig zijn ingericht denken we toch een paar dagen nodig te hebben om ze naar ons idee "af" te maken...

Kregen vandaag van de eigenaar te horen dat we voor de 3e en 4e febr. volgeboekt zijn met Thaise filmsterren !...ze huren de hele toko elk jaar voor een weekend af voor een private party....hahahaaa...wij krijgen het geld voor de bungalows en we hopen dat ze de hele dag in onze bar champage drinken

Toch wel vreemd om een eigen bungalowresort te hebben...ben de laatste week maar 1 keer wezen stappen en hoop constant dat er een wolk voor de zon komt...strand opruimen en palmbomen snoeien is zwaar werk hihiii

Klopt inderdaad dat huishoudsters slechts 3500 THB per maand verdienen, zelfs de huishoudster van mijn familie krijgt maar 100 THB per dag (En ja dat vond ik niet veel, aan de andere kant, ze krijgt wel eten, en van mij hoeft ze nooit zoveel te doen...)

Het minimum loon in Bangkok is 168 THB per dag, op rural area's zo'n 110 THB... ga je werken bij de 7/11of Mc Donalds krijg je 20,5 THB per uur.... (uiteraard toeslagen voor avond en nacht).

Een vriendin van mij, verdient overigens bij een bank zo'n 15.000 tot 20.000 thb.. maar zoveel is dat ook weer niet wil je een beetje lol maken.. (Zij wil alles betalen )

En voor de FOK Travel Meet op Ko Samet meld ik me aan, (het moet wel nu nog snel plaatsvinden, begin februari, of ergens eind mei begin juni )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_34251884
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:11 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

Als het tussen begin en halverwegen mei is kan ik er misschien ook bij zijn.
pi_34252007
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 01:44 schreef APK het volgende:

[..]

Huh

Helemaal niks meenemen, gewoon uit de muur trekken.
1.78¤ per transactie oid. Ik vind het niet boeiend en wel zo veilig.
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 08:05 schreef Gert het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je aan een bankpasje genoeg hebt. En een creditcard is ook aan te raden, je hebt dan meteen een backup voor het geval je om de een of andere reden geen geld meer van je bankrekening kunt halen (pasje stuk, limiet bereikt etc).

Ik weet niet precies wat je bedoelt met die dollars, maar het is dus niet zo dat ze "liever" dollars hebben dan bath. Net zoals je hier in Nederland niet met dollars gaat staan zwaaien in een winkel, doe je dat daar ook niet. In Thailand betaal je met bath, en zoals APK al aangeeft: er zijn overal geld-automaten.
Apart. De vrijwilligersorganisatie waar ik bij aangesloten ben raadt het juist aan om dollars mee te nemen. Maar dat kan ook een fout in de brochure zijn want er staan wel meer gekke dingen in.
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:50:45 #64
6941 APK
Factual, I think.
pi_34256863
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:53 schreef sizzler het volgende:

Apart. De vrijwilligersorganisatie waar ik bij aangesloten ben raadt het juist aan om dollars mee te nemen. Maar dat kan ook een fout in de brochure zijn want er staan wel meer gekke dingen in.
Is dat misschien een Amerikaanse organisatie

Ik ben nog nooit ergens geweest waar ze dollars wilden hebben. Bovendien is het -ivm diefstal- niet echt aan te raden om met een zak geld rond te lopen.
pi_34257781
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:50 schreef APK het volgende:

[..]

Is dat misschien een Amerikaanse organisatie

Ik ben nog nooit ergens geweest waar ze dollars wilden hebben. Bovendien is het -ivm diefstal- niet echt aan te raden om met een zak geld rond te lopen.
Nee, nieteens. Ik zal eens navragen waarom ze dollars aanbevelen. Voorzover ik weet is de Bath ook gekoppeld aan de dollar, dus qua wisselkoers moet dat niet uitmaken.
pi_34258817
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:13 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nee, nieteens. Ik zal eens navragen waarom ze dollars aanbevelen. Voorzover ik weet is de Bath ook gekoppeld aan de dollar, dus qua wisselkoers moet dat niet uitmaken.
De THB is niet helemaal gekoppeld aan de dollar hoor! Vroegâh kreeg je 50 THB voor 1 U$ en 36 voor 1 Euro.
Nu is dat net andersom... hoewel het de laatste tijd wel minder wordt, nu nog maar 47,5 THB voor dezelfde euro....
En afgelopen weken is de koers van de dollar t.o.v. de Euro weer gezakt, de THB blijft redelijk stabiel, of wordt sterker t.o.v. de Euro.

Voor de rest in principe in Thailand onzin om dollars mee te nemen, in landen zoals Cambodja en Laos is het zeker handig, en dan vooral in kleine coupures!
Voor Maleisië was het vroeger handig omdat toen die koers vast stond t.o.v. de RM, maar tegenwoordig is dat ook niet meer helemaal zo!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_34259279
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Ok.
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:51:08 #68
6941 APK
Factual, I think.
pi_34259608
De Baht wordt sterker tegen de Euro. En Thaksin (De minister President) staat op het punt om zijn (familie) gedeelte van zijn bedrijf (AIS, een tv station, Air Asia en een of andere sateliet) te verkopen aan investeerders uit Singapore.

Boeiend verder voor ons, het blijft relatief goedkoop en een prachtig land met prachtige mensen.
Hoewel het hier dus absoluut onmogelijk is om als minister president 2 milliard ¤ te hebben en tegelijkertijd regeringsleider te zijn.....
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:00:39 #69
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_34260095
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:11 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

same here
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_34260282
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:51 schreef APK het volgende:
[...]

Boeiend verder voor ons, het blijft relatief goedkoop en een prachtig land met prachtige mensen.
Ben benieuwd. Heb er erg veel zin in!
quote:
Hoewel het hier dus absoluut onmogelijk is om als minister president 2 milliard ¤ te hebben en tegelijkertijd regeringsleider te zijn.....
Misschien zou het weleens goed zijn hier in NL.

Ik hoorde btw ook dat ze soms erg veel aan je trekken als toerist en dat -als je niet uitkijkt en mee gaat feesten- je uiteindelijk voor andere mensen hun eten en drinken moet gaan betalen of dat je in een bordeel eindigt.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:19:21 #71
6941 APK
Factual, I think.
pi_34261028
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:04 schreef sizzler het volgende:

Ik hoorde btw ook dat ze soms erg veel aan je trekken als toerist en dat -als je niet uitkijkt en mee gaat feesten- je uiteindelijk voor andere mensen hun eten en drinken moet gaan betalen of dat je in een bordeel eindigt.
Ik betaal meestal de rekening als ik met mijn Thaise vriendin en aanhang naar een karaokebar oid ga.
20¤ inc taxi.
Dan heb je wel een 'VIP' room gehad en urenlang 'fun'. Thai zingen niet uitbundig maar blijven op een stoel zitten als ze zingen.

Ach....
pi_34261174
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:19 schreef APK het volgende:

[..]

Ik betaal meestal de rekening als ik met mijn Thaise vriendin en aanhang naar een karaokebar oid ga.
20¤ inc taxi.
Daar kan je het nog wel voor doen.
quote:
Dan heb je wel een 'VIP' room gehad en urenlang 'fun'. Thai zingen niet uitbundig maar blijven op een stoel zitten als ze zingen.
Lache. Klinkt zeker ook voor geen meter?
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:34:23 #73
6941 APK
Factual, I think.
pi_34261743
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:22 schreef sizzler het volgende:

Lache. Klinkt zeker ook voor geen meter?
Vaak zijn het mooie Thaise traditionele liedjes. Tenminste, met de mensen waar wij mee gingen zingen.

Als je daarna 'I will survive' op de karaoke machine kunt krijgen wordt het iets losser. (Als je minstens 3 kappers mee hebt genomen....)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:52:27 #74
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_34271073
quote:

Ik ben eind oktober in Thailand en zou graag in je resort komen logeren.
Dat is dan misschien te combineren met een travelmeet?

Al enig idee van de FOK Tlavel membuh special plice foh bangalow?
Explore the World
pi_34284789
Zo, ik heb ook geboekt naar Thailand...

Van 3 juli tot 3 augustus ga ik me daar prima vermaken! Ik heb trouwens een vlucht met China Airlines voor ¤800,- alles inclusief. Hoef pas over een paar maanden te betalen, ook erg prettig! Welke verzekering van Elvia kan ik het beste nemen voor zo'n trekking van een maand?
pi_34284884
Je vertrekt uit BKK op 3 aug om 02.45?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 18:12:03 #77
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_34285651
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:43 schreef Jaguarized het volgende:
Je vertrekt uit BKK op 3 aug om 02.45?
Ik voorzie een China Airlines mini meet!

Heeft pietprutkarbonkel al een landkaartje waar zijn bungalowpark gevestigd is?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_34285747

CHINA AIRLINES - CI 65
THU 03AUG BANGKOK TH AMSTERDAM NL 0245 0940
BANGKOK INTL SCHIPHOL
NON STOP TERMINAL 2 DURATION 11:55
NON SMOKING

JEP!
En met wie reis jij?
pi_34285825
Je hebt wel 90 euro teveel voor de vlucht betaald.

[ Bericht 26% gewijzigd door Jaguarized op 20-01-2006 18:22:36 ]
  vrijdag 20 januari 2006 @ 18:22:17 #80
6941 APK
Factual, I think.
pi_34285970
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:39 schreef BoontjeB het volgende:

Van 3 juli tot 3 augustus ga ik me daar prima vermaken!
Whehehe, dan ben je de laatste dag illegaal in Thailand.
pi_34286777
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:51 schreef APK het volgende:
De Baht wordt sterker tegen de Euro. En Thaksin (De minister President) staat op het punt om zijn (familie) gedeelte van zijn bedrijf (AIS, een tv station, Air Asia en een of andere sateliet) te verkopen aan investeerders uit Singapore.

Ik heb net antwoord gekregen op de vraag waarom geadviseerd wordt om dollars mee te nemen:
quote:
Hoi Vincent,

Als je Baths vanuit Nederland wilt meenemen dan loop je met een heel pak geld rond. Tevens krijg je in Thailand een betere wisselkoers voor je dollars.

Groetjes,
Voor de wisselkoers-speculatie dus.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 18:50:34 #82
6941 APK
Factual, I think.
pi_34286861
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:47 schreef sizzler het volgende:

Wie is die clown die jou adviseert?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:03:31 #83
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_34287283
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:22 schreef APK het volgende:

[..]

Whehehe, dan ben je de laatste dag illegaal in Thailand.
Niet als hij tussendoor een uitstapje gaat maken naar Cambodja/Laos/Myanmar/Maleisië

RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:06:28 #84
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_34287395
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:47 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik heb net antwoord gekregen op de vraag waarom geadviseerd wordt om dollars mee te nemen:
[..]

Dat is dus je reinste onzin want: (bron www.xe.com)

Voor 100 Euro krijg je 121 U$ Dollar, en met die 121 U$ krijg je 4734,98 THB
Voor 100 Euro krijg je 4735,48 THB...

Sterker nog, je verliest nog eens een halve THB, (en dan zijn de wisselkosten van euro naar U$ in Nederland nog niets eens meegerekend)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_34287511
Dacht ik wel.

Dit advies kreeg ik van de organisatie via welke ik vrijwilligerswerk ga doen. Ik hou het wel op Baths.
pi_34290634
Nog meer mensen met kinderen die met de rugzak rond gaan trekken deze zomer.
Wij vliegen 29 juli met onze kids (dan 11 en 13) naar Bangkok. Vandaar uit gaan we denk ik naar het noorden en de laatste week ergens op een eiland ..... 26 augustus vliegen we terug.
Aanbevelingen, tips (zeker over het reizen met de kids) welkom.
Thailand deze zomer
pi_34290980
Heeft iedereen trouwens malariatabletten genomen voor op reis door Thailand?

Volgens mijn GGD hoefde ik ze niet te slikken, maar volgens mij komen die muggen juist in het Noorden voor.
pi_34290994
Malariatabletten kan je toch meenemen? Evenals DEET, wat dus in Autan zit?
pi_34291116
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:57 schreef Jaguarized het volgende:
Malariatabletten kan je toch meenemen? Evenals DEET, wat dus in Autan zit?
Zijn ze duur?
pi_34291174
In de zomer ga ik naar Thailand. 3 weken in totaal, eerst 2 weken rondreizen, daarna een week strand. Kan niet wachten
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_34291187
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Zijn ze duur?
Nee volgens mij niet. Kennis heeft ze ook eens meegenomen tijdens een trektoch door Thailand. Ik meende dat hij ze niet gebruikt had aangezien Autan en klamboe's hun werk prima deden.
pi_34291766
Als ik me niet vergis, is alleen het grensgebied malariagebied. En verder zou ik geen pillen gaan slikken voor 2 dagen malariagebied. Kortom: lange broeken, shirts met lange mouwen, anti muggenspul en een klamboe zijn wel voldoende.
pi_34293073
Hoeveel gaan me die vaccinaties trouwens kosten? (heb al gecheckt, wordt niet gedekt door mijn verzekering)...
pi_34293105
DTP = 45
HepA = 15

Ik moet iig 60 euro voor die 2 betalen...
pi_34293315
Dat zijn de 2 die nog nodig zijn he? Voor de rest (HepB etc.) heeft mijn lichaam al afweerstofjes gemaakt...right? Wanneer ga jij trouwens naar Thailand Jaguarized?
pi_34293369
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:02 schreef Jaguarized het volgende:
DTP = 45
HepA = 15

Ik moet iig 60 euro voor die 2 betalen...
Ik ook. Plus 17,50 voor consult en 2,50 voor een boekje met twee stempels. Prik zelf voel je bijna niks, alleen DTP kan een dagje aanvoelen alsof je spierpijn hebt.
pi_34293441
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:07 schreef BoontjeB het volgende:
Dat zijn de 2 die nog nodig zijn he? Voor de rest (HepB etc.) heeft mijn lichaam al afweerstofjes gemaakt...right? Wanneer ga jij trouwens naar Thailand Jaguarized?
Ik ga in 2007 wellicht in combinatie met Maleisie. Eerst Nieuw-Zeeland en Korea over 1,5 week. Moet nog even de prikken halen. Interesse is gewekt door Piel en de verhalen van een kennis.
quote:
THAILAND
In het algemeen gelden de volgende adviezen volgens de Landenlijst LCR. Bij reizigers met GEZONDHEIDSPROBLEMEN of bij LANGE REIZEN is een gespecialiseerd advies van belang!

VACCINATIES:

* Als men UIT een gele koorts gebied komt is gele koorts vaccinatie verplicht.

* Een DTP-vaccinatie wordt aanbevolen

* Bescherming tegen Hepatitis A wordt aanbevolen.

MALARIAGEBIEDEN:

Bescherming tegen muggenbeten is altijd belangrijk. Neem bij koorts of griepachtige verschijnselen tijdens of na verblijf in een malariagebied altijd direct contact op met een arts.

* THAILAND:
o in de maanden 1 t/m 12 komt malaria voor. Goede anti-muggen maatregelen in verband met malaria zijn extra belangrijk voor een deel van de reizigers

LET OP! De aanbevelingen hier zijn van algemene aard. De reisbestemming, verblijfsduur, soort reis, gezondheid en leeftijd van een reiziger bepalen welke vaccinaties en anti-malariamaatregelen nodig zijn. U moet zich persoonlijk laten adviseren over de maatregelen die voor uw reis belangrijk zijn.
pi_34293680
Ik had het overigens willen doen op de terugweg in plaats van Korea maar dan zou het ticket nog duurder maken.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:20:45 #99
6941 APK
Factual, I think.
pi_34293754
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:20 schreef Liejannuh het volgende:
Als ik me niet vergis, is alleen het grensgebied malariagebied. En verder zou ik geen pillen gaan slikken voor 2 dagen malariagebied. Kortom: lange broeken, shirts met lange mouwen, anti muggenspul en een klamboe zijn wel voldoende.
Lange broeken en shirts met lange mouwen. Lekker als het 35C is.
Ik slaap gewoon naakt met lokaal muggenspul op, werkt prima.
pi_34293876
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:20 schreef APK het volgende:

[..]

Lange broeken en shirts met lange mouwen. Lekker als het 35C is.
Ik slaap gewoon naakt met lokaal muggenspul op, werkt prima.
Hmmm... ik vond het destijds in het noorden van Thailand in januari best wel fris 's avonds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')