ik ben op koh phangan. Zitten digital nomads die ook bijeenkomsten organiseren om elkaar te leren kennen. Super veel nomad vriendelijke cafe's. En prachtig eiland. Erg divers met veel activiteiten, voornamelijk spiritueel en gericht op een gezonde levenstijl maar ook veel feesten om uit te gaan.quote:Op woensdag 20 november 2024 21:19 schreef Anonyappelmous het volgende:
Wat zouden jullie tegenwoordig aanraden als de beste plek om digital nomad lifestyle uit te proberen? Ik ben 10 jaar geleden al 2 maanden in Thailand geweest en vrijwel overal geweest. Toen sprak mij de eilanden en Pai erg aan. Toch lees ik vooral Chiang Mai als plek. Hoe zit met het Ko Lanta en Ko Chang want daar denk ik nu het meeste aan. Ko Phangan weet ik niet hoe digital nomad friendly dat is, vond dat ook wel een interessante plek.
Het was echt fantastisch!quote:
Ligt aan de periode waarin je gaat. In Phuket en op Samui eindigt het regenseizoen het laatst en daar kan het in oktober nog aardig doorregenen. Zelf zou ik dan voor Phuket kiezen met uitstekende hotels in Kamala Beach, straat oversteken en je hebt een heel breed strand. Maar wil je het "iets" authentieker kijk dan eens in de buurt van Ban The, daar waar de boten naar Koh Samet vertrekken. ook hele aardige stranden en op redelijke reisafstand van Bangkok waarbij je moet rekenen op 2000Bt all-in enkele reis per privé taxi. Zomaar wat ideetjes hoor.quote:Op maandag 21 juli 2025 22:55 schreef Landgeld het volgende:
Wat zou in Thailand een leuke reisroute zijn met een baby van 10 maanden en kind van 3.5.
Bangkok
Koh samui
Bangkok
Maar Kanchanaburi isquote:Op donderdag 16 oktober 2025 14:16 schreef MaJo het volgende:
Nadat het Thailand virus ons vorig jaar al gegrepen heeft hebben we weer tickets geboekt, 3 weken in februari
Vorig jaar deden we Bangkok - Phetchaburi - Prachuap Kiri Khan - Chumpon - Khao Sok - Koh Lanta - Krabi -Bangkok.
Deze keer willen we ons op het noorden gaan richting, met waarschijnlijk ook nog een paar dagen strand aan de oostkust. Op dit moment staan Ayutthaya, Sukhothai en Chiang Mai al op de planning maar we twijfelen nu of we daarna richting Chiang Rai gaan of juist in de tegenovergestelde richting, richting Mae Hong Son. En we denken er dus aan om Kanchanaburi over te slaan.
Tips zijn welkom en zeker als er nog leuke dingen te doen zijn voor onze 5-jarige!
Vandaar ook hier de vraag of we dat wel kunnen makenquote:
Voor mij was het een van de leukste plekken. Werd daar blijer van dan bv Chiang Mai.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vandaar ook hier de vraag of we dat wel kunnen makenWat heeft Kanchanaburi te bieden behalve de brug over de rivier Kwai (die nota bene hernoemd is omdat de schrijver het fout had
)? Op de een of andere manier trekt het me niet zo, krijg er een beetje tourist trap vibes bij
Ja en het lastige is ook dat je het pas weet als je ergens geweest bent, dus wat dat betreft moet je toch een beetje afgaan op wat anderen zeggenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Voor mij was het een van de leukste plekken. Werd daar blijer van dan bv Chiang Mai.
Er zitten watervallen in de buurt die mooi zijn. Je kan nog een stuk de oude spoorlijn op. En verder vond ik de sfeer heel relaxt.
Hielp ook dat het guesthouse waar we zaten echt waanzinnig eten had, en dat de kookcursus die we daar deden echt heel goed was.
Het blijft wel een persoonlijk ding, ieder zijn eigen favo's. En als jouw gevoel niet goed is, lekker niet doen. Je moet niets he
Anders doe je het gewoon nog een derde keerquote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja en het lastige is ook dat je het pas weet als je ergens geweest bent, dus wat dat betreft moet je toch een beetje afgaan op wat anderen zeggen
Waarom werd je blijer van Kanchanaburi dan van Chiang Mai? Viel Chiang Mai dan ook tegen?
Die derde keer zit er vast ook nog wel inquote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Anders doe je het gewoon nog een derde keer
Lag deels aan het weer, dat was in Kanchanaburi goed, terwijl het in Chiang Mai matig was (en tijdens de trekking we eerder van de heuvel afgeleden). En vond Kanchanaburi meer een dorp dan een stad.
En, maar persoonlijk, veel wo2 in Kanchanaburi.
Chiang Mai viel als stad weer niet tegen hoor. Wel heel anders dan bv Bangkok.
Dan zou ik er zeker wel heen gaan. De grote begraafplaats(en) en het kleine museum zijn zeker de moeite waard ook. Maar dat kan dus ook die derde keer.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die derde keer zit er vast ook nog wel in
Ik ga ook nog alles goed checken hoor, volgens mij is de natuur wel heel mooi rondom Kanchanaburi. We zijn er nog niet helemaal uitBen ook wel een WOII buff, we waren in de zomer nog in Normandië.
Wat voor vervoer hebben jullie gebruikt?
ik heb van kachanaburi naar bangkok vv alles met de bus gedaan, ging primaquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan zou ik er zeker wel heen gaan. De grote begraafplaats(en) en het kleine museum zijn zeker de moeite waard ook. Maar dat kan dus ook die derde keer.
Wij hebben alles met trein/bus gedaan.
Van Kanchanaburi naar Bangkok zelf in de derde klasse trein
Houten bankjes, ventilator aan het plafond, ramen vol open, deuren open, en gaan
Ja ik denk het toch eigenlijk ookquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan zou ik er zeker wel heen gaan. De grote begraafplaats(en) en het kleine museum zijn zeker de moeite waard ook. Maar dat kan dus ook die derde keer.
Wij hebben alles met trein/bus gedaan.
Van Kanchanaburi naar Bangkok zelf in de derde klasse trein
Houten bankjes, ventilator aan het plafond, ramen vol open, deuren open, en gaan
Ik ben juist benieuwd naar mensen die in het noorden een auto gehuurd hebben, dat willen wij namelijk doenquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb van kachanaburi naar bangkok vv alles met de bus gedaan, ging prima
Hoe heette jullie guesthouse? Degene die ik 2 jaar geleden op het oog had en ook de beste is volgens TripAdvisor is al vol op onze dataquote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Voor mij was het een van de leukste plekken. Werd daar blijer van dan bv Chiang Mai.
Er zitten watervallen in de buurt die mooi zijn. Je kan nog een stuk de oude spoorlijn op. En verder vond ik de sfeer heel relaxt.
Hielp ook dat het guesthouse waar we zaten echt waanzinnig eten had, en dat de kookcursus die we daar deden echt heel goed was.
Het blijft wel een persoonlijk ding, ieder zijn eigen favo's. En als jouw gevoel niet goed is, lekker niet doen. Je moet niets he
Ondertussen wel van locatie veranderd en het is al een tijd terug dat we er waren,quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe heette jullie guesthouse? Degene die ik 2 jaar geleden op het oog had en ook de beste is volgens TripAdvisor is al vol op onze data
Ook die zit tijdens die data al volquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:21 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ondertussen wel van locatie veranderd en het is al een tijd terug dat we er waren,
https://www.tripadvisor.n(...)naburi_Province.html
Zeker!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:46 schreef MaJo het volgende:
Ook denken we eraan om voor de hele reis deze keer een huurauto te nemen, zodat we helemaal vrij zijn in ons doen en laten. We hebben vorige keer alleen in het zuiden gereden, is dat in het noorden een beetje te doen?
Wat een etters die buffelsquote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:22 schreef DjVero het volgende:
buffels...) die in tegengestelde richting op de vluchtstrook op de highways rijden, soms ook nog zonder licht of iets dergelijks.
We zitten er nu aan te denken om meteen naar Chiang Rai te vliegen, daar een auto te huren en Chiang Mai/Mae Hong Son te doen en dan terug te vliegen naar Bangkok en te eindigen met een paar dagen Koh Samedquote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:35 schreef Hallojo het volgende:
Je kunt naar Chiang Mai vliegen en daar de Mae Hong Son loop doen en daarna doorrijden naar Bangkok via Sukhothai, Phitsanulok en Ayutthaya.
Thanks! Wij hebben in het zuiden ook gereden en daar dezelfde ervaringen. Goed opletten want het is vaak het recht van de sterkste en niet bepaald logischquote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:22 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zeker!
Afgelopen zomer van Bangkok naar Chiang Mai gereden. Bangkok is (d)ruk, Chiang Mai is smal, zeker het centrum. Het hotel waar ik verbleef bevond zich aan een zeer smalle weg waar ik een tegenligger tegen kwam. Dat was wel even puzzelen en meten lol. Voor de rest is het heerlijk rijden, ondanks dat ik toen midden in het regenseizoen reed.
Vooral bedacht zijn op weggebruikers (in alle vormen en maten, waaronder buffels...) die in tegengestelde richting op de vluchtstrook op de highways rijden, soms ook nog zonder licht of iets dergelijks. Of vrachtwagens die amper de heuvels/bergen op komen en dus met een slakkengangetje rijden. Sowieso veel snelheidsverschillen tussen voertuigen (de één rijdt 60, de ander 130). Rotondes zijn niet echt rotondes in de vorm van voorrang die je al dan niet zou moeten krijgen, eerder het recht van de sterkste (lees: degene die durft).
Voor de rest niks noemenswaardigs meegemaakt onderweg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |