Het ging er mij meer om dat er veel redenen kunnen zijn waarom iemand liever georganiseerd gaat: geen rompslomp omdat de beschikbare tijd te beperkt is om alles zelf te regelen. Slecht ter been of wat dan ook. Of je vindt het gewoon prettiger om in een groep te reizen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Opzich mee eens, beter georganiseerd reizen dan niet reizen. Wel is het zo dat als je individueel gaat, je van te voren wat moet hebben onderzocht om te zien, dat trekt mij erg aan, en je kunt gaan en staan waar je wilt!
Al zijn er natuurlijk altijd mensen die graag niets willen voorbereiden en zich makkelijk overal naartoe laten brengen, en eten en slapen waar de gids wil![]()
dan liever 'and similar too'quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef ozzietukker het volgende:
Hmzzz Thailand 7 is wel een erg saaie titel... misschien moeten we een andere tekst erbij plaatsen.... Hello Sexy man
of, inhakend op het vorige topic (same same) 'but different'
Omdat beide inmiddels vermorzeld zijn en ervoor in de plaats een luxe resort komtquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:38 schreef indahnesia.com het volgende:
waarom RIP?
Geen last van gehad, ik was met mijn vriendin. Die had juist "last"! Blond haar, ze werd bijna elke dag wel een keer gevraagd of ze met schoolmeisjes op de foto wilde. Erg grappig.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:55 schreef Moitessier het volgende:
Ja, vermijd inderdaad ook liever tuktuks, het is gewoon te vermoeiend om elke drie meter te moeten zeggen dat je écht niet naar de sitting/sleeping/eating Buddah wilt en dat je écht geen pak wil laten maken.
Hoe hebben de mannelijke posters hier trouwens Thailand/Bangkok ervaren? Ik had van te voren vaak gehoord dat mannen constant door Thaise vrouwen lastig gevallen werden. (onafhankelijk of man in kwestie vergezeld werd door vrouw/vriendin) Heb hier zelf eigenlijk nooit last van gehad als ik alleen, of samen met m'n vriendin daar liep, dus zijn het nou mooie vakantieverhalen, of zijn hier echt ervaringen mee?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:55 schreef Moitessier het volgende:
Ja, vermijd inderdaad ook liever tuktuks, het is gewoon te vermoeiend om elke drie meter te moeten zeggen dat je écht niet naar de sitting/sleeping/eating Buddah wilt en dat je écht geen pak wil laten maken.
Hoe hebben de mannelijke posters hier trouwens Thailand/Bangkok ervaren? Ik had van te voren vaak gehoord dat mannen constant door Thaise vrouwen lastig gevallen werden. (onafhankelijk of man in kwestie vergezeld werd door vrouw/vriendin) Heb hier zelf eigenlijk nooit last van gehad als ik alleen, of samen met m'n vriendin daar liep, dus zijn het nou mooie vakantieverhalen, of zijn hier echt ervaringen mee?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef ozzietukker het volgende:
of, inhakend op het vorige topic 'but different'
Kost Angkor tegenwoordig 30 dollar per dag?? Volgens mij was ik 40 dollar kwijt voor 3 dagen ofzo? Ok, dat is een paar jaar geleden, maar dit zou wel heel veel duurder zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:01 schreef Moitessier het volgende:
Ja ik, je kan of in bkk ticket boeken naar siemreap met het vliegtuig of via een reisbureau bus nemen. Je moet goed rondkijken als je met de bus wil gaan, prijzen verschillen nogal (tussen 400 en 1200 als ik me nog goed kan herinneren. Je moet natuurlijk ook rekenen op kosten van visum voor cambodia zelf, en op 30dollar per dag toegang voor de tempels zelf (30 dollar ja :p)
Bus is wel leuke ervaring, gaarste weg ever, gaarste materiaal ever, maar achteraf mooi verhaal om te vertellen![]()
Er zijn inderdaad vele mogelijkheden om in Siem Rap (of Siemrappelinos) te komen, ook een leuke is met ochtendtrein (let op vertrekt erg vroeg) naar Aranya Prathet, daar een TUK TUK, (je kunt deze makkelijk delen, veel mensen die met deze trein aankomen willen naar de grensovergang), naar de grens...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:01 schreef Moitessier het volgende:
Ja ik, je kan of in bkk ticket boeken naar siemreap met het vliegtuig of via een reisbureau bus nemen. Je moet goed rondkijken als je met de bus wil gaan, prijzen verschillen nogal (tussen 400 en 1200 als ik me nog goed kan herinneren. Je moet natuurlijk ook rekenen op kosten van visum voor cambodia zelf, en op 30dollar per dag toegang voor de tempels zelf (30 dollar ja :p)
Bus is wel leuke ervaring, gaarste weg ever, gaarste materiaal ever, maar achteraf mooi verhaal om te vertellen![]()
Dat vond ik wel meevallen. Ik zit meestal aan Sukhumvit rd. als ik in Bangkok ben, en het valt best mee in vergelijking met andere Aziatische bestemmingen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 08:36 schreef ozzietukker het volgende:
Als je in Bangkok bij het NANA Skytrain station gaat rondlopen in de avond, JA dan wordt je 'lastig' gevallen, al dan niet met vriending, door de dames, of door verkopers welke XXX DvD willen verkopen of XXX shows promoten!
Die staat er toch nog? Kleine hutjes waren het. Wij verbleven echter in het Paradise Resort, Koh Chang Resort, en Klaong Proa Resort.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Verhip open ik een topic
----
Vorig deeltje vind je hier: Thailand #6 (Same same.)
sawat-dii-khrap!
Mijmer hier over die weergaloze pad thai op de nightmarket van Payao, of over KP Bunglow (R.I.P.) annex Hobby Hut (eveneens R.I.P.) op Koh Chang.
Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R. Althans, dat deed onze gidsin bij de Teak Mansion in Bangkok. We probeerden niet te lachen, maar dat wilde niet lukken... "This is the pilate bedloom", "Look at the gleen millol"... Maar het gekke, soms sprak ze de R wel weer uit, bijvoorbeeld bij King Rama IV etc.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:36 schreef Shakermaker het volgende:
[..]
Dat vond ik wel meevallen. Ik zit meestal aan Sukhumvit rd. als ik in Bangkok ben, en het valt best mee in vergelijking met andere Aziatische bestemmingen.
Geweldig trouwens hoe ze NA-NA uitspreken als je in de skytrain staat. Ik kreeg daar steeds de slappe lach van.
Je bedoelt de Jim Thompson gebouw? Dan hadden wij dezelfde gidsquote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:01 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R. Althans, dat deed onze gidsin bij de Teak Mansion in Bangkok. We probeerden niet te lachen, maar dat wilde niet lukken... "This is the pilate bedloom", "Look at the gleen millol"... Maar het gekke, soms sprak ze de R wel weer uit, bijvoorbeeld bij King Rama IV etc.
Andersom ook: 'Alcowhore' als ze alcohol bedoelen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:01 schreef gr8w8 het volgende:
Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat heeft dat "Hello miste, need tuk-tuk?" nu precies met ---> Indonesië <--- te maken? Dat is gewoon praat tegen de gemiddelde toerist, net als ze in Indonesië vragen "Hey mate, transpor?" (Jah, Australische invloed ja)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |