abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31445306
Verhip open ik een topic

----
Vorig deeltje vind je hier: Thailand #6 (Same same.)

sawat-dii-khrap!

Mijmer hier over die weergaloze pad thai op de nightmarket van Payao, of over KP Bunglow (R.I.P.) annex Hobby Hut (eveneens R.I.P.) op Koh Chang. Alles mag, zolang je maar niets lelijks zegt over de koning van Thailand.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 14-10-2005 20:35:29 ]
pi_31445809
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 18:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Opzich mee eens, beter georganiseerd reizen dan niet reizen. Wel is het zo dat als je individueel gaat, je van te voren wat moet hebben onderzocht om te zien, dat trekt mij erg aan, en je kunt gaan en staan waar je wilt!
Al zijn er natuurlijk altijd mensen die graag niets willen voorbereiden en zich makkelijk overal naartoe laten brengen, en eten en slapen waar de gids wil
Het ging er mij meer om dat er veel redenen kunnen zijn waarom iemand liever georganiseerd gaat: geen rompslomp omdat de beschikbare tijd te beperkt is om alles zelf te regelen. Slecht ter been of wat dan ook. Of je vindt het gewoon prettiger om in een groep te reizen.

Dat maakt ongeorganiseerd reizen niet verhevener boven georganiseerd reizen, alhoewel ik [b]persoonlijk[/s] ook een voorkeur voor ongeorganiseerd heb.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:42:16 #4
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31445810
Hmzzz Thailand 7 is wel een erg saaie titel... misschien moeten we een andere tekst erbij plaatsen.... Hello Sexy man

of, inhakend op het vorige topic (same same) 'but different'

Ontopic:

Tja ik mijdt ten alle tijde de tuk tuks, niet alleen willen ze je maar al te graag oplichten, een taxi zit veel confortabeler en uit de smog! (tevens met aircon).
Toch slecht om te lezen dat je op de toeristische plekken nog steeds aangesproken wordt en geprobeerd om je op te lichten.. overkomt mij eigenlijk niet meer....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31445912
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef ozzietukker het volgende:
Hmzzz Thailand 7 is wel een erg saaie titel... misschien moeten we een andere tekst erbij plaatsen.... Hello Sexy man

of, inhakend op het vorige topic (same same) 'but different'
dan liever 'and similar too'

ik verzin wel iets en mail ons lieftallig mod duo
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:38 schreef indahnesia.com het volgende:
waarom RIP?
Omdat beide inmiddels vermorzeld zijn en ervoor in de plaats een luxe resort komt
pi_31445957
ik wil nog altijd een keer naar thailand, eigenlijk vooral omdat ik gelezen heb dat muay thai daar ontzettend veel beoefend wordt en dat er ontzettend veel kleine toernooien zijn.

klopt dit?
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:55:35 #7
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31446185
Ja, vermijd inderdaad ook liever tuktuks, het is gewoon te vermoeiend om elke drie meter te moeten zeggen dat je écht niet naar de sitting/sleeping/eating Buddah wilt en dat je écht geen pak wil laten maken.

Hoe hebben de mannelijke posters hier trouwens Thailand/Bangkok ervaren? Ik had van te voren vaak gehoord dat mannen constant door Thaise vrouwen lastig gevallen werden. (onafhankelijk of man in kwestie vergezeld werd door vrouw/vriendin) Heb hier zelf eigenlijk nooit last van gehad als ik alleen, of samen met m'n vriendin daar liep, dus zijn het nou mooie vakantieverhalen, of zijn hier echt ervaringen mee?
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_31446245
als je een keer in Delhi/Radjesthan geweest bent, vind je die Thaise tuk tuk drivers zo heerlijk relaxt
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:09:09 #9
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31446595
heb ik gehoord ja. Weet nog niet of ik eraan toe ben om naar India te gaan. Schijnt erg indrukwekkend te zijn ophet gebied van armoede/viesheid/opdringerigheid(wanhoop) van mensen om je iets aan te smeren/af te troggelen.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:36:02 #10
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31447490
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:55 schreef Moitessier het volgende:
Ja, vermijd inderdaad ook liever tuktuks, het is gewoon te vermoeiend om elke drie meter te moeten zeggen dat je écht niet naar de sitting/sleeping/eating Buddah wilt en dat je écht geen pak wil laten maken.

Hoe hebben de mannelijke posters hier trouwens Thailand/Bangkok ervaren? Ik had van te voren vaak gehoord dat mannen constant door Thaise vrouwen lastig gevallen werden. (onafhankelijk of man in kwestie vergezeld werd door vrouw/vriendin) Heb hier zelf eigenlijk nooit last van gehad als ik alleen, of samen met m'n vriendin daar liep, dus zijn het nou mooie vakantieverhalen, of zijn hier echt ervaringen mee?
Geen last van gehad, ik was met mijn vriendin. Die had juist "last"! Blond haar, ze werd bijna elke dag wel een keer gevraagd of ze met schoolmeisjes op de foto wilde. Erg grappig.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_31447684
Is er wel eens iemand tijdens zijn thailandreis naar Angkor Wat in Combodia geweest? En zo ja is dit vanuit Thailand te regelen?
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:01:19 #12
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31448357
Ja ik, je kan of in bkk ticket boeken naar siemreap met het vliegtuig of via een reisbureau bus nemen. Je moet goed rondkijken als je met de bus wil gaan, prijzen verschillen nogal (tussen 400 en 1200 als ik me nog goed kan herinneren. Je moet natuurlijk ook rekenen op kosten van visum voor cambodia zelf, en op 30dollar per dag toegang voor de tempels zelf (30 dollar ja :p)

Bus is wel leuke ervaring, gaarste weg ever, gaarste materiaal ever, maar achteraf mooi verhaal om te vertellen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 08:36:29 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31456450
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:55 schreef Moitessier het volgende:

Als je in Bangkok bij het NANA Skytrain station gaat rondlopen in de avond, JA dan wordt je 'lastig' gevallen, al dan niet met vriending, door de dames, of door verkopers welke XXX DvD willen verkopen of XXX shows promoten!
Dit geldt ook voor Pattaya.. (moet je voor de gein op het Ekkemai busstation in Bangkok gaan kijken wat voor 'mannen' daar in de bus stappen )

In de rest van Thailand zal je niet lastig gevallen worden, okee in de omgeving van Rayong wordt ik door veel kinders gedag gezegd als ik voorbij kom rijden op de brommer... maar in de toeristische delen zelfs dat niet meer. Dus het is gewoon een relaxte bestemming, en als je niet 's avonds in de hoerenbuurten gaat rondlopen is je enige zorg de Tuk Tuk mannetjes!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:42:16 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_31458072
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef ozzietukker het volgende:

of, inhakend op het vorige topic 'but different'
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31463404
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:01 schreef Moitessier het volgende:
Ja ik, je kan of in bkk ticket boeken naar siemreap met het vliegtuig of via een reisbureau bus nemen. Je moet goed rondkijken als je met de bus wil gaan, prijzen verschillen nogal (tussen 400 en 1200 als ik me nog goed kan herinneren. Je moet natuurlijk ook rekenen op kosten van visum voor cambodia zelf, en op 30dollar per dag toegang voor de tempels zelf (30 dollar ja :p)

Bus is wel leuke ervaring, gaarste weg ever, gaarste materiaal ever, maar achteraf mooi verhaal om te vertellen
Kost Angkor tegenwoordig 30 dollar per dag?? Volgens mij was ik 40 dollar kwijt voor 3 dagen ofzo? Ok, dat is een paar jaar geleden, maar dit zou wel heel veel duurder zijn.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:25:03 #16
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31464125
Even nagekeken en je hebt gelijk, een drie dagen pas is 40 dollar, pas per dag 20, iets goedkoper, maar in vergelijking met elke andere prijs in het land..
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:19:48 #17
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31485502
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:01 schreef Moitessier het volgende:

Er zijn inderdaad vele mogelijkheden om in Siem Rap (of Siemrappelinos) te komen, ook een leuke is met ochtendtrein (let op vertrekt erg vroeg) naar Aranya Prathet, daar een TUK TUK, (je kunt deze makkelijk delen, veel mensen die met deze trein aankomen willen naar de grensovergang), naar de grens...
In principe is bij de grens een visum 20 U$D, maar ze vragen 1000 THB als je toevallig geen THB's hebt (alleen USD omdat je toch naar Cambodja gaat) wil een 'toevallige' behulpzame Thai best wisselen tegen de normale rate, zodat je visa toch 5 U$D meer kost..
Ik had dit overigens in Bangkok al geregeld, 's ochtends gebracht, om 15:00 uur opgehaald! voor 20 U$.

Wat ik niet prettig vond aan de grens is dat er een of andere mafkees aan je vastgeplakt zit, en je er niet meer vanaf komt totdat hij je in een bus heeft gekregen, wat je ook probeert... (daar krijgt hij zijn commisie voor).
Uiteraard kom ik niet uit een ei, wat wel werkt, maar opzich gevaarlijk kan zijn, weiger te betalen, en zeg dat je pas betaald als je vertrekt, de vastgelijmde mafkees gaat op een gegeven moment een nieuw slachtoffer zoeken (denkt dat commisie binnen is), en dan is je kans om uit de betreffende bus te stappen en op zoek gaan naar alternatief vervoer... Let wel de prijzen verschillen niet heel veel, en ik moest fysiek geweld gebruiken, (erg fout, maar ik ben (naďef misschien) absoluut niet bang), om in een andere bus te komen..... (Dan is zo'n grote backpack toendertijd erg handig)....
Helaas had deze bus ook de bekende trucjes, erg langzaam rijden, onderweg stoppen om bij een bevriend restaurant wat te eten om zo in de avond aan te komen (after dark), daar droppen ze je niet in het centrum, nee uiteraard in een 'bevriend' gueshouse.... (Alleen DAT is al een reden om ergens anders heen te gaan, hoewel de kamer niet duur was, slechts 2 U$ Een moto taxi was niet duur, en zo kwam ik uiteindelijk bij een ander guesthouse uit! (Ja ik heb een gigantische hekel aan het vriendjespolitiek, daar ga ik lijnrecht tegenin )
De weg erheen is inderdaad erg gaar, maar goed het was zeker een ervaring! Wel heb ik hierna besloten met andere transportmanieren verder te gaan, en heb vanaf Siem Rap de boot genomen naar Pnomh Penh, overal adverteren ze rond de 19 U$, maar is mij gelukt voor 14 U$, maar dat kost erg veel moeite... (En is zeker niet altijd mogelijk).

Angor Wat is voor 1 dag inderdaad 20 U$ en voor 3 dagen 40 U$. Dit is inderdaad duur, en heeft ook te maken dat je het niet aan 'Cambodja' zelf betaald, maar aan een oliemaatschappij welke nog wat geld tegoed heeft...

Wat betreft de bus van Khao Sahn Road, als je 400 THB betaald, weet dan dat je in een minivan opgepropt zit, betaal je meer, laat je dan vooral goed informeren HOE je erheen gaat! (Ik heb mensen gesproken welke veel hadden betaald en op het laatste moment toch nog in een kleine minivan gestopt werden, alleen daarom al zou ik de trein nemen vanaf Hua Lampong!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31522859
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 08:36 schreef ozzietukker het volgende:
Als je in Bangkok bij het NANA Skytrain station gaat rondlopen in de avond, JA dan wordt je 'lastig' gevallen, al dan niet met vriending, door de dames, of door verkopers welke XXX DvD willen verkopen of XXX shows promoten!
Dat vond ik wel meevallen. Ik zit meestal aan Sukhumvit rd. als ik in Bangkok ben, en het valt best mee in vergelijking met andere Aziatische bestemmingen.

Geweldig trouwens hoe ze NA-NA uitspreken als je in de skytrain staat. Ik kreeg daar steeds de slappe lach van.
pi_31557370
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Verhip open ik een topic

----
Vorig deeltje vind je hier: Thailand #6 (Same same.)

sawat-dii-khrap!

Mijmer hier over die weergaloze pad thai op de nightmarket van Payao, of over KP Bunglow (R.I.P.) annex Hobby Hut (eveneens R.I.P.) op Koh Chang.
Die staat er toch nog? Kleine hutjes waren het. Wij verbleven echter in het Paradise Resort, Koh Chang Resort, en Klaong Proa Resort.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:01:53 #20
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31557510
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 00:36 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

Dat vond ik wel meevallen. Ik zit meestal aan Sukhumvit rd. als ik in Bangkok ben, en het valt best mee in vergelijking met andere Aziatische bestemmingen.

Geweldig trouwens hoe ze NA-NA uitspreken als je in de skytrain staat. Ik kreeg daar steeds de slappe lach van.
Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R. Althans, dat deed onze gidsin bij de Teak Mansion in Bangkok. We probeerden niet te lachen, maar dat wilde niet lukken... "This is the pilate bedloom", "Look at the gleen millol"... Maar het gekke, soms sprak ze de R wel weer uit, bijvoorbeeld bij King Rama IV etc.
pi_31557628
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:01 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R. Althans, dat deed onze gidsin bij de Teak Mansion in Bangkok. We probeerden niet te lachen, maar dat wilde niet lukken... "This is the pilate bedloom", "Look at the gleen millol"... Maar het gekke, soms sprak ze de R wel weer uit, bijvoorbeeld bij King Rama IV etc.
Je bedoelt de Jim Thompson gebouw? Dan hadden wij dezelfde gids
pi_31573238
Hallo Thailand gingers en gangers.

Blij om te zien dat deeltje 7 er is.

Mocht er iemand tips willen over hoe en waar je het beste niks kan doen en of zien in Thailand dan houd ik me aanbevolen.

Chok dee kap !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  donderdag 20 oktober 2005 @ 02:51:55 #23
6941 APK
Factual, I think.
pi_31573440
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:01 schreef gr8w8 het volgende:

Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R.
Andersom ook: 'Alcowhore' als ze alcohol bedoelen.
pi_31574099
Wat heeft dat "Hello mister, need tuk-tuk?" nu precies met Thailand maken? Dat is gewoon praat tegen de gemiddelde toerist, net als ze in Indonesië vragen "Hey mate, transpor?" (Jah, Australische invloed ja)

[ Bericht 2% gewijzigd door indahnesia.com op 20-10-2005 07:43:56 (indonesië -> thailand) ]
pi_31574200
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat heeft dat "Hello miste, need tuk-tuk?" nu precies met ---> Indonesië <--- te maken? Dat is gewoon praat tegen de gemiddelde toerist, net als ze in Indonesië vragen "Hey mate, transpor?" (Jah, Australische invloed ja)
Het heeft helemaal niets met Indonesië te maken, maar wel met Thailand

Tja, in het vorige topic werd in het laatste deel gesproken over de erg opdringerige mennekes welke je een transport in zo'n tuk tuk ding wilde aanbieden... of voor 10 THB de hele stad wel even wilden laten zien
En als je een beetje in de toeristische delen van Thailand rondhangt, en als willekeurige toerist ontkom je daar toch echt niet aan, zal je dit wel vaak gaan horen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 07:40:24 #26
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31574201
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat heeft dat "Hello miste, need tuk-tuk?" nu precies met Indonesië te maken? Dat is gewoon praat tegen de gemiddelde toerist, net als ze in Indonesië vragen "Hey mate, transpor?" (Jah, Australische invloed ja)
Dit is toch het topic over Thailand?
pi_31574205
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:40 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Dit is toch het topic over Thailand?
Macht der gewoonte, ik typ dagelijks misschien wel 100 keer Indonesië, en nu moest het Thailand zijn
pi_31574211
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niets met Indonesië te maken, maar wel met Thailand

Tja, in het vorige topic werd in het laatste deel gesproken over de erg opdringerige mennekes welke je een transport in zo'n tuk tuk ding wilde aanbieden... of voor 10 THB de hele stad wel even wilden laten zien
En als je een beetje in de toeristische delen van Thailand rondhangt, en als willekeurige toerist ontkom je daar toch echt niet aan, zal je dit wel vaak gaan horen
Ik wil 'binnenkort' (enkele jaren) wel naar Thailand. Het touristische gedeelte zal volgens mijn verwachting niet echt veel afwijken van dat van Bali. Ik denk dat ik vast wel een motor kan huren, zodat ik lekker kan zeggen dat ik al 'transport' heb.. met de sleuteltjes in mijn hand te laten zien. Werkt op Bali altijd
  donderdag 20 oktober 2005 @ 07:53:00 #29
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31574257
Wehe, het is je vergeven.

Maar over die TukTuks, neem maar van mij aan, je wordt er op een gegeven moment echt schijtziek van. Zeker als je praktisch voor een bepaalde tempel (bv Wat Po) staat en ze roepen met z´n 10-en dattie de andere kant op is. Of dat je nauwelijks een winkelstraatje als Khao San road kan verlaten. Of dat je niet eens 100 meter door een willekeurige andere straat kan lopen zonder dat er één langs je komt rijden en wat roept. Of dat ze je zelfs bij je elleboog pakken. Toen was ik wel even echt boos.
pi_31574736
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:53 schreef gr8w8 het volgende:
Wehe, het is je vergeven.

Maar over die TukTuks, neem maar van mij aan, je wordt er op een gegeven moment echt schijtziek van. Zeker als je praktisch voor een bepaalde tempel (bv Wat Po) staat en ze roepen met z´n 10-en dattie de andere kant op is. Of dat je nauwelijks een winkelstraatje als Khao San road kan verlaten. Of dat je niet eens 100 meter door een willekeurige andere straat kan lopen zonder dat er één langs je komt rijden en wat roept. Of dat ze je zelfs bij je elleboog pakken. Toen was ik wel even echt boos.
Ooh.. dat vind ik inderdaad minder. Op Bali heeft 1 iemand me ooit vastgepakt. Toen riep ik "En nou oprotten!", (in het Nederlands) en keek 'm kwaad aan. Toen was het wel even slikken voor die gast, en verontschuldigen, want hij kon prima zien dat ik kwaad werd.

Maar goed, waar rijke toeristen zijn, zijn ook de minder bedeelde mensen die hard willen werken om een paar centen te verdienen.
pi_31574907
Tja, dat hoort er gewoon een beetje bij denk ik. Je gaat erheen om de cultuur te proeven... dan moet je dat gewoon accepteren. Overigens vind ik wel dat je als toerist minimaal 1 keer een tuk-tuk rit gemaakt moet hebben. Gewoon voor de ervaring.
pi_31574992
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:16 schreef -Dries- het volgende:
Tja, dat hoort er gewoon een beetje bij denk ik. Je gaat erheen om de cultuur te proeven... dan moet je dat gewoon accepteren. Overigens vind ik wel dat je als toerist minimaal 1 keer een tuk-tuk rit gemaakt moet hebben. Gewoon voor de ervaring.
Iets dergelijks heb ik in Jakarta al eens gedaan, mag ik het dan overslaan
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:06:57 #33
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31576790
Ik vind erg opdringerige tuktuk drivers niet echt cultuur hoor, ze doen het toch ook niet bij Thai? Dat is waarschijnlijk ook de reden, wij zijn geen Thai en derhalve al minder en mogen opgelicht worden.
pi_31577082
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 11:06 schreef gr8w8 het volgende:
Ik vind erg opdringerige tuktuk drivers niet echt cultuur hoor, ze doen het toch ook niet bij Thai? Dat is waarschijnlijk ook de reden, wij zijn geen Thai en derhalve al minder en mogen opgelicht worden.
Iets dat specifiek bij een land/landen horen is toch cultuur? Wel, tuk-tuks zijn hier een voorbeeld van. Cultuur is imo heel breed.. Tot een bepaald gerecht tot de gewoontes van tuk-tuk chauffeurs.
pi_31584753
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:20 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Iets dergelijks heb ik in Jakarta al eens gedaan, mag ik het dan overslaan
Dat in Jakarta is toch een BEMO ofzo, dat is niet hetzelfde als een tuk tuk, tuk tuk is wat groter dan zo'n BEMO ding.. tevens vond ik het verkeer in Jakarta niet te vergelijken met dat in Bangkok........

Maar idd, het is in Thailand wel eens vervelend bij de echte toeristische plekken dat ze je die TUK TUK echt zo erg opdringen...
Ik moet trouwens zeggen dat het in Bali wel meeviel, nu was ik er ook in 2002, 3 weken na de aanslagen.. misschien dat dat wat invloed daarop had
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31586021
Heel erg leuk: een tuk-tuk race. Twee of meer mensen regelen elk een tuk-tuk. De chauf krijgt minimaal dubbel tarief om zo snel mogelijk van A naar B te rijden. Wie als eerste aankomt, wint. Motor-taxi's zoals in Bangkok kunnen natuurlijk ook gebruikt worden. Bloedlink maar oh zo cool.
  zondag 23 oktober 2005 @ 14:29:50 #37
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31651936
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:54 schreef Shakermaker het volgende:
Heel erg leuk: een tuk-tuk race. Twee of meer mensen regelen elk een tuk-tuk. De chauf krijgt minimaal dubbel tarief om zo snel mogelijk van A naar B te rijden. Wie als eerste aankomt, wint. Motor-taxi's zoals in Bangkok kunnen natuurlijk ook gebruikt worden. Bloedlink maar oh zo cool.
Alleen leuk voor kleine mensen, neem ik aan? Een Nederlander van gemiddelde lengte ziet geen flikker onder de dakrand door in zo'n Tuk Tuk, tenzij je op de grond gaat liggen.
pi_31651964
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 14:29 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Alleen leuk voor kleine mensen, neem ik aan? Een Nederlander van gemiddelde lengte ziet geen flikker onder de dakrand door in zo'n Tuk Tuk, tenzij je op de grond gaat liggen.
Da's nu juist onderdeel van de spanning. De helft van de tijd weet je niet wat er gaat gebeuren en de gevaarlijke situaties zie je vaak alleen achteraf.
  zondag 23 oktober 2005 @ 14:37:42 #39
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31652040
Achteraf? Ze maken ook een video? Vét!
pi_31652101
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 14:37 schreef gr8w8 het volgende:
Achteraf? Ze maken ook een video? Vét!
lol

Nee, als je omkijkt en ziet hoe een stadsbus op 3 cm van de achterkant van je tuk tuk de hoek om komt razen. Dat soort dingen.
pi_31658127
Is men wel eens in Pai geweest? Ongeveer 120km vanaf Chiang Mai. Wat is dat geweldig... Heb daar echt een week lang de tijd van mijn leven gehad! Geen gezeik over tuk tuks (die rijden daar simpelweg niet) en een heerlijke sfeer tussen de locals en de (voornamelijk backpackende) toeristen.

Pai
pi_31658415
Niet heen geweest, maar wel de naam gezien op borden.
pi_31658611
Borden? Waar dan? Tis echt klein daar dus ik neem aan dat je dan wel erg in de buurt bent geweest?
pi_31658614
Ik ben wel eens in Pai geweest. Tijdje geleden al, maar was wel leuk.
Groot voordeel van Pai vond ik destijds dat je trekkings kon doen die nog niet zo walgelijk commercieel zijn. Wij kwamen met ons groepje een dorpje ingewandeld en de kinderen verstopten zich achter de rokken van hun moeder en waren ontzettend verlegen.
Is wel iets leuker en authentieker dan wanneer de kinderen op je af stormen en je in vloeiend engels spullen gaan verkopen.
pi_31658766
Inderdaad dat is Pai al zal het nu een stukje commercieler geworden zijn dan jij nu beschrijft. Ik ben er afgelopen Juli geweest en heb werkelijkwaar een topweek gehad. Bebop, Sisha Bar en Bamboobar voor de late versnaperingen en de heerlijke restaurantjes voor superlekker eten en normale Thaise prijzen. Scooter huren daar kost slecht 100b/dag (2 euro) en dan lekker naar de watervallen of door de omliggende heuvels en dorpjes rijden. Damn ik krijg nu echt heimwee
pi_31658791
Ik ben toen gaan fietsen naar die watervallen!
Dat was heen niet zo verstandig, maar terug heb ik niet te hoeven trappen!
pi_31659629
Ja het is op wat stukjes wat steil inderdaad. Ik ben bij een van die watervallen nog bijna naar beneden gestort. Gelukkig waren er wat omstanders die mij toen uit die benarde positie konden halen. En dat alles voor een foto!

Dag daarna nog wel op de billen naar beneden gegleden! Gaaf!
pi_31660141
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:55 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Die staat er toch nog? Kleine hutjes waren het. Wij verbleven echter in het Paradise Resort, Koh Chang Resort, en Klaong Proa Resort.
wanneer was je er dan geweest? In maart 2004 stonden ze er nog, maar volgens mijn bronnen is in het najaar 2004 alles gesloopt.

Zo niet, dan gaan we over een maandje namelijk gewoon weer terug
pi_31661693
Ga je nu alweer naar Thailand Dino??
Hoe lang ga je deze keer??
pi_31674120
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 11:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wanneer was je er dan geweest? In maart 2004 stonden ze er nog, maar volgens mijn bronnen is in het najaar 2004 alles gesloopt.

Zo niet, dan gaan we over een maandje namelijk gewoon weer terug
Wij gingen in de zomer van 2005. Erg kort geleden dus.
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:54 schreef StefanFM het volgende:
Borden? Waar dan? Tis echt klein daar dus ik neem aan dat je dan wel erg in de buurt bent geweest?
Vanuit Chiang Mai namen we een bus richting de Mekong. Als Pai niet ten noorden ligt van Chiang Mai heb ik me vergist, maar die naam komt me toch echt bekend voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Dries- op 25-10-2005 09:13:42 ]
pi_31676210
Waarom lees ik steeds: "Hell mister, need fuk-fuk" ???
pi_31685769
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:01 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Wij gingen in de zomer van 2005. Erg kort geleden dus.
Ah, dat biedt perspectieven
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 15:32 schreef Liejannuh het volgende:
Ga je nu alweer naar Thailand Dino??
Hoe lang ga je deze keer??
Alweer? Is alweer van november 2003/februari 2004 geleden hoor.

En dit jaar alleen 6 weken naar Radjesthan geweest. Verder alleen maar hard, heel hard gewerkt.
Ik ben nu bovendien huisloos, dus dan kan ik net zo goed op reis.

... ga ik me nog een beetje verdedigen ook....;)

Bedoeling is van eind november tot medio februari Noord Oost Thailand / Zuid Laos. Ja, we zijn erg sloom Helaas staat alles wel een beetje op losse schroeven door trieste familiale omstandigheden.
pi_31687432
Waarom niet noord Laos? Al gezien?
pi_31687509
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:16 schreef Tiger_Woods het volgende:
Waarom lees ik steeds: "Hell mister, need fuk-fuk" ???
Omdat je te veel films kijkt of te vaak in Pattatja komt.
pi_31687856
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:56 schreef StefanFM het volgende:
Waarom niet noord Laos? Al gezien?
inderdaad, we zijn toen bij Vientiane het land binnengekomen en hebben toen een maand door het Noorden gereisd. Van Zuid Laos hebben we dus nog niets gezien.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:04:47 #56
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_31688910
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Bedoeling is van eind november tot medio februari Noord Oost Thailand / Zuid Laos.
Niet vergeten Loy Krathong te vieren he
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_31694703
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Alweer? Is alweer van november 2003/februari 2004 geleden hoor.
Hap!
quote:
En dit jaar alleen 6 weken naar Radjesthan geweest. Verder alleen maar hard, heel hard gewerkt.
Ik ben nu bovendien huisloos, dus dan kan ik net zo goed op reis.
Heb je dat landhuis dan alweer doorverkocht? Waar ga je nu wonen dan??
quote:
... ga ik me nog een beetje verdedigen ook....;)

Bedoeling is van eind november tot medio februari Noord Oost Thailand / Zuid Laos. Ja, we zijn erg sloom Helaas staat alles wel een beetje op losse schroeven door trieste familiale omstandigheden.
Hmmmm, dat laatste klinkt niet zo goed.
Ik ga je wel mailen binnenkort, ben toch tentamen aan het leren

Overigens denk ik dat jullie Pai veel te toeristisch vinden! Maar ik vond het wel leuk!
pi_31695932
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

inderdaad, we zijn toen bij Vientiane het land binnengekomen en hebben toen een maand door het Noorden gereisd. Van Zuid Laos hebben we dus nog niets gezien.
Een maand! wat ontzettend stoer. Zelf ben ik in 8 dagen door het noorden gesjeesd. Van Huay Xai met de speedboat naar Luang Prabang gegaan. Daarna Vang Vieng voor een paar dagen (iedere dag getubed!!!) en een paar nachtjes Vientianne. Daarna Thailand weer in!

Heb echt een supergevoel aan dat land overgehouden! Zou er ook zeker weer naar terug willen...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:49:54 #59
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31695998
tuben LAOLAO LAOLAO
pi_31698226
Beerlao !!!
pi_31713577
Hallo beste reizigers

Mijn passie is reizen. Ik ben vorig jaar een jaar in Australië en Nieuw Zeeland geweest en helemaal geďnfecteerd geraakt met het virus dat reizen heet!

Nu heb ik mijn oog laten vallen op Thailand en Maleisië. Natuurlijk ben ik op mijn reis naar Oceanië wel in Bangkok geweest en de tempeltjes gezien, maar ik wil meer. Voordat iedereen me gaat verwijten dat ik niet de vorige topics heb gelezen: Dat heb ik globaal wel gedaan, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Ik wil namelijk in de volgende zomervakantie Thailand en Maleisië gaan zien en heb nog geen idee op wat voor manier ik dat wil gaan doen. Ik hoor dat er organisaties zijn die dit soort (bvb. 20 daagse) tripjes regelt, maar je kan ook zelf gaan trekken. Vorig jaar ben ik met een maat dus door Australië en NZ gaan trekken, maar deze zomer wordt anders. Ik ben namelijk nu alleen (hij heeft niet de financiële middelen) en ben ik aan het twijfelen. Over het algemeen maak ik snel contacten, maar ik vraag me af of in Thailand wel dat backpacker en "brothership" heerst zoals in OZ. Daarom ben ik ook benieuwd of het georganiseerd reizen wat is.

Wat me leuk lijkt is dat mensen die beide varianten hebben gedaan hun ervaringen neerzetten en dus ook wat ze ervan vonden. Het zou ook top zijn als ik de beste organisaties waarmee je kunt gaan zou kunnen krijgen met de beste bovenaan natuurlijk Cheers!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 01:49:33 #62
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31714664
Heb in totaal denk ik twee maanden in Thailand en Maleisie gezeten en denk dat je het eigenlijk wel in je eentje afkan hoor. Heb het idee (correct me if i'm wrong, zelf nooit met georganiseerde trip meegegaan) dat je reisschema bij zo'n georganiseerde trip erg strict is. Als je zelf reist kan je overal zo lang blijven als je wilt (of eerder weggaan of course ) Denk dat zelf regelen/reizen ook wel wat goedkoper is, hoewel je natuurlijk het gemak van het 'alles georganiseerde' mist dan. Heb wel gemerkt dat je echt overal zoveel mensen tegen komt en helemaal als je beetje snel contacten maakt moet het géén probleem zijn.

Thailand is denk ik wel een land waar je meer mensen ontmoet omdat er zoveel belachelijk veel toeristen zijn. Maleisie was wel mijn favoriet. Het eten is fantastisch (mix door verschillende bevolkingsgroepen dus Indiaas, Malay en Chinees. Mensen zijn er heel erg vriendelijk, natuur (perhentians/tioman/taman negara/) geweldig, steden ook leuk om uit te gaan/te winkelen als je er van houdt/sightseeen en stukken minder dat geforceerde geverkoop dat je in Thailand vaak ziet.

[post misschien beetje onduidelijk/vaag, ben dodelijk moe, maargoed...als ik over Maleisie mag praten....!]
pi_31714940
Thailand is bijzonder backpack-vriendelijk. Je kan er makkelijk van A naar B komen, met openbaar vervoer of mini-vans. Ik reis het liefst met de trein. Super gezellig. En je komt overal backpackers tegen, teveel bijna. Maleisië ken ik niet goed; ben alleen in Georgetown geweest, op doorreis naar Sumatra.
pi_31716676
Thailand zit inderdaad vol met backpackers, je zou idd bijna kunnen zeggen teveel, aan de andere kant dat is alleen zo op Kao Sahn Road, maar je zou bijvoorbeeld ook kunnen verblijven op de hoek van Thanon Samsen / Thanon Phitsanulok, daar zijn ook backpackers, maar niet zoveel.
(Persoonlijk heb ik het niet zo op grote in groepen reizende Israelische backpackers (Ja ik weet, het was niet slim om met El Al te gaan vliegen achteraf gezien )

Persoonlijk vindt ik de sfeer buiten Bangkok in de wat kleinere plaatsen beter, neem een LP / Rough Guide, kijk waar de hostels staan en je komt genoeg mensen tegen!
Thailand is wat toeristischer dan Maleisie, maar Maleisië heeft inderdaad meer culturen, en mooie national parks, alleen als je zo'n kort tijd gaat zal je waarschijnlijk Maleisisch Borneo over moeten slaan.... Als je trouwens nog extra stempels in je paspoort wilt, ga dan ook naar Singapore.

Laatste tip, als je een beetje vroeg boekt, dan kost vliegen met Air Asia bijna niets!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31717006
Bedankt voor de snelle reacties, leuk om te lezen!

Ik denk dat ik dan inderdaad in mijn eentje ga reizen. Natuurlijk sta ik ook open voor leuke groepsreizen verhalen

Nog wat vraagjes. Wat is slim om te doen? Een LP kopen en voor mezelf een route gaan plannen? Ik wil dus in 4 weken Thailand en Maleisië zien. Wat is dan het slimst én het goedkoopst natuurlijk? Vliegen naar Bangkok en van Singapore terug vliegen? Of een retourtje Bangkok met een retourtje naar Maleisie?

En wie weet hoe ik het goedkoopst aan deze tickets kom?
Cheers people
  donderdag 27 oktober 2005 @ 11:49:27 #66
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31720549
Ik zou sowieso in Bangkok beginnen (ticket van rond de 550 euro moet kunnen). Dan zou je idd rechtstreeks naar Singapore kunnen vliegen en dan van daar dan je weg naar boven banen richting Thailand en Bangkok en e.v.t. kan je dan zodra je in Bangkok terugbent ook nog het noorden van Thailand bezoeken. Gewoon met reisgidsje/tips van medereizigers idd.

Wat je ook kan doen is vanuit BKK eerst BKK te bekijken en dan naar het noorden (ChiangMai, Pai etc) te gaan en dan rustig naar het zuiden reizen en vanaf Singapore terugvliegen naar Bangkok. (Singapore - BKK kost vlieg je met AirAsia, soort easyjet van azie, kost geen reet, was met z'n tweeen geloof ik 50 dollar kwijt voor twee enkeltjes. Boeken gaat online op airasia.com of variant hierop))

Om de prijs daar beetje laag te houden kan je vaak 's nachts reizen om overnachtingen uit te sparen, veel dingen die je mee wil nemen vanuit Nederland kan je daar ook stukken goedkoper kopen (alles eigenlijk, inclusief reisgidsen/medicijnen/kleding etcetc). Ohja, en niet te vergeten flink af te dingen als je bijvoorbeeld meerdere dagen in guesthouse/hotel blijft kan je altijd vragen om discount.

samenvattend:
BKK - Singapore (met airasia) - Maleisië - Thailand - NL
BKK - Thailand - Maleisie - Singapore - BKK (met airasia) - NL

Optie een is meest eenvoudig qua planning, bij tweede optie moet je beetje mikken om op de juiste datum in Singapore aan te komen om terug te vliegen

Zie net wel dat je vier weken hebt voor beide landen, dan zou ik keuze maken een van de landen goed te gaan te zien en het andere land alleen doorheen te reizen/over te slaan/...Maleisie heeft bij mij de voorkeur (zou paar dagen Bangkok doen en dan meteen doorvliegen naar Singapore) , maar goed, dit is geloof ik verkeerde topic om dat heel hard te zeggen
  Moderator donderdag 27 oktober 2005 @ 12:43:34 #67
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31721992
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:49 schreef Moitessier het volgende:
Zie net wel dat je vier weken hebt voor beide landen, dan zou ik keuze maken een van de landen goed te gaan te zien en het andere land alleen doorheen te reizen/over te slaan
Waarom? Je leest dit soort redenaties wel vaker en ik snap dat nooit zo goed. Om een land écht te leren kennen is ook een maand véél te weinig.
Maar na een paar weken heb je al wél een globale indruk van taal, cultuur, architectuur, keuken etc opgedaan. Om daarna nog een ander land te bezoeken, waar ze anders praten, doen, koken, bouwen, is dan juist een hele leuke nieuwe sensatie.
Je moet gewoon niet de illusie hebben dat je in je vakantie wel eens eventjes een land zult doorgronden. Daarvoor hoef je het dus echt niet te laten, om ook nog een paar weken de grens over te wippen naar een ander land. Doen, leuk! Vind ik dan.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_31725140
Ben het helemaal met Gert eens.....als je 4 weken hebt zou ik die niet alleen in Thailand spenderen...

Mocht je budget een beetje krap zijn zou je kunnen overwegen om naar Cambodja of Laos te gaan in plaats van Maleisie en Singapore...eerstgenoemde landen zijn een stuk goedkoper en mijns inziens minstens zo interessant zoniet interessanter!

Kan tevens bevestigen dat je in Thailand en omringende landen enorm veel backpackers ontmoet waaronder zeer veel alleenreizenden...kontakt is echt heel erg makkelijk te maken...

Overigens reist zo'n beetje iedereen dezelfde routes in Azie en kom je telkens weer dezelfde mensen tegen...

De 2 meestbereisde routes in Z-O Azie:

Laos Route: BKK - Chiang Mai - Huay Xai - Luang Prabang - Vang Vieng - Vientianne - BKK - Thais eiland - BKK

Cambodja Route: BKK - Poipet - Siem Reap (Angkor Wat) - Phnom Penh - Sihanoukville - BKK - Thais eiland - BKK

Heb nog nooit georganiseerde reizigers ontmoet in Azie en denk dat je je een beetje lullig gaat voelen als je 16 jarige alleenreizende Zweedse meisjes uit moet leggen dat je niet in je uppie durfde.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 17:02:00 #69
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31729053
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 12:43 schreef Gert het volgende:
[..]
Waarom? Je leest dit soort redenaties wel vaker en ik snap dat nooit zo goed. Om een land écht te leren kennen is ook een maand véél te weinig. Je moet gewoon niet de illusie hebben dat je in je vakantie wel eens eventjes een land zult doorgronden. Daarvoor hoef je het dus echt niet te laten
Waar heb je me horen zeggen dat ik een land helemaal wil doorgronden? Enige waarvoor ik waarschuw is voor een "japanner/amerikaan-doe-heel-europa-in-een-week" schema waardoor je uiteindelijk alleen maar op reis bent om maar zo veel mogelijk te kunnen zien. Maar goed, ieder zijn ding he, je zou ook een van de twee mogelijkheden die ik hier eerder geef kunnnen doen aan de hand van een wat strakker schema. Zoals ik al zei, ieder zijn ding
pi_31730121
Echt super bedankt mensen! Leuk om zo snel reacties te krijgen
Nog wat vraagjes. Moitessier had het al over zo'n rondreis van een maand van een stuk Thailand en Maleisië. Ik denk dat dit plan me het meest aantrekt. Als ik een maand weg ga, wat is dan een reeël budget waar ik aan moet denken? Dus het totaalplaatje? En is het momenteel überhaubt wel safe om naar Maleisië te gaan?

Zelf trekt me de tropische eilandjes en mooie witstranden mij heel erg. Daarnaast vind ik het tropisch regenwoud echt geweldig. Ik ben bij dat beeld uitgekomen bij Thailand en Maleisië. Klopt dat beeld een beetje?

Cheers
pi_31735389
Aangezien de vraag "wat kost dat nou in Thailand" vaker voorkomt lijkt me een lijstje wel handig....

De gemiddelde backpacker maakt de volgende kosten in Thailand..

Bungalow op Thais eiland (eigen toilet / koude douche / geen airco) per nacht...Euro 5,00 - 10,00
Bungalow op Thais eiland (eigen toilet / warme douche / airco ) per nacht....Euro 10,00 - 20,00
Guesthouse (eigen kamer) in grote stad ( BKK, Chiang Mai etc) per nacht...Euro 8,00 - 12,00
Vliegticket BKK naar Chiang Mai - Samui......Euro 50,00
Treinticket BKK naar Chiang Mai of Suratthani (Samui - Phangan)....Euro 15,00
Local bus (met airco) per 100 km....Euro 1,00
Internetcafe per minuut....Euro 0,02 - Euro 0,04
Bangkok Post (internationale krant)...Euro 0,40
Thaise rijstmaaltijd met groenten en kip.... Euro 1,00 - 1,50
Hamburger met friet.......Euro 4,00 - 5,00
Medium pizza......Euro 4,00 - 5,00
Icecoffee....Euro 0,50
Fruitshake....Euro 0,50
Fles gekoeld water 0,5 liter.....Euro 0,20
Blikje Coca Cola....Euro 0,40
Flesje Beer Chang of Singha Beer...Euro 0,80 - 1,20
Flesje Heineken....Euro 1,20 - 1,40
Pakje (20) Marlboro....Euro 1,10
Wasgoed per kilo....Euro 0,80
Brommerhuur per dag....Euro 2,00 - 4,00
Liter benzine....Euro 0,50
Mobiel bellen...Thaise prepaid SIM kaart....Euro 4,00
Mobiel bellen naar Nederland per minuut of per SMS.....Euro 0,20
Luchthavenbelasting bij vertrek (cash in machine betalen)...Euro 10,00
Boete als je langer blijft dan visum (overstay) per dag....Euro 4,00
Tijd van je leven....gratis !

Prijzen voor eten en drinken zijn gebaseerd op backpacker style restaurantjes en bars....supermarkt ( Ding Dong 7/11) is goedkoper..

Andere Thailand gangers...Correct me if i'm wrong

[ Bericht 1% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 29-10-2005 13:07:31 ]
pi_31735998
Als echte budgetbackpacker koop je niet steeds flesjes van 0,5 liter maar één grote fles van 1,5 liter bij 7/11 voor 15 THB, ¤ 0,30!

Voor de rest zijn de prijzen redelijk correct, wel moet je erbij vermelden dat de blikjes cola e.d. dus in een restaurantje is, als je het in mijn favourite store de 'Ding Dong.... Swadikap 7/11'koopt, kan het allemaal nog goedkoper

Overigens op Kao Sahn Road of Thanon Samsen / Thanon Phitsanulok is het al mogelijk eigen kamer (zonder douche / toilet, die zijn op de gang) te krijgen voor 120 - 300 THB (Euro 2,50 tot 6 euro). Een hotelkamer begint inderdaad vaak vanaf 400 THB...

Trouwens een local bus zou ik echt alleen voor kleine stukjes nemen, voor grotere afstanden kan je vaak beter een rechtstreekse bus nemen, is mischien iets duurder, maar wel veel sneller en daar is wel een toilet aan boord, want ik spreek uit ervaring dat 4,5 uur zonder Toilet gewoon lang is.... zeker als je na 1,5 uur al moet gaan
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 06:15:28 #73
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_31746312
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:36 schreef gr8w8 het volgende:
Geen last van gehad, ik was met mijn vriendin. Die had juist "last"! Blond haar, ze werd bijna elke dag wel een keer gevraagd of ze met schoolmeisjes op de foto wilde. Erg grappig.
Hier ben ik een beetje benauwd voor. We verhuizen waarschijnlijk begin volgend jaar naar Bangkok, met twee ukken van 2 en 4, compleet met krullende, blonde haartjes en blauwe ogen. Waar we nu wonen komen veel Japanners, en worden ze vaak al belaagd voor foto's. Mensen realiseren zich niet dat de kleintjes soms 5 a 10 keer per uur door een wildvreemde worden opgepakt.

Moet ik vast dranghekken bestellen?
pi_31746396
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 06:15 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hier ben ik een beetje benauwd voor. We verhuizen waarschijnlijk begin volgend jaar naar Bangkok, met twee ukken van 2 en 4, compleet met krullende, blonde haartjes en blauwe ogen. Waar we nu wonen komen veel Japanners, en worden ze vaak al belaagd voor foto's. Mensen realiseren zich niet dat de kleintjes soms 5 a 10 keer per uur door een wildvreemde worden opgepakt.

Nee, ik vond in Bangkok best wel veel westerlingen rondlopen. De bewoners van Bangkok zijn echt wel gewend aan westerlingen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31746952
quote:

[..]

Ze zijn daar idd wel wat gewend denk ik Maar uit pure nieuwsgierigheid.. Waarom verhuis je naar thailand? Zaken?
  Moderator vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:31:18 #76
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31756097
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:42 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Prijzen voor eten en drinken zijn gebaseerd op backpacker style restaurantjes en bars....supermarkt ( Ding Dong 7/11) is goedkoper..
Heb 'm nog wéken na afloop gehoord.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:37:44 #77
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31762687
kan iemand mij vertellen wat er op dit bord staat ?

Klaar?
Ik niet!
pi_31772028
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 08:39 schreef BoontjeB het volgende:
Nog wat vraagjes. Wat is slim om te doen? Een LP kopen en voor mezelf een route gaan plannen? Ik wil dus in 4 weken Thailand en Maleisië zien.
Als je Thailand / Maleisië gaat doen, is het handig om het noorden / oosten te vermijden. Da's jammer want dan mis je veel moois. Maar goed. Wat ik uit eigen ervaring kan aanbevelen:

- Khao Sok National Park; groot regenwoud waar nog redelijk veel wild rondloopt. Prachtige natuur en indrukwekkende rotspartijen. Je kan voor weinig een simpel hutje krijgen met uitzicht op het oerwoud. Ook trekkings zijn niet heel erg duur. En héél veel apen; erg leuk.
- Krabi; vanuit dit kustplaatsje kan je naar verschillende eilanden in de omgeving. Leuk genoeg om een nachtje te blijven slapen en Wat Tham Seua (Tempel van de Tijgerklauw) te bezoeken. Da's een oerlelijke Boedhistische tempel. Maar verborgen achter een rotswand is de plek waar de meeste monniken slapen en mediteren, en da's een soort mini-regenwoud 'ommuurd' door 50 meter hoge rotsen.
- Ko Lanta; relaxt eiland. Redelijk toeristisch maar nog niet zo verpest als bijvoorbeeld Phuket. Hoe zuidelijker je zit, hoe rustiger. Hier en daar heb je nog wel een rustige baai als je daarvan houdt. Je moet de boot vanuit Krabi nemen om er te komen.
- Georgetown (Maleisië); Veel gebouwen uit de Britse tijd en een lekker sfeertje.

Phuket vond ik niet veel aan. Te druk en veel te veel hoogbouw. En ik ben in Khao Lak geweest, maar daar is niet heel erg veel meer van over na de Tsunami. Ik was er trouwens een maand vantevoren geweest, nu een jaar geleden.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:44:59 #79
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31774710
quote:

[..]

Ze waren niet erg opdringerig hoor, alhoewel je met kinderen natuurlijk voorzichtig moet zijn. Diegene die op de foto wilden, dat was op toeristische plekken en waarschijnlijk waren die Thai zelf ook toeristisch bezig en ze kwamen het eerst behoorlijk lief vragen. Het kijken, tja, daar kan je weinig aan doen inderdaad, maar het was niet zo dat ze express voor je neus kwamen staan of je volgden om het eens goed te bekijken. En je directe omgeving zal snel gewend zijn aan die blonde lokken natuurlijk, het is nou ook weer niet dat ze het nog nooit hebben gezien.
pi_31776081
quote:
Aangezien de vraag "wat kost dat nou in Thailand" vaker voorkomt lijkt me een lijstje wel handig....

Bungalow op Thais eiland (eigen toilet / koude douche / geen airco) per nacht...Euro 5,00 - 10,00
Bungalow op Thais eiland (eigen toilet / warme douche / airco ) per nacht....Euro 10,00 - 20,00
Guesthouse (eigen kamer) in grote stad ( BKK, Chiang Mai etc) per nacht...Euro 8,00 - 12,00
Icecoffee....Euro 0,50
Fruitshake....Euro 0,50
Brommerhuur per dag....Euro 4,00 - 6,00

goeie post alleen ben ik het met een paar dingen niet eens. De prijzen die jij voor accomodatie aangeeft vind ik wel aan de hoge kant. Ik heb heel veel rond de 100-200B betaald. Omgerekend ongeveer 2 a 4 euro. Dat is dus wel erg onder de prijs die jij aangeeft. Ook je brommerhuur is erg duur. Echt overal is het niet duurder dan 120-150B (tussen 1 en 1,5 euro), heb ze ook zo goedkoop gehuurd als 80B. Ook vind ik dat je het eten wel wat hoog inschat. Maar dat is mierenneuken
pi_31777933
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 11:53 schreef StefanFM het volgende:

[..]

goeie post alleen ben ik het met een paar dingen niet eens. De prijzen die jij voor accomodatie aangeeft vind ik wel aan de hoge kant. Ik heb heel veel rond de 100-200B betaald. Omgerekend ongeveer 2 a 4 euro. Dat is dus wel erg onder de prijs die jij aangeeft. Ook je brommerhuur is erg duur. Echt overal is het niet duurder dan 120-150B (tussen 1 en 1,5 euro), heb ze ook zo goedkoop gehuurd als 80B. Ook vind ik dat je het eten wel wat hoog inschat. Maar dat is mierenneuken
Om het in goed engels te zeggen: niet iedereen reist op een veter.
pi_31778034
Met de brommerhuur heb me idd vergist en heb ik inmiddels aangepast in het lijstje...maar bungalows voor 100 - 200 baht zijn niet overal even makkelijk te krijgen en zeker niet in het hoogseizoen...
  Moderator zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:05:40 #83
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31782490
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 11:53 schreef StefanFM het volgende:

[..]

Ik vind de prijzen wél realistisch.
Misschien als je voortdurend bezig bent om overal voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, dat het goedkoper dan. Maar als je een 'normale budgetvakantie' houdt, komen de prijzen overeen met mijn ervaring (van alweer bijna 2 jaar geleden overigens).
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:50:04 #84
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31804689
@ foo_niks:

Wat er staat is: 'Dangerous Turn; Be Carefull' Hoezo wilde je dat weten eigenlijk? Je bent met je brommer gewoon rechtdoorgereden?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31809146
Vond zelf dit bord wel grappig...( Thongsala, Ko Phangan 2001 )

zondag 30 oktober 2005 @ 16:33:01 #86
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31812473
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:39 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[afbeelding]
Hmzzz geen drugs, ik vrees dat dat bij de fullmoonparty niet op zal gaan, (al is het niets voor mij, de fullmoonparty's staan er om bekend.. En no sex... ehm ja ok...

Ik moet trouwens nodig weer naar Azië afgelopen 2 dagen was ik in Duitsland, gelukkig alles betaald, maar als ik zag wat alles kost in het hotel, dan is die Thaise minibar veel goedkoper
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31814649
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:39 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[afbeelding]
Ik heb ergens een foto liggen van een informatiebord op Ko Chang. Bij alles -postkantoor, telefoon, etc- stond de afstand, behalve bij de politie. Daar stond 'far away'.
pi_31817668
Hehe, in ons hotel in bangkok: ''NO SEX TOURISTS ALLOWED''
pi_31822708
Beetje offtopic (niet in Thailand maar in Birma) maar wel zo frappant:

( Toilet op de boot van Mandalay naar Bagan )
pi_31826014
Foreigners only (die dus thais lezen )
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:53:07 #91
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31832414
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hmzzz geen drugs, ik vrees dat dat bij de fullmoonparty niet op zal gaan, (al is het niets voor mij, de fullmoonparty's staan er om bekend.. En no sex... ehm ja ok...

Ik moet trouwens nodig weer naar Azië afgelopen 2 dagen was ik in Duitsland, gelukkig alles betaald, maar als ik zag wat alles kost in het hotel, dan is die Thaise minibar veel goedkoper
Ben één dag & nacht bij die twee strandjes geweest van de Full Moon Party, niet tijdens volle maan. Wat een rampplek is dat zeg. Al je dacht dat Nederlandse jongeren aan de Costa Brava erg waren, moet je eens gaan kijken naar die Israëlische jeugd daar. Als je toch naar dat eiland gaat, ga dan naar Thong Nai Pan Noi, eventueel Thong Nai Pan Yai. Dat is pas mooi.

Vanaf de pier kun je erheen met jeep, ga wel ruim voor zonsondergang. Gratis Jeepsafari van zeker een uur door de heuvels. Neem wel genoeg geld mee, want er is daar wel een pinautomaat in de buurt, maar die doet het de helft van de tijd niet. Er was trouwens een vlonderpad tussen de twee stranden, maar die is half afgebroken en heeft plaats gemaakt voor een serie overdreven luxe bungalow met zelfs een badkuip op het terras met zicht op zee.

Mocht je met de boot daarna naar Haat Rin, dat strand van de Full Moon gaan, trek dan je zwembroek aan. De boot heeft geen pier. Bij vertrek valt het mee, moet je maar door water tot je knieen waden, maar bij Haat Rin mag je tot je navel door de zee heen, met je tas boven je hoofd.
pi_31834433
Haad Rin is idd een veel te druk strand volgepakt met show-offs....al moet je het wel een keer gezien hebben vind ik.

Zelf ook op Thong Nai Pan Yai verbleven en het is daar bijzonder mooi maar tevens bijzonder rustig en best veel ouders met kids...niet iedereen z'n ding...
  donderdag 3 november 2005 @ 15:38:43 #93
6941 APK
Factual, I think.
pi_31930291
11 dec - 13 jan.

Gert, we gaan een dagje vissuh op Koh Chang.
pi_31950210
lekker 5 weekjes APK. Wat ga je allemaal doen?
  vrijdag 4 november 2005 @ 03:39:04 #95
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31950224
Doen jullie Machiel Kuijt de groeten?
pi_31957936
05 december - maart ofzo

(beetje flauw maar toch)
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:16:11 #97
6941 APK
Factual, I think.
pi_31960057
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 03:37 schreef StefanFM het volgende:
lekker 5 weekjes APK. Wat ga je allemaal doen?
Vissen met Gert en verder heeeeelemaal niks.
pi_31960139
Het is hier heerlijk nu. Even internetten en dan zo weer verder
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:18:45 #99
6941 APK
Factual, I think.
pi_31960142
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:13 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
05 december - maart ofzo

(beetje flauw maar toch)
Vorig jaar gingen wij van half november tot maart, dat zit er nu helaas niet in.
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:19:21 #100
6941 APK
Factual, I think.
pi_31960161
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:18 schreef marcb1974 het volgende:
Het is hier heerlijk nu. Even internetten en dan zo weer verder
Waar zit je nu?
  Moderator vrijdag 4 november 2005 @ 14:54:30 #101
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31961144
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:38 schreef APK het volgende:
[afbeelding] 11 dec - 13 jan. [afbeelding]

Gert, we gaan een dagje vissuh op Koh Chang.
pi_32042235
*meldt: 18 december tot 4 januari zit ik in Thailand

We gaan eerst een dag Bangkok doen, daarna weten we nog niet wat we die twee weken doen. Of surfen en zeilen aan het strand of een trektocht of ... Tips omtrent dit zijn erg welkom

Dan over vaccineren: Moet dat? Zo ja wat? En gewoon bij de GGD?
pi_32042402
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
*meldt: 18 december tot 4 januari zit ik in Thailand

We gaan eerst een dag Bangkok doen, daarna weten we nog niet wat we die twee weken doen. Of surfen en zeilen aan het strand of een trektocht of ... Tips omtrent dit zijn erg welkom

Dan over vaccineren: Moet dat? Zo ja wat? En gewoon bij de GGD?
Vaccineren zou ik niet doen, tenzij je écht de bush in gaat. Of je moet de komende paar jaar vaker naar de tropen gaan want dan zou ik gewoon de hele rits halen. Maar malaria pillen is onzin voor Thailand.

En tips: op de vorige pagina staan er een paar van mij .
  maandag 7 november 2005 @ 00:00:19 #104
6941 APK
Factual, I think.
pi_32042865
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:43 schreef BliksemSchigt het volgende:

Tips omtrent dit zijn erg welkom
Lekker op boxing day -in een hempie- Premier League wedstrijden kijken met een Chang biertje erbij!
pi_32043019
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:00 schreef APK het volgende:

[..]

Lekker op boxing day -in een hempie- Premier League wedstrijden kijken met een Chang biertje erbij!
Dan heb ik geen last van buffers of streams die niet werken zeker

Dank voor je tips Shakermaker. Die vaccinaties ga ik morgen toch maar even voor de zekerheid checken. Je weet het nooit Ben erg benieuwd hoe het daar is, al heb ik nog geen idee wat het concrete plan wordt
pi_32043313
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dank voor je tips Shakermaker. Die vaccinaties ga ik morgen toch maar even voor de zekerheid checken. Je weet het nooit Ben erg benieuwd hoe het daar is, al heb ik nog geen idee wat het concrete plan wordt
Ko Chang zou trouwens mijn absolute nummer 1 aanrader zijn. Ik ben zelf een grote fan van Lonely Beach, een strand ten zuiden van het dorpje Kai Bae. Prachtige natuur, vriendelijke mensen en nog redelijk rustig.
pi_32043556
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:12 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

Ko Chang zou trouwens mijn absolute nummer 1 aanrader zijn. Ik ben zelf een grote fan van Lonely Beach, een strand ten zuiden van het dorpje Kai Bae. Prachtige natuur, vriendelijke mensen en nog redelijk rustig.
Zou je je daar een week oid kunnen vermaken?
pi_32043707
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
De eerste keer dat ik er was heb ik mezelf na anderhalve week moeten dwingen om ergens anders naartoe te gaan. Ik had het er zo naar mijn zin dat ik er wel had willen blijven. Je kan er alles: aan het strand liggen, de bossen in, duiken / snorkelen, een paar dagen de grens over Cambodja in. Heerlijk eiland.
  maandag 7 november 2005 @ 00:26:28 #109
6941 APK
Factual, I think.
pi_32043786
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:19 schreef BliksemSchigt het volgende:

Als je ongewassen stinkhippies leuk vindt wel.

Edit: Op Lonely Beach dus.

Ik heb vorig jaar 3,5 maand op Koh Chang gezeten, prima te doen.
pi_32043798
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:23 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

De eerste keer dat ik er was heb ik mezelf na anderhalve week moeten dwingen om ergens anders naartoe te gaan. Ik had het er zo naar mijn zin dat ik er wel had willen blijven. Je kan er alles: aan het strand liggen, de bossen in, duiken / snorkelen, een paar dagen de grens over Cambodja in. Heerlijk eiland.
Hmm dat klinkt wel erg okay. Opzich heb ik wel zin om redelijk wat tijd door te brengen aan het strand, maar na een week gaat me dat ook wel een beetje vervelen en dan wil ik ook wel wat tijd in de omgeving doorbrengen. Zag op de site van het eiland ook iets over watervallen en dergelijke.

Duiken en snorkelen lijkt me ook gaaf. Surfen willen we misschien ook wel.
pi_32043809
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:26 schreef APK het volgende:

[..]

Jij bent er ook? Gezellig
  maandag 7 november 2005 @ 00:28:33 #112
6941 APK
Factual, I think.
pi_32043840
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:27 schreef BliksemSchigt het volgende:

Jij bent er ook? Gezellig
pi_32043860
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:26 schreef APK het volgende:
Da's een beetje onzin imo. Ko Chang is inmiddels geen backpack-only eiland meer. Vijf, zes jaar geleden misschien, maar inmiddels hebben ATM's, verharde wegen, elektriciteit en alles wat daarbij hoort hun intrede gedaan.
  maandag 7 november 2005 @ 01:02:56 #114
6941 APK
Factual, I think.
pi_32044713
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:29 schreef Shakermaker het volgende:

Da's een beetje onzin imo. Ko Chang is inmiddels geen backpack-only eiland meer. Vijf, zes jaar geleden misschien, maar inmiddels hebben ATM's, verharde wegen, elektriciteit en alles wat daarbij hoort hun intrede gedaan.
I know.
Toen ik eind 2000 voor het eerst ging moest ik naar Trat om te pinnen, nu zijn er 5 Seven Elevens.
Ding Dong.
Na de Tsunami stroomde het eiland vol met Zweden met kinderwagens, er was zelfs een restaurant met menu's in het Zweeds.

Ik bedoelde Lonely Beach, maar: Ieder zijn ding.
pi_32044775
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:02 schreef APK het volgende:
Ik bedoelde Lonely Beach, maar: Ieder zijn ding.
Daar heb je wel een beetje gelijk in. Al is er zelfs nu daar een enigzins luxe hotel met zwembad. Ik was er in 99 voor het eerst. Lonely Beach was toen nog ongeveer verlaten. Waar blijft de tijd .....
pi_32044815
Ik heb die site een beetje bekeken van Ko Chang, lijkt me wel erg okay. Morgen maar eens overleggen met mijn broer.
  maandag 7 november 2005 @ 01:22:24 #117
6941 APK
Factual, I think.
pi_32045126
Leuke -soms kritische- site over Koh Chang: http://www.iamkohchang.com/
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:09:44 #118
6941 APK
Factual, I think.
pi_32088999
quote:
Tougher alcohol, cigarette laws planned

BANGKOK: -- The Finance Ministry will today ask the Cabinet to enforce even stricter regulations on the sale of alcohol and cigarettes. The new rules will make legal the current decree on liquor sales after midnight and prohibit the sale of cigarettes in educational institutions.

The new ministerial regulations will also prohibit the sale of cigarettes in religious places and venues where tobacco-sales licences were previously revoked, a source at Government House said.

The ministry wants alcohol sales for permit categories 3 and 4, which cover alcoholic drinks manufactured inside and outside the country, restricted from 5pm to midnight instead of 5pm to 2am.

Bron.
Oops.

Heeft iemand daar al iets van gemerkt
pi_32170026
Ik zit nu in Chang Mai. De afgelopen 3 dagen zijn we op een trekking geweest. Helaas is het regenseizoen nog nite helemaal voorbij, waardoor we zeker in de wat stijlere stukken omlaag toch ook hier konden skieen

Verder is het wel heerlijk hoor. Morgen de nachttrein naar Bangkok weer, daar een dag of 2 blijven, daarna door naar de river kwai. Daarna nog een gaat en dan een eiland om een aantal dagen niets te doen. Iemand nog een tip, ik zoek een leuk eiland met gewoon een heel goed hotel, het hoeft ook geen backpackershotel te zijn/
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:20:48 #120
15869 gr8w8
Better by design.
pi_32175289
Welke kust wil je heen?

Trouwens, weet iemand het recept van Noname? Zo noemde ze het op Ko Tao en Ko Phanghan echt. Een soort mini oliebolletjes met groenten en eventueel kip erin, erg lekker.
pi_32176803
We zitten nu te denken aan Ko Toa of die richting
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:31:15 #122
15869 gr8w8
Better by design.
pi_32177134
Ik zat op Ko Tao, vrij klein, maar wel relaxed. Daar bij Scuba Shack heb ik mijn duikcursus gedaan, geslapen in Sunshine 2. Maar of er echt luxe hotels zijn zoals jij vraagt, weet ik niet. Wij zaten gewoon in een hutje direct aan het strand.
pi_32182814
Als je op zoek bent naar een "heel goed hotel" kan je Ko Tao en Ko Phangan maar beter vergeten...da's nog steeds backpacker-territory.
pi_32211197
Zit dit keer wat meer gebonden aan 1 plek en visa runs zijn daardoor een beetje moeilijk...

Kost een 2 maanden visum via ambassade ook al weer?
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:22:50 #125
6941 APK
Factual, I think.
pi_32211661
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:07 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Kost een 2 maanden visum via ambassade ook al weer?
30¤
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:36:58 #126
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32212081
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:22 schreef APK het volgende:

[..]

30¤
Dertig euro Ehm ok... volgens mij heb ik ooit eens 30 Euro betaald voor 2x 2 maanden...

Helaas kan ik toch niet langer dan 30 dagen daar blijven, en sowieso geen 30 dagen in Thailand... dan zou ik me gaan vervelen enzo..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:51:21 #127
6941 APK
Factual, I think.
pi_32212519
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:36 schreef ozzietukker het volgende:

Dertig euro Ehm ok... volgens mij heb ik ooit eens 30 Euro betaald voor 2x 2 maanden...
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp
Ik heb een 'over stay' van 2 dagen deze keer, krijg ik weer zo'n strenge onvriendelijke juf op het vliegveld en een aantekening in mijn paspoort.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:44:43 #128
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32321501
Hebben hier trouwens mensen ervaring met Nok Air? Ik als frequent bezoeker van Azië ben zeer tevreden met Air Asia, maar nu moet ik eind januari van Udon Thani naar Bangkok, en bij voorkeur met enige spoed! (Een dag eerder is er niet bij daar ik naar Laos ga met gezelschap )

Thai Air Asia vliegt wel vanaf Udon, is zelfs iets goedkoper dan Nok Air, maar ze vertrekken pas om 17:30.. dit in tegenstelling tot Nok Air welke 3x per dag vliegt! En de middag vlucht zou goed uitkomen..
Heen ga ik met de trein, gelijk dezelfde dag als ik aankom op Don Muang, maar terug komt dat eigenlijk niet zo goed uit, want je kunt niet super goed slapen in de trein, en die maandag moet ik rise and shine zijn

Enige minpuntje van deze trip, ik zou naar de filipijnen gaan.... gaat dat opeens niet meer door Maar gelukkig krijg ik een weekje Darwin (OZ) er voor terug!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32326331
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Helaas kan ik toch niet langer dan 30 dagen daar blijven, en sowieso geen 30 dagen in Thailand... dan zou ik me gaan vervelen enzo..
Niet zo liegen ozzietukker !

Bedankt voor de info APK....heb toch maar besloten om een visa-run te doen...hoop alleen dat EL AL niet moeilijk gaat doen over geen visum...
pi_32334445
Ik zit nu in Kanchanaburi. Helaas is het regenseizoen nog steeds niet afgelopen (of weer terug gekomen) maar verder is het hier echt heerlijk (we zitten in Apple's Guesthouse, echt een aanrader). Ook het eten en de kookklas zijn heel goed
  donderdag 17 november 2005 @ 10:07:52 #131
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32336368
Ko Tao ben ik ook geweest (en uiteraard ook een duikcursus gedaan... ). Leuk, klein en met een paar zeer mooie, witte strandjes. Wel weer een backpackersoord hoor, maar lang niet zo erg al Ko Pagn Nan. Wij hebben op Ko Tao in prachtige houten huisjes aan een idyllisch wit strand gezeten. 's Ochtends lekkere vruchtencoctail in je hangmatje... hmmmmm, niks mis mee.
pi_32341438
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:47 schreef P8 het volgende:
ik wil nog altijd een keer naar thailand, eigenlijk vooral omdat ik gelezen heb dat muay thai daar ontzettend veel beoefend wordt en dat er ontzettend veel kleine toernooien zijn.

klopt dit?
Ik ben naar een toernooi geweest, was supergaaf.. Gave sfeer.. Bijna eng, zo erg gingen ze uit hun dak.. Heb het op video staan..
pi_32341521
Ik ben helaas alleen in Bangkok geweest. Wat een vieze kutstad. En irritante mensen. Jammer, dit is vast de meest slechte kant van Thailand die ik heb leren kennen. Was op doorreis, en had geen tijd/geld om meer te doen in Thailand. Ga er zeker nog een keer naar terug.. Eerst afstuderen
  donderdag 17 november 2005 @ 13:52:02 #134
105888 renzell
pi_32342207
Ik vond Bangkok juist te gek! Inclusief smog, drukte, onverdraaglijke hitte, tuk tuks, eettentjes, zwervers en tempels. De veelheid ervan vond ik overweldigend en heftig, afschuwelijk en fantastisch tegelijkertijd. hoewel ik dus ook je aversie ertegen heel goed begrijp...
pi_32347071
Ik heb een haat-liefde verhouding met Bangkok....maar langer dan een paar dagen houd ik het echt niet vol....

Over 18 nachtjes slapen ben ik weer
  donderdag 17 november 2005 @ 16:55:46 #136
105888 renzell
pi_32347637
ha ha, nee, je moet er niet aan denken dat je er zou moeten wonen. Je zou binnen een maand knettergek worden.
pi_32347726
Tuc met peper
  donderdag 17 november 2005 @ 18:33:14 #138
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32350472
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:35 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ik heb een haat-liefde verhouding met Bangkok....maar langer dan een paar dagen houd ik het echt niet vol....

Over 18 nachtjes slapen ben ik weer
Ik verblijf persoonlijk liever niet meer in Bangkok, maar ja vaak is er geen andere uitweg, bijvoorbeeld als je een vroege vlucht moet halen... Bij voorkeur rij ik een beetje rond op een brommer in minder drukke gebieden...

En irritante mensen.. tja het ligt er een beetje aan waar je verblijft, als je echt in het backpackerstoeristische deel zit, zijn er inderdaad teveel touts en tuk tuks.. al word ik door touts eigenlijk bijna nooit meer aangesproken, laatste maal 1 keer, ging die beetje met me meelopen, na een paar krachtige thaise woorden bij toevallig aanwezige coppers maakte ie zich verontschuldigend snel uit de voeten (Al heb je natuurlijk altijd de mafkezen die blijven volhouden, als je naar Wat Po of het paleis gaat, zijn deze volgens de touts ALTIJD GESLOTEN...

ik moet helaas meer dan 18 nachtjes slapen... 68 nachtjes
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32393663
Ik zit nu op Koh Tao. Jammer alleen dat het zwaar bewolkt is met zo nu en dan echt een superbui
pi_32393738
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 10:44 schreef marcb1974 het volgende:
Ik zit nu op Koh Tao. Jammer alleen dat het zwaar bewolkt is met zo nu en dan echt een superbui
Waarom ga je niet naar Ko Samet of Ko Chang.....daar heb je de beste kans op mooi weer...
pi_32394080
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:55 schreef renzell het volgende:
ha ha, nee, je moet er niet aan denken dat je er zou moeten wonen. Je zou binnen een maand knettergek worden.
ik woon er nu drie maanden en het bevalt me prima. misschien was het een beetje een cultuurshock voor je ofzo, maar het went binnen een dag of 5 wel. ik vind het juist comfortable hier. ik zou het nog wat tijd gunnen wat het heeft meer te bieden dan de rest van het land bij elkaar!
pi_32394506
We hebben een beetje een plan voor de vakantie, maar misschien hebben mensen wat meer tips.

18 December vliegen we weg naar Bangkok, daar blijven we dan twee nachten. Dan hebben we nog tot 3 januari om vanuit Phuket naar Bangkok te vliegen en dan op 4 januari weer vanuit Bangkok naar huis te vliegen. Tussendoor weten we eigenlijk nog niet precies wat we willen, maar denken eraan om eerst de nachttrein naar Chiang Mai te nemen en daar een dag of drie te blijven en dan vanuit daar naar de zuid kust richting Phuket en dan van eiland naar eiland te trekken; Ko Samui, Ko Samet, Ko Phi Phi, Ko Chang.

Is dat te doen in zeg maar +- 2,5 week? Zie je dan veel qua cultuur, gebouwen en natuur, maar is er dan ook genoeg om te relaxen?
pi_32394750
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
We hebben een beetje een plan voor de vakantie, maar misschien hebben mensen wat meer tips.

18 December vliegen we weg naar Bangkok, daar blijven we dan twee nachten. Dan hebben we nog tot 3 januari om vanuit Phuket naar Bangkok te vliegen en dan op 4 januari weer vanuit Bangkok naar huis te vliegen. Tussendoor weten we eigenlijk nog niet precies wat we willen, maar denken eraan om eerst de nachttrein naar Chiang Mai te nemen en daar een dag of drie te blijven en dan vanuit daar naar de zuid kust richting Phuket en dan van eiland naar eiland te trekken; Ko Samui, Ko Samet, Ko Phi Phi, Ko Chang.

Is dat te doen in zeg maar +- 2,5 week? Zie je dan veel qua cultuur, gebouwen en natuur, maar is er dan ook genoeg om te relaxen?
bkk 4 dagen
phuket 6 dagen
chiang mai 3 dagen
kanchanaburi of een eiland 4 dagen

gewoon reizen in de nacht. scheelt je een hotel en tijd bussen zijn het gemakkelijkst en goedkoopst. je zult een hoop zien in die tijd, maak je maar geen zorgen
pi_32395103
Okay

Hoe is Ko Samui? Want om van Bangkok naar Chiang Mai te gaan en dan via Chiang Mai naar Ko Samui te gaan voor een paar dagen en dan vanuit Ko Samui naar Phuket lijkt me ook wel erg okay. En van het noorden naar het zuiden reizen met de bus dus?
pi_32395345
Samui is het grootste en drukste eiland...heeft natuurlijk ook rustigere plekjes maar de meeste mensen komen toch op Chaweng of Lamai terecht en daar is het best wel druk...als je van MacDonalds en KFC houdt de ideale plek.

Van Chiang Mai naar het Zuiden is echt een ontieglijk eind en dat wil je niet in 1 keer met de bus of trein...vliegen is een betere optie en spotgoedkoop...alhoewel je in de comfortabele nachttrein van BKK naar Suratthani wel een boel backpackers ontmoet.

Hou je er rekening mee dat als je de dag voor Kerst of Oud en Nieuw op een eilandje terecht komt zonder reservering je op het strand mag slapen?

Belangrijkste tip: Probeer niet alles te willen zien in 2,5 week...
pi_32395715
3 december naar Bangkok, 16 februari terug Surely definitely.

Het plan is om aan begin en eind te relaxen in een mooi hutje aan een mooi strandje, en daar tussenin relaxt door Thailand richting zuid Laos te trekken, om daar te relaxen op een van de 4000 eilandjes

Wat zou het thema toch zijn?

Wie van jullie zat er nu op Ko Samet? Daar wilden we waarschijnlijk beginnen en/of eindigen. Maar ik krijg niet goed een vinger erachter of er redelijke accomodatie is (niet te druk, eigen badkamer, aan het strand, bomen voor de hangmatjes ). Een paar jaar geleden alweer betaalden we op Koh Chang voor zoiets 600 baht. Is dat nog realistisch?
pi_32395743
Samet junkie meldt zich

Er is op Samet volop accomodatie (bungalowtjes) voor rond de 500 Baht met eigen badkamer..

Het strand waar Naga's, Tok's, Jep's en Silversands zit is het belangrijkste backpacker deel van het eiland... deze 4 hebben allemaal restaurant / bar / bungalows

Persoonlijke favoriet: Tok's Little Huts.....bungalows tussen 400 en 600 Baht.

[ Bericht 64% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 19-11-2005 12:34:36 ]
pi_32395945
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:11 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Samui is het grootste en drukste eiland...heeft natuurlijk ook rustigere plekjes maar de meeste mensen komen toch op Chaweng of Lamai terecht en daar is het best wel druk...als je van MacDonalds en KFC houdt de ideale plek.
KFC Hmm, wat ik erover las klonk wel mooi, dit bijvoorbeeld.
quote:
Van Chiang Mai naar het Zuiden is echt een ontieglijk eind en dat wil je niet in 1 keer met de bus of trein...vliegen is een betere optie en spotgoedkoop...alhoewel je in de comfortabele nachttrein van BKK naar Suratthani wel een boel backpackers ontmoet.
Hmm.. Dan wordt het misschien toch wel vliegen, want dat is inderdaad absoluut niet duur. Dank voor de tip!
quote:
Hou je er rekening mee dat als je de dag voor Kerst of Oud en Nieuw op een eilandje terecht komt zonder reservering je op het strand mag slapen?
Dat is ook wel een goede Daarom zijn we nu ook al een beetje aan het plannen wat we willen doen en waar naar toe, zodat we alvast dingen vooruit kunnen boeken.
quote:
Belangrijkste tip: Probeer niet alles te willen zien in 2,5 week...
Nee nee. Maar je hoort zoveel verhalen over van alles en nog wat, dat je het wel heel graag zou willen. Chiang Mai zou ik graag willen zien, een beetje natuur qua jungle etc en dan natuurlijk de quality time op de eilanden en stranden

Dank voor je hulp iig en als je nog meer tips hebt, graag!
pi_32396128
Krijg de indruk dat je ook naar Samui wilt voor de natuur maar dat kan je wel vergeten...het eiland is mega commercieel en behoorlijk volgebouwd...als je natuur wilt zien kan je veel beter naar Ko Chang...daar hebben ze mooie wandelpaden door de bossen en enkele watervalletjes...bovendien is een rondje om het bergachtige eiland op de brommer een ervaring op zich..

Bovendien zitten er naar mijn idee te veel oudere mensen, hoerenlopers en Engelse hooligans op Samui.

Chiang Mai is mij persoonlijk enorm tegen gevallen....had de indruk dat alle bejaarden uit de VS daar een rondje op een olifant komen rijden en weer weg gaan...bovendien gaan de backpackers tegenwoordig liever naar Pai (zelf nog niet geweest) en daar hoor je wel de meest enthousiaste verhalen over...

Zou niet te veel vantevoren boeken (behalve Kerst) want dan beperk je jezelf enorm in je vrijheid en daar gaat het reizen naar mijn idee toch om...gevoel van vrijheid...bovendien ontmoet je zoveel mensen met zoveel tips over leuke plekjes dat de kans dat je je plannen verandert 99% is.

[ Bericht 15% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 19-11-2005 12:55:50 ]
pi_32396523
Okay, dan ga ik daar nog even over nadenken.

Dank in ieder geval
pi_32396779
Voordeel van Samui is wel dat als je het niks vindt gewoon de boot naar het backpackers eiland Ko Phangan kan nemen (half uurtje)....het belangrijkste strand op Ko Phangan, Haad Rin, is de plek als je een party zoekt maar is wel erg druk, zeker als er een full moon party is...

Als je rust zoekt kan ik Thong Nai Pan Yai aanbevelen in het noorden van Ko Phangan....daar hebben ze tevens de meest idyllische beach bar.....redelijk hoog gehalte mensen met kids though vanwege het ondiepe water.

[ Bericht 18% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 19-11-2005 13:13:28 ]
  zaterdag 19 november 2005 @ 13:07:35 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32396841
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:27 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Samet junkie meldt zich

Er is op Samet volop accomodatie (bungalowtjes) voor rond de 500 Baht met eigen badkamer..

Het strand waar Naga's, Tok's, Jep's en Silversands zit is het belangrijkste backpacker deel van het eiland... deze 4 hebben allemaal restaurant / bar / bungalows

En waar je in de stad misschien aircon wil, op een eiland, zeker op Samet volstaat een fan room, en die alleen maar koude douche valt best mee, zo koud is het nu ook weer niet en het is lekker verfrissend!

Wil je persé aircon en tv en hot water shower, dan zit je al gauw op de 1500 THB per nacht

Als je trouwens in de periode december / januari gaat, en je wilt wat gaan vliegen, boek dan nu via Air Asia, want er lopen een aantal leuke aanbiedingen.
Als is het wel vervelend dat als ik juist naar KL moet, ze de hoofdprijs voor de tickets rekenenen.. (Chinees Nieuwjaar ) gewoon 50 Euro... normaal lukt me dat voor goedkoper, en nee ik krijg deze tickets helaas niet terug.. ik ga op bezoek bij een vriendin van mij
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32397050
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En waar je in de stad misschien aircon wil, op een eiland, zeker op Samet volstaat een fan room, en die alleen maar koude douche valt best mee, zo koud is het nu ook weer niet en het is lekker verfrissend!

Wil je persé aircon en tv en hot water shower, dan zit je al gauw op de 1500 THB per nacht

Als je trouwens in de periode december / januari gaat, en je wilt wat gaan vliegen, boek dan nu via Air Asia, want er lopen een aantal leuke aanbiedingen.
Als is het wel vervelend dat als ik juist naar KL moet, ze de hoofdprijs voor de tickets rekenenen.. (Chinees Nieuwjaar ) gewoon 50 Euro... normaal lukt me dat voor goedkoper, en nee ik krijg deze tickets helaas niet terug.. ik ga op bezoek bij een vriendin van mij
we hebben zelfs een hekel aan aircon rooms Doe dan maar een koelkast

Zal eens kijken bij Air Asia, maar we hebben eigenlijk niet een echt plan. Een ticket heen en terug naar Bangkok en een visum voor Laos
pi_32397065
Visum voor Laos kan je gewoon aan de grens kopen hoor.
pi_32397177
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:27 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Samet junkie meldt zich

volgens mij is dat een nogal druk stukje, redelijk in het noorden. Klopt dat?

We zijn niet zo backpackers gericht hoor. Zitten meestal precies tussen de backpackersholen en de koffertoeristen in. Identiteitscrisis, ik weet het Gelukkig vallen deze accomodaties niet in vooropgezette hokjes, zodat de koffertoeristen, en ook de officieel verklaarde backpackers on a budget eraan voorbij gaan.
En daar houden wij dus van.

Hoe is het verderop op Koh Samet?
pi_32397202
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:16 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Visum voor Laos kan je gewoon aan de grens kopen hoor.
Alleen 15 daags. We hebben echt meer nodig (als in 30 daags). LAO PDR (peoples democratic republic / please don't rush)
pi_32397246
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tenzij je per maand huurt....zit zelf altijd bij Saikaew Hill Resort vlakbij de pier...woonkamer, slaapkamer, keuken, warme douche, airco, tv en koelkast voor maar 8.000 Baht (160 Euro) per MAAND

Het leuke is dat dit resort een dorp op zich is met allemaal longtermers...

Dit is een blok met 4 appartementen....daar hebben ze d'r ongeveer 8 van.

Zoals de naam al zegt staan deze appartementen op een berg en heb je aan 2 kanten uitzicht op de turqoise blauwe zee!

[ Bericht 6% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 19-11-2005 13:54:56 ]
pi_32397442
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:25 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Tenzij je per maand huurt....zit zelf altijd bij Saikaew Hill Resort vlakbij de pier...woonkamer, slaapkamer, keuken, warme douche, airco, tv en koelkast voor maar 8.000 Baht (160 Euro) per MAAND

Het leuke is dat dit resort een dorp op zich is met allemaal longtermers...

[afbeelding]

Dit is een blok met 4 appartementen....daar hebben ze d'r ongeveer 8 van.
Ik geloof dat we dat zomaar een maandje zouden kunnen huren. Of langer.

Kun je in dat resort ook iets voor een weekje huren, zeg maar om even proef te draaien?

edit: getver, ik krijg opeens zin om m'n huis hier in Nederland te verkopen.... kun je daar gemakkelijk retired mee wezen..... op je dertigste
pi_32397773
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

volgens mij is dat een nogal druk stukje, redelijk in het noorden. Klopt dat?

We zijn niet zo backpackers gericht hoor. Zitten meestal precies tussen de backpackersholen en de koffertoeristen in. Identiteitscrisis, ik weet het Gelukkig vallen deze accomodaties niet in vooropgezette hokjes, zodat de koffertoeristen, en ook de officieel verklaarde backpackers on a budget eraan voorbij gaan.
En daar houden wij dus van.

Hoe is het verderop op Koh Samet?
Het eerste strand waar je komt als je vanaf de pier door het dorp rijdt is Hat Sai Kaew...dit strand is het drukste strand met veel package toeristen en veel Thaise dagjesmensen...vooral in het weekend is het hier erg druk met dagjesmensen vanuit Bangkok.

Het 2e strand Ao Hin Khok / Ao Phai is het backpackersdeel...veel jonge mensen...en het belangrijkste uitgaansgebied van Samet.

Verder naar beneden wordt het steeds rustiger...met uitzondering van Ao Wong Duan...dit is weer een erg druk strand met een iets ouder publiek, ook veel georganiseerde reizigers verblijven hier.

Rondom het eiland zijn er nog diverse rustige strandjes waar een paar bungalows staan.

Het eiland is erg klein en behalve uitrusten en uitgaan is er niet veel te doen...de meeste mensen verblijven er daarom slechts een aantal dagen tot een week.

Sommigen kunnen het er echter maanden volhouden
pi_32397888
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kun je in dat resort ook iets voor een weekje huren, zeg maar om even proef te draaien?
Je kan het wel voor een week huren maar dan wordt het veel duurder...een aantal appartementen houden ze apart voor dagjesmensen cq weekenders...kost dan 1500 Baht per dag!
pi_32398303
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:48 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Je kan het wel voor een week huren maar dan wordt het veel duurder...een aantal appartementen houden ze apart voor dagjesmensen cq weekenders...kost dan 1500 Baht per dag!
we zijn serieus op zoek naar iets om langere tijd te blijven. Op langere termijn zouden we graag een vast uitvalsbasis hebben in ZO Azie. We hebben tijdens een vorige reis als een uitgebreid gesproken met long term stayers in Chiang Rai, en ook gekeken of we wat geschikts zagen. Om een keer een paar maanden op een vaste plek te blijven, kijken hoe dat bevalt.

Met de bedoeling op termijn daar te wonen, en mee en dan terug te komen naar Nederland om een klus te doen

Dus als we Ko Samet komen, gaan we zeker eens kijken hoe dat werkt en voelt in dat resort.

Zou je zoiets wel voor een maand bijvoorbeeld kunnen huren, of moet je het voor die prijs echt een jaar of iets dergelijks huren? Het wordt nu een expats topic, maar ik vind het toch wel erg boeiend
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:44 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]Het eiland is erg klein en behalve uitrusten en uitgaan is er niet veel te doen...de meeste mensen verblijven er daarom slechts een aantal dagen tot een week.

Sommigen kunnen het er echter maanden volhouden
tsja, die eilandjes ken ik, en het zou niet de eerste keer zijn dat 1 week er 2, 3, 4 worden. Opstaan. Ontbijtje. Hangmatje. Duikje. Zee turen. He is het al zo laat? Boodschapjes. Biertje. Boekje. Hapje eten. Beetje ouwehoeren. He is het al zo laat? Slapen. Morgen gaan we echt iets doen....
pi_32398454
Geloof dat jij het wel leuk gaat vinden op Samet !

Je kan bij Saikaew Hills gewoon voor een maand huren hoor...is wel redelijk gewild en omdat ik in het verleden nooit had gereserveerd verbleef ik de eerste week of 2 altijd bij Tok's...

Er zitten op zo'n klein eiland verrassend veel longtermers en expats!

Ben ervan overtuigd dat wanneer je het voor een jaar huurt nog een stuk goedkoper krijgt....heb prijzen van 6.000 Baht per maand gehoord.

Als je het telefoonnummer van Meki the Manager wilt kan ik het wel even voor je opzoeken.
pi_32398626
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 14:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als je het telefoonnummer van Meki the Manager wilt kan ik het wel even voor je opzoeken.
Doe 'ns als je wilt. Mail adres staat in mijn profiel.
pi_32406619
N.a.v. Indonesie topic...

Makkelijkste manier om verkopers / touts / guides / tuktuk drivers af te wimpelen...

Mai au kap ( nee bedankt ) ( of mai au ka als je een meissie bent)

Werkt erg goed omdat ze dan denken dat je al langer in Thailand bent en niet in hun trukjes trapt!

Onthouden dusss
  zaterdag 19 november 2005 @ 20:46:10 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32408024
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 20:03 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
N.a.v. Indonesie topic...

Makkelijkste manier om verkopers / touts / guides / tuktuk drivers af te wimpelen...

Mai au kap ( nee bedankt ) ( of mai au ka als je een meissie bent)

Werkt erg goed omdat ze dan denken dat je al langer in Thailand bent en niet in hun trukjes trapt!

Onthouden dusss
He He Het werkt inderdaad wel als ze het idee hebben dat je er al wat vaker komt. In Rayong heb ik nu de 'status' bereikt dat ze me niet eens meer aanspreken, zelfs de motorcycle taxi's bieden me geen lift meer aan als ik met de bus (meestal vanuit Bangkok) aankom...

Enige vreemde is, de laatse keer kwam een vriendin uit Chon Buri even voor een weekendje naar Rayong / Ko Samet en gelijk vlogen de aasgieren op ons af
Maar ja helaas weet ik waar de blauwe bus (songtaew) staat, en de locals die ons wel een gratis lift (voor 500 THB ) naar Bahn Phe wilde geven maar afgewimpeld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32418373
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 10:48 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Waarom ga je niet naar Ko Samet of Ko Chang.....daar heb je de beste kans op mooi weer...
Omdat ik met een heel eigenwijs iemand op reis ben die perse hierheen moest. Want als de lonely planet dat zegt dan is het zo.
pi_32419358
Zit binnenkort weer op Samet en vroeg me af waar de dichtstbijzijnde MBK achtige toko zit.

Voor zover ik weet zit er in Rayong alleen een Big C, Tesco en Makro....

Zit er in Pattaya ook een soort MBK of moet ik echt naar Bangkok?
  zondag 20 november 2005 @ 10:25:09 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32419654
quote:
Op zondag 20 november 2005 09:49 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Zit binnenkort weer op Samet en vroeg me af waar de dichtstbijzijnde MBK achtige toko zit.

Voor zover ik weet zit er in Rayong alleen een Big C, Tesco en Makro....

Zit er in Pattaya ook een soort MBK of moet ik echt naar Bangkok?
Je moet niet vergeten Leamtong in Rayong Okee is dan wel geen MBK, maar is wel een echte 'shopping mall'.
Met zelfs een redelijk grote bioscoop, inclusief soundtrack movies! Er is ook een foodcourt aanwezig, iets wat ook in de Tesco of Big C zit.

In Pattaya heb je het Royal Garden Plaza, is vergelijkbaar met Leamtong in Rayong, met het hele grote verschil dat je een heleboel oude mannetjes met een jong thais 'vriendinnetje' tegenkomt
(Al moeten ze dat lekker zelf weten, de dames varen er wel bij heb ik het idee )

Maar waar ben je naar opzoek als je een MBK achtige toko zoekt? Meer dan je Kau Pat / Pad Thai en Singha / Chang biertje heb je toch niet nodig op Ko Samet?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32419736
quote:
Op zondag 20 november 2005 10:25 schreef ozzietukker het volgende:

Maar waar ben je naar opzoek als je een MBK achtige toko zoekt? Meer dan je Kau Pat / Pad Thai en Singha / Chang biertje heb je toch niet nodig op Ko Samet?
Ben voornamelijk op zoek naar kleding en schoenen....

Ben idd ook wel eens bij Leamtong geweest maar het kleding aanbod is echt beroerd...is dat anders bij the Royal Garden Plaza? Daar ben ik nl. nog nooit geweest..
  zondag 20 november 2005 @ 11:22:33 #170
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32420350
quote:
Op zondag 20 november 2005 10:33 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Ben voornamelijk op zoek naar kleding en schoenen....

Ben idd ook wel eens bij Leamtong geweest maar het kleding aanbod is echt beroerd...is dat anders bij the Royal Garden Plaza? Daar ben ik nl. nog nooit geweest..
Kleding aanbod op Leamtong is inderdaad beroerd... en bij de stalletjes, mocht je een 'fake dieselshirt' willen aanschaffen, echt onderhandelen is er niet bij.. het is 199 THB en thats it.. er kan niks meer af Uiteraard koop ik dan niks....

Royal Garden Plaza heeft wel wat meer, en duurdere kledingwinkels (zelfs echte merkenzaken), en mocht je opzoek zijn naar fake goodies, die zijn er ook volop zodat je prima kunt onderhandelen, voor de beginner, 150 THB voor een dieselshirt is een redelijke prijs.
Bovendien hoef je 's avonds in Patat ja ongetwijfeld niet alleen naar bed... (Nee, geen ervaring mee, maar de indruk die ik krijg als ik er een keer ben (Patat ja) dat de dames van plezier overal aanwezig zijn. (of ze zitten gewoon voor hun lol met zijn allen op een bankje in de shopping malls )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32420454
Toch maar 's bij Royal Garden Plaza kijken...

En wat de meissies betreft.....geloof niet dat m'n vriendin dat kan waarderen.
pi_32422337
test

zondag 20 november 2005 @ 16:22:06 #173
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32427817

ik jou wel.....
pi_32431732
Mag ik ook meedoen?

Ao Pai - Ko Samet:

Thong Nai Pan Yai - Ko Phangan:

Haad Rin - Ko Phangan:

zondag 20 november 2005 @ 18:57:49 #175
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_32432001
Beery, pimp hier met die vette foto van zonsondergang op Koh Phangan dan...
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_32432578
Ja kom 's op met die foto's.....indahnesia.com haalt ons bijna in met z'n topic !
  zondag 20 november 2005 @ 20:50:01 #177
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32435134
Nou vooruit dan maar weer, eigenlijk doelde ik erop dat ik bijna dezelfde foto had gemaakt als alter.ego van Hua Hin (een week of 6 geleden).... Maargoed daar komen ze:

Foto's Ko Phangan, Tropicana Resort, Thong Sala Bay, ver van Haad Rin....November 2004 samen met vriend Sosa. Hier hebben we ons een weekje kunnen voorbereiden op de Full moon party.

ik jou wel.....
  zondag 20 november 2005 @ 20:59:02 #178
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32435373
Pieldeprutkarbonkel, zou jij nog wat fotos willen posten van Koh Samet? Bij voorkeur van de area waar jij het eerder over hebt gehad (bij Saikaew Hill Resort vlakbij de pier)
ik jou wel.....
pi_32436415
Kom om 13:35 aan op Bangkok....

Normaal gesproken ga ik dan met de airport bus naar Ekamai - Eastern Bus Terminal om de bus naar Samet te pakken...

Diit jaar ga ik echter met m'n vriendin en willen we zo snel mogelijk naar haar zus die Engelse les geeft in Banglamung - Pattaya...

Mag een taxi vanaf Don Muang naar Pattaya kosten? 1.500 Baht?

Goedkopere oplossing zonder dat je eerst Bangkok in moet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 20-11-2005 21:40:33 ]
pi_32436486
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:59 schreef beery het volgende:
Pieldeprutkarbonkel, zou jij nog wat fotos willen posten van Koh Samet? Bij voorkeur van de area waar jij het eerder over hebt gehad (bij Saikaew Hill Resort vlakbij de pier)
Hoi Beery...wil je foto's van het resort cq appartement of van de pier en het dorp?

Van het appartement heb ik nog wel meer foto's maar van de pier en en dorp volgens mij niet...pier en dorp zijn ook niet echt geweldig hoor...oude pier en oud dorp...geen strand of palmboom daaro.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 20-11-2005 21:38:46 ]
  zondag 20 november 2005 @ 21:52:04 #181
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32437102
Foto's van het appartement zijn prima, daar liep ik eigenlijk ook op te azen. (je mag ze ook mailen als het er veel zijn, zie mijn profiel)

BKK - Pattaya met de taxi? toch wel een ritje van 3 uur als hij een beetje doorkachelt.... 1500 baht moet te doen zijn. Goed onderhandelen? Andere optie: taxi delen met een dikke Duitser die ook die kant opgaat
ik jou wel.....
pi_32437295
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:52 schreef beery het volgende:
Foto's van het appartement zijn prima, daar liep ik eigenlijk ook op te azen. (je mag ze ook mailen als het er veel zijn, zie mijn profiel)

BKK - Pattaya met de taxi? toch wel een ritje van 3 uur als hij een beetje doorkachelt.... 1500 baht moet te doen zijn. Goed onderhandelen? Andere optie: taxi delen met een dikke Duitser die ook die kant opgaat
Zoek de foto's ff op.

Stap alleen in een taxi met een dikke, wittensokkeninsandalendragende Duitser als ik 1500 Baht toe krijg...
pi_32437826
Foto's van Saikaew Hill Resort - Ko Samet...

zondag 20 november 2005 @ 23:29:13 #184
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32440330
Thanks , ziet er goed uit voor 160 euro in de maand
ik jou wel.....
  maandag 21 november 2005 @ 07:28:10 #185
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32445008
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:30 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kom om 13:35 aan op Bangkok....

Normaal gesproken ga ik dan met de airport bus naar Ekamai - Eastern Bus Terminal om de bus naar Samet te pakken...

Diit jaar ga ik echter met m'n vriendin en willen we zo snel mogelijk naar haar zus die Engelse les geeft in Banglamung - Pattaya...

Mag een taxi vanaf Don Muang naar Pattaya kosten? 1.500 Baht?

Goedkopere oplossing zonder dat je eerst Bangkok in moet?
Een taxi naar Pattaya vanaf Don Muang zal inderdaad iets van 1500 THB kosten, kan ook 1200 THB zijn, maar dan moet je de tol weer betalen (200 THB ofzo in totaal).
Taxi doet er trouwens 2 tot 2,5 uur over... (Althans dat idee heb ik daar het naar Rayong voor 3 uur duurt, en dat is toch verder weg). (Ook gelijk 2000 THB, al heb ik dat nog nooit gedaan, als ik al direct vervoer nodig hebt is er een 'vriend van de familie' welke de rit voor 1000 THB doet.)
Overigens, waarom niet met de taxi naar Ekkemai, iets van 200 THB, en dan met de bus naar Pattaya? Dat is iets van 100 THB ofzo... doet er ook 2 uurtjes over.. heb je 1200 THB over om te besteden aan je vriendin.

Welke een zus heeft die engelse les geeft in Pattaya (You smoke? Chai I smoke )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32445262
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:22 schreef beery het volgende:
[afbeelding]

goed gezien
  Moderator maandag 21 november 2005 @ 12:31:36 #187
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_32449584
Kun je óók in het hoogseizoen (begin januari) nog makkelijk accomodatie vinden op Ko Phangan?

En kan iemand ons accomodatie aanraden op Ko Samui?
Het mag middenin het "gekkenhuis" zijn, want daar gaan we juist voor.
(maar het hoeft ook weer niet pál boven een discotheek te zijn. )

Zodra we echt schoon genoeg van de teringherrie en de drukte hebben, willen we dan verder naar Phangan.
Kunnen we daar op de bonnefooi naar toe, begin januari? Er is ook een FMP in de tijd dat wij daar zijn, maar ik neem aan dat alleen Haad Rin dan een kermis is? Of staat de accomodatiecapaciteit op het hele eiland dan onder druk?
pi_32449884
Rond de Full Moon Party (dacht 14 jan.) staat idd de hele accomodatiecapaciteit onder druk....dicht bij Haad Rin is het dan heel erg moeilijk iets te vinden maar niet onmogelijk...op de andere stranden is het dan ook druk maar je vindt zeker iets en als je geen speciale voorkeur voor een bepaalde bungalowtoestand hebt zou ik geen reservering maken..
  maandag 21 november 2005 @ 13:18:11 #189
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32450775
Accomodatie op Samui?

Zoals je waarschijnlijk weet zijn er 2 grote plaatsen: Lamai en Chaweng.
Chaweng is groot druk en heeft veel disco en bars. Lamai is Chaweng in het klein. Ik zorgde er altijd voor dat ik in Lamai verbleef en een aantal keren per week zwaar ging stappen in Chaweng. Kon ik de volgende dag toch nog lekker bijkomen zonder al die pokkeherrie.

Ik heb alleen maar adresjes in Lamai dus...

Maar dit is de beste denk ik "Thong Ta Kian Villa" of bij de buren "silver beach resort"
ligt in principe tussen Lamai (5 minuten met brommer) en Chaweng (15 minuten) in en heeft een prive strand.
Thong Ta Kian Villa: 077-230978, eigenaar heet Jay (bungalows fan +/- 500 baht, air 1000 baht)
Silver beach resort: 077-422478 (bungalows fan +/- 500 baht, air 1000 baht)
als je echt rustig wilt zitten (in de bergen van Lamai): www.mvpr.info (wel 30 minuten van Chaweng met de brommer....)

strand silver beach / thong ta kian villa

thong ta kian villa

ik jou wel.....
pi_32513433
Hier is het ook al een tijdje stil....

Wie gaat er nog meer overwinteren in Thailand?

woensdag 23 november 2005 @ 18:27:46 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32514202
@ karbonkeldinges He he jij wil dit topic zeker net zo hard laten lopen als het indonesië topic

Ik ga erheen.. was al bekend.. al ben ik dit keer meer buitenTthailand dan in Thailand.. en dat is jammer.. had graag meer tijd rondgebracht in Chon Buri (maar ja, dat moet ik dan maar eind mei / begin juni gaan goedmaken).

Ik moet trouwens maar eens foto's gaan invoegen van mijn optrekje.. nou ja mijn.. het is van mijn familie, maar die zitten meer in Nederland dan ik

let op de details linksonderin van mijn tuinkabouters

[ Bericht 10% gewijzigd door ozzietukker op 23-11-2005 18:43:19 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32514842
Hey Ozzie

Is dat fraaie optrekje ook te huur?

Ligt in de buurt van Rayong toch?
  woensdag 23 november 2005 @ 18:50:28 #193
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32514879
Nou ozzietukker kom maar op met die foto's, ik ben namelijk wel benieuwd.

ik heb zelf ook wel een leuke: Bayok Sky tower in BKK, een keer wat anders dan een fotootje van een relaxed strandje in het zuiden....

ik jou wel.....
  woensdag 23 november 2005 @ 18:55:57 #194
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32515011
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:49 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hey Ozzie

Is dat fraaie optrekje ook te huur?

Ligt in de buurt van Rayong toch?
Dit huis ligt inderdaad in de buurt van Rayong, 15 minuutjes brommeren (is 8 km) ervandaan, is een leuk klein dorpje waar de kinderen nog allemaal naar een blanke farang zwaaien en lachen.. al wordt het wel minder.. ze kennen me bijna allemaal daar....

Als je het wilt huren moet je wel een thaise (stief)neef van mij eruitschoppen, deze past op het huis als mijn familie of ik er niet ben... En hij is altijd blij als ik weer wegga, heeft hij dit mooie huis voor zich alleen inclusief UBC televisie
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 23 november 2005 @ 19:00:29 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_32515142
quote:
Op maandag 21 november 2005 12:31 schreef Gert het volgende:

Kun je óók in het hoogseizoen (begin januari) nog makkelijk accomodatie vinden op Ko Phangan?
Ook nog een leuk fotootje voor Gert:

pi_32515154
@Ozzie

Als die neef van je er woont houdt het op...maar heb wel serieuse interesse om het een over een paar weken voor een paar maanden, of vanaf medio volgend jaar voor onbepaalde tijd, te huren...

Mocht dat mogelijk zijn dan hoor ik het graag..
pi_32559687
Oeh wat zal ik blij zijn als ik straks niet meer 100* per dag nee hoef te zeggen tegen een tuktuk, iemand die een pak wil laten maken of wat dan ook. Ben het redelijk zat hier. Was een stuk beter buiten Bangkok
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:01:54 #198
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32569494
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:06 schreef marcb1974 het volgende:
Oeh wat zal ik blij zijn als ik straks niet meer 100* per dag nee hoef te zeggen tegen een tuktuk, iemand die een pak wil laten maken of wat dan ook. Ben het redelijk zat hier. Was een stuk beter buiten Bangkok
Jij zult je nog wel even achter de oren krabben als je in dezer dagen op Schiphol in een natte sneeuwbui staat te koekeloeren...
ik jou wel.....
pi_32569559
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:01 schreef beery het volgende:

[..]

Jij zult je nog wel even achter de oren krabben als je in dezer dagen op Schiphol in een natte sneeuwbui staat te koekeloeren...
Precies...de eerste tuktuk driver die me lastig valt geef ik een zoen op z'n voorhoofd..

Nog 10 nachtjes slapen
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:21:41 #200
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32570120
@ Pieldeprutkarbonkel: Hoelang ga je deze keer in thailand verblijven?
ik jou wel.....
pi_32570487
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:21 schreef beery het volgende:
@ Pieldeprutkarbonkel: Hoelang ga je deze keer in thailand verblijven?
Wegens verplichtingen in NL dit keer slechts 3 maanden

Als het een beetje meezit ga ik er vanaf juli volgend jaar wonen met m'n Engelse vriendin..
  zaterdag 26 november 2005 @ 08:57:23 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32589245
@Karbonkel
Ga je overleven met een handeltje op internet? Word je english teacher, of wordt je de locale drugslord?

Overigens, het huis in Rayong is van mijn ouders welke ze echt niet willen verhuren, mijn thaise neef woont er trouwens in omdat ze anders bang zijn dat er wordt ingebroken. (Ja ze zijn wel bewapend met kapmessen en dergelijke welke ze naast het bed hebben liggen )

Zo onveilig is het niet daar hoor, ik voel me op mijn gemak, maar het schijnt op het platteland aldaar wel eens te gebeuren....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32591840
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 08:57 schreef ozzietukker het volgende:
@Karbonkel
Ga je overleven met een handeltje op internet? Word je english teacher, of wordt je de locale drugslord?
Ga inderdaad op Ebay proberen m'n geld te verdienen...doe ik nu ook al een paar jaar vanuit NL en denk het vanuit Thailand ook te kunnen....heb een paar leuke ideeën naast de gebruikelijke handel zoals kleding en schoenen....
pi_32618554
Ik was onlangs in Bangkok en bezocht Pantip Plaza

Terwijl de rest allemaal verslingerd was aan de neppe Louis Fuiton (ofzo) tassen, keek ik op en zag op een tv schermpje video's van Thaise (lekkere) dames die flink aan het dansen waren , geen traditionele dans maar dat uitgaans-dans gebeuren

Het is geen opname van dansende chicks in een bar of disco maar speciaal voor de video zelf

Iemand die de naam weet van zo'n videotje zodat ik weet waar ik naar moet zoeken? dit is namelijk leuk achtergrond-entertainment voor de TFT's hier in huis tijdens een houseparty e.d.

"If God didn't want us to masturbate he would've made our arms shorter"
  zondag 27 november 2005 @ 18:32:03 #205
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32623992
Oei gaat spannend worden in Thailand op politiek gebied...
quote:
The Thai Rak Thai Party has set up a special team to try and stall Sondhi Limthongkul's plans to bring down the government.

A source from the ruling party said its leaders were worried about Sondhi's next rally scheduled to be held on December 9 at Lumpini Park, for which the government critic has called on the participation of half a million supporters.
"We are afraid that Sondhi may urge his audience to file a petition to His Majesty the King for a new interim Constitution on the following day, December 10, which is Constitution Day," the source said. "Such a move would cause severe disharmony and may lead to our government being overthrown."

The special team will be headed by Deputy Transport Minister Phumtham Wechayachai.

Meanwhile, a media source said that government officials were keeping a close watch on television and radio presenters known for their critical views of the government.
"Some key government officials have secretly ordered that anchors presenting negative news about the government be removed from their programmes," the source said.
Straks loop je daar rond in Bangkok met een 'coup' poging
(overigens volgens mijn inlichtingen zal de koning geen instabiel Thailand willen, dus we moeten maar zien in hoeverre het daadwerkelijk zal gaan escaleren).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 27 november 2005 @ 20:05:33 #206
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_32626597
Doden door overstromingen in Zuid-Thailand

BANGKOK - Overstromingen in het zuiden van Thailand hebben ten minste zeven mensen het leven gekost. Vooral het toeristeneiland Koh Samui is hard getroffen, waar honderden hotels en restaurants zijn gesloten, aldus de politie zondag.

Het leven in de regio wordt al dagen ontregeld door hevige slagregens en de daardoor veroorzaakte modderstromen. Vluchten van en naar het ondergelopen Koh Samui zijn inmiddels hervat, maar een onbekend aantal toeristen zit nog vast in hotels. De toeristenindustrie schat de schade in op 1 miljard bath (20 miljoen euro). (telegraaf.nl)
pi_32630862

omgewaaide hutjes

touristas willen natuurlijk weg

ravage op Lamai beach

bron: Bangkok Post
  maandag 28 november 2005 @ 01:23:51 #208
6941 APK
Factual, I think.
pi_32635635
Jezus wat een teringzooi, ze hebben wel pech in het Zuiden.

Nu gaat het helemaal druk worden op Koh Samet en Koh Chang.
pi_32642622
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:23 schreef APK het volgende:
Jezus wat een teringzooi, ze hebben wel pech in het Zuiden.

Nu gaat het helemaal druk worden op Koh Samet en Koh Chang.
Laten we hopen van niet....die opgefokte sfeer op Samui en Phangan die hoeven we niet op Ko Chang en Ko Samet...
pi_32679809
Wat is het hier rustig...volgens mij ben ik straks weer de enige Hollander op Samet...niet dat ik dat erg vind hoor
pi_32680519
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:36 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Wat is het hier rustig...volgens mij ben ik straks weer de enige Hollander op Samet...niet dat ik dat erg vind hoor
niet lang meer....
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:12:59 #212
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32680782
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:36 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als je naar Rayong komt eind januari / begin februari is er nog een Hollander.. heel misschien heb ik nog tijd voor een dagrip Ko Samet.. maar mijn schema is gewoon niet leuk meer.. (en niet eens alles is zakelijk) Gaat mijn (stief)zus tussendoor ook nog even trouwen in Thailand vandaar dat ik in Mei nog een keer ga, 2 weken en dan alleen rust hoop ik... nou ja das ook niets voor mij hoor.. 2 weken op een eiland.. dan ga ik me alleen maar vervelen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32681156
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

niet lang meer....
Je bent van harte welkom op Samet ( net zoals ozzietukker )....kunnen we mooi financiële goocheltrucs uitwisselen

Vertrek over 6 dagen en zit er wel tot maart ofzo...
pi_32681748
wij vertrekken zaterdag naar Bangkok, ik denk dat we dinsdag of zo wel richting Ko Samet of Ko Chang gaan (to be determined), aangezien het maandag ivm verjaardag van de koning wel loeidruk zal zijn daar
  Moderator woensdag 30 november 2005 @ 12:04:13 #215
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_32692931
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:25 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Vertrek over 6 dagen en zit er wel tot maart ofzo...
Wat doe je daar precies dan?
Tenminste, ik ga er nu even van uit dat je niet tot maart "of zo" vakantie houdt, maar daar werkt?

Weet iemand of Phangan evenééns getroffen is door overstromingen?
pi_32693363
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:04 schreef Gert het volgende:

[..]

Wat doe je daar precies dan?
Tenminste, ik ga er nu even van uit dat je niet tot maart "of zo" vakantie houdt, maar daar werkt?

De afgelopen jaren deed ik vrij weinig op Samet..vissen, wakeboarden, op het strand liggen en 's avonds naar de bar en achter de Zweedse meisjes aan...tussendoor altijd een paar weken naar Cambodja, Laos of zoals vorig jaar naar Myanmar...zo kon ik het altijd maanden volhouden

Ga dit jaar voor het eerst met vriendin en we willen langer dan een paar maanden per jaar in Thailand zijn en ik ga daarom proberen op Ebay mijn geld te verdienen. Ben vanuit Nederland al een paar jaar beroepsmatig op Ebay bezig en denk dat mij dat vanuit Thailand ook moet lukken...

Mijn vriendin is Engels en haar zus woont reeds enkele jaren in Thailand als teacher...dit gaat m'n vriendin ook proberen.

Jij zit op Ko Chang toch? Werk je daar?

[ Bericht 2% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 30-11-2005 12:33:44 ]
  Moderator woensdag 30 november 2005 @ 16:02:42 #217
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_32698985
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:26 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

De afgelopen jaren deed ik vrij weinig op Samet..vissen, wakeboarden, op het strand liggen en 's avonds naar de bar en achter de Zweedse meisjes aan...tussendoor altijd een paar weken naar Cambodja, Laos of zoals vorig jaar naar Myanmar...zo kon ik het altijd maanden volhouden

Ga dit jaar voor het eerst met vriendin en we willen langer dan een paar maanden per jaar in Thailand zijn en ik ga daarom proberen op Ebay mijn geld te verdienen. Ben vanuit Nederland al een paar jaar beroepsmatig op Ebay bezig en denk dat mij dat vanuit Thailand ook moet lukken...

Mijn vriendin is Engels en haar zus woont reeds enkele jaren in Thailand als teacher...dit gaat m'n vriendin ook proberen.

Jij zit op Ko Chang toch? Werk je daar?
Nee joh, ben 1x op Ko Chang geweest en ga er volgende maand weer heen, onder andere.
Weet nog wel dat de internverbindingen daar dramatisch slecht waren, hopelijk heb jij dat daar wat beter voor elkaar, als je business doet via internet.
  Moderator woensdag 30 november 2005 @ 16:12:11 #218
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_32699259
Op zoek naar actuele info over de situatie op Samui, kwam ik dit bericht tegen in de Farang Affairs. Het gaat over iets heel anders, maar te mooi om niet even te plaatsen hier:

FALSE ALARM! NO ELECTRIC SHOCKS TO PENIS AFTER ALL
Police were jump-starting vehicle

The Law Society has suspended legal assistance to a suspected thief who had accused police in Ayutthaya applying electrical shocks to his penis to extract a confession, the Bangkok Post reports.

He sought legal assistance from the Law Society to bring charges of physical assault and attempted murder against 26 police officers.

However, he withdrew the case just before the start of a hearing on November 11.

Asked how it is possible to have a misunderstanding over having electric shocks applied to your penis, Samak Chaowapanant, the society's spokesman, said: “Ekawat told us that police were helping him jump start his car because the battery was flat, and the officers accidentally attached the cables to his penis, which just happened to be sticking out of his pants at the time,” Samak said.

“He originally thought they were torturing him, but later realized they were actually helping me get his car started.”
  woensdag 30 november 2005 @ 20:28:06 #219
6941 APK
Factual, I think.
pi_32707150
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:04 schreef Gert het volgende:

http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=52231
  Moderator donderdag 1 december 2005 @ 11:20:52 #220
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_32721661
  donderdag 1 december 2005 @ 18:17:46 #221
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_32732151
quote:
Ekawat told us that police were helping him jump start his car because the battery was flat, and the officers accidentally attached the cables to his penis, which just happened to be sticking out of his pants at the time,”
  Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 13:49:42 #222
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_32779280
Is het mogelijk om vanaf het vliegveld Bangkok diréct door te gaan naar Ban Phe, voor de ferry naar Samet?
Hoe veel zou zo'n rit kosten met een taxi, iemand enig idee?
pi_32779647
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:49 schreef Gert het volgende:
Is het mogelijk om vanaf het vliegveld Bangkok diréct door te gaan naar Ban Phe, voor de ferry naar Samet?
Goedkoopst is via Ekamai busstation ( 124 Baht ) maar dan moet je dus wel eerst vanaf het vliegveld naar dat busstation ( 30 - 45 min ) en dan met de bus naar Ban Phe ( 3,5 uur)

Direkt vanaf het vliegveld met de taxi naar Ban Phe heb ik zelf nog nooit gedaan...geloof dat ze 2.500 Baht vragen.
pi_32780112
Laatste boot naar Samet gaat trouwens rond 18:00 uur...daarna ben je aangewezen op speedboten...die liggen bij dezelfde pier (tegenover 7-11) maar die kosten 1.000 Baht - 1.500 Baht (ga je wel naar het strand van jouw voorkeur en hoef je de national park fee van 200 Baht per persoon niet te betalen :-)
  zaterdag 3 december 2005 @ 14:43:16 #225
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32780355
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:49 schreef Gert het volgende:
Als je persé van Don Muang naar Ban Phe wilt, reken dan zonder afspraak inderdaad op zo'n 2000 - 2500 THB.... persoonlijk kies ik ook altijd voor de taxi naar Ekkemai en dan Bus naar Rayong (in mijn geval).
10 februari kan dit helaas niet omdat ik echt 's avonds in Rayong moet zijn, (zus trouwt volgende dag), dus mijn vader haalt mij dan af ( wel zo goedkoop), als mijn familie overigens naar de Airport wil, gebruiken ze een soort 'kennis' welke met de minivan 1500 THB rekent.. een schappelijk bedrag, en je kan er met zijn 10'en incluis bagage (op het dak ) in.

@pieldeprutkarbonkel Op sommige stranden staan toch van die parkwachters die je alsnog willen laten betalen? Persoonlijk loop ik standaard gewoon aan de rechterkant bij de slagboom er langs. (bij voorkeur heb ik eerst een flesje water (tegen inflated prices 10 thb ) gekocht bij de 7/11, om vervolgens met een stalen gezich door te lopen..... ik heb serieus slechts 1x betaald
Al zou dit wel slecht werken met een grote rugzak / koffer op je rug....

Trouwens, tot 18:00 uur zijn er reguliere ferries, als je goedkoper wilt kan je ook vragen of je met een vissersboot / bevoorradingsboot meemag... (uiteraard tegen betaling). Hoewel ik eigelijk zal aanraden om alleen overdag op Samet aan te komen als je je accomodatie moet zoeken!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32780541
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

.

@pieldeprutkarbonkel Op sommige stranden staan toch van die parkwachters die je alsnog willen laten betalen? Persoonlijk loop ik standaard gewoon aan de rechterkant bij de slagboom er langs. (bij voorkeur heb ik eerst een flesje water (tegen inflated prices 10 thb ) gekocht bij de 7/11, om vervolgens met een stalen gezich door te lopen..... ik heb serieus slechts 1x betaald
Al zou dit wel slecht werken met een grote rugzak / koffer op je rug....
Er lopen idd soms "parkwachters" op het strand die entree innen...vooral op Saikaew maar ook op andere stranden zie je ze wel eens...

Ook met een grote rugzak kom je wel onder de entrance fee uit....niet in de pick ups gaan zitten die bij aankomst klaarstaan en vol zitten met toeristen....maar gewoon ietsje verder het dorp in lopen....lege pick up truck aanhouden en d'r in springen...90% kans dat ie gewoon doorrijdt bij de "parkwachters"....50 Baht fooi...iedereen blij

Ik ben trouwens m'n rugzak aan het pakken omdat ik maandag vertrek...wat zijn jullie aan het doen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 03-12-2005 15:00:37 ]
  zaterdag 3 december 2005 @ 15:42:24 #227
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32781727
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:50 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Ik ben trouwens m'n rugzak aan het pakken omdat ik maandag vertrek...wat zijn jullie aan het doen?
Mijn kleine reiskoffer aan het pakken voor dinsdag(avond) woensdag en donderdag(ochtend) in Geneve!

Tja is wel vliegen.. alleen is het daar niet zo warm vrees ik
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 21:31:54 #228
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_32791127
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:31 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Laatste boot naar Samet gaat trouwens rond 18:00 uur...daarna ben je aangewezen op speedboten...die liggen bij dezelfde pier (tegenover 7-11) maar die kosten 1.000 Baht - 1.500 Baht (ga je wel naar het strand van jouw voorkeur en hoef je de national park fee van 200 Baht per persoon niet te betalen :-)
We zijn met z'n vieren, dus dat hebben we er dan ook weer uit.
We zijn eruit, het wordt Ko Samet.
Met de taxi vanaf het vliegveld. Is er nog een manier om te zorgen dat je een gestoorde mongool als chauffeur regelt, in plaats van een volkómen gestoorde suďcidale debiel?
pi_32795237
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 21:31 schreef Gert het volgende:

[..]

Is er nog een manier om te zorgen dat je een gestoorde mongool als chauffeur regelt, in plaats van een volkómen gestoorde suďcidale debiel?
Helaas
pi_32817893
We hebben een strijdplan

18de vertrekken we naar Bangkok en dan blijven we tot en met de 21ste daar om een beetje bij te komen en de stad te bekijken. Die 21ste willen we met de trein naar Kanchanaburi en daar de twee opvolgende dagen rondhangen en tripjes ondernemen. De 24ste dan weer terug naar Bangkok om 's middags het vliegtuig naar Chang Rai te nemen. Daar willen we dan ook de 25ste en 26ste rondneuzen en "kerst vieren". De 27ste vliegen we dan naar Bangkok en vanuit daar willen we die dag naar het zuiden (Phuket) gaan.

De overige dagen willen we waarschijnlijk op Phi Phi doorbrengen? Is het daar 7 dagen uit te houden? Waar je gewoon relaxed kan hangen aan het strand, een beetje over het eiland te zwerven, vanuit daar tripjes naar andere eilanden te ondernemen? En zijn er goede toko's om te stappen? Las iets over Carlito's met Zweedse chicks?

De eerste week lijkt nogal heftig en druk .. Maar mijn broer wil heel graag het drie landenpunt zien en ik wil echt heel graag naar Kanchanaburi, naar die brug. Dus dan maar even de eerste week wat heftig, om daarna goed te chillen op een eiland. Tips qua guest houses, resorts etc allemaal van harte welkom Vooral die laatste week van 27dec tot 3jan in het Zuiden
  maandag 5 december 2005 @ 07:25:27 #231
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32827048
Als het goed is, is karbonkel nu druk op weg naar Schiphol! Ik meen mij ter herinneren dat hij ook met EL AL gaat vliegen.... ben benieuwd naar zijn ervaringen.....

Ik moet nog 51 nachtjes slapen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 11:39:11 #232
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_32830511
quote:
Op maandag 5 december 2005 07:25 schreef ozzietukker het volgende:
Als het goed is, is karbonkel nu druk op weg naar Schiphol! Ik meen mij ter herinneren dat hij ook met EL AL gaat vliegen.... ben benieuwd naar zijn ervaringen.....
Jij ook toch? Was toch ook weer niet zó'n drama?
Ik ga woensdag over een week met El-Al naar BKK.
pi_32832308
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
We hebben een strijdplan

18de vertrekken we naar Bangkok en dan blijven we tot en met de 21ste daar om een beetje bij te komen en de stad te bekijken. Die 21ste willen we met de trein naar Kanchanaburi en daar de twee opvolgende dagen rondhangen en tripjes ondernemen. De 24ste dan weer terug naar Bangkok om 's middags het vliegtuig naar Chang Rai te nemen. Daar willen we dan ook de 25ste en 26ste rondneuzen en "kerst vieren". De 27ste vliegen we dan naar Bangkok en vanuit daar willen we die dag naar het zuiden (Phuket) gaan.

De overige dagen willen we waarschijnlijk op Phi Phi doorbrengen? Is het daar 7 dagen uit te houden? Waar je gewoon relaxed kan hangen aan het strand, een beetje over het eiland te zwerven, vanuit daar tripjes naar andere eilanden te ondernemen? En zijn er goede toko's om te stappen? Las iets over Carlito's met Zweedse chicks?

De eerste week lijkt nogal heftig en druk .. Maar mijn broer wil heel graag het drie landenpunt zien en ik wil echt heel graag naar Kanchanaburi, naar die brug. Dus dan maar even de eerste week wat heftig, om daarna goed te chillen op een eiland. Tips qua guest houses, resorts etc allemaal van harte welkom Vooral die laatste week van 27dec tot 3jan in het Zuiden
Kijk in Kanchanaburi eens naar Apple's Guesthouse, is heel erg goed, goedkoop en je kan er echt heel goed eten
pi_32833312
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:26 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Zo wil ik ook leven!

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe het zit met de prijzen daaro? Kwa overnachting etc? Ik wil best lekker in een hangmat of pauperhutje slapen aan het strand, ik houd echt van het strandleven. En anders, kun je daar niet werken in strandtenten oid? Veel zou het niet betalen, maar leuk is het wel.
pi_32834068
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:50 schreef beery het volgende:
Nou vooruit dan maar weer, eigenlijk doelde ik erop dat ik bijna dezelfde foto had gemaakt als alter.ego van Hua Hin (een week of 6 geleden).... Maargoed daar komen ze:

Foto's Ko Phangan, Tropicana Resort, Thong Sala Bay, ver van Haad Rin....November 2004 samen met vriend Sosa. Hier hebben we ons een weekje kunnen voorbereiden op de Full moon party.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wow, perfect die huisjes. Zo zou ik me hele leven wel kunnen wonen. Waar is dit? En wat betaal je per nacht/maand voor? Ik ben van plan om samen met enkele vrienden, rond de 18 jaar, een paar maanden naar Thailand te gaan, en dan vooral het strandleven natuurlijk. Wat betaal je per nacht voor dit soort huisjes, en hoeveel persoons is dit?

@Pieldeprutkarbonkel die prijzen 160 euro per maand is ook helemaal niks, zijn dit overigens 1 persoons, of meerdere persoons?
  maandag 5 december 2005 @ 17:06:24 #236
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32839223
@ dady: Die huisjes kosten 8 euro per nacht, en 200 euro per maand. De locatie is Ko Phangan (zuid Thailand, eiland van de Full moon party, aan oostkust), Tropicana Resort, plaatsje Thong Sala Bay. Ik denk niet dat jullie het daar een maand volhouden want er is in dat gebied niet veel te doen. Bijna alle huisjes in Thailand zijn trouwens 2 persoons huisjes......

Als je het forum terugleest staat er nog wel iets vermeld over de prijzen in Thailand. Er was toendertijd iemand die een prijsoverzichtje had opgesteld wat aardig klopte.
ik jou wel.....
  maandag 5 december 2005 @ 17:11:00 #237
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32839339
quote:

Icecoffee....Euro 0,50
Fruitshake....Euro 0,50
Brommerhuur per dag....Euro 2,00 - 4,00

ik heb hem er al bijgezocht voor je
ik jou wel.....
pi_32840114
Ik heb ondertussen zo goed als alle topics al doorgelezen. En zag hem ook, bedankt.

Wat raad jij ons aan, wij 3 jongens houden echt allemaal van het strandleven, lekker relax beetje zwemmen en surfen als het kan of wakeboarden,s norkelen etc. Uitgaan hoort er ook bij, maar een uitgaansfeer zoals Salou etc. is bout. Er moeten natuurlijk wel vrouwen zijn, maar Thaise vrouwen is nou niet echt onze smaak
  maandag 5 december 2005 @ 19:03:16 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32842316
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:39 schreef Gert het volgende:

[..]

Jij ook toch? Was toch ook weer niet zó'n drama?
Ik ga woensdag over een week met El-Al naar BKK.
Ach ja ik heb het een keer meegemaakt dat vliegen met EL AL.. ik zat erg lang in een hokje en mocht met begeleiding het vliegtuig in... maar al met al, zeker op de terugweg toen ik meerdere stoelen voor mezelf had was het goed toeven in het vliegtuig!

Waarom gaat trouwens nu iedereen al naar Thailand.. ik moet nog 51 nachten wachten
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 5 december 2005 @ 19:09:25 #240
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_32842495
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:40 schreef dady het volgende:
...maar Thaise vrouwen is nou niet echt onze smaak
Mhaha! Het zal niet!

Het gaat erom dat jullie hún smaak zijn! maar daar kom je nog wel achter, ofniet beery..
pi_32842712
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:51 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Kijk in Kanchanaburi eens naar Apple's Guesthouse, is heel erg goed, goedkoop en je kan er echt heel goed eten
Relaxte tip

Dank u!
  maandag 5 december 2005 @ 19:17:44 #242
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32842738
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:40 schreef dady het volgende:
Ik heb ondertussen zo goed als alle topics al doorgelezen. En zag hem ook, bedankt.

Wat raad jij ons aan, wij 3 jongens houden echt allemaal van het strandleven, lekker relax beetje zwemmen en surfen als het kan of wakeboarden,s norkelen etc. Uitgaan hoort er ook bij, maar een uitgaansfeer zoals Salou etc. is bout. Er moeten natuurlijk wel vrouwen zijn, maar Thaise vrouwen is nou niet echt onze smaak
Als jij echt een paar maanden gaat zou ik lekker een open vliegticket kopen en heel Thailand afgaan op eigen houtje en niet te lang op 1 plek blijven. Als je niet van Thaise vrouwen houdt moet je naar Phi Phi daar stikt het van de Zweedse vrouwen. Trouwens heel Thailand is gevuld met leuke vrouwen die ook aan het backpacken zijn... Maar die smaak van jou beteft Thaise vrouwen veranderd ongetwijfeld als je er een tijdje zit...

Maar als je zon zee strand en de rest wil moet je gewoon lekker naar de eilanden in het zuiden gaan (zowel oost als westkust)
ik jou wel.....
  maandag 5 december 2005 @ 19:18:49 #243
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32842765
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:09 schreef Sosa het volgende:

[..]

Mhaha! Het zal niet!

Het gaat erom dat jullie hún smaak zijn! maar daar kom je nog wel achter, ofniet beery..
ik jou wel.....
pi_32847813
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:09 schreef Sosa het volgende:

[..]

Mhaha! Het zal niet!

He blond en blauw ogen hier, ik lig ook goed bij de Nederlandse vrouwtjes hoor
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:42:50 #245
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_32852277
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:12 schreef dady het volgende:

[..]

He blond en blauw ogen hier, ik lig ook goed bij de Nederlandse vrouwtjes hoor
blond en blauwe ogen? mmmm... ik zou bepaalde plaatsen dan maar mijden. Anders kun je beter met z'n 2-en gaan pissen, anders hebben 'ze' em al te pakken
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:44:27 #246
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_32852324
Ik als indo had daar overigens weinig last van... meestal dachten ze dat ik het holmaatje van beery was

Oftewel, terwijl beery met z'n 2 meter, blonde haren en blauwe ogen van de straat werd getrokken kreeg ik alle aandacht van vatsige ouwe duitsers

[ Bericht 21% gewijzigd door Sosa op 06-12-2005 00:51:45 ]
  Moderator dinsdag 6 december 2005 @ 11:30:59 #247
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_32858199
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:44 schreef Sosa het volgende:
Ik als indo had daar overigens weinig last van... meestal dachten ze dat ik het holmaatje van beery was

Oftewel, terwijl beery met z'n 2 meter, blonde haren en blauwe ogen van de straat werd getrokken kreeg ik alle aandacht van vatsige ouwe duitsers
  dinsdag 6 december 2005 @ 11:34:27 #248
6941 APK
Factual, I think.
pi_32858287
Hmmz, ik kreeg een telefoontje van Eva Air dat ik op Schiphol een release form moet tekenen omdat ik twee dagen langer dan toegestaan in Thailand verblijf.
pi_32872179
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:34 schreef APK het volgende:
Hmmz, ik kreeg een telefoontje van Eva Air dat ik op Schiphol een release form moet tekenen omdat ik twee dagen langer dan toegestaan in Thailand verblijf.
Huh, waarom dan? Zit je er 32 dagen ofzo?
  woensdag 7 december 2005 @ 00:13:58 #250
6941 APK
Factual, I think.
pi_32879272
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:45 schreef Shakermaker het volgende:

Huh, waarom dan? Zit je er 32 dagen ofzo?
33 dagen. (Eén dag overstay is toegestaan.) Ik heb geen zin om een visum aan te vragen en bovendien is de boete goedkoper.
Twee jaar terug had ik hetzelfde en zeiden ze niets van te voren.
pi_32923883
Kan iemand me zeggen of 612 incl. voor een vliegticket naar Bangkok een redelijke prijs is?
  donderdag 8 december 2005 @ 20:15:05 #252
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_32926649
Ligt eraan met wie je vliegt, hoevaak je overstapt, hoelang je moet wachten bij de tussenlandingen, of je langer dan 1 maand gaat en wanneer je vliegt (december=hoogseizoen).....
ik jou wel.....
  donderdag 8 december 2005 @ 20:47:21 #253
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32927621
612 Euro? Dat klinkt als een vliegticket van China Airlines in de periode maart tot en met juni.

Dit is opzich een redelijke prijs, kijk vroegâh was je met China / Eva dan ongeveer 540 kwijt, nu is me dat alleen gelukt met El Al (maar qua behandeling en vluchttijd was dat ook niet optimaal).

Al met al een goede prijs, wellicht is het een optie om met KLM te gaan, niet mijn favoriet, China is imho beter, maar de vluchttijden van KLM (20:00 uur weg en 11:45 uur aankomst, en 23:00 uur weg en 05:30 uur aankomst) zijn beter tijden dan met China! of Eva air. (china vertrekt (op de terugweg) 02:30 en Eva rond 03:30... is niet mijn favoriete tijd eerlijk gezegd).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32930759
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:47 schreef ozzietukker het volgende:
(china vertrekt (op de terugweg) 02:30 en Eva rond 03:30... is niet mijn favoriete tijd eerlijk gezegd).
Ik heb totnutoe altijd China gevolgen (4x in de afgelopen zes jaar) en het voordeel is dat je meteen in slaap dondert als die kist is opgestegen. Zeker na een paar borrels kan je dan doortukken tot je weer boven Europa vliegt. En als ik op Sukhumvit Rd zit ga ik dan ga ik vlak voor vertrek nog ff eten in het restaurant waar de Thaise Elvis optreedt. Prachtige camp en goed eten. Ze hebben ook een kook-cursus. Zit in soi 5 (de soi richting het Royal Benja Hotel) boven de supermarkt.
  donderdag 8 december 2005 @ 23:23:05 #255
6941 APK
Factual, I think.
pi_32932146
Ik vlieg ook lever met China Airlines of Eva Air. Je komt lekker vroeg in de morgen aan, neemt een binnenlandse vlucht en als je geen vertraging hebt lig je de volgende dag om een uur of twaalf in de zee.

Bovendien ben ik ook niet zo gecharmeerd van de vriendelijkheid van het Nederlandse cabinepersoneel en de beenruimte bij de KLM.

KLM: 77.5 cm
China Airlines: 81.3 cm
Eva Air: 86,4 cm

Bron.
  vrijdag 9 december 2005 @ 07:35:59 #256
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32936907
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:23 schreef APK het volgende:
Ik vlieg ook lever met China Airlines of Eva Air. Je komt lekker vroeg in de morgen aan, neemt een binnenlandse vlucht en als je geen vertraging hebt lig je de volgende dag om een uur of twaalf in de zee.

Bovendien ben ik ook niet zo gecharmeerd van de vriendelijkheid van het Nederlandse cabinepersoneel en de beenruimte bij de KLM.

KLM: 77.5 cm
China Airlines: 81.3 cm
Eva Air: 86,4 cm

Bron.
Eensch.... doch soms ben ik genoodzaakt toch KLM te nemen, meestal in de periode mei daar dit mij andes teveel tijd kost, ik kan namelijk de dag van vertrek gewoon werken.... (daarnaast is vertrekken op de terugweg om 23:00 uur beter dan om 02:30.

Tip, denk als je met China vliegt niet van ik kom lekker vroeg bij het inchecken op de terugweg, dit heeft namelijk geen zin, rond een uur of 23:30 worden alle packagetourists in bussen al gedropt op Don Muang met als gevolg dat je TE lang in de rij staat, het is beter om rond 1:00 uur aan te komen, staat er gewoon bijna niemand meer (want ze openen de balies wel pas om 00:30.....)

Qua zitplaatsen en personeel is inderdaad KLM maar goed ze hebben de ticketprijzen dan ook verlaagd he
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:21:23 #257
6941 APK
Factual, I think.
pi_32940165
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 07:35 schreef ozzietukker het volgende:

Qua zitplaatsen en personeel is inderdaad KLM maar goed ze hebben de ticketprijzen dan ook verlaagd he
Ze hebben wel een goede site, waar je makkelijk kunt zien -dmv een kleursysteem- op welke dagen je moet vliegen om een goedkoop ticket te scoren.
pi_32944951
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:47 schreef ozzietukker het volgende:
612 Euro? Dat klinkt als een vliegticket van China Airlines in de periode maart tot en met juni.

Dit is opzich een redelijke prijs, kijk vroegâh was je met China / Eva dan ongeveer 540 kwijt, nu is me dat alleen gelukt met El Al (maar qua behandeling en vluchttijd was dat ook niet optimaal).

Al met al een goede prijs, wellicht is het een optie om met KLM te gaan, niet mijn favoriet, China is imho beter, maar de vluchttijden van KLM (20:00 uur weg en 11:45 uur aankomst, en 23:00 uur weg en 05:30 uur aankomst) zijn beter tijden dan met China! of Eva air. (china vertrekt (op de terugweg) 02:30 en Eva rond 03:30... is niet mijn favoriete tijd eerlijk gezegd).
Het is wel met El Al. Ik ga 3,5 week in maart. Is het slimmer om nog te wachten op goedkopere aanbiedingen of zal ik die niet snel nog vinden?
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:16:25 #259
6941 APK
Factual, I think.
pi_32949108
Rains disrupt South; new storms coming

The Meteorological Department issued yet another warning of torrential rain in the South and rough seas in the Gulf of Thailand this afternoon, as a depression gathered force in the lower Gulf.

Small boats running tourist services to Koh Samui and other islands off Surat Thani were banned again from leaving shore, and even power production has been halted here in Surat Thani, to reduce the impact of flooding, the official Thai News Agency reported.

The weather centre said the continuing northeast monsoon which dominates southern Thailand and the Gulf is intensifying. Heavy rains and flash floods are expected in Nakhon Si Thammarat, Pattalung, Songhkla, Pattani, Yala, Narathiwat, Trang and Satun provinces.

Pleasure craft, speedboats, small tourist and fishing boats are not allowed to put to sea because of the incessant heavy rain and high waves, said port official Lopburi Yothasiri on Phangan, the tourist island in Surat Thani that is the site of the monthly full-moon festival popular with young foreign tourists.

Only larger ferries with a capacity of 200 passengers or more can run their normal services to Sumui, Phangan, and Tao islands.

-------------------------

Het houdt maar niet op in het zuiden....
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:02:40 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32956330
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:37 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Het is wel met El Al. Ik ga 3,5 week in maart. Is het slimmer om nog te wachten op goedkopere aanbiedingen of zal ik die niet snel nog vinden?
Ik ga in principe ook met de goedkoopst mogelijke vlucht, en voor begin maart is dit geen heel slechte prijs, let wel, als je eind april zou gaan kan je met KLM of China of Eva voor 625 euro...
( wees wel prepared voor een ehm grondige veiligheidscontrole voor je vertrekt).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 11 december 2005 @ 14:47:38 #261
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_32988648
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:02 schreef ozzietukker het volgende:
( wees wel prepared voor een ehm grondige veiligheidscontrole voor je vertrekt).
Ik lees hier dat ze eerst alle Israelische passagiers voor laten gaan bij het inchecken, dus dat is wel handig: dan kun je net zo goed een uurtje van tevoren komen.
pi_32988970
Tuk-tuk's zijn goed!

Met de taxi sta je toch alleen maar vast in het verkeer. Zo'n tuk-tuk piept makkelijker tussendoor.

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 11 december 2005 @ 15:22:26 #263
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32989627
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:47 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik lees hier dat ze eerst alle Israelische passagiers voor laten gaan bij het inchecken, dus dat is wel handig: dan kun je net zo goed een uurtje van tevoren komen.
Ehm ze laten niet altijd de Israelische mensen voor, er zijn er maar een aantal welke de 'niet- israelie' mensen kunnen interviewen. Ik kon namelijk toen ik in de rij stond gelijk doorlopen, al duurde het daarne wel nog 2,5 uur

En het gokken op een uurtje van tevoren komen, de veiligheidsdienst is heilig, en als zij vinden dat zij het onderzoek niet goed af kunnen ronden dan zullen zij je niet aan boord laten

Het klopt inderdaad dat de koffers anders gemerkt worden, in mijn geval was deze er op Bangkok ook als eerste uit, overal VIP stickers erop.... terugweg was relaxter.. maar toen was er geen bagage bij aankomst op schiphol

@Pietdeprutkarbonkel... zit je nog steeds in een Israelisch verhoorhokje ofzo?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator dinsdag 13 december 2005 @ 21:58:28 #264
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_33055878
Ik heb het nog nooit gehad dat m'n bagage er niet was, en ben toch wel een keertje of 50 de lucht in geweest inmiddels.
Wat moet je eigenlijk doen als je bagage er niet is, op bijv. Bangkok. De volgende dag weer dat klerestuk naar het vliegveld afleggen, (of wanneer er een nieuw vliegtuig uit Israel arriveert), in de hoop dat er inmiddels wat is aangekomen?
  woensdag 14 december 2005 @ 07:44:06 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_33064198
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:58 schreef Gert het volgende:
Ik heb het nog nooit gehad dat m'n bagage er niet was, en ben toch wel een keertje of 50 de lucht in geweest inmiddels.
Wat moet je eigenlijk doen als je bagage er niet is, op bijv. Bangkok. De volgende dag weer dat klerestuk naar het vliegveld afleggen, (of wanneer er een nieuw vliegtuig uit Israel arriveert), in de hoop dat er inmiddels wat is aangekomen?
Het is mij helaas al 2x overkomen, met China heb ik het nooit meer teruggezien, met EL Al kwam het gelukkig wel de volgende dag.

Als je in Thailand aankomt en je staat tevergeefs te wachten bij de lopende bagageband.. op een gegeven moment zie je de thaise bagagehandlers je duidelijk te maken dat er toch echt niks meer komt Kan je naar een balie waar het airline symbool waar je mee vliegt opstaat. Daar vul je dan gegevens in, onder andere het uiterlijk en de inhoud van de bagage, en je gegevens van het hotel, (of in mijn geval huisadres in Thailand). Ook moet je je bagagelabels (wat ze aan je ticket plakken afgeven / laten zien).
Als ze het vinden nemen ze contact met je op en brengen ze deze naar je verblijfadres... met El Al was het makkelijk want het was er de volgende dag, gelijk bellen en er kwam een koeriertjes nog in de avonduren langs

Met China kwam het niet, en ik moest die tijd veel vliegen en ben vaak in hun office op de airport geweest, uiteindelijk na 2 dagen een voorschot van U$ 50 ontvangen, en bij terugkomst in Nederland uiteindelijk geclaimed en voor mijn 7 kilo 108 EUR gekregen. (7x20 U$)
Positief punt, op de terugvlucht kreeg ik een upgrade naar business klas En een volgende vlucht ben ik upgegraded naar dynasty klasse. (business klas stoelen, economy service). Al is dat laatste niet verplicht om te doen voor de airline.

Wat El Al betreft, op de heenweg heb je 3 tot 4 uur overstaptijd dus dan haalt de bagage de connectie wel, op de terugweg is dit slechts 1 tot 2 uur overstaptijd, en daar kan het dus mis gaan.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_33157758
Ik heb inmiddels mn ticket geboekt. Ga in 3 weken in maart.

Ik heb nog een aantal vragen:

Hoe is het voor een vrouw alleen in Thailand?

Is het mogelijk om ongeveer een week mee te gaan met een groepsreis? Dus niet incl. vlucht ed. maar echt pas in Thailand me ergens voor een week bij aansluiten?

Ik zou graag een vlucht willen maken naar de hoofdstad van een buurland om daar een paar dagen te verblijven. Welk land + stad raden jullie me aan?
  zaterdag 17 december 2005 @ 12:25:34 #267
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_33157934
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:16 schreef Jeltje het volgende:
Ik heb inmiddels mn ticket geboekt. Ga in 3 weken in maart.

Ik heb nog een aantal vragen:

Hoe is het voor een vrouw alleen in Thailand?

Is het mogelijk om ongeveer een week mee te gaan met een groepsreis? Dus niet incl. vlucht ed. maar echt pas in Thailand me ergens voor een week bij aansluiten?

Ik zou graag een vlucht willen maken naar de hoofdstad van een buurland om daar een paar dagen te verblijven. Welk land + stad raden jullie me aan?
Vrouw alleen gaat prima, en als je niet 's avonds laat in een donker steegje in Bangkok gaat lopen zal je niets overkomen

Een vlucht naar een hoofdstad van een buurland, ik raad aan Kuala Lumpur, temeer omdat dit met Air Asia (www.airasia.com) heel goedkoop te bereiken is, sterker nog, momenteel bieden ze vluchten aan voor 0 THB, je hoeft alleen de belasting te betalen

Met wie vlieg je trouwens? Ik kreeg via via te horen dat El Al zijn terugvlucht schema heeft gewijzigd waardoor het voor zou kunnen komen dat je al om 15:30 vanuit Bangkok vertrekt, aankomt rond 22:30 op Tel Aviv, en dan moet wachen tot 07:45 voor een vlucht naar Amsterdam.... dat lijkt me dus echt helemaal niets...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_33158960
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:58 schreef Gert het volgende:
Wij hebben het op de terug weg gehad. Stond dus zonder bagage in Amsterdam (de bagage lag nog in Zurich). Er kwam op de duur iemand naar ons toe, gegevens zijn opgenomen. Ik was rond 11 uur 's ochtends thuis, bagage rond 10 uur diezelfde avond
pi_33167061
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vrouw alleen gaat prima, en als je niet 's avonds laat in een donker steegje in Bangkok gaat lopen zal je niets overkomen

Een vlucht naar een hoofdstad van een buurland, ik raad aan Kuala Lumpur, temeer omdat dit met Air Asia (www.airasia.com) heel goedkoop te bereiken is, sterker nog, momenteel bieden ze vluchten aan voor 0 THB, je hoeft alleen de belasting te betalen

Met wie vlieg je trouwens? Ik kreeg via via te horen dat El Al zijn terugvlucht schema heeft gewijzigd waardoor het voor zou kunnen komen dat je al om 15:30 vanuit Bangkok vertrekt, aankomt rond 22:30 op Tel Aviv, en dan moet wachen tot 07:45 voor een vlucht naar Amsterdam.... dat lijkt me dus echt helemaal niets...
Bedankt voor je reacite.

In Kuala Lumpur ben ik al geweest. Maar vond het wel erg gaaf daar dus zal in overweging nemen daar nog eens heen te gaan.

Ik vlieg dus met El Al. Maar je hebt het via via gehoord? Per wanneer zou dat dan allemaal ingaan? Als je gelijk hebt dan word ik zeker niet blij van die vliegtijden...
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:05:46 #270
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_33169364
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:47 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Bedankt voor je reacite.

In Kuala Lumpur ben ik al geweest. Maar vond het wel erg gaaf daar dus zal in overweging nemen daar nog eens heen te gaan.

Ik vlieg dus met El Al. Maar je hebt het via via gehoord? Per wanneer zou dat dan allemaal ingaan? Als je gelijk hebt dan word ik zeker niet blij van die vliegtijden...
Het betreft in ieder geval de terugvlucht van zondag 12 februari 2006.... maar waarschijnlijk geldt het voor meer zondagen.

De bron in kwestie heeft 2 opties gekregen, of een paar uur vroeger weg op 12 februari, 15:30 ipv 23:00 uur, of 00:10 uur (ook de 12de, maar is dus eigenlijk de avond van de 11de) (een dag later kan dan weer niet), maar dat betekent dus 1 dag korter vakantie, en in dit geval in verband met een trouwerij absoluut onmogelijk... (Als je dus om 00:10 uur gaat heb je slechts 1,5 uur overstaptijd op de terugweg met El Al maarrrrrrrrrrr dan weet je zeker dat je bagage de connectie met geen mogelijkheid gaat halen in verband met de veiligheidscontrole van niet-israelische bagage

Wat betreft een hoofdstad buiten Thailand, Singapura kan natuurlijk ook (Ook daar vliegt Air Asia op )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_33171350
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je dus om 00:10 uur gaat heb je slechts 1,5 uur overstaptijd op de terugweg met El Al maarrrrrrrrrrr dan weet je zeker dat je bagage de connectie met geen mogelijkheid gaat halen in verband met de veiligheidscontrole van niet-israelische bagage

Wat betreft een hoofdstad buiten Thailand, Singapura kan natuurlijk ook (Ook daar vliegt Air Asia op )
Singapore! Goed idee!

Ik vlieg op een woensdag terug dus ik denk dat ik dan geen problemen zal ondervinden met veranderde vliegtijden. En de bagage gaat de overstap niet halen wanneer je 1,5 uur overstaptijd hebt? Ik heb in Tel Aviv 1,5 uur overstaptijd...moet ik me dan zorgen gaan maken?
  zondag 18 december 2005 @ 09:02:50 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_33183836
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:03 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Singapore! Goed idee!

Ik vlieg op een woensdag terug dus ik denk dat ik dan geen problemen zal ondervinden met veranderde vliegtijden. En de bagage gaat de overstap niet halen wanneer je 1,5 uur overstaptijd hebt? Ik heb in Tel Aviv 1,5 uur overstaptijd...moet ik me dan zorgen gaan maken?
Tja of je je echt zorgen moet maken weet ik niet, maar mijn bagage was er in ieder geval niet bij aankomst in Amsterdam... (en van 80% van de andere Thailand gangers ook niet)
Volgens de douane mannetjes die toe stonden te kijken, kwam dit vrij vaak voor met mensen die vanuit Bangkok met El Al kwamen
Volgens El Al heeft dit te maken met de strikte veiligheidscontrole van niet-israelische bagage op Tel Aviv, en de sowieso krappe overstaptijd.. maar geen nood, voordeel van El Al is dat ze een erg goed tracesysteem hebben en ze aangaven dat het de volgende dag zou komen. Dit was inderdaad het geval, en de volgende dag is dit dan ook thuisbezorgd!

Ik zou trouwens nu maar gaan boeken met Air Asia als ik jouw was, het is nu erg goedkoop!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 22 december 2005 @ 13:33:09 #273
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_33306652
Hier even een berichtje vanaf Ko Chang: het waait hier werkelijk als de néten, en het was vandaag en gisteren ook bewolkt. Volgens APK en Karn, die hier ook zijn, is dit al de hele week zo.
Twee jaar geleden was ik hier voor het laatst en wat is er veel bijgebouwd zeg. White Sand Beach verandert zo langzamherhand in een lokatie voor het middensegment en hoger. Alleen aan de noordkant van het strand zijn nog wat goedkope hutten, maar de meesten hebben inmiddels plaats gemaakt voor resorts met kamers vanaf zo'n 2000 baht per nacht. Aan de overkant van de weg, niet aan het strand dus, is nog wel zeer goedkope accomodatie te krijgen. De toko waar ik dit typ, verhuurt kamers voor 200 baht per nacht.
Verderop op het eiland wordt ook grof gebouwd. Eigenlijk wordt het pas na het palendorp wat rustiger, zonder het geluid van geklop en gezaag.

Maar het blijft natuurlijk een prachtig eiland. Ik denk alleen dat we een volgende keer een dorpje verder gaan zitten. Dat hadden we aanvankelijk in 2003 ook gedaan, maar vonden dat toen toch wat te rustig 's avonds. Dat is nu echter niet meer het geval.

De reis met El Al was trouwens prima. Geen vertraging, vriendelijk personeel, goed eten, bagage meegekomen. Nadeel was wel dat het inflight entertainment echt waardeloos is. En dat terwijl we in een gloednieuwe 777 zaten, met een prachtig videosysteem.
En we zaten vanaf Tel Aviv tussen de luidruchtige armyboys, die zich gingen misdragen in Pattaya. Maar de stewardessen wisten ze redelijk koest te houden als ze echt vervelend dreigden te worden.
pi_33335291
Zit momenteel in Bangkok voor een dagje shoppen en het is hier gewoon fris!

Normaliter kan je hier nauwelijks ademhalen en nu voel je het verschil niet eens als je de 7-11 uitstapt...raar weer in Thailand momenteel...

Op Samet is het weer zoals Gert al beschreef...nogal winderig...de wind komt echter van het vaste land en aan de andere kant van het eiland is het een stuk rustiger qua wind omdat je beschermt wordt door de bergen..we hebben echter voldoende zon gehad de laatste dagen..

Ga vanmiddag weer naar Samet en kan niet wachten om de hectiek van Bangkok achter me te laten.

Samet is wel een beetje veranderd na de tsunami...meer en meer Phuket volk en vanwege het aanhoudend slechte weer op Samui en Phangan ook een boel Samui gangers...veel koffers en gezinnetjes gezien op Samet...en die waren er vorig jaar echt niet!

El Al viel overigens best mee...korte maar krachtige ondervraging op Schiphol...alleen de catering is een ramp....bij de eerste ronde drankjes was het bier al meteen op ! Niet te geloven ! Overgeschakeld op Whisky en dat ging wel aardig...pasta was niet te vreten en de wijn zou in NL verkocht worden als azijn...

Sneeuwt het nog in Holland ?
pi_33335311
verplichte kost voor (ex) koh phi phi gangers:

http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=ybuwwDsHEzFaZtHjIakcB

best heftig, ik heb echt met kippenvel deze reportage bekeken...
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:49:52 #276
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_33352177
Jammer dat het zo lang duurt voordat het weer opgebouwd is. Dat lege stuk land aan het eind, daar stond ook "mijn" bungalow. En daar had ik zeker nog brak ingelegen op tweede kerstochtend rond een uurtje of 10.
pi_33389631
Kerstgroeten vanaf Ko Samet alwaar de zon weer schijnt en de wind is gaan liggen...

Vanavond bbq met z'n zevenen op het strand...hihiii
  Moderator dinsdag 3 januari 2006 @ 11:50:03 #278
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_33653982
British student was beaten and murdered in Thai paradise
By Andrew Drummond in Bangkok, Simon Freeman and agencies
(the times)

A British student was beaten about the body and head and possibly raped before being dumped in the sea off a Thai holiday island.

Katherine Horton, 21, a psychology student from Cardiff, had flown to Koh Samui for the New Year with a friend from Reading University.

It is thought that Miss Horton was attacked after leaving her friend and walking alone along the white sand beach to chat on her mobile phone to her mother in Cardiff, on Sunday evening.

Her body was found the next morning floating in shallow water off Lamai beach by jet ski operators. She was still wearing her green evening dress.

Speaking from Thornhill, Cardiff, her mother, Elizabeth, said yesterday that her daughter had already called home once to wish her family a happy new year: "That was the last we heard of her. She sounded so happy out there."

Miss Horton was with Ruth Adams, also 21, on a two-week backpacking holiday. They met up with friends, one of whom rang Miss Horton’s parents yesterday to break the news.

The pair had flown out on December 27 and were staying at the Ł10-a-night New Hut Bungalow resort on New Year’s Eve. Staff said they had seen the two women together on Sunday night outside their bungalow, and had found out that Miss Horton had been killed only when police arrived.

Miss Adams, who is said to be inconsolable, was last night still helping the authorities. She told police that they had been sitting on the beach in front of the bungalows at 9pm when Miss Horton received a call from her family on her mobile.

She then strolled along the beach as she spoke to her relatives while Miss Adams returned to their bungalow and fell asleep. It was not until the next morning that she realised Miss Horton was missing.

Her body was found a short while later. Local television footage showed her body slumped on the beach wearing a dark green T-shirt.

Dr Pattana Kitkailart who carried out a post-mortem examination in Bangkok, said today: "There were wounds on her head from being hit with a blunt object and on her body and arms there were signs that she was dragged."

He said it was not clear from the post mortem if Miss Horton had been raped, adding that further tests would be conducted.

Major Thanongsak Aksornsom, chief investigator on Samui island, said: "It’s unlikely that this case was an accident but so far we have not issued an arrest warrant and are not interrogating any suspects."

Katherine's mother said last night: "I can’t believe she’s gone. It just doesn’t seem real, it doesn’t seem possible. They were really looking forward to [the holiday] and were very excited. But nobody seems to be able to tell me how she has died or what has happened to her.

"I just want to know what happened to my little girl. They were just going to travel around backpacking before coming home to carry on with their studies. She was such a lovely girl."

Miss Horton, who had been due home on January 10, had two older brothers. Her father, Richard, who also lives in Cardiff, was said to be devastated.

Koh Samui is popular with backpackers, families and budget travellers, and is known for its nightlife and beach parties, often held under a full moon. In recent years there have been reports of rise in crime in the southeastern Thai island, with the appearance of local gangs. Women travellers have complained of being harassed.

The Foreign and Commonwealth Office says it had received reports of sex attacks on men and women and advises: "Female travellers in particular should maintain a high state of personal awareness in Thailand."
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:57:55 #279
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_33668207
En ik ga daar over 22 dagen heen.... nou ja naar Thailand dan..

Aan de andere kant, ik voel me altijd redelijk veilig in Thailand, en als je beetje gezond verstand gebruikt zal het wel loslopen, ik bedoel als ik in de Amsterdamse binnenstad ga rondlopen om 03:00 uur 's nachts in een slecht verlicht steegje, is dat misschien ook niet zo'n goed plan...

Die THB mag trouwens nog wel even ietsje gaan stijgen, nu krijg je 48,3 THB voor 1 euro, mooier is als ik er 50 THB voor krijg, rekent wat makkelijker enzo!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_33672377
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:57 schreef ozzietukker het volgende:
Die THB mag trouwens nog wel even ietsje gaan stijgen, nu krijg je 48,3 THB voor 1 euro, mooier is als ik er 50 THB voor krijg, rekent wat makkelijker enzo!
En anders doe je toch gewoon net alsof je 50 bahtjes krijgt per euro
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:59:42 #281
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_33699419
Leuk topic dit!

Vraagje, ik heb net zitten kijken naar prijzen voor tickets in Juli, het valt mij op dat je dan zo rond de 900 Incl. uit komt. Lijkt mij dat een retourticket Thailand wel een paar honderd euro goedkoper moet kunnen. Ben ik gewoon nog té vroeg? Zo ja, wat is een goede termijn om te boeken?
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_33699825
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:59 schreef mynick het volgende:
Leuk topic dit!

Vraagje, ik heb net zitten kijken naar prijzen voor tickets in Juli, het valt mij op dat je dan zo rond de 900 Incl. uit komt. Lijkt mij dat een retourticket Thailand wel een paar honderd euro goedkoper moet kunnen. Ben ik gewoon nog té vroeg? Zo ja, wat is een goede termijn om te boeken?
Check ook eens: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3

Wanneer zou je heen en terug willen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:25:08 #283
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_33700241
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:12 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Check ook eens: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3

Wanneer zou je heen en terug willen?
8 juli heen, 5 aug terug of ergens rond die tijd. Heb via de links in het topic over goedkope vliegtickets wel een aantal lage prijzen gezien ( rond de 600/650) maar als je verder klikt staan die vluchten als "niet beschikbaar". Vraag mij af of die dan al weg zijn of dat het gewoon nog wat te vroeg is...
pi_33700438
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:25 schreef mynick het volgende:

[..]

8 juli heen, 5 aug terug of ergens rond die tijd. Heb via de links in het topic over goedkope vliegtickets wel een aantal lage prijzen gezien ( rond de 600/650) maar als je verder klikt staan die vluchten als "niet beschikbaar". Vraag mij af of die dan al weg zijn of dat het gewoon nog wat te vroeg is...
Soms kan het zijn dat het nog te vroeg is, veel luchtvaartmaatschappijen komen tussen eind januari en eind februari met de zomertarieven.

Ik zal zo eens voor je kijken.
pi_33701298
Zo op het eerste moment krijg ik tarieven van ten minste 950 euro vanaf Amsterdam. Vanaf Dusseldorf gaat het al vanaf 731 euro met Emirates of 800 met Finnair.

Prijzen zouden dus nog moeten gaan zakken.
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:37:36 #286
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_33702510
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:58 schreef Jaguarized het volgende:
Zo op het eerste moment krijg ik tarieven van ten minste 950 euro vanaf Amsterdam. Vanaf Dusseldorf gaat het al vanaf 731 euro met Emirates of 800 met Finnair.

Prijzen zouden dus nog moeten gaan zakken.
He! dank je wel, wat behulpzaam :-). Vanaf Dusseldorf had ik ook gezien ja. Begint erop te lijken, maar ik denk dat nog even wachten wel wat lagere prijzen op kan leveren...
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:43:30 #287
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_33702713
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:37 schreef mynick het volgende:

[..]

He! dank je wel, wat behulpzaam :-). Vanaf Dusseldorf had ik ook gezien ja. Begint erop te lijken, maar ik denk dat nog even wachten wel wat lagere prijzen op kan leveren...
Tja het probleem is dat juli en augustus, evenals de 2de helft van december een soort hoogseizoen is waardoor de vliegtuigmaatschappijen de hoofdprijs rekenen voor tickets.. juli en begin augustus zou ik er niet op rekenen om goedkoop vanaf Amsterdam naar Bangkok te kunnen, wellicht dat China / Eva tegen het einde van Augustus nog met aanbiedingen komen van ¤ 599 + 104 euro tax komen, dus zo'n ¤ 703 euro....

Daarom zorg ik ervoor dat ik altijd de 2 drukste maanden vermijd!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_33703503
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:37 schreef mynick het volgende:

[..]

Als je eind februari / begin maart nog deze tarieven hebt, dan zul je ze ook niet lager krijgen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:25:46 #289
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_33709873
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Daarom zorg ik ervoor dat ik altijd de 2 drukste maanden vermijd!
Helaas zit ik door mijn studie wel vast aan deze 2 maanden :-(
pi_33757037
Thailand was gaaf

Bangkok vond ik kut en smerig, Kanchanaburi was erg mooi, vooral de watervallen. Chiang Rai was ook erg leuk, knus niet al te toeristisch dorpje en Ko Chang was heerlijk Wilde eerst naar Phuket en omgeving gaan, maar na het weer af en toe gecheckt te hebben en verhalen van mensen die we onderweg tegenkwamen toch maar naar Ko Chang gegaan. Was geen foute keus
pi_33915001
Hallo, ik ben van plan om in Juli naar THailand te gaan, met een paar vrienden.
Rond de 4 weken lijkt ons prima. Gewoon naar bangkok vliegen. Van daaruit willen we naar mooie eilanden groepen met afwisselend feesten en relaxen.

Wat lijkt jullie het beste? Ik zelf kwam op Ko Samui en omgeving...
pi_33920211
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:09 schreef elroy1988 het volgende:
Hallo, ik ben van plan om in Juli naar THailand te gaan, met een paar vrienden.
Rond de 4 weken lijkt ons prima. Gewoon naar bangkok vliegen. Van daaruit willen we naar mooie eilanden groepen met afwisselend feesten en relaxen.

Wat lijkt jullie het beste? Ik zelf kwam op Ko Samui en omgeving...
Juli is regentijd en dat betekent hoe meer naar het zuiden hoe droger.
pi_33924133
Juist niet shakermaker. En los daarvan zijn de eilanden redelijk droog. Juli valt het ook nog mee namelijk! Maar ik weet alles van sites en onbekende bronnen. Dus ik weet niets 100% zeker. Maar lees alles zo'n beetje
  Moderator donderdag 12 januari 2006 @ 08:49:14 #294
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_33965259
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Thailand was gaaf

Bangkok vond ik kut en smerig
Merkwaardig, dat zoveel mensen Bangkok een kutstad vinden. Ik vind het echt leuk om daar een paar dagen rond te hangen, en we zijn deze vakantie dus ook weer begonnen met vier dagen Bangkok.
We zijn ook in Kuala Lumpur en Singapore geweest de afgelopen maand, maar Bangkok wint het, qua gezelligheid, authenticiteit, eten drinken stappen, en vooruit: ook qua drukte en uitlaatgassen.

Momenteel zitten we op Ko Samet. Ik had verwacht dat het vergeleken met Ko Chang wat tegen zou vallen, maar dat is niet zo: ontzettend leuk, knus klein eilandje met een aantal schitterende stranden. Het "hoofdstrand" is nog wel wat toeristischer dan White Sand Beach op Chang, maar ook op Samet geldt, dat als je naar het zuiden afzakt, het veel rustiger wordt. En ook hier: geen hoogbouw, geen Holiday Inns of Mc Donalds.
pi_33965586
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:44 schreef elroy1988 het volgende:
Juist niet shakermaker. En los daarvan zijn de eilanden redelijk droog. Juli valt het ook nog mee namelijk! Maar ik weet alles van sites en onbekende bronnen. Dus ik weet niets 100% zeker. Maar lees alles zo'n beetje
quote:
Thailand's monsoons arrive around July and last into November (the 'rainy season') and can be quite uncomfortable to deal with. This is followed by a dry, cool period from November to mid-February, followed by much higher relative temperatures from March to June.

By far the best time to visit is from February to March when the weather is kind and the beaches are at their finest.

Bron: LonelyPlanet.com
  donderdag 12 januari 2006 @ 18:41:53 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_33982828
Nog 13 dagen voordat ik weer naar LOS (Land of Smiles) vertrek..

Alhoewel ik een druk programma (Thailand, Maleisië, Singapura, Australie 3 dagen en de Filipijnen) heb en weinig uitgerust terug zal komen in Nederland denk ik.... ach ja, dan doe ik dat wel hier in NL!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 12 januari 2006 @ 19:45:24 #297
105888 renzell
pi_33985401
Jeltje: Ik ben een beetje laat met reageren volgens mij, maar ik vind 612 euro helemaal niet veel voor een ticket naar Thailand! denk eerlijk gezegd dat 500 wel zo'n beetje de bodemprijs is en daar zit je toch niet ver boven...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:35:52 #298
6941 APK
Factual, I think.
pi_34013623
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Thailand was gaaf

Ko Chang was heerlijk
Waar zat je op Koh Chang?
Ik ben ook weer terug, wat is het hier rustig.

Wat Gert al zei, Koh Chang verandert in hoog tempo, veel hutten op het strand worden gesloopt om plaats te maken voor dure hotels voor al die hoeren-Zweden die de tsunami overleefd hebben.
Waarom hebben die lui allemaal 3 kinderen

Toen wij er waren was ook nog een Engelse bareigenaar door drie van zijn personeelsleden met loden pijpen doodgeslagen....

Toch blijft het mijn favoriete eiland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')