abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31445306
Verhip open ik een topic

----
Vorig deeltje vind je hier: Thailand #6 (Same same.)

sawat-dii-khrap!

Mijmer hier over die weergaloze pad thai op de nightmarket van Payao, of over KP Bunglow (R.I.P.) annex Hobby Hut (eveneens R.I.P.) op Koh Chang. Alles mag, zolang je maar niets lelijks zegt over de koning van Thailand.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 14-10-2005 20:35:29 ]
pi_31445809
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 18:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Opzich mee eens, beter georganiseerd reizen dan niet reizen. Wel is het zo dat als je individueel gaat, je van te voren wat moet hebben onderzocht om te zien, dat trekt mij erg aan, en je kunt gaan en staan waar je wilt!
Al zijn er natuurlijk altijd mensen die graag niets willen voorbereiden en zich makkelijk overal naartoe laten brengen, en eten en slapen waar de gids wil
Het ging er mij meer om dat er veel redenen kunnen zijn waarom iemand liever georganiseerd gaat: geen rompslomp omdat de beschikbare tijd te beperkt is om alles zelf te regelen. Slecht ter been of wat dan ook. Of je vindt het gewoon prettiger om in een groep te reizen.

Dat maakt ongeorganiseerd reizen niet verhevener boven georganiseerd reizen, alhoewel ik [b]persoonlijk[/s] ook een voorkeur voor ongeorganiseerd heb.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:42:16 #4
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31445810
Hmzzz Thailand 7 is wel een erg saaie titel... misschien moeten we een andere tekst erbij plaatsen.... Hello Sexy man

of, inhakend op het vorige topic (same same) 'but different'

Ontopic:

Tja ik mijdt ten alle tijde de tuk tuks, niet alleen willen ze je maar al te graag oplichten, een taxi zit veel confortabeler en uit de smog! (tevens met aircon).
Toch slecht om te lezen dat je op de toeristische plekken nog steeds aangesproken wordt en geprobeerd om je op te lichten.. overkomt mij eigenlijk niet meer....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31445912
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef ozzietukker het volgende:
Hmzzz Thailand 7 is wel een erg saaie titel... misschien moeten we een andere tekst erbij plaatsen.... Hello Sexy man

of, inhakend op het vorige topic (same same) 'but different'
dan liever 'and similar too'

ik verzin wel iets en mail ons lieftallig mod duo
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:38 schreef indahnesia.com het volgende:
waarom RIP?
Omdat beide inmiddels vermorzeld zijn en ervoor in de plaats een luxe resort komt
pi_31445957
ik wil nog altijd een keer naar thailand, eigenlijk vooral omdat ik gelezen heb dat muay thai daar ontzettend veel beoefend wordt en dat er ontzettend veel kleine toernooien zijn.

klopt dit?
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:55:35 #7
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31446185
Ja, vermijd inderdaad ook liever tuktuks, het is gewoon te vermoeiend om elke drie meter te moeten zeggen dat je écht niet naar de sitting/sleeping/eating Buddah wilt en dat je écht geen pak wil laten maken.

Hoe hebben de mannelijke posters hier trouwens Thailand/Bangkok ervaren? Ik had van te voren vaak gehoord dat mannen constant door Thaise vrouwen lastig gevallen werden. (onafhankelijk of man in kwestie vergezeld werd door vrouw/vriendin) Heb hier zelf eigenlijk nooit last van gehad als ik alleen, of samen met m'n vriendin daar liep, dus zijn het nou mooie vakantieverhalen, of zijn hier echt ervaringen mee?
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_31446245
als je een keer in Delhi/Radjesthan geweest bent, vind je die Thaise tuk tuk drivers zo heerlijk relaxt
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:09:09 #9
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31446595
heb ik gehoord ja. Weet nog niet of ik eraan toe ben om naar India te gaan. Schijnt erg indrukwekkend te zijn ophet gebied van armoede/viesheid/opdringerigheid(wanhoop) van mensen om je iets aan te smeren/af te troggelen.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:36:02 #10
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31447490
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:55 schreef Moitessier het volgende:
Ja, vermijd inderdaad ook liever tuktuks, het is gewoon te vermoeiend om elke drie meter te moeten zeggen dat je écht niet naar de sitting/sleeping/eating Buddah wilt en dat je écht geen pak wil laten maken.

Hoe hebben de mannelijke posters hier trouwens Thailand/Bangkok ervaren? Ik had van te voren vaak gehoord dat mannen constant door Thaise vrouwen lastig gevallen werden. (onafhankelijk of man in kwestie vergezeld werd door vrouw/vriendin) Heb hier zelf eigenlijk nooit last van gehad als ik alleen, of samen met m'n vriendin daar liep, dus zijn het nou mooie vakantieverhalen, of zijn hier echt ervaringen mee?
Geen last van gehad, ik was met mijn vriendin. Die had juist "last"! Blond haar, ze werd bijna elke dag wel een keer gevraagd of ze met schoolmeisjes op de foto wilde. Erg grappig.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_31447684
Is er wel eens iemand tijdens zijn thailandreis naar Angkor Wat in Combodia geweest? En zo ja is dit vanuit Thailand te regelen?
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:01:19 #12
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31448357
Ja ik, je kan of in bkk ticket boeken naar siemreap met het vliegtuig of via een reisbureau bus nemen. Je moet goed rondkijken als je met de bus wil gaan, prijzen verschillen nogal (tussen 400 en 1200 als ik me nog goed kan herinneren. Je moet natuurlijk ook rekenen op kosten van visum voor cambodia zelf, en op 30dollar per dag toegang voor de tempels zelf (30 dollar ja :p)

Bus is wel leuke ervaring, gaarste weg ever, gaarste materiaal ever, maar achteraf mooi verhaal om te vertellen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 08:36:29 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31456450
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:55 schreef Moitessier het volgende:

Als je in Bangkok bij het NANA Skytrain station gaat rondlopen in de avond, JA dan wordt je 'lastig' gevallen, al dan niet met vriending, door de dames, of door verkopers welke XXX DvD willen verkopen of XXX shows promoten!
Dit geldt ook voor Pattaya.. (moet je voor de gein op het Ekkemai busstation in Bangkok gaan kijken wat voor 'mannen' daar in de bus stappen )

In de rest van Thailand zal je niet lastig gevallen worden, okee in de omgeving van Rayong wordt ik door veel kinders gedag gezegd als ik voorbij kom rijden op de brommer... maar in de toeristische delen zelfs dat niet meer. Dus het is gewoon een relaxte bestemming, en als je niet 's avonds in de hoerenbuurten gaat rondlopen is je enige zorg de Tuk Tuk mannetjes!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:42:16 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_31458072
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef ozzietukker het volgende:

of, inhakend op het vorige topic 'but different'
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31463404
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:01 schreef Moitessier het volgende:
Ja ik, je kan of in bkk ticket boeken naar siemreap met het vliegtuig of via een reisbureau bus nemen. Je moet goed rondkijken als je met de bus wil gaan, prijzen verschillen nogal (tussen 400 en 1200 als ik me nog goed kan herinneren. Je moet natuurlijk ook rekenen op kosten van visum voor cambodia zelf, en op 30dollar per dag toegang voor de tempels zelf (30 dollar ja :p)

Bus is wel leuke ervaring, gaarste weg ever, gaarste materiaal ever, maar achteraf mooi verhaal om te vertellen
Kost Angkor tegenwoordig 30 dollar per dag?? Volgens mij was ik 40 dollar kwijt voor 3 dagen ofzo? Ok, dat is een paar jaar geleden, maar dit zou wel heel veel duurder zijn.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:25:03 #16
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31464125
Even nagekeken en je hebt gelijk, een drie dagen pas is 40 dollar, pas per dag 20, iets goedkoper, maar in vergelijking met elke andere prijs in het land..
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:19:48 #17
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31485502
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:01 schreef Moitessier het volgende:

Er zijn inderdaad vele mogelijkheden om in Siem Rap (of Siemrappelinos) te komen, ook een leuke is met ochtendtrein (let op vertrekt erg vroeg) naar Aranya Prathet, daar een TUK TUK, (je kunt deze makkelijk delen, veel mensen die met deze trein aankomen willen naar de grensovergang), naar de grens...
In principe is bij de grens een visum 20 U$D, maar ze vragen 1000 THB als je toevallig geen THB's hebt (alleen USD omdat je toch naar Cambodja gaat) wil een 'toevallige' behulpzame Thai best wisselen tegen de normale rate, zodat je visa toch 5 U$D meer kost..
Ik had dit overigens in Bangkok al geregeld, 's ochtends gebracht, om 15:00 uur opgehaald! voor 20 U$.

Wat ik niet prettig vond aan de grens is dat er een of andere mafkees aan je vastgeplakt zit, en je er niet meer vanaf komt totdat hij je in een bus heeft gekregen, wat je ook probeert... (daar krijgt hij zijn commisie voor).
Uiteraard kom ik niet uit een ei, wat wel werkt, maar opzich gevaarlijk kan zijn, weiger te betalen, en zeg dat je pas betaald als je vertrekt, de vastgelijmde mafkees gaat op een gegeven moment een nieuw slachtoffer zoeken (denkt dat commisie binnen is), en dan is je kans om uit de betreffende bus te stappen en op zoek gaan naar alternatief vervoer... Let wel de prijzen verschillen niet heel veel, en ik moest fysiek geweld gebruiken, (erg fout, maar ik ben (naďef misschien) absoluut niet bang), om in een andere bus te komen..... (Dan is zo'n grote backpack toendertijd erg handig)....
Helaas had deze bus ook de bekende trucjes, erg langzaam rijden, onderweg stoppen om bij een bevriend restaurant wat te eten om zo in de avond aan te komen (after dark), daar droppen ze je niet in het centrum, nee uiteraard in een 'bevriend' gueshouse.... (Alleen DAT is al een reden om ergens anders heen te gaan, hoewel de kamer niet duur was, slechts 2 U$ Een moto taxi was niet duur, en zo kwam ik uiteindelijk bij een ander guesthouse uit! (Ja ik heb een gigantische hekel aan het vriendjespolitiek, daar ga ik lijnrecht tegenin )
De weg erheen is inderdaad erg gaar, maar goed het was zeker een ervaring! Wel heb ik hierna besloten met andere transportmanieren verder te gaan, en heb vanaf Siem Rap de boot genomen naar Pnomh Penh, overal adverteren ze rond de 19 U$, maar is mij gelukt voor 14 U$, maar dat kost erg veel moeite... (En is zeker niet altijd mogelijk).

Angor Wat is voor 1 dag inderdaad 20 U$ en voor 3 dagen 40 U$. Dit is inderdaad duur, en heeft ook te maken dat je het niet aan 'Cambodja' zelf betaald, maar aan een oliemaatschappij welke nog wat geld tegoed heeft...

Wat betreft de bus van Khao Sahn Road, als je 400 THB betaald, weet dan dat je in een minivan opgepropt zit, betaal je meer, laat je dan vooral goed informeren HOE je erheen gaat! (Ik heb mensen gesproken welke veel hadden betaald en op het laatste moment toch nog in een kleine minivan gestopt werden, alleen daarom al zou ik de trein nemen vanaf Hua Lampong!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31522859
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 08:36 schreef ozzietukker het volgende:
Als je in Bangkok bij het NANA Skytrain station gaat rondlopen in de avond, JA dan wordt je 'lastig' gevallen, al dan niet met vriending, door de dames, of door verkopers welke XXX DvD willen verkopen of XXX shows promoten!
Dat vond ik wel meevallen. Ik zit meestal aan Sukhumvit rd. als ik in Bangkok ben, en het valt best mee in vergelijking met andere Aziatische bestemmingen.

Geweldig trouwens hoe ze NA-NA uitspreken als je in de skytrain staat. Ik kreeg daar steeds de slappe lach van.
pi_31557370
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Verhip open ik een topic

----
Vorig deeltje vind je hier: Thailand #6 (Same same.)

sawat-dii-khrap!

Mijmer hier over die weergaloze pad thai op de nightmarket van Payao, of over KP Bunglow (R.I.P.) annex Hobby Hut (eveneens R.I.P.) op Koh Chang.
Die staat er toch nog? Kleine hutjes waren het. Wij verbleven echter in het Paradise Resort, Koh Chang Resort, en Klaong Proa Resort.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:01:53 #20
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31557510
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 00:36 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

Dat vond ik wel meevallen. Ik zit meestal aan Sukhumvit rd. als ik in Bangkok ben, en het valt best mee in vergelijking met andere Aziatische bestemmingen.

Geweldig trouwens hoe ze NA-NA uitspreken als je in de skytrain staat. Ik kreeg daar steeds de slappe lach van.
Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R. Althans, dat deed onze gidsin bij de Teak Mansion in Bangkok. We probeerden niet te lachen, maar dat wilde niet lukken... "This is the pilate bedloom", "Look at the gleen millol"... Maar het gekke, soms sprak ze de R wel weer uit, bijvoorbeeld bij King Rama IV etc.
pi_31557628
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:01 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R. Althans, dat deed onze gidsin bij de Teak Mansion in Bangkok. We probeerden niet te lachen, maar dat wilde niet lukken... "This is the pilate bedloom", "Look at the gleen millol"... Maar het gekke, soms sprak ze de R wel weer uit, bijvoorbeeld bij King Rama IV etc.
Je bedoelt de Jim Thompson gebouw? Dan hadden wij dezelfde gids
pi_31573238
Hallo Thailand gingers en gangers.

Blij om te zien dat deeltje 7 er is.

Mocht er iemand tips willen over hoe en waar je het beste niks kan doen en of zien in Thailand dan houd ik me aanbevolen.

Chok dee kap !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  donderdag 20 oktober 2005 @ 02:51:55 #23
6941 APK
Factual, I think.
pi_31573440
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:01 schreef gr8w8 het volgende:

Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R.
Andersom ook: 'Alcowhore' als ze alcohol bedoelen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31574099
Wat heeft dat "Hello mister, need tuk-tuk?" nu precies met Thailand maken? Dat is gewoon praat tegen de gemiddelde toerist, net als ze in Indonesië vragen "Hey mate, transpor?" (Jah, Australische invloed ja)

[ Bericht 2% gewijzigd door indahnesia.com op 20-10-2005 07:43:56 (indonesië -> thailand) ]
pi_31574200
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat heeft dat "Hello miste, need tuk-tuk?" nu precies met ---> Indonesië <--- te maken? Dat is gewoon praat tegen de gemiddelde toerist, net als ze in Indonesië vragen "Hey mate, transpor?" (Jah, Australische invloed ja)
Het heeft helemaal niets met Indonesië te maken, maar wel met Thailand

Tja, in het vorige topic werd in het laatste deel gesproken over de erg opdringerige mennekes welke je een transport in zo'n tuk tuk ding wilde aanbieden... of voor 10 THB de hele stad wel even wilden laten zien
En als je een beetje in de toeristische delen van Thailand rondhangt, en als willekeurige toerist ontkom je daar toch echt niet aan, zal je dit wel vaak gaan horen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 07:40:24 #26
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31574201
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat heeft dat "Hello miste, need tuk-tuk?" nu precies met Indonesië te maken? Dat is gewoon praat tegen de gemiddelde toerist, net als ze in Indonesië vragen "Hey mate, transpor?" (Jah, Australische invloed ja)
Dit is toch het topic over Thailand?
pi_31574205
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:40 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Dit is toch het topic over Thailand?
Macht der gewoonte, ik typ dagelijks misschien wel 100 keer Indonesië, en nu moest het Thailand zijn
pi_31574211
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niets met Indonesië te maken, maar wel met Thailand

Tja, in het vorige topic werd in het laatste deel gesproken over de erg opdringerige mennekes welke je een transport in zo'n tuk tuk ding wilde aanbieden... of voor 10 THB de hele stad wel even wilden laten zien
En als je een beetje in de toeristische delen van Thailand rondhangt, en als willekeurige toerist ontkom je daar toch echt niet aan, zal je dit wel vaak gaan horen
Ik wil 'binnenkort' (enkele jaren) wel naar Thailand. Het touristische gedeelte zal volgens mijn verwachting niet echt veel afwijken van dat van Bali. Ik denk dat ik vast wel een motor kan huren, zodat ik lekker kan zeggen dat ik al 'transport' heb.. met de sleuteltjes in mijn hand te laten zien. Werkt op Bali altijd
  donderdag 20 oktober 2005 @ 07:53:00 #29
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31574257
Wehe, het is je vergeven.

Maar over die TukTuks, neem maar van mij aan, je wordt er op een gegeven moment echt schijtziek van. Zeker als je praktisch voor een bepaalde tempel (bv Wat Po) staat en ze roepen met z´n 10-en dattie de andere kant op is. Of dat je nauwelijks een winkelstraatje als Khao San road kan verlaten. Of dat je niet eens 100 meter door een willekeurige andere straat kan lopen zonder dat er één langs je komt rijden en wat roept. Of dat ze je zelfs bij je elleboog pakken. Toen was ik wel even echt boos.
pi_31574736
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:53 schreef gr8w8 het volgende:
Wehe, het is je vergeven.

Maar over die TukTuks, neem maar van mij aan, je wordt er op een gegeven moment echt schijtziek van. Zeker als je praktisch voor een bepaalde tempel (bv Wat Po) staat en ze roepen met z´n 10-en dattie de andere kant op is. Of dat je nauwelijks een winkelstraatje als Khao San road kan verlaten. Of dat je niet eens 100 meter door een willekeurige andere straat kan lopen zonder dat er één langs je komt rijden en wat roept. Of dat ze je zelfs bij je elleboog pakken. Toen was ik wel even echt boos.
Ooh.. dat vind ik inderdaad minder. Op Bali heeft 1 iemand me ooit vastgepakt. Toen riep ik "En nou oprotten!", (in het Nederlands) en keek 'm kwaad aan. Toen was het wel even slikken voor die gast, en verontschuldigen, want hij kon prima zien dat ik kwaad werd.

Maar goed, waar rijke toeristen zijn, zijn ook de minder bedeelde mensen die hard willen werken om een paar centen te verdienen.
pi_31574907
Tja, dat hoort er gewoon een beetje bij denk ik. Je gaat erheen om de cultuur te proeven... dan moet je dat gewoon accepteren. Overigens vind ik wel dat je als toerist minimaal 1 keer een tuk-tuk rit gemaakt moet hebben. Gewoon voor de ervaring.
pi_31574992
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:16 schreef -Dries- het volgende:
Tja, dat hoort er gewoon een beetje bij denk ik. Je gaat erheen om de cultuur te proeven... dan moet je dat gewoon accepteren. Overigens vind ik wel dat je als toerist minimaal 1 keer een tuk-tuk rit gemaakt moet hebben. Gewoon voor de ervaring.
Iets dergelijks heb ik in Jakarta al eens gedaan, mag ik het dan overslaan
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:06:57 #33
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31576790
Ik vind erg opdringerige tuktuk drivers niet echt cultuur hoor, ze doen het toch ook niet bij Thai? Dat is waarschijnlijk ook de reden, wij zijn geen Thai en derhalve al minder en mogen opgelicht worden.
pi_31577082
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 11:06 schreef gr8w8 het volgende:
Ik vind erg opdringerige tuktuk drivers niet echt cultuur hoor, ze doen het toch ook niet bij Thai? Dat is waarschijnlijk ook de reden, wij zijn geen Thai en derhalve al minder en mogen opgelicht worden.
Iets dat specifiek bij een land/landen horen is toch cultuur? Wel, tuk-tuks zijn hier een voorbeeld van. Cultuur is imo heel breed.. Tot een bepaald gerecht tot de gewoontes van tuk-tuk chauffeurs.
pi_31584753
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:20 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Iets dergelijks heb ik in Jakarta al eens gedaan, mag ik het dan overslaan
Dat in Jakarta is toch een BEMO ofzo, dat is niet hetzelfde als een tuk tuk, tuk tuk is wat groter dan zo'n BEMO ding.. tevens vond ik het verkeer in Jakarta niet te vergelijken met dat in Bangkok........

Maar idd, het is in Thailand wel eens vervelend bij de echte toeristische plekken dat ze je die TUK TUK echt zo erg opdringen...
Ik moet trouwens zeggen dat het in Bali wel meeviel, nu was ik er ook in 2002, 3 weken na de aanslagen.. misschien dat dat wat invloed daarop had
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31586021
Heel erg leuk: een tuk-tuk race. Twee of meer mensen regelen elk een tuk-tuk. De chauf krijgt minimaal dubbel tarief om zo snel mogelijk van A naar B te rijden. Wie als eerste aankomt, wint. Motor-taxi's zoals in Bangkok kunnen natuurlijk ook gebruikt worden. Bloedlink maar oh zo cool.
  zondag 23 oktober 2005 @ 14:29:50 #37
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31651936
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:54 schreef Shakermaker het volgende:
Heel erg leuk: een tuk-tuk race. Twee of meer mensen regelen elk een tuk-tuk. De chauf krijgt minimaal dubbel tarief om zo snel mogelijk van A naar B te rijden. Wie als eerste aankomt, wint. Motor-taxi's zoals in Bangkok kunnen natuurlijk ook gebruikt worden. Bloedlink maar oh zo cool.
Alleen leuk voor kleine mensen, neem ik aan? Een Nederlander van gemiddelde lengte ziet geen flikker onder de dakrand door in zo'n Tuk Tuk, tenzij je op de grond gaat liggen.
pi_31651964
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 14:29 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Alleen leuk voor kleine mensen, neem ik aan? Een Nederlander van gemiddelde lengte ziet geen flikker onder de dakrand door in zo'n Tuk Tuk, tenzij je op de grond gaat liggen.
Da's nu juist onderdeel van de spanning. De helft van de tijd weet je niet wat er gaat gebeuren en de gevaarlijke situaties zie je vaak alleen achteraf.
  zondag 23 oktober 2005 @ 14:37:42 #39
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31652040
Achteraf? Ze maken ook een video? Vét!
pi_31652101
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 14:37 schreef gr8w8 het volgende:
Achteraf? Ze maken ook een video? Vét!
lol

Nee, als je omkijkt en ziet hoe een stadsbus op 3 cm van de achterkant van je tuk tuk de hoek om komt razen. Dat soort dingen.
pi_31658127
Is men wel eens in Pai geweest? Ongeveer 120km vanaf Chiang Mai. Wat is dat geweldig... Heb daar echt een week lang de tijd van mijn leven gehad! Geen gezeik over tuk tuks (die rijden daar simpelweg niet) en een heerlijke sfeer tussen de locals en de (voornamelijk backpackende) toeristen.

Pai
pi_31658415
Niet heen geweest, maar wel de naam gezien op borden.
pi_31658611
Borden? Waar dan? Tis echt klein daar dus ik neem aan dat je dan wel erg in de buurt bent geweest?
pi_31658614
Ik ben wel eens in Pai geweest. Tijdje geleden al, maar was wel leuk.
Groot voordeel van Pai vond ik destijds dat je trekkings kon doen die nog niet zo walgelijk commercieel zijn. Wij kwamen met ons groepje een dorpje ingewandeld en de kinderen verstopten zich achter de rokken van hun moeder en waren ontzettend verlegen.
Is wel iets leuker en authentieker dan wanneer de kinderen op je af stormen en je in vloeiend engels spullen gaan verkopen.
pi_31658766
Inderdaad dat is Pai al zal het nu een stukje commercieler geworden zijn dan jij nu beschrijft. Ik ben er afgelopen Juli geweest en heb werkelijkwaar een topweek gehad. Bebop, Sisha Bar en Bamboobar voor de late versnaperingen en de heerlijke restaurantjes voor superlekker eten en normale Thaise prijzen. Scooter huren daar kost slecht 100b/dag (2 euro) en dan lekker naar de watervallen of door de omliggende heuvels en dorpjes rijden. Damn ik krijg nu echt heimwee
pi_31658791
Ik ben toen gaan fietsen naar die watervallen!
Dat was heen niet zo verstandig, maar terug heb ik niet te hoeven trappen!
pi_31659629
Ja het is op wat stukjes wat steil inderdaad. Ik ben bij een van die watervallen nog bijna naar beneden gestort. Gelukkig waren er wat omstanders die mij toen uit die benarde positie konden halen. En dat alles voor een foto!

Dag daarna nog wel op de billen naar beneden gegleden! Gaaf!
pi_31660141
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:55 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Die staat er toch nog? Kleine hutjes waren het. Wij verbleven echter in het Paradise Resort, Koh Chang Resort, en Klaong Proa Resort.
wanneer was je er dan geweest? In maart 2004 stonden ze er nog, maar volgens mijn bronnen is in het najaar 2004 alles gesloopt.

Zo niet, dan gaan we over een maandje namelijk gewoon weer terug
pi_31661693
Ga je nu alweer naar Thailand Dino??
Hoe lang ga je deze keer??
pi_31674120
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 11:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wanneer was je er dan geweest? In maart 2004 stonden ze er nog, maar volgens mijn bronnen is in het najaar 2004 alles gesloopt.

Zo niet, dan gaan we over een maandje namelijk gewoon weer terug
Wij gingen in de zomer van 2005. Erg kort geleden dus.
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:54 schreef StefanFM het volgende:
Borden? Waar dan? Tis echt klein daar dus ik neem aan dat je dan wel erg in de buurt bent geweest?
Vanuit Chiang Mai namen we een bus richting de Mekong. Als Pai niet ten noorden ligt van Chiang Mai heb ik me vergist, maar die naam komt me toch echt bekend voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Dries- op 25-10-2005 09:13:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')