Het ging er mij meer om dat er veel redenen kunnen zijn waarom iemand liever georganiseerd gaat: geen rompslomp omdat de beschikbare tijd te beperkt is om alles zelf te regelen. Slecht ter been of wat dan ook. Of je vindt het gewoon prettiger om in een groep te reizen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Opzich mee eens, beter georganiseerd reizen dan niet reizen. Wel is het zo dat als je individueel gaat, je van te voren wat moet hebben onderzocht om te zien, dat trekt mij erg aan, en je kunt gaan en staan waar je wilt!
Al zijn er natuurlijk altijd mensen die graag niets willen voorbereiden en zich makkelijk overal naartoe laten brengen, en eten en slapen waar de gids wil![]()
dan liever 'and similar too'quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef ozzietukker het volgende:
Hmzzz Thailand 7 is wel een erg saaie titel... misschien moeten we een andere tekst erbij plaatsen.... Hello Sexy man
of, inhakend op het vorige topic (same same) 'but different'
Omdat beide inmiddels vermorzeld zijn en ervoor in de plaats een luxe resort komtquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:38 schreef indahnesia.com het volgende:
waarom RIP?
Geen last van gehad, ik was met mijn vriendin. Die had juist "last"! Blond haar, ze werd bijna elke dag wel een keer gevraagd of ze met schoolmeisjes op de foto wilde. Erg grappig.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:55 schreef Moitessier het volgende:
Ja, vermijd inderdaad ook liever tuktuks, het is gewoon te vermoeiend om elke drie meter te moeten zeggen dat je écht niet naar de sitting/sleeping/eating Buddah wilt en dat je écht geen pak wil laten maken.
Hoe hebben de mannelijke posters hier trouwens Thailand/Bangkok ervaren? Ik had van te voren vaak gehoord dat mannen constant door Thaise vrouwen lastig gevallen werden. (onafhankelijk of man in kwestie vergezeld werd door vrouw/vriendin) Heb hier zelf eigenlijk nooit last van gehad als ik alleen, of samen met m'n vriendin daar liep, dus zijn het nou mooie vakantieverhalen, of zijn hier echt ervaringen mee?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:55 schreef Moitessier het volgende:
Ja, vermijd inderdaad ook liever tuktuks, het is gewoon te vermoeiend om elke drie meter te moeten zeggen dat je écht niet naar de sitting/sleeping/eating Buddah wilt en dat je écht geen pak wil laten maken.
Hoe hebben de mannelijke posters hier trouwens Thailand/Bangkok ervaren? Ik had van te voren vaak gehoord dat mannen constant door Thaise vrouwen lastig gevallen werden. (onafhankelijk of man in kwestie vergezeld werd door vrouw/vriendin) Heb hier zelf eigenlijk nooit last van gehad als ik alleen, of samen met m'n vriendin daar liep, dus zijn het nou mooie vakantieverhalen, of zijn hier echt ervaringen mee?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef ozzietukker het volgende:
of, inhakend op het vorige topic 'but different'
Kost Angkor tegenwoordig 30 dollar per dag?? Volgens mij was ik 40 dollar kwijt voor 3 dagen ofzo? Ok, dat is een paar jaar geleden, maar dit zou wel heel veel duurder zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:01 schreef Moitessier het volgende:
Ja ik, je kan of in bkk ticket boeken naar siemreap met het vliegtuig of via een reisbureau bus nemen. Je moet goed rondkijken als je met de bus wil gaan, prijzen verschillen nogal (tussen 400 en 1200 als ik me nog goed kan herinneren. Je moet natuurlijk ook rekenen op kosten van visum voor cambodia zelf, en op 30dollar per dag toegang voor de tempels zelf (30 dollar ja :p)
Bus is wel leuke ervaring, gaarste weg ever, gaarste materiaal ever, maar achteraf mooi verhaal om te vertellen![]()
Er zijn inderdaad vele mogelijkheden om in Siem Rap (of Siemrappelinos) te komen, ook een leuke is met ochtendtrein (let op vertrekt erg vroeg) naar Aranya Prathet, daar een TUK TUK, (je kunt deze makkelijk delen, veel mensen die met deze trein aankomen willen naar de grensovergang), naar de grens...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:01 schreef Moitessier het volgende:
Ja ik, je kan of in bkk ticket boeken naar siemreap met het vliegtuig of via een reisbureau bus nemen. Je moet goed rondkijken als je met de bus wil gaan, prijzen verschillen nogal (tussen 400 en 1200 als ik me nog goed kan herinneren. Je moet natuurlijk ook rekenen op kosten van visum voor cambodia zelf, en op 30dollar per dag toegang voor de tempels zelf (30 dollar ja :p)
Bus is wel leuke ervaring, gaarste weg ever, gaarste materiaal ever, maar achteraf mooi verhaal om te vertellen![]()
Dat vond ik wel meevallen. Ik zit meestal aan Sukhumvit rd. als ik in Bangkok ben, en het valt best mee in vergelijking met andere Aziatische bestemmingen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 08:36 schreef ozzietukker het volgende:
Als je in Bangkok bij het NANA Skytrain station gaat rondlopen in de avond, JA dan wordt je 'lastig' gevallen, al dan niet met vriending, door de dames, of door verkopers welke XXX DvD willen verkopen of XXX shows promoten!
Die staat er toch nog? Kleine hutjes waren het. Wij verbleven echter in het Paradise Resort, Koh Chang Resort, en Klaong Proa Resort.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Verhip open ik een topic
----
Vorig deeltje vind je hier: Thailand #6 (Same same.)
sawat-dii-khrap!
Mijmer hier over die weergaloze pad thai op de nightmarket van Payao, of over KP Bunglow (R.I.P.) annex Hobby Hut (eveneens R.I.P.) op Koh Chang.
Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R. Althans, dat deed onze gidsin bij de Teak Mansion in Bangkok. We probeerden niet te lachen, maar dat wilde niet lukken... "This is the pilate bedloom", "Look at the gleen millol"... Maar het gekke, soms sprak ze de R wel weer uit, bijvoorbeeld bij King Rama IV etc.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:36 schreef Shakermaker het volgende:
[..]
Dat vond ik wel meevallen. Ik zit meestal aan Sukhumvit rd. als ik in Bangkok ben, en het valt best mee in vergelijking met andere Aziatische bestemmingen.
Geweldig trouwens hoe ze NA-NA uitspreken als je in de skytrain staat. Ik kreeg daar steeds de slappe lach van.
Je bedoelt de Jim Thompson gebouw? Dan hadden wij dezelfde gidsquote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:01 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R. Althans, dat deed onze gidsin bij de Teak Mansion in Bangkok. We probeerden niet te lachen, maar dat wilde niet lukken... "This is the pilate bedloom", "Look at the gleen millol"... Maar het gekke, soms sprak ze de R wel weer uit, bijvoorbeeld bij King Rama IV etc.
Andersom ook: 'Alcowhore' als ze alcohol bedoelen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:01 schreef gr8w8 het volgende:
Over uitspraak gesproken, ik wist helemaal niet dat als ze Engels gaan praten, ze vaak ook een L zeggen in plaats van een R.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat heeft dat "Hello miste, need tuk-tuk?" nu precies met ---> Indonesië <--- te maken? Dat is gewoon praat tegen de gemiddelde toerist, net als ze in Indonesië vragen "Hey mate, transpor?" (Jah, Australische invloed ja)
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat heeft dat "Hello miste, need tuk-tuk?" nu precies met Indonesië te maken? Dat is gewoon praat tegen de gemiddelde toerist, net als ze in Indonesië vragen "Hey mate, transpor?" (Jah, Australische invloed ja)
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 07:40 schreef gr8w8 het volgende:
[..]Dit is toch het topic over Thailand?
Ik wil 'binnenkort' (enkele jaren) wel naar Thailand. Het touristische gedeelte zal volgens mijn verwachting niet echt veel afwijken van dat van Bali. Ik denk dat ik vast wel een motor kan huren, zodat ik lekker kan zeggen dat ik al 'transport' heb.. met de sleuteltjes in mijn hand te laten zien. Werkt op Bali altijdquote:Op donderdag 20 oktober 2005 07:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets met Indonesië te maken, maar wel met Thailand
![]()
Tja, in het vorige topic werd in het laatste deel gesproken over de erg opdringerige mennekes welke je een transport in zo'n tuk tuk ding wilde aanbieden... of voor 10 THB de hele stad wel even wilden laten zien![]()
En als je een beetje in de toeristische delen van Thailand rondhangt, en als willekeurige toerist ontkom je daar toch echt niet aan, zal je dit wel vaak gaan horen![]()
Ooh.. dat vind ik inderdaad minder. Op Bali heeft 1 iemand me ooit vastgepakt. Toen riep ik "En nou oprotten!", (in het Nederlands) en keek 'm kwaad aan. Toen was het wel even slikken voor die gast, en verontschuldigen, want hij kon prima zien dat ik kwaad werd.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 07:53 schreef gr8w8 het volgende:
Wehe, het is je vergeven.
Maar over die TukTuks, neem maar van mij aan, je wordt er op een gegeven moment echt schijtziek van. Zeker als je praktisch voor een bepaalde tempel (bv Wat Po) staat en ze roepen met z´n 10-en dattie de andere kant op is. Of dat je nauwelijks een winkelstraatje als Khao San road kan verlaten. Of dat je niet eens 100 meter door een willekeurige andere straat kan lopen zonder dat er één langs je komt rijden en wat roept. Of dat ze je zelfs bij je elleboog pakken. Toen was ik wel even echt boos.
Iets dergelijks heb ik in Jakarta al eens gedaan, mag ik het dan overslaanquote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:16 schreef -Dries- het volgende:
Tja, dat hoort er gewoon een beetje bij denk ik. Je gaat erheen om de cultuur te proeven... dan moet je dat gewoon accepteren. Overigens vind ik wel dat je als toerist minimaal 1 keer een tuk-tuk rit gemaakt moet hebben. Gewoon voor de ervaring.
Iets dat specifiek bij een land/landen horen is toch cultuur? Wel, tuk-tuks zijn hier een voorbeeld van. Cultuur is imo heel breed.. Tot een bepaald gerecht tot de gewoontes van tuk-tuk chauffeurs.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:06 schreef gr8w8 het volgende:
Ik vind erg opdringerige tuktuk drivers niet echt cultuur hoor, ze doen het toch ook niet bij Thai? Dat is waarschijnlijk ook de reden, wij zijn geen Thai en derhalve al minder en mogen opgelicht worden.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Iets dergelijks heb ik in Jakarta al eens gedaan, mag ik het dan overslaan![]()
Alleen leuk voor kleine mensen, neem ik aan? Een Nederlander van gemiddelde lengte ziet geen flikker onder de dakrand door in zo'n Tuk Tuk, tenzij je op de grond gaat liggen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:54 schreef Shakermaker het volgende:
Heel erg leuk: een tuk-tuk race. Twee of meer mensen regelen elk een tuk-tuk. De chauf krijgt minimaal dubbel tarief om zo snel mogelijk van A naar B te rijden. Wie als eerste aankomt, wint. Motor-taxi's zoals in Bangkok kunnen natuurlijk ook gebruikt worden. Bloedlink maar oh zo cool.
Da's nu juist onderdeel van de spanning. De helft van de tijd weet je niet wat er gaat gebeuren en de gevaarlijke situaties zie je vaak alleen achteraf.quote:Op zondag 23 oktober 2005 14:29 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Alleen leuk voor kleine mensen, neem ik aan? Een Nederlander van gemiddelde lengte ziet geen flikker onder de dakrand door in zo'n Tuk Tuk, tenzij je op de grond gaat liggen.![]()
lolquote:
wanneer was je er dan geweest? In maart 2004 stonden ze er nog, maar volgens mijn bronnen is in het najaar 2004 alles gesloopt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:55 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Die staat er toch nog? Kleine hutjes waren het. Wij verbleven echter in het Paradise Resort, Koh Chang Resort, en Klaong Proa Resort.
Wij gingen in de zomer van 2005. Erg kort geleden dus.quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wanneer was je er dan geweest? In maart 2004 stonden ze er nog, maar volgens mijn bronnen is in het najaar 2004 alles gesloopt.
Zo niet, dan gaan we over een maandje namelijk gewoon weer terug
Vanuit Chiang Mai namen we een bus richting de Mekong. Als Pai niet ten noorden ligt van Chiang Mai heb ik me vergist, maar die naam komt me toch echt bekend voor.quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:54 schreef StefanFM het volgende:
Borden? Waar dan? Tis echt klein daar dus ik neem aan dat je dan wel erg in de buurt bent geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |