abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:36:58 #126
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32212081
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:22 schreef APK het volgende:

[..]

30¤
Dertig euro Ehm ok... volgens mij heb ik ooit eens 30 Euro betaald voor 2x 2 maanden...

Helaas kan ik toch niet langer dan 30 dagen daar blijven, en sowieso geen 30 dagen in Thailand... dan zou ik me gaan vervelen enzo..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:51:21 #127
6941 APK
Factual, I think.
pi_32212519
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:36 schreef ozzietukker het volgende:

Dertig euro Ehm ok... volgens mij heb ik ooit eens 30 Euro betaald voor 2x 2 maanden...
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp
Ik heb een 'over stay' van 2 dagen deze keer, krijg ik weer zo'n strenge onvriendelijke juf op het vliegveld en een aantekening in mijn paspoort.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 16 november 2005 @ 18:44:43 #128
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32321501
Hebben hier trouwens mensen ervaring met Nok Air? Ik als frequent bezoeker van Azië ben zeer tevreden met Air Asia, maar nu moet ik eind januari van Udon Thani naar Bangkok, en bij voorkeur met enige spoed! (Een dag eerder is er niet bij daar ik naar Laos ga met gezelschap )

Thai Air Asia vliegt wel vanaf Udon, is zelfs iets goedkoper dan Nok Air, maar ze vertrekken pas om 17:30.. dit in tegenstelling tot Nok Air welke 3x per dag vliegt! En de middag vlucht zou goed uitkomen..
Heen ga ik met de trein, gelijk dezelfde dag als ik aankom op Don Muang, maar terug komt dat eigenlijk niet zo goed uit, want je kunt niet super goed slapen in de trein, en die maandag moet ik rise and shine zijn

Enige minpuntje van deze trip, ik zou naar de filipijnen gaan.... gaat dat opeens niet meer door Maar gelukkig krijg ik een weekje Darwin (OZ) er voor terug!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32326331
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Helaas kan ik toch niet langer dan 30 dagen daar blijven, en sowieso geen 30 dagen in Thailand... dan zou ik me gaan vervelen enzo..
Niet zo liegen ozzietukker !

Bedankt voor de info APK....heb toch maar besloten om een visa-run te doen...hoop alleen dat EL AL niet moeilijk gaat doen over geen visum...
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_32334445
Ik zit nu in Kanchanaburi. Helaas is het regenseizoen nog steeds niet afgelopen (of weer terug gekomen) maar verder is het hier echt heerlijk (we zitten in Apple's Guesthouse, echt een aanrader). Ook het eten en de kookklas zijn heel goed
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 17 november 2005 @ 10:07:52 #131
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32336368
Ko Tao ben ik ook geweest (en uiteraard ook een duikcursus gedaan... ). Leuk, klein en met een paar zeer mooie, witte strandjes. Wel weer een backpackersoord hoor, maar lang niet zo erg al Ko Pagn Nan. Wij hebben op Ko Tao in prachtige houten huisjes aan een idyllisch wit strand gezeten. 's Ochtends lekkere vruchtencoctail in je hangmatje... hmmmmm, niks mis mee.
pi_32341438
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:47 schreef P8 het volgende:
ik wil nog altijd een keer naar thailand, eigenlijk vooral omdat ik gelezen heb dat muay thai daar ontzettend veel beoefend wordt en dat er ontzettend veel kleine toernooien zijn.

klopt dit?
Ik ben naar een toernooi geweest, was supergaaf.. Gave sfeer.. Bijna eng, zo erg gingen ze uit hun dak.. Heb het op video staan..
pi_32341521
Ik ben helaas alleen in Bangkok geweest. Wat een vieze kutstad. En irritante mensen. Jammer, dit is vast de meest slechte kant van Thailand die ik heb leren kennen. Was op doorreis, en had geen tijd/geld om meer te doen in Thailand. Ga er zeker nog een keer naar terug.. Eerst afstuderen
  donderdag 17 november 2005 @ 13:52:02 #134
105888 renzell
pi_32342207
Ik vond Bangkok juist te gek! Inclusief smog, drukte, onverdraaglijke hitte, tuk tuks, eettentjes, zwervers en tempels. De veelheid ervan vond ik overweldigend en heftig, afschuwelijk en fantastisch tegelijkertijd. hoewel ik dus ook je aversie ertegen heel goed begrijp...
pi_32347071
Ik heb een haat-liefde verhouding met Bangkok....maar langer dan een paar dagen houd ik het echt niet vol....

Over 18 nachtjes slapen ben ik weer
  donderdag 17 november 2005 @ 16:55:46 #136
105888 renzell
pi_32347637
ha ha, nee, je moet er niet aan denken dat je er zou moeten wonen. Je zou binnen een maand knettergek worden.
pi_32347726
Tuc met peper
  donderdag 17 november 2005 @ 18:33:14 #138
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32350472
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:35 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ik heb een haat-liefde verhouding met Bangkok....maar langer dan een paar dagen houd ik het echt niet vol....

Over 18 nachtjes slapen ben ik weer
Ik verblijf persoonlijk liever niet meer in Bangkok, maar ja vaak is er geen andere uitweg, bijvoorbeeld als je een vroege vlucht moet halen... Bij voorkeur rij ik een beetje rond op een brommer in minder drukke gebieden...

En irritante mensen.. tja het ligt er een beetje aan waar je verblijft, als je echt in het backpackerstoeristische deel zit, zijn er inderdaad teveel touts en tuk tuks.. al word ik door touts eigenlijk bijna nooit meer aangesproken, laatste maal 1 keer, ging die beetje met me meelopen, na een paar krachtige thaise woorden bij toevallig aanwezige coppers maakte ie zich verontschuldigend snel uit de voeten (Al heb je natuurlijk altijd de mafkezen die blijven volhouden, als je naar Wat Po of het paleis gaat, zijn deze volgens de touts ALTIJD GESLOTEN...

ik moet helaas meer dan 18 nachtjes slapen... 68 nachtjes
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32393663
Ik zit nu op Koh Tao. Jammer alleen dat het zwaar bewolkt is met zo nu en dan echt een superbui
stupidity has become as common as common sense was before
pi_32393738
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 10:44 schreef marcb1974 het volgende:
Ik zit nu op Koh Tao. Jammer alleen dat het zwaar bewolkt is met zo nu en dan echt een superbui
Waarom ga je niet naar Ko Samet of Ko Chang.....daar heb je de beste kans op mooi weer...
pi_32394080
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:55 schreef renzell het volgende:
ha ha, nee, je moet er niet aan denken dat je er zou moeten wonen. Je zou binnen een maand knettergek worden.
ik woon er nu drie maanden en het bevalt me prima. misschien was het een beetje een cultuurshock voor je ofzo, maar het went binnen een dag of 5 wel. ik vind het juist comfortable hier. ik zou het nog wat tijd gunnen wat het heeft meer te bieden dan de rest van het land bij elkaar!
pi_32394506
We hebben een beetje een plan voor de vakantie, maar misschien hebben mensen wat meer tips.

18 December vliegen we weg naar Bangkok, daar blijven we dan twee nachten. Dan hebben we nog tot 3 januari om vanuit Phuket naar Bangkok te vliegen en dan op 4 januari weer vanuit Bangkok naar huis te vliegen. Tussendoor weten we eigenlijk nog niet precies wat we willen, maar denken eraan om eerst de nachttrein naar Chiang Mai te nemen en daar een dag of drie te blijven en dan vanuit daar naar de zuid kust richting Phuket en dan van eiland naar eiland te trekken; Ko Samui, Ko Samet, Ko Phi Phi, Ko Chang.

Is dat te doen in zeg maar +- 2,5 week? Zie je dan veel qua cultuur, gebouwen en natuur, maar is er dan ook genoeg om te relaxen?
pi_32394750
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
We hebben een beetje een plan voor de vakantie, maar misschien hebben mensen wat meer tips.

18 December vliegen we weg naar Bangkok, daar blijven we dan twee nachten. Dan hebben we nog tot 3 januari om vanuit Phuket naar Bangkok te vliegen en dan op 4 januari weer vanuit Bangkok naar huis te vliegen. Tussendoor weten we eigenlijk nog niet precies wat we willen, maar denken eraan om eerst de nachttrein naar Chiang Mai te nemen en daar een dag of drie te blijven en dan vanuit daar naar de zuid kust richting Phuket en dan van eiland naar eiland te trekken; Ko Samui, Ko Samet, Ko Phi Phi, Ko Chang.

Is dat te doen in zeg maar +- 2,5 week? Zie je dan veel qua cultuur, gebouwen en natuur, maar is er dan ook genoeg om te relaxen?
bkk 4 dagen
phuket 6 dagen
chiang mai 3 dagen
kanchanaburi of een eiland 4 dagen

gewoon reizen in de nacht. scheelt je een hotel en tijd bussen zijn het gemakkelijkst en goedkoopst. je zult een hoop zien in die tijd, maak je maar geen zorgen
pi_32395103
Okay

Hoe is Ko Samui? Want om van Bangkok naar Chiang Mai te gaan en dan via Chiang Mai naar Ko Samui te gaan voor een paar dagen en dan vanuit Ko Samui naar Phuket lijkt me ook wel erg okay. En van het noorden naar het zuiden reizen met de bus dus?
pi_32395345
Samui is het grootste en drukste eiland...heeft natuurlijk ook rustigere plekjes maar de meeste mensen komen toch op Chaweng of Lamai terecht en daar is het best wel druk...als je van MacDonalds en KFC houdt de ideale plek.

Van Chiang Mai naar het Zuiden is echt een ontieglijk eind en dat wil je niet in 1 keer met de bus of trein...vliegen is een betere optie en spotgoedkoop...alhoewel je in de comfortabele nachttrein van BKK naar Suratthani wel een boel backpackers ontmoet.

Hou je er rekening mee dat als je de dag voor Kerst of Oud en Nieuw op een eilandje terecht komt zonder reservering je op het strand mag slapen?

Belangrijkste tip: Probeer niet alles te willen zien in 2,5 week...
pi_32395715
3 december naar Bangkok, 16 februari terug Surely definitely.

Het plan is om aan begin en eind te relaxen in een mooi hutje aan een mooi strandje, en daar tussenin relaxt door Thailand richting zuid Laos te trekken, om daar te relaxen op een van de 4000 eilandjes

Wat zou het thema toch zijn?

Wie van jullie zat er nu op Ko Samet? Daar wilden we waarschijnlijk beginnen en/of eindigen. Maar ik krijg niet goed een vinger erachter of er redelijke accomodatie is (niet te druk, eigen badkamer, aan het strand, bomen voor de hangmatjes ). Een paar jaar geleden alweer betaalden we op Koh Chang voor zoiets 600 baht. Is dat nog realistisch?
pi_32395743
Samet junkie meldt zich

Er is op Samet volop accomodatie (bungalowtjes) voor rond de 500 Baht met eigen badkamer..

Het strand waar Naga's, Tok's, Jep's en Silversands zit is het belangrijkste backpacker deel van het eiland... deze 4 hebben allemaal restaurant / bar / bungalows

Persoonlijke favoriet: Tok's Little Huts.....bungalows tussen 400 en 600 Baht.

[ Bericht 64% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 19-11-2005 12:34:36 ]
pi_32395945
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:11 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Samui is het grootste en drukste eiland...heeft natuurlijk ook rustigere plekjes maar de meeste mensen komen toch op Chaweng of Lamai terecht en daar is het best wel druk...als je van MacDonalds en KFC houdt de ideale plek.
KFC Hmm, wat ik erover las klonk wel mooi, dit bijvoorbeeld.
quote:
Van Chiang Mai naar het Zuiden is echt een ontieglijk eind en dat wil je niet in 1 keer met de bus of trein...vliegen is een betere optie en spotgoedkoop...alhoewel je in de comfortabele nachttrein van BKK naar Suratthani wel een boel backpackers ontmoet.
Hmm.. Dan wordt het misschien toch wel vliegen, want dat is inderdaad absoluut niet duur. Dank voor de tip!
quote:
Hou je er rekening mee dat als je de dag voor Kerst of Oud en Nieuw op een eilandje terecht komt zonder reservering je op het strand mag slapen?
Dat is ook wel een goede Daarom zijn we nu ook al een beetje aan het plannen wat we willen doen en waar naar toe, zodat we alvast dingen vooruit kunnen boeken.
quote:
Belangrijkste tip: Probeer niet alles te willen zien in 2,5 week...
Nee nee. Maar je hoort zoveel verhalen over van alles en nog wat, dat je het wel heel graag zou willen. Chiang Mai zou ik graag willen zien, een beetje natuur qua jungle etc en dan natuurlijk de quality time op de eilanden en stranden

Dank voor je hulp iig en als je nog meer tips hebt, graag!
pi_32396128
Krijg de indruk dat je ook naar Samui wilt voor de natuur maar dat kan je wel vergeten...het eiland is mega commercieel en behoorlijk volgebouwd...als je natuur wilt zien kan je veel beter naar Ko Chang...daar hebben ze mooie wandelpaden door de bossen en enkele watervalletjes...bovendien is een rondje om het bergachtige eiland op de brommer een ervaring op zich..

Bovendien zitten er naar mijn idee te veel oudere mensen, hoerenlopers en Engelse hooligans op Samui.

Chiang Mai is mij persoonlijk enorm tegen gevallen....had de indruk dat alle bejaarden uit de VS daar een rondje op een olifant komen rijden en weer weg gaan...bovendien gaan de backpackers tegenwoordig liever naar Pai (zelf nog niet geweest) en daar hoor je wel de meest enthousiaste verhalen over...

Zou niet te veel vantevoren boeken (behalve Kerst) want dan beperk je jezelf enorm in je vrijheid en daar gaat het reizen naar mijn idee toch om...gevoel van vrijheid...bovendien ontmoet je zoveel mensen met zoveel tips over leuke plekjes dat de kans dat je je plannen verandert 99% is.

[ Bericht 15% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 19-11-2005 12:55:50 ]
pi_32396523
Okay, dan ga ik daar nog even over nadenken.

Dank in ieder geval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')