Ik heb totnutoe altijd China gevolgen (4x in de afgelopen zes jaar) en het voordeel is dat je meteen in slaap dondert als die kist is opgestegen. Zeker na een paar borrels kan je dan doortukken tot je weer boven Europa vliegt. En als ik op Sukhumvit Rd zit ga ik dan ga ik vlak voor vertrek nog ff eten in het restaurant waar de Thaise Elvis optreedt. Prachtige camp en goed eten. Ze hebben ook een kook-cursus. Zit in soi 5 (de soi richting het Royal Benja Hotel) boven de supermarkt.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:47 schreef ozzietukker het volgende:
(china vertrekt (op de terugweg) 02:30 en Eva rond 03:30... is niet mijn favoriete tijd eerlijk gezegd).
quote:Op donderdag 8 december 2005 23:23 schreef APK het volgende:
Ik vlieg ook lever met China Airlines of Eva Air. Je komt lekker vroeg in de morgen aan, neemt een binnenlandse vlucht en als je geen vertraging hebt lig je de volgende dag om een uur of twaalf in de zee.![]()
Bovendien ben ik ook niet zo gecharmeerd van de vriendelijkheid van het Nederlandse cabinepersoneel en de beenruimte bij de KLM.![]()
KLM: 77.5 cm![]()
China Airlines: 81.3 cm
Eva Air: 86,4 cm
Bron.
Ze hebben wel een goede site, waar je makkelijk kunt zien -dmv een kleursysteem- op welke dagen je moet vliegen om een goedkoop ticket te scoren.quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:35 schreef ozzietukker het volgende:
Qua zitplaatsen en personeel is inderdaad KLMmaar goed ze hebben de ticketprijzen dan ook verlaagd he
![]()
Het is wel met El Al. Ik ga 3,5 week in maart. Is het slimmer om nog te wachten op goedkopere aanbiedingen of zal ik die niet snel nog vinden?quote:Op donderdag 8 december 2005 20:47 schreef ozzietukker het volgende:
612 Euro? Dat klinkt als een vliegticket van China Airlines in de periode maart tot en met juni.
Dit is opzich een redelijke prijs, kijk vroegâh was je met China / Eva dan ongeveer 540 kwijt, nu is me dat alleen gelukt met El Al (maar qua behandelingen vluchttijd was dat ook niet optimaal).
Al met al een goede prijs, wellicht is het een optie om met KLM te gaan, niet mijn favoriet, China is imho beter, maar de vluchttijden van KLM (20:00 uur weg en 11:45 uur aankomst, en 23:00 uur weg en 05:30 uur aankomst) zijn beter tijden dan met China! of Eva air. (china vertrekt (op de terugweg) 02:30 en Eva rond 03:30... is niet mijn favoriete tijd eerlijk gezegd).
quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:37 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Het is wel met El Al. Ik ga 3,5 week in maart. Is het slimmer om nog te wachten op goedkopere aanbiedingen of zal ik die niet snel nog vinden?
Ik lees hier dat ze eerst alle Israelische passagiers voor laten gaan bij het inchecken, dus dat is wel handig: dan kun je net zo goed een uurtje van tevoren komen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:02 schreef ozzietukker het volgende:
(wees wel prepared voor een ehm grondige veiligheidscontrole voor je vertrekt).
quote:Op zondag 11 december 2005 14:47 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik lees hier dat ze eerst alle Israelische passagiers voor laten gaan bij het inchecken, dus dat is wel handig: dan kun je net zo goed een uurtje van tevoren komen.![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:58 schreef Gert het volgende:
Ik heb het nog nooit gehad dat m'n bagage er niet was, en ben toch wel een keertje of 50 de lucht in geweest inmiddels.
Wat moet je eigenlijk doen als je bagage er niet is, op bijv. Bangkok. De volgende dag weer dat klerestuk naar het vliegveld afleggen, (of wanneer er een nieuw vliegtuig uit Israel arriveert), in de hoop dat er inmiddels wat is aangekomen?
Vrouw alleen gaat prima, en als je niet 's avonds laat in een donker steegje in Bangkok gaat lopen zal je niets overkomenquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:16 schreef Jeltje het volgende:
Ik heb inmiddels mn ticket geboekt. Ga in 3 weken in maart.
Ik heb nog een aantal vragen:
Hoe is het voor een vrouw alleen in Thailand?
Is het mogelijk om ongeveer een week mee te gaan met een groepsreis? Dus niet incl. vlucht ed. maar echt pas in Thailand me ergens voor een week bij aansluiten?
Ik zou graag een vlucht willen maken naar de hoofdstad van een buurland om daar een paar dagen te verblijven. Welk land + stad raden jullie me aan?
Wij hebben het op de terug weg gehad. Stond dus zonder bagage in Amsterdam (de bagage lag nog in Zurich). Er kwam op de duur iemand naar ons toe, gegevens zijn opgenomen. Ik was rond 11 uur 's ochtends thuis, bagage rond 10 uur diezelfde avondquote:Op dinsdag 13 december 2005 21:58 schreef Gert het volgende:
Ik heb het nog nooit gehad dat m'n bagage er niet was, en ben toch wel een keertje of 50 de lucht in geweest inmiddels.
Wat moet je eigenlijk doen als je bagage er niet is, op bijv. Bangkok. De volgende dag weer dat klerestuk naar het vliegveld afleggen, (of wanneer er een nieuw vliegtuig uit Israel arriveert), in de hoop dat er inmiddels wat is aangekomen?
Bedankt voor je reacite.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vrouw alleen gaat prima, en als je niet 's avonds laat in een donker steegje in Bangkok gaat lopen zal je niets overkomen
Een vlucht naar een hoofdstad van een buurland, ik raad aan Kuala Lumpur, temeer omdat dit met Air Asia (www.airasia.com) heel goedkoop te bereiken is, sterker nog, momenteel bieden ze vluchten aan voor 0 THB, je hoeft alleen de belasting te betalen![]()
Met wie vlieg je trouwens? Ik kreeg via via te horen dat El Al zijn terugvlucht schema heeft gewijzigd waardoor het voor zou kunnen komen dat je al om 15:30 vanuit Bangkok vertrekt, aankomt rond 22:30 op Tel Aviv, en dan moet wachen tot 07:45 voor een vlucht naar Amsterdam.... dat lijkt me dus echt helemaal niets...![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:47 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Bedankt voor je reacite.
In Kuala Lumpur ben ik al geweest. Maar vond het wel erg gaaf daar dus zal in overweging nemen daar nog eens heen te gaan.
Ik vlieg dus met El Al. Maar je hebt het via via gehoord? Per wanneer zou dat dan allemaal ingaan? Als je gelijk hebt dan word ik zeker niet blij van die vliegtijden...
Singapore! Goed idee!quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je dus om 00:10 uur gaat heb je slechts 1,5 uur overstaptijd op de terugweg met El Al maarrrrrrrrrrr dan weet je zeker dat je bagage de connectie met geen mogelijkheid gaat halen in verband met de veiligheidscontrole van niet-israelische bagage![]()
Wat betreft een hoofdstad buiten Thailand, Singapura kan natuurlijk ook(Ook daar vliegt Air Asia op
)
quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:03 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Singapore! Goed idee!
Ik vlieg op een woensdag terug dus ik denk dat ik dan geen problemen zal ondervinden met veranderde vliegtijden. En de bagage gaat de overstap niet halen wanneer je 1,5 uur overstaptijd hebt? Ik heb in Tel Aviv 1,5 uur overstaptijd...moet ik me dan zorgen gaan maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |