abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35635568
Hoihoi,

De zomer komt er weer aan dus wil ik er weer eens op uit trekken maar waar naartoe? Elk jaar opnieuw voeren mijn viend en ik ellenlange discussies over de bestemming van onze reis en dat zal dit jaar niet anders zijn. Vorig jaar zijn we naar Egypte geweest en dat is ons (vooral mij) prima bevallen. We dachten voor dit jaar een beetje in de richting van Griekenland, Kreta of zo...
Ik zal hier eens proberen uit te leggen wat mijn eisen zijn:
- strand (met zo blauw mogelijk water :-)) en veel mooie visjes in het water
- beetje cultuur
- vriendelijke mensen
- goedkoop
- leuke excursies
en liefst niet te toeristisch, geen loret de mar toestanden en zo voor mij.

hopelijk heeft er iemand een voorstel...

groetjes
pi_35635927
Corfu! (zelf geboekt, dus enigsinds bevooroordeeld).
Wanneer willen jullie gaan?
pi_35636206
ah dat was ik nog vergeten eind juli willen we vertrekken, rond de 26ste...
kan je mij vertellen wat er Corfu zo allemaal te beleven valt?
pi_35636543
Zon, zee, strand, lekker eten. Niet zo heel veel cultuur. Wel leuk om een auto/scooter/bootje te huren en allerlei strandjes te ontdekken. Voldoende excursie mogelijkheden o.a. duiken/snorkelen.
Wel toeristisch (net als heel Griekenland), maar wijzelf hebben gekozen voor de rustigere baai Agios Gordis en het zeer betaalbare (maar ook eenvoudig) apartementen complex Lido Sofia.

Mocht je voor Griekenland gaan, haal dan es een Olympia reisgids
pi_35639916
ok alvast bedankt voor je tip! Ik neem het in overweging

hopelijk zijn er nog meer mensen met ideeën ...
pi_35649512
TT iets aangepast aan je wensen (er zijn al vele 'waar naartoe' topics)
pi_35669610
ok dank je!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:26:21 #8
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_35678336
Portugal, Albufeira.
Leuke stranden, met mooi helder water
- beetje cultuur
Lissabon is misschien een beetje ver maar Albufeira heeft ook een leuk centrum
- vriendelijke mensen
Kan me niet herineren erg vervelende mensen tegen te zijn gekomen
- goedkoop
Prijzen zijn goed te doen, als je goed zoekt en snel boekt hoeft de reis +hotel niet erg duur te zijn. eten e.d. is in portugal ook goedkoper dan in nederland
- leuke excursies
Natuurlijk wel toeristisch maar geen Loret toestanden. Gemiddelde leeftijd ligt ook iets hoger, dat scheelt al.

Om maar vast in de stemming te komen :-)
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:55:41 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35679491
Egypte natuurlijk! edit je was al in egypte geweest..

-Rode zee is supermooi!
-Enorm veel cultuur en leuke excursies
-Goedkoop
-Aardige mensen

--------
Israel dan? , of ,maleisie, Indonesie.. (als je een goedkoop vliegtocket te akken krijgt, ter plekke is alles spotgoedkoop)

[ Bericht 51% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-03-2006 15:01:07 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35680441
ik wil eigenlijk wel terug naar Egypte Ik vond het er fantastisch en ik denk eigenlijk dat ik niks beters zal vinden binnen m'n budget maar ik kan mijn vriendje niet overtuigen om terug te gaan...
hij wil liever iets anders ... Ik heb hem ook al gelijkaardige landen zoals Marokko en tunesië en zo voorgesteld maar nee, ook niet goed.

Albufiera zit er wel leuk uit, afgaand op je foto en je uitleg, ook maar eens verder uitspitten

ik zat ondertussen al te denken aan Isla Margarita, lekker ver weg en exotisch dacht ik zo, iemand ervaring mee?
pi_35680887
Turkije man. Kreeg vandaag weer de gidsen in de bus voor na het WK voetbal
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_35681820
had ik dat nog niet gezegd? Turkije willen we allebei zeker niet, reden: iedereen lijkt wel naar daar te gaan
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:57:51 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35681879
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:22 schreef moon1702 het volgende:
ik wil eigenlijk wel terug naar Egypte Ik vond het er fantastisch en ik denk eigenlijk dat ik niks beters zal vinden binnen m'n budget maar ik kan mijn vriendje niet overtuigen om terug te gaan...
hij wil liever iets anders ... Ik heb hem ook al gelijkaardige landen zoals Marokko en tunesië en zo voorgesteld maar nee, ook niet goed.

Albufiera zit er wel leuk uit, afgaand op je foto en je uitleg, ook maar eens verder uitspitten

ik zat ondertussen al te denken aan Isla Margarita, lekker ver weg en exotisch dacht ik zo, iemand ervaring mee?
Marokko en Tunesie zijn totaal anders (ook leuk hoor, maar dat wordt dan wel een ander soort vakantie) en in Egypte zelf heb je heel veel mogelijkheden. Sinai is totaal anders dan Cairo bijvoorbeeld. (veel goede verhalen over Dahab gehoord) Maar Israel dan geen optie? Geweldige cultuur en ook mooie stranden. Jordanie wellicht ook een idee? Verder zoals ik al zei, azie, (vietnam, cambodja, thailand,maleisie, indonesie) ,allemaal spotgoedkoop ,behalve het vliegticket, maar das eenmalig)

Een ander idee is Brazilie, ook geweldig en vaak zijn er best goedkope charters te regelen. Ook Mexico is wel interessant voor je denk ik.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:04:57 #14
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_35682247
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:22 schreef moon1702 het volgende:

Marokko, kan je een mooie heldere zee wel vergeten, hoge golven, dat hebben ze wel! Wel veel cultuur natuurlijk, en hele aardige mensen.

Golf van Thailand, Koh Samui, Ko Pha Ngan of Andamanische zee, Phuket is natuurlijk ook een optie. Zoek een goedkoop ticket Bangkok en dan via Air Asia doorvliegen. Vlucht is even duur maar daarna is alles goedkoop.

Wat wil je vriend eigenlijk? Of wil hij alleen maar een hoop niet
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:15:41 #15
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_35682716
Als je het over vriendelijke mensen, cultuur en mooie stranden (en eventueel voeg je daar nog lekker eten aan toe) hebt, dan heb je het over Italie.
pi_35684535
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Marokko en Tunesie zijn totaal anders (ook leuk hoor, maar dat wordt dan wel een ander soort vakantie) en in Egypte zelf heb je heel veel mogelijkheden. Sinai is totaal anders dan Cairo bijvoorbeeld. (veel goede verhalen over Dahab gehoord) Maar Israel dan geen optie? Geweldige cultuur en ook mooie stranden. Jordanie wellicht ook een idee? Verder zoals ik al zei, azie, (vietnam, cambodja, thailand,maleisie, indonesie) ,allemaal spotgoedkoop ,behalve het vliegticket, maar das eenmalig)

Een ander idee is Brazilie, ook geweldig en vaak zijn er best goedkope charters te regelen. Ook Mexico is wel interessant voor je denk ik.
Israel en Jordanië lijken me wel leuk en azië ook hoor maar dat is volgens mij heel wat duurder...
Ik ben tenslotte maar student hé. En als ik ver ga wil ik het ook meteen goed doen dus ik denk dat ik met die verre bestemmingen nog een paar jaar wacht.
Mexico is inderdaad ook wel wat...
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat met vlucht en verblijf op zo'n 600 euro komt (ongeveer hé), qua verblijf hoeft het wel niet het meest luxueuze hotel te zijn, eenvoudig is goed genoeg.

ah, en die vriend van mij, die doet heel erg moeilijk vindt niks goed maar heeft zelf ook niet echt voorstellen, ja Italië, daar is ie wel voor te vinden maar dat is toch alles behalve exotisch, dus niet voor mij
We zijn gewoon beiden moeilijk en veeleisend en dan nog eens dat kleine budget, maakt het er ook niet makkelijker op.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:09:46 #17
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_35684771
Hoe lang wil je gaan, ik denk dat vanaf ongeveer 3 weken een vakantie naar Azië net zo duur of misschien zelfs goedkoper is als bijvoorbeeld Italie.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:11:42 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35684836
Volgens mij is zuid italie aardig exotisch en weinig bekend (sicilie)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35684867
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:09 schreef mynick het volgende:
Hoe lang wil je gaan, ik denk dat vanaf ongeveer 3 weken een vakantie naar Azië net zo duur of misschien zelfs goedkoper is als bijvoorbeeld Italie.
we willen zo'n 10 dagen weg en we willen eind juli vertrekken (de 27ste ongeveer)
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:14:01 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35684911
voor 10 dagen zou ik geen lange vliegreizen willen en wordt het ook snel relatief duur, azie en z-amerika valt dan af lijkt me.

wat dacht je van bulgarije? of evt kroatie (wel een beetje te toeristisch wellicht)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35684983
ben ik ook al tegengekomen op mijn zoektocht, schijnt goedkoop te zijn en waarschijnlijk nog niet zo toeristisch. Maar valt er daar veel te doen?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:16:23 #22
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_35684985
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:36 schreef moon1702 het volgende:
Hoihoi,

De zomer komt er weer aan dus wil ik er weer eens op uit trekken maar waar naartoe? Elk jaar opnieuw voeren mijn viend en ik ellenlange discussies over de bestemming van onze reis en dat zal dit jaar niet anders zijn. Vorig jaar zijn we naar Egypte geweest en dat is ons (vooral mij) prima bevallen. We dachten voor dit jaar een beetje in de richting van Griekenland, Kreta of zo...
Ik zal hier eens proberen uit te leggen wat mijn eisen zijn:
- beetje cultuur
- vriendelijke mensen
- goedkoop
- leuke excursies

hopelijk heeft er iemand een voorstel...

groetjes
Deze zomer ga ik ook op vakantie met m,n vriend en wij zijn dus ook opzoek naar een strand met zo blauw mogelijk water, en het liefst witte zandstranden, ook een beetje in de goedkopere richting,
Geen Turkije want daar zijn we al geweest.
Wij waren aan het denken aan Malta

ziet er toch best romantisch en zeer mooi uit
En dat kan zomaar.....?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:16:26 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35684987
wat evt te denken van oekraine. Zeker wel exotisch en wellicht ook wel te doen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:17:19 #24
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35685015
cyprus. lijkt me ook leuk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:18:50 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35685052
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
voor 10 dagen zou ik geen lange vliegreizen willen en wordt het ook snel relatief duur, azie en z-amerika valt dan af lijkt me.

wat dacht je van bulgarije? of evt kroatie (wel een beetje te toeristisch wellicht)
ik heb wel goede verhalen gehoord over bulgarije. lijkt me zeker wel een optie in jullie geval.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')