abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35635568
Hoihoi,

De zomer komt er weer aan dus wil ik er weer eens op uit trekken maar waar naartoe? Elk jaar opnieuw voeren mijn viend en ik ellenlange discussies over de bestemming van onze reis en dat zal dit jaar niet anders zijn. Vorig jaar zijn we naar Egypte geweest en dat is ons (vooral mij) prima bevallen. We dachten voor dit jaar een beetje in de richting van Griekenland, Kreta of zo...
Ik zal hier eens proberen uit te leggen wat mijn eisen zijn:
- strand (met zo blauw mogelijk water :-)) en veel mooie visjes in het water
- beetje cultuur
- vriendelijke mensen
- goedkoop
- leuke excursies
en liefst niet te toeristisch, geen loret de mar toestanden en zo voor mij.

hopelijk heeft er iemand een voorstel...

groetjes
pi_35635927
Corfu! (zelf geboekt, dus enigsinds bevooroordeeld).
Wanneer willen jullie gaan?
pi_35636206
ah dat was ik nog vergeten eind juli willen we vertrekken, rond de 26ste...
kan je mij vertellen wat er Corfu zo allemaal te beleven valt?
pi_35636543
Zon, zee, strand, lekker eten. Niet zo heel veel cultuur. Wel leuk om een auto/scooter/bootje te huren en allerlei strandjes te ontdekken. Voldoende excursie mogelijkheden o.a. duiken/snorkelen.
Wel toeristisch (net als heel Griekenland), maar wijzelf hebben gekozen voor de rustigere baai Agios Gordis en het zeer betaalbare (maar ook eenvoudig) apartementen complex Lido Sofia.

Mocht je voor Griekenland gaan, haal dan es een Olympia reisgids
pi_35639916
ok alvast bedankt voor je tip! Ik neem het in overweging

hopelijk zijn er nog meer mensen met ideeën ...
pi_35649512
TT iets aangepast aan je wensen (er zijn al vele 'waar naartoe' topics)
pi_35669610
ok dank je!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:26:21 #8
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_35678336
Portugal, Albufeira.
Leuke stranden, met mooi helder water
- beetje cultuur
Lissabon is misschien een beetje ver maar Albufeira heeft ook een leuk centrum
- vriendelijke mensen
Kan me niet herineren erg vervelende mensen tegen te zijn gekomen
- goedkoop
Prijzen zijn goed te doen, als je goed zoekt en snel boekt hoeft de reis +hotel niet erg duur te zijn. eten e.d. is in portugal ook goedkoper dan in nederland
- leuke excursies
Natuurlijk wel toeristisch maar geen Loret toestanden. Gemiddelde leeftijd ligt ook iets hoger, dat scheelt al.

Om maar vast in de stemming te komen :-)
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:55:41 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35679491
Egypte natuurlijk! edit je was al in egypte geweest..

-Rode zee is supermooi!
-Enorm veel cultuur en leuke excursies
-Goedkoop
-Aardige mensen

--------
Israel dan? , of ,maleisie, Indonesie.. (als je een goedkoop vliegtocket te akken krijgt, ter plekke is alles spotgoedkoop)

[ Bericht 51% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-03-2006 15:01:07 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35680441
ik wil eigenlijk wel terug naar Egypte Ik vond het er fantastisch en ik denk eigenlijk dat ik niks beters zal vinden binnen m'n budget maar ik kan mijn vriendje niet overtuigen om terug te gaan...
hij wil liever iets anders ... Ik heb hem ook al gelijkaardige landen zoals Marokko en tunesië en zo voorgesteld maar nee, ook niet goed.

Albufiera zit er wel leuk uit, afgaand op je foto en je uitleg, ook maar eens verder uitspitten

ik zat ondertussen al te denken aan Isla Margarita, lekker ver weg en exotisch dacht ik zo, iemand ervaring mee?
pi_35680887
Turkije man. Kreeg vandaag weer de gidsen in de bus voor na het WK voetbal
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_35681820
had ik dat nog niet gezegd? Turkije willen we allebei zeker niet, reden: iedereen lijkt wel naar daar te gaan
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:57:51 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35681879
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:22 schreef moon1702 het volgende:
ik wil eigenlijk wel terug naar Egypte Ik vond het er fantastisch en ik denk eigenlijk dat ik niks beters zal vinden binnen m'n budget maar ik kan mijn vriendje niet overtuigen om terug te gaan...
hij wil liever iets anders ... Ik heb hem ook al gelijkaardige landen zoals Marokko en tunesië en zo voorgesteld maar nee, ook niet goed.

Albufiera zit er wel leuk uit, afgaand op je foto en je uitleg, ook maar eens verder uitspitten

ik zat ondertussen al te denken aan Isla Margarita, lekker ver weg en exotisch dacht ik zo, iemand ervaring mee?
Marokko en Tunesie zijn totaal anders (ook leuk hoor, maar dat wordt dan wel een ander soort vakantie) en in Egypte zelf heb je heel veel mogelijkheden. Sinai is totaal anders dan Cairo bijvoorbeeld. (veel goede verhalen over Dahab gehoord) Maar Israel dan geen optie? Geweldige cultuur en ook mooie stranden. Jordanie wellicht ook een idee? Verder zoals ik al zei, azie, (vietnam, cambodja, thailand,maleisie, indonesie) ,allemaal spotgoedkoop ,behalve het vliegticket, maar das eenmalig)

Een ander idee is Brazilie, ook geweldig en vaak zijn er best goedkope charters te regelen. Ook Mexico is wel interessant voor je denk ik.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:04:57 #14
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_35682247
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:22 schreef moon1702 het volgende:

Marokko, kan je een mooie heldere zee wel vergeten, hoge golven, dat hebben ze wel! Wel veel cultuur natuurlijk, en hele aardige mensen.

Golf van Thailand, Koh Samui, Ko Pha Ngan of Andamanische zee, Phuket is natuurlijk ook een optie. Zoek een goedkoop ticket Bangkok en dan via Air Asia doorvliegen. Vlucht is even duur maar daarna is alles goedkoop.

Wat wil je vriend eigenlijk? Of wil hij alleen maar een hoop niet
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:15:41 #15
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_35682716
Als je het over vriendelijke mensen, cultuur en mooie stranden (en eventueel voeg je daar nog lekker eten aan toe) hebt, dan heb je het over Italie.
pi_35684535
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Marokko en Tunesie zijn totaal anders (ook leuk hoor, maar dat wordt dan wel een ander soort vakantie) en in Egypte zelf heb je heel veel mogelijkheden. Sinai is totaal anders dan Cairo bijvoorbeeld. (veel goede verhalen over Dahab gehoord) Maar Israel dan geen optie? Geweldige cultuur en ook mooie stranden. Jordanie wellicht ook een idee? Verder zoals ik al zei, azie, (vietnam, cambodja, thailand,maleisie, indonesie) ,allemaal spotgoedkoop ,behalve het vliegticket, maar das eenmalig)

Een ander idee is Brazilie, ook geweldig en vaak zijn er best goedkope charters te regelen. Ook Mexico is wel interessant voor je denk ik.
Israel en Jordanië lijken me wel leuk en azië ook hoor maar dat is volgens mij heel wat duurder...
Ik ben tenslotte maar student hé. En als ik ver ga wil ik het ook meteen goed doen dus ik denk dat ik met die verre bestemmingen nog een paar jaar wacht.
Mexico is inderdaad ook wel wat...
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat met vlucht en verblijf op zo'n 600 euro komt (ongeveer hé), qua verblijf hoeft het wel niet het meest luxueuze hotel te zijn, eenvoudig is goed genoeg.

ah, en die vriend van mij, die doet heel erg moeilijk vindt niks goed maar heeft zelf ook niet echt voorstellen, ja Italië, daar is ie wel voor te vinden maar dat is toch alles behalve exotisch, dus niet voor mij
We zijn gewoon beiden moeilijk en veeleisend en dan nog eens dat kleine budget, maakt het er ook niet makkelijker op.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:09:46 #17
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_35684771
Hoe lang wil je gaan, ik denk dat vanaf ongeveer 3 weken een vakantie naar Azië net zo duur of misschien zelfs goedkoper is als bijvoorbeeld Italie.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:11:42 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35684836
Volgens mij is zuid italie aardig exotisch en weinig bekend (sicilie)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35684867
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:09 schreef mynick het volgende:
Hoe lang wil je gaan, ik denk dat vanaf ongeveer 3 weken een vakantie naar Azië net zo duur of misschien zelfs goedkoper is als bijvoorbeeld Italie.
we willen zo'n 10 dagen weg en we willen eind juli vertrekken (de 27ste ongeveer)
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:14:01 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35684911
voor 10 dagen zou ik geen lange vliegreizen willen en wordt het ook snel relatief duur, azie en z-amerika valt dan af lijkt me.

wat dacht je van bulgarije? of evt kroatie (wel een beetje te toeristisch wellicht)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35684983
ben ik ook al tegengekomen op mijn zoektocht, schijnt goedkoop te zijn en waarschijnlijk nog niet zo toeristisch. Maar valt er daar veel te doen?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:16:23 #22
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_35684985
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:36 schreef moon1702 het volgende:
Hoihoi,

De zomer komt er weer aan dus wil ik er weer eens op uit trekken maar waar naartoe? Elk jaar opnieuw voeren mijn viend en ik ellenlange discussies over de bestemming van onze reis en dat zal dit jaar niet anders zijn. Vorig jaar zijn we naar Egypte geweest en dat is ons (vooral mij) prima bevallen. We dachten voor dit jaar een beetje in de richting van Griekenland, Kreta of zo...
Ik zal hier eens proberen uit te leggen wat mijn eisen zijn:
- beetje cultuur
- vriendelijke mensen
- goedkoop
- leuke excursies

hopelijk heeft er iemand een voorstel...

groetjes
Deze zomer ga ik ook op vakantie met m,n vriend en wij zijn dus ook opzoek naar een strand met zo blauw mogelijk water, en het liefst witte zandstranden, ook een beetje in de goedkopere richting,
Geen Turkije want daar zijn we al geweest.
Wij waren aan het denken aan Malta

ziet er toch best romantisch en zeer mooi uit
En dat kan zomaar.....?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:16:26 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35684987
wat evt te denken van oekraine. Zeker wel exotisch en wellicht ook wel te doen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:17:19 #24
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35685015
cyprus. lijkt me ook leuk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:18:50 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35685052
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
voor 10 dagen zou ik geen lange vliegreizen willen en wordt het ook snel relatief duur, azie en z-amerika valt dan af lijkt me.

wat dacht je van bulgarije? of evt kroatie (wel een beetje te toeristisch wellicht)
ik heb wel goede verhalen gehoord over bulgarije. lijkt me zeker wel een optie in jullie geval.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35685078
staan er zo'n mooie palmbomen op Malta? dan moet ik dat toch ook eens in overweging nemen
pi_35743612
heb nog wat gezocht op Malta maar ik vind daar niet zo'n positieve verhalen over. Je leest vaak dat het saai is en teveel jongeren, het wordt vergeleken met salou e.d. Kan iemand dat bevestigen of tegenspreken?
Wat wel positief is aan Malta is volgens mij dat je er met dolfijnen kunt zwemmen maar wel voor een veel te hoge prijs.

En Griekenland denken we ook nog aan maar volgens mij is dat zo saai, ik weet niet waar ik dat beeld vandaan haal.

En als we er niet uit komen gaan we naar Sharm el Sheik Israël wil ik ook wel maar komt vrij duur uit als ik het zo eens bekijk.

groetjes
  zondag 5 maart 2006 @ 17:16:31 #28
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_35746171
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:05 schreef moon1702 het volgende:
heb nog wat gezocht op Malta maar ik vind daar niet zo'n positieve verhalen over. Je leest vaak dat het saai is en teveel jongeren, het wordt vergeleken met salou e.d. Kan iemand dat bevestigen of tegenspreken?
Wat wel positief is aan Malta is volgens mij dat je er met dolfijnen kunt zwemmen maar wel voor een veel te hoge prijs.

En Griekenland denken we ook nog aan maar volgens mij is dat zo saai, ik weet niet waar ik dat beeld vandaan haal.

En als we er niet uit komen gaan we naar Sharm el Sheik Israël wil ik ook wel maar komt vrij duur uit als ik het zo eens bekijk.

groetjes
Ik vind Griekenland vergeleken bij Egyptische badplaatsen alles behalve saai, eerlijk gezegd.
  zondag 5 maart 2006 @ 18:38:57 #29
35415 nightfall
sickminded
pi_35748559
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:26 schreef mynick het volgende:
Portugal, Albufeira.
Leuke stranden, met mooi helder water
- beetje cultuur
Lissabon is misschien een beetje ver maar Albufeira heeft ook een leuk centrum
- vriendelijke mensen
Kan me niet herineren erg vervelende mensen tegen te zijn gekomen
- goedkoop
Prijzen zijn goed te doen, als je goed zoekt en snel boekt hoeft de reis +hotel niet erg duur te zijn. eten e.d. is in portugal ook goedkoper dan in nederland
- leuke excursies
Natuurlijk wel toeristisch maar geen Loret toestanden. Gemiddelde leeftijd ligt ook iets hoger, dat scheelt al.

[afbeelding]
Om maar vast in de stemming te komen :-)
kun je geen hintje geven waar jij toen geboekt hebt?,. ik krijg het nog niet zo goedkoop bij elkaar gegoogled
pi_35751688
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:16 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ik vind Griekenland vergeleken bij Egyptische badplaatsen alles behalve saai, eerlijk gezegd.
Ik weet het dus niet hé, want ik ben er nog niet geweest, heb nogal wat vooroordelen misschien kan je me eens uitleggen wat er dan allemaal te doen valt?
  zondag 5 maart 2006 @ 20:38:21 #31
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_35752275
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:21 schreef moon1702 het volgende:

[..]

Ik weet het dus niet hé, want ik ben er nog niet geweest, heb nogal wat vooroordelen misschien kan je me eens uitleggen wat er dan allemaal te doen valt?
Ik weet niet wat je precies onder saai verstaat, maar bijvoorbeeld op het gebied van cultuur is op Kreta, Rhodos of het vasteland zoveel meer te zien dan in de buurt van Egyptische badplaatsen. Maar zoiets blijft natuurlijk persoonlijk he, voor mij is er bijvoorbeeld niets saaier dan een uit de grond gestampt toeristendorp zoals bijvoorbeeld Hurghada.

(Ik heb het trouwens niet over het binnenland van Egypte want dat zou ik iedereen juist aanraden).
pi_35752394
wel, wij zijn naar Hurghada geweest en hebben van daaruit enkele excursies gedaan, zonder dat zou het idd wel saai zijn geweest maar we hebben daar ook hele leuke contacten gehad met de lokale bevolking. En de rode zee vind ik ook prachtig maar waarschijnlijk is het op Rhodos en zo ook nog leuk snorkelen, ik zal nog eens wat zoekwerk moeten verrichten want het ziet er naaruit dat het toch Griekenland wordt, mijn vriend is namelijk heel erg voor.
pi_35752971
Welliswaar niet overal witte stranden, grotendeels rotsplateaus wat er erg natuurlijk uitziet.. maar warm, zonnig, cultuur en niet te vol toeristen is toch Kroatie (Istrie, Dalmatie enzovoorts). In ieder geval een mooie snorkelomgeving en helder blauw water in combinatie met een prachtige natuur en lage prijzen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 12:38:25 #34
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_35805222
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:38 schreef nightfall het volgende:

[..]

kun je geen hintje geven waar jij toen geboekt hebt?,. ik krijg het nog niet zo goedkoop bij elkaar gegoogled
Wij hebben het toen ook niet los geboekt maar gewoon als pakketreis. Kostte toen last minute via, ik dacht Straus reizen of jiba iets van ¤ 300,- /¤400,-voor 14 dagen.
Op hoeveel kom jij nu uit?
pi_35827285
Rhodos,
Rhodos stad, super leuk eiland. veel te zien, ook uitgaan etc. aardige mensen, en dagtrips naar Marmaris.

Ik lees met je mee, want ik wil in mei weekje weg naar de zon.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_35890026
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:38 schreef mynick het volgende:

[..]

Wij hebben het toen ook niet los geboekt maar gewoon als pakketreis. Kostte toen last minute via, ik dacht Straus reizen of jiba iets van ¤ 300,- /¤400,-voor 14 dagen.
Op hoeveel kom jij nu uit?
als ik zo her en der kijk, voor 2 weken, 2 personen,. zo vanaf 1200 euro..
pi_35923651
Ik ga dit jaar naar Bulgarije, zonnestrand! Echt de ultieme vakantiebestemming ooit.
Biertje kostte er vorig seizoen een euro en een mix 2,50. Er is een boulevard waar je leuk uit kan gaan (zoals Chersonissos), leuke excursies, mooi zandstrand aan de Zwarte Zee etc etc. En super goedkoop verblijf.

TIP!
pi_35988293
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:05 schreef moon1702 het volgende:

groetjes
In 2001 ben ik met mijn zus naar Malta geweest. We verbleven in St. Julian's, zeg maar de uitgaanstad van Malta. We vonden het er erg leuk. Ze hebben daar meer van die barretjes (die wel tot 4/5 uur ofzo open waren, en 1 wat grotere (maar niet zo leuke) discotheek (toen tenminste). Toch zijn we elke nacht uitgeweest en hebben ons daar erg vermaakt. Dus voor de grote clubs zou ik niet daar naartoe gaan. Ik vond het een beetje lijken op de oude stad van Albufeira qua barretjes, wat ook erg leuk was. Toen op Malta zag ik niet zo heel veel jonge toeristen, meer de lokale bevolking. Het leek totaal niet op Salou, maar goed, het kan verandert zijn.

Verder is Malta helemaal niet saai. Ik weet niks over met dolfijnen zwemmen daar, maar er zijn genoeg andere excursies. Het is klein, dus je kan binnen een week veel zien. Heel veel stranden zijn volgens mij geen zandstranden, dat is wel wat minder.

Portugal is verder ook leuk. Barretjes zijn leuk, Portugezen zijn vriendelijk en leuke excursiemogelijkheden.

Ook ik ben vorig in Hurghada geweest en zonder de excursies (Luxor en Cairo), zou het inderdaad wel wat saaier zijn geweest, maar was wel lekker uitgerust.

Ik ben ook net terug van Isla Margarita. Prachtige stranden en vriendelijke mensen. Het was meer een luiervakantie, en in Playa el Agua is maar 1 bar, maar heb toch erg genoten. Het is er erg goedkoop qua eten en drinken en daar kan je ook met dolfijnen zwemmen voor ongeveer 50 euro.
pi_35990510
Ik en mijn vriendin zitten er aan te denken om naar valencia te gaan dit jaar. Lijkt ons een mooie combinatie van een stad (cultuur, altijd wel wat te doen) en zee. Weet iemand daar meer over want ik ben er nog nooit geweest maar qua ligging en aanwezige dingen (strand, grote stad) lijkt het ons een ideale combinatie.
pi_35994883
hoi,
na een zeer lange zoektocht en discussies zijn we er eindelijk uit, de reis gaat naar Mexico!
Heel wat anders dan voorzien, ook duurder maar wel één van onze dromen en je leeft tenslotte maar één keer hé.

@susiebel, bedankt voor de info! ik hou het in gedachten voor volgend jaar
@stansfield, ik denk dat valencia een beetje is zoals Barcelona en dat vond ik wel leuk dus het lijkt me wel iets, zeker als je de combi stad-strand wil! succes nog met het zoeken
  maandag 13 maart 2006 @ 17:44:13 #41
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_35996674
Wij gaan naar Gran Canaria
Lekker 8 daagjes genieten met z,n twee
En dat kan zomaar.....?
pi_35998392
quote:
Op maandag 13 maart 2006 16:44 schreef moon1702 het volgende:
hoi,
na een zeer lange zoektocht en discussies zijn we er eindelijk uit, de reis gaat naar Mexico!
Heel wat anders dan voorzien, ook duurder maar wel één van onze dromen en je leeft tenslotte maar één keer hé.

@susiebel, bedankt voor de info! ik hou het in gedachten voor volgend jaar
@stansfield, ik denk dat valencia een beetje is zoals Barcelona en dat vond ik wel leuk dus het lijkt me wel iets, zeker als je de combi stad-strand wil! succes nog met het zoeken
Zo dat is nog eens een flinke trip. Goede keuze lijkt me. Ja ik hoop dat het ook zoiets als Barcalona is maar dan met een mooi strand. Want mijn vriendin is toch wel een standbabe.
pi_36002081
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:48 schreef Stansfield het volgende:
Zo dat is nog eens een flinke trip. Goede keuze lijkt me. Ja ik hoop dat het ook zoiets als Barcalona is maar dan met een mooi strand. Want mijn vriendin is toch wel een standbabe.
Strand van Valencia is veel breder en rustiger als het strand van Barcelona. Het ligt wel iets buiten het centrum, maar makkelijk bereikbaar met de tram.
pi_36031719
Strand van Valencia is veel breder en rustiger als het strand van Barcelona. Het ligt wel iets buiten het centrum, maar makkelijk bereikbaar met de tram.

[/quote]

Het strand in Barcelona is idd wel echt druk, je moest echt je best doen om er een plaatsje te vinden
pi_36117432
Is er niet een plek die er ongeveer zo uit ziet:
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:16 schreef Lienzz het volgende:
en die ook nog eens betaalbaar is?
pi_36128028
ligt het aan mij, of wordt er gewoon weinig gepost in TRV?
pi_36128975
Hmmz malta is niet echt goedkoop ofzo... Verder ben ik gek op Kroatië supermooie zee kan er uren snorkelen etc. Lekker bruin worden leuke boottochtjes (rooie eilandjes met parelwitte strandjes ) Goedkoop bier lekkere plaatselijke dranken goed eten leuke dorpjes mooie natuur etc. etc.
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:24:01 #50
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36130573
El Salvador, als je een goedkoop ticket kunt vinden. Ruige zee met goede golven, surfen, tropisch, heel erg goedkoop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')