abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:46:12 #276
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36110124
Je kunt ook proberen de 'reeksen' toegankelijk te houden voor buitenstaanders, dan sla je twee vliegen in 1 klap. Zeker als de 'buitenstaanders' er ook weer mee gaan posten met handige tips.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:47:49 #277
6941 APK
Factual, I think.
pi_36110163
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:42 schreef DutchTrain het volgende:

Je wil een willekeurig voorbeeld in 2 minuten gevonden:
Hier: Thailand #8 (Phat Phak Ruam = Stir Fried Vegetables) wordt een vraag gesteld, die wordt in twee posts half beantwoord en het gaat verder met de slow chat over Thailand.
Half beantwoord
Het zijn gewoon duidelijke antwoorden. Als de betreffende persoon toch meer info wil kan hij/zij toch gewoon doorvragen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:48:57 #278
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36110192
Eerst komen de sticky's, dan de gewone topics en dan pas die pijltjes. Onderste helft dus.
Ik vergeet het iig steeds om daar te kijken.

Is het later samenvoegen dan niet symtoombestrijding? Dat de slowchatlandenplaatsentopics blijkbaar niet toegankelijk genoeg zijn? Het lijkt mij handiger (en uiteindelijk tijdsbesparender) om dan wat aan de oorzaak te doen.

Als je wilt voorkomen dat mensen dit forum als veredelde reisgids gebruiken, kun je het wel sluiten. Bijna alles is al ergens anders besproken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_36110193
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:46 schreef YPPY het volgende:
Je kunt ook proberen de 'reeksen' toegankelijk te houden voor buitenstaanders, dan sla je twee vliegen in 1 klap. Zeker als de 'buitenstaanders' er ook weer mee gaan posten met handige tips.
Dat is een ander idee wat geprobeerd is. Maar dan zou je bijna alle slowchat in die topics moeten verbieden en dan zie je de experts en locals niet meer terug

Ik zeg ook niet dat er helemaal geen buitenstaanders in die topics binnenkomen, maar het wel een groot verschil maakt tussen iemand die een eigen topic heeft, dat ook nog een opvalt in de subforumindex en een vraag in een centraal topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door DutchTrain op 17-03-2006 10:55:47 ]
pi_36110350
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:48 schreef YPPY het volgende:
Eerst komen de sticky's, dan de gewone topics en dan pas die pijltjes. Onderste helft dus.
Ik vergeet het iig steeds om daar te kijken.
Dat is een kwestie van gewenning met het daarbij eerder genoemde probleem van inconsistentie

Uiteindelijk geeft dat dan wel dubbel plezier van 1 pagina: twee lijstjes met rode topics
quote:
Is het later samenvoegen dan niet symtoombestrijding? Dat de slowchatlandenplaatsentopics blijkbaar niet toegankelijk genoeg zijn? Het lijkt mij handiger (en uiteindelijk tijdsbesparender) om dan wat aan de oorzaak te doen.
Als je daarvoor een voorstel hebt, zien we dat graag.
Een goede OP met wat vragen, antwoorden en foto's werkt bijvoorbeeld erg goed, maar houdt niet tegen dat het soms bij een (klein) clubje in één topic blijft.
quote:
Als je wilt voorkomen dat mensen dit forum als veredelde reisgids gebruiken, kun je het wel sluiten. Bijna alles is al ergens anders besproken.
Precies. En daarom zijn we voorstander van veel nieuwe topics en vragen
pi_36110407
Wil je nog steeds volhouden dat er maar twee ontevreden users zijn DT?

Het begint zo onderhand tamelijk krampachtig te worden. Moet je hoe dan ook je gelijk halen ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 11:03:06 #282
862 Arcee
Look closer
pi_36110563
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:42 schreef DutchTrain het volgende:
Daar hoort ook wat slowchat bij en dat is niet helemaal niet erg.
Het is wel een beetje erg dus?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_36110688
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:03 schreef Arcee het volgende:
Het is wel een beetje erg dus?
Dat staat hierboven uitgelegd.

Maar ik hoor ook graag van jou je mening over hoe we het imago van TRV kunnen verbeteren, meer posts en views kunnen krijgen en we er meer discussie kan ontstaan in de topics
pi_36110802
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:57 schreef k_man het volgende:
Het begint zo onderhand tamelijk krampachtig te worden. Moet je hoe dan ook je gelijk halen ofzo?
Jij probeert net zo goed je gelijk te krijgen zonder dat je komt met ideeën om de topics toegankelijker te maken, meer views en posts te krijgen en het imago van TRV te verbeteren.
pi_36110904
Wat is er dan mis met het imago van TRV?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 11:16:10 #286
862 Arcee
Look closer
pi_36110940
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:07 schreef DutchTrain het volgende:
Dat staat hierboven uitgelegd.

Maar ik hoor ook graag van jou je mening over hoe we het imago van TRV kunnen verbeteren, meer posts en views kunnen krijgen en we er meer discussie kan ontstaan in de topics
Het gaat mij om alle forums, niet om TRV specifiek. Alleen jij gaat er hier op in, dus vandaar de discussie hier.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_36110990
Kijk, het is prima om af en toe nieuwe dingen uit te proberen. We hebben het nu geprobeerd en het bevalt gewoon niet. Dan moet je ook een grote jongen zijn en dat toe durven geven.

Het zal vast een heel werk geweest zijn om al die topics uit te zoeken en te beslissen wat centraal gemaakt werd. Het zal ook wel weer een heel werk zijn om het ongedaan te maken. Erg vervelend, zeker als je er zelf nog steeds in gelooft. Alle begrip hoor.

Het is alleen zo jammer dat je de enige lijkt die het nog steeds een goed plan vindt. Ik heb nog steeds geen enkele user gezien die er blij mee is. En volgens mij is het forum toch nog steeds voor de users.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2006 11:20:39 ]
pi_36111040
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het gaat mij om alle forums, niet om TRV specifiek. Alleen jij gaat er hier op in, dus vandaar de discussie hier.
Dat lijkt me dan weer niet zo zinvol. Voor zover ik weet kunnen de mods per forum beslissen of en hoe ze het toepassen. Dus afschaffen in TRV hoeft dan niks te betekenen voor de andere fora.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:23:14 #289
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36111109
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:55 schreef DutchTrain het volgende:

Als je daarvoor een voorstel hebt, zien we dat graag.
Een goede OP met wat vragen, antwoorden en foto's werkt bijvoorbeeld erg goed, maar houdt niet tegen dat het soms bij een (klein) clubje in één topic blijft.
Je zou (eventueel per topic) kunnen kijken waarom er maar 1 clubje is. Misschien is het zo'n speciale bestemming, dat er gewoon maar weinig mensen wat over te vertellen hebben. Maar zo'n bestemming als Thailand, of Italie, daar gaan super veel mensen heen en daar verwacht je dus ook meer activiteit. Waarom gaan ze daar dan slowchatten? Weten ze het 'echte' sc topic wel te vinden? Of willen ze daar niet posten? Of is de sc heel topic specifiek? Is die dan ook hinderlijk voor anderen? Soms kan het juist een voordeel zijn, omdat je als nieuweling makkelijk opgenomen wordt. Worden vragen die in het topic gesteld worden beantwoord? Een vragensteller mag best wat moeite doen en terugkomen in een topic als het antwoord niet duidelijk is en doorvragen. Daar haal je vaak het meeste uit.
*OUD heilige*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 11:23:15 #290
862 Arcee
Look closer
pi_36111110
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:20 schreef k_man het volgende:
Dat lijkt me dan weer niet zo zinvol. Voor zover ik weet kunnen de mods per forum beslissen of en hoe ze het toepassen. Dus afschaffen in TRV hoeft dan niks te betekenen voor de andere fora.
Nee, klopt. We kunnen ook gerust in elk subforum apart nog een keer dezelfde discussie voeren.
pi_36111135
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:23 schreef Arcee het volgende:
Nee, klopt. We kunnen ook gerust in elk subforum apart nog een keer dezelfde discussie voeren.
Er is ook een discussie in FB over, maar dat vlot idd niet zo erg.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2006 11:25:12 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 11:24:45 #292
862 Arcee
Look closer
pi_36111147
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:24 schreef k_man het volgende:
Er is ook een discussie in FB over, maar dat vlot idd niet zo erg.
En dat zegt eigenlijk wel genoeg.
pi_36111256
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:16 schreef Arcee het volgende:
OK. In veel andere subfora vind ik het ook onzin of is de uitvoering wat minder.
Het lijkt er echter op dat ze daar wel blijven, dus dan zal het hopelijk wel wennen.

Zoals je ziet is er in TRV een andere verhouding tussen centrale topics en gewone topics.
In een ideale wereld zou ieder land hier misschien wel een centraal topic en een slowchat topic hebben. Om maar even iets te noemen.

Meer integratie met de WIKI zou nog iets op kunnen leveren misschien, maar dat is ook een meerjarenplan...
pi_36111412
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:23 schreef YPPY het volgende:
Je zou (eventueel per topic) kunnen kijken waarom er maar 1 clubje is. Misschien is het zo'n speciale bestemming, dat er gewoon maar weinig mensen wat over te vertellen hebben. Maar zo'n bestemming als Thailand, of Italie, daar gaan super veel mensen heen en daar verwacht je dus ook meer activiteit. Waarom gaan ze daar dan slowchatten? Weten ze het 'echte' sc topic wel te vinden? Of willen ze daar niet posten? Of is de sc heel topic specifiek? Is die dan ook hinderlijk voor anderen? Soms kan het juist een voordeel zijn, omdat je als nieuweling makkelijk opgenomen wordt. Worden vragen die in het topic gesteld worden beantwoord? Een vragensteller mag best wat moeite doen en terugkomen in een topic als het antwoord niet duidelijk is en doorvragen. Daar haal je vaak het meeste uit.
Allemaal vragen waar wij ons ook mee bezig houden.
En waar ik op dit moment dus ook mee experimenteer. Soms zichtbaar voor iedereen (het sticky maken van de SC) soms onzichtbaar (vragen in andere subfora voor informatie en het mergen en verplaatsen van topics)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:40:06 #295
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36111557
Reageer ander zelf een tijdje wat meer in topics waarvan je vindt dat ze anders kunnen. Dan krijg je ook reacties van de gebruikers daar en ms kun je op die manier al wat veranderen.
*OUD heilige*
pi_36111609
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:17 schreef k_man het volgende:
Kijk, het is prima om af en toe nieuwe dingen uit te proberen. We hebben het nu geprobeerd en het bevalt gewoon niet. Dan moet je ook een grote jongen zijn en dat toe durven geven.
Als je nu al kan aantonen of het wel of niet werkt vind ik dat erg knap. We zijn net een week verder. Ik heb voorbeelden gegeven in welke situaties het wel werkt en die wegen voor ons op tegen de nadelen op dit moment. Dat is een situatie die over drie weken heel anders kan zijn.
quote:
Het zal vast een heel werk geweest zijn om al die topics uit te zoeken en te beslissen wat centraal gemaakt werd. Het zal ook wel weer een heel werk zijn om het ongedaan te maken. Erg vervelend, zeker als je er zelf nog steeds in gelooft. Alle begrip hoor.
Nee, het is niet overdreven veel werk. Het gaat er niet om in te geloven, maar of het aantoonbaar werkt. Ik heb voorbeelden van situaties waarin het nu werkt. Dat kan zoals gezegd allemaal nog veranderen.
quote:
Het is alleen zo jammer dat je de enige lijkt die het nog steeds een goed plan vindt. Ik heb nog steeds geen enkele user gezien die er blij mee is. En volgens mij is het forum toch nog steeds voor de users.
Ik verwacht ook niet dat Blik, jack4ya, nielspan, MLF, sjippen, Mokwai, Karina, suikerkwekje, JeFFJuH en vele anderen zich echt bezig hielden hiermee, toen zij hun eerste post in TRV maakten of hun eerste topic hier openden.
pi_36111706
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:40 schreef YPPY het volgende:
Reageer ander zelf een tijdje wat meer in topics waarvan je vindt dat ze anders kunnen. Dan krijg je ook reacties van de gebruikers daar en ms kun je op die manier al wat veranderen.
Voorbeelden daarvan zijn het vragen om een OP voor het nieuwe Parijs topic, die k_man toen gemaakt heeft
Hetzelfde met het Argentinië topic en het jongerenvakanties topic. (die laatste met wat minder succes )
In een andere topics regelmatig slowchat verwijderd en waarschuwingen gegeven (niet meer te zien dus)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:48:50 #298
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36111796
Soms kan het juist handig zijn de waarschuwingen te laten staan, dan zien anderen ook dat je er wel mee bezig bent en probeert het te veranderen. En dat kweekt weer goodwill.
*OUD heilige*
pi_36111832
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:42 schreef DutchTrain het volgende:
Als je nu al kan aantonen of het wel of niet werkt vind ik dat erg knap. We zijn net een week verder.
We hebben het nu ruim een week geprobeerd ja. Dan kun je wel aankomen met wat - op z'n minst - discutabel geïnterpreteerde cijfers, maar dat zegt me veel minder dan alle ontevreden reacties hier.

Ik krijg haast het idee dat TRV in grote problemen verkeert. Alles moet uit de kast getrokken worden voor meer topics, meer views, meer users. Of dat het nou leuker maakt in TRV of niet. Heb je zelf bedacht dat we die kant op moeten of vindt het bevoegd gezag dat TRV niet goed genoeg loopt ofzo?
pi_36111889
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:45 schreef DutchTrain het volgende:
Voorbeelden daarvan zijn het vragen om een OP voor het nieuwe Parijs topic, die k_man toen gemaakt heeft
Het motiveert niet bepaald om energie in zoiets te steken als er naast het 'centrale topic' nog van alles en nog wat geduld wordt hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')