Bedoel je de flex-tickets? Zoals de term al doet vermoeden ben je dan volledig flexibel; is handig voor bijvoorbeeld 1 dags-tripjes voor een meet waarvan je niet weet hoe lang hij gaat duren. Kun je een paar vluchten eerder of later nemen, of een andere dag.quote:Op vrijdag 3 september 2004 13:27 schreef k_man het volgende:
Ik hoorde pas geleden namelijk dat de KLM en veel andere maatschappijen te maken hebben met veel 'no-shows'. Vooral veel zakenmannen die business class vliegen schijnen bij meerdere maatschappijen een vlucht te boeken. Als ze eerste vertrekkende niet halen nemen ze wel een volgende. En een no-show schijnt hun niks te kosten: een niet gebruikt ticket wordt niet in rekening gebracht. Maar goed, dat is bij de business class.
Hoe gaat zoiets normaal gesproken?
En, ben je toen terug gegaan naar united?quote:Op zondag 5 september 2004 14:51 schreef DRA het volgende:
Over een overstap: dat ligt eraan of het een overstap van dezelfde maatschappij is of een partner. Ik heb 1 keer met BMI mijn vlucht niet gehaald omdat haar partner (United) een stipheidsaktie van haar piloten had. Ik had een overstap op Londen en kwam vanuit een United vlucht uit Chicago. Ondanks dat het me eigen schuld niet was werd dit toch (door BMI) gezien als het missen van een vlucht. Hierdoor kreeg ik slechts een standby ticket ipv een echt alternatief.
Nou ja het ergste was nog hetvolgende. Ik was halverwege de vlucht van United gaan vragen of ik mijn vlucht nog zou halen. Geen punt zei de stewardesse, want volgens hen zat de helft van het vliegtuig London-Amsterdam vol met het vliegtuig waar ik nu in zat. Ze hadden al gebeld en het vliegtuig zou wachten. Er bleek echter op hetzelfde tijdstip dat er zowel een United als een BMI vlucht ging. Beide hadden een United nummer alleen die vlucht van BMI had dus kennelijk ook nog een BMI nummer. Ik kon dus aan mijn ticket niet zien dat ik eigenlijk met BMI vloog in plaats van United (ik had gewoon via United geboekt - waarschijnlijk zal er wel ergens hebben gestaan dat ik met BMI vloog). Enfin, toen ik in London aankwam werd er aan de mensen met een doorvlucht naar Amsterdam gevraagd of ze even apart wilden staan. Na dat gedaan te hebben werden we naar de gate gebracht van het vliegtuig. Alleen werden een paar mensen (waaronder ik dus) ertussen uit gehaald omdat we dus een ander UA nummer hadden. Op zich zat de andere vlucht niet vol maar ik mocht er dus niet in en moest me eerst maar even melden bij de balie van United (die is altijd makkelijk te vinden want dat is altijd de balie met de langste rij). Daar werd mij verteld dat ze me op de eerstvolgende vlucht naar Amsterdam zouden plaatsen. Die bleek echter wel pas over 24 uur te zijn.quote:Op zondag 5 september 2004 14:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En, ben je toen terug gegaan naar united?
Deze tickets zijn iha bijna net zo duur als business class tickets maar als je op het tijdstip van oorspronkelijke vertrek komt opdagen vlieg je dus gewoon ``economy class.'' Binnen Europa ben je volgens mij meestal voordeliger uit indien je gewoon boekt op het moment dat je op het vliegveld komt.quote:Op vrijdag 3 september 2004 18:54 schreef static het volgende:
[..]
Bedoel je de flex-tickets? Zoals de term al doet vermoeden ben je dan volledig flexibel; is handig voor bijvoorbeeld 1 dags-tripjes voor een meet waarvan je niet weet hoe lang hij gaat duren. Kun je een paar vluchten eerder of later nemen, of een andere dag.
Buiten dat, als je je vliegtuig mist wordt je meestal wel doorgeschoven naar een andere maatschappij; had een keer een KLM vlucht gemist werd ik gewoon overgeboekt op een BA vlucht.
Heel erg zuur.quote:Op zondag 5 september 2004 16:24 schreef GDSY het volgende:
Ik heb zelf 1 keer een vlucht van Easyjet niet gehaald in Charleroi. Was jammer maar helaas voor ons. We konden wel een vlucht later mee maar dat ging dan heel veel geld kosten en het was ook op de reservelijst. Vrij kansloos dus met 4 man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |