abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21726099
Ik ben vaak vrij panisch met op tijd op de luchthaven zijn voor de terugreis, met gevolg dat ik dus regelmatig daar al ben op een tijdstip dat wel erg vroeg voor de vlucht is. Beter dat dan na veel stress je vlucht alsnog missen, denk ik dan.

Maar wat gebeurt er eigenlijk als je werkelijk je vlucht mist? Is je ticket dan waardeloos? Een paar honderd euro (soms) uit het raam geflikkerd?

Ik hoorde pas geleden namelijk dat de KLM en veel andere maatschappijen te maken hebben met veel 'no-shows'. Vooral veel zakenmannen die business class vliegen schijnen bij meerdere maatschappijen een vlucht te boeken. Als ze eerste vertrekkende niet halen nemen ze wel een volgende. En een no-show schijnt hun niks te kosten: een niet gebruikt ticket wordt niet in rekening gebracht. Maar goed, dat is bij de business class.

Hoe gaat zoiets normaal gesproken?
  vrijdag 3 september 2004 @ 13:34:46 #2
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_21726281
Uitgaande van de verschillende airport-series: te laat is jammer. Je ticket is weg en je mag een nieuwe kopen.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_21726313
Volgens mij vervalt je ticket dan gewoon, en als er toevallig iemand anders is, kan die je plaats kopen.

Maar je bent je geld altijd gewoon kwijt en je moet een nieuw kaartje kopen.
pi_21726346
Als je merkt dat je het niet gaat halen kun je altijd nog een bommelding doen.

Tegen de tijd dat het vliegtuig dan mag vertrekken ben jij al lang en breed op het vliegveld
  vrijdag 3 september 2004 @ 13:37:46 #5
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_21726360
Die zakenmensen hebben meestal 'vaste' plaatsen. Dan huurt het bedrijf waar ze werken gewoon stoelen op bepaalde vluchten, in plaats van losse tickets te betalen.
Het leek zo'n goed idee...
pi_21726435
heel vaak wordt je een andere vlucht zonder extra kosten aangeboden als de luchtvaartmaatschappij een hoge servicegraad heeft.
Bij de prijsvechters is dat maar de vraag natuurlijk.

Ik heb een keer een Air France vlucht gemist, en kreeg zonder een cent extra te hoeven te betalen een alternatief aangeboden.
pi_21726592
Hangt ervan af waar en hoe je geboekt hebt, ik heb het zelf al een paar keer gehad dat ik een vlucht gemist had bij KLM, BA en VLM en ik werd zonder problemen op een andere vlucht gezet (dit waren wel tickets betaald door m'n werk)
  vrijdag 3 september 2004 @ 13:51:14 #8
94688 EagleJ
United will stand!
pi_21726642
Ik heb een keer met Northwest Airlines een vlucht gemist, toen werd ik ook zonder extra kosten omgeboekt zodat ik nog de zelfde dag naar huis kon vliegen. Een neef van mij heeft een keer een vlucht van Continental AIrlines gemist, hij werd toen zonder extra kosten omgeboekt naar een vlucht op de volgende dag (hij had pech, want het was de laatste vlucht van de dag die hij had gemist).

Bij easyJet/Ryanair e.a. is het: jammer maar helaas, voor een bepaald bedrag kunnen we u morgen/overmogen o.i.d. laten gaan, anders tot ziens.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  vrijdag 3 september 2004 @ 14:01:13 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_21726853
Dat ligt helemaal aan de soort van ticket die je koopt en de maatschappij. Je kan volledig flexibele tickets kopen, deels flexibel of helemaal niet flexibel.

Hoe meer flexibel, hoe meer je ticket kost over het algemeen.

Dus als je zeker weten gaat kan je het beste een niet flexibele ticket kopen en als je de vlucht als een soort van optie wil houden kan je het beste een flexibele ticket kopen.

Daarnaast ligt het er ook aan hoe flexibel de maatschappij is. Ik ben al eens 30 min voor een transatlantische vlucht toch nog ingecheckt. (moest 2-3 uur vantevoren inchecken) Ze wilden mij al op een andere vlucht plaatsen, zonder daar voor te laten betalen, maar dat was een dag later.. Met veel uitleg en een zielig gezicht hebben ze me met m'n bagage naar het vliegtuig laten rennen!

Meestal als je een Westerse niet-budget-airline vliegt, kan je als je te laat komt stand-by naar de volgende vlucht, zelfs met een niet-flexibele ticket. Maar de airline hoeft dit niet te doen.

Heb nog een stapeltje ongebruikte tickets liggen die ik niet meer kan gebruiken. Een aantal daarvan zijn een helft van een retour die ik niet nodig had, omdat retourtjes goedkoper zijn/waren dan een enkeltje.
reset
pi_21726856
Als je door eigen schuld te laat komt (slechte planning oid) dan heb je pech. Mis je je vlucht doordat je voorgaande vlucht (aanlsuitend) te laat was wordt alternatief vervoer geregeld.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_21731242
Dat geld ben je gewoon kwijt en als je wilt mag je een nieuw kaartje kopen. Moet je maar zorgen dat je op tijd bent.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21732147
Hangt van veel dingen af. Als je een tussenstop maakt en je mist je aansluiting dan kan de maatschappij je in principe ook op een andere vlucht zetten. Ik vloog ooit een keer met wat mensen via New York naar Albuquerque en omdat de douane faciliteiten extreem lang duurde konden een paar mensen hun aansluiting niet halen. Ik nog net wel gelukkig (deur werd 5 minuten langer opengelaten omdat ze wisten dat ik een complete terminal moest overbruggen om nog bij het vliegtuig te komen. Die andere mensen waren pas 3 kwartier later door de douane heen en mistten dus hun vlucht. Ze werden in een taxi gezet en naar La Guardia gereden om daar met een andere maatschappij verder te vliegen naar de eindbestemming.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 3 september 2004 @ 18:54:59 #13
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21732223
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 13:27 schreef k_man het volgende:

Ik hoorde pas geleden namelijk dat de KLM en veel andere maatschappijen te maken hebben met veel 'no-shows'. Vooral veel zakenmannen die business class vliegen schijnen bij meerdere maatschappijen een vlucht te boeken. Als ze eerste vertrekkende niet halen nemen ze wel een volgende. En een no-show schijnt hun niks te kosten: een niet gebruikt ticket wordt niet in rekening gebracht. Maar goed, dat is bij de business class.

Hoe gaat zoiets normaal gesproken?
Bedoel je de flex-tickets? Zoals de term al doet vermoeden ben je dan volledig flexibel; is handig voor bijvoorbeeld 1 dags-tripjes voor een meet waarvan je niet weet hoe lang hij gaat duren. Kun je een paar vluchten eerder of later nemen, of een andere dag.

Buiten dat, als je je vliegtuig mist wordt je meestal wel doorgeschoven naar een andere maatschappij; had een keer een KLM vlucht gemist werd ik gewoon overgeboekt op een BA vlucht.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_21763467
Over het algemeen geldt het volgende:
Voor dezelfde tickets, bestaan verschillende prijzen. De allergoedkoopste prijs is ook vaak de allerminste service. Je moet op die vlucht vliegen. Maar je hebt ook andere tarieven, waarbij je veel flexibeler bent. Je betaald meer, maar dan kun je bijvoorbeeld je vluchtdatum veranderen. Business class passagiers hebben over het algemeen inderdaad de mogelijkheid om een vlucht te "missen" Ze worden dan omgeboekt op een andere vlucht. Maar daar hebben ze uiteindelijk wel al voor betaald..

Toch kun je soms met het laagste tarief toch omgeboekt worden op een later vlucht. Maar dat ligt helemaal aan de service van de maatschappij. Een charter naar de spaanse zon zal dat niet zo snel doen. Net zo min als bijvoorbeeld ryan air. Anders wordt het als je een tussentop hebt en die niet haalt door een vertraagde vlucht. Dan moeten ze je wel omboeken op een latere vlucht.. Al zijn daar ook een heleboel voorwaarden aan. Een vlucht met Easyjet naar london en dan met BA verder zal niet zo makkelijk vergoed worden door easyjet als je de BA mist..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21764278
Ik ben ook liever te vroeg dan te laat. Beetje in de bar hangen nog of een beetje shoppen. Niets mis mee.
All good things must come to an end...
pi_21765631
Over een overstap: dat ligt eraan of het een overstap van dezelfde maatschappij is of een partner. Ik heb 1 keer met BMI mijn vlucht niet gehaald omdat haar partner (United) een stipheidsaktie van haar piloten had. Ik had een overstap op Londen en kwam vanuit een United vlucht uit Chicago. Ondanks dat het me eigen schuld niet was werd dit toch (door BMI) gezien als het missen van een vlucht. Hierdoor kreeg ik slechts een standby ticket ipv een echt alternatief.
pi_21765727
quote:
Op zondag 5 september 2004 14:51 schreef DRA het volgende:
Over een overstap: dat ligt eraan of het een overstap van dezelfde maatschappij is of een partner. Ik heb 1 keer met BMI mijn vlucht niet gehaald omdat haar partner (United) een stipheidsaktie van haar piloten had. Ik had een overstap op Londen en kwam vanuit een United vlucht uit Chicago. Ondanks dat het me eigen schuld niet was werd dit toch (door BMI) gezien als het missen van een vlucht. Hierdoor kreeg ik slechts een standby ticket ipv een echt alternatief.
En, ben je toen terug gegaan naar united?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21766347
quote:
Op zondag 5 september 2004 14:56 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En, ben je toen terug gegaan naar united?
Nou ja het ergste was nog hetvolgende. Ik was halverwege de vlucht van United gaan vragen of ik mijn vlucht nog zou halen. Geen punt zei de stewardesse, want volgens hen zat de helft van het vliegtuig London-Amsterdam vol met het vliegtuig waar ik nu in zat. Ze hadden al gebeld en het vliegtuig zou wachten. Er bleek echter op hetzelfde tijdstip dat er zowel een United als een BMI vlucht ging. Beide hadden een United nummer alleen die vlucht van BMI had dus kennelijk ook nog een BMI nummer. Ik kon dus aan mijn ticket niet zien dat ik eigenlijk met BMI vloog in plaats van United (ik had gewoon via United geboekt - waarschijnlijk zal er wel ergens hebben gestaan dat ik met BMI vloog). Enfin, toen ik in London aankwam werd er aan de mensen met een doorvlucht naar Amsterdam gevraagd of ze even apart wilden staan. Na dat gedaan te hebben werden we naar de gate gebracht van het vliegtuig. Alleen werden een paar mensen (waaronder ik dus) ertussen uit gehaald omdat we dus een ander UA nummer hadden. Op zich zat de andere vlucht niet vol maar ik mocht er dus niet in en moest me eerst maar even melden bij de balie van United (die is altijd makkelijk te vinden want dat is altijd de balie met de langste rij). Daar werd mij verteld dat ze me op de eerstvolgende vlucht naar Amsterdam zouden plaatsen. Die bleek echter wel pas over 24 uur te zijn.

Op zich heb je dan geen poot om op te staan want zij geven je al het best mogelijke alternatief onder hun eigen vlag. Dat dit echter niet zo'n goed alternatief is, is alleen maar balen.
pi_21766429
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 18:54 schreef static het volgende:

[..]

Bedoel je de flex-tickets? Zoals de term al doet vermoeden ben je dan volledig flexibel; is handig voor bijvoorbeeld 1 dags-tripjes voor een meet waarvan je niet weet hoe lang hij gaat duren. Kun je een paar vluchten eerder of later nemen, of een andere dag.

Buiten dat, als je je vliegtuig mist wordt je meestal wel doorgeschoven naar een andere maatschappij; had een keer een KLM vlucht gemist werd ik gewoon overgeboekt op een BA vlucht.
Deze tickets zijn iha bijna net zo duur als business class tickets maar als je op het tijdstip van oorspronkelijke vertrek komt opdagen vlieg je dus gewoon ``economy class.'' Binnen Europa ben je volgens mij meestal voordeliger uit indien je gewoon boekt op het moment dat je op het vliegveld komt.
pi_21767272
Ik heb zelf 1 keer een vlucht van Easyjet niet gehaald in Charleroi. Was jammer maar helaas voor ons. We konden wel een vlucht later mee maar dat ging dan heel veel geld kosten en het was ook op de reservelijst. Vrij kansloos dus met 4 man.
pi_21767603
quote:
Op zondag 5 september 2004 16:24 schreef GDSY het volgende:
Ik heb zelf 1 keer een vlucht van Easyjet niet gehaald in Charleroi. Was jammer maar helaas voor ons. We konden wel een vlucht later mee maar dat ging dan heel veel geld kosten en het was ook op de reservelijst. Vrij kansloos dus met 4 man.
Heel erg zuur.
All good things must come to an end...
pi_21768830
Ja was inderdaad zuur toen. Even goed gebaald. Daarna zijn we naar Brussel gereden om te vragen of daar nog vluchten gingen naar Engeland (de uiteindelijke bestemming was Newcaste) maar er gingen er een paar en die waren heel duur. Toen zijn we maar met de auto gegaan. 4 vluchten voor niks betaald (Charleroi - Londen, Londen - Newcastle, Newcastle - Londen, Londen - Charleroi). Maar het was voor een groot deel onze fout door een slechte planning, en in Luik reden we ook nog een keer verkeerd omdat het daar heel slecht aangegeven was.
  zondag 5 september 2004 @ 21:16:28 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21772805
ligt dus aan je ticket, het ene(dure) ticket kun je omboeken, het andere(goekope) niet.... staat meestal ook op het ticket vermeld of het refundable , of rescheduable oid is


maar ik ben zelf meestal ook wel op tijd hoor.. ik heb nooit zin in gestress.. vermaak me overal wel.. liever rustig aan en te vroeg dan dat je de hele tijd in de stress zit of je je vlucht nog wel haalt...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 5 september 2004 @ 21:26:37 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21773067
Ik heb een keer met één reis twee keer het vliegtuig gemist. De eerste keer op de heenweg op Heathrow, waar we moesten overstappen richting New York. Het vliegtuig bleef om een of andere reden erg lang stilstaan met gesloten deuren. Toen we eenmaal mochten uitstappen hielp zelfs een flinke sprint niet meer om de vlucht te halen. We werden een vliegtuig later geboekt. Op de terugweg gebeurde precies hetzelfde. Gekke is dat het personeel van British Airways helemaal niet hun best deed om ons naar de gate te begeleiden, we hadden beide vluchten met gemak kunnen halen als we niet behandeld werden zoals de rest van de reizigers (dus overal in de rij staan). Dit alles was kostenloos, maar daarmee zijn de verloren wachturen en de stress van het hollen natuurlijk niet goedgemaakt.
  zondag 5 september 2004 @ 21:31:21 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21773182
nog een kleine bijkomende reden om op tijd te zijn; je kan je plaats uitzoeken, statistisch i de kans op overleven net achter de vleugel (dus daar wil ik het liefst zitten) het grootst, bovendien kan je dan een plek met de meeste beenruimte vragen..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')