abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31346203
*O* Het centrale topic voor al je ervaringen met vliegmaatschappijen. Deel 3! *O*
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Geef het volgende even aan:
- Maatschappij?
- Traject?
- Vertraging?
- Vriendelijk personeel?
- Lekker eten?
- Entertainment?
- Algehele indruk?

Vorige delen:
Reeks Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen

[ Bericht 12% gewijzigd door UIO_AMS op 05-10-2017 10:10:14 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31346222
Laatste vraag uit het vorige deeltje:
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:17 schreef hilliebillie het volgende:
Aanstaande zondag vlieg ik vanaf Brussel naar Luxor met TNT airways, nu heb ik nog nooit van deze luchtvaartmaatschappij gehoord.
Heeft iemand ervaringen met deze maatschappij die die met mij zou willen delen, ik ben namelijk benieuwd wat ik kan verwachten, of het een beetje goed is en of er eten is aan boord
pi_31346378
TNT Airways is best relaxed...gewoon in de doos gaan zitten die bij het ticket zat.

Niet vergeten eerst de postzegels op de doos te plakken!
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:23:37 #4
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31351760
Iemand ervaring met Air Berlin? Ik moet binnenkort naar Berlijn, en normaal zou ik kiezen met KLM, maar hoorde dat ze ook aan inbegrepen boordservice doen???
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:31:51 #5
21210 Paladin82
In Black and White
pi_31356695
ik vlieg vanaf 11 november met Lufthanse naar mexico, heb al wat positieve ervaringen over deze maatschappij gelezen, maar vroeg me af hoe zit het met de beenruimte? is die een beetje ok, ben namelijk voornamelijk transavia gewend en dat is echt te beroerd gewoon.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:14:13 #6
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31362708
@ ozzietukker >> Ja, dat doet Air Berlin! Je krijgt misschien zelfs nog wel lekkerder dingen dan die klamme KLM broodjes . Vlieg zelf in februari met Air Berlin naar Lissabon, weet dus ook niet zo heel veel meer, behalve dat het een relatief 'luxe lowcost' maatschappij is.

@ Paladin82 >> Heb op een blauwe maandag eens met Lufthansa binnen Europa gevlogen, en dat vond ik erg goed! Vriendelijke stewards (op 4 vluchten slechts 1 (!!!!!!) sterwardess gezien ) en best een aardig broodje. En beenruimte te over! Ik zat in ieder geval een stuk beter dan bij Transavia. Plus, de stoelen zijn van leer
pi_31362775
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:14 schreef Douwe het volgende:
@ ozzietukker >> Ja, dat doet Air Berlin! Je krijgt misschien zelfs nog wel lekkerder dingen dan die klamme KLM broodjes . Vlieg zelf in februari met Air Berlin naar Lissabon, weet dus ook niet zo heel veel meer, behalve dat het een relatief 'luxe lowcost' maatschappij is.

@ Paladin82 >> Heb op een blauwe maandag eens met Lufthansa binnen Europa gevlogen, en dat vond ik erg goed! Vriendelijke stewards (op 4 vluchten slechts 1 (!!!!!!) sterwardess gezien ) en best een aardig broodje. En beenruimte te over! Ik zat in ieder geval een stuk beter dan bij Transavia. Plus, de stoelen zijn van leer
Jij ging toch in november naar lissabon?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:20:38 #8
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31362888
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:31 schreef Paladin82 het volgende:
ik vlieg vanaf 11 november met Lufthanse naar mexico, heb al wat positieve ervaringen over deze maatschappij gelezen, maar vroeg me af hoe zit het met de beenruimte? is die een beetje ok, ben namelijk voornamelijk transavia gewend en dat is echt te beroerd gewoon.
Wil jij niet vloeken in dit topic!

Beetje Transavia zitten vergelijken met Lufthansa!

Serieus, met Transavia zit je inderdaad opgevouwen, maar Lufthansa is de KLM van Duitsland en dan nog een slag beter! Meer beenruimte dan KLM, en zeker op lange afstandsvluchten (naar Mexico). Ik zou ze graag willen gebruiken, ware het niet dat door de luchthavenbelastingen tegenwoordig het bijna niet meer te doen is... en je beter wel rechtstreeks kan vliegen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:14:09 #9
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31364211
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:16 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Jij ging toch in november naar lissabon?
* Douwe recheckt zijn boeking

Nee, echt februari, hoor
pi_31365466
In november als vanouds weer met KLM.

Iemand ervaring met die maatschappij? Is het beter dan Transavia?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31377442
niemand ervaring met TNT airways,
dat is jammer, ik had graag geweten wat me te wachten stond.
maar dan zal ik dat wel posten in dit forum wanneer ik terug kom, weet de volgende wel wat um te wachten staat
pi_31382715
- Maatschappij?
South African Airways

- Traject?
Heen: Heathrow-Kaapstad (LHR-CPT)
Terug: Victoria Falls (Zimbabwe) - Johannesburg - Heathrow (VFA-JNB-LHR)
Heb geen flauw idee wat de vlucht gekost heeft, was een georganiseerde rondreis.
Van en naar Londen vlogen we met BMI (British Midlands) een nette budget maatschappij, verder niet zoveel over te melden.

- Vertraging?
Hier en daar een kwartiertje, niet noemenswaardig (zeker niet als je eenmaal aan het Afrikaanse tempo gewend bent).

- Vriendelijk personeel?
Erg vriendelijk. Wat mij opviel is dat er in verhouding veel mannen in de cabine werken. Meer dan bij andere maatschappijen waarmee ik heb gevlogen (BMI, Lufthansa, British Airways).

- Lekker eten?
Eten was redelijk tot goed. Voor drinken kwamen ze vaak langs, werd goed verzorgd.

- Entertainment?
Naar Kaapstad en vanuit Johannesburg (747-400) inflight entertainment, ieder eigen schermpje met keuze uit verschillende films, documentaires, muziek, spelletjes en natuurlijk de "waar-ben-ik-nu-kaart". (Al deed de kaart het op de terugweg niet, dat was wel jammer)
Op de vlucht uit Victoria Falls naar Johannesburg geen entertainment, maar dat was ook maar 1,5 uur.

- Algehele indruk?
Nette maatschappij, wel erg weinig ruimte op de lange vluchten. Smalle stoelen en weinig ruimte voor de benen. Op de vlucht uit Victoria Falls zaten we in een splinternieuwe Airbus (319 als ik me niet vergis), daar waren de stoelen een stuk beter.
Ik vond het gebrek aan ruimte (ben zelf niet de smalste (mt44) en vriend is redelijk lang) wel echt balen, zeker op een vlucht van 11,5 uur. Met een smallere kont en kortere benen is het verder een prima maatschappij.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_31383216
Iemand ervaring met Emirates?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:44:12 #14
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_31384515
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:51 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand ervaring met Emirates?
Ja, ikke!
Maatschappij?
Emirates dus!
Traject?
Dusseldorf-Dubai-Singapore-Brisbane en omgekeerd.
Vertraging?
Van Dubai terug naar Dusseldorf. We werden met een bus vervoerd naar het vliegtuig, maar eerst moesten we in de bus wachten. 40 graden buiten, een dikke trui aan in de bus omdat het in het vliegtuig altijd koud is en een half uur in een bus staan deed het niet echt. Vervolgens hebben we minstens 2 uur staan wachten totdat we eindelijk wegmochten. Toch niet erg vertraagd aangekomen.
Vriendelijk personeel?
Ja, erg vriendelijk. Stewardessen vanover de hele wereld, ze spraken veel talen en altijd een vriendelijke lach.
Lekker eten?
Geen idee. Ik heb ontzettende last van luchtziekte, dus dit was weer zo'n geval van 24 uur niet eten. Op een gegeven moment kreeg ik wel een pilletje van de stewardess, dit knockte me out voor de hele vlucht Dubai Singapore, heerlijk! Op de terugweg, toen ik eindelijk honger kreeg, kreeg ik wat yoghurt uit de eerste klasse van een heel erg aardige stewardess. Ze waren allemaal erg bezorgd om me. Medepassagiers hadden erg lekker gegeten. Geen varkensvlees ivm Islam, maar verder goed verzorgde maaltijden.
Entertainment?
In flight entertainment. In verband met luchtziekte niet echt van genoten, vooral geslapen, maar volgens medepassagiers erg leuke. NIeuwe films, interactieve spelletjes etc.
Algehele indruk
Ik zou er zeker vaker mee vliegen. Culture verschil vond ik erg leuk om te zien, eerste alle filmpjes en alle teksten van de piloten in het Arabisch, dan pas in het Engels, stewardessen met hoofddoekjes om op het vliegveld, ookal zijn ze overduidelijk west europees etc.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:44:32 #15
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_31385932
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:32 schreef hilliebillie het volgende:
niemand ervaring met TNT airways,
dat is jammer, ik had graag geweten wat me te wachten stond.
maar dan zal ik dat wel posten in dit forum wanneer ik terug kom, weet de volgende wel wat um te wachten staat
* denkt dat hilliebillie gewoon per postzak naar Sinterklaas in Spanje gebracht wordt, en voor ons na 5 december een prima recensie kan schrijven over de modernisatie die de lieve sint de afgelopen tijd doorgevoerd heeft.....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_31416406
Sinds de laatste keer dat ik hier postte, ergens in de zomer, heb ik nog een retourtje met Corendon (ams-istanbul), retourtje Ryan Air (lon-tampere), enkeltje GermanWings (koln-helsinki) en enkeltje Easyjet (edinburgh-london).

Ik moet zeggen dat ze voor budget airways allemaal wel OK waren. Ryan air is nog steeds de krapste qua beenruimte heb ik het gevoel. GermanWings vond ik erg goed, de snacks waren goedkoop vergeleken met de anderen en ook de stoelen zaten heerlijk ruim. Bij Easyjet was ook alles goed, was het niet dat ik van edinburgh naar london vloog en dat ik er daarna achterkwam (bij de doune voor de vlucht met ryan air) dat ik een zakmes in mijn jaszak had. Vreemd dat je daar in de UK notabene zo makkelijk het vliegtuig mee binnen komt
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:04:58 #17
128232 socks
Da's Kip Tandoori
pi_31432659
- Maatschappij?
Royal Brunei
- Traject?
Amsterdam-Dubai-Bangkok-Bandar Seri Begawan
- Vertraging?
In Bangkok een half uur, verder niet.
- Vriendelijk personeel?
Heel erg vriendelijk, spraken goed Engels en de stewardessen waren erg mooi, prachtige kleding.
- Lekker eten?
Ja, en erg veel. Ze kwamen ook vaak langs met drinken.
- Entertainment?
Films op een groot scherm midden in het vliegtuig, waar soms wel wat storing op was.
- Algehele indruk?
Zeer goed

Maatschappij?
Air India
- Traject?
Frankfurt-Mumbai-Delhi
- Vertraging?
7,5 uur in Frankfurt en eerst zouden we rechtstreekt naar Delhi vliegen maar op het laatste moment besloot Air India om langs Mumbai te vliegen. Erg vervelend, zeker omdat we al zo'n vertraging hadden.
- Vriendelijk personeel?
Ja, dat wel. Spraken redelijk goed Engels.
- Lekker eten?
Niet echt, Indiaas. En ook nog erg klef.
- Entertainment?
Indiase film op groot scherm. Zo zoet dat het glazuur van je tanden sprong.
- Algehele indruk?
Redelijk. Net voldoende.
pi_31483716
Maatschappij?
Austrian Airlines
Traject?
Amsterdam Schiphol - Wien Schwechat en weer terug
Prijs incl tax?
225 euro
Vliegtuig?
Heen: Airbus A319 OE-LDA volledig vol ook, bussiness klas halfvol
Terug: Airbus A320 OE-LBP bussiness class vrijwel leeg, de rest vol
Vertraging?
Bij vertrek 10 minuten later vertrokken, 10 minuten vroeger aankomen. Terug 5 minuten vroeger vertrokken en 25 vroeger aangekomen.
Bagage in Wenen was er al bij aankomst in de bagagehal, op Schiphol 15 minuten moeten wachten.
Vriendelijk personeel?
Ja zeker FA's van alle verschillende leeftijden
comfort?
Op de heenreis zonder te vragen een plaats bij de nooduitgang gekregen (9f) op de terugweg een normale stoel die ook zeer ruim was. (opvallend dat Austrian 24 passagiers minder dan concurrende airlines in hetzelfde toestel stopt)
Lekker eten?
Gratis thee en koffie en een lekker koekje. De mensen naast mij waren erg blij met hun sandwich van 5 euro.
Entertainment?
Weer eens een nieuwe variant van de safety video. Voor de rest het bekende 'just for laughs' en vluchtinfo op kleine schermpjes die uit het plafond klappen.
Ook een gratis krant (Volkskrant of Telegraaf en ruime keuze uit Suitse en Oostenrijkse kranten) en een inflight-magazine.
Nog iets over de vliegvelden?
Schiphol zoals bekend efficient en snel, wel weer even moeten wachten op baggage. Wien Schwechat heeft nog geen centrale beveiliging, dus pas bij de gate wordt je handbagage gecheckt. Opvallend was dat boardingcard niet in combinatie met paspoort werd gecontroleerd, waardoor het mogelijk zou zijn geweest om iemand anders te laten vliegen
Algehele indruk
Absolute aanrader.

Mijn collega's vlogen overigens met verschillende andere vluchten van KLM en hadden allemaal veel minder goede ervaringen met als dieptepunt weer eens een kapot toestel dat tegen beter weten in wel geboard werd en toen na twee uur pas vervangen was...
pi_31483760
quote:
Vriendelijk personeel?
Ja zeker FA's van alle verschillende leeftijden
Ook jonge meiden?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31483819
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 10:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ook jonge meiden?

In hele 'leuke' rode pakjes (inclusief rode kousen, rode schoenen en rode hoedjes)

Op de heenweg een pursor van ca. 40, en FA's van ca 20, 30 en 50 die in de cabin rouleerden. Op de terugweg alleen pursor van ca 40 en FA van ca 30 gezien.
pi_31483896
Da's beter dan de KLM. Daar heb je alleen zwaar opgemaakte troela's van 40 die er nog enigzins toonbaar uitzien omdat de boel door een plastisch chirurg is rechtgetrokken.
pi_31483934
Is het wel zo eerlijk om de catering aan te rekenen aan de luchtvaartmaatschappij ? Meestal komt het eten bij een cateraar vandaan, m.a.w. als je KLM vanaf Bangkok neemt bijvoorbeeld, komt het eten bij een Bangkokese cateraar vandaan. Is het dan eerlijk om te zeggen dat KLM zuigt omdat het eten niet lekker is ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31483963
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is het wel zo eerlijk om de catering aan te rekenen aan de luchtvaartmaatschappij ? Meestal komt het eten bij een cateraar vandaan, m.a.w. als je KLM vanaf Bangkok neemt bijvoorbeeld, komt het eten bij een Bangkokese cateraar vandaan. Is het dan eerlijk om te zeggen dat KLM zuigt omdat het eten niet lekker is ?
De maatschappij is toch eindverantwoordelijke. Een bedrijf heeft bijvoorbeeld ook de mogelijkheid een cateraar uit de bedrijfskantine te schoppen als er geen goed product wordt geleverd.

Een sandwich van 5 euro vind ik trouwens wel belachelijk. In andere continenten krijg je gewoon een gratis sandwich, ook bij vluchten van 'n uurtje.
pi_31484291
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 07:23 schreef ozzietukker het volgende:
Iemand ervaring met Air Berlin? Ik moet binnenkort naar Berlijn, en normaal zou ik kiezen met KLM, maar hoorde dat ze ook aan inbegrepen boordservice doen???
air berlin is prima, incl snack inderdaad.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_31484306
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:31 schreef Paladin82 het volgende:
www.seatguru.com
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')