quote:
Tenerife South is heul geen TRS.
# MaatschappijAir Dolomiti
# TrajectTriëst - Frankfurt (TRS - FRA)
# VertragingJa, een klein uur. Het vliegtuig arriveerde al veel te laat op de luchthaven van Triëst, waardoor we ook veel te laat vertrokken. Ik had ook niet de indruk dat men echt moeite deed om sneller te keren. Dus tegen de tijd dat het vliegtuig stilstond op de luchthaven van Frankfurt, begon het boarden van mijn aansluitende vlucht naar Schiphol. Eerst moest de trap nog tegen het vliegtuig aangezet worden, daarna stonden we nog een tijd te wachten op een oudere dame die ondersteuning nodig had om van boord te komen. Daarna reed de bus ons in sukkelgang naar de B-terminal, van waaruit ik toen kon beginnen aan een anderhalve kilometer sprint met bagage naar het uiteinde van de A-terminal. De zes trappen die ik bij de B-terminal af moest en bij de A-terminal omhoog waren ook erg handig.
# Vriendelijk personeelIn orde, niets bijzonders te melden.
# EtenEr werd aan iedereen een flesje water en een koekje uitgereikt.
# EntertainmentHet uitzicht vanuit een vliegtuig vind ik voor een korte vlucht prima entertainment.

Mocht je daar minder behoefte aan hebben, raad ik je aan een boek mee te nemen.
# Algehele indrukDe vlucht was prima, maar is wel bijna altijd vertraagd op deze route. De beenruimte was in orde, zelfs voor iemand langer dan 1,90 m. En ik ben ook wel te spreken over de 2-2 opstelling van de stoelen. Dat maakt het makkelijker om plaats te nemen en je stoel te verlaten.
# Eventueel informatie over de luchthavensTrieste Airport ligt ondanks de naam niet heel dicht in de buurt van Triëst, maar biedt wel prima treinverbindingen vanaf een eigen station dat via een luchtbrug met de terminal is verbonden. De trein naar Triëst doet er een klein half uur over en in ongeveer anderhalf uur sta je in Venetië. Een van de treinen die er stoppen is de ETR 700, de hogesnelheidstrein die wij nog kennen van het Fyra debacle. Mocht je er komende zomer heen willen, hoef je vanuit Nederland geen overstap meer te doen, want Transavia gaat rechtstreekse vluchten aanbieden vanaf/naar Rotterdam.
Frankfurt is beslist geen aanrader voor een krappe transfer. Het zou toch echt makkelijker moeten zijn om van de B- naar de A-terminal te komen. En uiteindelijk heb ik bijna de hele A-terminal gezien. Mijn oorspronkelijke vlucht zou vertrekken van gate A-62 (bijna aan het eind van de ene vleugel van de A-terminal), mijn omgeboekte vlucht van A-18 (centrum van de terminal), maar dat werd uiteindelijk toch A-34 (bijna aan het eind van de andere vleugel van de terminal).
[ Bericht 0% gewijzigd door lyolyrc op 22-10-2024 08:39:43 (taalfoutje) ]