abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 oktober 2024 @ 09:42:40 #126
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215328761
# Maatschappij: Transavia
# Traject: EIN-TFS(Tenerife South/Reina Sofia) - TFS - EIN
# Vertraging: men zei heen vanwege tegenwind, maar dat zal hooguit 10 a 20 minuten zijn geweest.
# Vriendelijk personeel: bij het binnengaan van het toestel. Verder komen ze alleen voor de verkoop en ik heb niks gekocht.
# Eten: alleen koop en ik heb beide vluchten niets gekocht.
# Entertainment: het Transavia-boekje :P vandaar mijn eigen boek en e-reader mee.
# Algehele indruk: het valt me altijd wel mee hoeveel beenruimte je hebt in een Transavia toestel. Het tot nu krapste toestel ooit was een TUI-toestel. Bij Transavia kan ik mijn benen wel kwijt.
Om onduidelijke redenen mochten we bij de heenvlucht er niet achteruit uit, in Eindhoven wel. Dat scheelde, want we zaten achterin het toestel. Heen en terug een jengelkind gehad, dan zijn luchtdruk regulerende oordoopjes wel heel fijn, want die dempen het geluid meteen.
# Eventueel informatie over de luchthavens: ik had alweer een tijdje niet gevlogen via het vliegveld in mijn eigen stadje. De parkeergarage is verbeterd, het plein voor het vliegveld en de horeca is beter geworden. Je zit iets beter, maar ik vond het nog steeds proppen in de hal bij gates 1, 2 en 3. Je bent wel lekker snel bij je toestel en ook na het landen is je bagage weer heel snel terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 22-10-2024 08:02:45 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215330925
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Nia op 21-10-2024 14:32:09 ]
pi_215336455
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2024 09:42 schreef SEMTEX het volgende:
# Maatschappij: Transavia
# Traject: EIN-TRS(Tenerife South/Reina Sofia) - TRS - EIN
Tenerife South is heul geen TRS. :N :{w

# Maatschappij
Air Dolomiti

# Traject
Triëst - Frankfurt (TRS - FRA)

# Vertraging
Ja, een klein uur. Het vliegtuig arriveerde al veel te laat op de luchthaven van Triëst, waardoor we ook veel te laat vertrokken. Ik had ook niet de indruk dat men echt moeite deed om sneller te keren. Dus tegen de tijd dat het vliegtuig stilstond op de luchthaven van Frankfurt, begon het boarden van mijn aansluitende vlucht naar Schiphol. Eerst moest de trap nog tegen het vliegtuig aangezet worden, daarna stonden we nog een tijd te wachten op een oudere dame die ondersteuning nodig had om van boord te komen. Daarna reed de bus ons in sukkelgang naar de B-terminal, van waaruit ik toen kon beginnen aan een anderhalve kilometer sprint met bagage naar het uiteinde van de A-terminal. De zes trappen die ik bij de B-terminal af moest en bij de A-terminal omhoog waren ook erg handig. :N

# Vriendelijk personeel
In orde, niets bijzonders te melden.

# Eten
Er werd aan iedereen een flesje water en een koekje uitgereikt.

# Entertainment
Het uitzicht vanuit een vliegtuig vind ik voor een korte vlucht prima entertainment. :) Mocht je daar minder behoefte aan hebben, raad ik je aan een boek mee te nemen.

# Algehele indruk
De vlucht was prima, maar is wel bijna altijd vertraagd op deze route. De beenruimte was in orde, zelfs voor iemand langer dan 1,90 m. En ik ben ook wel te spreken over de 2-2 opstelling van de stoelen. Dat maakt het makkelijker om plaats te nemen en je stoel te verlaten.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Trieste Airport ligt ondanks de naam niet heel dicht in de buurt van Triëst, maar biedt wel prima treinverbindingen vanaf een eigen station dat via een luchtbrug met de terminal is verbonden. De trein naar Triëst doet er een klein half uur over en in ongeveer anderhalf uur sta je in Venetië. Een van de treinen die er stoppen is de ETR 700, de hogesnelheidstrein die wij nog kennen van het Fyra debacle. Mocht je er komende zomer heen willen, hoef je vanuit Nederland geen overstap meer te doen, want Transavia gaat rechtstreekse vluchten aanbieden vanaf/naar Rotterdam.

Frankfurt is beslist geen aanrader voor een krappe transfer. Het zou toch echt makkelijker moeten zijn om van de B- naar de A-terminal te komen. En uiteindelijk heb ik bijna de hele A-terminal gezien. Mijn oorspronkelijke vlucht zou vertrekken van gate A-62 (bijna aan het eind van de ene vleugel van de A-terminal), mijn omgeboekte vlucht van A-18 (centrum van de terminal), maar dat werd uiteindelijk toch A-34 (bijna aan het eind van de andere vleugel van de terminal). :')

[ Bericht 0% gewijzigd door lyolyrc op 22-10-2024 08:39:43 (taalfoutje) ]
pi_215336810
Frankfurt is idd wel echt een afgrijselijk vliegveld.

Weinig voorzieningen buiten het centrale winkelplein, vanuit daar kun je kilometers lopen naar de uiteinden zonder echt wat te vinden.

En de verbindingen :')

Geen fijn vliegveld, zeker niet.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:03:03 #130
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215337864
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:33 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Tenerife South is heul geen TRS. :N :{w

TFS idd,gewijzigd.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:03:30 #131
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215337869
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:31 schreef bianconeri het volgende:
Frankfurt is idd wel echt een afgrijselijk vliegveld.

Weinig voorzieningen buiten het centrale winkelplein, vanuit daar kun je kilometers lopen naar de uiteinden zonder echt wat te vinden.

En de verbindingen :')

Geen fijn vliegveld, zeker niet.
Meerdere gates met dezelfde namen ook, wtf :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215338087
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 08:03 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
TFS idd,gewijzigd.
Ik zou niet hebben geweten dat het niet klopte, maar vanwege mijn vlucht vanaf Triëst viel het me nu op. De drieletterige IATA-codes zijn overigens niet uniek.
pi_215748024
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:31 schreef bianconeri het volgende:
Frankfurt is idd wel echt een afgrijselijk vliegveld.

Weinig voorzieningen buiten het centrale winkelplein, vanuit daar kun je kilometers lopen naar de uiteinden zonder echt wat te vinden.

En de verbindingen :')

Geen fijn vliegveld, zeker niet.
En dan die lounges... zie de goede maar eens te vinden. Laatste keer waren ze de lounge aan het verbouwen en geen alternatief. :{

Je bent wel snel van de parkeerplaats bij de gate. Ook tijdens de drukke periode toen op Schiphol mensen buiten stonden te wachten.
pi_216603874
# Maatschappij: Turkish Airlines
# Vliegtuig: 737-8
# Traject Tallinn-Istanbul
# Vertraging: 20-30 min, was al beetje vertraagd en iets meer door de-icing
# Vriendelijk personeel: Gewoon normaal
# Eten: Ja. Toen ze bij ons waren echter maar 1 keuze, een veggie pasta. Best prima.
# Entertainment: Aanwezig en ruime keus.
# Algehele indruk: Goed, maar niet bijzonder
# Eventueel informatie over de luchthavens:

Tallinn kleine maar gewoon fijne luchthaven. Ruim en licht. Prima winkeltjes en eet/drinkgelegenheden.

Istanbul veel en veel groter natuurlijk. Prachtige terminal echt. Heel hoog waardoor het gewoon heel fijn aanvoelt.
Eten en drinken is wel schrikbarend duur, dat is echt niet normaal.
18 euro voor bier. 15 euro voor een paar stukjes patat en kip.
25 euro voor een burger makkelijk.
Knettergek daar.

# Maatschappij: Turkish Airlines
# Vliegtuig: 787
# Traject: Istanbul-Malé
# Vertraging: Geen
# Vriendelijk personeel: Gewoon
# Eten: Ja. Weer de pasta, maar nu ook een kip gerecht. En elke keer ook een warm broodje. Met zoete hapje erbij, maar die vonden we steeds smerig.
# Entertainment: Goed en uitgebreid
# Algehele indruk: Prima, maar niet bijzonder
# Eventueel informatie over de luchthavens:

Istanbul al gehad, Malé doe ik zo.
pi_216603893
# Maatschappij: Maldivian
# Vliegtuig: ATR-72
# Traject: Malé-Gan
# Vertraging: Geen
# Vriendelijk personeel: Slechts 2, maar kleine vlucht dus konden heel behulpzaam zijn.
# Eten: Water (ook nodig), wat chocola en noten.
# Entertainment: Nee
# Algehele indruk: Mooie vlucht
# Eventueel informatie over de luchthavens:

Malé: Het lijkt er op dat ze een nieuwe terminal bouwen en dat is ook echt heel hard nodig. Wat een afschuwelijk vliegveld (/terminal) is dat zeg. Wel leuk om zo veel watervliegtuigen te zien.
Douana ging voor ons als EU citizens heel snel, maar dat is ook het enige positieve. Het is daar echt zo bedrukkend. En direct buiten beveiligde zone is het heel krap en zo bomvol vertegenwoordigers van alle resorts. Het zou er wel leuk uit zien anders, maar ja.

Vanuit ons resort mochten we ook de lounge in, die in de domestic terminal zit. Al gek dat je al je bagage af moet geven, want alles is gericht op service daar. Maar goed.
De lounge zelf is uit de jaren 50. Hutje mutje op elkaar volgepropt. Weinig airco.

Je resort begeleider haalt de hele bende op om in te checken en zorgt dat alles mee komt. En hij/zij samen met de lounge crew haalt je op voor het moment van boarden. Niet eerder.

De domestic terminal is piepklein. 4 gates dat wel, maar op een ruimte van 20 bij 10 ofzo.

Nee, Malé airport verdient geen prijs.

Gan international airport.
Nou ja international. Het boerendorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom heeft een sport en UV vliegveldje dat nog groter is.
Maar hč. De bagage ruimte wordt direct afgesloten zodra de bagage weg is. De terminal eigenlijk ook. Er is letterlijk niets.
Ook hier resort vertegenwoordiger en met speedboats ga je verder.
  zondag 9 februari 2025 @ 20:20:44 #136
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_216612279
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 06:55 schreef bianconeri het volgende:

Ook hier resort vertegenwoordiger en met speedboats ga je verder.
En dan? 2 weken in of voor je bungalow zitten en naar de visjes onder je gaan zitten staren? Ik ken het alleen van foto's hoor en voor geen gaut krijg je me daarheen
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_216615948
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
En dan? 2 weken in of voor je bungalow zitten en naar de visjes onder je gaan zitten staren? Ik ken het alleen van foto's hoor en voor geen gaut krijg je me daarheen
Verslag komt nog.
Maar dit is wel een meer relaxende trip dan ik normaal onderneem idd.

En snorkelen bij het koraal inderdaad. Veel zwemmen, zonnen, lekker eten.
Excursies met natuur.
pi_216689712
Inmiddels weer terug.
Zonder uitgebreide verslagen wat toevoegingen op de heenweg:

Gan international airport naar Malé was nu niet met de ATR maar een Dash 8-300.
Vliegveld was echt 10x niets. Je mocht het gebouw niet eens in voor check in tijd. En onze vlucht was delayed dus nog langer buiten wachten.
Duurde ook nog langer met boarden omdat een schoolklas een excursie had en dus even rondje vliegtuig ging doen en groepsfoto buiten.

Dash 8 ook echt vreselijk vergeleken met de modernere vliegtuigen. Je kopje trilde letterlijk van de houder af. Ik denk dat al mijn organen nu een nieuwe plek hebben.

Malé naar Istanboel met Turkish was nu niet de 787 maar een A330-300.
Ook een achteruitgang vergeleken de 787. Interieur leek rechtstreeks uit de jaren 70 te komen. De entertainment systemen werkten heel slecht.
Wel een fijne 2-4-2 opstelling.

Istanboel echt prachtig vliegveld waar we nu wat meer tijd hadden.
Toeristanboel gedaan. En dat is nou zoiets wat Turkish Airlines wel even wat meer maakt dan andere airlines.

Istanboel naar Tallinn gewoon zelfde 737- Max 8. Gewoon prima.
  zondag 16 februari 2025 @ 11:32:31 #139
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216700764
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 06:55 schreef bianconeri het volgende:

Malé: Het lijkt er op dat ze een nieuwe terminal bouwen en dat is ook echt heel hard nodig. Wat een afschuwelijk vliegveld (/terminal) is dat zeg.
Dat deden ze in 2012 al met de vertrekhal, het lijkt wel voor eeuwig in verbouwing :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216707305
Overigens nog wat extra niet eerder geplaatste puntjes:

Wij waren verbaasd over de vele controle punten, in de Malediven (Male dan) en ook in Turkije.
Beveiliging, check in, beveiliging, douane.
Normaal is het even 1x doen en kan je al je spullen opbergen en nu was het steeds owh, nog een keer?
Zal dan wel de laatste zijn, owh nee toch niet. Nog een keer. 10x de koffer uitpakken (ivm laptop).

quote:
2s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat deden ze in 2012 al met de vertrekhal, het lijkt wel voor eeuwig in verbouwing :P
Owh, dat biedt dan heel weinig hoop haha.
Hoewel de buitenkant wel klaar leek. Maar ja.
pi_216720999
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 06:43 schreef bianconeri het volgende:
# Maatschappij: Turkish Airlines
# Vliegtuig: 737-8
# Traject Tallinn-Istanbul
# Vertraging: 20-30 min, was al beetje vertraagd en iets meer door de-icing
# Vriendelijk personeel: Gewoon normaal
# Eten: Ja. Toen ze bij ons waren echter maar 1 keuze, een veggie pasta. Best prima.
# Entertainment: Aanwezig en ruime keus.
# Algehele indruk: Goed, maar niet bijzonder
# Eventueel informatie over de luchthavens:

Tallinn kleine maar gewoon fijne luchthaven. Ruim en licht. Prima winkeltjes en eet/drinkgelegenheden.

Istanbul veel en veel groter natuurlijk. Prachtige terminal echt. Heel hoog waardoor het gewoon heel fijn aanvoelt.
Eten en drinken is wel schrikbarend duur, dat is echt niet normaal.
18 euro voor bier. 15 euro voor een paar stukjes patat en kip.
25 euro voor een burger makkelijk.
Knettergek daar.

Haha, ik heb deze route afgelopen juni gevlogen. IPB-en, dus soms moet je een rare route nemen om weer thuis te komen, ik had helaas deze pech om vanuit Talinn, via Istanbul naar Amsterdam te reizen. Was op zich sowieso een onderneming die hele reis:

Eindhoven naar Athene en Athene naar Yerevan (beide business class met Aegean)
Yerevan naar Riga, Riga naar Talinn (beide economy bij Baltic air)
Talinn naar Istanbul, Istanbul naar Amsterdam (beide economy bij Turkish Airlines)

Broodje döner met friet en een beker citroen limonade .... 41 euro :') .. Wel een prachtig vliegveld en onmetelijk groot.
pi_216724045
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 17:12 schreef BolleMannetje het volgende:

[..]
Haha, ik heb deze route afgelopen juni gevlogen. IPB-en, dus soms moet je een rare route nemen om weer thuis te komen,
Voor mij was dit een hele logische route om in Malé te komen haha. Zelf ook uitgezocht natuurlijk.

quote:
Broodje döner met friet en een beker citroen limonade .... 41 euro :') .. Wel een prachtig vliegveld en onmetelijk groot.
Ja, echt absurd. Wij waren echt geschokt van de prijzen.
pi_216749407
quote:
Ja, echt absurd. Wij waren echt geschokt van de prijzen.
Ik wist de koers van de Lire totaal niet. Ik dacht eerst dat er een fout was gemaakt. Ik weet dat het op het vliegveld normaalgesproken wat duurder is,, prima, die keuze maak ik zelf om iets te eten, maar dat het zo extreem zou zijn? Te bizar.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:24:05 #144
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_216749470
Gelukkig heeft Turkish prima lounges.
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:41:51 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_216768321
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:24 schreef Bezsen het volgende:
Gelukkig heeft Turkish prima lounges.
Maar als gewone economy passagier kan je daar niet in, en de IGA lounge is ook niet goedkoop.

Maar het eten en drinken is op Istanbul Airport inderdaad belachelijk duur, dat heeft totaal niets meer te maken met de prijzen in de stad zelf.
Mijn geluk is dat ik altijd (gratis) in een lounge kan, maar anders zijn de prijzen een reden om juist niets te kopen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')