quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:17 schreef hilliebillie het volgende:
Aanstaande zondag vlieg ik vanaf Brussel naar Luxor met TNT airways, nu heb ik nog nooit van deze luchtvaartmaatschappij gehoord.
Heeft iemand ervaringen met deze maatschappij die die met mij zou willen delen, ik ben namelijk benieuwd wat ik kan verwachten, of het een beetje goed is en of er eten is aan boord
Jij ging toch in november naar lissabon?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:14 schreef Douwe het volgende:
@ ozzietukker >> Ja, dat doet Air Berlin! Je krijgt misschien zelfs nog wel lekkerder dingen dan die klamme KLM broodjes. Vlieg zelf in februari met Air Berlin naar Lissabon, weet dus ook niet zo heel veel meer, behalve dat het een relatief 'luxe lowcost' maatschappij is.
@ Paladin82 >> Heb op een blauwe maandag eens met Lufthansa binnen Europa gevlogen, en dat vond ik erg goed! Vriendelijke stewards (op 4 vluchten slechts 1 (!!!!!!) sterwardess gezien![]()
) en best een aardig broodje. En beenruimte te over! Ik zat in ieder geval een stuk beter dan bij Transavia. Plus, de stoelen zijn van leer
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:31 schreef Paladin82 het volgende:
ik vlieg vanaf 11 november met Lufthanse naar mexico, heb al wat positieve ervaringen over deze maatschappij gelezen, maar vroeg me af hoe zit het met de beenruimte? is die een beetje ok, ben namelijk voornamelijk transavia gewend en dat is echt te beroerd gewoon.
* Douwe recheckt zijn boekingquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jij ging toch in november naar lissabon?
Ja, ikke!quote:
* denkt dat hilliebillie gewoon per postzak naar Sinterklaas in Spanje gebracht wordt, en voor ons na 5 december een prima recensie kan schrijven over de modernisatie die de lieve sint de afgelopen tijd doorgevoerd heeft.....quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:32 schreef hilliebillie het volgende:
niemand ervaring met TNT airways,
dat is jammer, ik had graag geweten wat me te wachten stond.
maar dan zal ik dat wel posten in dit forum wanneer ik terug kom, weet de volgende wel wat um te wachten staat
Ook jonge meiden?quote:Vriendelijk personeel?
Ja zeker FA's van alle verschillende leeftijden
quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ook jonge meiden?
De maatschappij is toch eindverantwoordelijke. Een bedrijf heeft bijvoorbeeld ook de mogelijkheid een cateraar uit de bedrijfskantine te schoppen als er geen goed product wordt geleverd.quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is het wel zo eerlijk om de catering aan te rekenen aan de luchtvaartmaatschappij ? Meestal komt het eten bij een cateraar vandaan, m.a.w. als je KLM vanaf Bangkok neemt bijvoorbeeld, komt het eten bij een Bangkokese cateraar vandaan. Is het dan eerlijk om te zeggen dat KLM zuigt omdat het eten niet lekker is ?
air berlin is prima, incl snack inderdaad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:23 schreef ozzietukker het volgende:
Iemand ervaring met Air Berlin? Ik moet binnenkort naar Berlijn, en normaal zou ik kiezen met KLM, maar hoorde dat ze ook aan inbegrepen boordservice doen???
www.seatguru.comquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:31 schreef Paladin82 het volgende:
ik vlieg vanaf 11 november met Lufthanse naar mexico, heb al wat positieve ervaringen over deze maatschappij gelezen, maar vroeg me af hoe zit het met de beenruimte? is die een beetje ok, ben namelijk voornamelijk transavia gewend en dat is echt te beroerd gewoon.
Superquote:
Ik was zeer tevreden toen ik met Austrian Airlines van Amsterdam naar Bangkok vloog 1,5 jaar geleden.. wat me wel opviel dat je in principe moest betalen voor consumpties aan boord op het Europese traject.... (Hoewel ik wel een flesje water gratis en een niet te identificeren sandwich kreeg).quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
![]()
In hele 'leuke' rode pakjes (inclusief rode kousen, rode schoenen en rode hoedjes)![]()
Op de heenweg een pursor van ca. 40, en FA's van ca 20, 30 en 50 die in de cabin rouleerden. Op de terugweg alleen pursor van ca 40 en FA van ca 30 gezien.
Ja zie [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2quote:
Dat heeft er mee te maken dat er geen bagage van een passagier aan boord mag zijn zonder die passagier. Misschien heeft ie er wel een bom in verstopt. Werkt echter alleen als het geen zelfmoordmissie is natuurlijk. Of het is een drugskoerier, kan ook.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:05 schreef Nuna het volgende:
...
Ja, ongeveer 2 uur.Het is alweer een tijdje geleden.. Kwam omdat een passagier nog moest instappen. Was echt veel te laat. Uiteindelijk besloot die toch maar niet meer mee te vliegen, dus alle koffers moesten er weer uit. En toen de koffers er weer uit waren, moesten ze er weer in
![]()
Vriendelijk personeel?
Tja, echt raar dat we niet gewoon konden vliegen. Had die passagier maar op tijd moeten zijn. Verder niet echt veel van gemerkt.
Terug reis hetzelfdequote:Op woensdag 9 november 2005 07:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[/b]
- Maatschappij?
Ons eigen KLM !
- Traject?
Amsterdam -> Manila
- Vertraging?
Negatieve vertraging, m.a.w. een half uur te vroeg.
- Vriendelijk personeel?
UItermate vriendelijk personeel, zoals altijd bij vliegtuigmaatschappijen.
- Lekker eten?
Avondeten was wel lekker. Het onbijt niet zo. Ik bedoel dat ei achtig met kaas geval wat je er altijd bij krijgt.
- Entertainment?
Hoop films, iedereen zijn eigen schermpje. Lekker uitgebreid de documentaire Una Momento Dado over Johan Cruijff in Barcelona, en daarna een prachtdocumentaire over Ramses Shaffy gekeken.
- Algehele indruk?
Netjes en efficient.
- Bijzonderheden
Geen.
Cathay Pacific is een van de weinige (er zijn nog 3 andere) die van 'Skytrax' een 5 star rating krijgt. Skytrax bundelt consumentenervaring van over de hele wereld, en geeft awards aan de beste airlines.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:30 schreef Sas22 het volgende:
Even een snel vraagje.
Heeft iemand ervaringen (zowel goed als slecht) met Cathay Pacific? Ik vlieg in Januari naar Down Under met deze maatschappij, die voor mij volledig onbekend is.
Alvast bedankt
Gracias!quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:06 schreef Douwe het volgende:
[..]
Cathay Pacific is een van de weinige (er zijn nog 3 andere) die van 'Skytrax' een 5 star rating krijgt. Skytrax bundelt consumentenervaring van over de hele wereld, en geeft awards aan de beste airlines.
Klik
Die moet je zowiezo niet voeren...quote:Op woensdag 23 november 2005 20:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
zou het een straathond in Lima niet eens te eten geven.
quote:Op donderdag 24 november 2005 14:23 schreef Douwe het volgende:
- Maatschappij?
Air Berlin
- Traject?
Amsterdam - Berlijn - Amsterdam
- Toestel?
Fokker 100
- Vertraging?
5 hele minuten op de terugweg
- Vriendelijk personeel?
Beetje kil, maar wel correct en vriendelijk. En blond
- Comfort?
Véél beenruimte en leren stoelen. Jammer dat ze amper achteruit konden.
- Lekker eten?
Lekker broodje! En goede koffie
- Entertainment?
Uit het raampje kijken was leuk, ja.
- Algehele indruk?
Goed! Niets mis mee. Service op vergelijkbaar niveau met 'gewone' maatschappijen, maar dan alleen spotgoedkoop (ticket heeft me inclusief alles ¤58 gekost)!
Ik vind eigenlijk dat je sowieso bespottelijk veel hebt betaald.quote:Op donderdag 24 november 2005 06:25 schreef rpgodfather het volgende:
-verhaal-
In elk geval is het pure dierenmishandeling om die beesten het KLM-voer te geven.quote:Op donderdag 24 november 2005 01:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Die moet je zowiezo niet voeren...![]()
Afgelopen week was het alweer weer feest.....quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:19 schreef _wie het volgende:
[..]
Ja zie [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2
Ga strax in januari weer naar Dubai en probeer dan ook weer met Emirates Airlines te vliegen
Voor dit ticket is ¤ 580 betaald, omdat er pas 2,5 week vantevoren geboekt is. In februari betaalde ik ¤ 480. KLM (AMS-DXB) is vaak veel duurder, Met Lufhansa zou je ook ongeveer op dezelfde preis kunnen uitkomen (vanaf Dusseldorf). Je kan er alvanaf ¤ 450 er komen,maar dan vaak met overstap,quote:Op vrijdag 9 december 2005 04:16 schreef fernando_redondo het volgende:
Wat betaal je bij de concurrenten ongeveer _wie?
het roken was volgens mij niet helemaal de bedoeling.... en het eten was niet onbeperkt maar het bierquote:Op maandag 12 december 2005 11:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar kun je Santa Barbara boeken, PhatBastard? Roken in het vliegtuig is ideaal, zeker op zo'n lange vlucht. Onbeperkt eten is ook prima natuurlijk.
Polen of Hongarije volgens mij.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:52 schreef jeoren het volgende:
Iemand ervaring met wizzair?
Uit welk land komt dat eigenlijk?
www.wizzair.com
Het is weer tijd om te boeken....nu kan ik kiezen tussen de KLM en EMirates. Heb zeer goede ervaringen met emirates,dua dat is het probleem niet alleen het vliegen van Dusseldorf wel. Reizen naar Dusseldorf kost me ruim 3 uur en naar Schiphol maar 1,5quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:42 schreef _wie het volgende:
[..]
Voor dit ticket is ¤ 580 betaald, omdat er pas 2,5 week vantevoren geboekt is. In februari betaalde ik ¤ 480. KLM (AMS-DXB) is vaak veel duurder, Met Lufhansa zou je ook ongeveer op dezelfde preis kunnen uitkomen (vanaf Dusseldorf). Je kan er alvanaf ¤ 450 er komen,maar dan vaak met overstap,
Ik vind de service van Emirates uitstekend, ze hebben een goede service, goede vliegtuigen Boeing 777-300ER, dus mijn voorkeur gaat uit aar hun. Ik hoorde dat binnenkort er erxtra vlucht gaar komen vanuit Dusseldorf, dus nog meer keus om in Dubai te komen
Heb wel wat ervaring met KLM, maar niet naar Dubai. Heb het altijd prima gevonden, maar ik ben dan ook niet een van de moeilijkste (kon ook niet ik reisde immers erg goedkoop).quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:00 schreef _wie het volgende:
[..]
Het is weer tijd om te boeken....nu kan ik kiezen tussen de KLM en EMirates. Heb zeer goede ervaringen met emirates,dua dat is het probleem niet alleen het vliegen van Dusseldorf wel. Reizen naar Dusseldorf kost me ruim 3 uur en naar Schiphol maar 1,5
Emirates
+ goede service
+ veel entertainement aan boord
+ goede vliegtijden
+ goedkoper
- reistijd naar Dusseldorf 3 uur
KLM
- weinig entertainment aan boord
- op terug weg, geen fijne tijden
- 80 euro duurder
+ reistijd naar Schiphol 1,5 uur
what to do? Iemand KLM ervaring met de vlucht?
Beiden! Virgin Express is redelijk standaard, een beetje de 'Transavia' van België. Alleen dan wat flitsender. Vueling is een hele leuke maatschappij. Vreselijk weinig beenruimte, maar wel gemotiveerd personeel en goedkope versnaperingen aan boord...quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:37 schreef Elefes het volgende:
Iemand toevallig ervaring met Virgin Express en Vueling?
Deze keer voor KLM gekozen, ben benieuwd. Voornaamste reden was de reistijd naar het vliegveld. Ben hopenlijk nu veel sneller thuis. Deze keer dus geen ICE entertainment system en zal ik de terugweg s'nachts vliegen...Mocht het niet bevallen, dan de volgende keer maar weer een stukje verder reizen naar Dusseldorf en dan comfortabel vliegen naar DBXquote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:16 schreef snijder het volgende:
[..]
Heb wel wat ervaring met KLM, maar niet naar Dubai. Heb het altijd prima gevonden, maar ik ben dan ook niet een van de moeilijkste (kon ook niet ik reisde immers erg goedkoop).
Voor de keuze"het is maar of je de 1 1/2 uur reistijd die ¤80 en de Nederlandse stewardessen waard vind.
De keuze is toch eenvoudig te maken?quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:00 schreef _wie het volgende:
[..]
Het is weer tijd om te boeken....nu kan ik kiezen tussen de KLM en EMirates. Heb zeer goede ervaringen met emirates,dua dat is het probleem niet alleen het vliegen van Dusseldorf wel. Reizen naar Dusseldorf kost me ruim 3 uur en naar Schiphol maar 1,5
Emirates
+ goede service
+ veel entertainement aan boord
+ goede vliegtijden
+ goedkoper
- reistijd naar Dusseldorf 3 uur
KLM
- weinig entertainment aan boord
- op terug weg, geen fijne tijden
- 80 euro duurder
+ reistijd naar Schiphol 1,5 uur
what to do? Iemand KLM ervaring met de vlucht?
Een ramp ? Valt echt wel mee hoor. Die shuttlebussen rijden zeer regelmatig en er is altijd plaats ( P3 ). Veel tijd ben toch niet kwijt ? Ik vind eigenlijk wel prima.quote:Het enige dat KLM je te bieden heeft is een kortere reistijd. Zo geweldig ver is Dusseldorf niet en parkeren op Schiphol is een ramp, dus als ik zou moeten kiezen dan zou ik niet voor KLM kiezen.
Oke, tnxquote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:29 schreef Douwe het volgende:
[..]
Beiden! Virgin Express is redelijk standaard, een beetje de 'Transavia' van België. Alleen dan wat flitsender. Vueling is een hele leuke maatschappij. Vreselijk weinig beenruimte, maar wel gemotiveerd personeel en goedkope versnaperingen aan boord...
quote:AMSTERDAM - Een Fokker 70 van de KLM, vlucht 1174 onderweg van Trondheim naar Amsterdam, is zaterdag boven het zuiden van Noorwegen dicht in de buurt gekomen van een Airbus A330 van SAS onderweg van Kopenhagen naar Washington DC. KLM-woordvoerder Bart Koster meldt zondagochtend (8 januari) dat er absoluut geen sprake was van een near crash. Wel bevestigt hij dat er sprake is van een incident dat tot op de bodem zal worden uitgezocht.
Zowel de vluchtverkeersleiding als de TCAS systemen (Traffic Alert & Collision Avoidance System) in de beide toestellen waarschuwden voor een nadering in de lucht, meldt de woordvoerder. De TCAS systemen van beide toestellen dirigeerden de A330 naar een hoger vluchthoogte en de Fokker 70 naar een lagere vluchthoogte .
KLM heeft het incident direct gerapporteerd aan de eigen vliegdienst die in verbinding staat met de inspectie Verkeer en Waterstaat. Ook vanuit de vluchtleiding in Noorwegen wordt een grondig onderzoek ingesteld.
ik ook, maar toch voor KLM gekozen. Laatste keerruim 16 uur gedaan om terugtekomen. Ik hoop nu dat ik 3 uur na landing weer thuis ben ipv 5 uur. Mocht het niet bevallen dan kies ik de volgende keer weer voor Emirates...(hmm kan nog t/m woensdag mijn vlucht wijzigen..)quote:Op zondag 8 januari 2006 10:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik parkeer 'm liever wat dichter bij de luchthaven zelf in plaats van in zo'n shuttlebus te gaan zitten. Ik zie echt weinig voordelen voor KLM ten opzichte van Emirates.
Kennelijk in TRV niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:12 schreef mynick het volgende:
Niemand ervaring? Of kan niemand het na vertellen?:-)
Dank je wel, moet eerlijk zeggen dat ik gewoon voor goedkoop ga. (554 incl. DUS-BKK) en dus buiten de veiligheid geen eisen stel. Volgens mij zit dat bij Aeroflot de laatste jaren wel goed. Mag je toch ook wel vanuit gaan als zo'n maatschappij landingsrechten in Nederland/Duitsland heeft.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Kennelijk in TRV niet.Ik kan je wel helpen aan een engelstalige site, wellicht heb je hier (klik) iets aan.
Ga je naar Bangkok via Moskou vanaf Dusseldorf?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:37 schreef mynick het volgende:
[..]
Dank je wel, moet eerlijk zeggen dat ik gewoon voor goedkoop ga. (554 incl. DUS-BKK) en dus buiten de veiligheid geen eisen stel. Volgens mij zit dat bij Aeroflot de laatste jaren wel goed. Mag je toch ook wel vanuit gaan als zo'n maatschappij landingsrechten in Nederland/Duitsland heeft.
Ja, dat is de route. Prijzen zijn zeker te doen. Zeker als je bedenkt dat hem om Juli gaat (hoogseizoen dus). Kost even wat meer tijd en een treinticket naar Dusseldorf maar scheelt zo wel aardig wat.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:41 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ga je naar Bangkok via Moskou vanaf Dusseldorf?Dat is wel redelijk te doen qua prijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |