abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31346203
*O* Het centrale topic voor al je ervaringen met vliegmaatschappijen. Deel 3! *O*
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Geef het volgende even aan:
- Maatschappij?
- Traject?
- Vertraging?
- Vriendelijk personeel?
- Lekker eten?
- Entertainment?
- Algehele indruk?

Vorige delen:
Reeks Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen

[ Bericht 12% gewijzigd door UIO_AMS op 05-10-2017 10:10:14 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31346222
Laatste vraag uit het vorige deeltje:
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:17 schreef hilliebillie het volgende:
Aanstaande zondag vlieg ik vanaf Brussel naar Luxor met TNT airways, nu heb ik nog nooit van deze luchtvaartmaatschappij gehoord.
Heeft iemand ervaringen met deze maatschappij die die met mij zou willen delen, ik ben namelijk benieuwd wat ik kan verwachten, of het een beetje goed is en of er eten is aan boord
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31346378
TNT Airways is best relaxed...gewoon in de doos gaan zitten die bij het ticket zat.

Niet vergeten eerst de postzegels op de doos te plakken!
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:23:37 #4
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31351760
Iemand ervaring met Air Berlin? Ik moet binnenkort naar Berlijn, en normaal zou ik kiezen met KLM, maar hoorde dat ze ook aan inbegrepen boordservice doen???
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:31:51 #5
21210 Paladin82
In Black and White
pi_31356695
ik vlieg vanaf 11 november met Lufthanse naar mexico, heb al wat positieve ervaringen over deze maatschappij gelezen, maar vroeg me af hoe zit het met de beenruimte? is die een beetje ok, ben namelijk voornamelijk transavia gewend en dat is echt te beroerd gewoon.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:14:13 #6
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31362708
@ ozzietukker >> Ja, dat doet Air Berlin! Je krijgt misschien zelfs nog wel lekkerder dingen dan die klamme KLM broodjes . Vlieg zelf in februari met Air Berlin naar Lissabon, weet dus ook niet zo heel veel meer, behalve dat het een relatief 'luxe lowcost' maatschappij is.

@ Paladin82 >> Heb op een blauwe maandag eens met Lufthansa binnen Europa gevlogen, en dat vond ik erg goed! Vriendelijke stewards (op 4 vluchten slechts 1 (!!!!!!) sterwardess gezien ) en best een aardig broodje. En beenruimte te over! Ik zat in ieder geval een stuk beter dan bij Transavia. Plus, de stoelen zijn van leer
pi_31362775
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:14 schreef Douwe het volgende:
@ ozzietukker >> Ja, dat doet Air Berlin! Je krijgt misschien zelfs nog wel lekkerder dingen dan die klamme KLM broodjes . Vlieg zelf in februari met Air Berlin naar Lissabon, weet dus ook niet zo heel veel meer, behalve dat het een relatief 'luxe lowcost' maatschappij is.

@ Paladin82 >> Heb op een blauwe maandag eens met Lufthansa binnen Europa gevlogen, en dat vond ik erg goed! Vriendelijke stewards (op 4 vluchten slechts 1 (!!!!!!) sterwardess gezien ) en best een aardig broodje. En beenruimte te over! Ik zat in ieder geval een stuk beter dan bij Transavia. Plus, de stoelen zijn van leer
Jij ging toch in november naar lissabon?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:20:38 #8
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31362888
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:31 schreef Paladin82 het volgende:
ik vlieg vanaf 11 november met Lufthanse naar mexico, heb al wat positieve ervaringen over deze maatschappij gelezen, maar vroeg me af hoe zit het met de beenruimte? is die een beetje ok, ben namelijk voornamelijk transavia gewend en dat is echt te beroerd gewoon.
Wil jij niet vloeken in dit topic!

Beetje Transavia zitten vergelijken met Lufthansa!

Serieus, met Transavia zit je inderdaad opgevouwen, maar Lufthansa is de KLM van Duitsland en dan nog een slag beter! Meer beenruimte dan KLM, en zeker op lange afstandsvluchten (naar Mexico). Ik zou ze graag willen gebruiken, ware het niet dat door de luchthavenbelastingen tegenwoordig het bijna niet meer te doen is... en je beter wel rechtstreeks kan vliegen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:14:09 #9
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31364211
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:16 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Jij ging toch in november naar lissabon?
* Douwe recheckt zijn boeking

Nee, echt februari, hoor
pi_31365466
In november als vanouds weer met KLM.

Iemand ervaring met die maatschappij? Is het beter dan Transavia?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31377442
niemand ervaring met TNT airways,
dat is jammer, ik had graag geweten wat me te wachten stond.
maar dan zal ik dat wel posten in dit forum wanneer ik terug kom, weet de volgende wel wat um te wachten staat
pi_31382715
- Maatschappij?
South African Airways

- Traject?
Heen: Heathrow-Kaapstad (LHR-CPT)
Terug: Victoria Falls (Zimbabwe) - Johannesburg - Heathrow (VFA-JNB-LHR)
Heb geen flauw idee wat de vlucht gekost heeft, was een georganiseerde rondreis.
Van en naar Londen vlogen we met BMI (British Midlands) een nette budget maatschappij, verder niet zoveel over te melden.

- Vertraging?
Hier en daar een kwartiertje, niet noemenswaardig (zeker niet als je eenmaal aan het Afrikaanse tempo gewend bent).

- Vriendelijk personeel?
Erg vriendelijk. Wat mij opviel is dat er in verhouding veel mannen in de cabine werken. Meer dan bij andere maatschappijen waarmee ik heb gevlogen (BMI, Lufthansa, British Airways).

- Lekker eten?
Eten was redelijk tot goed. Voor drinken kwamen ze vaak langs, werd goed verzorgd.

- Entertainment?
Naar Kaapstad en vanuit Johannesburg (747-400) inflight entertainment, ieder eigen schermpje met keuze uit verschillende films, documentaires, muziek, spelletjes en natuurlijk de "waar-ben-ik-nu-kaart". (Al deed de kaart het op de terugweg niet, dat was wel jammer)
Op de vlucht uit Victoria Falls naar Johannesburg geen entertainment, maar dat was ook maar 1,5 uur.

- Algehele indruk?
Nette maatschappij, wel erg weinig ruimte op de lange vluchten. Smalle stoelen en weinig ruimte voor de benen. Op de vlucht uit Victoria Falls zaten we in een splinternieuwe Airbus (319 als ik me niet vergis), daar waren de stoelen een stuk beter.
Ik vond het gebrek aan ruimte (ben zelf niet de smalste (mt44) en vriend is redelijk lang) wel echt balen, zeker op een vlucht van 11,5 uur. Met een smallere kont en kortere benen is het verder een prima maatschappij.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_31383216
Iemand ervaring met Emirates?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:44:12 #14
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_31384515
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:51 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand ervaring met Emirates?
Ja, ikke!
Maatschappij?
Emirates dus!
Traject?
Dusseldorf-Dubai-Singapore-Brisbane en omgekeerd.
Vertraging?
Van Dubai terug naar Dusseldorf. We werden met een bus vervoerd naar het vliegtuig, maar eerst moesten we in de bus wachten. 40 graden buiten, een dikke trui aan in de bus omdat het in het vliegtuig altijd koud is en een half uur in een bus staan deed het niet echt. Vervolgens hebben we minstens 2 uur staan wachten totdat we eindelijk wegmochten. Toch niet erg vertraagd aangekomen.
Vriendelijk personeel?
Ja, erg vriendelijk. Stewardessen vanover de hele wereld, ze spraken veel talen en altijd een vriendelijke lach.
Lekker eten?
Geen idee. Ik heb ontzettende last van luchtziekte, dus dit was weer zo'n geval van 24 uur niet eten. Op een gegeven moment kreeg ik wel een pilletje van de stewardess, dit knockte me out voor de hele vlucht Dubai Singapore, heerlijk! Op de terugweg, toen ik eindelijk honger kreeg, kreeg ik wat yoghurt uit de eerste klasse van een heel erg aardige stewardess. Ze waren allemaal erg bezorgd om me. Medepassagiers hadden erg lekker gegeten. Geen varkensvlees ivm Islam, maar verder goed verzorgde maaltijden.
Entertainment?
In flight entertainment. In verband met luchtziekte niet echt van genoten, vooral geslapen, maar volgens medepassagiers erg leuke. NIeuwe films, interactieve spelletjes etc.
Algehele indruk
Ik zou er zeker vaker mee vliegen. Culture verschil vond ik erg leuk om te zien, eerste alle filmpjes en alle teksten van de piloten in het Arabisch, dan pas in het Engels, stewardessen met hoofddoekjes om op het vliegveld, ookal zijn ze overduidelijk west europees etc.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:44:32 #15
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_31385932
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:32 schreef hilliebillie het volgende:
niemand ervaring met TNT airways,
dat is jammer, ik had graag geweten wat me te wachten stond.
maar dan zal ik dat wel posten in dit forum wanneer ik terug kom, weet de volgende wel wat um te wachten staat
* denkt dat hilliebillie gewoon per postzak naar Sinterklaas in Spanje gebracht wordt, en voor ons na 5 december een prima recensie kan schrijven over de modernisatie die de lieve sint de afgelopen tijd doorgevoerd heeft.....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_31416406
Sinds de laatste keer dat ik hier postte, ergens in de zomer, heb ik nog een retourtje met Corendon (ams-istanbul), retourtje Ryan Air (lon-tampere), enkeltje GermanWings (koln-helsinki) en enkeltje Easyjet (edinburgh-london).

Ik moet zeggen dat ze voor budget airways allemaal wel OK waren. Ryan air is nog steeds de krapste qua beenruimte heb ik het gevoel. GermanWings vond ik erg goed, de snacks waren goedkoop vergeleken met de anderen en ook de stoelen zaten heerlijk ruim. Bij Easyjet was ook alles goed, was het niet dat ik van edinburgh naar london vloog en dat ik er daarna achterkwam (bij de doune voor de vlucht met ryan air) dat ik een zakmes in mijn jaszak had. Vreemd dat je daar in de UK notabene zo makkelijk het vliegtuig mee binnen komt
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:04:58 #17
128232 socks
Da's Kip Tandoori
pi_31432659
- Maatschappij?
Royal Brunei
- Traject?
Amsterdam-Dubai-Bangkok-Bandar Seri Begawan
- Vertraging?
In Bangkok een half uur, verder niet.
- Vriendelijk personeel?
Heel erg vriendelijk, spraken goed Engels en de stewardessen waren erg mooi, prachtige kleding.
- Lekker eten?
Ja, en erg veel. Ze kwamen ook vaak langs met drinken.
- Entertainment?
Films op een groot scherm midden in het vliegtuig, waar soms wel wat storing op was.
- Algehele indruk?
Zeer goed

Maatschappij?
Air India
- Traject?
Frankfurt-Mumbai-Delhi
- Vertraging?
7,5 uur in Frankfurt en eerst zouden we rechtstreekt naar Delhi vliegen maar op het laatste moment besloot Air India om langs Mumbai te vliegen. Erg vervelend, zeker omdat we al zo'n vertraging hadden.
- Vriendelijk personeel?
Ja, dat wel. Spraken redelijk goed Engels.
- Lekker eten?
Niet echt, Indiaas. En ook nog erg klef.
- Entertainment?
Indiase film op groot scherm. Zo zoet dat het glazuur van je tanden sprong.
- Algehele indruk?
Redelijk. Net voldoende.
pi_31483716
Maatschappij?
Austrian Airlines
Traject?
Amsterdam Schiphol - Wien Schwechat en weer terug
Prijs incl tax?
225 euro
Vliegtuig?
Heen: Airbus A319 OE-LDA volledig vol ook, bussiness klas halfvol
Terug: Airbus A320 OE-LBP bussiness class vrijwel leeg, de rest vol
Vertraging?
Bij vertrek 10 minuten later vertrokken, 10 minuten vroeger aankomen. Terug 5 minuten vroeger vertrokken en 25 vroeger aangekomen.
Bagage in Wenen was er al bij aankomst in de bagagehal, op Schiphol 15 minuten moeten wachten.
Vriendelijk personeel?
Ja zeker FA's van alle verschillende leeftijden
comfort?
Op de heenreis zonder te vragen een plaats bij de nooduitgang gekregen (9f) op de terugweg een normale stoel die ook zeer ruim was. (opvallend dat Austrian 24 passagiers minder dan concurrende airlines in hetzelfde toestel stopt)
Lekker eten?
Gratis thee en koffie en een lekker koekje. De mensen naast mij waren erg blij met hun sandwich van 5 euro.
Entertainment?
Weer eens een nieuwe variant van de safety video. Voor de rest het bekende 'just for laughs' en vluchtinfo op kleine schermpjes die uit het plafond klappen.
Ook een gratis krant (Volkskrant of Telegraaf en ruime keuze uit Suitse en Oostenrijkse kranten) en een inflight-magazine.
Nog iets over de vliegvelden?
Schiphol zoals bekend efficient en snel, wel weer even moeten wachten op baggage. Wien Schwechat heeft nog geen centrale beveiliging, dus pas bij de gate wordt je handbagage gecheckt. Opvallend was dat boardingcard niet in combinatie met paspoort werd gecontroleerd, waardoor het mogelijk zou zijn geweest om iemand anders te laten vliegen
Algehele indruk
Absolute aanrader.

Mijn collega's vlogen overigens met verschillende andere vluchten van KLM en hadden allemaal veel minder goede ervaringen met als dieptepunt weer eens een kapot toestel dat tegen beter weten in wel geboard werd en toen na twee uur pas vervangen was...
pi_31483760
quote:
Vriendelijk personeel?
Ja zeker FA's van alle verschillende leeftijden
Ook jonge meiden?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31483819
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 10:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ook jonge meiden?


In hele 'leuke' rode pakjes (inclusief rode kousen, rode schoenen en rode hoedjes)

Op de heenweg een pursor van ca. 40, en FA's van ca 20, 30 en 50 die in de cabin rouleerden. Op de terugweg alleen pursor van ca 40 en FA van ca 30 gezien.
pi_31483896
Da's beter dan de KLM. Daar heb je alleen zwaar opgemaakte troela's van 40 die er nog enigzins toonbaar uitzien omdat de boel door een plastisch chirurg is rechtgetrokken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31483934
Is het wel zo eerlijk om de catering aan te rekenen aan de luchtvaartmaatschappij ? Meestal komt het eten bij een cateraar vandaan, m.a.w. als je KLM vanaf Bangkok neemt bijvoorbeeld, komt het eten bij een Bangkokese cateraar vandaan. Is het dan eerlijk om te zeggen dat KLM zuigt omdat het eten niet lekker is ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31483963
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is het wel zo eerlijk om de catering aan te rekenen aan de luchtvaartmaatschappij ? Meestal komt het eten bij een cateraar vandaan, m.a.w. als je KLM vanaf Bangkok neemt bijvoorbeeld, komt het eten bij een Bangkokese cateraar vandaan. Is het dan eerlijk om te zeggen dat KLM zuigt omdat het eten niet lekker is ?
De maatschappij is toch eindverantwoordelijke. Een bedrijf heeft bijvoorbeeld ook de mogelijkheid een cateraar uit de bedrijfskantine te schoppen als er geen goed product wordt geleverd.

Een sandwich van 5 euro vind ik trouwens wel belachelijk. In andere continenten krijg je gewoon een gratis sandwich, ook bij vluchten van 'n uurtje.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31484291
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 07:23 schreef ozzietukker het volgende:
Iemand ervaring met Air Berlin? Ik moet binnenkort naar Berlijn, en normaal zou ik kiezen met KLM, maar hoorde dat ze ook aan inbegrepen boordservice doen???
air berlin is prima, incl snack inderdaad.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_31484306
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:31 schreef Paladin82 het volgende:
ik vlieg vanaf 11 november met Lufthanse naar mexico, heb al wat positieve ervaringen over deze maatschappij gelezen, maar vroeg me af hoe zit het met de beenruimte? is die een beetje ok, ben namelijk voornamelijk transavia gewend en dat is echt te beroerd gewoon.
www.seatguru.com
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_31484321
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:51 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand ervaring met Emirates?
Super
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:00:06 #27
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31485105
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 10:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



In hele 'leuke' rode pakjes (inclusief rode kousen, rode schoenen en rode hoedjes)

Op de heenweg een pursor van ca. 40, en FA's van ca 20, 30 en 50 die in de cabin rouleerden. Op de terugweg alleen pursor van ca 40 en FA van ca 30 gezien.
Ik was zeer tevreden toen ik met Austrian Airlines van Amsterdam naar Bangkok vloog 1,5 jaar geleden.. wat me wel opviel dat je in principe moest betalen voor consumpties aan boord op het Europese traject.... (Hoewel ik wel een flesje water gratis en een niet te identificeren sandwich kreeg).

Ik zou zou weer vliegen met Austrian (en Lauda Air) ware het niet dat nu de airport tax BELACHELIJK hoog geworden is
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31486323
Maatschappij?
SpanAir.
Traject?
Van Mallorca naar Munster.
Vertraging?
Ja, ongeveer 2 uur. Het is alweer een tijdje geleden.. Kwam omdat een passagier nog moest instappen. Was echt veel te laat. Uiteindelijk besloot die toch maar niet meer mee te vliegen, dus alle koffers moesten er weer uit. En toen de koffers er weer uit waren, moesten ze er weer in
Vriendelijk personeel?
Tja, echt raar dat we niet gewoon konden vliegen. Had die passagier maar op tijd moeten zijn. Verder niet echt veel van gemerkt.
Lekker eten?
Een klef broodje met een cakeje. Dat was het enige dat me nog een beetje beviel.
Entertainment?
De tv kon in niet zien. Dus nee, geen entertainment. Behalve het vluchtplan dat ik 6x doorheb genomen. Heb wel begrepen dat ze donald duck en mr. Bean draaiden.
Algehele indruk?
Slecht. We zaten in het vliegtuig te wachten op die passagier. De airco kon blijkbaar nog niet aan, dus zaten we met z'n allen daar in die hitte. Verder erg veel turbulentie, slechte landing en langs de muren droop een soort condens naar beneden. Op een gegeven moment dacht ik dat we naar beneden zouden stortten.
  zondag 16 oktober 2005 @ 13:14:57 #29
38433 snijder
snijderdotcom
pi_31486477
- Maatschappij?
Air Canada
- Traject?
Amsterdam-Toronto-Vancouver-Toronto-Amsterdam, intercontinentaal in de economy +
- Vertraging?
Heenweg op Amsterdam ruim een uur, in Toronto nog eens 2 uur. Terug geen klachten.
- Vriendelijk personeel?
Niet onaardig, op de terugweg zowaar een Nederlands sprekende stewardess.
- Lekker eten?
Niets speciaals
- Entertainment?
Films op een groot scherm, niets bijzonders
- Algehele indruk?
Niet slecht. Op de terugweg had ik 5 uur overstaptijd en mocht ik in Toronto in de lounge vertoeven vanwege het economy + ticket
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:19:03 #30
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_31497816
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:51 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand ervaring met Emirates?
Ja zie [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2

Ga strax in januari weer naar Dubai en probeer dan ook weer met Emirates Airlines te vliegen
pi_31499106
Beetje maar niet helemaal off-topic:

www.airlinequality.com

interessante site.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:53:48 #32
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31507217
- Maatschappij?
China Airlines
- Traject?
Amsterdam-Bangkok (Taipei) & retour
- Vertraging?
Geen.
- Vriendelijk personeel?
Niets bijzonders, gewoon de bekende glimlach. Geen klachten, al leken ze op de terugweg wat gehaast.
- Lekker eten?
Redelijk, met de keuze uit vis of vlees, zowel bij ontbijt als diner. Met drie plakken fruit (Ananas, meloen en meloen. Nootjes. Op de heenweg kwam men wel veel vaker langs met drinken en kregen we zelfs een bak noodlesoep tussendoor.
- Entertainment?
Heen twee films en nieuws op een scherm tegen het keukentje aan. Ik weet niet eens meer precies wleke films, we zaten te ver naar achteren om het goed te kunnen volgen, met dank aan de incontinte bejaarden een paar rijen voor ons die dus telkens in beeld stonden.
Terug het vlaggenschip van de maatschappij, met LCD schermpjes in de stoel voor je en een afstandsbediening met de keuze uit iets van 16 films, waaronder Dark Water & Batman Begins. Héérlijk. Verder kun je daar ook zelf je radiozneder keizen en zelfs (simpele) spelletjes spelen. Ook bellen naar een willekeurige andere stoel in het vliegtuig.
- Algehele indruk?
Voldoende beenruimte, personeel blijft bezig en komt direct als ze geroepen worden. Schoon vliegtuig, gratis koptelefoontjes en op de heenreis zelfs pantoffels.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_31511460
- Maatschappij?
Northwest

- Traject?
Amsterdam - Boston

- Vertraging?
Nee, maar ik zat op deze vlucht omdat mijn Air France vlucht naar Parijs was geannulleerd zodat ik mijn Delta vlucht naar Boston zou missen.

- Vriendelijk personeel?
Ja, typisch Amerikaans. Alhoewel de mannelijke steward (die ik ervan verdacht air marshall te zijn) naar verhouding een beetje een botterik was.

- Lekker eten?
Mwah, ik had iets dat naar kip smaakte. En ik ben niet zo'n Pepsi fan.

- Entertainment?
Zelfs in economy heeft iedereen zijn eigen LCD-scherm in de stoel voor je waarop je wanneer je maar wil films kan kijken en simpele games kan spelen. Erg goed en een reden voor mij om Northwest te vliegen.

- Algehele indruk?
Fijne maatschappij. Ik vlieg graag vaker met ze.

______________________________________________________________


- Maatschappij?
Delta

- Traject?
Washington - Atlanta - Amsterdam

- Vertraging?
Ja, 10 minuten doordat twee knikkerbekken de gate op Atlanta niet konden vinden.

- Vriendelijk personeel?
Ja, bijzonder vriendelijk. En itt Northwest waren de dames onder de 40 en leuk om naar te kijken.

- Lekker eten?
Erg smakelijk. Vooral de Oreo brownie was heel erg lekker.

- Entertainment?
Twee films en een best of TV programma op monitors in het gangpad. Beetje een tegenvaller vergeleken met Northwest.

- Algehele indruk?
Prima maatschappij.
  maandag 17 oktober 2005 @ 17:13:12 #34
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31513919
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 13:05 schreef Nuna het volgende:
...
Ja, ongeveer 2 uur. Het is alweer een tijdje geleden.. Kwam omdat een passagier nog moest instappen. Was echt veel te laat. Uiteindelijk besloot die toch maar niet meer mee te vliegen, dus alle koffers moesten er weer uit. En toen de koffers er weer uit waren, moesten ze er weer in
Vriendelijk personeel?
Tja, echt raar dat we niet gewoon konden vliegen. Had die passagier maar op tijd moeten zijn. Verder niet echt veel van gemerkt.
Dat heeft er mee te maken dat er geen bagage van een passagier aan boord mag zijn zonder die passagier. Misschien heeft ie er wel een bom in verstopt. Werkt echter alleen als het geen zelfmoordmissie is natuurlijk. Of het is een drugskoerier, kan ook.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_31516863
- Maatschappij?
Royal Air Maroc

- Traject?
Amsterdam - Casablanca en vice versa

- Vertraging?
De heenweg een half uurtje

- Vriendelijk personeel?
Zakelijk vriendelijk, niet geweldig

- Lekker eten?
Eten was ok. Heb wel eens beter eten gehad tijdens een vlucht, maar was zeker niet slecht.

- Entertainment?
Nauwelijks. Een soort zwart-wit film die me deed denken aan de dikke en de dunne, en wat bloopers. Verder alleen maar de route die steeds in 3 talen herhaald werd.

- Algehele indruk?
Correcte onderneming. Niet meer en niet minder. Het was een redelijk oud vliegtuig (boeing 737-400) maar hij vloog prima. De landing was beide keren uiterst smooth (gelukkig, want ik heb het niet zo op landingen). Ik ben gelukkig niet zo lang (1.70), dus voor mij was er geen probleem mbt beenruimte. Maar als je lange benen hebt, zit je wel een beetje opgevouwen.
pi_31664238
- Maatschappij?
TNT airways
- Traject?
Brussel - Luxor en terug
- Vertraging?
enkele minuutjes, dus niet noemenswaardig. Alleen vervelend dat we op de terugweg via hurgada vlogen en daar het vliegtuig uit moesten. dat maakte de reis toch anderhalf uur langer op de terugweg anderhalf uur langer duurde..
- Vriendelijk personeel?
ja
- Lekker eten?
niets op aan te merken, maar niet speciaal. Alleen laat eten op de terugweg (om 7 uur ontbijt gehad op de boot en om 3 uur kregen we pas eten) iedereen had na de stop in Hurgada al behoorlijke honger (was op het vliegveld ook niet meer te koop dan wat chips in het gedeelte waar we moesten wachten)
op de heenweg kregen we 3 of 4 keer drinken en een keer koffie of thee + evt bijvullen (5 1/2 uur) en op de terugweg 2 keer (7 uur) en een keer koffie of thee
- Entertainment?
helemaal geen, het was goed dat ik veel leesvoer bij me had en leuk gezelschap
- Algehele indruk?
De beenruimte was goed. Zelf ben ik niet echt groot maar mijn vriend had ook voldoende ruimte voor zijn benen (het hield niet over maar was ook niet te krap) (het was een Boing 737)
de vlucht verliep goed. een paar keer turbulentie gehad (waarvan 1 keer op het korte stuk tussen luxor en hurgade, dus we vlogen laag en dan zie je de heuvels steeds dichterbij komen met die turbulentie)
Het landen ging ook goed, bijna niets van gevoeld.
Voor mijn gevoel was het een goede vlucht voor een chartervlucht. geen luxe maar ook geen belangrijke te kort komingen

zou zo weer vliegen met TNT airways (een korte vlucht dan, bij een langere vlucht verwacht ik toch wel entertainment.
pi_31672494
- Maatschappij?
KLM
- Traject?
Amsterdam - CAPE TOWN & retour
- Vertraging?
Nee, alleen bij terug komst op schiphol 40 min op het platform moeten wachten tot er een plekje aan de gate was, desondanks geen vertraging want we hadden wind mee op de terug weg...
- Vriendelijk personeel?
ja
- Lekker eten?
Was wel ok, voor een vliegtuig maaltijd was het goed weg te krijgen. Drinken en snacks waren er voldoende...
- Entertainment?
Eigen TV scherm dus kon zelf kiezen wat ik wilde zien, ruim aanbod dus dat zat wel goed... Jammer alleen dat op het moment dat degene voor me zijn stoel naar achter deed ik geen moer meer kon zien doordat je de schermpjes niet ver genoeg omhoog kon kantelen en ik te lang (1,90m) ben om ver naar beneden te zakken. Er werd me na 20 minuten een andere plaats aangeboden waar niemand voor me zat dus toen was dat probleem over.
- Algehele indruk?
Goed, vooral het feit dat ze verplaatsen naar een betere zitplaats omdat ik niks kon zien op die dom gemaakte schermpjes vond ik een pluspunt. Verder was er redelijke been ruimte en was het personeel vriendelijk. En dat maakt zo'n 12 uur durende vlucht net wat aangenamer...
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:22:55 #38
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_31789956
- Maatschappij?
Lufthansa

- Traject?
London City - Duesseldof

- Vertraging?
nee

- Vriendelijk personeel?
ja

- Lekker eten?
Broodje met van alles en nog wat en een Warsteiner.
Op de terugweg heb ik geslapen.

- Entertainment?
boek

- Algehele indruk?
prima, maar de economy class van VLM is beter dan business met Lufthansa en zo'n 5x goedkoper.
reset
pi_31802048
- Maatschappij?
Lufthansa

- Traject?
Amsterdam - Frankfurt v.v.

- Vertraging?
Ja, negatieve vertraging. We waren te snel

- Vriendelijk personeel?
Zeker

- Lekker eten?
korte vlucht, dus een broodje. Te doen.

- Entertainment?
geen, korte vlucht.

- Algehele indruk?
zakelijk, efficient, prima. Opvallend: flesjes Warsteiner.


---

Maatschappij?
Air India

- Traject?
Frankfurt - Delhi v.v.

- Vertraging?
Heen een uurtje op de runway gestaan, maar wel op tijd aangekomen

- Vriendelijk personeel?
Yep, wel minder aanwezend dan bijvoorbeeld Aziatische maatschappijen

- Lekker eten?
Ach, 't is eten he. Matige kleffe hap.

- Entertainment?
Schermpjes in de verte.
Als dit ook als entertainment geldt: op de terugreis een brit met vliegangst (althans ik hoop dat 'ie niet zo is in het dagelijks leven), die de hele vlucht luid heeft zitten roepen en krijsen. De film was kennelijk erg leuk, helaas erg vermoeiend, maar wel zo dat slapen er niet bij was. Toen een Indiaas meisje last van luchtziekte kreeg, stond de man wel als eerste paraat met een pilletje. Dus ik houd het maar op vliegangst in plaats van algehele irritantheid.

- Algehele indruk?
Als je al iets van India wil meekrijgen tijdens de vlucht is het een prima maatschappij. Daarom zal ik er echter nooit meer mee vliegen.
Op Schiphol konden we geen boarding card voor het traject Frankfurt - Delhi krijgen, dat moesten we op Frankfurt doen. Goed, drie uur overstaptijd, dus tijd zat. Direct na de landing naar de balie van Air India. Sorry meneer, uw vriendin mag wel mee, maar u heeft geen reservering. Terwijl ik @#%## een tegelijk met mijn vriendin geprint ticket heb. Wat was waarschijnlijk de grap? Mijn reservering was twee keer in het Air India systeem ingevoerd, en dan wordt de reservering gecancelled. Zonder elke vorm van bericht natuurlijk. India kennende vermoed ik dat iemand een gereserveerde plaats moest krijgen, en dat ik dus gewoon van de lijst gekicked ben. Twee uur en drie kwartier met Nederland bellen, smeken, huilen, uitfoeteren, stampvoeten, teneer geslagen voor de balie staan, en ontzettend nadrukkelijk aanwezig zijn, kreeg ik een kwartier voor vertrek een stand by ticket. Ik was inmiddels wel zo opgedraaid als maar kan. No more Air India.

Het toestel zelf had was losse onderdelen aan de bekleding aan de binnenzijde. Er staken wat metalen onderdelen uit aan de rompzijde
Wel krijg je ook bij de heenvlucht een beetje India mee. Als je een enigzins behoorlijke plek hebt, tref je er een Indier op aan, die je een half uur probeert te overtuigen dat die kutplek die hij eigenlijk heeft veel beter voor je is. Ook kun je er donderd op zeggen dat er iemand is, die met veel geweld een veel te grote tas boven je in de bagageruimte probeert te proppen, daarbij het feit dat jouw tas daar al ligt volslagen negerend.

Op de terugreis gewoon plompverloren gevraagd bij het inchecken of ze nog plaatsen met veel beenruimte hadden, en kreeg gewoon een plek bij de noodiuitgang. Ik was zelf verbaasd.

Maar in het vervolg betaal ik wel iets meer voor een non-Air India vlucht. Beter voor m'n hart. Of ik ga echt budget (Aeroflot/Mahan).
pi_31802164
- Maatschappij?
KLM

- Traject?
Amsterdam - New York JFK

- Vertraging?
Nee

- Vriendelijk personeel?
Absoluut

- Lekker eten?
Erg lekker eten zelfs. Maar ik denk dat business class daarmee te maken had.

- Entertainment?
voor het eerst business class vliegen was entertainment genoeg. Maar anders waren er persoonlijke schermpjes met de gebruikelijke afgezaagde films en muzak.

- Algehele indruk?
Was een business class vlucht voor m'n werk. Alles perfect geregeld. Persoonlijk zou ik voor die prijs liever 6 economcy retourtjes gekocht hebben.
Heerlijke ruimte, dat wel. Erg ontspannen wijze van reizen.

------

- Maatschappij?
KLM/Britisch Airways

- Traject?
Amsterdam - Newark
New York JFK - Amsterdam

- Vertraging?
Terug was de KLM vlucht gecancelled vanwege technische problemen. Was drie uur vantevoren op de luchthaven, en voelde de bui al hangen toen ik de rij zag. Ik moet echter zeggen dat het perfect werd opgelost. Overgeboekt op een vlucht van British Airways naar London en dan verder naar Amsterdam. Was weliswaar wat haasten, en ik zou een uurtje later aankomen. Maar gegeven de omstandigheden prima. En leuk (maar niet verwacht): aangezien ik KLM business class reisde -werk- , konden ze me bij BA ook business class zetten. Netjes opgelost dus.

- Vriendelijk personeel?
Zeker, en bij BA buitengewoon

- Lekker eten?
Ja. Bij BA hebben ze trouwens een erg goede werkwijze. Daar eet je bij vertrek vanaf New York JFK in hun lounge op de luchthaven in plaats van in het vliegtuig (ik weet niet of ze iets soortgelijks voor economy hebben). Erg ontspannen, en lekkerder (ook meer keuze)

- Entertainment?
de gebruikelijke individuele schermpjes, maar aangezien het een nachtvlucht na een zware week was, heb ik enkel geslapen.

- Algehele indruk:
Zie vorige vlucht. Wel een beetje stress vanwege het cancellen van de KLM vlucht, overboeken en haasten naar een andere terminal. Maar ja, daar kon niemand wat aan doen, en wed op een prettige manier opgelost.
Hulde, maar als ik prive reis hou ik het absoluut maar bij economy class tickets, vanwege het enorme prijsverschil
Ik sla overigens BA hoger aan dan KLM qua service etc.



  zondag 6 november 2005 @ 11:40:49 #41
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32018967
- Maatschappij?
Easyjet

- Traject?
Amsterdam - London Luton
London - Luton Amsterdam

- Vertraging?
Geen, sterker nog, op Luton 10 minuten te vroeg geland, en op schiphol zelfs 15 minuten

- Vriendelijk personeel?
Vakkundig personeel, wel een bemanningslid welke mijn oma had kunnen zijn, maar wel een leuke persoonlijkheid!

- Lekker eten?
Op de terugweg was ik nog de trotse bezitter van 60p, en toen ik zag dat ik daar een klein blikje Coca Cola van 15cl kon kopen heb ik dat gedaan!

- Entertainment?
Het Easyjet inflight magazine, en met een daadwerkelijke vliegtijd van op de heenweg 40 minuten en op de terugweg 38 minuten heb je niet veel nodig!

- Algehele indruk?
Prima maatschappij, geen poespas, maar daar is de prijs dan ook naar!

- Bijzonderheden
Ik schrijf deze recensie vooral omdat ik ben vertrokken van de nieuwe H-pier van schiphol.
De ingang hiervan is naast de terminal van lounge 3, bij de Mc Donalds, je kunt ongeveer 30 minuten voor vertrek door de security controle heen, opvallend detail was dat bij de normale doorgang van publiek schiphol naar 'achter de douane' ik zo door de scanner heenliep, op weg naar het vliegtuig ging deze echter wel af...
Je kunt overigens ongeveer 30 minuten van te voren de H-pier betreden, tot ongeveer 15 minuten voor vertrek! Let wel er zijn geen wc's op de H-pier, maar wel voldoende in lounge 3, wel zijn er in de wachtruime automaten als je teveel euro's wilt uitgeven voor een flesje water of zakje chips
(Althans ik weet niet of ze al werken, toen ik aankwam was ik de 1 na laatste en kon zo het vliegtuig inlopen, ik heb niet in de wachtruimte verbleven).

Grootste voordeel is dat je dus via trappen aan de voor en achterkant het vliegtuig inkan, tip, zeker als je net als ik pas 10 minuten voor vertrek aankomt, neem de achterste trap, het is achterin altijd rustiger, en je hoeft niet te wachten tot iedereen voor je een plaats heeft gevonden, met Easyjet kan je op veel luchthavens ook achter weer uitstappen, dus je bent er ook zo weer uit
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32107741
[/b]
- Maatschappij?
Ons eigen KLM !

- Traject?
Amsterdam -> Manila

- Vertraging?
Negatieve vertraging, m.a.w. een half uur te vroeg.

- Vriendelijk personeel?
UItermate vriendelijk personeel, zoals altijd bij vliegtuigmaatschappijen.

- Lekker eten?
Avondeten was wel lekker. Het onbijt niet zo. Ik bedoel dat ei achtig met kaas geval wat je er altijd bij krijgt.

- Entertainment?
Hoop films, iedereen zijn eigen schermpje. Lekker uitgebreid de documentaire Una Momento Dado over Johan Cruijff in Barcelona, en daarna een prachtdocumentaire over Ramses Shaffy gekeken.

- Algehele indruk?
Netjes en efficient.

- Bijzonderheden
Geen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_32145179
- Maatschappij?
bmi (British Midlands)
- Traject?
Amsterdam - London Heathrow BD 112 (Airbus 320)
- Vertraging?
Nee, prima op tijd ondanks de WWII bom die toen net gevonden was in een weiland bij een van de banen van Schiphol. Heel Schiphol was de hele dag ernstig ontregeld met enorme vertragingen en gecancelde vluchten dus ik vreesde het ergste maar dat was gelukkig onterecht.
- Vriendelijk personeel?
Weinig van gezien op dat korte stukje.
- Lekker eten?
Er kwam wel een flight attendant langs met een karretje waar je dingen van kon kopen maar geen gebruik van gemaakt.
- Entertainment?
Geen, op zo'n kort stukje is dat ook niet nodig natuurlijk
- Algehele indruk?
Goed

- Maatschappij?
Qantas
- Traject?
QF2/QF163 London Heathrow -- Auckland via Bangkok en Sydney (Boeing 747-438 Longreach/Boeing 767-338ER)
- Vertraging?
Nee, alles prima op tijd.
- Vriendelijk personeel?
Uitstekend. Alles met een glimlach, altijd bereid om extra water te halen en dergelijke.
- Lekker eten?
Had vegetarische maaltijden besteld, goed te eten en prima afwisseling. Diner, supper, ontbijt, lunch, op zo'n lange tocht krijg je diverse maaltijden. Magnum als toetje was niet verkeerd. Ben niet zo gewend aan warm eten als ontbijt, maar niets te klagen. Iets meer afwisseling in de salade mag wel.
- Entertainment?
Individuele schermpjes met films, TVprogramma's, nieuws, de routekaart en games. Filmaanbod matig, War of the Worlds, Herbie Reloaded, The Fantastic Four en zo nog wat.
- Algehele indruk?
Prima in orde

- Maatschappij?
Qantas
- Traject?
Auckland - London Heathrow QF44/QF31 via Sydney en Singapore (Boeing 767-338ER/Boeing 747-438)
- Vertraging?
Er kwam een passagier niet opdagen waardoor alle koffers weer uitgeladen moesten worden. Desondanks een half uur goedgemaakt zodat we te vroeg in London waren. Daar kwamen we op een afgelegen plek aan zodat we met de bus naar de terminal gebracht moesten worden, uiteindelijk nog tien minuten te vroeg.
- Vriendelijk personeel?
Yup, erg vriendelijk en bereidwillig
- Lekker eten?
Wederom vegetarische maaltijden. Uitstekende variatie, wederom diverse maaltijden. Kikkererwten met aubergine-ragout was een onverwachte combinatie maar smaakte prima. Rijst een beetje droog. Mini-Magnum dit keer, blijft lekker. Wederom een warm ontbijt, maar smaakte goed.
- Entertainment?
Zie boven, dit keer gelukkig iets beter aanbod (Charlie and the Chocolate Factory, The Cinderella Man, The Island, Red Eye, Madagascar)
- Algehele indruk?
Prima in orde

- Maatschappij?
British Airways
- Traject?
London Heathrow - Schiphol BA 438 (Airbus 319)
- Vertraging?
Nee, we kwamen zelfs ruim twintig minuten te vroeg aan.
- Vriendelijk personeel?
Ja, niet veel gezien maar in de korte tijd dat ik ze gezien heb waren ze vriendelijk. Gezagvoerder had een moeilijk verstaanbaar accent maar ach, die verhaaltjes zijn toch allemaal hetzelfde.
- Lekker eten?
Koffie en een koekje, maar eigenlijk is dat overbodig op zo'n kort stukje. Uitgebreide excuses dat ze niet meer konden aanbieden. Door problemen met de catering (zo ongeveer iedereen ontslagen, inclusief degenen die het benodigde security clearance level hadden om de vrachtwagens te mogen besturen die de vliegtuigen bevoorraden) konden ze niks anders aan boord krijgen. Er wordt nieuw personeel aangenomen maar het screenen van de achtergronden is een langdurig proces.
- Entertainment?
Geen, maar dat is ook niet nodig op zo'n kort stukje
- Algehele indruk?
Prima
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_32166555
- Maatschappij?
Vueling
- Traject?
Amsterdam - Barcelona (Airbus 320)
Barcelona - Amsterdam
- Vertraging?
Ja, zowel op de heen- als terugreis. Op de heenreis 20 minuten, op de terugreis meer dan een uur.
Op BCN wel info over vertraging, maar slecht te verstaan. duidelijke onrust over het te laat zijn van het vliegtuig. Vele malen excuus voor de vertraging.
- Vriendelijk personeel?
Zeker. Hun engels was soms alleen wel erg snel!!
- Lekker eten?
Standaard geen eten en drinken. Was wel mogelijk om te kopen.
- Entertainment?
Niets, op terugweg wel korte info over de steden die er te zien waren
- Algehele indruk?
Jammer van de vertraging, verder prima!! (helaas wat weinig beenruimte) Voor het geld zou ik zeker nog een keer met ze vliegen (nog geen 125 voor een retourtje)
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:30:22 #45
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_32182502
Even een snel vraagje.

Heeft iemand ervaringen (zowel goed als slecht) met Cathay Pacific? Ik vlieg in Januari naar Down Under met deze maatschappij, die voor mij volledig onbekend is.

Alvast bedankt
Nie sloan mo schuppe!
pi_32185672
Cathay is goed te doen. Niks mis mee.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_32185894
quote:
Op woensdag 9 november 2005 07:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[/b]
- Maatschappij?
Ons eigen KLM !

- Traject?
Amsterdam -> Manila

- Vertraging?
Negatieve vertraging, m.a.w. een half uur te vroeg.

- Vriendelijk personeel?
UItermate vriendelijk personeel, zoals altijd bij vliegtuigmaatschappijen.

- Lekker eten?
Avondeten was wel lekker. Het onbijt niet zo. Ik bedoel dat ei achtig met kaas geval wat je er altijd bij krijgt.

- Entertainment?
Hoop films, iedereen zijn eigen schermpje. Lekker uitgebreid de documentaire Una Momento Dado over Johan Cruijff in Barcelona, en daarna een prachtdocumentaire over Ramses Shaffy gekeken.

- Algehele indruk?
Netjes en efficient.

- Bijzonderheden
Geen.
Terug reis hetzelfde
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:06:59 #48
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32186657
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:30 schreef Sas22 het volgende:
Even een snel vraagje.

Heeft iemand ervaringen (zowel goed als slecht) met Cathay Pacific? Ik vlieg in Januari naar Down Under met deze maatschappij, die voor mij volledig onbekend is.

Alvast bedankt
Cathay Pacific is een van de weinige (er zijn nog 3 andere) die van 'Skytrax' een 5 star rating krijgt. Skytrax bundelt consumentenervaring van over de hele wereld, en geeft awards aan de beste airlines.

Klik
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:51:02 #49
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_32187898
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:06 schreef Douwe het volgende:

[..]

Cathay Pacific is een van de weinige (er zijn nog 3 andere) die van 'Skytrax' een 5 star rating krijgt. Skytrax bundelt consumentenervaring van over de hele wereld, en geeft awards aan de beste airlines.

Klik
Gracias!
Altijd fijn om te horen!
Nie sloan mo schuppe!
pi_32465620
Maatschappij:
IBERIA
Vliegtuig:
Heen & terug een Airbus 320
Traject:
Brussel zaventem - Barcelona (en terug)
Vertraging:
Bij het vertrek in Brussel een uur aan de grond blijven staan voor een onbekende reden, uur en een kwartier te laat in Barcelona. Op de terugweg stipt vertrokken, en 20 minuten te vroeg terug in Brussel.
Vriendelijk Personeel:
Op de heenweg nogal traag met drank rond te brengen, kwamen pas langs 20 minuten voor de landing. Op de terugweg geen problemen. Waren wel heel vriendelijk, ook al was het engels niet al te best.
Lekker Eten:
Was niet inbegrepen, maar werd wel aangeboden. Cola was ¤ 2,5.
Entertainment:
Schermpjes uit het plafond, systeem werkte nog met videobanden die redelijk versleten waren. Niets speciaals, maar voor dat 1,5 uur is het ook niet nodig.
Algemene indruk:
Heb al verschillende keren met Iberia gevlogen, je krijgt waar je voor betaald. Beenruimte was
zeer goed. Het toestel op de terugweg was wel wat aan de oude kant, maar zolang het vliegt
Ik ben vrij tevreden in ieder geval.
pi_32518824
Maatschappij:
KLM
Vliegtuig:
Heen & terug een MD-11
Traject:
Amsterdam - Bonaire - Lima - Bonaire - Amsterdam
Vertraging:
Geen enkele vertraging.
Vriendelijk Personeel:
Ja, alleen op de terugweg tergend traag met het rondbrengen van eten en het terugnemen van het afval na het eten. Ook irritant lang aan het draaien met die kar met tax-free artikelen in de wandelgang.

Lekker Eten:
Op de heenweg in de Businessclass heb ik prima gegeten, op de terugweg was het eten ronduit ranzig. Ik zou het een straathond in Lima niet eens te eten geven. Keuze was er ook nauwelijks, dus moest ik bijvoorbeeld wel kiezen voor de omelet. Heb nu nog last van m'n buik van die plakzooi van de KLM.

Entertainment:

In de businessclass was het prima, maar als je ¤ 3.000,= neer hebt geteld dan is de prijs/kwaliteit-verhouding erg matig. Niet voor niets is het nooit druk in de Business Class van KLM. Het entertainment-systeem is zwaar verouderd en biedt weinig variatie. Een paar oubollige radiozenders en wat films. Teveel van hetzelfde, weinig variatie.


Algemene indruk:
Het viel me tegen. Ook dat er kennelijk nog maar 25% van het aantal Miles wordt bijgeschreven op je FB-account. Het eten was slecht en het inchecken in Lima was een groot drama.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 24 november 2005 @ 01:32:37 #52
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_32526801
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
zou het een straathond in Lima niet eens te eten geven.
Die moet je zowiezo niet voeren...
reset
pi_32528671
Maatschappij:
Qantas/BA

Vliegtuig:
Heen en terug 747-400 vanaf Londen naar Sydney
Heen en terug zo'n klein ding van Amsterdam naar Londen

Traject:
Amsterdam - Londen - Hong Kong - Sydney - Singapore - Londen - Amsterdam

Vertraging:
allebei de keren zo'n beetje een uur

Vriendelijk Personeel:
Redelijk, Ik had tijdens mijn vlucht van sydney naar Singapore op de lamp knop geduwd omdat ik nu eindelijk wel eens wat wilde drinken...komt dat mens naar me toe met de opmerking, sorry je hebt per ongeluk op het knopje gezeten. Beetje jammer, toen maar even uitgelegd dat ik graag wat wilde drinken.

Lekker Eten:
Echt belachelijk slecht en weinig. op de heenvlucht kreeg ik noodles met wat groenten en kip....Met deze maaltijd is op zich niks mis, als het eten dan in ieder geval warm is....Mijn tanden deden pijn toen ik erin beet....Terug was het eten een stuk aangenamer, maar weer het probleem van het drinken. Ze geven je niks als je er zelf niet om vraagt, zeer groot verschil met Singapore Airways dat tenminste wel weet wat service is....en dat voor een ticket van 1750 euro....(Singapore Airways was 1450 euro)

Entertainment:

Op de heenweg was het niet slecht, op de terug weg hadden we een hele rij waarbij de inflight entertainment het nit deed en dat 21 uur lang......

Algemene indruk:
Laatste keer dat ik met Qantas of BA heb gevlogen, nooit en te nimmer meer....Kies vanaf nu wel een maatschappij dat weet wat service is.....voor 1750 euro kreeg een baggervlucht waarbij ik met bijbetaling van 400 euro!!!!! (zat op de terugweg nog steeds op dezelfde plaats en was dus niet geupgrade ofzo) 3 dagen langer kon blijven in sydney (moest wachten tot vriendin weg kon van haar werk)
[Australia]-[Netherlands]-[Italy]-[Spain]
Singapore March 2006, Barcelona April 2006, UK May 2006 , Egypt July 2006, Italy October 2006, Switzerland December 2006
  donderdag 24 november 2005 @ 14:23:11 #54
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32536634
- Maatschappij?
Air Berlin
- Traject?
Amsterdam - Berlijn - Amsterdam
- Toestel?
Fokker 100
- Vertraging?
5 hele minuten op de terugweg
- Vriendelijk personeel?
Beetje kil, maar wel correct en vriendelijk. En blond
- Comfort?
Véél beenruimte en leren stoelen. Jammer dat ze amper achteruit konden.
- Lekker eten?
Lekker broodje! En goede koffie
- Entertainment?
Uit het raampje kijken was leuk, ja.
- Algehele indruk?
Goed! Niets mis mee. Service op vergelijkbaar niveau met 'gewone' maatschappijen, maar dan alleen spotgoedkoop (ticket heeft me inclusief alles ¤58 gekost)!
pi_32537259
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:23 schreef Douwe het volgende:
- Maatschappij?
Air Berlin
- Traject?
Amsterdam - Berlijn - Amsterdam
- Toestel?
Fokker 100
- Vertraging?
5 hele minuten op de terugweg
- Vriendelijk personeel?
Beetje kil, maar wel correct en vriendelijk. En blond
- Comfort?
Véél beenruimte en leren stoelen. Jammer dat ze amper achteruit konden.
- Lekker eten?
Lekker broodje! En goede koffie
- Entertainment?
Uit het raampje kijken was leuk, ja.
- Algehele indruk?
Goed! Niets mis mee. Service op vergelijkbaar niveau met 'gewone' maatschappijen, maar dan alleen spotgoedkoop (ticket heeft me inclusief alles ¤58 gekost)!
Goed om te horen, in maart ga ik dezelfde vlucht maken, en hoop dat ze ook dan nog met een fokker 100 vliegen! Dan heb ik toch al wel bijna alle vliegtuigen gehad.. inclusief een rammelende toepolev naar Roemenië!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 24 november 2005 @ 15:24:58 #56
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32538374
Ga niet achterin zitten... de motoren maken nogal veel herrie bij het opstijgen

Waar ik overigens een woest, stoer en mannelijk gebrom had gedacht te horen, leek het meer op een opgevoerde snorfiets .
pi_32542756
quote:
Op donderdag 24 november 2005 06:25 schreef rpgodfather het volgende:
-verhaal-
Ik vind eigenlijk dat je sowieso bespottelijk veel hebt betaald.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32544837
quote:
Op donderdag 24 november 2005 01:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Die moet je zowiezo niet voeren...
In elk geval is het pure dierenmishandeling om die beesten het KLM-voer te geven.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 8 december 2005 @ 20:39:47 #59
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_32927403
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:19 schreef _wie het volgende:

[..]

Ja zie [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2

Ga strax in januari weer naar Dubai en probeer dan ook weer met Emirates Airlines te vliegen
Afgelopen week was het alweer weer feest.....

- Maatschappij?
Emirates Airlines
- Traject?
Dusseldorf-Dubai retour
- Vertraging?
Ja, maar dat kwam voornamelijk vanwege de sneeuwpret en het slechte weer. De vleugels moesten ge-deiced worden, maar we vlogen wat sneller en hebben toch wat tijd ingehaald, uiteindelijk 45 minuten vertraging. Op de terug weg ook een vertraging al opgelopen bij het boarden...vliegtuig stond ergens verweg en met de vele pasagiers in bussen vertrokken we later
- Vriendelijk personeel?
Ja zeker en meertalig
- Lekker eten?
Zeker! 4 gangen diner, met zalm enzo, op het eind nog een ijsje
- Entertainment?
Heel veel, met het nieuwe ICE System, 500 kanalen en kijken wat en waneer je maar wil. Zelfs emailen in mogelijk!
- Algehele indruk?
Uitstekend! Graag in januari weer!

[ Bericht 1% gewijzigd door _wie op 08-12-2005 21:31:42 (45 kwartier :-)) ]
pi_32928321
45 kwartier?

45 x 15 = 675 minuten = 11 uur 15 minuten.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32936491
Wat betaal je bij de concurrenten ongeveer _wie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 9 december 2005 @ 07:42:02 #62
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_32936934
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 04:16 schreef fernando_redondo het volgende:
Wat betaal je bij de concurrenten ongeveer _wie?
Voor dit ticket is ¤ 580 betaald, omdat er pas 2,5 week vantevoren geboekt is. In februari betaalde ik ¤ 480. KLM (AMS-DXB) is vaak veel duurder, Met Lufhansa zou je ook ongeveer op dezelfde preis kunnen uitkomen (vanaf Dusseldorf). Je kan er alvanaf ¤ 450 er komen,maar dan vaak met overstap,

Ik vind de service van Emirates uitstekend, ze hebben een goede service, goede vliegtuigen Boeing 777-300ER, dus mijn voorkeur gaat uit aar hun. Ik hoorde dat binnenkort er erxtra vlucht gaar komen vanuit Dusseldorf, dus nog meer keus om in Dubai te komen
  maandag 12 december 2005 @ 10:16:15 #63
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_33008264
- Maatschappij?
Santa Barbara
- Traject?
Barcelona - Lima (via madrid en caracas)
- Vertraging?
een paar uurtjes maar
- Vriendelijk personeel?
oudere venezolaanse vrouwen met een rot humeur
- Lekker eten?
nee. wel onbeperkt en koud bier
- Entertainment?
filmpje, volgens mij een illegale kopie. was vlucht naar Z.A. begon met een quote in de trend van " in zuid-amerika hebben buitenlanders een kans van 25% om ontvoerd te worden voor losgeld" humor...
- Algehele indruk?
verschrikkelijk oud lomp vliegtuig uit de jaren 60, vergeeld, wcs walchelijk vies, en het mooiste was dat er een zooi peruanen enzo vrolijk zaten te roken, ondanks verzoeken om de sigaretten uit te maken.... hahahaha santa barbara... nooit meer
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_33010293
Waar kun je Santa Barbara boeken, PhatBastard? Roken in het vliegtuig is ideaal, zeker op zo'n lange vlucht. Onbeperkt eten is ook prima natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 12 december 2005 @ 13:17:26 #65
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_33012574
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar kun je Santa Barbara boeken, PhatBastard? Roken in het vliegtuig is ideaal, zeker op zo'n lange vlucht. Onbeperkt eten is ook prima natuurlijk.
het roken was volgens mij niet helemaal de bedoeling.... en het eten was niet onbeperkt maar het bier
maar santa barbara zou ik je niet willen aanraden...

caracas is een chaos.... wij hadden bovendien pech dat we net vlogen toen aerocontinente dat probleempje had dat ze geen vluchten meer mochten doen... dus met geluk van caracas naar lima gekomen met lanperu, maar de terugreis 2 maanden daarna was echt kut... op zijn peruaans zeggen : no hay problema, no se preocupe... (we wisten niet of we een terug vlucht hadden) na 2 maanden wekelijks bellen uiteindelijk maar naar vliegveld gegaan. hadden ze als verrassing dat de vlucht 2 uur eerder ging en ook nog eens via panama... dus we deden iets van 24 uur over lima-panama-caracas-madrid-barcelona... maw een ramp...

Ik raad dus iedereen Santa Barbara af.... ook al kun je roken
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_33012617
Het bier is bij meer maatschappijen bagger. Ik tank gewoon behoorlijk voor het landen en tijdens de tussenstops. Onbeperkt eten en roken tijdens het vliegen is gewoon geweldig.

Caracas is sowieso wel een chaos overigens.

Het klinkt allemaal erg chaotisch. Als tijd geen rol speelt is het misschien weleens een belevenis. Hoe heb je deze maatschappij geboekt?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 12 december 2005 @ 13:29:44 #67
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_33012897
via een reisbureau hier in barcelona, kweet nie meer welke
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_33012922
Oja, daar heb je wat Zuidamerikaanse budgetmaatschappijen in de aanbieding toch?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 12 december 2005 @ 13:37:30 #69
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_33013100
jep, veel latinos hiero he....
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_33013107
In Spaanse kranten heb ik weleens vluchten naar Zuidamerika zien staan voor 299 euro... kan nooit veel zijn natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33099488
Iemand ervaring met wizzair?
Uit welk land komt dat eigenlijk?

www.wizzair.com
pi_33110596
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:52 schreef jeoren het volgende:
Iemand ervaring met wizzair?
Uit welk land komt dat eigenlijk?

www.wizzair.com
Polen of Hongarije volgens mij.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:37:21 #73
94688 EagleJ
United will stand!
pi_33253487
maatschappij: Transavia
Traject: Rotterdam - London Stansted
Vliegtuig: Boeing 737-700
Vertraging: we vertrokken op tijd, maar vanwege drukte op Stansted waren we 20 minuten te laat bij de gate. Best veel, als je bedenkt dat we 34 minuten in de lucht waren...
Verder:Voor het eerst in m'n leven gebruik gemaakt van online checkin, erg makkelijk, en een mooie plaats aan de nooduitgang weten te bemachtigen. Geen gebruik gemaakt van de inflight service (de vlucht was er te kort voor)
Nog een keer? Waarom niet? Er zijn echter wel vaker goedkopere alternatieven, want ze rekenen erg veel luchthavenbelasting bij Transavia, vind ik

Maatschappij: Ryanair
Traject: London Stansted - Shannon (Ierland)
Vliegtuig: Boeing 737-800, gloednieuw (slechts een paar weken geleden afgeleverd aan Ryanair)
Vertraging: We vertrokken te vroeg vanuit Stansted, en waren dus mooi op tijd in Shannon
Verder: Een kopje thee met een Twix gekocht (3 euro totaal), en dat vond ik een redelijke prijs. Deze vlucht was voor mij een nieuwigheid omdat het de eerste keer was dat ik in een Ryanair-toestel vloog dat geen verstelbare stoelen had. Ik paste echt precies in mijn stoel (niet nooduitgang, ik ben 1.90 meter lang), dus mensen die langer zijn móeten echt een nooduitgang-stoel hebben. Ikzelf was helaas te laat voor een nooduitgang-stoel (nummer 74 met inchecken, volgens mijn boarding pass).
Nog een keer? Het was bijna goedkoper dan naar Ierland zwemmen (15 euro incl. tax!), en ik kwam veilig en te vroeg op m'n bestemming, dus ik vlieg graag nog eens met Ryanair.

Maatschappij: Aer Lingus
Traject: Shannon - Dublin
Vliegtuig: A330-300 (toestel zou doorvliegen naar Chicago, ik helaas niet)
Vertraging: Ondanks dat we met hoogstens 50 passagiers waren (en dat in een toestel waar er nog wel 250 bij hadden gepast!) vertrokken we 10 minuten te laat van de gate. Vervolgens ruim 5 minuten taxiën, toen nog 10 minuten wachten op een paar binnenkomende vluchten voordat we eindelijk opstegen. De vlucht naar Dublin was zo kort dat de stewardessen gewoon op hun stoelen bleven zitten (ik zat op de éénnalaatste rij - stoel 46A). Het enige entertainment was het uitzicht en het gesprek dat de twee stewardessen achter me hadden over telefoonsex (!). Eén van de twee gaf toe dat ze dat wel eens deed met haar vriend, omdat ze nog wel eens in verre oorden overnacht voor haar werk. Op dat moment keek ik om, en kreeg ze een rooie kop
We kwamen trouwens een kwartier te laat aan in Dublin (althans, we stonden een kwartier te laat aan de gate)
Nog een keer? Aer Lingus is prima, dus dit was zeker niet mijn laatste vlucht met hen

Binnenkort: de terugreis: Dublin - London Heathrow - Amsterdam met BMI British Midland
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_33359678
Ik ben vorige maand voor een week richting China geweest met Finnair, dit waren mijn bevindingen:

- Maatschappij?
Finnair
- Traject?
Amsterdam - Helsinki - Guangzhou
- Toestel?
Airbus 320 (AMS-HEL) en Boeing MD-11 (HEL-CAN)
- Vertraging?
Op Schiphol verliep alles vlekkeloos, alleen in Helsinki bleven we een half uur staan.
- Vriendelijk personeel?
Zeer zeker. Relatief wat oudere vrouwen maar wel netjes.
- Comfort?
Tussen Amsterdam en Helsinki had ik een plaats in de nooduitgang en niet alleen dat, maar tevens was ik de enige die in die rij zat, terwijl de rest van het vliegtuig compleet bezet was... De aansluitende vlucht naar Guangzhou was stukken minder qua comfort. Ik zat tussen Belgische Chinezen die deo waren vergeten...
- Lekker eten?
Half, ik kreeg op beide vluchten dezelfde maaltijd geserveerd, namelijk aardappelpuree met gehaktballetjes, dat laatste was best te pruimen, dat eerste totaal niet.
- Entertainment?
Op de Europese vlucht uiteraard niet echt (hoewel er wel een camera zat waar je het starten en landen kon zien. Op de vlucht naar Guangzhou waren gewoon TV's in het gangpad.
- Algehele indruk?
Gewoon een hele degelijke maatschappij.

- Maatschappij?
Finnair
- Traject?
Hong Kong - Helsinki (via Bangkok) - Amsterdam
- Toestel?
Boeing MD-11 (HKG-HEL) en Airbus 320 (HEL-AMS)
- Vertraging?
In Hong Kong een kleine vertraging gehad. Op de luchthaven van Helsinki had ik 3,5 uur vertraging door noodweer in Nederland. We kregen wel consumptiebonnen, maar na een vlucht van 16 uur is dit wel even balen... maar daar kan de maatschappij zelf ook niks aan doen.
- Vriendelijk personeel?
Net zoals op de heenreis, ook nu weer vriendelijk.
- Comfort?
Ik had een beetje vrees voor de terugvlucht. Ik zou om 22:00 vertrekken uit Hong Kong en met mijn lengte (1.95 m) had ik vrees dat ik helemaal gaar zou thuis komen. We zouden namelijk niet direct, maar via Bangkok vliegen (niet de fijnste route). Tot mijn grote verrassing lukte het me om, hetzij licht, te slapen. Stoelen hadden tenminste wat meer beenruimte dan ik normaliter gewend ben.
- Lekker eten?
Nee... ten eerste had ik vlak voor de vlucht bij Burger King gegeten ( ) maar was daar achteraf ook bli mee, want ik houd niet van Thais voedsel.
- Entertainment?
Hetzelfde verhaal als de heenreis. Wel tof dat we even voor een paar minuten bleven hangen boven het prachtig verlichte Hong Kong Island.
- Algehele indruk?
Uitstekend, ondanks de vertraging. Finnair is een vriendelijke maatschappij en het comfort is aardig goed te noemen. Vorig jaar vloog ik vanuit Beijing direct naar Amsterdam met KLM en qua beenruimte vond ik dat een stuk minder. Hoewel je bij Finnair qua entertainment eigenlijk niet veel moet verwachten is het comfort best goed. En dat laatste vind ik toch wat belangrijker.
pi_33548001
- Maatschappij?
Ryanair
- Traject?
Dusseldorf Weeze - Rome Campino
- Toestel?
Boeing 737-800
- Vertraging?
Zo'n 10 minuutjes i.v.m het ijsvrij maken van de vleugels.
- Vriendelijk personeel?
Jawel
- Comfort?
Nieuw toestel, stoelen waren okay.
- Lekker eten?
Geen. Tegen betaling snacks en drankjes.
- Entertainment?
Geen.
- Algehele indruk?
Voor de prijs zeer goed.

- Maatschappij?
Ryanair
- Traject?
Rome Campino - Dusseldorf Weeze
- Toestel?
Boeing 737-800
- Vertraging?
Een uur. Waarom is niet verteld.
- Vriendelijk personeel?
Jawel.
- Comfort?
Zelfde als op heenreis.
- Lekker eten?
Zelfde als op heenreis.
- Entertainment?
Geen.
- Algehele indruk?
Voor de prijs zeer okay. Alleen jammer dat ze weinig informatie geven over vertragingen. Je moet het maar aflezen van het scherm.
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2005 @ 00:20:46 #76
88815 The_Emotion
98.3
pi_33565279
- Maatschappij?
KLM

- Traject?
Amsterdam - San Francisco (en weer terug)

- Vertraging?
Op de heenreis een kwartiertje, niet iedereen was aanwezig.

- Vriendelijk personeel?
Ja, ze deden goed hun best om de reis aangenaam te laten verlopen

- Lekker eten?
Het was wel te doen, alleen weinig keuze.

- Entertainment?
Dat was wat minder, als de stoel voor je naar achteren ging moest je een onaangename houding aannemen om wat te kunnen zien. Het aanbod aan films en spelletjes was wel groot, maar bij een aantal films waren er geen of alleen Chinese ondertiteling.

- Algehele indruk?
De service was dik in orde. De comfort was niet slecht, maar voor zo'n lange vlucht kan het wat beter. Ik vond de heenreis maar een lange zit, de terugreis was wat aangenamer.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  donderdag 5 januari 2006 @ 08:00:32 #77
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_33719949
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 07:42 schreef _wie het volgende:

[..]

Voor dit ticket is ¤ 580 betaald, omdat er pas 2,5 week vantevoren geboekt is. In februari betaalde ik ¤ 480. KLM (AMS-DXB) is vaak veel duurder, Met Lufhansa zou je ook ongeveer op dezelfde preis kunnen uitkomen (vanaf Dusseldorf). Je kan er alvanaf ¤ 450 er komen,maar dan vaak met overstap,

Ik vind de service van Emirates uitstekend, ze hebben een goede service, goede vliegtuigen Boeing 777-300ER, dus mijn voorkeur gaat uit aar hun. Ik hoorde dat binnenkort er erxtra vlucht gaar komen vanuit Dusseldorf, dus nog meer keus om in Dubai te komen
Het is weer tijd om te boeken....nu kan ik kiezen tussen de KLM en EMirates. Heb zeer goede ervaringen met emirates,dua dat is het probleem niet alleen het vliegen van Dusseldorf wel. Reizen naar Dusseldorf kost me ruim 3 uur en naar Schiphol maar 1,5

Emirates
+ goede service
+ veel entertainement aan boord
+ goede vliegtijden
+ goedkoper
- reistijd naar Dusseldorf 3 uur

KLM
- weinig entertainment aan boord
- op terug weg, geen fijne tijden
- 80 euro duurder
+ reistijd naar Schiphol 1,5 uur

what to do? Iemand KLM ervaring met de vlucht?
pi_33721214
Ik zou voor Emirates gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator donderdag 5 januari 2006 @ 11:11:06 #79
45833 crew  Fogel
pi_33722550
- Maatschappij?
SN Brussels Airways
- Traject?
Oslo-Brussel v.v. (economy)
- Toestel?
Zo'n AVRO ding, weet het typenummer niet meer. Op de heenweg een iets kleinere versie dan terug.
- Vertraging?
Tot mijn grote verbazing verliep deze keer alles vlekkeloos! Had me na de vorige keer met vele uren vertraging voorgenomen om voortaan niet meer met SN te vliegen, maar deze keer had ik geen keus (ik wilde niet een dag vantevoren vliegen, en dit was de maatschappij die me, in theorie, op tijd in Brussel zou kunnen hebben voor de vergadering 's ochtends)
- Vriendelijk personeel?
Zekers!
- Comfort?
Was goed.
- Lekker eten?
Prima ontbijt op de heenweg en OK warm eten + 3 blikken bier op de terugweg.
- Entertainment?
Geen.
- Algehele indruk?
Na mijn voorgaande zeer nagetieve ervaringen werd ik zeer positief verrast, en zal zeker nog een keer met ze vliegen. De service in de economy class van SN is net zo goed als bij de SAS in economy flex, en dat voor minder dan de helft van de prijs.


- Maatschappij?
SAS Braathens
- Traject?
Oslo-Kristiansund v.v. (economy)
- Toestel?
Fokker 50
- Vertraging?
Wegens algehele choas in het luchtruim, ja (de air traffic controllers zijn zeikerds in dit land, ze zijn heel vaak 'ziek' als een vorm van protest omdat ze over twee jaar moeten verhuizen, waardoor duizenden mensen aan de grond moeten blijven). We hadden geluk dat het deze keer maar een half uurtje duurde.
- Vriendelijk personeel?
Vriendelijk zoals altijd.
- Comfort?
Comfort en fokker 50 is een combinatie die moeilijk te realizeren is met een economy-only cabine... ik had geluk dat de stoel naast me vrij was, dus ik had plek.
- Lekker eten?
Eten en drinken tegen betaling, had deze keer alleen behoefte aan een pakje sinasappelsap. (normaal gesproken is het eten dat je koop prima van smaak)
- Entertainment?
Geen.
- Algehele indruk?
Prima, zoals altijd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33744576
Iemand toevallig ervaring met Virgin Express en Vueling?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33745439
Iemand ervaring met low budget maatschappij Corendon?
pi_33747064
- Maatschappij?
SAS Scandinavian Airlines

- Traject?
Amsterdam (AMS) - Kopenhagen (CPH) 23/12/2005

- Vertraging?
Geen.

- Vriendelijk personeel?
Jawel, deden de noodzakelijke dingen. Weinig van gemerkt verder.

- Lekker eten?
Er was eten te koop aangezien het een korte vlucht was. Geen eten gekocht aangezien ik nog voldoende had van 's nachts.

- Entertainment?
Geen entertainment. Zelfs geen televisies in het gangpad zodat je kan zien waar je vliegt.

- Algehele indruk?
SAS is een prima maatschappij die je voor een redelijk bedrag naar je bestemming brengt. Stoelen zijn prima en nog niet uitgezakt.

-----------------------------------------------

- Maatschappij?
SAS Scandinavian Airlines

- Traject?
Kopenhagen (CPH) - New York Newark (EWR) 23/12/2005

- Vertraging?
Geen. We zijn 5 minuten te laat vertrokken en zouden 15 minuten eerder landen maar wegens een file in de lucht zijn we toch op schematijd geland.

- Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk persoon. Kwam zeer vaak langs met water, deed elke moeite om je te helpen en liepen vaak genoeg door de cabin om vragen te beantwoorden bij het invullen van de douaneformulieren. Crew nam er ook de tijd voor, dit wil nog wel eens vergeten worden.

- Lekker eten?
Het eten was zeer goed. Eerste maaltijd bestond uit een kipfiletje met rijst en saus. Daarbij zat een chocolademousse als toetje en als voorafje kreeg je een volle bak zalmfilet zoals je dat ook in de supermarkt kan kopen, van die filet dingen. (is wel duidelijk nu denk ik ) De tweede maaltijd bestond uit een pizzaslice. Verder kregen we nog de nodige pinda's.

- Entertainment?
Door de gehele cabine waren inklapbare videoschermen waarom de gehele reis te volgen was. Tevens werd er vlak voor landing informatie gegeven over aansluitende vluchten compleet met gates. Erg handig als je een aansluitende vlucht hebt! Elke stoel had een persoonlijk videoscherm. Er was keuze uit ongeveer 15 audiokanalen en 14 videokanalen. In de stoel voor je lag ook een tv gids met wat op welke zender was. Jammer dat de films niet on demand waren, dus dat als je op play drukt dat de film niet begint. Nu val je midden in de film. De camera aan de onderkant en voorkant van het vliegtuig waren erg vet. Je kon alles zien bij opstijgen en landen.

- Algehele indruk?
SAS is een prima maatschappij en beter dan ik had verwacht. Eten is super en persoonlijk videoscherm is ook top!

------------------------------------------

- Maatschappij?
SAS Scandinavian Airlines

- Traject?
New York Newark (EWR) - Kopenhagen (CPH) 01/01/2006

- Vertraging?
Geen. We zijn 15 minuten eerder geland dan normaal!

- Vriendelijk personeel?
Zie heenreis.

- Lekker eten?
Maaltijd bestond uit pasta met gerookte zalm. Voorafje was een groene salade met kaas en dressing. Toetje was een stukje gebak. Net als op de heenreis diverse broodjes, normale harde, ciabatta en focaccia. Tweede maaltijd bestond uit een hele flinke sandwich met 3 plakken brood van elk 1,5cm dik. Belegd met ham, kaas en gebakken paprika. Superlekker, heb er 2 extra meegevraagd.

- Entertainment?
Zie heenreis.

- Algehele indruk?
Prima!

---------------------------------

- Maatschappij?
SAS Scandinavian Airlines

- Traject?
Kopenhagen (CPH) - Amsterdam (AMS) 02/01/2006

- Vertraging?
Nee. We zijn 20 minuten te laat vertrokken wegens onbekende reden maar wel volgens schematijd aangekomen, dus 1 uur 5 minuten over gedaan in plaats van 1 uur 25.

- Vriendelijk personeel?
Jawel, deden de noodzakelijke dingen. Weinig van gemerkt verder.

- Lekker eten?
Er was eten te koop aangezien het een korte vlucht was. Geen eten gekocht aangezien ik geen honger mee had na de lange vlucht uit New York.

- Entertainment?
Geen entertainment.

- Algehele indruk?
Perfect! Ik zou hier zeker weer mee vliegen!

---------------------------------

Algemene opmerking.

Veel stoelen in de A330 vliegtuigen van de SAS zijn voorzien van een elektronisch kastje in de stoel voor je. Dit kastje beslaat ongeveer 40% van je beenruimte en is dus zeer storend als je een raamplaats hebt. Naar ik heb kunnen zien zijn er heel veel stoelen aan de raamzijde die dit kastje hebben, alsmede 2 van de 4 gangpadstoelen. De stoelen die het in ieder geval niet hebben zijn de B en G stoelen, beide gangpad. Op de heenweg had ik een raamplaats en het kastje was dus storend. Op de terugweg was het toch nacht, toen een gangplek genomen, stukken beter.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:16:55 #83
38433 snijder
snijderdotcom
pi_33775600
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 08:00 schreef _wie het volgende:

[..]

Het is weer tijd om te boeken....nu kan ik kiezen tussen de KLM en EMirates. Heb zeer goede ervaringen met emirates,dua dat is het probleem niet alleen het vliegen van Dusseldorf wel. Reizen naar Dusseldorf kost me ruim 3 uur en naar Schiphol maar 1,5

Emirates
+ goede service
+ veel entertainement aan boord
+ goede vliegtijden
+ goedkoper
- reistijd naar Dusseldorf 3 uur

KLM
- weinig entertainment aan boord
- op terug weg, geen fijne tijden
- 80 euro duurder
+ reistijd naar Schiphol 1,5 uur

what to do? Iemand KLM ervaring met de vlucht?
Heb wel wat ervaring met KLM, maar niet naar Dubai. Heb het altijd prima gevonden, maar ik ben dan ook niet een van de moeilijkste (kon ook niet ik reisde immers erg goedkoop).

Voor de keuze"het is maar of je de 1 1/2 uur reistijd die ¤80 en de Nederlandse stewardessen waard vind.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:29:06 #84
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33778139
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:37 schreef Elefes het volgende:
Iemand toevallig ervaring met Virgin Express en Vueling?
Beiden! Virgin Express is redelijk standaard, een beetje de 'Transavia' van België. Alleen dan wat flitsender. Vueling is een hele leuke maatschappij. Vreselijk weinig beenruimte, maar wel gemotiveerd personeel en goedkope versnaperingen aan boord...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:55:20 #85
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_33778929
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:16 schreef snijder het volgende:

[..]

Heb wel wat ervaring met KLM, maar niet naar Dubai. Heb het altijd prima gevonden, maar ik ben dan ook niet een van de moeilijkste (kon ook niet ik reisde immers erg goedkoop).

Voor de keuze"het is maar of je de 1 1/2 uur reistijd die ¤80 en de Nederlandse stewardessen waard vind.
Deze keer voor KLM gekozen, ben benieuwd. Voornaamste reden was de reistijd naar het vliegveld. Ben hopenlijk nu veel sneller thuis. Deze keer dus geen ICE entertainment system en zal ik de terugweg s'nachts vliegen...Mocht het niet bevallen, dan de volgende keer maar weer een stukje verder reizen naar Dusseldorf en dan comfortabel vliegen naar DBX
pi_33799635
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 08:00 schreef _wie het volgende:

[..]

Het is weer tijd om te boeken....nu kan ik kiezen tussen de KLM en EMirates. Heb zeer goede ervaringen met emirates,dua dat is het probleem niet alleen het vliegen van Dusseldorf wel. Reizen naar Dusseldorf kost me ruim 3 uur en naar Schiphol maar 1,5

Emirates
+ goede service
+ veel entertainement aan boord
+ goede vliegtijden
+ goedkoper
- reistijd naar Dusseldorf 3 uur

KLM
- weinig entertainment aan boord
- op terug weg, geen fijne tijden
- 80 euro duurder
+ reistijd naar Schiphol 1,5 uur

what to do? Iemand KLM ervaring met de vlucht?
De keuze is toch eenvoudig te maken?

Het enige dat KLM je te bieden heeft is een kortere reistijd. Zo geweldig ver is Dusseldorf niet en parkeren op Schiphol is een ramp, dus als ik zou moeten kiezen dan zou ik niet voor KLM kiezen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33804110
- Maatschappij?
Delta
- Traject?
Amsterdam - JFK en andersom
- Vertraging?
Naar JFK vertrokken we ruim een half uur te laat door ijs op de vleugels, maar toch op tijd aangekomen. Terug naar Amsterdam hebben we ongeveer een kwartiertje langer op de grond gestaan dan de bedoeling was door een lange rij toestellen voor ons..
- Vriendelijk personeel?
Terug wel, heen niet. Alle dames zijn tamelijk oud en het grootste deel is weinig vriendelijk..
- Lekker eten?
Neen. Kleffe tortellini op de heenreis, hele vreemdsoortige beef op de terug reis. De bevroren groene banaan bij het ontbijt werd ook niet erg enthousiast ontvangen
- Entertainment?
Mwah. The Island op Bad News Bears (oid?) op de heenreis en op de terugreis 1 film. Geluid is tamelijk matig waardoor volgen er lastig is..
- Algehele indruk?
2e keer Delta, 2e keer niet echt enthousiast. Nu zal dat meer aan mij liggen dan aan Delta. Door de lengte van m'n benen is elke vlucht oncomfortabel. 7- voor Delta.
Victory is mine!!
pi_33825208
quote:
Het enige dat KLM je te bieden heeft is een kortere reistijd. Zo geweldig ver is Dusseldorf niet en parkeren op Schiphol is een ramp, dus als ik zou moeten kiezen dan zou ik niet voor KLM kiezen.
Een ramp ? Valt echt wel mee hoor. Die shuttlebussen rijden zeer regelmatig en er is altijd plaats ( P3 ). Veel tijd ben toch niet kwijt ? Ik vind eigenlijk wel prima.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_33825227
Ik parkeer 'm liever wat dichter bij de luchthaven zelf in plaats van in zo'n shuttlebus te gaan zitten. Ik zie echt weinig voordelen voor KLM ten opzichte van Emirates.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33829821
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:29 schreef Douwe het volgende:

[..]

Beiden! Virgin Express is redelijk standaard, een beetje de 'Transavia' van België. Alleen dan wat flitsender. Vueling is een hele leuke maatschappij. Vreselijk weinig beenruimte, maar wel gemotiveerd personeel en goedkope versnaperingen aan boord...
Oke, tnx Ga er van de zomer mee vliegen (Brussel - Madrid met V.E. en Valencia - Brussel met Vueling) maar voel me nooit zo jofel in een vliegtuig Dus ik was wel benieuwd naar ervaringen. Beenruimte is voor die paar uurtjes niet zo erg; ze zijn wel ontzettend goedkoop en dat is ook wel fijn voor een student
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33832087
quote:
AMSTERDAM - Een Fokker 70 van de KLM, vlucht 1174 onderweg van Trondheim naar Amsterdam, is zaterdag boven het zuiden van Noorwegen dicht in de buurt gekomen van een Airbus A330 van SAS onderweg van Kopenhagen naar Washington DC. KLM-woordvoerder Bart Koster meldt zondagochtend (8 januari) dat er absoluut geen sprake was van een near crash. Wel bevestigt hij dat er sprake is van een incident dat tot op de bodem zal worden uitgezocht.

Zowel de vluchtverkeersleiding als de TCAS systemen (Traffic Alert & Collision Avoidance System) in de beide toestellen waarschuwden voor een nadering in de lucht, meldt de woordvoerder. De TCAS systemen van beide toestellen dirigeerden de A330 naar een hoger vluchthoogte en de Fokker 70 naar een lagere vluchthoogte .

KLM heeft het incident direct gerapporteerd aan de eigen vliegdienst die in verbinding staat met de inspectie Verkeer en Waterstaat. Ook vanuit de vluchtleiding in Noorwegen wordt een grondig onderzoek ingesteld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 16:11:28 #92
45833 crew  Fogel
pi_33834318
"Ook vanuit de vluchtleiding in Noorwegen wordt een grondig onderzoek ingesteld."

Avinor neemt de zaak heel serieus, want de air traffic controllers zijn al ruim een jaar aan het klooien met wilde stakingen (ze noemen het 'ziek zijn', en het gebeurt alleen enkele dagen voordat het bestuur een vergadering heeft, valt verder ook niet op enzo...) en zoeken het nu grondig uit of het een menselijke fout is -- waar ze dus vanuit gaan, juist omdat ze niet echt gemotiveerd op hun werk zitten als ze al een keer naar het werk toekomen.
De ATC'ers van Avinor hebben met hun acties er onder andere voor gezorgd dat Gardermoen (Oslo international airport) niet meer in de top van de meeste punctuele vliegvelden in Europa staat!

En ja, dit stoort mij enorm omdat OSL mijn 'home base' vliegveld is. Ik kan door die eikels er niet meer vanuit gaan dat mijn vlucht op tijd vliegt en of die uberhaupt wel vertrekt
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 8 januari 2006 @ 18:53:38 #93
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_33839669
quote:
Op zondag 8 januari 2006 10:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik parkeer 'm liever wat dichter bij de luchthaven zelf in plaats van in zo'n shuttlebus te gaan zitten. Ik zie echt weinig voordelen voor KLM ten opzichte van Emirates.
ik ook, maar toch voor KLM gekozen. Laatste keerruim 16 uur gedaan om terugtekomen. Ik hoop nu dat ik 3 uur na landing weer thuis ben ipv 5 uur. Mocht het niet bevallen dan kies ik de volgende keer weer voor Emirates...(hmm kan nog t/m woensdag mijn vlucht wijzigen..)
  maandag 9 januari 2006 @ 13:21:25 #94
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_33863448
Maatschappij
KLM Boeing 737-400

Traject
Helsinki-Amsterdam

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk en zeer attent. Kwamen meerdere keren rond met eten, extra warme broodjes, extra drinken etc.

Lekker eten
Zeker, redelijk verse salade met pasta en Heinz saus. Verder nog een warm focaccia broodje en een toetje.

Entertainment
Geen. Maar mooie besneeuwde landschappen en bevroren zee was ook goed te doen!

Algehele indruk
Zeer goed! Ondanks dat het een oud vliegtuig is was het toch zeer comfortabel. Zeker omdat ik 1,5m beenruimtje had omdat er bij de rij voor me maar 2 stoelen waren ipv 3. (door de nooduitgang)
Zeer rustige vlucht gehad!

Maatschappij
KLM Boeing 737-800 geleased (en overgespoten) van Transavia

Traject
Amsterdam-Istanbul (retour)

Vertraging
Heenweg 10 min wachten vanwege drukte, onderweg ingehaald.

Vriendelijk personeel
Zeker, was het 25jarig huwelijksfeestje van mijn ouders en ze waren heel attent voor onze groep (werd zelfs omgeroepen in het vliegtuig!). Mijn ouders kregen 2 kleine flesjes champagne als geschenk. Inchecken was ook goed geregeld, zodat we allemaal een plaats bij elkaar hadden. (aangezien we met een behoorlijk grote groep waren) Rolstoel was ook perfect geregeld op beide luchthavens!

Lekker eten
Zeker! Soort van Griekse salade met een warm kaasbroodje! Beide keren goed te doen!

Entertainment
Ondanks dat de 737's van Transavia wel met een entertainmentsystem zijn uitgerust mocht hij niet gebruikt worden omdat het niet in het leasecontract stond. Best jammer aangezien ze vrij veel TFT's hebben hangen in die kisten.

Algehele indruk
Alles zeer netjes geregeld en personeel was erg attent! Zeer goede vlucht gehad!

[ Bericht 42% gewijzigd door Public_NME op 09-01-2006 13:27:22 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:35:27 #95
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_34247085
Wie heeft er ervaring met Aeroflot? Ik heb gehoord dat diet de laatste jaren erg verbeterd zijn. Zowel in veiligheid als comfort?
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:12:15 #96
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_34281972
Niemand ervaring? Of kan niemand het na vertellen?:-)
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_34282748
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:12 schreef mynick het volgende:
Niemand ervaring? Of kan niemand het na vertellen?:-)
Kennelijk in TRV niet. Ik kan je wel helpen aan een engelstalige site, wellicht heb je hier (klik) iets aan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:37:41 #98
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_34284730
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:35 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Kennelijk in TRV niet. Ik kan je wel helpen aan een engelstalige site, wellicht heb je hier (klik) iets aan.
Dank je wel, moet eerlijk zeggen dat ik gewoon voor goedkoop ga. (554 incl. DUS-BKK) en dus buiten de veiligheid geen eisen stel. Volgens mij zit dat bij Aeroflot de laatste jaren wel goed. Mag je toch ook wel vanuit gaan als zo'n maatschappij landingsrechten in Nederland/Duitsland heeft.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_34284827
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:37 schreef mynick het volgende:

[..]

Dank je wel, moet eerlijk zeggen dat ik gewoon voor goedkoop ga. (554 incl. DUS-BKK) en dus buiten de veiligheid geen eisen stel. Volgens mij zit dat bij Aeroflot de laatste jaren wel goed. Mag je toch ook wel vanuit gaan als zo'n maatschappij landingsrechten in Nederland/Duitsland heeft.
Ga je naar Bangkok via Moskou vanaf Dusseldorf? Dat is wel redelijk te doen qua prijzen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 18:02:27 #100
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_34285387
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:41 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ga je naar Bangkok via Moskou vanaf Dusseldorf? Dat is wel redelijk te doen qua prijzen.
Ja, dat is de route. Prijzen zijn zeker te doen. Zeker als je bedenkt dat hem om Juli gaat (hoogseizoen dus). Kost even wat meer tijd en een treinticket naar Dusseldorf maar scheelt zo wel aardig wat.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')