abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32518824
Maatschappij:
KLM
Vliegtuig:
Heen & terug een MD-11
Traject:
Amsterdam - Bonaire - Lima - Bonaire - Amsterdam
Vertraging:
Geen enkele vertraging.
Vriendelijk Personeel:
Ja, alleen op de terugweg tergend traag met het rondbrengen van eten en het terugnemen van het afval na het eten. Ook irritant lang aan het draaien met die kar met tax-free artikelen in de wandelgang.

Lekker Eten:
Op de heenweg in de Businessclass heb ik prima gegeten, op de terugweg was het eten ronduit ranzig. Ik zou het een straathond in Lima niet eens te eten geven. Keuze was er ook nauwelijks, dus moest ik bijvoorbeeld wel kiezen voor de omelet. Heb nu nog last van m'n buik van die plakzooi van de KLM.

Entertainment:

In de businessclass was het prima, maar als je ¤ 3.000,= neer hebt geteld dan is de prijs/kwaliteit-verhouding erg matig. Niet voor niets is het nooit druk in de Business Class van KLM. Het entertainment-systeem is zwaar verouderd en biedt weinig variatie. Een paar oubollige radiozenders en wat films. Teveel van hetzelfde, weinig variatie.

Algemene indruk:
Het viel me tegen. Ook dat er kennelijk nog maar 25% van het aantal Miles wordt bijgeschreven op je FB-account. Het eten was slecht en het inchecken in Lima was een groot drama.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 24 november 2005 @ 01:32:37 #52
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_32526801
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
zou het een straathond in Lima niet eens te eten geven.
Die moet je zowiezo niet voeren...
reset
pi_32528671
Maatschappij:
Qantas/BA

Vliegtuig:
Heen en terug 747-400 vanaf Londen naar Sydney
Heen en terug zo'n klein ding van Amsterdam naar Londen

Traject:
Amsterdam - Londen - Hong Kong - Sydney - Singapore - Londen - Amsterdam

Vertraging:
allebei de keren zo'n beetje een uur

Vriendelijk Personeel:
Redelijk, Ik had tijdens mijn vlucht van sydney naar Singapore op de lamp knop geduwd omdat ik nu eindelijk wel eens wat wilde drinken...komt dat mens naar me toe met de opmerking, sorry je hebt per ongeluk op het knopje gezeten. Beetje jammer, toen maar even uitgelegd dat ik graag wat wilde drinken.

Lekker Eten:
Echt belachelijk slecht en weinig. op de heenvlucht kreeg ik noodles met wat groenten en kip....Met deze maaltijd is op zich niks mis, als het eten dan in ieder geval warm is....Mijn tanden deden pijn toen ik erin beet....Terug was het eten een stuk aangenamer, maar weer het probleem van het drinken. Ze geven je niks als je er zelf niet om vraagt, zeer groot verschil met Singapore Airways dat tenminste wel weet wat service is....en dat voor een ticket van 1750 euro....(Singapore Airways was 1450 euro)

Entertainment:

Op de heenweg was het niet slecht, op de terug weg hadden we een hele rij waarbij de inflight entertainment het nit deed en dat 21 uur lang......

Algemene indruk:
Laatste keer dat ik met Qantas of BA heb gevlogen, nooit en te nimmer meer....Kies vanaf nu wel een maatschappij dat weet wat service is.....voor 1750 euro kreeg een baggervlucht waarbij ik met bijbetaling van 400 euro!!!!! (zat op de terugweg nog steeds op dezelfde plaats en was dus niet geupgrade ofzo) 3 dagen langer kon blijven in sydney (moest wachten tot vriendin weg kon van haar werk)
[Australia]-[Netherlands]-[Italy]-[Spain]
Singapore March 2006, Barcelona April 2006, UK May 2006 , Egypt July 2006, Italy October 2006, Switzerland December 2006
  donderdag 24 november 2005 @ 14:23:11 #54
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32536634
- Maatschappij?
Air Berlin
- Traject?
Amsterdam - Berlijn - Amsterdam
- Toestel?
Fokker 100
- Vertraging?
5 hele minuten op de terugweg
- Vriendelijk personeel?
Beetje kil, maar wel correct en vriendelijk. En blond
- Comfort?
Véél beenruimte en leren stoelen. Jammer dat ze amper achteruit konden.
- Lekker eten?
Lekker broodje! En goede koffie
- Entertainment?
Uit het raampje kijken was leuk, ja.
- Algehele indruk?
Goed! Niets mis mee. Service op vergelijkbaar niveau met 'gewone' maatschappijen, maar dan alleen spotgoedkoop (ticket heeft me inclusief alles ¤58 gekost)!
pi_32537259
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:23 schreef Douwe het volgende:
- Maatschappij?
Air Berlin
- Traject?
Amsterdam - Berlijn - Amsterdam
- Toestel?
Fokker 100
- Vertraging?
5 hele minuten op de terugweg
- Vriendelijk personeel?
Beetje kil, maar wel correct en vriendelijk. En blond
- Comfort?
Véél beenruimte en leren stoelen. Jammer dat ze amper achteruit konden.
- Lekker eten?
Lekker broodje! En goede koffie
- Entertainment?
Uit het raampje kijken was leuk, ja.
- Algehele indruk?
Goed! Niets mis mee. Service op vergelijkbaar niveau met 'gewone' maatschappijen, maar dan alleen spotgoedkoop (ticket heeft me inclusief alles ¤58 gekost)!
Goed om te horen, in maart ga ik dezelfde vlucht maken, en hoop dat ze ook dan nog met een fokker 100 vliegen! Dan heb ik toch al wel bijna alle vliegtuigen gehad.. inclusief een rammelende toepolev naar Roemenië!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 24 november 2005 @ 15:24:58 #56
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32538374
Ga niet achterin zitten... de motoren maken nogal veel herrie bij het opstijgen

Waar ik overigens een woest, stoer en mannelijk gebrom had gedacht te horen, leek het meer op een opgevoerde snorfiets .
pi_32542756
quote:
Op donderdag 24 november 2005 06:25 schreef rpgodfather het volgende:
-verhaal-
Ik vind eigenlijk dat je sowieso bespottelijk veel hebt betaald.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32544837
quote:
Op donderdag 24 november 2005 01:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Die moet je zowiezo niet voeren...
In elk geval is het pure dierenmishandeling om die beesten het KLM-voer te geven.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 8 december 2005 @ 20:39:47 #59
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_32927403
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:19 schreef _wie het volgende:

[..]

Ja zie [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2

Ga strax in januari weer naar Dubai en probeer dan ook weer met Emirates Airlines te vliegen
Afgelopen week was het alweer weer feest.....

- Maatschappij?
Emirates Airlines
- Traject?
Dusseldorf-Dubai retour
- Vertraging?
Ja, maar dat kwam voornamelijk vanwege de sneeuwpret en het slechte weer. De vleugels moesten ge-deiced worden, maar we vlogen wat sneller en hebben toch wat tijd ingehaald, uiteindelijk 45 minuten vertraging. Op de terug weg ook een vertraging al opgelopen bij het boarden...vliegtuig stond ergens verweg en met de vele pasagiers in bussen vertrokken we later
- Vriendelijk personeel?
Ja zeker en meertalig
- Lekker eten?
Zeker! 4 gangen diner, met zalm enzo, op het eind nog een ijsje
- Entertainment?
Heel veel, met het nieuwe ICE System, 500 kanalen en kijken wat en waneer je maar wil. Zelfs emailen in mogelijk!
- Algehele indruk?
Uitstekend! Graag in januari weer!

[ Bericht 1% gewijzigd door _wie op 08-12-2005 21:31:42 (45 kwartier :-)) ]
pi_32928321
45 kwartier?

45 x 15 = 675 minuten = 11 uur 15 minuten.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32936491
Wat betaal je bij de concurrenten ongeveer _wie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 9 december 2005 @ 07:42:02 #62
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_32936934
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 04:16 schreef fernando_redondo het volgende:
Wat betaal je bij de concurrenten ongeveer _wie?
Voor dit ticket is ¤ 580 betaald, omdat er pas 2,5 week vantevoren geboekt is. In februari betaalde ik ¤ 480. KLM (AMS-DXB) is vaak veel duurder, Met Lufhansa zou je ook ongeveer op dezelfde preis kunnen uitkomen (vanaf Dusseldorf). Je kan er alvanaf ¤ 450 er komen,maar dan vaak met overstap,

Ik vind de service van Emirates uitstekend, ze hebben een goede service, goede vliegtuigen Boeing 777-300ER, dus mijn voorkeur gaat uit aar hun. Ik hoorde dat binnenkort er erxtra vlucht gaar komen vanuit Dusseldorf, dus nog meer keus om in Dubai te komen
  maandag 12 december 2005 @ 10:16:15 #63
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_33008264
- Maatschappij?
Santa Barbara
- Traject?
Barcelona - Lima (via madrid en caracas)
- Vertraging?
een paar uurtjes maar
- Vriendelijk personeel?
oudere venezolaanse vrouwen met een rot humeur
- Lekker eten?
nee. wel onbeperkt en koud bier
- Entertainment?
filmpje, volgens mij een illegale kopie. was vlucht naar Z.A. begon met een quote in de trend van " in zuid-amerika hebben buitenlanders een kans van 25% om ontvoerd te worden voor losgeld" humor...
- Algehele indruk?
verschrikkelijk oud lomp vliegtuig uit de jaren 60, vergeeld, wcs walchelijk vies, en het mooiste was dat er een zooi peruanen enzo vrolijk zaten te roken, ondanks verzoeken om de sigaretten uit te maken.... hahahaha santa barbara... nooit meer
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_33010293
Waar kun je Santa Barbara boeken, PhatBastard? Roken in het vliegtuig is ideaal, zeker op zo'n lange vlucht. Onbeperkt eten is ook prima natuurlijk.
  maandag 12 december 2005 @ 13:17:26 #65
78089 PhatBastard
pi_33012574
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar kun je Santa Barbara boeken, PhatBastard? Roken in het vliegtuig is ideaal, zeker op zo'n lange vlucht. Onbeperkt eten is ook prima natuurlijk.
het roken was volgens mij niet helemaal de bedoeling.... en het eten was niet onbeperkt maar het bier
maar santa barbara zou ik je niet willen aanraden...

caracas is een chaos.... wij hadden bovendien pech dat we net vlogen toen aerocontinente dat probleempje had dat ze geen vluchten meer mochten doen... dus met geluk van caracas naar lima gekomen met lanperu, maar de terugreis 2 maanden daarna was echt kut... op zijn peruaans zeggen : no hay problema, no se preocupe... (we wisten niet of we een terug vlucht hadden) na 2 maanden wekelijks bellen uiteindelijk maar naar vliegveld gegaan. hadden ze als verrassing dat de vlucht 2 uur eerder ging en ook nog eens via panama... dus we deden iets van 24 uur over lima-panama-caracas-madrid-barcelona... maw een ramp...

Ik raad dus iedereen Santa Barbara af.... ook al kun je roken
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_33012617
Het bier is bij meer maatschappijen bagger. Ik tank gewoon behoorlijk voor het landen en tijdens de tussenstops. Onbeperkt eten en roken tijdens het vliegen is gewoon geweldig.

Caracas is sowieso wel een chaos overigens.

Het klinkt allemaal erg chaotisch. Als tijd geen rol speelt is het misschien weleens een belevenis. Hoe heb je deze maatschappij geboekt?
  maandag 12 december 2005 @ 13:29:44 #67
78089 PhatBastard
pi_33012897
via een reisbureau hier in barcelona, kweet nie meer welke
pi_33012922
Oja, daar heb je wat Zuidamerikaanse budgetmaatschappijen in de aanbieding toch?
  maandag 12 december 2005 @ 13:37:30 #69
78089 PhatBastard
pi_33013100
jep, veel latinos hiero he....
pi_33013107
In Spaanse kranten heb ik weleens vluchten naar Zuidamerika zien staan voor 299 euro... kan nooit veel zijn natuurlijk.
pi_33099488
Iemand ervaring met wizzair?
Uit welk land komt dat eigenlijk?

www.wizzair.com
pi_33110596
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:52 schreef jeoren het volgende:
Iemand ervaring met wizzair?
Uit welk land komt dat eigenlijk?

www.wizzair.com
Polen of Hongarije volgens mij.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:37:21 #73
94688 EagleJ
United will stand!
pi_33253487
maatschappij: Transavia
Traject: Rotterdam - London Stansted
Vliegtuig: Boeing 737-700
Vertraging: we vertrokken op tijd, maar vanwege drukte op Stansted waren we 20 minuten te laat bij de gate. Best veel, als je bedenkt dat we 34 minuten in de lucht waren...
Verder:Voor het eerst in m'n leven gebruik gemaakt van online checkin, erg makkelijk, en een mooie plaats aan de nooduitgang weten te bemachtigen. Geen gebruik gemaakt van de inflight service (de vlucht was er te kort voor)
Nog een keer? Waarom niet? Er zijn echter wel vaker goedkopere alternatieven, want ze rekenen erg veel luchthavenbelasting bij Transavia, vind ik

Maatschappij: Ryanair
Traject: London Stansted - Shannon (Ierland)
Vliegtuig: Boeing 737-800, gloednieuw (slechts een paar weken geleden afgeleverd aan Ryanair)
Vertraging: We vertrokken te vroeg vanuit Stansted, en waren dus mooi op tijd in Shannon
Verder: Een kopje thee met een Twix gekocht (3 euro totaal), en dat vond ik een redelijke prijs. Deze vlucht was voor mij een nieuwigheid omdat het de eerste keer was dat ik in een Ryanair-toestel vloog dat geen verstelbare stoelen had. Ik paste echt precies in mijn stoel (niet nooduitgang, ik ben 1.90 meter lang), dus mensen die langer zijn móeten echt een nooduitgang-stoel hebben. Ikzelf was helaas te laat voor een nooduitgang-stoel (nummer 74 met inchecken, volgens mijn boarding pass).
Nog een keer? Het was bijna goedkoper dan naar Ierland zwemmen (15 euro incl. tax!), en ik kwam veilig en te vroeg op m'n bestemming, dus ik vlieg graag nog eens met Ryanair.

Maatschappij: Aer Lingus
Traject: Shannon - Dublin
Vliegtuig: A330-300 (toestel zou doorvliegen naar Chicago, ik helaas niet)
Vertraging: Ondanks dat we met hoogstens 50 passagiers waren (en dat in een toestel waar er nog wel 250 bij hadden gepast!) vertrokken we 10 minuten te laat van de gate. Vervolgens ruim 5 minuten taxiën, toen nog 10 minuten wachten op een paar binnenkomende vluchten voordat we eindelijk opstegen. De vlucht naar Dublin was zo kort dat de stewardessen gewoon op hun stoelen bleven zitten (ik zat op de éénnalaatste rij - stoel 46A). Het enige entertainment was het uitzicht en het gesprek dat de twee stewardessen achter me hadden over telefoonsex (!). Eén van de twee gaf toe dat ze dat wel eens deed met haar vriend, omdat ze nog wel eens in verre oorden overnacht voor haar werk. Op dat moment keek ik om, en kreeg ze een rooie kop
We kwamen trouwens een kwartier te laat aan in Dublin (althans, we stonden een kwartier te laat aan de gate)
Nog een keer? Aer Lingus is prima, dus dit was zeker niet mijn laatste vlucht met hen

Binnenkort: de terugreis: Dublin - London Heathrow - Amsterdam met BMI British Midland
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_33359678
Ik ben vorige maand voor een week richting China geweest met Finnair, dit waren mijn bevindingen:

- Maatschappij?
Finnair
- Traject?
Amsterdam - Helsinki - Guangzhou
- Toestel?
Airbus 320 (AMS-HEL) en Boeing MD-11 (HEL-CAN)
- Vertraging?
Op Schiphol verliep alles vlekkeloos, alleen in Helsinki bleven we een half uur staan.
- Vriendelijk personeel?
Zeer zeker. Relatief wat oudere vrouwen maar wel netjes.
- Comfort?
Tussen Amsterdam en Helsinki had ik een plaats in de nooduitgang en niet alleen dat, maar tevens was ik de enige die in die rij zat, terwijl de rest van het vliegtuig compleet bezet was... De aansluitende vlucht naar Guangzhou was stukken minder qua comfort. Ik zat tussen Belgische Chinezen die deo waren vergeten...
- Lekker eten?
Half, ik kreeg op beide vluchten dezelfde maaltijd geserveerd, namelijk aardappelpuree met gehaktballetjes, dat laatste was best te pruimen, dat eerste totaal niet.
- Entertainment?
Op de Europese vlucht uiteraard niet echt (hoewel er wel een camera zat waar je het starten en landen kon zien. Op de vlucht naar Guangzhou waren gewoon TV's in het gangpad.
- Algehele indruk?
Gewoon een hele degelijke maatschappij.

- Maatschappij?
Finnair
- Traject?
Hong Kong - Helsinki (via Bangkok) - Amsterdam
- Toestel?
Boeing MD-11 (HKG-HEL) en Airbus 320 (HEL-AMS)
- Vertraging?
In Hong Kong een kleine vertraging gehad. Op de luchthaven van Helsinki had ik 3,5 uur vertraging door noodweer in Nederland. We kregen wel consumptiebonnen, maar na een vlucht van 16 uur is dit wel even balen... maar daar kan de maatschappij zelf ook niks aan doen.
- Vriendelijk personeel?
Net zoals op de heenreis, ook nu weer vriendelijk.
- Comfort?
Ik had een beetje vrees voor de terugvlucht. Ik zou om 22:00 vertrekken uit Hong Kong en met mijn lengte (1.95 m) had ik vrees dat ik helemaal gaar zou thuis komen. We zouden namelijk niet direct, maar via Bangkok vliegen (niet de fijnste route). Tot mijn grote verrassing lukte het me om, hetzij licht, te slapen. Stoelen hadden tenminste wat meer beenruimte dan ik normaliter gewend ben.
- Lekker eten?
Nee... ten eerste had ik vlak voor de vlucht bij Burger King gegeten ( ) maar was daar achteraf ook bli mee, want ik houd niet van Thais voedsel.
- Entertainment?
Hetzelfde verhaal als de heenreis. Wel tof dat we even voor een paar minuten bleven hangen boven het prachtig verlichte Hong Kong Island.
- Algehele indruk?
Uitstekend, ondanks de vertraging. Finnair is een vriendelijke maatschappij en het comfort is aardig goed te noemen. Vorig jaar vloog ik vanuit Beijing direct naar Amsterdam met KLM en qua beenruimte vond ik dat een stuk minder. Hoewel je bij Finnair qua entertainment eigenlijk niet veel moet verwachten is het comfort best goed. En dat laatste vind ik toch wat belangrijker.
pi_33548001
- Maatschappij?
Ryanair
- Traject?
Dusseldorf Weeze - Rome Campino
- Toestel?
Boeing 737-800
- Vertraging?
Zo'n 10 minuutjes i.v.m het ijsvrij maken van de vleugels.
- Vriendelijk personeel?
Jawel
- Comfort?
Nieuw toestel, stoelen waren okay.
- Lekker eten?
Geen. Tegen betaling snacks en drankjes.
- Entertainment?
Geen.
- Algehele indruk?
Voor de prijs zeer goed.

- Maatschappij?
Ryanair
- Traject?
Rome Campino - Dusseldorf Weeze
- Toestel?
Boeing 737-800
- Vertraging?
Een uur. Waarom is niet verteld.
- Vriendelijk personeel?
Jawel.
- Comfort?
Zelfde als op heenreis.
- Lekker eten?
Zelfde als op heenreis.
- Entertainment?
Geen.
- Algehele indruk?
Voor de prijs zeer okay. Alleen jammer dat ze weinig informatie geven over vertragingen. Je moet het maar aflezen van het scherm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')