Dit gaat toch helemaal niet op voor veel users ?quote:Maar dat motief is er toch niet ,als je niet gelooft dat er geesten bestaan, zoals die non, .....
Nu kan ik met jou niet meer mee hoor ....
De oplossing hiervan ligt (wsch ) in het feit dat" iemand "daarvoor nog niet genoeg spirituele kennis heeft, ....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:56 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dit gaat toch helemaal niet op voor veel users ?
Ik bijvoorbeeld geloof wel degelijk in geesten.
Voor mijn gevoel is het zelfs een "weten" door de ervaringen die ik heb.
En toch geloof ik niet dat RvdB volledig eerlijk is.
Mijn geloof in geesten maakt toch niet standaard dat ik àlles moet geloven omdat anders mijn geloof in geesten dan niet echt zou zijn ?
Ik geloof ook in blauwe bloemen.
Maar als ik blauwe bloemen op de markt zie en de kleurstof plakt aan mijn handen als ik ze uit de emmer pak.. dan geloof ik toch niet dat déze bloemen ook natuurlijk blauw zijn.
Deze zijn dan nep.
Geverfd.
Ik heb een paar foutjes van je verbeterd.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:04 schreef pikki het volgende:
[..]
De oplossing hiervan ligt (wsch ) in het feit dat" iemand "daarvoor nog niet genoeg spirituele kennis heeft, ....
Ik heb hier al geschreven, dat het een puzzle is, en dat je het slechts kunt begrijpen , als je het geheel ziet , daarmee bedoel ik de graancirkelfenomen, de orbs en lichtbollen, de teleportatie, en ook enige achtergrondenen en kennis van de theosofie .
Als mensen ook die hierboven genoemde dingen niet kunnen verwerken, laat staan geloven, hoe wil /kun je dan aannemen dat zij dat van die nonnenfoto, of van aflezen op het net (genverbrander) kunnen begrijpen .?
Waarom denk je dat hij Peter van den Broeke dat boek geschreven heeft ...?
Er staat zoveel zo weinig in met zo weinig woorden .....
Missch begrijpen de meesten het nog niet eens.....maar toch doen ze zulke lelijke gezond kritische uitspraken toz van Robbert .....of zijn ze nijdig terecht verontwaardigd omdat zij er er niet kunnen inkomen dat het aan een ander en zij er helemaalniets van begrijpen, omdat het naar oplichting geurt.....
Geniaal !quote:
Sorry, maar dat boek is geschreven in naam van Robbert , en in de ik -modus, wel door de vader , doch dit wil niets zeggen .quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:06 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik heb een paar foutjes van je verbeterd.![]()
dus.... de omdat ik niet genoeg van bloemen weet denk ik dat de bloemen waar ik blauwe handne van krijg nep blauw ( geverfd) zijn ?quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:04 schreef pikki het volgende:
[..]
De oplossing hiervan ligt (wsch ) in het feit dat" iemand "daarvoor nog niet genoeg spirituele kennis heeft, ....
Ik heb hier al geschreven, dat het een puzzle is, en dat je het slechts kunt begrijpen , als je het geheel ziet , daarmee bedoel ik de graancirkelfenomen, de orbs en lichtbollen, de teleportatie, en ook enige achtergronden en kennis van de theosofie .
Als mensen ook die hierboven genoemde dingen niet kunnen verwerken, laat staan geloven, hoe wil /kun je dan aannemen dat zij dat van die nonnenfoto, of van aflezen op het net (genverbrander) kunnen begrijpen .?
Waarom denk je dat hij dat boek geschreven heeft ...?
Er staat zoveel in met zo weinig woorden .....
Missch begrijpen de meesten het nog niet eens.....maar toch doen ze zulke lelijke uitspraken toz van Robbert .....of zijn ze nijdig omdat ze er niet kunnen inkomen dat het aan een ander overkomt en zij er helemaal niets van begrijpen, .....
quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:06 schreef Agno_Sticus het volgende:
[..]
Geniaal !![]()
![]()
En wat een gave OP !
Net weer wakker en me door het hele vorige deel heengeworsteld. Naast een aantal interessante chemielessen en goede hypotheses over de lichtbollen, gingen de meeste posts toch weer over oeverloze, zichzelf constant herhalende discussies met Pikki (burp!). Alhoewel ik respect heb voor het analystische geduld van degenen die telkens opnieuw met Pikki de dialoog aangaan, maakt dit het vinden van meer waardevolle posts wel steeds lastiger... Heb zelfs onze moderator nog nooit zo'n hoog postpercentage zien halen, hetgeen toch een zuivere doorbrekening van de formele functiescheiding inhoudt...
Anyway, ik ga eerst maar weer eens ff aan het werk! Welterusten in NL!![]()
Natuurlijk, dat is de logische verklaring, als ik iets kritisch vind van het boek, heb ik het natuurlijk niet begrepen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:09 schreef pikki het volgende:
[..]
Sorry, maar dat boek is geschreven in naam van Robbert , en in de ik -modus, wel door de vader , doch dit wil niets zeggen .
Als er voor jou weinig instaat, ok , ....dan zul je het ook niet begrijpen ...
Onderdrukt hard lachenquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:15 schreef soulsurvivor het volgende:
Hier vond ik nog een krantenartikel van nancy en van den Broeke
[afbeelding]
??? hoe bedoel je, en waarom ergens anders uploaden?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:57 schreef Stenny het volgende:
[..]
Leuk, de tweede heb ik apart opgevraagd, kun je hem niet even ergens anders uploaden?![]()
Het tweede plaatje doet het de helft van de tijd niet, hij zegt dan 'no hotlink on forums'.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:17 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
??? hoe bedoel je, en waarom ergens anders uploaden?
Misschien moet jij ook maar een cursus Engels gaan volgen.quote:
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-31,GGLG:nl&q=hi+fooksquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:20 schreef Stenny het volgende:
[..]
Misschien moet jij ook maar een cursus Engels gaan volgen.Het is namelijks: folks, en niet Fooks.
Of dan tenminste: Foks (als verwijzing naar Fok).
![]()
donequote:Op woensdag 18 januari 2006 00:18 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het tweede plaatje doet het de helft van de tijd niet, hij zegt dan 'no hotlink on forums'.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:19 schreef Parameter het volgende:
maar hij kan nog best een soort goeroe worden met een veel grotere missie. Het zou mij niet verbazen als Pikki hem al zo ziet.
Idd, ...maar ik noem het echter geen religieuze beweging, zoals jij ....quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:19 schreef Parameter het volgende:
Het lijkt me mogelijk dat het uiteindelijk meer de kant op zal gaan van een soort religieuze beweging met Robbert als spirituele meester. Dat lijkt me een rol die hij de in toekomst wel zou kunnen spelen. Hoewel Robbert nu landelijk bekend staat als een bedrieger, zijn er ook mensen die achter hem blijven staan. Die kunnen in de toekomst beter georganiseerd worden. De trucjes van Robbert waren misschien maar een voorspel van de grote waarheden die hij de mensheid nog zal verkondigen. Robbert is weliswaar voor velen door de mand gevallen als kijkcijferkanon van Irene Moors, maar hij kan nog best een soort goeroe worden met een veel grotere missie. Het zou mij niet verbazen als Pikki hem al zo ziet.
Okay en dan tik nu eens in: Hi Folks!quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:22 schreef DonnaNonna het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-31,GGLG:nl&q=hi+fooks
ik google jij ook?![]()
Je intentie klinkt hier goed, alleen ben jij m.i. net zo naïef en goedgelovig als de kerkgangers die geloven dat de wereld begonnen is met Adam en Eva omdat meneer de Pastoor dat zegt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:23 schreef pikki het volgende:
[..]
Idd, ...maar ik noem het echter geen religieuze beweging, zoas jij ....
Voor mij is het eerder het naar boven brengen van waarheden, die destijds door de kerken en religies verwrongen zijn, om de mens klein te houden, en nu door de wetenschap verwrongen worden, .....
Kijk deze is grappig, en zonder spelfouten.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:28 schreef DonnaNonna het volgende:
[afbeelding]
geintje mag wel toch sten?![]()
En al deze commotie rond Robbert kan worden beschouwd als een soort test. Sommige mensen kwamen alleen af op de wonderen en de sensatie, maar die verliezen hun geloof weer even snel. Alleen degenen die nu nog achter Robbert staan, begrijpen waar het werkelijk om gaat.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:23 schreef pikki het volgende:
[..]
Idd, ...maar ik noem het echter geen religieuze beweging, zoals jij ....
Voor mij is het eerder het naar boven brengen van waarheden, die destijds door de kerken en religies verwrongen zijn, om de mens klein te houden, en nu door de wetenschap verwrongen worden, .....
Het is wel een lekker ding!quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:29 schreef Stenny het volgende:
[..]
Kijk deze is grappig, en zonder spelfouten.![]()
Alleen vrees ik dat ik nooit 'zijn' orbje geweest ben maar ach, een mens mag dromen.![]()
En dat is?quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:30 schreef Parameter het volgende:
[..]
Alleen degenen die nu nog achter Robbert staan, begrijpen waar het werkelijk om gaat.
"...opdat een ieder behouden wordt door geloof"quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:30 schreef Parameter het volgende:
[..]
En al deze commotie rond Robbert kan worden beschouwd als een soort test. Sommige mensen kwamen alleen af op de wonderen en de sensatie, maar die verliezen hun geloof weer even snel. Alleen degenen die nu nog achter Robbert staan, begrijpen waar het werkelijk om gaat.
Ik denk het wel ....maar wat bedoel je met een test ?quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:30 schreef Parameter het volgende:
[..]
En al deze commotie rond Robbert kan worden beschouwd als een soort test. Sommige mensen kwamen alleen af op de wonderen en de sensatie, maar die verliezen hun geloof weer even snel. Alleen degenen die nu nog achter Robbert staan, begrijpen waar het werkelijk om gaat.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:34 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
"...opdat een ieder behouden wordt door geloof"
Robbert, van zorgenkind tot medium: 13 vers 24
quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:36 schreef Stenny het volgende:
[..]
(dat is de gepaste reactie, denk ik).
Don't worryquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:13 schreef Mirage het volgende:
[..]![]()
nou ik post wel vaker hoor.
Alleen had ik na de eerste paar delen RvdB andere zaken die mijn aandacht vroegen en heb ik voornamelijk bijgelezen ipv gepost. Daarnaast had ik er op een gegeven moment wel even genoeg van
Ik bedoel dat je niks hebt aan al die vrijblijvende sensatiezoekers. Als je een christelijk beeld gebruikt, dan zou je kunnen zeggen dat de bokken nu van de schapen zijn gescheiden.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:34 schreef pikki het volgende:
[..]
Ik denk het wel ....maar wat bedoel je met een test ?
Ik had het wel begrepen, ...indeed .quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:39 schreef Parameter het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je niks hebt aan al die vrijblijvende sensatiezoekers. Als je een christelijk beeld gebruikt, dan zou je kunnen zeggen dat de bokken nu van de schapen zijn gescheiden.
We begrijpen allemaal waar het om gaat. Daarvoor hoef je niet achter hem te staan, kan ook naast of voor hem zijn of zelfs boven hem.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:30 schreef Parameter het volgende:
[..]
De essentie is ..... , dat het helemaal niet om Robbert gaat , doch om iets anders ....quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:45 schreef Tulio het volgende:
[..]
We begrijpen allemaal waar het om gaat. Daarom hoef je niet achter hem te staan, kan ook naast of voor hem zijn.![]()
Dit kan zo zijn, een stap in de ontwikkeling tot een hoger bewustzijn. Maar dat betekent nog lang niet dat je alles maar moet geloven of dat je blindelings kunt vertrouwen op wat er gebeurt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:48 schreef pikki het volgende:
[..]
De essentie is ..... , dat het helemaal niet om Robbert gaat , doch om iets anders ....
Het had evengoed iemand anders kunnen zijn .....
Maar ook dat zullen er weinigen begrijpen ....![]()
Inderdaad. Het gaat om wat hij doorgeeft en nog zal doorgeven.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:48 schreef pikki het volgende:
[..]
De essentie is ..... , dat het helemaal niet om Robbert gaat , doch om iets anders ....
ben jij nu serieus parameter? nee toch.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:51 schreef Parameter het volgende:
[..]
Inderdaad. Het gaat om wat hij doorgeeft en nog zal doorgeven.
O ja hij moest doorgeven dat we wat liever voor elkaar moeten zijn en dat de wereld ziek is. Nou zeg dat is nieuw. En wat een impact.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:51 schreef Parameter het volgende:
[..]
Inderdaad. Het gaat om wat hij doorgeeft en nog zal doorgeven.
En dat zet hij kracht bij door de boel te belazeren. vrede op aardequote:Op woensdag 18 januari 2006 00:53 schreef Tulio het volgende:
[..]
O ja hij moest doorgeven dat we wat liever voor elkaar moeten zijn en dat de wereld ziek is. Nou zeg dat is nieuw. En wat een impact.
Tulio.
Het is juist de bedoeling dat iedereen erin gelooft , voor zover als hij kan en wil geloven, ......quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:50 schreef Tulio het volgende:
[..]
Dit kan zo zijn, een stap in de ontwikkeling tot een hoger bewustzijn. Maar dat betekent nog lang niet dat je alles maar moet geloven of dat je blindelings kunt vertrouwen op wat er gebeurt.
![]()
ga maar = naar bed denk ikquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:55 schreef pikki het volgende:
[..]
Het is juist de bedoeling dat iedereen erin gelooft , voor zover als hij kan en wil geloven, ......
Er wordt hier niemand iets opgelegd, ...
En dat zijn ook woorden die Robbert zei ..
Ik probeer even verder te denken. Je kunt wel steeds blijven zeggen dat Robbert een grote oplichter is en zijn vader ook, maar dat verhaal ken ik onderhand wel.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:52 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
ben jij nu serieus parameter? nee toch.![]()
Verder denken daar is zeker niets mis mee. Het goede dat Robbert heeft bereikt is dat hij voor gespreksstof heeft gezorgd. Zoals in de tijd dat de opkomst was van een Uri Geller, Jomanda en anderen. Hij voegt iets nieuws toe en dat zijn de foto's en de lichtbollen waarvan ik weet dat ze bestaan maar niet die lichtbollen zijn die hij fotografeert. En entiteiten zien ook niet zo uit zoals hij ze fotografeert.quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:00 schreef Parameter het volgende:
[..]
Ik probeer even verder te denken. Je kunt wel steeds blijven zeggen dat Robbert een grote oplichter is en zijn vader ook, maar dat verhaal ken ik onderhand wel.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar om dan bijbelse principes los te laten op Robbert van den Broeke lijkt mij toch vergezocht. Het is jezus niet, al gaan sommige volgens mij wel die kant op.quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:00 schreef Parameter het volgende:
[..]
Ik probeer even verder te denken. Je kunt wel steeds blijven zeggen dat Robbert een grote oplichter is en zijn vader ook, maar dat verhaal ken ik onderhand wel.
Ectoplasma is een lichaamseigen materie, dat zetelt in het etherisch of fijnstoffelijk lichaam. Het wordt uitgestoten via lichaamsopeningen als mond en oren. De substantie kan, na bewerking door Spirit, zowel zichtbaar als niet zichtbaar zijn. In sommige gevallen is het niet geschikt voor blootstelling aan licht en soms daarentegen ook weer wel.quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:06 schreef seriewoordenaar het volgende:
Pikki, even een vraagje tussendoor. Ben jij toevallig liefhebber van Brusselmans? Je gebruikt de 'doch' zo vaak dat ik iedere keer aan 'de Herman' moet denken.
En dan nog ontopic... Zoals je wellicht weet of al hebt gehoord is ectoplasma iets dat mediums oproepen in donkere kamers. Dat is een breed omschreven gegeven in mediumland. Sommige foto's daarvan zijn zeer creepy. Ik heb niet meteen een link bij de hand, want ik haalde uit enkele boeken over geesten. Hoe rijm jij deze vreemde afwijking ten opzichte van Robberts kunnen, die de entiteiten moet belichten om ze te zien?
Tuurlijk, er zijn wat jou betreft maar 2 soorten mensen :quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:48 schreef pikki het volgende:
[..]
Dat is vreemd. De boeken die ik heb geraadpleegd (liggen beneden dus titels niet bij de hand) vertellen allemaal (3 stuks) expliciet dat ectoplasma niet tegen fel licht kan. Tjah... Ik weet het verder ook niet. Het verschil tussen flits en duisternis viel me gewoon op.quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:28 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Ectoplasma is een lichaamseigen materie, dat zetelt in het etherisch of fijnstoffelijk lichaam. Het wordt uitgestoten via lichaamsopeningen als mond en oren. De substantie kan, na bewerking door Spirit, zowel zichtbaar als niet zichtbaar zijn. In sommige gevallen is het niet geschikt voor blootstelling aan licht en soms daarentegen ook weer wel.
bron
ik quote ook alleen maar van de eerste treffer van google hoor. geen idee hoe betrouwbaar deze bron is.quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:38 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Dat is vreemd. De boeken die ik heb geraadpleegd (liggen beneden dus titels niet bij de hand) vertellen allemaal (3 stuks) expliciet dat ectoplasma niet tegen fel licht kan. Tjah... Ik weet het verder ook niet. Het verschil tussen flits en duisternis viel me gewoon op.
Ik zit op dit moment vlakbij Papoea Nieuw Guinea. Denk erover om even bij mijn Samaro Mud Men vrienden te gaan buurten. Helaas is ben ik niet meer zo vloeiend in het Papoea Nieuw Guinees als een paar jaar geleden en bovendien laat Babelfish me hier in de steek. Zou iemand mij kunnen helpen om de volgende zin te vertalen?quote:Op woensdag 18 januari 2006 02:25 schreef seriewoordenaar het volgende:
Dat was Meditrinea, maar voor zover ik weet is er nog geen antwoord.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 04:46 schreef Agno_Sticus het volgende:
[..]
"Goedemiddag beste Modderman, ik kom in vrede. Herkent u toevallig het masker op deze foto? Of komt dat kleine stukje gras onder zijn rechterarm u misschien bekend voor?"
quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:20 schreef Tulio het volgende:
[afbeelding]
Ik vind geen overtuigende foto's als ik eerlijk mag zijn, ze komen weer allemaal nep bij me over.
![]()
Nou, ik zou zoiets niet shoppen zeg, wat walgelijk onsmakelijk. Alsof dierbare overgegane uit je neus zouden komen of zo.quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:27 schreef seriewoordenaar het volgende:
Whehehe, je toont iets dat er inderdaad nogal gesjopt eruit ziet.
Praat me niet over Jean Skinner. Die vrouw belazert de boel afgrijselijk, Jeroen en ik hebben dat eerste rang, recht onder haar neus in de zaal waar zij haar 'demonstratie' gaf kunnen waarnemen. Er waren een stel goedgelovige vrouwen in de zaal die kreetten: oeh en ah! en Oh! ze verandert! Het enige wat er daadwerkelijk te zien was, was dat mevrouw Skinner hele gekke bekken aan het trekken was en met mimiek wilde doen voorkomen of haar neus langer werd.quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:31 schreef Tulio het volgende:
Hier weer zoiets, waarom houden mensen hun hoofd niet gewoon stil. Laatst had ik ook zo'n foto van mezelf en dat kwam puur en alleen doordat ik mijn hoofd bewoog tijdens het maken van de foto. En vooral als je een lange belichtingstijd hebt krijg je dit. Dit heeft dan ook niets met ectoplasma te maken.
[afbeelding]
![]()
![]()
[..]
Ik zit op dit moment vlakbij Papoea Nieuw Guinea. Denk erover om even bij mijn Samaro Mud Men vrienden te gaan buurten. Helaas is ben ik niet meer zo vloeiend in het Papoea Nieuw Guinees als een paar jaar geleden en bovendien laat Babelfish me hier in de steek. Zou iemand mij kunnen helpen om de volgende zin te vertalen?
"Goedemiddag beste Modderman, ik kom in vrede. Herkent u toevallig het masker op deze foto? Of komt dat kleine stukje gras onder zijn rechterarm u misschien bekend voor?"
Alvast bedankt !
P.S.
Als jullie na deze post nooit meer iets van mij horen, dan vrees ik dat er bij de vertaling iets misgelopen is...![]()
![]()
ik denk dat je een beetje vreemd beeld van ectoplasma hebt..quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:05 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nou, ik zou zoiets niet shoppen zeg, wat walgelijk onsmakelijk. Alsof dierbare overgegane uit je neus zouden komen of zo.![]()
Ja ik weet, maar ik ken niemand die het ooit gezien heeft inclusief ik zelf niet. Graag ervaringen uit eerste hand. De foto hieronder is natuurlijk extreem ongeloofwaardig.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:13 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik denk dat je een beetje vreemd beeld van ectoplasma hebt..
ectopplasma is een deel van het etherisch lichaam van de persoon die als medium optreedt.
Ja, ik maakte daar een grapje van, omdat je op de foto hierboven een hele serie mensen uit iemands neus ziet komen (onsmakelijk, ik blijf erbij).quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:24 schreef Mirage het volgende:
ik reageerde op je beeld van "dierbare overgegane die je neus uit zouden komen"
Maar die foto's.. ik ken ze
Er is een hele serie van te vinden.. allemaal zwart wit/ met zo'n oud oranje gloed erover
Omdat je huizen hebt kun je een transit nooit op die manier goed duiden, je weet niet welke levensgebieden erbij betrokken zijn. En waarom onder hypnose brengen, kan ook net zo goed zijn; het veranderen van (jeugd) idealen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:04 schreef DonnaNonna het volgende:
[afbeelding]
Zijn *niet volledige* Horoscoop
geboortetijd onbekend
Neptunus in de boogschutter conjunct Pluto transit.
Het onder hypnose brengen door het laten zien van beelden?
quote:
Hoi Jo!quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:01 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Sorry moet zijn; Geen huizen!
Of zijn vader.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:09 schreef Genverbrander het volgende:
Mensen, wat een spectaculaire ontdekking van dat magnesium!! En dat het precies klopt met de beschrijving in het Robbert-boek!!
Dit is inderdaad waarschijnlijk de oplossing van die puzzel. Weten we ook weer hoe hij dat doet.![]()
![]()
[..]
Ik zit op dit moment vlakbij Papoea Nieuw Guinea. Denk erover om even bij mijn Samaro Mud Men vrienden te gaan buurten. Helaas is ben ik niet meer zo vloeiend in het Papoea Nieuw Guinees als een paar jaar geleden en bovendien laat Babelfish me hier in de steek. Zou iemand mij kunnen helpen om de volgende zin te vertalen?
Alvast bedankt !
P.S.
Als jullie na deze post nooit meer iets van mij horen, dan vrees ik dat er bij de vertaling iets misgelopen is...![]()
![]()
Hahaha precies Sten! JIj gelooft toch ook nog in de evil rol van die pa, net zoals ik he???quote:
De rol van de vader is duidelijk, het is echt niet voor niets dat HIJ het boek geschreven heeft en dan nog wel in de ik vorm.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:13 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Hahaha precies Sten! JIj gelooft toch ook nog in de evil rol van die pa, net zoals ik he???Wij laten ons niet ompraten door de kwade praatjes van Agno die het op het team van House of Talent wil schuiven!
![]()
![]()
![]()
Ik zal nu trouwens even Agno van repliek dienen.
....... heeft Robbert het zo gedicteert aan zijn vader ....ben er bijna zeker van ...quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:16 schreef Stenny het volgende:
[..]
De rol van de vader is duidelijk, het is echt niet voor niets dat HIJ het boek geschreven heeft en dan nog wel in de ik vorm.
De klok staat geen uur later!quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:06 schreef CarDani het volgende:
En toch...............
Er zijn teveel dingen die Robbert tijdens zijn readings vertelde die hij niet kon weten. Ik geloof niet dat dit allemaal "cold reading" was.
Ik denk ook dat als je alles zou verzinnen, je dan niet zoveel dingen tegelijk openbaart. Het zou er dan te dik bovenop liggen.
Aan de ene kant heeft Robbert alle schijn tegen zich. En aan de andere kant komt alles zo ongeloofwaaridg over dat het haast wel waar MOET zijn.
Verschillende omwonenden hebben wel degelijk lichtbollen gezien.
Waarom had Robbert al een heleboel cliënten zonder dat hij bekend was? (En hij vroeg er toen nog niets voor.)
Op de foto in zijn boek dat hij als klein jongetje op het strand loopt, zie ik twee lichtbolletjes. Toeval? Of zie ik het verkeerd.
Over de foto van de klok (dat er een uur tussen zit) ....waarom zou dat niet kunnen? Geesten laten zich niet dwingen.
Robbert heeft ook foto's in het bijzijn van anderen gemaakt waar zeker dingen op te zien waren.
De bewegingen die hij met zijn armen en ogen maakt zijn niet gespeeld. Ik heb erop gelet. Ik heb ook op zijn lichaamshouding gelet e.d. (ik heb wat jaartjes psychologie gestudeerd).
Het is in ieder geval zijn werkelijkheid. Je kan hem echt niet zomaar bestempelen als bedrieger.
In echte graancircels is ook een energie voelbaar (volgens getuigen over de hele wereld).
Wat is trouwens het fenomeen lichtcircels? Foto's en info vind je op: http://www.circularsite.com/gedachten1.htm
Ik weet niet waar men tegenwoordig zijn astrologie cursussen haalt maar zonder die cursussen , weet je wel dat men vroeger vaak zonder geboortetijden zat, aan de hand van progressies etc kon men dan een redelijk acurate horoscoop maken aan de hand van alleen aspecten!quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:00 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Omdat je huizen hebt kun je een transit nooit op die manier goed duiden, je weet niet welke levensgebieden erbij betrokken zijn. En waarom onder hypnose brengen, kan ook net zo goed zijn; het veranderen van (jeugd) idealen.
Ik zal uit principe nooit het boek van een oplichter kopen!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:30 schreef Agno_Sticus het volgende:
Om op je eerste vraag "En ik ben ook nog altijd benieuwd waarom je niet gelooft in het 'vaderliefde'-argument: pa wilde een succesvolle zoon, Robbert wilde liefde en erkenning van zijn pa. Ik vind dat zeer plausibel." gaf je in aflevering 27, om 15:20 zelf het antwoord:
[..]
Mijn reactie was als volgt:
[..]
Vanaf dat moment ben ik gaan twijfelen over de vader als een kwade genius, die zijn zoon bewust de zaak laat bedonderen en dat voor de ogen van TV kijkend Nederland. Ik heb vrijwel alle posts daarna met dit in mijn achterhoofd gelezen en ben tot nu toe eigenlijk alleen nog maar gesterkt in deze opvatting (zie enkele eerdere posts).
Mijn mening over je zes punten (ik heb geen bewijs, maar slechts vermoedens):
[..]
Helemaal eens. Zoals je eerder al aangaf gaat het nou net om het moment dat oprecht geloven in de paranormale gaven van zoon overgaat in het aanzetten tot bewust bedrog. Waarom zou hij? Welke enorme risico's neemt hij dan (en bankdirecteuren zijn voor mij per definitie risicomijdend)? In het boek lees ik geen megalomane vader, maar veel meer iemand die oprecht trots is op zijn zoon en hem wil beschermen (try the book yourself, Euro 17,50, zeg gewoon dat het een kadotje is)
[..]
Alweer eens. Pa heeft hem gestimuleerd door hem erkenning te geven. Zoals Parameter al terecht aangeeft, zijn er echter verschillende experts over de vloer gekomen die niet alleen Robbert gestimuleerd hebben tot overdrijven, maar ook zijn vader gesterkt zullen hebben in zijn geloof dat het allemaal echt waar was! Zodoende leidde deze gelijkgestemdheid tot een "self-fulfilling prophecy" in huize van den Broeke en ontbrak het volledig aan een kritisch tegengeluid. Welke criticasters gingen er trouwens echt tegenin voordat het zaakje op de TV kwam?
[..]
Waarom obsessief en overenthousiast? Kan het niet zo zijn dat de graancirkelexperts en Nancy hem gevraagd hebben om de cirkels zo nauwkeurig mogelijk op te tekenen? Waarom? Omdat deze mensen nou eenmaal een database bijhouden van alle graancirkelmeldingen en niet altijd ff zelfs langs kunnen komen. Over het schrijven van het boek. Lees het en vertel me wat jouw gevoel hierbij is.
[..]
Opnieuw helemaal eens. Dat ben ik zelf thuis ook. Ik zet daarom echter nog niemand aan tot bedrog. Dominantie, strenge vader, lastig in omgang, etc. is echt geen overtuigende verklaring voor het bewust aanzetten tot bedrog bij nota bene je eigen kind!![]()
[..]
Ja. Hij is gezien. De graanvelden liggen achter zijn huis. Heeft iemand hem de graancirkels ook zien maken? Had Robbert hem toevallig misschien net opgehaald om naar een nieuwe te komen kijken? Ik weet het niet, het bewijs is nogal mager. We kunnen hier beiden gelijk hebben.
[..]
Alweer eens! Je maakt het me wel makkelijk zeg! Het gaat er echter om wie die iemand is. Ik geloof nog steeds dat het grootste belang bij de TV-productie ligt (geld!!!). Irene wist hier volgens mij dan weer niets van (kijk naar de oprechte verbazing), anderen wellicht wel...
Dat geloof ik toch echt niet. Irene Moors is de oprichter en directeur van House of Television, en ik geloof op de een of andere manier 100% in haar oprechtheid en integriteit. Ze vindt het hele paranormale duidelijk om te smullen, het biedt haar de welkome troost na het overlijden van moeder Moors en bovendien had ze al heel lang een interesse voor Robbert. Hij was al een paar keer in Life & Cooking geweest en je zag in iedere uitzending al dat Irene helemaal aan zijn lippen hing. Haar geloof in en fascinatie voor Robbert is ECHT.quote:P.S.
Zou je ook nog ff op deze argumentatie willen reageren. Dank!![]()
Ik geloof echt veel meer in een analyse van het motief, ergo: Wie hadden er nou het meeste belang bij het aandikken van Robbert's gaven. Dat zijn er mijns inziens maar twee: Robbert zelf en "House of Television". Deze laatste blijft in al onze discussies volledig buiten schot, terwijl het echt de meest voor de hand liggende is. Robbert heeft geen PC (zegt Pa en wordt bevestigd door Nancy), iemand anders is dus op Internet gaan zoeken en heeft info aan Robbert doorgegeven. Robbert heeft zelf de non en Hugo de Groot ergens uitgeknipt. Het productieteam liet gewoon de lichten knipperen in Carré en bij Jensen (daar lopen een hoop technici rond hoor, denk bijv. maar aan de man van het licht of Irene's cameraman/echtgenoot). Irene ook wordt door haar adviseurs ingefluisterd om Robbert niet te laten vallen (zie voorgelezen verklaring).
Dan nog zie ik duidelijk meer dan een uur verschil.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:29 schreef DonnaNonna het volgende:
[..]
De klok staat geen uur later!
Vergroot de klok maar eens goed uit, zet hem in negatief en kijk dan nog een heeeeeeeeeeeeeel goed.
Dan zie je dat de klok een kwartier later aangeeft of eerder maar geen uur later..
Anders maak je de wijzer schaduwen eens groter en donkerder..
Nou DonnaNonna, na een fulltime studie, in Nederland en buitenland van meer dan 7 jaar. met twee, over heel de wereld, erkende diploma's op zak mag ik toch wel stellen dat ik er wat van af weet. De horoscopen die men vroeger maakte aan de hand van progrssies ed. klopten ook meestal helemaal niet.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:32 schreef DonnaNonna het volgende:
[..]
Ik weet niet waar men tegenwoordig zijn astrologie cursussen haalt maar zonder die cursussen , weet je wel dat men vroeger vaak zonder geboortetijden zat, aan de hand van progressies etc kon men dan een redelijk acurate horoscoop maken aan de hand van alleen aspecten!
Er staat ook duidelijk bij dat deze horoscoop niet volledig is!
Niet zo miereneuken aub, heb er gisteren ook elke keer opmerkingen over gelezen, enne ik blijf niet aan het uitleggen!
Ja dat wil ik ook wel eens weten.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:37 schreef Mudman het volgende:
Zeg mis ik nu iets?
In de graancircel zijn resten van verbrand magnesium gevonden (magnesiumpooeder) en geen van de onderzoekers van bijvoorbeeld BLT denkt dat er iemand magnesium heeft staan verbranden, maar wel hebben ze veel vreemde lichtverschijnselen op die plaats gezien?
Klopt dit echt zo, of ligt het net iets anders?
Je redeneert hetzelfde als een gelovige in Robbert. En hoofdletters helpen niet.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:40 schreef Genverbrander het volgende:
Agno_sticus, daar komt ie dan!
[..]
Ik Haar geloof in en fascinatie voor Robbert is ECHT.
Nog steeds geen echte redenen. me dunkt dat de familie van de Broeke meer risico loopt als het bedrog uitlomt dan een bedrijfje.quote:Nee, ik denk echt dat House of Television hier vrijuit gaat. Wel hebben ze naief gehandeld denk ik, maar ik weet bijna zeker dat er daar niemand zit die Robbert heeft geholpen.
Dit is het soort complot-denken dat je hier in Thru wel vaker ziet: achter al het kwaad zitten een paar hele boosaadige samenzweerders. Daar heb ik nooit in geloofd. in dit geval ook niet, alleen maar omdat het zo makkelijk is.quote:En aangezien Robbert toch een helper nodig heeft gehad, vind ik die pa de meest logische kandidaat. Ik bedoel, heb je die KOP van hem wel eens gezien??Daar word je toch bang van? Ik denk niet dat je hem zo makkelijk om de tuin kan leiden. Ik zie in hem een pure strateeg die uit is op familie-eer en roem, iemand die in staat is om het hele pad voor Robbert uit te stippelen.
1) Stond dat niet gewoon in de Nieuwe Revu en is dat niet eigenlijk oncontroleerbaar?quote:Daarbij vind ik dat er nog steeds twee argumenten voor de betrokkenheid van pa niet voldoende ontkracht zijn:
1) Pa gesignaleerd in graancirkel met jerrycan. Zeer verdacht, wijst in mijn ogen eerder in de richting van medeplichtigheid dan iets anders.
2) Pa ontbreekt in zeer gedetailleerde verslag van Nancy Talbott.
Ow gefeliciteerd zegquote:Op woensdag 18 januari 2006 10:45 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Nou DonnaNonna, na een fulltime studie, in Nederland en buitenland van meer dan 7 jaar. met twee, over heel de wereld, erkende diploma's op zak mag ik toch wel stellen dat ik er wat van af weet. De horoscopen die men vroeger maakte aan de hand van progrssies ed. klopten ook meestal helemaal niet.
En jij noemt het miereneuken, ik wil graag voorkomen dat er hier "sprookjes" ontstaan.
Feiten zijn feiten, die zijn belangrijk, sprookjes zijn leuk voor kinderen om naar te luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |