Ik heb het een en ander verandert, dat geen wat dik gedrukt staat.quote:Op maandag 9 januari 2006 16:30 schreef Sannelie het volgende:
Als ik drie maaltijden eet met 2/3 tussendoortjes heb ik echt mega veel honger hoor.
ik eet dit:
in de ochtend: schaal cornflakes met yorhurt
2 boterhammen met meestal vleeswaren of slankie kaas
rond een uur of 10: 1 stuk fruit
12 uur: 2 boterhammen met vleeswaren of slankie kaas een appel en een paar wortels of mandarijnen dat soort klein gebeuren
3 uur iets van komkommer ofzo. Boulion.
Avondeten: gewoon groente, aardappels en vlees (normale porties)
's Avonds: 1 stuk fruit
Komkommers, wortels etc kun je onbeperkt eten. Fruit daarin tegen, bevatten fruitsuikers. Dus het is aangeraden om niet meer dan 3/4 stuks fruit per dag te eten. En druiven=8 druiven is dan 1 stuk fruit.
Kan ik zo wel afvallen? Ik lees namelijk dat jullie echt weinig eten voor mijn doen
Enne ik drink de hele dag door wel veel water, 1,5 liter per dag
Misschien dat het zo beter gaat.![]()
Dat had ik niet eens goed bekeken naar dat belegquote:Op maandag 9 januari 2006 18:27 schreef Faat het volgende:
Ja prima Maeghan, maar dat vroeg Sannelie niet. Ze vroeg of ze met hetgeen zij postte hierboven
af zou vallen. Ik zie daar pindakaas als beleg staan, plus naast de boterhammen nog yoghurt met
muesli, 's middags als tussendoortje om 3 uur nog een boterham en soms even later nog één en
's avonds dan soms ook nog iets lekkers. Nou dan ben je een knappe meid als je daarmee afvalt.
Is een kwestie van net doen alsof je de vorige OP wilt quoten. Dan alles kopiëren en hier in je eigen OP plakken. De quote tags eraf halen en alle linkjes staan goedquote:Op maandag 9 januari 2006 18:45 schreef ymme het volgende:
Bij deze het vervolg. Omdat ik het andere gesloten heb.
Kan iemand de op aanpassen. Dit omdat ik echt niets kan met die linkjes etc.
![]()
Ik zal het eens proberen.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is een kwestie van net doen alsof je de vorige OP wilt quoten. Dan alles kopiëren en hier in je eigen OP plakken. De quote tags eraf halen en alle linkjes staan goed
Dan nog de laatste update erin zetten (op zelfde manier, dus door nét te doen of je 'm quote) en je bent klaar....
ik zie dat Schatje e.e.a. al heeft aangepast...quote:Op maandag 9 januari 2006 18:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is een kwestie van net doen alsof je de vorige OP wilt quoten. Dan alles kopiëren en hier in je eigen OP plakken. De quote tags eraf halen en alle linkjes staan goed
Dan nog de laatste update erin zetten (op zelfde manier, dus door nét te doen of je 'm quote) en je bent klaar....
Gezienquote:Op maandag 9 januari 2006 19:04 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb even wat gepost in jou fotoboek
Ok, dan lijk je gewoon veel op iemand hier in de buurt denk ik zo.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:08 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Gezien
fotoboekreactie doet het niet, dus dan maar ff zo. Ik kom uit Tilburg, nooit in Gelderland gewoond
Aha, pudding.... Het enige waarmee mijn mannetje zichzelf nog van mij kan onderscheiden...quote:Op maandag 9 januari 2006 19:10 schreef ymme het volgende:
[..]
Ok, dan lijk je gewoon veel op iemand hier in de buurt denk ik zo.
On-topic.
Net lekker mijn avondeten door mijn keel heen.Ik had ook z'n honger na al dat leren, en druk maken om de hond. Dat ik in mijn eentje een hele bak met sla heb leeg gegeten.
![]()
Voor vriendje lief was het![]()
Die zit nu aan de Mona pudding.![]()
Ik ben een echte brood-eter, heerlijk vind ik 't. Maar eigenlijk is 4 boterhammen toch niet zo gek veel, ben wel van plan het weer af te bouwen naar 3... maar ik ben bang dat ik dan weer (meer) ga snoepen.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:11 schreef Rewimo het volgende:
Levitation en Sannelie, jullie eten vrij veel brood. Daar zitten veel koolhydraten in (=suikers). Ik zou het niet weg kunnen krijgen (ook voor mijn operatie al niet), zoveel brood! Op zich kun je natuurlijk beter brood eten dan snoepen, maar brood bevat behoorlijk wat verborgen calorieën.
brood (volkoren) 100 gr. 208 5.7 40.0 2.8
brood (wit) 100 gr. 226 6.5 50.0 0.0
broodje (bruin) 100 gr. 250 9.5 45.1 3.5
(= kcal, eiwit, koolh, vet)
Boterhammen bevatten bovendien 'langzame suikers', die langzaam in het bloed worden opgenomen. Dat is niet altijd gunstig (wel als je veel sport bijvoorbeeld) als je wilt afvallen.
Doe ermee wat je wilt, met deze info. Maar als je vindt dat je te langzaam afvalt, zou ik het in de hoeveelheid brood zoeken
Dat ligt eraan. Als zij werkelijk duizelig wordt als ze minder eet, dan levert ze misschien wel veel inspanning. Dat hoeft niet lichamelijk te zijn, als je druk werk hebt of veel moet lezen dan vergt dat ook wat van je. Ik kan in periodes dat ik echt heel veel moet lezen voor m'n studie ook onwaarschijnlijk veel eten (en snoepen zelfs) zonder aan te komen. En dan hebben we het niet over een koekje, dan hebben we het over een ons bonbons of zo, terwijl ik in rustige periodes qua leeswerk al aankom als ik naar een bonbon wijs. Je schijnt met intensief lezen wel 80 kcal per uur te kunnen verbranden, en dat kan dus best nog eens oplopen als je zoals ik af en toe tot wel 8 uur per dag met je neus in de boeken zit.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:27 schreef Faat het volgende:
[..]
Ja prima Maeghan, maar dat vroeg Sannelie niet. Ze vroeg of ze met hetgeen zij postte hierboven
af zou vallen. Ik zie daar pindakaas als beleg staan, plus naast de boterhammen nog yoghurt met
muesli, 's middags als tussendoortje om 3 uur nog een boterham en soms even later nog één en
's avonds dan soms ook nog iets lekkers. Nou dan ben je een knappe meid als je daarmee afvalt.
Een rijstewafel is wel een goed idee. Ik heb in drie dagen een rol popcornwafels op, en die dingen zijn maar 30 kcal per wafel, dus zit ik aan de 130 kcal per dag gemiddeld of zo, wat ik tussendoor op heb. En als je ze zeg maar 'onbeperkt' mag eten van jezelf, dan merk je dat je toch dat je vrij snel volzit/geen trek meer hebt. Sultana's e.d. zijn geen goed idee. Een pakje sultana is net zoveel kcal als een mager belegde boterham, en iets als een Evergreen of Liga milkbreak zelfs meer.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:40 schreef pluisje het volgende:
Misschien moet je daar toch even doorheen? Als je gewend bent veel te eten dan is het behoorlijk wennen om opeens minder te eten, en dan zul je idd een tijdje honger hebben en je misschien zelfs rot voelen. Maar brood is toch echt bedoeld als maaltijd, en niet als tussendoortje. Misschien vervangen door een rijstewafel of een sultana ofzo?
Nou nou een ons bonbons nog wel!! Ik mag toch hopen dat je hier een tikfout hebt gemaaktquote:Op maandag 9 januari 2006 19:38 schreef Maeghan het volgende: En dan hebben we het niet over een koekje, dan hebben we het over een ons bonbons of zo...........
Omgekeerd vind ik jou juist raar reageren. Jij zegt wat over dat brood, ik reageer daarop, en dan ga jij verder over het beleg terwijl ik het daar niet over had. Nu begin je weer over dat jij nergens zegt dat ze brood niet kan vervangen door fruit, terwijl ik nergens suggereer dat ze brood wel moet vervangen door fruit, noch heb gezegd dat jij dat wel gezegd zou hebben. En ja, ik weet niet hoe jij het noemt als je zegt dat ergens wel wat boterhammen vanaf kunnen, maar dat lijkt mij toch een vorm van advies, of commentaar als je 't geen advies wilt noemen. Maar goed, als jij het niet belangrijk vindt, dan kunnen we deze discussie mooi voor gezien houden.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:07 schreef Faat het volgende:
[..]
Nou nou een ons bonbons nog wel!! Ik mag toch hopen dat je hier een tikfout hebt gemaakt![]()
Verder vind ik dat jij een beetje rare manier van reageren op mijn posten hebt. Ik geef aan dat die
boterhammen wat veel van het goede zijn en nergens dat zij die niet kan vervangen voor een stuk
fruit. Ik gaf zelfs helemaal geen advies, maar postte alleen dat ik de kans erg klein achtte dat ze zo
zou afvallen. Pfffff...ik word er gewoon moe van om hier tegenin te gaan zelfs. Lekker belangrijk!!
Een leven zonder sla!quote:Op maandag 9 januari 2006 20:18 schreef octopussy het volgende:
En natuurlijk de grootste uitdaging: sla.
Sannelie, hoe lang ben je als ik vragen mag? Want tenzij je kleiner bent dan 1,57 (wat natuurlijk kanquote:Op maandag 9 januari 2006 20:45 schreef Sannelie het volgende:
Ik heb gehoord dat je flink moet ontbijten. Vandaar die yoghurt met cornflakes (jaja de lijn kellogs cornflakes) en nog 2 boterhammen.
Misschien kan ik als ontbijt dan al een stuk fruit nemen... of 2 rijstewafels ofzo? Dat is dus beter dan 2 boterhammen...
Enne als lekkers voor in de avond rond 8 uur zeg maar, mag een toetje dan wel? Ik vind namelijk yoghurttoetjes heeeerlijk. Allerlei smaken en soorten. Maar ik dacht dat daar juist veel suikers e.d. in zaten... En die dingen van 0% vet blijken ook niet goed te zijn. Daar zit weer wat in wat ook niet goed voor je is.
Ik drink al 1,5 liter water per dag, dus dat is iig goed![]()
En om 3 uur kan ik dan ook gewoon rijstewafels eten... Hoeveel mag je er dan? 1 stilt mijn honger namelijk niet, en ja om 3 uur heb ik alweer honger. Geen lekkere trek maar echt honger.
Ik ga dit zo ongeveer maar eens proberenBen benieuwd! Ik wil namelijk voor de zomer er wel minimaal 5 kg af hebben. Dan weeg ik 58 en dat vind ik wel goed op zich. Het liefst 55, maar als het goed gaat komt dat vanzelf. Weeg nu ong 62 kg
Ik werk btw met kinderen. Ben juffrouw dus op zich wel intensief werk
Maakt niet uit johquote:Op maandag 9 januari 2006 21:14 schreef Sannelie het volgende:
Ooooh sorry dat ik in t verkeerde topic zit! Maar bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
quote:Op maandag 9 januari 2006 21:17 schreef Isabeau het volgende:
Nu op Discovery trouwens een documentaire over Fat Admiration...(als je je heel slank wilt voelen...)
Die is afgevallenquote:Op maandag 9 januari 2006 21:54 schreef Rewimo het volgende:
Wat zou er overigens met punt 5 gebeurd zijn???
Fijn dat je er weer bent Isabeau, en wat supersterk om zelfs depressief toch je lijnen weer op tequote:
Ik elke woensdag (als ik daadwerkelijk ben afgevallen...)quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:20 schreef Ikiskoel het volgende:
Goedemorgen!
Even een vraagje: wanneer passen jullie je 'regeltje' altijd aan? Eén keer in de week op maandag?
Ik ben niet gewend om s avonds te eten. Ik eet eigenlijk nooit meer iets na het avondeten. Is bij mijn ouders thuis ook nooit een gewoonte geweest dus ik ben er nooit aan gewend. Eevenals toetjes. die horen er bij ons standaard ook niet bij. Gisteren ben ik na het eten naar een concert geracet (moest zingen, zaalrepetitie was om 18 uur) heb daar rondgehangen op de naborrel tto 12 uur, daarna nog de kroeg in...half twee mijn bedje in...ik drink geen alcohol overigens, dus op borrels en in de kroeg drink ik altijd water. maar ik had echt echt geen trek....en ik krijg ook niet de kans vaak om s avonds iets te eten aangezien ik niet thuis ben vaak.quote:Red je dat dan om 's avonds niks meer te eten? Ik zou dan denk ik 's avonds nog wat nemen, stukje fruit misschien of zo (zou zelf bv voor yoghurt kiezen maar dat kan voor jou niet begrijp ik).
Ik heb er geen vaste dag voor eigenlijk. Ik ben altijd zo blij als er wat af is dat ik het gelijk postquote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:20 schreef Ikiskoel het volgende:
Goedemorgen!
Even een vraagje: wanneer passen jullie je 'regeltje' altijd aan? Eén keer in de week op maandag?
De regeltjes die tot gisterenavond 22.30 gepost zijn heb ik nog in de OP bijgezet, dus dan gaat het alleen over de regeltjes die daarna nog geplaatst zijn...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:42 schreef Troel het volgende:
Zo, even wat betreft de update, ik neem aan dat ik gewoon de regeltjes die genoemd worden kan verzamelen en bij kan houden en dan aan het einde van de week een nieuw overzichtje post?
Is het ook hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:49 schreef kwakveense het volgende:
....ik heb ook geen zin om me vol te proppen et tussendoortjes om maar meer te eten, tegen heug en meug....ik dacht echt dat 1400/1500 wel goed was...
Ook als je vanaf het avondeten niets meer hebt genomen?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:08 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb moeite met brood eten 's morgens vroeg.....
Lust je wel paprika en/of tomaat? Dat is namelijk ook fruit...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:49 schreef kwakveense het volgende:
even uit het vorige topic:
[..]
<knip>
Ik vind het al moeilijk om aan twee stuks fruit per dag te komen, meestal is het er 1...ik vidn fruit echt niet lekker....Ik eet meestal wel extra rauwkost tussen de middag en bij de avondmaaltijd...daar was ik gisteren niet aan toegekomen.
Ik merk dat ik, als ik lijn, heel erg oet opletten dat ik voldoende eet van gezonde dingen. Ik ben voornamelijk dik gewordevan tussendoortjes. ik ben namlijk echt geen grote eter en zoals ik al zei, ik hou niet van fruit, ik ontbijt niet graag etc.
Ik eet 's avonds nog wel wat hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:22 schreef Faat het volgende:
Ook als je vanaf het avondeten niets meer hebt genomen?![]()
Ik heb eigenlijk altijd meteen honger. Weliswaar verleidelijk om dan meteen te beginnen met eten,
maar tis gelukkig makkelijk weg te krijgen door een kop koffie te drinken.
Ik wil zelf pas om half 9 mijn ontbijt nemen en sta hier doorgaans om half 6 's ochtends op, dus ik
moet wat doen om die uurtjes te overbruggen (doe ik trouwens soms met wat soezen op de bank)
Ik vind dat Fruit2Day wel een uitkomst, zitten geen toegevoegde suikers in,quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:35 schreef Levitation het volgende:
Lust je wel paprika en/of tomaat? Dat is namelijk ook fruit...
De diëtiste waar ik vorig jaar liep zei dat je ook vruchtensap mag tellen als fruit. Een glas sinaasappelsap staat gelijk aan 1 portie fruit. Misschien is er wel sap dat je lekker vind?
Dat klinkt inderdaad flink in de war!!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:45 schreef kwakveense het volgende:
....ongersgnalen....
Voedselgebrek doet rare dingen met jequote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:51 schreef kwakveense het volgende:
wow....ik kan écht niet typen...
mja ik heb dus precies hetzelfde. Alleen bij mij zijn het dan meestal de goentesmaakjes die mij doen kokhalsen (vooral de bittere soorten). Rauwkost heb ik ook een paar keer geprobeerd, maar dat lukt gewoon niet. Het is overigens niet zo dat ik niet dingen kan leren eten, want er zijn zat dingen die ik vroeger niet lustte en nu wel.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:45 schreef kwakveense het volgende:
Ik eet heel veel paprika...paprika is lekker!
Ik ben een enorme zeikerd qua eten. Ik kan nog wel nieuwe dingen aanleren te eten, soms, maar van veel dingen ga ik echt kokhalzen, of nog erger, over mijn nek. ik kan er niet echt iets aan doen. Ik heb altijd al moeite gehad met eten. T is of de textuur of de geur die t m doet meestal. ik ben op de een of andere manier heel gevoelig voor geuren en smaken en texturen,... mijn ouders hebben me echt geprobeerd dingen te laten eten maar ik kotste het keer op keer uit...als klein kind al kon ik niet in de buurt van de kaaskraam op de markt staan, en ik loop ook kohalzend door de keuken als mijn moeder spruiten kookt of haas ofzo...heel vervelend. Ik geniet ook niet echt van eten. Alleen van echt ongezonde dingen zoals chocolade en chipsoh en rauwkost vind ik heerlijk...gelukkig zijne r ook ongzeonde dingen die ik iet lust en die ik dus makkelijk kan laten staan.
Omdat dat ook zo is, mannen hebben een betere spier/vet verhouding en dus een hogere verbranding.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:53 schreef teigan het volgende:
waarom lijkt het altijd zo dat mannen veel makkelijker afvallen dan vrouwen
Ik heb er ook veel moeite voor moeten doen hoor!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:53 schreef teigan het volgende:
dnzl, jij bent gewoon al kwijt wat ik uiteindelijk ooit kwijt hoop te zijn...
Alleen moet ik nog een heel eind...
Wel goed gedaan hoor
waarom lijkt het altijd zo dat mannen veel makkelijker afvallen dan vrouwen
Ik kan er ook niet mee omgaan, ik vind het vaak zelfs vervelend en een ietsiepietsie denigrerend. Alsof ik daarvoor dus niet goed was of zo. Nu ben ik pas knap en geweldig en goed bezig wànt ik ben dunner. Pfffft. Of nog erger: "wat ben je afgevallen!!" op een moment dat je juist bent aangekomen. Dan denk ik altijd dat diegene me wel héél erg dik in gedachten had. Denken mensen soms dat het voor te dikke mensen het beste compliment is dat je kan geven of zo? Dat ze zijn afgevallen..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:00 schreef dnzl het volgende:
Hoe reageren jullie trouwens wanneer men een opmerking maakt over jullie gewichtsverlies?
Ik kan er niet echt goed mee omgaan en heb dat soort opmerkingen ook liever niet, is dat vreemd?
Zo denk ik er dus ook over. Ik hoop dan ook dat iedereen die ik ken die opmerking hoogstens 1 keer maakt. Zaterdag op een verjaardag zei de oma van mijn vriendin:quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan er ook niet mee omgaan, ik vind het vaak zelfs vervelend en een ietsiepietsie denigrerend. Alsof ik daarvoor dus niet goed was of zo. Nu ben ik pas knap en geweldig en goed bezig wànt ik ben dunner. Pfffft. Of nog erger: "wat ben je afgevallen!!" op een moment dat je juist bent aangekomen. Dan denk ik altijd dat diegene me wel héél erg dik in gedachten had. Denken mensen soms dat het voor te dikke mensen het beste compliment is dat je kan geven of zo? Dat ze zijn afgevallen..
Het valt mij op dat veel mensen er niets over durven te zeggen onder het motto van "ja, maar dan lijkt het net alsof ik vond dat je dik was"quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:14 schreef pluisje het volgende:
Ik weet niet goed wat ik er op moet zeggen, maar ben eik ook best beledigd dat tot nu toe slechts 1 iemand er een complimentje over maakte
Ik vind dus ook dat het dan net lijkt alsof je daarvoor dus dik en niet goed genoeg was als ze je na het afvallen allemaal complimentjes maken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:37 schreef Troel het volgende:
Het valt mij op dat veel mensen er niets over durven te zeggen onder het motto van "ja, maar dan lijkt het net alsof ik vond dat je dik was"
En dat wist je zelf niet natuurlijkquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:37 schreef Troel het volgende:
Het valt mij op dat veel mensen er niets over durven te zeggen onder het motto van "ja, maar dan lijkt het net alsof ik vond dat je dik was"
Ja dat is het ook denk ikquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Oh, da's niet leukquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:07 schreef kwakveense het volgende:
dat vind ik zo frustrerend...ik kan nog steeds geen broekmat kleiner aan, terwijl ik 9 kilo ben afgevallen..
maat 48 zit nu ruim, voorheen krap...maar 46 pasik niet...
vaak pas ik van de nieuw collectie 48 ook niet, maar dan geef ik het model de schuld want ik ebn dus echt n'iet dikker geworden...
Als het al gebeurt, want in sommige gevallen is de rek er echt helemaal uit en slinktquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:24 schreef dnzl het volgende:
Jep, het duurt een paar maanden voordat de huid zelf ook daadwerkelijk begint te slinken.
Oh ja damn wat ben jij oud! Hahaha, geintje hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:21 schreef Rewimo het volgende:
Hm ik heb een heeeeeeeeeeeeeele oude huidTot nu toe gaat het redelijk maar ja, als ik nog 20 of 30 kilo verder ben zal dat wel anders zijn
Slechtquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:01 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik ben benieuwd of mijn huid nog zal slinken. Heb ook behoorlijk wat striae, maar ik ben nog wel jong. Hoe is dat gegaan bij de mensen die al behoorlijk wat zijn afgevallen?
Als je inderdaad zo voorbij de 60 kilo gewichtsverlies gaat dan begint de boel in één keer inquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:21 schreef Rewimo het volgende:
Hm ik heb een heeeeeeeeeeeeeele oude huidTot nu toe gaat het redelijk maar ja, als ik nog 20 of 30 kilo verder ben zal dat wel anders zijn
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:33 schreef Faat het volgende:
Als je inderdaad zo voorbij de 60 kilo gewichtsverlies gaat dan begint de boel in één keer in
elkaar te storten Rewimo
Spannend hoor... Lijkt me best wel inpact hebben. Welk geloof? En hoe sta je tegenover de ceremonie? Ik ben zelf katholiek, volgens het standaard protocol... gedoopt toen ik een baby was, communie met 8 jaar, vormsel met 12 jaar... Heb alleen het trouwen overgeslagenquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:30 schreef freecell het volgende:
Vanmorgen even gewogen. Viel mee, ik voel me echt vet na de feestdagen en heb ook het idee dat ik meer buik heb, zegt de weegschaal van niet
(ik vroeg het trouwens aan vriendlief: "zie je ook dat ik wat dikker ben?" antwoord: "ja, toch wel een beetje zo na de feestdagen, maar je bent al véél dikker geweest)
Ik zit deze week een beetje in de stress (word gedoopt zondag) en dan eet ik automatisch minder!
@isabeau: Nijntje is nog liever dan ik hem in gedachten had! en een dikke knuffel!
Baptist?quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:30 schreef freecell het volgende:
Vanmorgen even gewogen. Viel mee, ik voel me echt vet na de feestdagen en heb ook het idee dat ik meer buik heb, zegt de weegschaal van niet
(ik vroeg het trouwens aan vriendlief: "zie je ook dat ik wat dikker ben?" antwoord: "ja, toch wel een beetje zo na de feestdagen, maar je bent al véél dikker geweest)
Ik zit deze week een beetje in de stress (word gedoopt zondag) en dan eet ik automatisch minder!
@isabeau: Nijntje is nog liever dan ik hem in gedachten had! en een dikke knuffel!
erg spannend! Vooral omdat ik voor in de kerk een getuigenis moet geven voor de hele gemeente *ril*quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Spannend hoor... Lijkt me best wel inpact hebben. Welk geloof? En hoe sta je tegenover de ceremonie? Ik ben zelf katholiek, volgens het standaard protocol... gedoopt toen ik een baby was, communie met 8 jaar, vormsel met 12 jaar... Heb alleen het trouwen overgeslagen![]()
Spannend! Zeker dat getuigenis, blijft toch altijd een beetje eng. Hoe groot is de gemeente waar je gedoopt wordt?quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:23 schreef freecell het volgende:
[..]
erg spannend! Vooral omdat ik voor in de kerk een getuigenis moet geven voor de hele gemeente *ril*
Geloof: Evangelisch-achtig het is een kerk die oorspronkelijk uit engeland komt en past dus niet helemaal in het Nederlandse classificatiesysteem pastvan oorsprong ben ik gereformeerd vrijgemaakt, maar heb dus een nieuwe van kerk nu
Het voordeel is dat vriendlief samen met mij kopje onder gaatDan is het al wat minder eng.
Maar het blijft erg spannend![]()
ongeveer 300.....quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:35 schreef Levitation het volgende:
[..]
Spannend! Zeker dat getuigenis, blijft toch altijd een beetje eng. Hoe groot is de gemeente waar je gedoopt wordt?
Ik ben gedoopt toen ik 17 was. Is al weer bijna 10 jaar geleden, tjonge wat gaat dat snel. Was in een Volle Evangelie Gemeente, gelukkig maar een kleine gemeente, er waren maar iets van 30 mensen aanwezig. Toch vond ik het best eng om voor die mensen te spreken. Ik had een blaadje met daarop mijn "tekst", tegen de tijd dat ik mijn getuigenis moest geven was het blaadje zo verkreukt dat het volledig onleesbaar was.
Petit Suisse, = volgens mij gewone magere yoghurtquote:Op woensdag 11 januari 2006 13:17 schreef Iksje het volgende:
Gek, hoe heten die dingen dan in Nederland? Of eten jullie die dingen niet zo vaak?
Ben een Belgje maar al sinds mijn puberjaren een beetje verliefd op Nederland en z'n gewoontes![]()
Joy. Ik heb het vanaf m'n knieen tot aan m'n ellebogen. Leuk als je kleren een plekje niet helemaal bedekken en mensen vragen of je aan automutilatie doet. =S Maar dat zal nog een feest worden bij mij dan, als het inderdaad niet meer terug zou rekken, want mijn hele lijf zit dus praktisch onder en ik ben zo iemand die over de hele lijn dik is. Gelukkig val ik heel langzaam af. Die (bijna) tien kilo merk ik niet eens aan m'n vel, maar da's niet gek in anderhalf jaar tijd dan denk ik.quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:18 schreef kwakveense het volgende:
striae voornamelijk op de plakken war de meeste meisjes dat hormonaal hebben, heupen, klein beetje op mijn buik, niet veel, borsten en...het irritantste op de binnenkant van mijn bovenbenen...
dankquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:24 schreef Rewimo het volgende:
Hè wat naar ymme. Hoop dat het gauw beter gaat, met jullie allebei
Oh, wat verdrietig... natuurlijk mis je hemquote:Op donderdag 12 januari 2006 09:24 schreef ymme het volgende:
we hebben de hond moeten laten inslapen gisteravond.
Ik kan het niet begrijpen. waarom... hij is weg nu. Hij is er niet meer.
hij bleek aalvleesklierkanker te hebben ,en heel veel pijn. En dat wil je ook niet.
Ik mis hem.. wil hem vasthouden.
Het valt mij idd wel op dat ie WW-cd dus niet kijkt naar voedingsstoffen, maar alleen naar calorieen en vet. Of heb ik nog een feature gemist?quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:39 schreef Rewimo het volgende:
De punten zijn volgens mij gekoppeld aan calorieën, niet aan voedingsstoffen. En een snee brood bevat ongeveer evenveel calorieën, ongeacht het soort brood, voor zover ik weet.
Edit:
brood (gemiddeld) 100 gr. 240
brood (volkoren) 100 gr. 208
brood (wit) 100 gr. 226
bruin brood 100 gr. 250
Bron: www.calorietabel.nl
Ik vind het alleen niet te zuipenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:44 schreef Faat het volgende:
[..]
Ik vind dat Fruit2Day wel een uitkomst, zitten geen toegevoegde suikers in,
maar wel stukjes fruit, zodat het eigenlijk ook weer niet echt sap is
[afbeelding]
Eén flesje is gelijk aan 2 porties fruit!!![]()
radijsjes, paprika...quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:47 schreef kwakveense het volgende:
Ik zit nu met een groot bord vol radijsjes, paprika en winterpeen voor me....snackuhhhhhh
quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:46 schreef Faithy het volgende:
en ISA!!!!!!! WAT EEN GEWELDIG NIJNEBEEST!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of: een Zwabbel.., zoals ik een konijn noem![]()
redenatie:
Rabbit - Rabbiet - Zwabbiet - Zwabbel..
don't ask more![]()
Daar heb je helemaal gelijk in!quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:45 schreef Isabeau het volgende:
Liejannuh, afvallen gaat ook alleen maar om energie/kcal. Wat Atkins, Southbeach, Montignac etc etc ook beweren: het gaat puur en alleen om de hoeveelheid energie die je binnenkrijgt. Hier en daar met wat kleine zijsprongetjes (zo schijn je sneller af te vallen als je voldoende eiwit binnenkrijgt, je schijnt ietsje sneller af te vallen als je ook grapefruitsap drinkt of pinda's eet, maar allemaal niet significant).
Ja, dat had ik ook wel verwacht dat ze dat zouden doen. Het is niet alleen gezonder, het vult ook nog eens beter. Maar ja, vaag.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:19 schreef Liejannuh het volgende:
Maar toch blijf ik het raar vinden dat het eten van multimeergranendonkerbrood niet wordt gestimuleerd.
Goeie instelling! Bij mij werkt hetquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook Hope Farms voor m'n konijntje, dat is heel erg goed voer! Schijnt.
Ik heb een nieuw idee qua 'lijnen'(jaja, NIEUW, nu nog BETER) Ik wil eigenlijk zo min mogelijk het gevoel hebben dat ik op dieet ben, want op de een of andere manier ga ik dan juist aan chocolade denken (vandaag in de aanbiedingenbak M&M's 50% goedkoper....ik heb ze laten liggen).
Ik wil gewoon 3 gezonde maaltijden op een dag hebben en verantwoorde tussendoortjes. Liefst maar 1 of 2x per week snoep of een koek oid, geen frisdrank, geen chips. Nu zag ik dat het voedingscentrum elke dag een recept van de dag met menusuggestie heeft en dat ziet er allemaal op zich heel verantwoord slank en lekker uit. Ik denk dat ik dat maar eens elke dag ga koken! En als er dan eens iets tussen zit wat ik niet lekker vind, dan maak ik gewoon iets anders klaar uit één van mijn 30 dieetkookboeken.
ja! hoe heet dat programma bij jullie? Met die Tony en z'n chocoladerepen?quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:14 schreef Marloes het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand dat er in bruin brood verbrande vezels?? zitten??
Ja ik weet ook niet of het zo is![]()
Dans niet te hard, anders zakt die jurk nog van je r**tquote:
Je zal echt zien dat je enkel een AA overhoudt hoor!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:08 schreef Rewimo het volgende:
Hm qltel beweerde van het weekend dat mijn borsten kleiner zijn geworden. Ik merk er zelf niks van, qua cup dan, mijn omvang is wel geslonken, dan merk ik aan mijn bh'sOverigens mogen ze qua cup best nog wat maten slinken. qltel en ik zijn een C-cup overeengekomen als compromis
Theezakjesquote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:17 schreef Troel het volgende:
Je zal echt zien dat je enkel een AA overhoudt hoor!
Van die Afrikaanse vrouwen flapjes. Oh the horror!quote:
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:03 schreef Isabeau het volgende:
C lijkt me een mooie cupHeb je direct véél meer keuze in leuke b.h's.
oh, die heb ik dan gelukkig weer niet...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van die Afrikaanse vrouwen flapjes. Oh the horror!
Lekker goedkoopquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb tegenwoordig deze: http://www.bonprixsecure.com/nl/bundle.htm?id=159182967853412301-0&bu=173853&pa=0
Zit heerlijk, geen snijdende bandjes meerEn dat voor die prijs, ik betaalde drie keer zoveel en dan had ik 1 bh die ook nog eens groeven in mijn schouders maakte
Ja, vrouwen die het over b.h's en cupmaten hebbenquote:
Het klopt wat teigan zegt, het gaat om het verschil tussen de omvang onder je borsten en de omvang over je borsten. Dus je borsten zijn ook kleiner geworden, maar gelukkig verhoudingsgewijsquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
pff nou bij mij is er nog niets van mijn borsten af, blijkbaar borstweefsel ipv vet. ben nu bijna 25 kg afgevallen en heb nog steeds een E-cup net als toen ik begon. Alleen de omvang is iets kleiner geworden. (nu 80 ipv 85)
Ik heb een vriendin die altijd héél erg trots roept dat ze cup E heeft, maar als je naar haar strakke truitjes kijkt is het eerder een kleine B. Maar zij zegt ook al dat het gaat om het volume t.o.v de omtrek. Maar toch niet zo erg? (daarbij is ze niet eens superslank of zo, ze is 70 kg bij 1m65)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:05 schreef Sjeen het volgende:
Het klopt wat teigan zegt, het gaat om het verschil tussen de omvang onder je borsten en de omvang over je borsten. Dus je borsten zijn ook kleiner geworden, maar gelukkig verhoudingsgewijs![]()
Ff volkomen offtopic...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin die altijd héél erg trots roept dat ze cup E heeft, maar als je naar haar strakke truitjes kijkt is het eerder een kleine B. Maar zij zegt ook al dat het gaat om het volume t.o.v de omtrek. Maar toch niet zo erg? (daarbij is ze niet eens superslank of zo, ze is 70 kg bij 1m65)
zie hier hoe het werktquote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin die altijd héél erg trots roept dat ze cup E heeft, maar als je naar haar strakke truitjes kijkt is het eerder een kleine B. Maar zij zegt ook al dat het gaat om het volume t.o.v de omtrek. Maar toch niet zo erg? (daarbij is ze niet eens superslank of zo, ze is 70 kg bij 1m65)
Bedanktquote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:17 schreef flugeltje het volgende:
Ff volkomen offtopic...
Isa![]()
En on-topic... Ik heb pizza besteld![]()
Niet goed, ik weet het... Maar een keertje zondigen moet kunnen.
Is DD dan hetzelfde als E?quote:
In mijn 'grote afvalboek' staat beschreven dat een keertje zondigen best mag. 80% van de tijd braaf doen en 20% minder braaf... (en dan niet iedere dag 20% stout natuurlijk, maar gewoon één keertje in de week ofzo) Verder staat erin dat je áls je zondigd je er van moet genieten i.p.v. schuldig voelen... Ik ben het daar helemaal mee eensquote:
Ja, dat heb ik ook nooit gesnapt... Als ik mezelf opmeet, heb ik volgens die regels een A-cupje, maar qua behamaat in de winkels is het toch een grote B/kleine C?quote:
Dat heet bij mij weekendquote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
In mijn 'grote afvalboek' staat beschreven dat een keertje zondigen best mag. 80% van de tijd braaf doen en 20% minder braaf... (en dan niet iedere dag 20% stout natuurlijk, maar gewoon één keertje in de week ofzo) Verder staat erin dat je áls je zondigd je er van moet genieten i.p.v. schuldig voelen... Ik ben het daar helemaal mee eens![]()
Als je niet eens geniet van je 'zonde' dan is dat dubbel zondequote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:37 schreef flugeltje het volgende:
Verder staat erin dat je áls je zondigd je er van moet genieten i.p.v. schuldig voelen... Ik ben het daar helemaal mee eens![]()
Dat is het enige wat ik van Montignac nog steeds doe:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
In mijn 'grote afvalboek' staat beschreven dat een keertje zondigen best mag. 80% van de tijd braaf doen en 20% minder braaf... (en dan niet iedere dag 20% stout natuurlijk, maar gewoon één keertje in de week ofzo) Verder staat erin dat je áls je zondigd je er van moet genieten i.p.v. schuldig voelen... Ik ben het daar helemaal mee eens![]()
uh geen ideequote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:30 schreef Isabeau het volgende:lekker is dat hè!
Zeg, waarom wist ik niet dat jij ook in Hoogeveen woont![]()
Dit ga ik dus de komende donderdagavonden doenquote:Aquaspinning
Fiets je fit in het water.
Aqua- spinning is de watervariant van het al veel langer bekende spinning op de sportcentra en biedt dezelfde voordelen als deze inmiddels populaire training. Aqua- spinning is een ideale trainingsvariant om te werken aan je uithoudingsvermogen en het versterken van je spieren. De waterweerstanden bij de trainingen leidt tot een goed en snel fysiek en conditioneel resultaat. De aquabike is ook zeer goed te gebruiken voor revcalidatie na een blessure.
Bij aqua- spinning is de muziek een vast begeleidingsonderdeel. Door het drijfvermogen kun je in het waer meer variëren met bewegingsvormen dan op een vaste ondergrond. U steekt tot uw middel in het water maar naast de beentraining worden, boven water, ook armen en schouders met vaste oefenvormen getraind. De lessen zijn zo uitgekiend dat ook senioren prima op hun eigen niveau kunnen trainen. Aqua- spinning is een aanvulling op het ruime assortiment van aqua- jogging, aqua- robics, aqua- varia en trimzwemmen. Zie hiervoor onze folders Aqua- of Conditielessen.
Nou, de proefles was echt gewoon al heel gaaf.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:48 schreef Isabeau het volgende:
Goh, daar heb ik nog nooit van gehoord, Troel! Laat je ons weten hoe het is? Lijkt me al leuker dan 'gewoon' spinning (dat vond ik echt verschrikkelijk! m'n arme te dikke reet voor dat piepkleine zadeltje)
Hey Troel, het werkt zo dat jij jezelf dan weer onderaan zet, dus Week 07: Troelquote:Op zondag 15 januari 2006 11:18 schreef Troel het volgende:
UPDATE WEEK 02
* Updatelijstje:
Week 03: Sjeen
Week 04: Pandorah
Week 05: Teigan
Week 06: Faat
Eej, jij gaat ook lekker zeg!! Voor welke manier van lijnen heb je nu eigenlijk gekozen?quote:Op zondag 15 januari 2006 11:36 schreef Ikiskoel het volgende:
Ikiskoel (1m78) (42,3) was 134,0 kg, weegt nu 130,1 kg en wil graag 80 kg wegen -3,9
Dank je wel, het gaat inderdaad goed! Dat ga ik zo maar eens even lekker weer verknallen door wat te eten te halen bij McDonalds, haha. Mag van mezelf vandaag, het is tenslotte weekendquote:Op zondag 15 januari 2006 13:42 schreef Faat het volgende:
[..]
Eej, jij gaat ook lekker zeg!! Voor welke manier van lijnen heb je nu eigenlijk gekozen?
Ik meen dat jij ook interesse had in WLS of haal ik je nu door de war met iemand anders?![]()
Als je met deze snelheid doorgaat hoeft de hele WLS er misschien wel niet aan te pas te komen![]()
haha helemaal mee eens, bij mijn gaan de haren dan ook allemaal overeind staan en stijgt mijn irritatiefactor superhoogquote:Op zondag 15 januari 2006 21:27 schreef Sjeen het volgende:
Heel eerlijk gezegd kan ik de belerende toon van het Voedingscentrum niet zo goed hebben... Maar eigenlijk kan ik een belerende toon überhaupt niet hebben![]()
Dat zijn dan ook zwaar irritante reclamesquote:Op zondag 15 januari 2006 21:27 schreef Sjeen het volgende:
Heel eerlijk gezegd kan ik de belerende toon van het Voedingscentrum niet zo goed hebben... Maar eigenlijk kan ik een belerende toon überhaupt niet hebben![]()
Ik doe er zoetjes inquote:Op maandag 16 januari 2006 08:01 schreef Rewimo het volgende:
Zolang je er geen suiker in doet kan dat ja: water, thee, koffie, suikervrije frisdrank kun je allemaal onder de noemer 'water drinken' laten vallen
Helemaal met je eens! Ik vond ook al dat al die 'anti-dik-word' reclames heel erg stigmatiserend werkt voor de dikkere kant van de samenleving. En als je straks tòch nog te dik bent, nou, dab heb je dus niet braaf geluisterd en ben je dus dom, lui en ongedisciplineerd. Pfffft.quote:Op maandag 16 januari 2006 06:59 schreef Troel het volgende:
Ik vind ze stom en van tijd tot tijd behoorlijk kwetsend ten aanzien van de "wat dikkere" bevolking van Nederland.
Ze hebben allemaal een toon van "maar je wilt er toch niet zo uit te komen zien als zij eruit zien".
En dat vind ik gewoon kut.
Een balansdag is op zich een prima idee. Compenseren is beter dan de volgende dag weer heel veel eten.quote:Op maandag 16 januari 2006 09:51 schreef teigan het volgende:
Maar die reclame van de balansdag is toch niet zo heel erg? Mijn vriend vind hem trouwens ook niet kunnen, hij ziet die balansdag als compenseren en dat is ook niet goed..
Nou, ik kan me nog herinneren dat in mijn kindertijd in de Tina of zoiets stond dat je mooie benen had als alleen je knieën en hielen elkaar raken. Dus daar tussenin moest je lucht hebben. Maar je moest ook een potlood onder je borsten kunnen houden en dan mocht ie niet blijven zittenquote:Op maandag 16 januari 2006 10:18 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind die hele dunne types gewoon eng om te zienVan die meiden waarbij je tussen hun bovenbenen door kunt kijken als ze staan, zeg maar.
Het is wel goedkoper... Ik heb in september een spijkerbroek gekocht en die is tussen mijn bovenbenen al helemaal door en door versleten. Gewoon omdat mijn benen langs elkaar schuren.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:18 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind die hele dunne types gewoon eng om te zienVan die meiden waarbij je tussen hun bovenbenen door kunt kijken als ze staan, zeg maar.
schuren is echt vreselijkquote:Op maandag 16 januari 2006 11:54 schreef Faithy het volgende:
ik denk dat ik het ideaal zou vinden als mijn bovenbenen elkaar niet zouden raken..
scheelt 'schuren'![]()
Ik deed/doe dat ook altijd... Ik heb een paar jaar geleden eens een tennisrokje gekocht, dat was een broekje onder een rokje zeg maar, en die was heel handig..quote:Op maandag 16 januari 2006 12:13 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik heb altijd onder een rokje nog een korte legging, sexy he?![]()
Zet een flesje water bij je in de buurt.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:42 schreef Isabeau het volgende:
Nou, als ik thee voor mezelf zet dan drink ik thee. Maar ook dat vergeet ik.
Ik heb nu 1 glas water voor het ontbijt op en 1 glas optimel. In totaal ongeveer 350 ml.
Als ik 's nachts moet werken drink ik soms in een hele nacht 1 kop koffie of thee. Dat is dus 150 ml in 8 uurIk vergeet het gewoon en heb ook nooit dorst.
promisequote:Op maandag 16 januari 2006 11:05 schreef teigan het volgende:
Faat Sla maar een weekje over hoor, maar ga je nu dan wel weer even netjes eten? Veel brood en gezonde dingetjes enzo?
Ooooh dat lijkt mij ook gaaf!!!quote:Op maandag 16 januari 2006 11:40 schreef Levitation het volgende:
Ik ga vandaag trouwens beginnen met een cursus buikdansen. Vorige week ben ik naar een proefles geweest en dat was echt super leuk. Lessen duren 5 kwartier en 't is niet echt zwaar en je word er lekker flexibel van.![]()
Ik woon in de buurt van Eindhoven, ik volg de cursus dan ook in Eindhoven. Lijkt me voor jou een beetje ver van huis.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:46 schreef Faat het volgende:
[..]
Ooooh dat lijkt mij ook gaaf!!!
Waar woon jij ergens Levitation?
quote:Op maandag 16 januari 2006 16:12 schreef Ikiskoel het volgende:
Zal ik dan ook maar een gaan kijken of ik nog een leuke foto heb?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |