Jeetje wat weinig.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:26 schreef kwakveense het volgende:
dat vind ik wel gek...want het idee van het boek van sonja bakker was dacht ik juist om te leren niet emotioneel te eten en voldoende te eten en te bewegen
zou het kunnen dat ze net als dr phil een redelijk streng "rapid start" plan heeft, waarmee je in een paar weken wat kilo's kwijtraakt om je te motiveren door te gaan, waarna het lanbgzamer gaat als je echt met de methode aand e slag gaat?
Ik heb vandaag braaf gesport. Ik heb in mijn twee rondjes op het lifefitness circuit in totaal wel 5100 kg vertild...slaat nergens op, maar ik vind t wel kicken om te zeggen hahahaa...daarna nog een kwartiertje op de crosstrainer geweest (hartslag rond de 160 gehouden) en daarna begonnen met de eerste dag van mijn asics looptraining (2 minuten wandelen, 5km/u, 1 minuut hardlopen, 7,5 km/u en dat 6 keer achter elkaar.) ik doe het als alternatief op de loopband, want heb geen zin om buiten te gaan lopen...
ik voel me echt prima en ik heb ook goed gegeten:
-ontbij: 50 gram quaker energie mix (koolhydraten voor het gewichtheffen)
-na het sporten: 100gram magere kipfilet (eiwit vor spieropbouw) en een appel (voor de bloedsuiker)
-lunch: 2 geoosterde bruine boterhammen met zonder bakvet uitgebakken mager ontbijtspek
-tussendoor: 1 appel
-vanavond: pasta met rode saus. voor t omplete plaatsje zou het volkoren pasta moeten zijn maar ik ben blut en de witte pasta moet eerst op!
ik gebruik geen zuivel ivm allergieën. dit vang ik op met calciusupplementen.
totaal vandaag 1400 ckal.
Idd wat meer fruit, zou erg op zijn plaats zijn.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:29 schreef Rewimo het volgende:
Red je dat dan om 's avonds niks meer te eten? Ik zou dan denk ik 's avonds nog wat nemen, stukje fruit misschien of zo (zou zelf bv voor yoghurt kiezen maar dat kan voor jou niet begrijp ik).
Hoiquote:Op maandag 9 januari 2006 14:35 schreef teigan het volgende:
Isa! Hoe gaat ie bij jou? We zien je hier zo weinig...![]()
Jammerquote:Op maandag 9 januari 2006 13:30 schreef Kroeltroel het volgende:
Kroeltroel verwijderd, wegens succesvol afvallen is haar BMI onder de 25 gekomen
Dat had ik gewild ja! Een heeeeele tijd geleden ben ik van hier naar daar verhuisd, maar net zo hard weer hiernaartoe gekomen..... De lijst uit het 'slank-topic' is dus gewoon nooit goed bijgewerkt.
[..]
Dus toch weer mijn regeltje voor hier hoor, ik laat me niet zomaar wegsturen![]()
Mijn 'halve-kerst-kilo' is er weer vanaf![]()
Kroeltroel (1,83) (25,3) was 90,0 kg, weegt nu 84,8 kg en wil graag 73 kg wegen -5,2
Het Sonja Bakker Dieet, nog nooit van gehoord! Kan je misschien eens een voorbeeld-dag posten, wat je dan allemaal mag eten?
Kom ik ook nog effe danquote:Op maandag 9 januari 2006 15:41 schreef teigan het volgende:
Ik durf hier bijna niet meer neer te zetten wat ik eet joh, het is zoveel vergeleken met jullie:
Ontbijt:
2 boterhammen met boter en hartig en zoet beleg
1 beker halfvolle melk
10 uur: 1 stuk fruit, 1 kop thee
Lunch:
3 boterhammen, 2 hartig, 1 zoet belegd
schaaltje rauwkost
1 pakje yoghurtdrink
15.00:
1 stuk fruit
1 kop thee
Avondeten:
vlees, aardappels, groente, een flink bord vol
schaaltje vla/yoghurt oid
Verder minimaal anderhalve liter water over de dag verdeeld.
Ik val er absoluut niet snel mee af, maar ik kom er ook niet van aan, en ik voel me er goed bij..
Isabeau Vervelend dat het zo rot met je gaat joh. Het kan zijn dat je gewoon "op" bent doordat je eerder teveel hebt gedaan. Probeer een ritme aan te houden en vooral ook met eten... Je bent zelf (al bijna) dokter, dus je weet zelf wel wat het beste voor je is. Maar hou jezelf in de gaten en zoek anders iemand om eens flink tegen uit te razen zo af en toe..
Ik weet zelf hoe vervelend een depressie is, en dat aankomen absoluut geen oppepper is in die periode, maar het komt vast wel weer goed.
Sterkte ermee
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:36 schreef Atrimar het volgende:
Trouwens, het basisidee van het Sonja Bakker dieet is absoluut toe te juichen. Drie normale maaltijden op een dag, gezonde tussendoortjes en bewegen. Alleen is het wat weinig eten en octopussy kennende (oftwel: mezelf kennende) gaat ze daar juist van eten(of zit ik er nu helemaal naast?)
Wij ook, maar daar hebben meer mensen last van als ze lijnen en tis meer lekkere trekquote:Op maandag 9 januari 2006 16:30 schreef Sannelie het volgende:
Als ik drie maaltijden eet met 2/3 tussendoortjes heb ik echt mega veel honger hoor.
Ik acht de kans héél klein, want jij beschrijft een normaal voedingspatroon waarbij eigenlijk nogquote:Op maandag 9 januari 2006 16:30 schreef Sannelie het volgende:
Kan ik zo wel afvallen?
Helemaal niet. Volgens het voedingscentrum moet je er zo'n 5 hebben geloof ik, dus dan is 6 echt niet buitensporig veel. En als je die met normaal beleg eet, dan val je dus echt wel af. Ik wel in ieder geval, als ik het daadwerkelijk houd bij brood, avondeten en fruit.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:50 schreef Faat het volgende:
[..]
Wij ook, maar daar hebben meer mensen last van als ze lijnen en tis meer lekkere trek
[..]
Ik acht de kans héél klein, want jij beschrijft een normaal voedingspatroon waarbij eigenlijk nog
wel wat boterhammen geschrapt mogen worden
Ja prima Maeghan, maar dat vroeg Sannelie niet. Ze vroeg of ze met hetgeen zij postte hierbovenquote:Op maandag 9 januari 2006 17:52 schreef Maeghan het volgende:
Helemaal niet. Volgens het voedingscentrum moet je er zo'n 5 hebben geloof ik, dus dan is 6 echt niet buitensporig veel. En als je die met normaal beleg eet, dan val je dus echt wel af. Ik wel in ieder geval, als ik het daadwerkelijk houd bij brood, avondeten en fruit.
Misschien moet je daar toch even doorheen? Als je gewend bent veel te eten dan is het behoorlijk wennen om opeens minder te eten, en dan zul je idd een tijdje honger hebben en je misschien zelfs rot voelen. Maar brood is toch echt bedoeld als maaltijd, en niet als tussendoortje. Misschien vervangen door een rijstewafel of een sultana ofzo?quote:Op maandag 9 januari 2006 17:58 schreef Sannelie het volgende:
Wat zou ik dan moeten eten ipv brood?? Ik kan wel crackers eten maar die vullen ook totaal niet dus ik hou honger. En als ik honger heb wordt ik snel duizelig... en dat vind ik niet zo fijn![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |