Ik heb het een en ander verandert, dat geen wat dik gedrukt staat.quote:Op maandag 9 januari 2006 16:30 schreef Sannelie het volgende:
Als ik drie maaltijden eet met 2/3 tussendoortjes heb ik echt mega veel honger hoor.
ik eet dit:
in de ochtend: schaal cornflakes met yorhurt
2 boterhammen met meestal vleeswaren of slankie kaas
rond een uur of 10: 1 stuk fruit
12 uur: 2 boterhammen met vleeswaren of slankie kaas een appel en een paar wortels of mandarijnen dat soort klein gebeuren
3 uur iets van komkommer ofzo. Boulion.
Avondeten: gewoon groente, aardappels en vlees (normale porties)
's Avonds: 1 stuk fruit
Komkommers, wortels etc kun je onbeperkt eten. Fruit daarin tegen, bevatten fruitsuikers. Dus het is aangeraden om niet meer dan 3/4 stuks fruit per dag te eten. En druiven=8 druiven is dan 1 stuk fruit.
Kan ik zo wel afvallen? Ik lees namelijk dat jullie echt weinig eten voor mijn doen
Enne ik drink de hele dag door wel veel water, 1,5 liter per dag
Misschien dat het zo beter gaat.![]()
Dat had ik niet eens goed bekeken naar dat belegquote:Op maandag 9 januari 2006 18:27 schreef Faat het volgende:
Ja prima Maeghan, maar dat vroeg Sannelie niet. Ze vroeg of ze met hetgeen zij postte hierboven
af zou vallen. Ik zie daar pindakaas als beleg staan, plus naast de boterhammen nog yoghurt met
muesli, 's middags als tussendoortje om 3 uur nog een boterham en soms even later nog één en
's avonds dan soms ook nog iets lekkers. Nou dan ben je een knappe meid als je daarmee afvalt.
Is een kwestie van net doen alsof je de vorige OP wilt quoten. Dan alles kopiëren en hier in je eigen OP plakken. De quote tags eraf halen en alle linkjes staan goedquote:Op maandag 9 januari 2006 18:45 schreef ymme het volgende:
Bij deze het vervolg. Omdat ik het andere gesloten heb.
Kan iemand de op aanpassen. Dit omdat ik echt niets kan met die linkjes etc.
![]()
Ik zal het eens proberen.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is een kwestie van net doen alsof je de vorige OP wilt quoten. Dan alles kopiëren en hier in je eigen OP plakken. De quote tags eraf halen en alle linkjes staan goed
Dan nog de laatste update erin zetten (op zelfde manier, dus door nét te doen of je 'm quote) en je bent klaar....
ik zie dat Schatje e.e.a. al heeft aangepast...quote:Op maandag 9 januari 2006 18:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is een kwestie van net doen alsof je de vorige OP wilt quoten. Dan alles kopiëren en hier in je eigen OP plakken. De quote tags eraf halen en alle linkjes staan goed
Dan nog de laatste update erin zetten (op zelfde manier, dus door nét te doen of je 'm quote) en je bent klaar....
Gezienquote:Op maandag 9 januari 2006 19:04 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb even wat gepost in jou fotoboek
Ok, dan lijk je gewoon veel op iemand hier in de buurt denk ik zo.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:08 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Gezien
fotoboekreactie doet het niet, dus dan maar ff zo. Ik kom uit Tilburg, nooit in Gelderland gewoond
Aha, pudding.... Het enige waarmee mijn mannetje zichzelf nog van mij kan onderscheiden...quote:Op maandag 9 januari 2006 19:10 schreef ymme het volgende:
[..]
Ok, dan lijk je gewoon veel op iemand hier in de buurt denk ik zo.
On-topic.
Net lekker mijn avondeten door mijn keel heen.Ik had ook z'n honger na al dat leren, en druk maken om de hond. Dat ik in mijn eentje een hele bak met sla heb leeg gegeten.
![]()
Voor vriendje lief was het![]()
Die zit nu aan de Mona pudding.![]()
Ik ben een echte brood-eter, heerlijk vind ik 't. Maar eigenlijk is 4 boterhammen toch niet zo gek veel, ben wel van plan het weer af te bouwen naar 3... maar ik ben bang dat ik dan weer (meer) ga snoepen.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:11 schreef Rewimo het volgende:
Levitation en Sannelie, jullie eten vrij veel brood. Daar zitten veel koolhydraten in (=suikers). Ik zou het niet weg kunnen krijgen (ook voor mijn operatie al niet), zoveel brood! Op zich kun je natuurlijk beter brood eten dan snoepen, maar brood bevat behoorlijk wat verborgen calorieën.
brood (volkoren) 100 gr. 208 5.7 40.0 2.8
brood (wit) 100 gr. 226 6.5 50.0 0.0
broodje (bruin) 100 gr. 250 9.5 45.1 3.5
(= kcal, eiwit, koolh, vet)
Boterhammen bevatten bovendien 'langzame suikers', die langzaam in het bloed worden opgenomen. Dat is niet altijd gunstig (wel als je veel sport bijvoorbeeld) als je wilt afvallen.
Doe ermee wat je wilt, met deze info. Maar als je vindt dat je te langzaam afvalt, zou ik het in de hoeveelheid brood zoeken
Dat ligt eraan. Als zij werkelijk duizelig wordt als ze minder eet, dan levert ze misschien wel veel inspanning. Dat hoeft niet lichamelijk te zijn, als je druk werk hebt of veel moet lezen dan vergt dat ook wat van je. Ik kan in periodes dat ik echt heel veel moet lezen voor m'n studie ook onwaarschijnlijk veel eten (en snoepen zelfs) zonder aan te komen. En dan hebben we het niet over een koekje, dan hebben we het over een ons bonbons of zo, terwijl ik in rustige periodes qua leeswerk al aankom als ik naar een bonbon wijs. Je schijnt met intensief lezen wel 80 kcal per uur te kunnen verbranden, en dat kan dus best nog eens oplopen als je zoals ik af en toe tot wel 8 uur per dag met je neus in de boeken zit.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:27 schreef Faat het volgende:
[..]
Ja prima Maeghan, maar dat vroeg Sannelie niet. Ze vroeg of ze met hetgeen zij postte hierboven
af zou vallen. Ik zie daar pindakaas als beleg staan, plus naast de boterhammen nog yoghurt met
muesli, 's middags als tussendoortje om 3 uur nog een boterham en soms even later nog één en
's avonds dan soms ook nog iets lekkers. Nou dan ben je een knappe meid als je daarmee afvalt.
Een rijstewafel is wel een goed idee. Ik heb in drie dagen een rol popcornwafels op, en die dingen zijn maar 30 kcal per wafel, dus zit ik aan de 130 kcal per dag gemiddeld of zo, wat ik tussendoor op heb. En als je ze zeg maar 'onbeperkt' mag eten van jezelf, dan merk je dat je toch dat je vrij snel volzit/geen trek meer hebt. Sultana's e.d. zijn geen goed idee. Een pakje sultana is net zoveel kcal als een mager belegde boterham, en iets als een Evergreen of Liga milkbreak zelfs meer.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:40 schreef pluisje het volgende:
Misschien moet je daar toch even doorheen? Als je gewend bent veel te eten dan is het behoorlijk wennen om opeens minder te eten, en dan zul je idd een tijdje honger hebben en je misschien zelfs rot voelen. Maar brood is toch echt bedoeld als maaltijd, en niet als tussendoortje. Misschien vervangen door een rijstewafel of een sultana ofzo?
Nou nou een ons bonbons nog wel!! Ik mag toch hopen dat je hier een tikfout hebt gemaaktquote:Op maandag 9 januari 2006 19:38 schreef Maeghan het volgende: En dan hebben we het niet over een koekje, dan hebben we het over een ons bonbons of zo...........
Omgekeerd vind ik jou juist raar reageren. Jij zegt wat over dat brood, ik reageer daarop, en dan ga jij verder over het beleg terwijl ik het daar niet over had. Nu begin je weer over dat jij nergens zegt dat ze brood niet kan vervangen door fruit, terwijl ik nergens suggereer dat ze brood wel moet vervangen door fruit, noch heb gezegd dat jij dat wel gezegd zou hebben. En ja, ik weet niet hoe jij het noemt als je zegt dat ergens wel wat boterhammen vanaf kunnen, maar dat lijkt mij toch een vorm van advies, of commentaar als je 't geen advies wilt noemen. Maar goed, als jij het niet belangrijk vindt, dan kunnen we deze discussie mooi voor gezien houden.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:07 schreef Faat het volgende:
[..]
Nou nou een ons bonbons nog wel!! Ik mag toch hopen dat je hier een tikfout hebt gemaakt![]()
Verder vind ik dat jij een beetje rare manier van reageren op mijn posten hebt. Ik geef aan dat die
boterhammen wat veel van het goede zijn en nergens dat zij die niet kan vervangen voor een stuk
fruit. Ik gaf zelfs helemaal geen advies, maar postte alleen dat ik de kans erg klein achtte dat ze zo
zou afvallen. Pfffff...ik word er gewoon moe van om hier tegenin te gaan zelfs. Lekker belangrijk!!
Een leven zonder sla!quote:Op maandag 9 januari 2006 20:18 schreef octopussy het volgende:
En natuurlijk de grootste uitdaging: sla.
Sannelie, hoe lang ben je als ik vragen mag? Want tenzij je kleiner bent dan 1,57 (wat natuurlijk kanquote:Op maandag 9 januari 2006 20:45 schreef Sannelie het volgende:
Ik heb gehoord dat je flink moet ontbijten. Vandaar die yoghurt met cornflakes (jaja de lijn kellogs cornflakes) en nog 2 boterhammen.
Misschien kan ik als ontbijt dan al een stuk fruit nemen... of 2 rijstewafels ofzo? Dat is dus beter dan 2 boterhammen...
Enne als lekkers voor in de avond rond 8 uur zeg maar, mag een toetje dan wel? Ik vind namelijk yoghurttoetjes heeeerlijk. Allerlei smaken en soorten. Maar ik dacht dat daar juist veel suikers e.d. in zaten... En die dingen van 0% vet blijken ook niet goed te zijn. Daar zit weer wat in wat ook niet goed voor je is.
Ik drink al 1,5 liter water per dag, dus dat is iig goed![]()
En om 3 uur kan ik dan ook gewoon rijstewafels eten... Hoeveel mag je er dan? 1 stilt mijn honger namelijk niet, en ja om 3 uur heb ik alweer honger. Geen lekkere trek maar echt honger.
Ik ga dit zo ongeveer maar eens proberenBen benieuwd! Ik wil namelijk voor de zomer er wel minimaal 5 kg af hebben. Dan weeg ik 58 en dat vind ik wel goed op zich. Het liefst 55, maar als het goed gaat komt dat vanzelf. Weeg nu ong 62 kg
Ik werk btw met kinderen. Ben juffrouw dus op zich wel intensief werk
Maakt niet uit johquote:Op maandag 9 januari 2006 21:14 schreef Sannelie het volgende:
Ooooh sorry dat ik in t verkeerde topic zit! Maar bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
quote:Op maandag 9 januari 2006 21:17 schreef Isabeau het volgende:
Nu op Discovery trouwens een documentaire over Fat Admiration...(als je je heel slank wilt voelen...)
Die is afgevallenquote:Op maandag 9 januari 2006 21:54 schreef Rewimo het volgende:
Wat zou er overigens met punt 5 gebeurd zijn???
Fijn dat je er weer bent Isabeau, en wat supersterk om zelfs depressief toch je lijnen weer op tequote:
Ik elke woensdag (als ik daadwerkelijk ben afgevallen...)quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:20 schreef Ikiskoel het volgende:
Goedemorgen!
Even een vraagje: wanneer passen jullie je 'regeltje' altijd aan? Eén keer in de week op maandag?
Ik ben niet gewend om s avonds te eten. Ik eet eigenlijk nooit meer iets na het avondeten. Is bij mijn ouders thuis ook nooit een gewoonte geweest dus ik ben er nooit aan gewend. Eevenals toetjes. die horen er bij ons standaard ook niet bij. Gisteren ben ik na het eten naar een concert geracet (moest zingen, zaalrepetitie was om 18 uur) heb daar rondgehangen op de naborrel tto 12 uur, daarna nog de kroeg in...half twee mijn bedje in...ik drink geen alcohol overigens, dus op borrels en in de kroeg drink ik altijd water. maar ik had echt echt geen trek....en ik krijg ook niet de kans vaak om s avonds iets te eten aangezien ik niet thuis ben vaak.quote:Red je dat dan om 's avonds niks meer te eten? Ik zou dan denk ik 's avonds nog wat nemen, stukje fruit misschien of zo (zou zelf bv voor yoghurt kiezen maar dat kan voor jou niet begrijp ik).
Ik heb er geen vaste dag voor eigenlijk. Ik ben altijd zo blij als er wat af is dat ik het gelijk postquote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:20 schreef Ikiskoel het volgende:
Goedemorgen!
Even een vraagje: wanneer passen jullie je 'regeltje' altijd aan? Eén keer in de week op maandag?
De regeltjes die tot gisterenavond 22.30 gepost zijn heb ik nog in de OP bijgezet, dus dan gaat het alleen over de regeltjes die daarna nog geplaatst zijn...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:42 schreef Troel het volgende:
Zo, even wat betreft de update, ik neem aan dat ik gewoon de regeltjes die genoemd worden kan verzamelen en bij kan houden en dan aan het einde van de week een nieuw overzichtje post?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |