quote:Op donderdag 1 december 2005 12:59 schreef ymme het volgende:
[..]
En dat toegeven heeft lang geduurt.
Het werd al tegen mij gezegt toen ik maatje 40 kreeg...kijk nou uit.. maar nee ik wou het niet zien.
En nu zie ik het pas echt.. vervelend maar mooi op tijd. Nu ben ik nog jong etc etc..
En gelukkig krijg ik hier veel steun, en op de lijnclub ook. Allemaal lotgenoten erg fijn.
En dat vind ik erg knap van jullie.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:29 schreef Rewimo het volgende:
Toegeven is het allermoeilijkst ja. Het heeft voor Troel en mij zowat een jaar geduurd voor we eindelijk een afspraak durfden te maken bij dr. LemmensMaar daarna ging het ook allemaal razend snel
Ik liep/loop altijd maar te roepen wat voor een kleine maten die ketens verkopen (ik winkel vooral h&m, c&a, we en zara), er zijn toch nog dikke(re) mensen en waar moeten die dan kleren vinden...etc.quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:38 schreef poohy het volgende:
Net zoals ik een paar maanden geleden in de winkel stond en de grootste maat niet meer paste. Ik vond het belachelijk, want ik dacht dat ik helemaal niet dik was![]()
Nu nog niet...quote:Op donderdag 1 december 2005 14:43 schreef teigan het volgende:
Rewimo, zou jij hier straks ook in het lijstje durven? Of hou je het liever bij je banner??
Je verbranding opgekrikt? Dat werkt echt goedquote:Op donderdag 1 december 2005 16:11 schreef Riann het volgende:
mijn oud regeltje:
Riann (1m72) (28.7) was 102,0 kg, weegt nu 85,0 kg en wil graag 70 kg wegen -17,0
en mijn nieuw regeltje:
Riann (1m72) (28.2) was 102,0 kg, weegt nu 83.5 kg en wil graag 70 kg wegen -18,5
1.5 kg kwijt in een week door alleen maar meer te eten![]()
![]()
Eet je wel (vaak) genoeg?quote:Op donderdag 1 december 2005 17:57 schreef Cutie het volgende:
Ik tvp even.
Zit in een dipje, zit al 2 weken op de 90kg en het wil maar niet meer omlaag!
Bah!
Balen joh. Probeer het met droog spul: toastje, witbrood... En blijf in elk geval wel goed drinken. Desnoods ORS.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:07 schreef Sjeen het volgende:
Nog steeds buikgriep... durf nauwelijks wat te eten![]()
Dat heb ik hier nog wel ergens...quote:Op donderdag 1 december 2005 20:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Balen joh. Probeer het met droog spul: toastje, witbrood... En blijf in elk geval wel goed drinken. Desnoods ORS.
Goed gedaanquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:24 schreef octopussy het volgende:
ff offtopic melden: heb vandaag mijn examen voertuigbeheersing (pionnetjes) van de motor gehaald![]()
nu ga ik verder voor verkeersdeelname en daarbij het rijbewijs![]()
tevens tvp
Ik lach nietquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:50 schreef Mano het volgende:
Met een rammelende maag naar bed gaan is goed voor je maag en darmen en zo. Die hebben acht uur rust nodig [ja, lach maar]
Het klopt wel dat je maag en darmen rust nodig hebben, maar met een écht rammelende maagquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:50 schreef Mano het volgende:
Met een rammelende maag naar bed gaan is goed voor je maag en darmen en zo. Die hebben acht uur rust nodig [ja, lach maar]
Dan klopt het toch wat ik zeg dat je met iets licht verteerbaars beter slaapt (fruit = licht verteerbaar)quote:Op zondag 4 december 2005 11:33 schreef Mano het volgende:
Ik slaap altijd heel goed dus dat herken ik niet
Het was trouwens een beetje overdreven gesteld, dat zinnetje over rammelende maag. Ik streef er min of meer naar maar ik eet 's avonds altijd nog best wel veel [fruit] dus echt met rammelende maag naar bed lukt gewoon niet.
Het beroemde "sherry-dieet" is jarenlang populair geweest, maar hoe het precies in zijn werk gaatquote:Op zondag 4 december 2005 11:33 schreef Mano het volgende:
Ging het trouwens in een van de 71 delen van deze topic ooit over de combinatie alcohol en afvallen? Ik heb namelijk soms het idee dat ik door wijn [zelfs een hele fles] afval. Niet alleen uitdroog maar echt blijvend afval. Ik lees ook tegenstrijdige artikelen daarover. Is op zich wel een aardig idee natuurlijk als je je slank kunt drinken
en verder niets bij mag eten...quote:Op zondag 4 december 2005 13:45 schreef Maeghan het volgende:
Hm. Ik vermoed dat je er veel sherry bij moet drinken. =P
Ik heb hier net op mijn stage chocola en pepernoten gehad, stonden in de personeelskamer, dus jij bent gezonder bezigquote:Op maandag 5 december 2005 10:31 schreef ymme het volgende:
Ik zit nu lekker op school een appeltje te etenen me zwaar te vervelen!
quote:Op maandag 5 december 2005 09:50 schreef Faat het volgende:
Oud regeltje: Faat (1m65) (37,5) was 114,0 kg, weegt nu 102,0 kg en wil graag 80 kg wegen -12,0
Nieuw regeltje: Faat (1m65) (37,1) was 114,0 kg, weegt nu 101,4 kg en wil graag 80 kg wegen -12,6
[afbeelding]
En, en, en...??????????quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:56 schreef ymme het volgende:
vanavond update (ben zo benieuwd........)
quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:24 schreef Riann het volgende:
ik was vandaag in de winkel en zag bij de ah van die lekkere cheese onion chips zakken staan van lays die in de reclame waren. Ik heb even getwijfeld maar toch gelukkig niet mee genomen. Ik dacht als ik het niet in huis heb kan ik het vanavond ook niet opeten. Dat vond ik wel goed van mezelf![]()
Eej mooi resultaat Ymmequote:Op woensdag 7 december 2005 09:41 schreef ymme het volgende:
Update
oud Ymme (1m66) (33,0) was 94,0 kg, weegt nu 94,0 kg en wil graag <70 kg wegen -0,0
Nieuw
Ymme (1m66) (33,0) was 94,0 kg, weegt nu 93,0 kg en wil graag <70 kg wegen -1,0
Eeeeej crosspost!!!!quote:Op donderdag 8 december 2005 21:19 schreef Rewimo het volgende:
Hier ook maar even vragen:
Heeft iemand toevallig Vinger aan de pols gezien? Dat ging onder andere over WLS en ze lieten een scopinaro-operatie zien in Sint Niklaas, door dokter Lemmens (Ze noemden het overigens een Gastric Bypass maar het was een Scopinaro).
quote:
Toch op zijn MINST zelfgestampte ?!?!quote:Op maandag 12 december 2005 13:18 schreef Rewimo het volgende:
Wij gaan twee keer gourmetten rond de kerst, dat is makkelijk want dan kun je langzaam eten en toch lekker met alles meedoen. En eerste kerstdag eten we gewoon boerenkool met worst
Dat kan ook, maar ik vind zelf light produkten met zoetstoffen niet te zuipen, vanwege de rare smaak die de zoetstoffen achterlaten...quote:
Kwestie van wennen, echt waar. Ik drink graag cola light, vind gewone cola nu niet eens meer lekkerquote:Op woensdag 14 december 2005 10:30 schreef teigan het volgende:
Dat kan ook, maar ik vind zelf light produkten met zoetstoffen niet te zuipen, vanwege de rare smaak die de zoetstoffen achterlaten...
En nu moet ik het dus waar gaan makenquote:Op woensdag 14 december 2005 13:17 schreef Sjeen het volgende:
Succes Flugeltje, ik heb je in het lijstje gezet![]()
Lekker he, ik heb deze week een heel drukke week wat sporten (volleybal) betreft...quote:Op woensdag 14 december 2005 13:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En nu moet ik het dus waar gaan maken![]()
Ik heb héle goeie hoop deze keer. Ben echt enorm gemotiveerd en zit al weer sinds ik wakker ben te twijfelen of ik tóch niet ff langs de sportschool zal gaan vanmiddag... Ik heb echter heel veel spierpijn van gisteren (3 uur gesport) en weet dat ik mijn lichaam eigenlijk een dagje rust moet gunnen...
Ik begin te begrijpen waarom sporten voor sommige mensen verslavend werkt....
Bij spierpijn is het zeker niet verkeerd om te bewegen, als je het maar rustig aan doet. Dus misschien kun je wat cardio-training op rustig niveau gaan doen. Krachttraining zou ik inderdaad even een dagje mee wachten. Of misschien kun je vandaag gaan zwemmen? Dat helpt bij mij erg goed tegen spierpijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En nu moet ik het dus waar gaan maken![]()
Ik heb héle goeie hoop deze keer. Ben echt enorm gemotiveerd en zit al weer sinds ik wakker ben te twijfelen of ik tóch niet ff langs de sportschool zal gaan vanmiddag... Ik heb echter heel veel spierpijn van gisteren (3 uur gesport) en weet dat ik mijn lichaam eigenlijk een dagje rust moet gunnen...
Ik begin te begrijpen waarom sporten voor sommige mensen verslavend werkt....
Welke "methode" je ook kiest, het is áltijd op eigen krachtquote:Op woensdag 14 december 2005 12:43 schreef flugeltje het volgende:
Mijn methodie is die van "op eigen kracht"........
Klopt, maar dit is een boek wat zo heet... Weet ook niet hoe ik 'm anders moet noemen....quote:Op woensdag 14 december 2005 15:08 schreef Faat het volgende:
[..]
Welke "methode" je ook kiest, het is áltijd op eigen kracht
Oké dan, sorry, ik ben wat chagrijnig omdat ik echt scheur van de honger gewoon en dat "opquote:Op woensdag 14 december 2005 15:09 schreef flugeltje het volgende:
Klopt, maar dit is een boek wat zo heet... Weet ook niet hoe ik 'm anders moet noemen....
Zeer leerzaam boek dat ook een fiks aantal mythes uit de wereld helpt. Eerste keer dat ik een boek over dit soort zaken lees dat gewoon realistisch is...
Welke methode je ook gebruikt.. Sjagerijnig worden we er allemaal vanquote:Op woensdag 14 december 2005 15:34 schreef Faat het volgende:
[..]
Oké dan, sorry, ik ben wat chagrijnig omdat ik echt scheur van de honger gewoon en dat "op
eigen kracht" viel even verkeerd bij me. Ik heb een maagbandje en dacht dat je ermee bedoelde
dat jij het zonder hulpmiddelen, op eigen kracht dus doet en mensen mét hulpmiddelen het niet
op eigen kracht zouden doen.
Nah ja, lijnende mensen zijn soms wat lichtgeraakt, trek je van mij niets aan, ik ga even liggen
mopperen op een bankie verderop. Morgen kom ik hier wel weer zonnestralen![]()
Dat ligt eraan... als je last hebt van het chinees-restaurant-syndroom kun je het beter laten denk ikquote:Op woensdag 14 december 2005 16:37 schreef ymme het volgende:
Is chinees slecht voor je?
Ik begrijp wel dat je dat bedoelde... was gewoon flauw...quote:Op woensdag 14 december 2005 17:00 schreef ymme het volgende:
Maar ik bedoel dus. Is het slecht als je aan het lijnen bent?
Mijn vriend wil dolgraag chinees eten. Als hij vanavond een beetje op tijd thuis is.
Voor half 6 weet ik meer. Is hij niet op tijd, dan eten we gewoon aardappels, groente en vlees.
Aaah gelukkig maar, des te makkelijker herkennen we het bij elkaarquote:Op woensdag 14 december 2005 15:44 schreef flugeltje het volgende:
Welke methode je ook gebruikt.. Sjagerijnig worden we er allemaal van![]()
quote:Snoepen ná kerst funest voor de lijn
Extra kilo’s door kliekjes
door Marjolein van der Gaag en Germa Graveland
DEN HAAG, donderdag
De kerstdiners zijn niet de grootste dikmakers tijdens de feestdagen, maar juist de kliekjes die overblijven.
Volgens het Voedingscentrum kopen veel mensen voor de feestdagen zo royaal in dat ze vervolgens nog dagenlang snoepen van de veelal calorierijke kerstlekkernijen.
„Van de twee kerstdagen worden mensen echt niet dik”, stelt Ineke Volkers van het Voedingscentrum. „Met kerst staat genieten voorop en dat moet iedereen dan ook doen. Maar vaak blijven er veel kerstkransjes, allerlei kaasjes en andere hartigheden over en daar wordt de dagen erna nog uitgebreid van gesnoept.”
Het Voedingscentrum raadt mensen dan ook aan om goed op te letten dat er niet veel te veel wordt ingekocht. Volkers: „En na de kerst is het een goed idee om een balansdag te houden, waarop niet zo veel wordt gegeten. Want oud en nieuw met alle oliebollen en appelflappen komt er natuurlijk ook nog aan.”
De kerstdagen zijn voor velen het moment om culinair uit te pakken, maar voedingsdeskundigen en psychologen waarschuwen dat het verstandig is niet te hoge verwachtingen te hebben. Daar komen alleen maar spanningen van, waardoor de kans groot is dat het uiteindelijk uitloopt op een drama. „Doe eens wat anders tijdens de kerstdagen en verras je gasten. En gebruik vooral humor bij alles wat je doet”, adviseert psycholoog Ruitenbeek.
Gevulde kalkoen
De adviezen staan in contrast met de manier waarop kerst dit jaar gevierd wordt, aldus de Raad Nederlandse Detailhandel (RND). De kerstdagen worden volop in huiselijke kring gevierd met een uitgebreid diner, waarvoor de tafel extra chic wordt gedekt met kandelaars en zelfs naamkaartjes. Op veel tafels zal het hoofdgerecht bestaan uit wild. Met name hertenbiefstuk, gevulde kalkoen en haas zijn voor de poeliers niet aan te slepen. Maar ook vis wordt veel verkocht.
„Veel mensen kiezen met kerst voor het duurdere vlees”, zegt Clemens van Valderen van het Wassenaars Wildhuis Brama. „Bij ons wordt momenteel opvallend veel haas verkocht. Dat zagen we de afgelopen weken ook al aankomen. Veel mensen gaan namelijk ’vooreten’ om er zeker van te zijn dat ze een gerecht goed klaarmaken.”
Volgens het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) doen mensen voor het kerstdiner veelal ideeën op uit tijdschriften en magazines van supermarkten. Het Voedingscentrum geeft via zijn website caloriearme kerstrecepten.
Je regeltje is bijgewerkt, je BMI is nu trouwens 27,5quote:Op donderdag 15 december 2005 16:28 schreef Vogue het volgende:
Ik sta nog steeds in het lijstje?Ik ben sinds 3 weken weer bezig, deze keer met behulp van de WW. Ik eet gigantisch veel groenten en fruit (mandarijntjes
). Verder ook nog wel eens een chocolaatje hoor
En ik lust nog steeds graag een wijntje. Het gaat wel goed nu met afvallen. Ik weeg 79,5, da's dus -5.9. Over een maandje of wat post ik weer het nieuwe verlies
edit:
Vogue (1m70) was 85,4 kg, weegt nu 79.5 kg en wil graag 63 kg wegen -5.9
Mooi omschreven teigan en heel herkenbaar ook, vooral dat gevoel richting meiden die in eenquote:Op donderdag 15 december 2005 11:16 schreef teigan het volgende:
http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang35/15/24b.htm
Dit is het artikeltje...
Dat wel, dat wel, maar ik heb het deze week effe niet lekker onder controle allemaal en heb mequote:Op donderdag 15 december 2005 07:39 schreef Rewimo het volgende:
Waren ze lekker, Faat? Als je toch de mist in gaat, kun je er maar beter van genieten ook hoor
Wat lastig poohyquote:Op donderdag 15 december 2005 09:01 schreef poohy het volgende:
Poeh, ik word er een beetje gek van. Ik zit al twee weken tegen mijn ongesteldheid aan te hikken en het komt maar niet![]()
Ik heb gegeten: beenham, rosbief, gerookte zalm, kipkerrie, zalm in witte wijnsaus, iets aardappeligs met ei, twee miniaardappelkroketjes, meloen met rauwe ham en een paar stukjes stokbrood. Dus veel verschillende dingen, maar wel van alles een klein beetje. En ijs toequote:Op donderdag 15 december 2005 23:36 schreef Faat het volgende:
Heb jij een beetje kunnen genieten van het buffet? Tis zeker met jouw maatje maag denk wel
heel lastig als je zoveel lekkers ziet, maar weet dat je maar beperkt kunt kiezen?
quote:Op vrijdag 16 december 2005 08:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb gegeten: beenham, rosbief, gerookte zalm, kipkerrie, zalm in witte wijnsaus, iets aardappeligs met ei, twee miniaardappelkroketjes, meloen met rauwe ham en een paar stukjes stokbrood. Dus veel verschillende dingen, maar wel van alles een klein beetje. En ijs toeHet was heerlijk
![]()
Er was nog veel meer maar ik heb gewoon alleen gekozen wat ik het allerlekkerst vond
Haha, nee tuurlijk is dat niet "erg", mijn mond viel alleen wat openquote:Op vrijdag 16 december 2005 09:18 schreef teigan het volgende:
Faat: Wat is er zo erg aan, de studie of het aantal jaren dat ik al bezig ben?? Ik ben trouwens bijna klaar met het scheikunde gedeelte, en dat ga ik de leuke dingen doen, met lesgeven bezig.!!!
Nee geen ervaring mee. Maar ben wel erg nieuwschierig naar wat het precies inhoudt?quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:47 schreef flugeltje het volgende:
Op aanraden van m'n 'personal trainer'op de sportschool heb ik het boekje 'fatburners' gekocht. Daarin staat een 10-dagen biostoffen-dieet... Iemand hier ervaring mee?
Het gaat erover dat je voedingsmiddelen gebruikt die meer energie kosten om te verbranden dan ze zelf leveren. Het schijnt een gezonde vorm van afvallen te zijn waarmee je 5 kilo in 10 dagen kwijt kunt raken. Het ziet er allemaal goed uit, maar het grote verlies in een relatief korte tijd baart me wel zorgen... Dit omdat de dieten die zo werken meestal juist niet als 'gezond' worden ervaren.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:55 schreef ymme het volgende:
[..]
Nee geen ervaring mee. Maar ben wel erg nieuwschierig naar wat het precies inhoudt?
Preciesquote:Op zaterdag 17 december 2005 16:17 schreef ymme het volgende:
5 kilo in 10 dagen kwijt
Als je daarna weer "normaal"gaat doen, zit dit er zo weer aan.
Vaak verlies je in de eerste tijd voornamelijk vocht... en dat zit er uiteraard zo weer aan.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:19 schreef flugeltje het volgende:
Precies
Maar omdat ik íets meer dan 5 kilo kwijt moet raken is het misschien wel een lekkere start. Aangezien ik het boekje op aanraden van de sportschool heb gekocht en het niet eens zo ongezond oogt dacht ik dat het wellicht niet al te slecht zou zijn. Vandaar ook mijn vraag of er iemand ervaring mee had...
Hoofdkenmerken zijn aangepaste voeding en iedere dag een half uur sporten. De voeding bestaat uit eigenlijk alle zaken waar niet te veel verzadigde vetten inzitten. Daarom zag het er ook niet ongezond uit in mijn ogen. Veel vis, vezels, vitaminen en eiwitten. Eigenlijk gewoon 'normale' maaltijden dus.... Ik snap ook niet hoe ze op die 5 kilo in 10 dagen komen.quote:Op zondag 18 december 2005 12:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Vaak verlies je in de eerste tijd voornamelijk vocht... en dat zit er uiteraard zo weer aan.
Wil je eens posten wat de hoofdkenmerken van dat dieet zijn?
Ik ga dus naar Health Cityquote:Op maandag 19 december 2005 22:05 schreef Vogue het volgende:
Flugeltje ik zie dat je uit Tilburg komt. Naar welke sportschool ga jij? Ik ben ook nog op zoek naar een goede sportschool, maar liever niet een waar alleen maar opgepompte spierballen en mega slanke meiden rondlopen. En Health City vind ik weer erg duur.
Health City werkt ook met abonnementen helaas... En die zijn best prijzig. Voordeel is wel dat je ook onbeperkt gebruik mag maken van de sauna, maar ik weet niet of die in Waalwijk aanwezig is. Anders gewoon ff bellen en de situatie uitleggen, niet geschoten is altijd mis natuurlijk....quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:21 schreef joyvke het volgende:
Ben aangekomen. ongeveer een halve kilo dus 'valt mee'. Ik verlangde al maaanden naar die groene croky bolognese en dit weekend zei ik "nu haal ik gewoon een zak en neem ik 2 handjes". Uiteindelijk eindigde de hele zak in mijn buik, verspreid over 2 dagen.
Oh well, weer hardcore aan de slag. Ik ga zelf ook fitnessen, ik wil bodypump en bodycombat gaan doen. Alleen meeste fitnesscentra werken met abo's, dit wil ik niet. Aangezien ik chronisch ben en ik ineens een periode van veel pijn kan hebben en elke keer mijn abo stop zetten schiet niet op. (Al heb ik sinds het vele water drinken veeeeel minder klachten dan eerst ^_^).Door dit heb ik mijn vorige fitness-school maar afgezegt. Flugel aangezien jij bij Health City zit: weet jij of ze daar met soort strippenkaarten werken? Ik neem aan dat Waalwijk hetzelfde werkt als die ene waar jij zit
.
En anders maar thuis die fitnessDVD's aan zetten en pilatus ofzo. En de hometrainer omwisselen voor crosstrainer, schijnt meer effect te hebben ;p. We hebben hier echt van alles staan ^^;. T'is dat ik maar plek heb voor 1 ding anders stond heel mijn slaapkamertje vol.
Het was ook totaal niet kwaad bedoeld ofzo.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:25 schreef Sjeen het volgende:
Je staat er tussen
een beetje vriendelijker kan geen kwaad, we worden er niet voor betaald ofzo...
Ik bedoel, 2 weken geleden (of drie dat weet ik niet meer) had ik al een update doorgegeven van -1 kilo.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:16 schreef Pandorah het volgende:
En ik was van plan vandaag of morgen de update te doen, dus het was dan zeker meegekomen. Beetje geduld dus!
Je bent met 84 kilo geen plumpudding Maeghan, doe effe niet zo negatief over jezelf wil je?quote:Op woensdag 21 december 2005 17:11 schreef Maeghan het volgende:
Ja, bij mij ook hoor, maar dat wil niet zeggen dat het niet lokaal kan verminderen of vermeerderen natuurlijk ;-)
Ach, dan ben ik maar een plumpudding. Wel feestelijk zo in deze tijd van het jaar, toch?
Ik heb ook echt een buik (en bij 84 kg waarschijnlijk een buikje). Ben niet echt zwaar op m'n benen, die zijn eigenlijk behoorlijk gespierd, maar mijn buik is echt mijn grootste vijand. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn buik er met 84 kg uit ziet. Hopelijk krijg ik dat komend jaar te zien.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:11 schreef Maeghan het volgende:
*mompelt iets over kerstkransjes, kerstkransjes en kerstkransjes*
naja, ik ben dus wel aangekomen... ik zie het ook aan mijn buikje, wat onder de 82 kilo niet meer hangt maar alleen vooruit steekt, en nu begint ie dus weer te hangen... maar goed, vooruit... 84 kilo is voor de winter nog wel acceptabel... volgend jaar word ik slank hoor, echt waar! (*kuch*)
En je hebt een lief gezichtje.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:14 schreef Maeghan het volgende:
-knip-
klinkt me bekend in de oren.... ik schommel nu ook al bijna 4 weken rond de 95 kg terwijl ik naar de 85 moet... ook een beetje een dipje... ik eet wat vaker slechte dingentjes tussendoor.. niet goed dus. maja komt ook door de winter bij mij, heb met mezelf afgesproken, dat ik met ingang van 1 januari probeer mijn knopje weer om te draaien en weer wat fanatieker af te vallen.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:56 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb ook echt een buik (en bij 84 kg waarschijnlijk een buikje). Ben niet echt zwaar op m'n benen, die zijn eigenlijk behoorlijk gespierd, maar mijn buik is echt mijn grootste vijand. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn buik er met 84 kg uit ziet. Hopelijk krijg ik dat komend jaar te zien.
Het gaat bij mij al sinds begin september ongelofelijk beroerd met het lijnen. Ben geen gram meer afgevallen, blijf hangen tussen de 92.4 en 93.4, wisselt een beetje. Zucht, er moet zeker nog 10kg af en ik kan de motivatie gewoon niet meer opbrengen. Hoop dat het begin van 't nieuwe jaar mij weer wat "spirit" geeft. Ben al een hele tijd in een "bluhhhh"-bui, snoep weer dagelijks en heb al in geen tijden het zwembad van binnen gezien. Probeer 1 keer per week te sporten (bodycombat), maar momenteel is het al een prestatie als ik 2 keer in 'n maand ga. Fiets en wandel wel nog steeds iedere dag, maar dat zet geen zoden aan de dijk.![]()
2006: nieuwe ronde, nieuwe kansen?![]()
Stond ook al op de FP. Zou het echt werken? En zou je het dan nemen? De FDA is heel streng met het toelaten van nieuwe medicijnen, het feit dat het goedgekeurd is wil dus al heel wat zeggen.quote:Nieuwe pil laat mensen afvallen zonder dieet
Een nieuwe pil moet het mogelijk maken dat mensen afslanken zonder dieet. Geïnteresseerden moeten enkel wangslijm afstaan zodat op basis van hun DNA een unieke pil gemaakt kan worden. De Amerikaanse fabrikant Salugen brengt de pil op de markt.
Volgens de Nederlandse vertegenwoordiger van Salugen gaat het hier niet om een geneesmiddel, maar om een voedingssupplement zonder schadelijke stoffen.
De Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) heeft al toestemming gegeven om het middel op de markt te brengen. Volgens de vertegenwoordiger zullen ook weldra de Europese autoriteiten hun goedkeuring geven.
Vanaf volgende week wordt de pil aangeboden via een speciale website. Salugen meent dat iemand die 110 kilogram weegt binnen de drie maanden 35 kilogram kan afvallen door drie keer per dag een half uur voor de maaltijd een pil te slikken.
Het wordt dus afwachten wat de gezondheidsraad of hoe die lui ook heten ervan gaan zeggen. Ben ook heel benieuwd wat de effecten op de langere termijn zijn. Als het safe is vind ik het wel de moeite waard om het eens te proberen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben zeker geinteresseerd. En niet als 'jumpstart', maar juist als hulpmiddel om een en ander te versnellen. Omdat ik nu eindelijk mijn patroon lijk te hebben doorbroken, ben ik ook niet zo bang daar weer in te vervallen. Ik zou alleen wel eerst met een arts gaan praten en me heel extreem goed laten informeren. Het moet niet een soort 'stackers' zijn of zo.
Yup, idd. Want ik neem aan dat die pillen van je nichtje niet in Nederland goedgekeurd waren? Ik heb op zich wel vertrouwen in het 'strenge' systeem hier.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Het wordt dus afwachten wat de gezondheidsraad of hoe die lui ook heten ervan gaan zeggen. Ben ook heel benieuwd wat de effecten op de langere termijn zijn. Als het safe is vind ik het wel de moeite waard om het eens te proberen.
Die pillen van m'n nichtje waren hier idd verboden. Ze had ze uit België van één of andere kwakzalver... Door dat verhaal ben ik wel redelijk angstig geworden voor het slikken van 'zomaar' weer een wondermiddel....quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Yup, idd. Want ik neem aan dat die pillen van je nichtje niet in Nederland goedgekeurd waren? Ik heb op zich wel vertrouwen in het 'strenge' systeem hier.
ja, oké, ik snap die angst helemaal, ik kan me voorstellen dat je het ook hebt met pillen die wél goedgekeurd zijn... maar ik denk dat dit niet 'zomaar' een wondermiddel zal zijn, als het door al die strenge instanties komt.quote:Op zondag 25 december 2005 00:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die pillen van m'n nichtje waren hier idd verboden. Ze had ze uit België van één of andere kwakzalver... Door dat verhaal ben ik wel redelijk angstig geworden voor het slikken van 'zomaar' weer een wondermiddel....
Misschien ben ik wel op streefgewicht vóór die pillen uberhaubt op de markt komen. Als ze de boel uitgebreid gaan testen kan het wel enkele jaren duren....quote:Op zondag 25 december 2005 11:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
ja, oké, ik snap die angst helemaal, ik kan me voorstellen dat je het ook hebt met pillen die wél goedgekeurd zijn... maar ik denk dat dit niet 'zomaar' een wondermiddel zal zijn, als het door al die strenge instanties komt.
Bovendien, Oprah, die heeft al het geld van de wereld al, dus die zal het never nooit aanprijzen voor het geld alleen... als het nou door Jessica Simpson werd aangeprezen...![]()
Maar goed, ik zal ook zeker niet de eerste zijn die het in Nederland probeert hoor
Cool!! Rewimoquote:Op zondag 25 december 2005 22:07 schreef Rewimo het volgende:
Misschien kun je mij nog inhalen-31 nu
![]()
Ach ik ben er van overtuigd dat mijn stofwisseling sowieso al niet helemaal werkt naar behoren. Als een pil de stofwisseling weer kan 'herstellen' zoals die zou moeten zijn, dan lijkt me dat juist wel prettig want op het moment lijkt het alsof afvallen (of zelfs maar op gewicht blijven) vechten tegen de bierkaai is. Ik sta ook in principe positief tegenover zo'n middel als dit: als het werkt dan wordt die spiraal doorbroken van het niet kunnen afvallen (ja dat gebeurt op een gegeven moment gewoon bij de meeste mensen) en daardoor juist weer emo-vreetbuien krijgen en weer aankomen.quote:Op zondag 25 december 2005 17:55 schreef Maeghan het volgende:
Hm, ik denk niet dat ik het zou durven. Al klinkt het op zich wel ideaal. Als ik 100% zeker zou weten dat het niet schadelijk was zou ik het wel doen. Ik kan wel op gewicht blijven, dat is het probleem niet. Ik ben aangekomen door alle vreetbuien en die heb ik niet meer, maar het afvallen gaat gewoon supertraag. Ik zou dus niet bang zijn om weer aan te komen als ik stopte. Maar goed, rommelen met je lijf kan gewoon niet zonder bijwerkingen zijn, dat geloof ik niet. Als een simpel iets als ongezond eten met de kerst al zo'n invloed heeft op m'n lijf, wat moet een pil die rommelt met m'n stofwisseling dan wel niet uithalen?
quote:Op maandag 26 december 2005 02:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
sjeen je vergeet pandorah
en ik volg na jou geloof ik haha
Het moet vaker kerst zijn denk ik. Ik heb allemaal lekkere dingen gegeten en kijk nu eens...quote:Op zondag 25 december 2005 22:08 schreef Sjeen het volgende:
Cool!! RewimoDenk niet dat ik je inhaal, je gaat mij te snel
En 33 kilo is toch eigenlijk wel mijn max denk ik...
Maar dat wil toch niet zeggen dat het dan ook een middel is wat werkt ? Ze testen alleen of het schadelijk is, als ik flesjes bronwater verkoop als vetwegsmeltend middel wordt het ook goedgekeurd want het is niet schadelijk voor de gezondheid.quote:Op zondag 25 december 2005 12:40 schreef Rewimo het volgende:
Het moet al uitgebreid getest zijn, anders keurt de FDA het nooit goed. Maar ongetwijfeld wordt het hier in Europa nogmaals getest voor het hier op de markt komt.
Ja ik was je links aan het volgen uit het speeltuinbankjequote:Op maandag 26 december 2005 21:54 schreef Rewimo het volgende:
Goed gedaan, LadybosZag je ook even bij WLS daarnet
Mja, als je het zo gaat brengen, haal je wel het 'succes' uit je formule, dan is het inderdaad het zoveelste nepgoedje. Lijkt me dat deze pil voor mensen die niks aan hun gewoonten veranderen geen bal uithaalt.quote:Op maandag 26 december 2005 21:46 schreef Rewimo het volgende:
Voor wie na al dat feesten opnieuw snel op ideaal gewicht wil komen, is er een spraakmakend wondermiddel: de dna-pil. Op basis van iemands dna kunnen wetenschappers nu een persoonlijke afslankingspil fabriceren.
Tja, sorry hoor, het ene moment is overgewicht een enorm gezondheidsprobleem dat de wereld overneemt, het andere moment is het niet zo dringend?? Beetje tegenstrijdige berichten die je als te zwaar mens krijgt. Het is ernstig, het is een gezondheidsgevaar, blablabla, maar niet ernstig genoeg om er een middel voor te verzinnen? Tjaquote:,,Mochten we inderdaad al zover staan in het onderzoek, zouden we die kennis wel gebruiken voor andere, dringender gezondheidsproblemen dan overgewicht.
-31,6quote:Op maandag 26 december 2005 22:21 schreef Ladybos het volgende:
Ja ik was je links aan het volgen uit het speeltuinbankjeMaareh, bij jou gaat ie ook super he !!
Als kaputwiehund doorgaat zoals in de afgelopen dagen, heb je hem zo ingehaald hoorquote:Op zondag 25 december 2005 21:03 schreef Sjeen het volgende:
Ik zie net dat ik op Kaputwiehund na de meeste kilo's kwijt ben in het rijtje, dat voelt best lekker... Kaputwiehund inhalen zal me nooit lukken, maar dat is voor mij ook geen streven![]()
Maar die ziekten zijn commercieel minder interessant, denk ik. En aangezien het een onderzoek is dat niet door de overheid maar door particulieren opgestart is, die zo snel mogelijk hun geld terug willen, vind ik het niet zo gek dat voor overgewicht gekozen is. En daarnaast stoort het me dus dat overgewicht aan de ene kant als enorm probleem wordt neergezet (via de media, 'denk niet te licht over overgewicht'), maar aan de andere kant is het niet zo erg... nou ja, anyway, ik ga zo eerst eens een half uurtje crossen, de feestdagenonsjes eraf sporten (het viel mee, drie ons maar en geweldig heerlijk gegetenquote:Op dinsdag 27 december 2005 08:26 schreef Iksje het volgende:
Dat gaat helaas niet op voor erfelijke ziektes zoals aanleg voor borstkanker, mucoviscidose, huntington disease,...
Denk niet dat je dat zo kunt stellen, ondanks je persooonlijke redenen. 45 kilo overgewicht of 100quote:Op dinsdag 27 december 2005 09:11 schreef kwakveense het volgende:
voor mij is, zelfs als ik zwaarder was geweest, zelf weightloss surgery nooit een optie geweest. puur vanwege persoonlijke redenen.....
Dat is zo'n beetje precies wat ik bedoelquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:58 schreef octopussy het volgende:....dan zou het best kunnen dat je anders over bepaalde methoden gaat denken omdat je er redelijk wanhopig van kan worden.....
ik sta nu ook twee maanden stil, maar ik weet waar het van komt: ik doe mijn best niet meer, ik snoep (niet heel veel, maar ook niet weinig) en beweeg nauwelijks. ik ben dus eigenlijk erg blij dat ik stabiel ben afgevallen, ondanks mijn relaxte levensstijl/ongezonde gedrag nu.quote:Maar als je dan toch stil komt te staan (zegt het verbitterde dikkertje) dan zou het best kunnen dat je anders over bepaalde methoden gaat denken omdat je er redelijk wanhopig van kan worden. Het wordt pas vervelend als het gewoon niet meer lukt.
Kerstmis is coolquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:37 schreef Faat het volgende:
Meiden het is een misverstand om te denken dat iedereen met een maagbandje
alleen maar minibeetjes kan eten hoor. Ik ben me de afgelopen dagen royaal te
buiten gegaan en zolang je alles maar rustig eet en alles héél goed kauwt dan sta
je werkelijk versteld wat iemand met een maagbandje allemaal weg kan werken![]()
![]()
ik heb gedeeltelijk hetzelfde. alleen zie ik mezelf wel als dik, en voel ik me erg ongelukkig. ik ben erg onzeker en durf nooit op jongens af te stappen, ik heb veel mannelijke vrienden, maar nog nooit een vriendje gehad. ik heb periodes dat ik echt een hekel aan mezelf heb en ik schaam me soms best voor hoe ik eruitzie.quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:44 schreef flugeltje het volgende:
Ik zit nu op een BMI van 40, technisch gezien kom ik in aanmerking voor WLS. Toch wil ik het zelf niet. Niet omdat ik het persé zelf wil doen, maar gewoon omdat ik graag wil blijven eten. Een collega van mij heeft een maagbandje en die eet echt minibeetjes, ik ben toch teveel een bourgondiër om mezelf een dergelijk regime op te leggen.
Mijn probleem zit erin dat ik mezelf stukken slanker zie dan ik eigenlijk ben. Alles zit bij mij op m'n heupen, bovenbenen en kont. Als ik mezelf goed kleed zie ik er zo 20kg lichter uit dan ik ben... Ik schrok dan ook toen ik 100kg bleek te wegen. En dat is natuurlijk veel te veel voor iemand van 1.57m.
Wat voor mij het afvallen lastiger maakt is dat ik eigenlijk helemaal niet ongelukkig ben met mezelf. Ik zit over het algemeen vrij goed in m'n velletje en ik vind mezelf ook mooi. Dat maakt de noodzaak voor mij al wat minder. Ik lijn nu dus puur voor m'n gezondheid, ook een hele goeie stok achter de deur. Het sporten bevalt me prima (vanavond weer) en anders eten begint al te lukken....
Heb het vermoeden dat het wel gaat lukken allemaal op deze manier...
De keuze ligt bij jezelf, je kunt het bandje zolang je wil blijven houden of je kunt het weer latenquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:39 schreef flugeltje het volgende:
Zit je eigenlijk voor de rest van je leven vast aan zo'n maagbandje?
quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:02 schreef Faat het volgende:
[..]
Haha doet me denken aan jaren geleden toen ik eens een röntgenfoto moest maken hier in
het ziekenhuis. Zegt de dame van de röntgen-afdeling tegen me: mevrouw wilt u even uw
ketting afdoen? Ik heel verbaasd: maar ik heb helemaal geen ketting om. Zij weer: jawel u
heeft wél een ketting om, ik zie het hier toch op de monitor (dat was dus mijn maagbandje)![]()
en zo word je wel gedwongen om rustig te eten...quote:Ook al doet het bandje wederom niet echt doet waarop ik hoop wil ik het voor altijd houden,
zo af en toe heb ik best behoorlijk pijn (als ik bijvoorbeeld razendsnel een roti probeer weg te
werken) maar ik beschouw dat als een goed ding, soort van waarschuwing van "Faat je
gaat te ver, pas op!"![]()
Ja ik ken ook veel van die inspirerende verhalen, en vind het superknap. Maar op een gegeven moment kan ik gewoon zo in een dip raken, dat elke nieuwe poging eigenlijk al mislukt na een paar dagen. Ik snap ook niet goed waarom, maar de discipline lijkt weg te zijn. Terwijl ik wel 15 kilo was afgevallen, dus ik weet van mezelf dat het mogelijk is.quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:14 schreef kwakveense het volgende:
nee, dat bedoel ik ook niet. daarom zei ik dat het een zeer persoonlijke aversie van mij was.
op een afvalsite waar ik kom is iemand die mij geinspireerd heeft: een jonge vrouw die zonder hulpmiddelen van 122 naar 60 kg is gegaan. gewoon door gezond eten en bewegen.
ik ben ervan overtuigd dat als zij het kan, ik het ook kan. Het geeft me moed!
quote:Ik ben al 9 kwijt en nu een maand of twee stabiel. ik geef niet op, en ga in januari aan de volgende 10 beginnen. het valt mensen niet echt op maar goede vriedninnen zien het zeker wel. al doe ik er 3 jaar over, het maakt me niet uit. ik wil gezond worden en daar zal ik hard aan moeten werken.
ik heb met het boekvan dr phil ghewerkt, en ik doe niet alles zoals dat boek het zegt maar ik heb wel wijze lessen eruit gehaald. het heeft me geholpen om door te gaan en niet op te geven. want wat bereik ik als ik opgeef? helemaal niks!
quote:ik vind t echt superknap als mensen de stap weight loss surgery druven nemen. ik kan/wil/durfde het niet. (mijn bmi was 37 toen ik begon met afvallen...zit nu al bijna onder de 35)
Maar wel uitkijken dat je niet terugvalt, want die relaxte levensstijl van nu kan er voor zorgen dat je er te gemakkelijk over gaat denken, en weer gaat aankomen.quote:edit:
[..]
ik sta nu ook twee maanden stil, maar ik weet waar het van komt: ik doe mijn best niet meer, ik snoep (niet heel veel, maar ook niet weinig) en beweeg nauwelijks. ik ben dus eigenlijk erg blij dat ik stabiel ben afgevallen, ondanks mijn relaxte levensstijl/ongezonde gedrag nu.
tja, das wel zeer lastig. Succes ermee.quote:mijn persoonlijke redenen zijn dat ik gewoon superbang ben voor injectienaalden/infusen etc. zodanig dat ik dus niet op vakantie ga naar landen waarvoor inentingen verplicht zijn, laat boren zonder verdoving en nog drie keer moet nadenken of ik wel kinderen wil omdat je dan ook regelmatig bloed moet laten afnemen. noem het maar een naaldenfobie
Nou, misschien dat jij onder de 50 kilo nog dacht dat je er zelf wel vanaf zou komen, maar die hoop was bij mij bij 10 kilo overgewicht allang niet meer aanwezig, laat staan bij 28 kilo, en ik geloof nog steeds niet dat er ooit een dag komt dat ik op m'n streefgewicht zal zitten om heel eerlijk te zijn. Ik denk niet dat je zo even een grensje kan trekken voor wanneer je wel of niet voor WLS kiest. Ieder z'n eigen motieven hoor, maar zeg niet tegen anderen dat ze er in bepaalde situaties heus wel anders over zouden gaan denken omdat jij of iemand anders dat doet. (Sorry hoor, maar uitspraken als 'zeg nooit nooit' en 'dat komt nog wel' roepen bij mij gigantische allergische reacties op).quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:37 schreef Faat het volgende:
[..]
Denk niet dat je dat zo kunt stellen, ondanks je persooonlijke redenen. 45 kilo overgewicht of 100
kilo overgewicht maakt behoorlijk veel uit namelijk in je overwegingen om te kiezen voor WLS!!
Tot zo ongeveer 50 kilo overgewicht is het vertrouwen dat je het zelfstandig weer kwijt kunt raken
namelijk nog wel aanwezig, maar boven de 50 kilo overgewicht raak je dat vertrouwen helaas kwijt
en dan sta je toch anders tegenover hulpmiddelen, operaties e.d. als dat je nu doet![]()
Dus stel dat je ooit nog eens een BMI van 40 of meer zou hebben, zou je dan niet een beetje (een klein beetje misschien) maar gaan nadenken over WLS?quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:39 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nou, misschien dat jij onder de 50 kilo nog dacht dat je er zelf wel vanaf zou komen, maar die hoop was bij mij bij 10 kilo overgewicht allang niet meer aanwezig, laat staan bij 28 kilo, en ik geloof nog steeds niet dat er ooit een dag komt dat ik op m'n streefgewicht zal zitten om heel eerlijk te zijn. Ik denk niet dat je zo even een grensje kan trekken voor wanneer je wel of niet voor WLS kiest. Ieder z'n eigen motieven hoor, maar zeg niet tegen anderen dat ze er in bepaalde situaties heus wel anders over zouden gaan denken omdat jij of iemand anders dat doet. (Sorry hoor, maar uitspraken als 'zeg nooit nooit' en 'dat komt nog wel' roepen bij mij gigantische allergische reacties op).
De grens om wel of niet voor WLS te kiezen kan wel degelijk getrokken wordenquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:39 schreef Maeghan het volgende:
Nou, misschien dat jij onder de 50 kilo nog dacht dat je er zelf wel vanaf zou komen, maar die hoop was bij mij bij 10 kilo overgewicht allang niet meer aanwezig, laat staan bij 28 kilo, en ik geloof nog steeds niet dat er ooit een dag komt dat ik op m'n streefgewicht zal zitten om heel eerlijk te zijn. Ik denk niet dat je zo even een grensje kan trekken voor wanneer je wel of niet voor WLS kiest. Ieder z'n eigen motieven hoor, maar zeg niet tegen anderen dat ze er in bepaalde situaties heus wel anders over zouden gaan denken omdat jij of iemand anders dat doet. (Sorry hoor, maar uitspraken als 'zeg nooit nooit' en 'dat komt nog wel' roepen bij mij gigantische allergische reacties op).
Hallo zeg een beetje genuanceerder mag ook wel. Waar loop ik in godsnaam door te drammenquote:Op woensdag 28 december 2005 00:04 schreef Maeghan het volgende:
Hm. Ik heb gewoon een hekel aan mensen die blijven roepen dat je heus wel van gedachten kunt veranderen. Misschien komt het door jarenlang gezeik van mensen die toen ik op school zat bleven roepen dat ik nog niet kon weten of ik ooit zou gaan roken, of door het jarenlange gezeur van mensen die roepen dat ik later heus wel kinderen ga willen en nestdrang ga krijgen en weet ik wat. Het bloed kolkt achter mijn ogen bij dat soort flauwekul, dus ook als mensen gaan zeggen bij welke hoeveelheid overgewicht ik of wie dan ook mogelijk ooit misschien wel zou gaan kunnen nadenken over WLS. Brrr.
Een open mind houdt wat mij betreft in dat je anderen hun eigen keuzes laat maken voor hun lijf en leven, en daar sta ik volledig achter. Het enige wat ik wil zeggen is iedereen is anders. Als voor sommige mensen iets wel of geen optie is, wat doet dat er dan toe? Waarom moet dan altijd koste wat kost doorgedramd worden dat je daar op een ander moment heus wel over gaat denken. Sorry hoor, ik houd daar gewoon niet van. Ik zal het er verder ook niet over hebben, was ik al niet van plan, maar je vroeg door. In ieder geval was dit het laatste wat ik erover gezegd heb.
ik heb echt precies maar dan ook PRECIES hetzelfde als jou....het is soms echt moeilijk.quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:57 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik heb gedeeltelijk hetzelfde. alleen zie ik mezelf wel als dik, en voel ik me erg ongelukkig. ik ben erg onzeker en durf nooit op jongens af te stappen, ik heb veel mannelijke vrienden, maar nog nooit een vriendje gehad. ik heb periodes dat ik echt een hekel aan mezelf heb en ik schaam me soms best voor hoe ik eruitzie.
maar ik hoor dus van anderen steeds dat ze me niet als "dik persoon" maar als "leuk meisje" beschouwen. een vriendin van me die medicijnen doet die geloofde haar oren niet toen ze hoorde dat mijn bmi boven de 35 lag. ik toon dus blijkbaar voor anderen niet zo dik als ik ben (ook hier: dikke benen, dikke billen (*maar geen hangreet, hoezee!*)) zeker nu ik afgevallen ben heb ik niet echt een buik die buiten proportie is (taille 86 cm). ik kan bovenkleding maat L aan en heb behoorlijke borsten die mensen ook kleiner inshcatten....alleen die kont he....broeken pas ik vaak maat 48 niet eens.
aar goed, ook al zien anderen mij niet als dik en vinden ze me leuk gekleed enzo...ik blijf ontzettend onzeker en ongelukkig met hoe ik eruitzie.
daarom ben ik nu ook echt bezig met afvallen...
Heb ik inderdaad ook gehad, mijn longen wilden niet meer op gang komen na de operatiequote:Op woensdag 28 december 2005 10:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
..... je wilt niet weten hoe vaak mensen met het plaatsen van een maagbandje compleet inkachelen en vervolgende niet meer van de beademing af zijn te krijgen....
Ik voel je hoorquote:Op woensdag 28 december 2005 10:54 schreef Faat het volgende:
[..]
Heb ik inderdaad ook gehad, mijn longen wilden niet meer op gang komen na de operatie![]()
Ik zit te twijfelen of ik hier nu een stukje moet gaan uitleggen over hoe levensgroot de wanhoop is als
je de 150 kilo passeert en hoe het vooruitzicht om op eigen kracht maar liefst 80-90 kilo af te vallen
als een molensteen om je nek hangt. En vooral ook hoe mensen je behandelen als je zo zwaar bent...
Maar ik geloof dat dat dan onder drammen gaat vallen gezien de reacties hier in dit topic waag
ik me er verder maar niet aan. Aangezien jullie geen 150+ hebben gewogen zullen we het toch
nooit zeker weten. En laten we alsjeblieft blijven hopen dat jullie ook nooit in die positie terecht
komen. Dit blijft per slot van rekening het dieettopic en niet het hoe word ik zo zwaar mogelijk topic
Dat komt dus écht in vlagen hè? Heb ik ook wel last van hoor... Laatst had ik het helemaal gehad met mezelf en moest en zou weer af gaan vallen. Met kerst kocht ik nieuwe kleren, zag er lekker uit en zag de noodzaak ineens niet meer zoquote:Op woensdag 28 december 2005 17:53 schreef kwakveense het volgende:
ik heb er ook zeker respect voor.
ik heb t al moeilijk met het gewicht wat ik nu heb, dus als ik 150 kilo zou wegen zou ik me ook geen raad meer weten...maar die angst voor naalden blijft....
ik was laatst ineens weer enorm verdrietig over hoe ik eruit zie. het ging al een hele poos goed en ineens was het er weer....dat waardeloze gevoel....dat uitzichtloze....het idee dat nooit iemand me mooi zal vinden....
t is al weer een beetje over inmiddels...
Echt super zeg!quote:Op donderdag 29 december 2005 13:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
oud:
Beessie-jen (1m85) (27,7) was 115,5 kg, weegt nu 94,7 kg en wil graag 85 kg wegen -20,8
nieuw
Beessie-jen (1m85) (27,7) was 115,5 kg, weegt nu 94,5 kg en wil graag 85 kg wegen -21.0
haha
nou ondanks de feestdagen toch nog 2 ons afgevallenen de teller staat inmiddels op 21 kg
![]()
vanaf 1 januari ga ik weer iets strenger zijn voor mezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |