abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32602405
Jaa, zalm! Ook goed voor je huidje.

Ymme, ik zorg elke dag [en in het weekend dubbele portie] dat ik appels in huis heb, een grote winterwortel, komkommer en mandarijntjes of kiwi of zo. Of radijs. Ook wel kwark [maar liever niet]
Ik eet dat dus zodra ik trek krijg maar ehm .. het werkt niet altijd even goed .. na de uitzending van Kassa over amandelstaven nu wel zin in amandelstaaf [of mag ik dat hier niet zeggen?]
pi_32606146
Hm.
1 Bammetje donkere ontbijtkoek met zonnebloempitten
1 Carobean
1 pakje Sesamsnaps
1 Intermezzo Hawai
thee
drie bekers ijsthee
3 plastic bekerthes vruchtensap
Zuurkoolstamppot met spek en worst

Jeej. Geen 'echt' snoep, hoewel ik enorme trek had in marsepein. Maar ook niet echt heel gezond, want geen brood met normaal beleg.

Ik stond gisteren ook alweer op 84.1 en ik ben er erg door van slag. Voel me echt een slappeling. Alsof ik eeuwig faal, alsof het nooit goed gaat komen. Alsof ik een eeuwig dikke lelijke mislukkeling ben die eenzaam zal sterven. Bah.
Sanity is (not) statistical
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 november 2005 @ 22:54:30 #203
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_32606566
Ik heb nu een grote doos Active Start eiwitrepen binnengekregen. Dat zijn min of meer verantwoorde tussendoortjes, die ook meteen goed vullen. Ze smaken lekker, er zit ook chocola omheen Alleen had ik half caramel, half citroen besteld en ik heb alleen maar caramelrepen gekregen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_32606853
Ik ben altijd huiverig voor die repen en biscuits. Dat is toch allemaal veel koolhydraten en zo?
pi_32606918
Dat soort dingen werkt bij mij gewoon niet. Het grootste deel vind ik gewoon vies, dus die eet ik dan niet, en als ik ze lekker vind ga ik ze te veel eten omdat ze toch gezond zijn ;-)
  zondag 27 november 2005 @ 09:42:43 #206
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32612737
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 22:34 schreef Maeghan het volgende:
Ik stond gisteren ook alweer op 84.1 en ik ben er erg door van slag. Voel me echt een slappeling. Alsof ik eeuwig faal, alsof het nooit goed gaat komen. Alsof ik een eeuwig dikke lelijke mislukkeling ben die eenzaam zal sterven. Bah.

Kwel jezelf niet zo Maeghan, met 84 kilo ben je niet bepaald heel ernstig dik te noemen en jezelf
lelijk en/of mislukt voelen is "just a state of mind" Als je namelijk je dieet weer oppakt en in het nieuwe
jaar straks onder de 80 zit zijn die gevoelens meteen verdwenen. Eenzaam is wat lastiger, is het
een oppeppertje om je te bedenken dat je ons toch allemaal hebt en daardoor niet eenzaam kan zijn?

Wat betreft het eten dat je hebt opgeschreven, het is misschien geen supergezonde dag geweest,
maar het ziet er niet eens zo slecht uit verder hoor. Als je straks wakker wordt hou je dan gewoon
voor "nieuwe ronde, nieuwe kansen" en ga er vandaag weer lekker voor. Misschien is een extra
wandelingetje een idee om nog eens wat extra calorieën te verbranden? Kom op meis, je kunt het
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zondag 27 november 2005 @ 09:47:51 #207
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32612763
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:09 schreef Mano het volgende:
Ik ben altijd huiverig voor die repen en biscuits. Dat is toch allemaal veel koolhydraten en zo?
Ja en Mano? Wat is daar precies het probleem van dan?

Mijn keuze uit tussendoortjes (3 x per dag op gezette tijden) bestaat vaak uit granenrepen, biscuits, Sultana,
Slimfast tussendoortjes (meestal die met chocolade), Weight Care tussendoortjes (meestal die met noten)

En ik val prima af ermee
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_32614267
Is okee als jij ermee afvalt
Ik keek laatst naar het aantal kcal op zo'n verpakking en dat is wel een stuk meer dan een appel of mandarijntje. Ik eet al granen genoeg [en in meer gezonde vorm .. hoop ik! want dat weet je toch nooit zeker] en neem daarnaast liever the real thing, het echte fruit.
Maar ieder zijn ding hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 november 2005 @ 15:26:35 #209
13151 crew  Rewimo
pi_32619164
De kunst is om je verbranding aan de gang te houden. Zolang je zo'n reep echt als tussendoortje eet, en niet om te snoepen (die dingen vullen trouwens gigantisch met hun 90 kcal) is er niks mis mee. Ik heb ze voornamelijk gekocht om mee te nemen naar mijn werk of als ik op pad ga en niet weet of ik op tijd iets kan eten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar zondag 27 november 2005 @ 18:35:51 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32624093
klik
Ik ben in jeans en wit shirt... Is van meet gisterenavond. Zo wil ik wel vaker op de foto
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_32625967
Sjeen, dat ziet er goed uit hoor!!!!

Mooi om zo de voortgang te zien! Heb je ook nog een foto van toen je begon?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Licht Ontvlambaar zondag 27 november 2005 @ 19:54:10 #212
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32626229
Dit was in april...
pi_32626417
wow, wat een enorm verschil zeg!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Licht Ontvlambaar zondag 27 november 2005 @ 20:05:42 #214
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32626599
Thanks Vriendje vond het ook een noemenswaardig verschil...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 november 2005 @ 20:10:31 #215
13151 crew  Rewimo
pi_32626733
Goed zeg, Sjeen!
  zondag 27 november 2005 @ 20:16:24 #216
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32626891
Hallo! ben terug van een weekje vakantie. Zal wel aangekomen zijn, maar ik weeg volgende week pas weer.

Gisteren met een vriendinnetje staan praten van mijn koor. Was wel een opsteker. Ze was verbaasd dat ik met mijn gewicht bezig was, omdat ze mij in eerste instantie niet als "een dik meisje" beschouwt maar als "een leuk meisje". En ik kwam over alsof ik zelf ook zo dacht. Heb wel even uitgelegd dat ik toch echt heel onzeker ben over mijn uiterlijk enzo. Ze vond het superknap dat ik dan toch wel zo vrij en zelfverzekerd overkwam en dat ik ook wat aan mijn gewicht deed.Vroeger kon ik complimenten over mijn uiterlijk nooit annemen. Nu doen ze me gewoon goed.

DIT ben ik op 19 november dit jaar. Met 9 kilo er al af dus. Ik voelde me dunner dan ik op die foto lijk....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_32629535
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier
Zal me effe voorstellen. Ik ben Ikiskoel, 23 jaar, woon in het noorden van het land. Ook ik ben bezig met afvallen, maar het lukt tot dusver voor geen meter.
Lijkt me leuk om met "mede-afvallers" te kunnen kletsen. Ook ben ik benieuwd naar wat jullie doen om af te vallen. Wat eten jullie bijvoorbeeld? En hoe hou je de moed erin?

Gr. Ikiskoel
It is your friends who make your world!
  zondag 27 november 2005 @ 22:07:44 #218
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32629551
Heb vandaag veeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te veel gegeten , en ik was zo goed bezig ,

Krijg alleen maar zin om door te eten , ik weet dat ik het niet moet doen maar....
pi_32630579
Sjeen wat een groot verschil zeg

geweldig
  maandag 28 november 2005 @ 07:28:52 #220
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_32637575
Maeghan: Voel je je alweer wat beter? Je bent absoluut geen mislukkeling hoor. Ik heb even naar je foto's gekeken en vind je een hele mooie meid! Met of zonder extra kilo's. Hier heb je waarschijnlijk weinig aan, maar ik hoop dat je je gauw weer een beetje okee voelt

Ook hier is het weekend niet zo goed verlopen, heb me helemaal misselijk gegeten aan gebak en chocoladetruffels Ik was vanochtend blij dat ik weer mijn gezonde dingetjes kon eten
Vandaag heb ik me digitaal gewogen en tot mijn grote frustratie woog ik 77.4 En dat terwijl ik van maat 44 naar 40 ben gegaan. Nou dan moet ik wel een hele bonk spiermasa opgebouwd hebben

Snap er niets van, maar ik probeer maar naar mijn lichaam te kijken in plaats van naar de weegschaal Oftewel, ik ben voor eeuwig gedoemd om in het dieet topic te blijven

[ Bericht 2% gewijzigd door poohy op 28-11-2005 09:03:32 ]
pi_32638073
Vanavond avondjurken passen Ik hoop dat er verschil is met mijn maat vergeleken bij de vorige keer. Ik denk het wel.
Dinsdag naar de lijnclub, wegen en veel tips in ontvangst nemen, en dan volgende week hopen dat er wat kilo's vanaf zijn
pi_32638095
Ik zit nu trouwens op school. Heb vier donkerbruine boterhammen bij me met vleeswaren.
En een flesje spa blauw.
Vanavond als ik thuis kom sla met 100gram aardappels. En na het kleren passen moet ik toch echt wat fruit naar binnen werken. Heb vanochtend onderweg al 1 appel op Met mijn mijn standaard mandarijntje vergeten mee te nemen
  maandag 28 november 2005 @ 10:19:48 #223
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32639269
quote:
Op maandag 28 november 2005 07:28 schreef poohy het volgende:
..... Oftewel, ik ben voor eeuwig gedoemd om in het dieet topic te blijven
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 28 november 2005 @ 10:21:41 #224
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32639310
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:05 schreef Mano het volgende:
Is okee als jij ermee afvalt
Ik keek laatst naar het aantal kcal op zo'n verpakking en dat is wel een stuk meer dan een appel of mandarijntje. Ik eet al granen genoeg [en in meer gezonde vorm .. hoop ik! want dat weet je toch nooit zeker] en neem daarnaast liever the real thing, het echte fruit.
Maar ieder zijn ding hoor
Jij valt er natuurlijk ook mee af hč. Maar je reageert niet echt op mijn vraag, je schrijft dat je er
huiverig voor bent omdat het veel koolhydraten bevat, mijn vraag was wat is daar het probleem van?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 28 november 2005 @ 10:28:18 #225
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32639444
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:07 schreef Ikiskoel het volgende:
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier
Zal me effe voorstellen. Ik ben Ikiskoel, 23 jaar, woon in het noorden van het land. Ook ik ben bezig met afvallen, maar het lukt tot dusver voor geen meter.
Lijkt me leuk om met "mede-afvallers" te kunnen kletsen. Ook ben ik benieuwd naar wat jullie doen om af te vallen. Wat eten jullie bijvoorbeeld? En hoe hou je de moed erin?

Gr. Ikiskoel
Hoi daar, welkom in het dieettopic Ikiskoel

Als je een klein beetje de topics doorleest (hoeft niet allemaal natuurlijk, want het zijn er al 70)
dan zie je regelmatig posts van wat iedereen zo'n beetje eet. Dat verschilt hier nogal van persoon
tot persoon, sommige doen speciale dieeten en anderen maken hun eigen dieet. Op zich maakt het
ook niet zoveel uit welke vorm je kiest als je maar volhoudt én jij moet je er lekker bij voelen natuurlijk

De moed erin houden proberen we een beetje door in dit topic te posten, tips en adviezen op te
pakken en zo af en toe even flink te klagen

Lijnen gaat nu eenmaal met vallen en opstaan en in deze moeilijke tijd van het jaar, vol met lekkers
zie je ons regelmatig kletsen over pepernoten, marsepein, speculaas of banketstaven
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 november 2005 @ 10:29:55 #226
13151 crew  Rewimo
pi_32639470
Een handige hulpwijzer voor wat betreft kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten: http://www.calorietabel.nl/
pi_32639700
Hoe meer je beweegt, hoe meer Kcal je verbrand, dus hoe meer beweging hoe meer Kcal je binnen mag krijgen.
Maar iemand zoals ik bijvoorbeeld (hele dagen achter de pc) hebben natuurlijk niet veel Kcal etc nodig. Ik voel me al wel een stuk fitter nu ik elke avond dik 1,5 uur met de hond flink doorloop. Normaal gebeurde dit ook, maar dan meer slenteren.. en hier en daar stoppen praten etc etc..
Maar nu echt stevig doorwandelen, en af en toe een beetje hardlopen tussen door.
Erg ok voor je verbranding
  maandag 28 november 2005 @ 11:38:16 #228
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32640896
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Een handige hulpwijzer voor wat betreft kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten: http://www.calorietabel.nl/
Dat is absoluut een hele handige en heb ik ook in mijn favorites vaststaan, want die van het
Voedingscentrum daar word ik echt helemaal gestoord van

Zit zo'n bewegende balk in met productgroepen en dan moet je nog op tijd klikken anders schiet
het naar links of rechts. En als je even niet weet in welke groep iets hoort of omdat je simpelweg
de plaatjes niet herkent dan wordt het een lastige zoektocht. Zeeeeeeer slecht gemaakte site

Voor alle duidelijkheid deze bedoel ik dus http://www.caloriechecker.nl/www/scripts/productChecker.php
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_32651286
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:21 schreef Faat het volgende:

[..]

Jij valt er natuurlijk ook mee af hč. Maar je reageert niet echt op mijn vraag, je schrijft dat je er
huiverig voor bent omdat het veel koolhydraten bevat, mijn vraag was wat is daar het probleem van?
Nou, ik heb ooit 'Een levenlang fit' gelezen. [Montignac heeft dat ook gelezen] Gaat meer over de combinatie van dingen die je eet. Dat boek maakte zo'n indruk dat ik nog steeds koolhydraten zo veel mogelijk apart probeer te eten. Of te vermijden. Ik weet wel dat ik koolhydraten nodig heb, maar ik ben er veel voorzichtiger mee geworden. En van fruit zit je wel niet zo vol, van zo'n reep natuurlijk veel meer. Maar ja, dat ik 'vol' wilde zitten was nou net de reden dat ik zo zwaar ben geworden.
Het is meer een combinatie van dingen, gewoon huiverig voor kooolhydraten. En ook wel: wat zit er allemaal in zo'n biscuit? Brood en/of roggebrood kan ik plaatsen maar zo'n biscuit is een mengeling van dingen en kan dat wel gezond zijn. Ik ben waarschijnlijk te skeptisch ..
  maandag 28 november 2005 @ 19:11:40 #230
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_32651909
zo ben ik ook even weer. Sta nu al een paar weken een beetje stil. zo rond de 95.5 kg... dus 20 kg onder mijn startgewicht. Heb er een beetje de klad in zitten. Het gaat allemaal niet zo snel meer en daardoor krijg ik steeds vaker de neiging om tussendoor wat lekker dingentjes te eten, wat ik dus ook met regelmaat doe (foei foei), waarbij mijn gewicht dus stabiel blijft... (kom in elk geval niet aan.). Ik moet dus even weer wat strenger voor mezelf zijn, wil ik die laatste tien kilo ook nog kwijt.( en dat wil ik natuurlijk erg graag nu ik al zoveel kwijt ben.)
het leuke is dat ik van iedereen hele goede reacties krijg, Dat mijn familie er blij en trots is. Omdat dit natuurlijk ook beter is voor mijn gewicht. Maar op een of andere manier doen die complimentjes me nu niet zoveel meer als in het begin, omdat ik me nu dikker voel dan een paar maanden geleden (wat dus niet zo is.....). Best irritant dus...
naja even weer mijn verhaaltje kwijt. Zal mezelf zo eens lekker uitpuiten tijdens mijn volleybaltraining en daarna richting het ziekenhuis *(zit in de nachtdienst). heb vier nachten, wat wel weer goed is voor het afvallen, want heb weinig zin in eten snachts, dus eet alleen brood en fruit... (en niet omdat ik er zin in heb, maar omdat het moet )
nou succes verder allemaal!
ps hoe was de meet in zuidwolde? ik zag het deze week. Heb nog getwijfeld om mee te gaan, maar ken eigenlijk niemand goed. (en moest ook nog werken.) misschien de volgende keer.

groetjes
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_32652721
quote:
Op maandag 28 november 2005 07:28 schreef poohy het volgende:
Maeghan: Voel je je alweer wat beter? Je bent absoluut geen mislukkeling hoor. Ik heb even naar je foto's gekeken en vind je een hele mooie meid! Met of zonder extra kilo's. Hier heb je waarschijnlijk weinig aan, maar ik hoop dat je je gauw weer een beetje okee voelt
Dankjewel. Het gaat wel weer hoor. Ben niet meer zo down als van de week. Vannacht woog ik weer 83. Nog steeds te veel, maar in ieder geval zit het wat verder van de 85 af. Maar ik wilde zo graag het nieuwe jaar in onder de 80 =( Dat gaat zo niet lukken natuurlijk. Als ik er in een jaar tijd maar 8 kilo afkrijg gaat 3 in een maand niet lukken, met kerst en sinterklaas erbij.... Wat dat betreft is de winter echt naar. In november ben ik zelf jarig, dan de sinterklaas en kerst en oud en nieuw, begin januari spreek ik altijd met vrienden af en dan lijn ik dus ook niet, en begin januari is m'n moeder ook nog jarig. Kerst is traditioneel altijd +2 kilo. Maar iedere week vakantie is normaal ook bij mij +2 kilo en van de zomer zat er niets bij, dus ik hoop met die kersttraditie ook te kunnen gaan breken dit jaar. Maar ja, al met al word ik er toch wel chagerijnig van hoor.
pi_32658318
Beessie-Jen Zuidwolde was heel erg gezellig en heerlijk ontspannen. Volgende keer gewoon meegaan want er zijn meestal wel meiden bij die nog niet mee zijn geweest bij vorige meets. En we bijten niet, we knabbelen alleen maar

Maeghan bij de Weight Watchers vertelde ze ons dat Nederlanders na de feestdagen gemiddeld 4 kilo aankomen per jaar. Ik denk dat je inderdaad beter als doel kan stellen dat je niet hoeft af te vallen die periode maar dat je ook probeert om niet aan te komen. Je kan dan gewoon verder waar je gebleven was en je hoeft je niet schuldig te voelen.
En niet direct na kerst op de weegschaal want je lichaam moet ook even bijkomen van een flinke maaltijd.
pi_32664105
Even tussenwurmen...
Een jaar of tien geleden (ja tienermeisje iksje was toen ook al met eten bezig) was de norm voor een normaal bmi tussen 20-25.
Later schoof die norm op naar 19-25, daar kan ik inkomen. Maar nu las ik in een tijdschrift en op sommige sites dat de ondernorm 18,5 is.
Dat lijkt me echt wel mager... voor iemand van 1,70 is dat 53.5 kg, voor iemand van 1,80m 60kg.
Ik weet wel dat je je niet op het bmi moet focussen, of een te laag gewicht moet nastreven, maar het verleggen van de lat lijkt me niet gezond naar de komende generaties.
Of zie ik het helemaal verkeerd?
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:38:59 #234
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_32664553
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:19 schreef Faat het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik denk dat ik hier maar gezellig blijf

Hoewel, vandaag woog ik weer iets lichter. Kan het helaas gewoon niet laten om me elke dag te wegen.. De weegschaal gaf vandaag 76.0 aan, dus ik weeg anderhalve kilo lichter dan gister

Gelukkig zit ik weer helemaal in mijn oude eetpatroon, maar het is nu iets moeilijker om van al het snoep enzo af te blijven. Wat mij betreft is suiker gewoon een drug.

Maeghan: Balen dat je zoveel moeilijke eetmomenten hebt de komende maanden. Maar wat Octupussy zegt lijkt me een heel goed idee. Misschien kan je je er inderdaad maar beter bij neerleggen dat het de komende tijd moeilijk wordt. Anders wordt je alleen maar meer depri..

Beessie-Jen: Het stilstaan is voor mij ook het allermoelijkste, om dan de motivatiete vinden om door te gaan. Het probleem is dat je op een gegeven moment niet meer ziet dat je bent afgevallen. Je gaat wennen aan je spiegelbeeld en soms zie ik echt niet meer of ik nou 'slank' ben of niet. Net zoals ik een paar maanden geleden in de winkel stond en de grootste maat niet meer paste. Ik vond het belachelijk, want ik dacht dat ik helemaal niet dik was

Nou succes allemaal meiden!
pi_32664714
quote:
Op maandag 28 november 2005 18:39 schreef Mano het volgende:

[..]

Nou, ik heb ooit 'Een levenlang fit' gelezen. [Montignac heeft dat ook gelezen] Gaat meer over de combinatie van dingen die je eet. Dat boek maakte zo'n indruk dat ik nog steeds koolhydraten zo veel mogelijk apart probeer te eten. Of te vermijden. Ik weet wel dat ik koolhydraten nodig heb, maar ik ben er veel voorzichtiger mee geworden. En van fruit zit je wel niet zo vol, van zo'n reep natuurlijk veel meer. Maar ja, dat ik 'vol' wilde zitten was nou net de reden dat ik zo zwaar ben geworden.
Het is meer een combinatie van dingen, gewoon huiverig voor kooolhydraten. En ook wel: wat zit er allemaal in zo'n biscuit? Brood en/of roggebrood kan ik plaatsen maar zo'n biscuit is een mengeling van dingen en kan dat wel gezond zijn. Ik ben waarschijnlijk te skeptisch ..
Ik heb vroeger bij mijn ouders thuis ook een hele tijd ('n jaar of 2) volgens "een leven lang fit" geleefd. Maar ik zie eigenlijk het verband niet tussen jouw "angst" voor koolhydraten en "een leven lang fit". Wij aten thuis juist vooral koolhydraten en groenten, en juist erg weinig vlees. Vlees is de grote "no-no" in de theorie van Diamond, niet de koolhydraten. Inderdaad gaat het om de combinaties, nooit vlees (eiwithoudende producten) en aardappelen (koolhydraten) combineren en nooit fruit bij ander eten. En geen zuivel, of heel weinig. Maar koolhydraten zijn volgens mij in de theorie van Diamond geen probleem. Wat hij alleen benadrukt is: eet niet te veel.

Ben overigens destijds echt veel afgevallen, was toen 15/16 jaar en verloor in korte tijd 15 kilo. Voelde me ook echt superfit. Nu krijg ik het gewoon niet meer voor elkaar om dingen te maken als bloemkool soep (jekkie, wat was dat vies!) en andere evenwichtige maaltijden volgens die methode. Ik laat nog wel regelmatig mijn stukkie vlees achterwege als ik de kcal van mijn avondeten probeer te beperken, kleine erfenis van Diamond.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:23:56 #236
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32665368
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:38 schreef poohy het volgende:
..... Wat mij betreft is suiker gewoon een drug.....
Dat roep ik al jaren

Een enkeling begrijpt het en is het ermee eens, een enkeling gaat erover in discussie omdat hij of zij
het er niet mee eens is, maar het gros kijkt me altijd wat meewarig aan zo van.....yeah right Faat

Voor mij geldt iig: suiker = drugs!! En daar moet ik helaas vanaf blijven
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:28:53 #237
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32665458
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:07 schreef N.icka het volgende:
Heb vandaag veeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te veel gegeten , en ik was zo goed bezig ,

Krijg alleen maar zin om door te eten , ik weet dat ik het niet moet doen maar....
Hoe is het maandag gegaan N.icka? Ik heb zelf zondag ook teveel gegeten op een verjaardag
en merkte gisteren meteen dat ik het weer veel moeilijker had met mijn dieet.
Gisteravond ben ik met een hongerige maag naar bed gegaan in de hoop dat ik het "weg zou
slapen", maar helaas stond ik vanochtend gewoon weeeeeer op met honger c.q. lekkere trek

Als ontbijt heb ik vanmorgen gekozen voor 2 volkoren boterhammen met pindakaas, in de hoop
dat ik met een wat meer gevulde maag de trek wat beter kan weerstaan, maar 't blijft lastig
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:52:59 #238
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_32665996
Oh ja suiker... daar is dit artikel wel interessant voor: http://www.mercola.com/article/sugar/dangers_of_sugar.htm

Ik ga straks een les tai chi doen. Ben eens benieuwd of dat leuk is... Iemand ervaringen?!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:13:06 #239
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32666412
ik ga me naar de sportschool slepen vanmiddag...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 november 2005 @ 11:18:27 #240
13151 crew  Rewimo
pi_32666554
Suiker is heel erg verslavend In die zin is het zeker een drug ja.

Ik ben niet zo'n ontbijter, maar ik heb tegenwoordig Hero Fruitontbijt in huis. In de lightversie die er sinds kort is. Zo'n beker sap krijg ik wel naar binnen

Nu ik weer gedeeltelijk werk haal ik 's morgens (dank zij een goede relatie met de restaurantdames ) een halve liter karnemelk en een bakje optimelyoghurt. Samen met een eiwitreep of een paar biskwietjes kom ik daar de ochtend wel mee door. Tussen de middag eet ik een broodje.
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:13:45 #241
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32669202
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:28 schreef Faat het volgende:

[..]

Hoe is het maandag gegaan N.icka? Ik heb zelf zondag ook teveel gegeten op een verjaardag
en merkte gisteren meteen dat ik het weer veel moeilijker had met mijn dieet.
Gisteravond ben ik met een hongerige maag naar bed gegaan in de hoop dat ik het "weg zou
slapen", maar helaas stond ik vanochtend gewoon weeeeeer op met honger c.q. lekkere trek

Als ontbijt heb ik vanmorgen gekozen voor 2 volkoren boterhammen met pindakaas, in de hoop
dat ik met een wat meer gevulde maag de trek wat beter kan weerstaan, maar 't blijft lastig
Gisteren ging het beter maar ik moet wel heel erg blijven oppassen merk ik , even een moment van snoeplust en ik ga weer voor de bijl , een klein beetje eten lukt dan niet.

Ben nu wel al 5 kilo afgevallen dus op de goede weg
pi_32670444
Levitation, wel grappig om te zien dat bij verschillende mensen verschillende dingen uit dat boek blijven hangen

[ik heb nooit écht volgens het boek gegeten .. 15 kilo wowwwwww]
pi_32682236
Ik ben dus terug van de lijnclub

Ik heb er nu echt het volste vertrouwen in....
Morgen vertel ik er meer over.. ben nu moe en ga lekker mijn bedje in
pi_32689647
Ymme (1m66) (34,1) was 94 kg, weegt nu 94kg en wil graag <70 kg wegen -0,0

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 30-11-2005 09:25:16 (BMI toegevoegd) ]
pi_32689711
Op de weegschaal van gisteren woog ik 94.. Dit houdt ik dus maar aan.

Ik ga nu boodschappen inslaan, want ik moet elke ochtend iets van brinta/muesli etc, eten met 200cc melk.
En een stuk fruit (uit lijst 1= verplichte fruiten die je per dag moet eten)
En lijst 2 staan fruitsoorten, waar je zoveel mogelijk van mag hebben.

Je moet 1x per week iets met lever eten.
je mag elke dag vis bij je lunch of diner.
2 boterhammen.
4x per week kaas.
125 verplichte groenten per dag.
100gram aardappels ofzo.
en andere groenten zoals komkommer, paprika etc mag je onbeperkt.
3x rund of varkenvlees (wist je dat dit vlees er 24 uur over doet om te verteren, en vis maar 4uur)

En zo nog heel veel meer.. voor vragen stel ze maar. Ik zal alles proberen uit te leggen.

pi_32689789
Doe je dan in het beginregeltje ook even van was 94, weegt nu 94?

Dat ziet er wel zo netjes uit
pi_32689810
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:17 schreef teigan het volgende:
Doe je dan in het beginregeltje ook even van was 94, weegt nu 94?

Dat ziet er wel zo netjes uit
Je hebt helemaal gelijk.
Gedaan
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 november 2005 @ 09:32:48 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32690024
Oud:
Sjeen (1m70) (28,4) was 105,0 kg, weegt nu 82,2 kg en wil graag <80 kg wegen -22,8

Nieuw:
Sjeen (1m70) (28,3) was 105,0 kg, weegt nu 81,7 kg en wil graag <80 kg wegen -23,3

Maar dat is meer te danken aan buikgriep dan aan mezelf...
pi_32690065
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:32 schreef Sjeen het volgende:
Oud:
Sjeen (1m70) (28,4) was 105,0 kg, weegt nu 82,2 kg en wil graag <80 kg wegen -22,8

Nieuw:
Sjeen (1m70) (28,3) was 105,0 kg, weegt nu 81,7 kg en wil graag <80 kg wegen -23,3

Maar dat is meer te danken aan buikgriep dan aan mezelf...
toppie hoor.
Mmm... aan jammer van die buikgriep. Dat is natuurlijk niet fijn.
  woensdag 30 november 2005 @ 10:23:17 #250
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_32690806
Gisteravond viel het mezelf op dat ik toch wel al een flinke (bier)buik heb. Na het lezen van dit topic ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik er niet meer onderuit kan... er moeten wat kilootjes vanaf. Bij deze kom ik dus maar de gelederen hier versterken.

Een jaartje of 2 geleden heb ik ook al geprobeerd om af te vallen. Dat is me toen aardig gelukt. Van een kilo of 110 ben ik terug gegaan naar 99 kilo. Alleen heb ik dit toen gedaan door absurd veel sporten en heel weinig eten... volgens mij geen goede mix.

Door mijn nieuwe baan heb ik bijna geen zin meer om doordeweeks te sporten. Tevens heb ik enorme moeite met balans vinden in datgene wat ik eet. Hierdoor ben ik dus weer aangekomen.

Wat mijn exacte gewicht is weet ik niet precies. Volgens mij klopt het onderstaande wel. Vanavond ga ik maar met tranen in mijn ogen op mijn veelste dure weegschaal staan om de exacte gegevens hier neer te zetten.

Mijn voornaamste vraag hier is... Hoe moet ik beginnen? Waar moet ik op letten? Okee, je moet normale porties eten, maar hoe vaak eet je? Wat is een normale hoeveelheid en hoe vaak voor een grote, volwassen man?

Abonides (1m85)(30.68) was 105 kg, weegt nu 105 kg en wil graag 90 kg wegen -0.0

Aan ieder een suc6 gewenst en ik hou jullie op de hoogte van mijn voortgang!

Merci, Abonides!
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')