quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:34 schreef Maeghan het volgende:
Ik stond gisteren ook alweer op 84.1 en ik ben er erg door van slag. Voel me echt een slappeling. Alsof ik eeuwig faal, alsof het nooit goed gaat komen. Alsof ik een eeuwig dikke lelijke mislukkeling ben die eenzaam zal sterven. Bah.
Ja en Mano? Wat is daar precies het probleem van dan?quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:09 schreef Mano het volgende:
Ik ben altijd huiverig voor die repen en biscuits. Dat is toch allemaal veel koolhydraten en zo?
quote:Op maandag 28 november 2005 07:28 schreef poohy het volgende:
..... Oftewel, ik ben voor eeuwig gedoemd om in het dieet topic te blijven![]()
![]()
Jij valt er natuurlijk ook mee af hč. Maar je reageert niet echt op mijn vraag, je schrijft dat je erquote:Op zondag 27 november 2005 12:05 schreef Mano het volgende:
Is okee als jij ermee afvalt
Ik keek laatst naar het aantal kcal op zo'n verpakking en dat is wel een stuk meer dan een appel of mandarijntje. Ik eet al granen genoeg [en in meer gezonde vorm .. hoop ik! want dat weet je toch nooit zeker] en neem daarnaast liever the real thing, het echte fruit.
Maar ieder zijn ding hoor
Hoi daar, welkom in het dieettopic Ikiskoelquote:Op zondag 27 november 2005 22:07 schreef Ikiskoel het volgende:
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier
Zal me effe voorstellen. Ik ben Ikiskoel, 23 jaar, woon in het noorden van het land. Ook ik ben bezig met afvallen, maar het lukt tot dusver voor geen meter.
Lijkt me leuk om met "mede-afvallers" te kunnen kletsen. Ook ben ik benieuwd naar wat jullie doen om af te vallen. Wat eten jullie bijvoorbeeld? En hoe hou je de moed erin?
Gr. Ikiskoel
Dat is absoluut een hele handige en heb ik ook in mijn favorites vaststaan, want die van hetquote:Op maandag 28 november 2005 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Een handige hulpwijzer voor wat betreft kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten: http://www.calorietabel.nl/
Nou, ik heb ooit 'Een levenlang fit' gelezen. [Montignac heeft dat ook gelezen] Gaat meer over de combinatie van dingen die je eet. Dat boek maakte zo'n indruk dat ik nog steeds koolhydraten zo veel mogelijk apart probeer te eten. Of te vermijden. Ik weet wel dat ik koolhydraten nodig heb, maar ik ben er veel voorzichtiger mee geworden. En van fruit zit je wel niet zo vol, van zo'n reep natuurlijk veel meer. Maar ja, dat ik 'vol' wilde zitten was nou net de reden dat ik zo zwaar ben geworden.quote:Op maandag 28 november 2005 10:21 schreef Faat het volgende:
[..]
Jij valt er natuurlijk ook mee af hč. Maar je reageert niet echt op mijn vraag, je schrijft dat je er
huiverig voor bent omdat het veel koolhydraten bevat, mijn vraag was wat is daar het probleem van?
Dankjewel. Het gaat wel weer hoor. Ben niet meer zo down als van de week. Vannacht woog ik weer 83. Nog steeds te veel, maar in ieder geval zit het wat verder van de 85 af. Maar ik wilde zo graag het nieuwe jaar in onder de 80 =( Dat gaat zo niet lukken natuurlijk. Als ik er in een jaar tijd maar 8 kilo afkrijg gaat 3 in een maand niet lukken, met kerst en sinterklaas erbij.... Wat dat betreft is de winter echt naar. In november ben ik zelf jarig, dan de sinterklaas en kerst en oud en nieuw, begin januari spreek ik altijd met vrienden af en dan lijn ik dus ook niet, en begin januari is m'n moeder ook nog jarig. Kerst is traditioneel altijd +2 kilo. Maar iedere week vakantie is normaal ook bij mij +2 kilo en van de zomer zat er niets bij, dus ik hoop met die kersttraditie ook te kunnen gaan breken dit jaar. Maar ja, al met al word ik er toch wel chagerijnig van hoor.quote:Op maandag 28 november 2005 07:28 schreef poohy het volgende:
Maeghan: Voel je je alweer wat beter? Je bent absoluut geen mislukkeling hoor. Ik heb even naar je foto's gekeken en vind je een hele mooie meid! Met of zonder extra kilo's. Hier heb je waarschijnlijk weinig aan, maar ik hoop dat je je gauw weer een beetje okee voelt![]()
Ik denk dat ik hier maar gezellig blijfquote:
Ik heb vroeger bij mijn ouders thuis ook een hele tijd ('n jaar of 2) volgens "een leven lang fit" geleefd. Maar ik zie eigenlijk het verband niet tussen jouw "angst" voor koolhydraten en "een leven lang fit". Wij aten thuis juist vooral koolhydraten en groenten, en juist erg weinig vlees. Vlees is de grote "no-no" in de theorie van Diamond, niet de koolhydraten. Inderdaad gaat het om de combinaties, nooit vlees (eiwithoudende producten) en aardappelen (koolhydraten) combineren en nooit fruit bij ander eten. En geen zuivel, of heel weinig. Maar koolhydraten zijn volgens mij in de theorie van Diamond geen probleem. Wat hij alleen benadrukt is: eet niet te veel.quote:Op maandag 28 november 2005 18:39 schreef Mano het volgende:
[..]
Nou, ik heb ooit 'Een levenlang fit' gelezen. [Montignac heeft dat ook gelezen] Gaat meer over de combinatie van dingen die je eet. Dat boek maakte zo'n indruk dat ik nog steeds koolhydraten zo veel mogelijk apart probeer te eten. Of te vermijden. Ik weet wel dat ik koolhydraten nodig heb, maar ik ben er veel voorzichtiger mee geworden. En van fruit zit je wel niet zo vol, van zo'n reep natuurlijk veel meer. Maar ja, dat ik 'vol' wilde zitten was nou net de reden dat ik zo zwaar ben geworden.
Het is meer een combinatie van dingen, gewoon huiverig voor kooolhydraten. En ook wel: wat zit er allemaal in zo'n biscuit? Brood en/of roggebrood kan ik plaatsen maar zo'n biscuit is een mengeling van dingen en kan dat wel gezond zijn. Ik ben waarschijnlijk te skeptisch ..
Dat roep ik al jarenquote:Op dinsdag 29 november 2005 09:38 schreef poohy het volgende:
..... Wat mij betreft is suiker gewoon een drug.....
Hoe is het maandag gegaan N.icka? Ik heb zelf zondag ook teveel gegeten op een verjaardagquote:Op zondag 27 november 2005 22:07 schreef N.icka het volgende:
Heb vandaag veeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te veel gegeten , en ik was zo goed bezig ,![]()
Krijg alleen maar zin om door te eten , ik weet dat ik het niet moet doen maar....
Gisteren ging het beter maar ik moet wel heel erg blijven oppassen merk ik , even een moment van snoeplust en ik ga weer voor de bijl , een klein beetje eten lukt dan niet.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:28 schreef Faat het volgende:
[..]
Hoe is het maandag gegaan N.icka? Ik heb zelf zondag ook teveel gegeten op een verjaardag
en merkte gisteren meteen dat ik het weer veel moeilijker had met mijn dieet.
Gisteravond ben ik met een hongerige maag naar bed gegaan in de hoop dat ik het "weg zou
slapen", maar helaas stond ik vanochtend gewoon weeeeeer op met honger c.q. lekkere trek![]()
Als ontbijt heb ik vanmorgen gekozen voor 2 volkoren boterhammen met pindakaas, in de hoop
dat ik met een wat meer gevulde maag de trek wat beter kan weerstaan, maar 't blijft lastig![]()
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 30 november 2005 09:17 schreef teigan het volgende:
Doe je dan in het beginregeltje ook even van was 94, weegt nu 94?
Dat ziet er wel zo netjes uit
quote:Op woensdag 30 november 2005 09:32 schreef Sjeen het volgende:
Oud:
Sjeen (1m70) (28,4) was 105,0 kg, weegt nu 82,2 kg en wil graag <80 kg wegen -22,8
Nieuw:
Sjeen (1m70) (28,3) was 105,0 kg, weegt nu 81,7 kg en wil graag <80 kg wegen -23,3
Maar dat is meer te danken aan buikgriep dan aan mezelf...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |