Waar gaat 't heen met je principes?! Als je maar niet aankomt met Andre Hazes...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:47 schreef Summoner het volgende:
[afbeelding]
Talking Heads - Talking Heads 77
Art-school pop/rock vermomd als new wave. Een band waar ik zo'n m'n vooroordelen over had, maar die bleken vrijwel ongefundeerd. En nu is dit één van m'n favoriete albums van de late '70s. Het duurde even voordat ik aan de quirky zang van David Byrne gewend was, maar nu vind ik het één van de leukste elementen van Talking Heads.
Keer een optreden van die gasten gezien, en dat was inderdaad heel erg gaaf!!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:01 schreef pepe_seymoure het volgende:
[afbeelding]
Ik luister naar F33L3R! een rockband uit Nijmegen, ze rocken echt bigtime! en ze zijn nog aardig ook!
Het is niet echt met iets te vergelijken, maar ga eens luisteren op www.f33l3r.nl
ROCK ON!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:People have expectations of a man in your position
They want you to carry some torch into the public view
Voyeurs of this world ignoring your beautiful words
Say they want you to survive
But they demand this madness of you
Why should you be the one to go out on the edge
Do you really want to be another dead hero?
Luka Bloomquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:28 schreef Berkery het volgende:
Luka Bloom - Riverside
[afbeelding]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vroeger niks moest hebben van die 'bloody hippies' met hun akoestische gitaren, maar Riverside is hard op weg één van mijn favoriete albums te worden. De wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen. Het beste nummer is imo 'The One', over Shane McGowan:
[..]
Ik zal eens op zoek gaan, Ieren hebben bij mij vaak een streepje voor.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:59 schreef madcap het volgende:
[..]
Luka Bloom![]()
"The Acoustic Motorbike" is ook een aanrader....
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:13 schreef DeKolonist het volgende:
[afbeelding]
Def P. & Warlock- Het Ware Aardverhaal
D66 kwam vorige maand met het voorstel om het scheppingsverhaal niet langer meer in de biologieles te behandelen. Het verhaal zou nog wel bij geschiedenis of godsdienst aan bod mogen komen. Behalve het scheppingsverhaal weten jullie ook wel ongeveer wat de evolutietheorie inhoudt. Het leukste en wellicht het boeiendste verhaal over het ontstaan van de aarde kennen jullie waarschijnlijk niet, want dat is de rap/hoorspel/documentaire "Het Ware Aardverhaal"!
Op de achterkant van deze plaat valt te lezen dat Het Ware Aardverhaal een verhaal is dat "moeilijk als waar, maar ook moeilijk als onwaar bewezen kan worden." Ik ben het daar volledig mee eens. Wellicht daarom vind ik Het Ware Aardverhaal, in combinatie met de interessante inzichten die je voorgeschoteld krijgt, een leuke en boeiende plaat. Op de CD horen we afwisselend Def P. die rapt en Willem Davids die vertelt (heb me weleens laten vertellen dat Davids verantwoordelijk is voor het inspreken van de teksten bij Seabert, het schattige zeehondje). Goed, de rustgevende muziek van Warlock, een beatcreator uit Hoogeveen, zorgt ervoor dat de wisselwerking tussen Def P. en Davids erg goed uit de verf komt.
De inhoud van de CD is te uitvoerig om te behandelen. De CD is in ieder geval een goede aanrader voor die mensen die het scheppingsverhaal en de evolutietheorie saai vinden. Tijdens het luisteren van Het Ware Aardverhaal zul je ongetwijfeld met interessante inzichten in aanraking komen!
Allemaal leuk en aardig, maar het is wel de bedoeling dat je er ff een stuk bijschrijft waarin 'jij' uitlegt wat 'jij' van het album vindt.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:53 schreef Professor_Chaos het volgende:
Life of Agony - Niet slecht al zeg ik het zelf:-)
Revolver
"...Broken Valley is a bruising, anthemic disc that sounds like a punkier, bleaker Velvet Revolver."
Daily Variety
"'Love To Let You Down' is one of the catchiest singles to emerge from the metal world in recent memory."
etc.
Het is net andersom, maar verder eensquote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:11 schreef Captain_Chaos het volgende:
The Police - Walking on the Moon
Het hoorbare bewijs dat Stewart Copeland één van de beste drummers ter wereld is.
Dat is allemaal tre beluisteren op Regatta de Blanc, opvolger van het briljante album Zenyatta Mondatta.
quote:I_am_makeshift_hammer - 06-Mar-04 01:37 AM
This was the first piece of electronic vinyl i ever bought (i seen a clip for the video on a u.k show called "the chart show" when it was released.) Absolutely blew me away. Had never even payed the slightest bit of attention to electronic music til then (i was a death metal fan of all things) THIS changed everything.
quote:We've been holding off reviewing this amazing album for too long. By now you'll probably have a handle on this album after the sampler that dropped a few weeks back, all three tracks on said 12" feature here. Jamie along with his Berlinite friends, Mocky, Tony Buck, Gonzales, Andre Vida, Daniel Raymond Gahn, Taylor Savvy, Jordan Mclean, Scott Saunders and Bill Youngman fuse together perfectly to make this album the joy it is.
Of course it's Jamie who handles most of the instrumentation most explicitly on the Prince styled 'A Little Bit More' where his beatbox skills are in full effect. Jamie's soul music heroes are echoed in the harmonics, Al Green, Stevie Wonder, Donny Hathaway all come to mind.
Genres hit upon include sixties soul, p-funk boogie, doo-wop pop, nu jazz head scramble (surely 'Newme' will force Jazzanova et al into early retirement) and laid back blues soul in 'Game For Fools' - all with Lidell's 2005 proof unique lyrics that speak out to all us leftfield lifestyle folks.
Stevie Wonder needs to hear 'What's The Use', the finest soul track in years to my ears. It's been said before: you'll either completely love or hate this album, although in our humble opinion we all agree that's it's one of the most refreshing albums of the year so far and deserves to be absolutely massive. Completely, wonderfully essential.
quote:I remember seeing the promo for this band claiming it was a mixture between Napalm Death and Depeche Mode, and with a statement like that who wouldn't be interested. The idea behind the thought of a sound that could recreate the destructive power of grind while at the same time convey the beauty of a synthetic pop band is ingenious and peerless in the least. This three-piece outfit is manned by some extremely professional musicians who know their way around the technical aspects of music as well as the classic stringed instruments. The drum and beat programming in each track is flawless and dark to the core. You'll have multiple synth beats going on at once alongside a melodic guitar riff creating an almost blissful state, then you'll be hit by a speeding train of utter chaos and blood-curdling screaming.
heb je de hele ep geluisterd?quote:Op zondag 4 september 2005 18:44 schreef ScorpioNecro het volgende:
Heb nu geluisterd naar Ghengis Tron maar vind t verkrachting van de muziek, maar is mijn bescheten mening...
Rush is best gaafquote:Op zaterdag 3 september 2005 22:59 schreef Beathoven het volgende:
Rush - Moving Pictures
[afbeelding]
Een plaat die ik van de week binnengekregen heb en nu voor het eerst draai. Een paar nummers komen me wel ergens bekend voor. Schijnen ook bescheiden klassiekers te zijn op diverse rockradiostations dus dat zal het ongetwijfeld zijn. Rush was een van de bands bij wie Dream Theater de inspiratie vandaan gehaald heeft. En dat is ook goed in de muziek terug te vinden, soms lijkt het als 2 druppels water op elkaar.
ach zo zien ze er op de videos en live opnames die ik van ze gezien heb uit. Omgedraaid baseball petje en zo. Oud zijn ze wel al inderdaadquote:Op vrijdag 9 september 2005 21:23 schreef OMG het volgende:
Average american college boy? Nou, de leeftijd van Chris Spencer weet ik niet, maar ik gok dat dat ergens eind veertig is. Dus als dat de average american college boy is. Maar goed, het is een briljante band. De 25e van augustus heb ik ze nog mogen aanschouwen met veel te weinig publiek.
die heb ik ooit in het voorprogramma van Mogwai gezien, was een tof bandje idd, eens kijken of ik er wat meer van kan vinden.quote:Op vrijdag 9 september 2005 21:40 schreef bartrid het volgende:
en ik ga nog even op dezelfde voet door, het is noise avond hier
Part Chimp - I am Come - Hello Bastards
Hoorde deze band voor het eerst op een cd'tje dat bij de Rock Sound zat en vond dat nummer zo ok dat ik gelijk de cd maar besteld heb. Kerrang prees het aan met `Going deaf never sounded so good' en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. 1 van mijn betere aankopen dit jaar.
Goed nummer, ik heb 'm zelf op 12" die plaatquote:Op zaterdag 10 september 2005 15:06 schreef Zero2Nine het volgende:
Legowelt - Raid on Stanleyville ( van Beyond the Congo)
Beyond the Congo gaat over de oorlog in (Belgisch)Congo in de jaren '60 van de 20ste eeuw. bij Stanleyville ( tegenwoordig Kisangani ) landde in die oorlog Belgische parachutisten om een vliegveld te bevrijden. Volgens mij is dat de verklaring voor de titel, het nummer heeft verder geen lyrics. Beyond the Congo GAAT ook niet echt over die oorlog qua teksten, ( alleen Congo Zombie dan denk ik ) maar de muziek is er eerder door geinspireerd.
Het klinkt gewoon heel erg goed, ja meer kan ik er niet van maken, beetje mysterieus, beetje duister. Geweldige sfeer.
Oh, nostalgiequote:Op zondag 11 september 2005 21:10 schreef bartrid het volgende:
Een oudje...
Pestilence - Testimony of the ancients - Twisted Truth
Gekregen toen ik een abonnement op Aardschok nam.....Een plaat die toch z'n tijd wel vooruit was in 1991, hoewel de heren van Pestilence met hun volgende album nog meer risico namen. Twisted Truth is mid tempo en de mooie melodieuze gitaarsolos brengen licht in de duisternis. Ook interessant zijn de korte instrumentale tussenstukjes. De productie was in handen van Scott Burns die in die tijd zo'n beetje elke death metal band produceerde.
ik heb spheres jaren niet gehoord (ik heb hem ook niet) maar Testimony klinkt mij nog steeds fris in de oren. En geweldige melodieuze solos ook.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:12 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Oh, nostalgie![]()
![]()
Spheres vond ik toen 'ie uitkwam te experimenteel/soft, laatst hoorde ik 'em weer ergens en hij viel niet tegen.
Testimony of the ancients blijft natuurlijk de Neder-deathmetal-klassieker (wat mij betreft boven False van Gorefest).
dat ben ik helemaal met je eens maar welk nummer van welk album luister je op dit moment?quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:39 schreef Netflier het volgende:
[afbeelding]
De dame links is één van mijn favouriete artiesten. Ze is eigenzinnig, intelligent en vernieuwend. Terwijl de meeste artiesten en muzikanten zich richten op de huidige trends of teruggaan naar het verleden richt Björk zich op de toekomst.
Helaas bracht Avida slechts een demo uit, die vervolgens ergens stof heeft lopen verzamelen totdat (duidelijk een van m'n favouriete labels) Creme Organisation, hem nu... bijna 25 jaar later weer op nieuw gaat uitbrengenquote:The way Maurizio Dami, better known as Alexander Robotnik, used to manipulate the sintesizers in a deeply futuristic shape in comparison to many other electronic music artists of his time. He stretched to the boundaries of a style well-known as Italo-Disco, but his sonorities went far away from the Disco itself, since it came more like from the depths of Kraftwerk's Electro, the New Romanthic and Synth Pop movements.
His classic tunes, such as 'Problčmes D' Amour' and 'Dance, Boy, Dance' are still considered references to all Electro & Synth-Pop supporters.
Despite his visionnary releases of the beginning of the eighties and the international recognition, he only earned what he really deserved after his come back in the 'electroclash' era.
Ja dank je... ik doe m'n bestquote:Op zaterdag 17 september 2005 23:57 schreef bukgeit het volgende:
Klinkt erg goed. Ik vind sowieso dat je een top-collectie hebt.
Heeft dan helemaal niemand geluisterd?quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:30 schreef Netflier het volgende:
http://s17.yousendit.com/d.aspx?id=2MCBDMD9569T93A2FF0NX550US
Hier is trouwens een fragment van de betreffende song. (Het is dus niet de gehele song. Ook heb ik de bitrate niet te hoog ingesteld. Anders wordt de link verwijderd of word ik gebanned omdat de copyrights zijn geschonden.)
Geeeniaal nummer!!!quote:Op vrijdag 23 september 2005 19:43 schreef BretsiG het volgende:
Move your body - Marshall Jefferson (1986)
EEN van de eerste house platen, lekker gedateerd maar heerlijke muziek!!
"Marshall worked with a number of people like Harri Dennis and Vince Lawrence for projects like Jungle Wonz and Virgo, who made the stunning 'RU Hot Enough'. But it was 'Move Your Body' that became THE house record of 1986, so big that both Trax and DJ International found a way to release it, and it was no idle boast when the track was subtitled 'The House Music Anthem', because that's exactly what it was."
THE HISTORY OF HOUSE
http://music.hyperreal.org/library/history_of_house.html
[afbeelding]
Hijs lekkah.quote:Op vrijdag 23 september 2005 20:42 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Adonis - No way Back! met van die vette typerende Chicago house claps!![]()
http://www.discogs.com/release/168019quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:25 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Hijs lekkah.![]()
![]()
Heerlijk die oude Trax records, echte vrijdagavond-thuis-blijf-muziek. Drankje erbij en genieten maar.![]()
quote:Transcendental speedcore duo that brought me within about an inch of blacking out the first time I was subjected to their unfathomable, deeply autistic, ferocity. Repetitive to the point of complete and total mindfuck. Like taking bad psychedelics and writhing through a room packed with phospherescent, 10 foot tall, Slayer-chicks covered in melted butter. Less is more... none is even better.
quote:Formed in the early '90s, these local boys earned a major label deal with Columbia Records. Their first full-length album release Rotting Pińata went gold, and was approaching platinum by the end of 1995. Although Sponge only released a few albums (and was featured on several compilations), their recordings spawned a few huge alternative rock hits. The band members went their separate ways after the third Columbia album, but they've since put together all-new Detroit-based projects.
quote:Op donderdag 22 september 2005 16:46 schreef Netflier het volgende:
Heeft dan helemaal niemand geluisterd?![]()
![]()
![]()
quote:Your file has expired.
Unfortunately, your file has expired. A link is valid
for 7 days or 25 downloads, whichever occurs first.
Once the link expires, the file is deleted and
cannot be recovered.
quote:Op zondag 25 september 2005 13:17 schreef dwerg het volgende:
[afbeelding]
The Style Council - The singular adventures of The Style Council
Long hot summer
Heerlijke CD trouwens !quote:Op maandag 26 september 2005 23:46 schreef Leatherneck het volgende:
Cloud ft. Yoanna - Winternights
Van het album:
[afbeelding]
Super relaxte Lounge muziek. Voor elke liefhebber van Lounge is dit hele album zeker aan te raden. Dit nummer komt van deel 3 uit de Nordic Lounge serie.
"The third volume in this series from the Dealers of Nordic Music label is a selection of the finest Scandinavian nu-jazz, broken beat, digital funk and vibrant house music. A subtle, seamless mix of perfectly rendered mellow grooves. "
edit: illegaal linkje verwijderd
Goeie plaat is dat he? Ik kende ze alleen van het nummer A spermwhale's quest op een RockSound verzamelaar en naar aanleiding daarvan de cd gekocht.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:15 schreef mr_cucumber het volgende:
Overmars - Affliction, Endocrine..Vertigo
Geweldig brute en overweldigende debuutcd van Overmars (nee, niet vernoemd naar de voetballer). De Neurosis, Isis invloeden zijn uiteraard aanwezig al klinkt men wat 'ranziger' vergeleken bij die bands, af en toe komt er ook wat postrock om de hoek kijken en heeft men ook wel wat industrial/noise stukken in de nummers verwerkt, Overmars klinkt bovendien een stuk angstaanjagender dan de gebruikelijke bands in het genre (luister maar eens naar nr 5 op de cd met koptelefoon op in het donker).
dat vind ik het beste nummer uit hun vroegere periode, omdat de donkere kanten die je later zo goed kunt horen er al in doorschemeren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:09 schreef Suikermais het volgende:
[afbeelding]
Depeche Mode - Leave In Silence
Uit de begintijd van deze Britse band. Heerlijke 80's electro-pop. Als ik nu die muziek weer eens op zet, kom ik helemaal terug in die tijd. In één woord...geweldig.
Feist heb ik nog live gezien van de zomer in Utrecht...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:16 schreef Orcaman1984 het volgende:
"Feist - Mushaboom"
Ik hoorde het liedje in de Lacoste reclame en nu ben ik er verslaafd aan
Ga er in het vervolg even voor zitten en vertel de anderen eens in eigen woorden wat je van een bepaalde plaat vindt. Dat is veel leuker en ook de bedoeling van dit topic, het maakt niet uit of je reviewer-skills bezit of niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:20 schreef thispicture het volgende:
[afbeelding]
Animal Collective - The Purple Bottle
Deze band trad gister op in Paradiso, helaas niet gegaan
Ik weet niet hoe ik Animal Collective moet beschrijven, hier een review: http://www.pitchforkmedia(...)llective/feels.shtml
En grappig dat Delerium eigenlijk een side project van de heren van Front Line Assembly is die normaal gesproken industrial maken maar met Silence (de remix versie) een grote hit hadden....quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Enigma
Delerium luister ik ook vaker, is ermee tevergelijken. Ook rustgevende muziek.
Wist ik nietquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:14 schreef bartrid het volgende:
[..]
En grappig dat Delerium eigenlijk een side project van de heren van Front Line Assembly is die normaal gesproken industrial maken maar met Silence (de remix versie) een grote hit hadden....
Ik vind zelf alleen het oudere delerium werk (tot en met Poem) erg fijn, daarna wordt het mij veel te poppy, het ambient werk van voor Semantic Spaces is lekker. Synaesthesia is een ander side project, meer ambient georienteerd maar ook relaxed.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wist ik nietIk wil ook de achtergrond eens achterhalen van Enigma. Ze maken bijzondere muziek. Delerium ook
Delerium zet ik straks op
Staat ook standaard op mijn mp3 speler van 1 gigabyte. Delerium en enigma voor het slapen gaan, indien nodig.
Chimera heb ik nog van Delerium. Of is dat voor poem uitgebracht? Heb nog niet alles rustig kunnen beluisteren. Zal eens opzoeken waar het nu precies staat in de geschiedenis ook.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:32 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik vind zelf alleen het oudere delerium werk (tot en met Poem) erg fijn, daarna wordt het mij veel te poppy, het ambient werk van voor Semantic Spaces is lekker. Synaesthesia is een ander side project, meer ambient georienteerd maar ook relaxed.
Thank youquote:
Chimera is de laatste die is na Poem uitgebracht, en in mijn ogen gelijk het zwakste albumquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:44 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Chimera heb ik nog van Delerium. Of is dat voor poem uitgebracht? Heb nog niet alles rustig kunnen beluisteren. Zal eens opzoeken waar het nu precies staat in de geschiedenis ook.
Semantic spaces zal ik eens opzoeken in de bibliotheek
Album staat nu toevallig weer op. En inderdaad, het begint commercieel te klinken op een of andere manier.quote:Op maandag 31 oktober 2005 10:42 schreef bartrid het volgende:
[..]
Chimera is de laatste die is na Poem uitgebracht, en in mijn ogen gelijk het zwakste album
quote:Op maandag 7 november 2005 22:41 schreef fraubitch het volgende:
Blood Duster - IWannaDoItWithADonna
quote:Combineer instrumentale postrock met een goede portie electronica, zorg ervoor dat het naar de keel grijpt en totaal geen ademruimte laat en je krijgt een fantastisch resultaat. Op The Fall Of Math combineert 65 Days Of Static de uitbarstingen van Explosions In The Sky met electronica en breakcore ą la Aphex Twin en Venetian Snares en dat zonder een flauwe kopie daarvan te lijken. Hard en donker maar tegelijk ontzettend overtuigend en mooi.
De nieuwe plaat One Time for All Time is ook weer erg lekker, alhoewel het wel een groeiplaat is (ik heb hem sinds vandaag in huis en nog maar 2 keer gedraaid)quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:31 schreef mr_cucumber het volgende:
65 Days of Static - The Fall of Math
[afbeelding]
Via een vriendin uit Engeland kreeg ik deze band toegestuurd met de mededeling 'luister het even, ik heb het vermoeden dat je het wel oke zult vinden'. En wat heet, wat een geweldig album, luister er nu al 2 dagen vrijwel non-stop naar. Kruising tussen post-rock en drum en bass.
[..]
oftewel goed??quote:
Hm, dacht dat deze de nieuwe was. Vond die One Time for All Time al beter eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:23 schreef bartrid het volgende:
[..]
De nieuwe plaat One Time for All Time is ook weer erg lekker, alhoewel het wel een groeiplaat is (ik heb hem sinds vandaag in huis en nog maar 2 keer gedraaid)
oftewelquote:
Op het gevaar af off-topic te gaan (hopelijk heb ik wat krediet bij de mods):quote:Op maandag 7 november 2005 21:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Metallica - call of Ktulu
Alsof ze iets aan het aanbidden zijn in de muziek. Iets aan het oproepen zijn. Maar dat zegt de titel van het nummer ook al. Ze roepen iets op.
Geen enkele serieuze metal-liefhebber zal zeggen dat Metallica niets voorstelt, feit is wel dat de laatste platen minder goed ontvangen zijn. Typerend dus dat je nummers noemt uit die eerdere periodequote:Op maandag 7 november 2005 21:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Lekkere muziek. Ik krijg vaker mee dat Metallica niets voor stelt af en toe. Vraag me af waarom. Ik vind het lekkere muziek. En de mening van anderen mag niets uitmaken. Dus ik zet dit lekker op. Of het nu Whiskey in the Jar is of dit nummer of Nothing else Matters.
Heb ze vorige week live gezien, in de bovenzaal van Paradiso, na het Misplaced Childhood-concert van Fish. Kende ze niet, maar vind het wel heftig, ja. Bijzondere dynamiek.quote:Op donderdag 17 november 2005 21:36 schreef mr_cucumber het volgende:
Explosions in the Sky - The Rescue
Nieuwe EP van Explosions in the Sky, iets minder harde stukken, zelfs wat vocalen hier en daar, een piano. Het klinkt erg lekker met de koptelefoon op in het donker. Vind hem persoonlijk wat minder dan hun vorige werk omdat ze minder uitbarstingen hebben. Maar hij is nog steeds erg fijn.
Hoop dat ik hem toevallig ergens tegenkom want hij schijnt al uitverkocht te zijn.
Briljante muziek iddquote:Op zaterdag 19 november 2005 18:27 schreef dwerg het volgende:
[afbeelding]
Music from the motion picture Charlie and the Chocolate Factory
Dankjewelsebbo
.
De muziek bij de briljante en ook nog eens ontzettend grappige film van Tim Burton, naar het boek van Roald Dahl. Componist Danny Elfman werkte ook met Burton samen voor films als Sleepy Hollow, Mars Attacks! en Big fish. De volgorde van de nummers op de cd is niet de volgorde zoals ze ook in de film te horen zijn. Het eerste gedeelte van de soundtrack (vijf nummers) is voor de gezongen stukken. De ondergang van Augustus Gloop betekent de opkomst van de Oompa Loompa's, en dit vind ik zelf het beste nummer van de cd. De rest van de cd is gevuld met instrumentale juweeltjes, zoals The River Cruise en Loompa Land. Een fijne cd om 's ochtends mee wakker te worden.![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:00 schreef Beathoven het volgende:
Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieėrde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek.
quote:
sodeknetter, goeie band! Dank voor de tipquote:Op zondag 13 november 2005 10:34 schreef tonks het volgende:
Rooney is a five-piece rock band hailing from Los Angeles whose music is reminiscent of artists spanning from the sixties to the present day. Although they have a distinctive style, their sound has been compared to everything from The Beatles to The Cars to Blur. Having toured the nation with acts such as Weezer and The Strokes, Rooney manages to capture elements from the past four decades and make them sound modern today.
Ik vind ze erg goed. erg leuk om naar te luisteren ook! heb ze voor het eerst gehoord bij een tv serie (The O.C)
Site
Myspace Site
quote:In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieėrde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Al Bano & Romina Power - Felicita.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:13 schreef furanku het volgende:
Weet dus absoluut niks van de artiest of het nummer
Ja.. dat weet ik nu wel. Daarom post ik ook in "Wat Luister je Nu".quote:Op donderdag 1 december 2005 17:15 schreef dwerg het volgende:
[..]
Al Bano & Romina Power - Felicita.
Je eerste plaatje werkte niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:18 schreef furanku het volgende:
Ja.. dat weet ik nu we. Daarom post ik ook in "Wat Luister je Nu".
hier stond een plaatje namelijk
quote:Edwards' cover of Bill Withers' "Ain't No Sunshine" gets a reprise. This time menacing bird caws, distant voices, what sounds like a crackling fire, and a raga-like banjo make for a deeply affecting 14-minute mini-epic of psychedelic gospel-folk. The ultimate track, "Story and Pictures" (which also appeared on the first Woven Hand disc in different form), is maybe the best piece of music Edwards has ever recorded. Heartbreaking yet strangely uplifting, the song uses a simple piano figure, an acoustic guitar strum, and Edwards' haunted (or haunting) vocals to communicate a dark, almost mystical beauty.
Ze komen beide uit Noorwegenquote:Op zondag 11 december 2005 22:57 schreef Grobbel het volgende:
Persoonlijk zie ik die link tussen Serena-Maneesh en Motorpsycho weer niet echt (al is de hoofdriff van S-M's eerste track op het album wel van MP gejat, al kan ik even niet op het bijbehorende nummer komen), maar het is wel een fijne plaat, dat zeker.
Sinds wanneer ligt New York aan de Westkust?quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:47 schreef Sjoewe het volgende:
Ramones - California Sun
stelletje californische junks
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:51 schreef Mark het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt New York aan de Westkust?
je weet dat we nu nog in 2005 leven he?quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:20 schreef Clashback het volgende:
Tool - Lateralus
[afbeelding]
Meesterlijk nummer van het gelijknamige album. Rustige en simpele opbouw waarna de powerchords er in knallen. Na een lange dag op school is dit voor mij een heerlijk nummer om even alles van me af te zetten. En de rest van Tool volgt hierna ook.
Ik hoorde op KinkFM dat in april een nieuw album uitkomt en ze staan op Pinkpop dit jaar! Ik kan niet wachten; Tool kicks ass!![]()
quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:25 schreef Nosh het volgende:
[afbeelding]
Discipline - End of the road
Traditionele streetpunk band uit Eindhoven, die het heel erg goed doen bij onze oosterburen. Niet moeilijk doen, maar lekker pakkende ragnummers over voetbal, knokken en het leven op straat.
Hier gaat het tempo iets omlaag, en de teksten gaan eens wat verder dan gebruikelijk,maar toch klinkt het nog behoorlijk lekker.
Heerlijk album verder voor iedereen die wel van wat beukwerk houdt.
met als resultaat een prachtig, diep meesterwerkquote:Concept 1, composed by Richie Hawtin, marked a yearlong correlation between musical development and the progression of time. The original series (1996) of 12 monthly twelve-inch singles comprised of 24 tracks, strictly limited to 2000 copies per release, was a timely musical emission of that moment. Before the compiled CD release of Concept 1 96:CD in February 1998, Thomas Brinkmann (Cologne, Germany) visited Windsor to play Hawtin some of his "Variations" of Concept 1. The results unfolded a new structure from the original material, exposing a new side of Hawtin's compositions.
Explaining his custom system to produce the Concept 1 Variations, Brinkmann notes, "I used a self-made turntable with 30 kilo plate, and two SME 309 Tone Arms utilizing both Ortofon and Van den Hul moving-coil pickups." Using the original Concept 1 records on his two-arm turntable, Thomas found unheard dynamics within these recordings. Even the imperfections of the vinyl pressing process find new character within his Variations. "The interventions with the actual vinyl are few: I slowed down the speed of the record and used the left pickup (arm) for the left channel, and the right pickup (arm) for the right channel. I found out that the use of different pickup systems for both channels is important for the sound," Brinkmann adds. "It's possible to hear a melodic displacement between the channels."
Re-thinking the depth of sound, Thomas said, "I don't believe in creativity, but in sensibility. We have to invent the things to make them visible or audible, even though they had been there before, only invisible and inaudible." Through his unique angle of attention, Thomas has allowed us to hear what he hears, something that was there but unheard until now. Summing up his technique, Thomas mentions, "With a little intervention and displacement of elements, the Concepts are sounding different. The same information they had before, but two times present. Like the idea of cloning and twins: still Richie's DNA with a little mutation. A different groove."
In the spirit of MINUS, Thomas has used an untraditional technique based on theories of alternative listening and experimentation to produce an image of difference. A scientific yet natural way of revealing the complexity of what was originally deemed minimal.
Richie Hawtin
Ik wil het even over dit nummer hebben.quote:Mr. Scruff - Get a Move On
quote:An eclectic collection of jazz-styled funk with a dash of cocktail lounge marks Costes La Suite as another standout by France's Stephane Pompougnac.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |