abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30828591
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 23:30 schreef Netflier het volgende:
http://s17.yousendit.com/d.aspx?id=2MCBDMD9569T93A2FF0NX550US

Hier is trouwens een fragment van de betreffende song. (Het is dus niet de gehele song. Ook heb ik de bitrate niet te hoog ingesteld. Anders wordt de link verwijderd of word ik gebanned omdat de copyrights zijn geschonden.)
Heeft dan helemaal niemand geluisterd?
pi_30840588

YMCK - Family Music

YMCK maakt Japanstalige muziek waarbij het "instrumentale" deel wordt ingevuld door 8 bit-muziek, zoals je die wel kent van de oudere nintendo's of oude PC spellen (muziek die nog gewoon uit de PC-speaker kwam)... In combinatie met de wat meisjesachtige stem van de zangeres, Midori (?), maakt dat het hele vrolijke muziek is...
De muziekstijl is een beetje pop/jazz-achtig...

Erg geinig
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30867127
Move your body - Marshall Jefferson (1986)

EEN van de eerste house platen, lekker gedateerd maar heerlijke muziek!!

"Marshall worked with a number of people like Harri Dennis and Vince Lawrence for projects like Jungle Wonz and Virgo, who made the stunning 'RU Hot Enough'. But it was 'Move Your Body' that became THE house record of 1986, so big that both Trax and DJ International found a way to release it, and it was no idle boast when the track was subtitled 'The House Music Anthem', because that's exactly what it was."

THE HISTORY OF HOUSE
http://music.hyperreal.org/library/history_of_house.html

vrijdag 23 september 2005 @ 20:37:43 #154
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_30868677
De Cybernetic Broadcasting System top 100 2004, hier legaal te downloaden:

http://www.elektrosonik.com/cbstop100/index.htm

Meer dan 10 uur de beste obscure Italo en electro samengesteld door Nederlands Electro-legende I-F.
Een groot feest der herkenning is dit, smullen voor de liefhebbers met toptracks als Mr Flagio - Take a chance, I-F - Space invaders are smoking grass, Egyptian Lover - Freak a holic en velen anderen!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 23 september 2005 @ 20:42:05 #155
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_30868838
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 19:43 schreef BretsiG het volgende:
Move your body - Marshall Jefferson (1986)

EEN van de eerste house platen, lekker gedateerd maar heerlijke muziek!!

"Marshall worked with a number of people like Harri Dennis and Vince Lawrence for projects like Jungle Wonz and Virgo, who made the stunning 'RU Hot Enough'. But it was 'Move Your Body' that became THE house record of 1986, so big that both Trax and DJ International found a way to release it, and it was no idle boast when the track was subtitled 'The House Music Anthem', because that's exactly what it was."

THE HISTORY OF HOUSE
http://music.hyperreal.org/library/history_of_house.html

[afbeelding]
Geeeniaal nummer!!!

"Gotta have house...music all night long"!!!
"With that house.... music you can't go wrong"!!!

Meer van dit soort tracks:

Phuture - Acid Trax (eerste acid nummer ooit!)

en mijn persoonlijke Chicago house-favouriet aller tijden:

Adonis - No way Back! met van die vette typerende Chicago house claps!
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_30870170
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 20:42 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Adonis - No way Back! met van die vette typerende Chicago house claps!
Hijs lekkah.

Heerlijk die oude Trax records, echte vrijdagavond-thuis-blijf-muziek. Drankje erbij en genieten maar.
  vrijdag 23 september 2005 @ 21:36:00 #157
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_30870495
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 21:25 schreef BretsiG het volgende:

[..]

Hijs lekkah.

Heerlijk die oude Trax records, echte vrijdagavond-thuis-blijf-muziek. Drankje erbij en genieten maar.
http://www.discogs.com/release/168019

aanrader
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_30880147
Gang of Four - Entertainment! - I found that essence rare
Waar de meeste hedendaagse post punk bandjes de mosterd vandaan halen. Dit album is uit 1979 en klinkt nog steeds relevant en frisser dan wat er nu geproduceerd wordt. Sinds vorig jaar weer bij elkaar en een nieuw album komt eraan. Helaas heb ik hun come back tour gemist vorig jaar, maar dat wordt vanavond goed gemaakt in het kader van `Don't Look Back' waar bands 1 van hun klassieke albums spelen: http://www.nme.com/news/112897.htm
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zaterdag 24 september 2005 @ 14:51:47 #159
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_30887342
The Doors - The End (uit 1967).

Ik vond Tube-Tech - The End (Vanguard remix) wel een goed nummer en ik dacht ach kom laat ik eens het origineel gaan luisteren. Meestal vallen de orinele versies mij een beetje tegen, zeker als die uit de jaren '60 / '70 komen, dat is toch ver voor mijn muzikale tijd en vaak klinken de nummers uit die tijd wat flets als je ze vergelijkt met de remixen die vaak wat energieker zijn enzo. Maar dat is in dit geval niet zo, het origineel is gewoon heel anders dan de remake. het is eigenlijk mooier ( eigenlijk kan je ze neit echt vergelijken ), de tekst is nu volledig en die is heel goed, en de muziek ook, beetje duister... moeilijk te omschrijven maar geweldig!
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_30889925
Jeff Buckley - Live at Sin-é

Café days...... a love note to Sin-é
Featuring early versions of material that would later appear on his monumental album,
Grace as well as performing numerous songs by some of those who influenced
him most (including Bob Dylan, Nina Simone and Led Zeppelin).
Jeff Buckley´s Live At Sin-é is a magnificent document of an artist emerging.
Although he´d performed at many venues throughout New York during this time,
Sin-é was the place he was the most comfortable, spontaneous, daring and
entirely honest, these recordings Jeff would describe as his Love note to Sin-é.

Fantastische cd gewoon

[ Bericht 0% gewijzigd door Destello op 24-09-2005 17:26:47 ]
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_30896765
Big Country - Through a Big Country: Greatest Hits

Een best of van Big Country uit 1990, dat betekent dus de bekendste nummers uit de jaren '80 van de albums The Crossing, Steeltown, The Seer & Peace in our time. En dat is maar goed ook, want ik heb de groep na die laatste LP niet echt meer gevolgd. Wat overblijft is een retourtje middelbare schooltijd, toen ik Big Country heel veel draaide. Wel jammer dat de nadruk een beetje ligt bij de laatste twee albums.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_30911402
Biosphere - Substrata / Man With A Movie Camera

Ga hier naar de website.

Dit is de allerbeste ambient die ik ooit heb gehoord, en het overtreft zelfs de muziek van Brian Eno. De meeste muziek beschrijft gevoelens en situaties, maar ambient beschrijft landschappen en werelden. Geir Jenssen, de man achter Biosphere, komt uit Tromsø, een stad in Noorwegen gelegen boven de poolcirkel. Jenssen maakt voornamelijk muziek die in het thema staat van de Arctische wereld en de magie daarvan. Substrata / Man With A Movie zijn eigenlijk twee albums die uitgebracht zijn onder één dubbel-CD. Je kan Substrata ook los kopen, maar ik vermoed dat het album op de dubbel-CD geremasterd is. Substrata is heel erg tot de verbeelding sprekend en je waant je als het ware in een reis door het noordpoolgebied en ervaart dan de mysterieuze krachten die daar huizen. Het is net een soundtrack, maar de film speelt zich af in jouw hoofd. De muziek klinkt duister en onheilspellend, maar toch kan je er heerlijk op relaxen. De melodieën zijn heel simpel, maar het zijn juist de geluiden erdoorheen die zorgen voor heel veel sfeer en contrast. Man With A Movie Camera is echt een soundtrack, van de gelijknamige Russische film uit 1929. Jensen is in 1996 gevraagd om er een soundtrack voor te schrijven omdat de film opnieuw werd uitgebracht (je kan er nu een DVD van kopen). Die soundtrack bestaat uit soundscapes en geluidscollages waar in principe helemaal geen melodieën in voorkomen. Je hoort wel melodieën, maar die moet je interpreteren als geluidseffecten omdat ze dat ook zijn. Het geheel is daardoor vrij ontoegankelijk en avantgardistisch - en sommigen zullen dan ook zeggen dat je de film moet zien voordat je ervan kan genieten. Maar ook deze muziek is heel erg tot de verbeelding sprekend en als je ernaar luistert probeer je je een voorstelling te maken van de film. De geluiden kunnen heel erg relaxed zijn maar soms ook lekker opzwepend.

Een aanrader dus voor degenen die eens wat anders willen horen dan top 40 muziek.
pi_30913525

The Style Council - The singular adventures of The Style Council
De singles van het bandje waar Paul Weller en Mick Talbot in de jaren '80 in speelden. Met remixen van Have you ever had it blue?, My ever changing moods en Long hot summer. Shout to the top en Walls come tumbling down, de twee nummers die ook in Nederland enig succes hadden vind je hier ook terug. Er staan 16 tracks op de cd, maar meestal haal ik hem na de elfde uit de cd-speler. Zo goed waren die laatste singles nu ook weer niet.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 25 september 2005 @ 17:09:13 #164
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_30920057
You Should Have Slain Me - You Should Have Slain Me

Drone gebaseerd op een snelle thrashriff en een verpletterende drumbreak. Zo snel en vooral zo gemeen heeft drone nog nooit geklonken. 3" CD-R op het Battlecruiser label.
quote:
Transcendental speedcore duo that brought me within about an inch of blacking out the first time I was subjected to their unfathomable, deeply autistic, ferocity. Repetitive to the point of complete and total mindfuck. Like taking bad psychedelics and writhing through a room packed with phospherescent, 10 foot tall, Slayer-chicks covered in melted butter. Less is more... none is even better.
pi_30948778
Sponge - Rotten Pinata 1994

grunge-pop.
quote:
Formed in the early '90s, these local boys earned a major label deal with Columbia Records. Their first full-length album release Rotting Piñata went gold, and was approaching platinum by the end of 1995. Although Sponge only released a few albums (and was featured on several compilations), their recordings spawned a few huge alternative rock hits. The band members went their separate ways after the third Columbia album, but they've since put together all-new Detroit-based projects.
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_30958907
Cloud ft. Yoanna - Winternights

Van het album:

Super relaxte Lounge muziek. Voor elke liefhebber van Lounge is dit hele album zeker aan te raden. Dit nummer komt van deel 3 uit de Nordic Lounge serie.

"The third volume in this series from the Dealers of Nordic Music label is a selection of the finest Scandinavian nu-jazz, broken beat, digital funk and vibrant house music. A subtle, seamless mix of perfectly rendered mellow grooves. "

edit: illegaal linkje verwijderd

[ Bericht 16% gewijzigd door Beathoven op 01-10-2005 14:57:45 ]
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  woensdag 28 september 2005 @ 00:59:52 #167
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_30988878
Meshuggah - I

Het beruchte, niet minder dan 21 minuten durende, nummer van Meshuggah. Soms word ik er rustig van en soms helemaal opgefokt. I is voor mij de perfecte combinatie van originaliteit en creativiteit, het beukende van het metal genre en het breken van traditionele muzikale regels van jazz, met daar bovenop nog eens nogal complexe lyrics.

Ik luister al meer dan een jaar regelmatig naar I maar heb helaas nog niet de tijd of innerlijke rust of hoe je het ook wil noemen om de muzikale structuur en de tekst eens goed te bestuderen. Moet ik toch maar eens doen.
pi_31006407
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:46 schreef Netflier het volgende:
Heeft dan helemaal niemand geluisterd?
quote:
Your file has expired.
Unfortunately, your file has expired. A link is valid
for 7 days or 25 downloads, whichever occurs first.
Once the link expires, the file is deleted and
cannot be recovered.
pi_31006485
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:17 schreef dwerg het volgende:
[afbeelding]

The Style Council - The singular adventures of The Style Council
Long hot summer
pi_31007884
Savatage - Of Rage and War

Van de live cd Ghost in the Ruins. Al lang geleden dat ik uberhaupt Savatage geluisterd heb. Of Rage and War blijft een een erg sterk en lekker nummer. Doet me denken aan 11 september, waar het nummer tekstueel behoorlijk raak is (terwijl t nummer in de jaren 80 al geschreven is). Volgende week trouwens Savatage-zanger Jon Oliva in 013 met Jon Oliva's Pain...

† In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 15:41:34 #171
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_31028791
De titel van dit topic zou moeten zijn: Wat beluister je nu, of Waar luister je naar.

Ik luister naar Isolation Drills van Guided By Voices, het in mijn ogen beste album van GBV, vol met gouden melodieën. De liedjes zijn minder onaf en schetsmatig van karakter dan op eerder plaatwerk.

pi_31064909
Uriah Heep - July Morning

Heeft wat weg van Deep Purple (vind ik), met hele mooie vocals. Bovendien ook een mooie afwisseling tussen rustige en wat hardere stukjes. Wel grappig: t album waar t op staat stond jarenlang bij mn pa in de kast en tis me nooit opgevallen.... zonde eigenlijk.

[ Bericht 84% gewijzigd door JLP op 30-09-2005 19:02:48 ]
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 23:50:46 #173
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_31101825
Daft Punk - Discovery

Dit gaat een first impression review worden, omdat dit, jawel, de eerste keer is dat ik hem luister.

Enkele jaren geleden kocht ik Homework, om hem vorig jaar wegens geldnood te verkopen. Vandaag zwierf ik door een nabijgelegen stad rond, en kwam ik een platenzaak uit met deze cd en Discovery. Je weet wel, de bakken met 3 voor 25 euro

Op het begin vond ik dit album wat tegenvallen omdat in tegenstelling tot Homework veel meer samples en minder echt synthesizerwerk gebruikt wordt. (met dat ik dit schrijf is de cd afgelopen en ram ik op wat knopjes op mijn ipod om hem opnieuw op te starten, maar dat terzijde). toch kom ik er zo halverwege het album achter dat dit één van de weinige elektronische albums is die opgebouwd zijn als 'gewoon' pop/rock album (dus met lyrics, refreintjes blabla), maar toch goed klinken. Ik begin er zogezegd met de track meer van te genieten, en nu ik hem weer van voren af aan luister kan ik de eerste track(s) ook steeds meer waarderen.

Dit is zo'n album die de eerste keer een wat wrange nasmaak achterlaat, maar na vaker luisteren zal ik hem zeker weten gaan waarderen! Wat voor plek hij precies in mijn collectie gaat krijgen weet ik nog niet, maar een goede plek in de subtop gaat het wel worden denk ik.

Oh wauw. Ik kan nu van de gesamplede gitaren uit 'Aerodynamic' genieten, in tegenstelling tot een uur geleden (maar dat kan natuurlijk ook aan een halve liter witbier liggen )
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:38:50 #174
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_31141963
Slobodan Trkulja & Balkanopolis

Een unieke artiest, zelfs in het wereldmuziek-kliekje. Hij smeedt hedendaagse jazz, funk en traditionele muziek uit de Balkan op een brilliante manier samen. Dromerig en energiek tegelijkertijd, deze muziek wordt gekenmerkt door snelle percussie en gebruik van traditionele instrumenten als de gajde (een soort doedelzak) en de frula (herdersfluit).
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_31153670
Coil - Scatology - Tainted Love
Van het debuut van Coil, en ja het is een cover van Tainted Love. In de handen van Coil wordt het een naargeestig en ongemakkelijk stuk muziek met AIDS als thema, zoals het meeste werk van Coil erg ongemakkelijk is, maar wel fantastisch goed. 4 jaar geleden heb ik ze een oorverdovend en fantastisch concert in Paradiso zien geven, helaas zal dat na de dood van Jhon Balance wel niet meer gebeuren.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')