Tweede album van dit duo gevormd door Silenius en Protector. De muziek stelt het kwaad voor uit de boeken van Tolkien. Mooie melodieuze keyboards, een ritmische drumcomputer gebaseerd op Middeleeuwse ritmes, een gitaar en de rauwe stemmen van zowel Protector als Silenius, maken deze muziek tot een reis in de wondere fantasy-wereld van Tolkien.
Pas gekocht, puur op de hoes uitgezocht. En het is een heerijk flauwe lp... de mazzel is dat ik ook deel 1 t/m 5 zag staan Muziek is rammelende punkpoprock, beetje gitaar, beetje keyboard, vrolijke vrouwenstem, echt helemaal mijn stijl. Briljante teksten ook...
quote:
You're just a sad boy,
You're just a mad boy,
I think you need a teenage lobotomy,
You're just a meathead,
I think you're braindead,
You should get some psychotherapyRock, rock, rockaway beach for me,
Heartbreak, heartbreak hotel for you,
Rock, rock, rockaway beach for me
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 27-12-2002 01:18]
Ik heb de muziek van de band leren kennen toen dit nummer net uit was. Vond ik toen wel een goed nummer, en nu nog steeds wel eigenlijk. Ik kan de zangstem van Dolores O' Riordan goed aanhoren.
Wonderbaarlijk actueel dit nummer van Dream Theater nu zojuist op het journaal gemeld werd dat de eerste kloonbaby geboren was waar dit nummer deels over verhaalt. Het klonen van mensen voor medische doeleinden en meer van dat soort dingen.
Heerlijke chill-out, het hele album, The Richest Man In Babylon is ook een aanrader
"Gothic" cover van het nummer van Tanita Tikaram, niet geweldig maar ook zeker niet verkeerd
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 20:53 schreef shooter het volgende:
Tiesto live @ innercity 2002
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Heerlijk G'NR nummertje. Persoonlijk vind ik het een van de betere.
Tsja, even wat herrineringen ophalen, rave uit '95
De hit van het gelijknamige album uit 1981 van de heavy metal helden Iron Maiden uit Groot Brittanië. Deze live-versie komt van een van de singles.
Eels - Novocaine For The Soul.
"Life is hard, and so am I.
But you better give me something... so I don't die"
Past wel bij me momenteel. Ik ben net semi-afgewezen door een meisje dat ik leuk vind, en ik voel me nu alsof ik in een zwart gat gezogen wordt.
Life is hard. Past wel toch?
Ik vind dit zo'n geweldige mix, gezoelig, stoer en grappig
Deze versie komt van een van de singles. Het nummer is oorspronkelijk van het Killers album, het tweede album van Iron Maiden. Toen gezongen door Paul Dianno nu door Bruce Dickinson. Het klinkt allemaal wat nieuwer dan het origineel.
Verdomd goede muziek die ik op ieder gewenst moment kan luisteren en me ook altijd bevalt!
de band die de afkorting BRMC nieuw leven inblies...
lekkere feedback muziek geinspireerd door The Jesus and Mary Chain
quote:ik nu ook
quote:inderdaad vooral met taksi rorhbruch en Lonliness [klub mix] echt om kippevel van te krijgen
Op zaterdag 28 december 2002 16:19 schreef rubbereend het volgende:[..]
ik nu ook
heerlijke set gedraaid op een goed feest
quote:
*edit*
kreeg net mail van ID&T
quote:
Dit is de essential mix met vanavond Dj Adam Beyer.GR ID&t Radio
Tjeerd
Van de live-dubbelaar van de heren.
Soulvolle, enigzins trage rock. Hammondorgeltje op de achtergrond. Dreunende bas (net iets té, dus lekker ranzig ). Piano voor het subtiele contrast....
The Black Crowes - Wiser time
Het volgende nummer van de live-dubbelaar dus....
Heerlijk intro. Eerst alle cylinders doorblazen, en dan subtiel ritmisch tik-tik-tik op de hi-hats, en een tapijt van liefelijke gitaren en würlitzer piano (?).
Afijn, een liefelijk liedje, ideaal voor dubbelstemmigheid
Ik heb deze pas geleden gekocht en heb nu de tijd om er eens goed naar te luisteren
De band komt uit Noord Spanje en bestaat momenteel uit Elisa C.Martin, Enrik García, Albert Maroto, Anan Kaddouri en Jorge Saez. Sonduh dat de toetsenist Roberto Peña begin juli vertrokken is.
Uitschieter van deze plaat uit 2002 is voor mij By the strange path of destiny. Er staat voor mij geen slecht nummer op.
Gezien ik de CD's nog niet in Nederland te pakken kreeg en ze in Spanje kocht heb ik voor geïnteresseerden het adres van de platenmaatschappij:
Arise Records
c/ Somera, 45 · 48005 - Bilbao (Spain)
Tel. 00 34 94 479 02 45
e-mail: arise@arisemetal.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |