abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29550717

New Order - Technique

New Order is vooral bekend van Blue Monday, Bizarre Love Triangle en True Faith. Op Technique uit 1989 staat geen van de bovengenoemde nummers maar het is een erg fijn album. Het klinkt als een grote fusie van allerlei bekende stijlen, de ene keer wordt de drumcomputer uit de kast getrokken en de andere keer neemt Stephen Morris weer plaats achter de drums. Het album kenmerkt zich door het typische New Order geluid, het verveelt geen moment. Het gitaargeluid doet hier en daar nog terugdenken aan het oude Joy Division, maar als Joy Division de nacht is dan is New Order een zonnige zomerdag.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 12:11:57 #52
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_29557270
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 12:01 schreef pepe_seymoure het volgende:
[afbeelding]

Ik luister naar F33L3R! een rockband uit Nijmegen, ze rocken echt bigtime! en ze zijn nog aardig ook!
Het is niet echt met iets te vergelijken, maar ga eens luisteren op www.f33l3r.nl
ROCK ON!
Keer een optreden van die gasten gezien, en dat was inderdaad heel erg gaaf!!
pi_29580996
Luka Bloom - Riverside

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vroeger niks moest hebben van die 'bloody hippies' met hun akoestische gitaren, maar Riverside is hard op weg één van mijn favoriete albums te worden. De wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen. Het beste nummer is imo 'The One', over Shane McGowan:
quote:
People have expectations of a man in your position
They want you to carry some torch into the public view
Voyeurs of this world ignoring your beautiful words
Say they want you to survive
But they demand this madness of you

Why should you be the one to go out on the edge
Do you really want to be another dead hero?
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_29587706
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 14:28 schreef Berkery het volgende:
Luka Bloom - Riverside

[afbeelding]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vroeger niks moest hebben van die 'bloody hippies' met hun akoestische gitaren, maar Riverside is hard op weg één van mijn favoriete albums te worden. De wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen. Het beste nummer is imo 'The One', over Shane McGowan:
[..]
Luka Bloom

"The Acoustic Motorbike" is ook een aanrader....
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_29589586
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 20:59 schreef madcap het volgende:

[..]

Luka Bloom

"The Acoustic Motorbike" is ook een aanrader....
Ik zal eens op zoek gaan, Ieren hebben bij mij vaak een streepje voor.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:12:27 #56
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29608872
Sarah Brightman

Ik ken haar pas sinds 9 maanden ongeveer. Zuivere pure stem, het is meer klassiek maar haar laatste album "harem" heeft ook pop in zich. Ze heeft een stem die zuivert mijn ziel. Puur en eerlijk. En het raakt het hart.

Haar nummer " Time to say goodbye" in samenwerking met Andrea Bocelli kon ik al, maar ik luisterde toen met blinde oren. Nu pas ken ik haar echt goed. Haar muziek zegt veel, er valt altijd een nieuw gevoel te ontdekken als ik het luister.

Ze zingt ook in vreemde talen, niet alleen in het Engels.

Voor mij een soort therapeutische muziekstijl. Ik word er ontspannen van Op de een of andere manier heeft ze genezende krachten met haar stem en muziek.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:47:33 #57
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_29611310
Kijk,, deze cd ken ik ,,
Warlock is hele goeie kamraad van me, is het wel niet dat ik hem m'n beste vriend mag noemen.
Hij is op dit moment bezig met wel teverstaan een reeks nieuwe electronische hiphop beats,, en ik heb ze gehoord, en ben benieuwd naar nieuw werk van hem
Warlock heeft zelf ook een nummer gerapt, en die beluister ik op dit moment.

Warlock - Laatste ademhaling
Muziek zelf gecreeerd en ingezongen!

link van de mp3 volgt
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:13 schreef DeKolonist het volgende:
[afbeelding]

Def P. & Warlock- Het Ware Aardverhaal

D66 kwam vorige maand met het voorstel om het scheppingsverhaal niet langer meer in de biologieles te behandelen. Het verhaal zou nog wel bij geschiedenis of godsdienst aan bod mogen komen. Behalve het scheppingsverhaal weten jullie ook wel ongeveer wat de evolutietheorie inhoudt. Het leukste en wellicht het boeiendste verhaal over het ontstaan van de aarde kennen jullie waarschijnlijk niet, want dat is de rap/hoorspel/documentaire "Het Ware Aardverhaal"!

Op de achterkant van deze plaat valt te lezen dat Het Ware Aardverhaal een verhaal is dat "moeilijk als waar, maar ook moeilijk als onwaar bewezen kan worden." Ik ben het daar volledig mee eens. Wellicht daarom vind ik Het Ware Aardverhaal, in combinatie met de interessante inzichten die je voorgeschoteld krijgt, een leuke en boeiende plaat. Op de CD horen we afwisselend Def P. die rapt en Willem Davids die vertelt (heb me weleens laten vertellen dat Davids verantwoordelijk is voor het inspreken van de teksten bij Seabert, het schattige zeehondje). Goed, de rustgevende muziek van Warlock, een beatcreator uit Hoogeveen, zorgt ervoor dat de wisselwerking tussen Def P. en Davids erg goed uit de verf komt.

De inhoud van de CD is te uitvoerig om te behandelen. De CD is in ieder geval een goede aanrader voor die mensen die het scheppingsverhaal en de evolutietheorie saai vinden. Tijdens het luisteren van Het Ware Aardverhaal zul je ongetwijfeld met interessante inzichten in aanraking komen !
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  zondag 14 augustus 2005 @ 18:26:34 #58
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_29634860
Solace - Followed
Further

Ik heb deze Amerikaanse jongens nog maar net ontdekt. Bij de eerste luisterbeurt viel het mij onmiddelijk op dat de zang soms wel érg lijkt op Monster Magnet. De muziek zelf heeft bij vlagen iets weg van laatstgenoemde Space Lords, maar dan zonder hun intergalactische geluiden erbij.
Het album valt een beetje te omschrijven als stoner rock meets doom metal. Je krijgt vooral zware en logge rifs voorgeschoteld, de drums zijn ook niet supersnel en dat maakt het juist zo een lekker donker album. De gemiddelde duur van de liedjes is ongeveer 7 minuten en afsluiter Heavy Birth/2 fisted is zelfs 16"23' lang! Referenties? Corrosion Of Conformity, Tool, Only Living Witness, Black Sabbath,...

"Followed" begint heel rustig, Alice In Chains-achtig, maar dat verandert al snel.

Goed debuutalbum.
Jusqu'ici tout va bien
pi_29640561

Paul Weller - You do something to me (Stanley Road)

Ik heb er niet echt een verhaal bij helaas. Ik hoorde dit liedje voor het eerst bij de aflevering van Wintertijd vorige week zondag met Wouter Bos. Mooie rustige muziek met een subtiele, doch onmisbare gitaarbegeleiding.
pi_29645208
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 21:53 schreef Professor_Chaos het volgende:
Life of Agony - Niet slecht al zeg ik het zelf:-)

Revolver
"...Broken Valley is a bruising, anthemic disc that sounds like a punkier, bleaker Velvet Revolver."
Daily Variety
"'Love To Let You Down' is one of the catchiest singles to emerge from the metal world in recent memory."

etc.
Allemaal leuk en aardig, maar het is wel de bedoeling dat je er ff een stuk bijschrijft waarin 'jij' uitlegt wat 'jij' van het album vindt.
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:04:45 #61
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29652383

Sarah Brightman - Captain Nemo

Tis niet te geloven wat voor talent die dame heeft. Echt, ik sta soms versteld van haar muziek. Kan op dit moment zeggen dat ik haar de meest getalenteerde dame vind in de muziek industrie. Maar je hebt dan natuurlijk verschillende soorten muziek. Op dit moment luister ik liever, opera, het soort opera, het is misschien niet helemaal opera. Ik weet niet. Ze heeft haar eigen stijl. Misschien hoort ze niet bij de massa.

Net 3 nieuwe albums via bol.com aangeschaft. Ik kan niet wachten totdat die albums in de deur liggen. Verheug me er dus op Ik schaf niet vaak de hele collectie aan van een artiest, maar van Sarah Brightman wil ik zo snel mogelijk alles in bezit hebben.

Kan ook niet wachten op haar nieuwe album, ze is een harde werker schijnt het, dus dat nieuwe album zal waarschijnlijk komen.

Soms heb ik geen woorden meer als ik luister, dan laat ik me helemaal meeslepen in haar muziek. Denk dat ik vandaag de hele dag ga luisteren naar haar Ik heb maar 4 albums op dit moment. Bol!!! Schiet op met die levering

Ik wil eigenlijk van ieder afzonderlijk nummer een recensie gaan schrijven, maar dat is niet makkelijk als een artiest de precies juiste noot aanslaat. Dan valt er alleen te zeggen, het is fantastisch!!! Ik weet het ook niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-08-2005 12:22:25 ]
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:35:33 #62
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29653276
Sarah Brightman - The war is over

Ik waag een poging. Ze begint rustig met haar karakteristieke stem, ze blijft rustig maar gaat wel op een gegeven moment hogere tonen aanslaan. Over heaven die roept van rainy shores. Ze heeft het erover dat de hemel terug keert. Daar zingt ze vaker over. Ook haar album "Eden" gaat over het paradijs.

Op een gegeven moment komt een Arabische zanger zich mengen in het nummer en die zingt over Allah. Ik weet niet wat hij zingt, maar zal dat gaan uitzoeken nog. Die Arabische zanger is ook een soort opera zanger, geen hip hop of andere muziek dus

Ze zingt ook dat ze voelt alsof ze thuis komt. Thuis waar ze waarschijnlijk thuis hoort. Ze heeft ook een nummer gemaakt dat heet "The journey home" dat gaat ook over thuiskomst. Thuiskomst waar zij thuis hoort? In Eden misschien?

Lost innocence to find it's way. Ook een regel die ik hoor nu. A cry in the dark. Hope is on the horizon. With a reason to stay, and living for a brand new day.

Kijk, die muziek die geneest me dus. Dan met de juiste achtergrondmuziek en juiste stem. Ze heeft de juiste frequentie en weet die juiste frequentie steeds opnieuw, te gebruiken. Ieder nummer weet ze de juiste frequentie te zoeken in haar muziek. Ik zeg wel ze weet de juiste frequentie te zoeken, maar ze weet de juiste frequentie te vinden. Ze heeft de juiste frequentie waarschijnlijk gevonden of gekregen vanaf haar geboorte.

Love that woman

Ze wilde eerst ballet-danseres worden. Goddank dat ze is gaan zingen. Vannacht nog geluisterd voor het slapen gaan. Voor mij ideale muziek om mijn nachtmerries te laten verdwijnen, ik wil niet zeggen, een halt toeroepen. Die nachtmerries moeten wegvloeien en geabsorbeerd worden door positieve vibes. Als nachtmerries een halt worden toegeroepen zijn ze nog steeds aanwezig overal.
  maandag 15 augustus 2005 @ 20:55:37 #63
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29668785

Sarah Brightman - Seven seas

Geweldig. Perfect. Wonderschoon. Ideaal en zuiver als de zee.

Ik kan blijven schrijven maar ik ben verslaafd aan haar muziek.

Ze is een Godin van de muziek. Echt waar. Als God een vrouw is, dan is Sarah Brightman een God of Godin of wat dan ook, in ieder geval de Godin van de Opera.

Klinkt misschien overdreven maar ze benaderd het wel als ik haar luister.

Ze heeft het over Crystal blue in dit liedje. En zo neemt ze alle elementen op in haar muziek. Ze weet alle elementen in te schatten en ze schrijft erover. Vervolgens brengt ze haar schrift tot uitdrukking met een perfecte stem.

Artiest ben je, of ben je niet. Of is het kunstenaar?
pi_29695908

Toen ik vijftien (of zestien, of zeventien) was en in mijn ogen een stoere alto met een superieure muzieksmaak, keek ik neer op de muziek van mijn drie jaar jongere en niet zo alto zusje. Van die maffe Milli Vanilli en die suffe Eros Ramazzotti moest ik niets hebben. Maar over 1 nummer kon ik niet smalend doen: Dolce Barbara. Ja, de suikerzoete titel voorspelt al dat de tekst tenenkrommend sentimenteel is, maar daar gaat het niet om. De melodie is schitterend. Onze Eros kan enig songschrijftalent toch niet ontzegd worden. We zijn inmiddels vele jaren verder, maar dit nummer doet me nog steeds wat.
pi_29697956

Gorillaz - Demon Days (2005), het nieuwe album van Gorillaz, heeft een andere sound dan de eerste 2 albums (Gorillaz en G-Sides). Dat eerste album heb ik heel vaak geluisterd en toen deze uitkwam moest ik hem ook meteen hebben. Ik vind het een heel goed album, het heeft niet echt een duidelijk genre, het is meer een soort mix van verschillende stijlen, Britpop, R&B en Hip-Hop, de sound is wat donkerder dan de eerste albums en het is iets rustiger om naar te luisteren. Dit album zal waarschijnlijk nog wel een tijdje vastgeroest staan op mn MP3-speler.
pi_29701618

Blur - Boys and Girls

Ik ken deze band eigenlijk al jaren, ze hebben ooit de soundtrack van het computerspel "Fifa road to the world cup 1998" verzorgd met het nummer "Song 2" (geweldig nummer trouwens!). En de laatste tijd ben ik eigenlijk meer nummers van hen aan het luisteren. Boys and Girls is 1 van de betere nummers op het album "parklife"!
pi_29731422
Of The Wand And The Moon - In A Robe Of Fire
Van het album Emptiness:Emptiness:Emptiness

Deense folk. Maar dan wel minimalistisch, met maximale sfeer. Nummers veelal gevuld met eenzame zang, danwel warm gefluister, violen, een gitaar en cello. Op de achtergrond klinken wind en knapperende haardvuurtjes. Welkom in het stille Noorden
pi_29734209
FROWN - Features and Causes of the Frozen Origin

Godverdomme, wat een kutband. De titels zijn verwijzingen naar Type O Negative, de zanger probeert zijn stem na te doen, de muziek is bijna een kopie (goedkoop orgeltje, komt me bekend voor..) en de cd-covers... opvallend groen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 augustus 2005 @ 22:57:11 #69
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_29735810
Framtid-Under The Ashes 2002

Fantastische hardcore uit japan
ondanks dat ik er bijna niks van versta is het fantastische muziek
een aanrader

1. the total arse.
2. over population.
3. scapes of tragedy.
4. tomorrow.
5. consuming shit and mind pollution.
6. centuries of war.
7. death protest.
8. curse.
9. no installation.
10. life's hard.
11. we must impart.
12. bomb blast.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 23:11:09 #70
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29736374
The Police - Walking on the Moon

Het hoorbare bewijs dat Stewart Copeland één van de beste drummers ter wereld is.

Dat is allemaal tre beluisteren op Regatta de Blanc, opvolger van het briljante album Zenyatta Mondatta.

Jawohl Herr Kaloin!
pi_29754032
Controlled Bleeding - Best Of - Days of Bread and Wine
Controlled Bleeding is een hele vreemde band. Ze kunnen het beste onder industrial geschaard worden, maar ze maken ook EBM, klassiek georienteerd werk en knalharde noise. Op elk album van ze staat een nummer Swallowing Scrap Metal wat in principe gewoon 10 minuten (of langer) noise en feedback is. Hun side project Skin Chamber gaat weer meer richting industrial metal maar denk heavier dan Godflesh bijvoorbeeld. Dit nummer is dan weer richting hun klassieke werk en zou niet misstaan op zondagmorgen in de kerk....
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_29765464

Bear vs Shark - Terrorhawk

Op het subtiele stickertje, dat bijna de hele voorkant van het hoesje bedekte, dat op het cellofaan zat stond het volgende:
"For fans of The Mars Volta, Modest Mouse and Q And Not U.
Schizophrenic, melodic and intellectual indie rock for the forward thinking population."

Modest Mouse en Q And Not U hoor ik hier en daar wel terug, The Mars Volta echter niet echt. En indie rock, de naam post-hardcore was ook goed geweest. "Schizophrenic" en "melodic", ja, "intellectual" weet ik niet, want er staan geen teksten in het boekje.
De 15 nummers op dit album vervelen me eigenlijk nergens in tegenstelling tot het album uit 2003 (getiteld: Right now you're in the best of hands) waar de tweede helft me niet echt kan boeien. Op Terrorhawk is de afwisseling tussen de wat snellere, rockende nummers en langzamere, rustigere nummers beter dan op het eerste album waar het eerst flink rockt en vervolgens een hoop rustige nummers zijn.
En ik houd van de stem van de zanger, vooral op de momenten dat hij tussen zingen en schreeuwen in hangt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_29767512
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 23:11 schreef Captain_Chaos het volgende:
The Police - Walking on the Moon

Het hoorbare bewijs dat Stewart Copeland één van de beste drummers ter wereld is.

Dat is allemaal tre beluisteren op Regatta de Blanc, opvolger van het briljante album Zenyatta Mondatta.
Het is net andersom, maar verder eens
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:25:11 #74
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_29792168
Framtid-Under The Ashes 2002
[afbeelding]

Fantastische hardcore uit japan
ondanks dat ik er bijna niks van versta is het fantastische muziek
een aanrader

1. the total arse.
2. over population.
3. scapes of tragedy.
4. tomorrow.
5. consuming shit and mind pollution.
6. centuries of war.
7. death protest.
8. curse.
9. no installation.
10. life's hard.
11. we must impart.
12. bomb blast.

alweer
pi_29792702

Dave Stewart & Colin Blunstone - What becomes of the broken hearted.

Dit is briljante synthpop. What more can I say. Dit is dus niet de Dave Stewart van de Eurythmics. Probeer ook Dave Stewart & Barbara Gaskin - It's my party. Eveneens een cover in vergelijkbare stijl.
pi_29793538

Fight Paris - Paradise, found

Laten we beginnen met het feit dat dit een Trustkill band is en alles op Trustkill is per definitie kut.

Fight Paris speelt sleazy rock n' roll en klinkt als een slechte versie van Every Time I Die. En dat is al geen geweldige band. Vooral de zang is erg vergelijkbaar, maar ook het melodische afwisselen met hele standaard metalcore stukjes lijkt erg op wat ETID doet.
Wat betreft teksten gaat het maar over grotendeels één ding en dat is neuken. Hoe graag ze het wel niet doen komt in praktisch ieder nummer voorbij, afgewisseld met wat onderwerpen zoals drank, feesten en hoe geweldig ze zichzelf wel niet vinden.

Al met al is alles slecht aan dit album en zal hij hoog scoren op de "Slechtste albums van 2005"-lijstjes, maar door het feit dat het zo fout is en de band geheel niet klinkt als er weer eens een spastisch stuk voorbij moet komen is dit voor mij toch wel weer een grappig album en ergens klinkt het af en toe toch best lekker.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_29793638
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 09:40:37 #78
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29805143
Beethoven - Tresto ( Sherzo)

Deze muziek is noodzaak Nee, het zorgt dat ik ff met beide benen op de grond kom te staan . De muziek staat voor een andere tijd, voor het verleden en als ik het luister ga ik niet tever naar de toekomst toe. Op deze manier van mixen van muziek kan ik onder controle blijven. Met mixen bedoel ik, ik luister de muziek die ik op een bepaald moment nodig heb. Wil ik vooruit qua denken dan luister ik progressieve muziek, wil ik terug dan luister ik klassiek. En zo hou ik mezelf ook in evenwicht

Het geluid van de viool zorgt voor bepaalde connecties in de hersens. Afgrenzingen worden aangebracht en zo sta ik weer sterker in de schoenen. Er zit een hele techniek achter die muziek. En de muziek die programmeert mijn denken dus weer

Ben van plan om meer klassiek te gaan luisteren nog. Omdat het belangrijk is ook. Belangrijk in de zin van, bouwen naar een steviger fundament in denken en gevoel.

Klassiek is voor mij meer gemaakt om orde te brengen in chaos.
pi_29807672
Material - Seven Souls - The Western Lands (a dangerous road mix)
1 van de vele projecten van bassist Bill Laswell. Ook hier kun je z'n baslijnen weer van ver herkennen. Heerlijk diep en lekker vet. De `vocalen' worden verzorgd door William S. Burroughs en zijn emotieloze stem voegt heel wat toe aan de oosters georienteerde dub.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:19:16 #80
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29815803
Abba - Chiquitita

Mooi nummer en het bouwt zich perfect op, mooie golfbewegingen, het begint laag en op het einde krijg je een soort van aangename storm in het nummer, niet in het einde, het begint ongeveer na 30 seconden al met golfbewegingen. Echt een nummer om mezelf weer op te peppen als ik depressief was, ben ik niet depressief dan zorgt het voor een nog beter gevoel. En wederom fout geformuleerd, de muziek pept me op, en niet ikzelf. De muziek doet het werk. Ik hoef alleen maar te luisteren.

Mooi aan het nummer is dat het van hoog naar laag gaat. Dus eerst slow en dan weer snel en dat wisselt zich af en wisselt zich af.

Dus dan zeg ik maar

Chiquitita

Heel lekker ritme dus
  zondag 21 augustus 2005 @ 14:35:59 #81
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29838839
Rammstein - Feuer Frei!

Lekkere muziek om eens op te zetten. Ik heb de teksten nog niet geanalyseerd. Bang Bang feuer frei. Over de geest die in brand staat? Hoorde ik dat goed?

In ieder geval is het lekkere muziek om ff door te zetten met denken. Alsof ik dan ff wat sneller naar voren ga ook.

Lekkere muziek

Het nummer : Links 2,3,4 is ook lekker en die ga ik nu opzetten Ik hoor nu bij links 2,3,4 mensen marcheren en dan komt Rammstein aan met de typisch stevige beat. Heb dan ook zin om eens helemaal los te breken

Wederom gaat het nummer over het hart. Of het hart kan praten, en of je het hart pijn kunt doen. Staat het hart in brand? Dat vraagt Rammstein zich ook vaker af. En of een hart kan zingen en of een hart van steen kan zijn.

Ik ga de lyrics in de toekomst erbij pakken

Links 2
Links 2
Links 2

Links 2 3 4

Links

zondag 21 augustus 2005 @ 18:07:08 #82
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29844799
Sarah Brightman

Wederom om tot rust te komen. Ik voelde net een erge weerstand in mijn gevoel, en als ik Sarah Brightman luister dan wordt de spanning een ontspanning.

Spanning en weerstand is nuttig op zijn tijd, maar teveel leidt tot stress. Dus wat doe ik dan. Dan zet ik haar op met haar stem.
pi_29849271

Lazarus Blackstar
Platenlabel: Undergroove
Muziek

Lazarus Blackstar dus. Ik las gisteren een recensie van hun cd Revelations in de Aardschok en mijn interesse werd gewekt. Ik heb snel online wat muziek opgezocht en het beviel me meteen. Traag, slepend en intens. Nu de cd nog aanschaffen.
right
  zondag 21 augustus 2005 @ 22:20:03 #84
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_29853599
Erick E - Es Vedra

Een beetje andere stijl dan er hier naar geluisterd wordt als ik het zo zie. Maar wat een geweldige plaat. Helaas is hij nog niet uit en heb ik een of andere halfgare radiorip met jingles erdoor.
Heerlijke summer-house, zoals gedraaid door Gregor Salto en Roog. Hij komt uit op Rootz Recordings, maar als je het mij vraagt is dat te laat, want de zomerse nachten die ik me voorstel bij het luisteren naar dit nummer zijn al lang en breed voorbij
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  Licht Ontvlambaar maandag 22 augustus 2005 @ 20:53:08 #85
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_29870618
Kinski/Acid Mothers Temple Split cd

meer dan drie woorden kan ik hier niet over vertelen
geniale vage shit
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:21:22 #86
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29879723

Probot - Probot

Foo Fighters manusje van alles Dave Grohl (ook wel bekend als die trommelaar bij Nirvana) vraagt z'n metalhelden of ze mee willen doen op zijn projectje. Grohl neemt het meeste van de muziek op in z'n kelder, stuurt dat door naar onder andere Lemmy, King Diamond, Max Cabalero, en ontvangt daarna de zang en soms nog wat extra muziek terug. Het resultaat is een aardige cd, die door de verschillende stijlen en zangers best afwisselend is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:04:26 #87
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29884591

Judas priest - deal with the devil

Lekkere muziek, niet te heavy om mee te beginnen. Ik ben nog niet zo gewend aan keiharde muziek, deze muziek is lekker om vooruit mee te denken ook. En om ff bij positieven te komen.

De geschiedenis van Judas Priest weet ik niet. Doet er ook niet heel veel toe. Toevallig heb ik deze cd ooit in de bibliotheek geleend dus kan ik um nu luisteren.

Lekkere muziek toch. Tis eens wat anders ook Lekkere gitaar-solo hoor ik nu

Toevoeging. Het is geen eentonige muziek, zeker door de gitaren komt er veel afwisseling in voor.

Ondertussen staat op.

Judas Priest - revolution

Ook deze begint lekker En niet keihard zodat ik een beetje kan wennen aan metal. Het is toch metal? Volgens mij wel. Weet het ook niet. Het luistert zich lekker weg en dat is het belangrijkste.

Living forever!!!!! Revolution!!!!!!!!

Licht Ontvlambaar dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:18:07 #88
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:03:50 #89
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29895665

Suicide City - Not My Year

debuut EP van Suicide City uit Brooklyn, NY.
Nieuwe band van Biohazard's Billy Graziadei, met ook nog Jennifer Arroyo van Kitty en wat mensen die me niets zeggen. Rustiger dan Biohazard en Kittie, het gaat iets meer de metalcore kant op, met een zang die een beetje neigt naar die zanger van 36 Crazyfists. Het klinkt in ieder geval best goed.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_29898250

The Transplants - Haunted Cities
NP. The Transplants - Not Today

Tweede CD van het punk/rap trio onder andere bestaande uit Travis Barker van Blink 182 en Tim Armstrong van Rancid (die produceerde voor bijvoorbeeld Pink). Ik moet de CD recenseren, het is niet niet helemaal mijn ding. Lame-ass rap verses. Het klinkt allemaal wel lekker, maar toch heel goedkoop. Heel wisselvallige CD.
pi_29913640
En dan maar weer een Nieuwe stijl post....
Fudge Tunnel - Backed Down
Ik kende Alex Newport eigenlijk alleen van het fantastische Nailbomb dat hij samen met Max Cavalera deed en z'n productiewerk. Met Fudge Tunnel (geweldige bandnaam trouwens) maakte hij noisy industrial georienteerde metal met raakvlakken aan onder andere Godflesh maar iets melodieuzer en met meer groove.
pi_29927906

Amadou & Mariam - Dimanche à Bamako

Vooral het nummer La Réalité is super, het is dus afrikaanse muziek beetje in blues/jazz style maar ook weer beetje funky en lekker rauw, maar aan andere kant ook weer zoet. Ik raad echt iedereen aan deze muziek te luisteren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_29973442
Tjonge, het viel me vandaag pas op dat ze op dezelfde dag jarig zou zijn als ik. Als ze vijf jaar geleden niet was overvaren door een speedboot en was overleden, dus.

Kirsty MacColl - A new England
Geschreven door Billy Bragg, componist van mooie liedjes en in Engeland ook bekend om zijn politieke standpunt tegen de Conservatieven van Thatcher in de jaren '80. A new England heeft een Smiths-achtig gitaartje, een mooi vol geluid (dankzij producer Steve Lilywhite) en een licht ironische tekst.

I saw two shooting stars last night
I wished on them, but they were only satellites
It’s wrong to wish on space hardware
I wish, I wish, I wish you’d care
I intend to live forever, or die trying.
pi_29975665

Hall & Oates - Kiss on my list
Eigenlijk is het vreemd dat nummers van dit duo altijd als opvulling in radioprogramma's wordt gebruikt, en nooit als opener. De composities zijn sterk, en de songs zijn stuk voor stuk catchy en vrolijk. Na een aantal kleine hits aan het eind van de seventies was Kiss on my list hun eerste hit in de jaren '80. Tot 1984 zou Hall & Oates nog een hele rij hits scoren met o.a. Out of touch, Maneater en I can't go for that. Kiss on my list is een fijn nummer, pianootje, gitaarsolo, niks mis mee.
I intend to live forever, or die trying.
  Redactie Frontpage donderdag 25 augustus 2005 @ 23:56:10 #95
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_29978864
The Beach Boys - Pet Sounds Recording Sessions

Fantastische cd box vol alternate takes plus de volledige vocale versie van dit meesterwerk! Kippenvel volgens de nieuwe spelling, vier cd's lang. Met het goddelijke intro van God only knows.
Soms kan het leven mooi zijn.

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_29979321

Tosca - Different Tastes of Honey

Normaal draai ik niet vaak dezelfde nummers achterelkaar maar met dit album heb ik geen andere keus. Het zijn loungy remixes van Tosca's Honey. Tosca is een van de sideprojecten van het Oostenrijkse producersduo Kruder & Dorfmeister samen met Rupert Huber. Een van de beste remixes is imho de Shelter Ave Dub versie met een fragment wat doet denken aan de muziek van Dr. Livingstone, een vrij oud spel voor de C64 die ik heel vroeger nog weleens speelde.

Dat was eerder op de avond.. inmiddels luister k iets anders, maar dit stond nog in een open tabblad van Firefox
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:25:30 #97
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_30006144

Fu Manchu - Go For It... Live!

The Fantastic Fu always manage to put a smile on my face. California Crossing tour, niet lang na het vertrek van Brant Bjork. Prachtige set... Scott Reeder debutes on drums.
pi_30030599

Swingende grind 'n roll van deze Australische viespeuken. Ranzige samples uit B-porno fims, fijne grindcore en een stevige scheut rock 'n roll maken dit een erg amusant album
pi_30060240
U2 - How To Dismantle An Atomic Bomb

Albums als The Unforgettable Fire, The Joshua Tree en Achtung Baby heb ik stukgedraaid, maar het klikt al heel wat jaren niet meer tussen mij en U2. Nu geef ik HTDAAB een derde of vierde luisterkans, maar nee; alle nummers gaan het ene oor in, de andere uit, net als die vorige, waarvan ik de titel alweer vergeten ben.
pi_30073429
Spinvis - Voor ik Vergeet

Prachtige, aparte muziek maakt deze Nederlander. Je moet ervan houden, je houd ervan of je vind het helemaal niks. Ik houd ervan

Het nummer gaat, denk ik, over herinneringen die hij heeft en niet wilt vergeten. "Voor ik vergeet dat hier een kerk heeft gestaan", ik noem maar een quote. Dat idee achter een nummer vind ik sowieso al prachtig, maar in deze uitvoering is het helemaal top.

Andere nummers van hem die ik geweldig vind: Astronaut, Smalfilm, Ronnie gaat naar Huis en Bagagedrager en dat vergeet ik er nog eentje ook

Het is apart, afwijkend, gevoelig, heel erg anders dan alles wat je ooit hebt gehoord maar heel erg mooi. Spinvis!

Kijk ook op Spinvis.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')