Wist ik nietquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:14 schreef bartrid het volgende:
[..]
En grappig dat Delerium eigenlijk een side project van de heren van Front Line Assembly is die normaal gesproken industrial maken maar met Silence (de remix versie) een grote hit hadden....
Ik vind zelf alleen het oudere delerium werk (tot en met Poem) erg fijn, daarna wordt het mij veel te poppy, het ambient werk van voor Semantic Spaces is lekker. Synaesthesia is een ander side project, meer ambient georienteerd maar ook relaxed.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wist ik nietIk wil ook de achtergrond eens achterhalen van Enigma. Ze maken bijzondere muziek. Delerium ook
Delerium zet ik straks op
Staat ook standaard op mijn mp3 speler van 1 gigabyte. Delerium en enigma voor het slapen gaan, indien nodig.
Chimera heb ik nog van Delerium. Of is dat voor poem uitgebracht? Heb nog niet alles rustig kunnen beluisteren. Zal eens opzoeken waar het nu precies staat in de geschiedenis ook.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:32 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik vind zelf alleen het oudere delerium werk (tot en met Poem) erg fijn, daarna wordt het mij veel te poppy, het ambient werk van voor Semantic Spaces is lekker. Synaesthesia is een ander side project, meer ambient georienteerd maar ook relaxed.
Thank youquote:
Chimera is de laatste die is na Poem uitgebracht, en in mijn ogen gelijk het zwakste albumquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:44 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Chimera heb ik nog van Delerium. Of is dat voor poem uitgebracht? Heb nog niet alles rustig kunnen beluisteren. Zal eens opzoeken waar het nu precies staat in de geschiedenis ook.
Semantic spaces zal ik eens opzoeken in de bibliotheek
Album staat nu toevallig weer op. En inderdaad, het begint commercieel te klinken op een of andere manier.quote:Op maandag 31 oktober 2005 10:42 schreef bartrid het volgende:
[..]
Chimera is de laatste die is na Poem uitgebracht, en in mijn ogen gelijk het zwakste album
quote:Op maandag 7 november 2005 22:41 schreef fraubitch het volgende:
Blood Duster - IWannaDoItWithADonna
quote:Combineer instrumentale postrock met een goede portie electronica, zorg ervoor dat het naar de keel grijpt en totaal geen ademruimte laat en je krijgt een fantastisch resultaat. Op The Fall Of Math combineert 65 Days Of Static de uitbarstingen van Explosions In The Sky met electronica en breakcore à la Aphex Twin en Venetian Snares en dat zonder een flauwe kopie daarvan te lijken. Hard en donker maar tegelijk ontzettend overtuigend en mooi.
De nieuwe plaat One Time for All Time is ook weer erg lekker, alhoewel het wel een groeiplaat is (ik heb hem sinds vandaag in huis en nog maar 2 keer gedraaid)quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:31 schreef mr_cucumber het volgende:
65 Days of Static - The Fall of Math
[afbeelding]
Via een vriendin uit Engeland kreeg ik deze band toegestuurd met de mededeling 'luister het even, ik heb het vermoeden dat je het wel oke zult vinden'. En wat heet, wat een geweldig album, luister er nu al 2 dagen vrijwel non-stop naar. Kruising tussen post-rock en drum en bass.
[..]
oftewel goed??quote:
Hm, dacht dat deze de nieuwe was. Vond die One Time for All Time al beter eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:23 schreef bartrid het volgende:
[..]
De nieuwe plaat One Time for All Time is ook weer erg lekker, alhoewel het wel een groeiplaat is (ik heb hem sinds vandaag in huis en nog maar 2 keer gedraaid)
oftewelquote:
Op het gevaar af off-topic te gaan (hopelijk heb ik wat krediet bij de mods):quote:Op maandag 7 november 2005 21:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Metallica - call of Ktulu
Alsof ze iets aan het aanbidden zijn in de muziek. Iets aan het oproepen zijn. Maar dat zegt de titel van het nummer ook al. Ze roepen iets op.
Geen enkele serieuze metal-liefhebber zal zeggen dat Metallica niets voorstelt, feit is wel dat de laatste platen minder goed ontvangen zijn. Typerend dus dat je nummers noemt uit die eerdere periodequote:Op maandag 7 november 2005 21:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Lekkere muziek. Ik krijg vaker mee dat Metallica niets voor stelt af en toe. Vraag me af waarom. Ik vind het lekkere muziek. En de mening van anderen mag niets uitmaken. Dus ik zet dit lekker op. Of het nu Whiskey in the Jar is of dit nummer of Nothing else Matters.
Heb ze vorige week live gezien, in de bovenzaal van Paradiso, na het Misplaced Childhood-concert van Fish. Kende ze niet, maar vind het wel heftig, ja. Bijzondere dynamiek.quote:Op donderdag 17 november 2005 21:36 schreef mr_cucumber het volgende:
Explosions in the Sky - The Rescue
Nieuwe EP van Explosions in the Sky, iets minder harde stukken, zelfs wat vocalen hier en daar, een piano. Het klinkt erg lekker met de koptelefoon op in het donker. Vind hem persoonlijk wat minder dan hun vorige werk omdat ze minder uitbarstingen hebben. Maar hij is nog steeds erg fijn.
Hoop dat ik hem toevallig ergens tegenkom want hij schijnt al uitverkocht te zijn.
Briljante muziek iddquote:Op zaterdag 19 november 2005 18:27 schreef dwerg het volgende:
[afbeelding]
Music from the motion picture Charlie and the Chocolate Factory
Dankjewelsebbo
.
De muziek bij de briljante en ook nog eens ontzettend grappige film van Tim Burton, naar het boek van Roald Dahl. Componist Danny Elfman werkte ook met Burton samen voor films als Sleepy Hollow, Mars Attacks! en Big fish. De volgorde van de nummers op de cd is niet de volgorde zoals ze ook in de film te horen zijn. Het eerste gedeelte van de soundtrack (vijf nummers) is voor de gezongen stukken. De ondergang van Augustus Gloop betekent de opkomst van de Oompa Loompa's, en dit vind ik zelf het beste nummer van de cd. De rest van de cd is gevuld met instrumentale juweeltjes, zoals The River Cruise en Loompa Land. Een fijne cd om 's ochtends mee wakker te worden.![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:00 schreef Beathoven het volgende:
Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek.
quote:
sodeknetter, goeie band! Dank voor de tipquote:Op zondag 13 november 2005 10:34 schreef tonks het volgende:
Rooney is a five-piece rock band hailing from Los Angeles whose music is reminiscent of artists spanning from the sixties to the present day. Although they have a distinctive style, their sound has been compared to everything from The Beatles to The Cars to Blur. Having toured the nation with acts such as Weezer and The Strokes, Rooney manages to capture elements from the past four decades and make them sound modern today.
Ik vind ze erg goed. erg leuk om naar te luisteren ook! heb ze voor het eerst gehoord bij een tv serie (The O.C)
Site
Myspace Site
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |