abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:18:46 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31819161
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:14 schreef bartrid het volgende:

[..]

En grappig dat Delerium eigenlijk een side project van de heren van Front Line Assembly is die normaal gesproken industrial maken maar met Silence (de remix versie) een grote hit hadden....
Wist ik niet Ik wil ook de achtergrond eens achterhalen van Enigma. Ze maken bijzondere muziek. Delerium ook Delerium zet ik straks op Staat ook standaard op mijn mp3 speler van 1 gigabyte. Delerium en enigma voor het slapen gaan, indien nodig.

Wel erg lekkere muziek is het. Ik val bijna van de stoel af. Mijn hele denken wordt uitgeschakeld door die muziek. Toch eens op zoek gaan naar meer van dat soort muziek. Het ligt dus echt in mijn smaak.

Trance met vele harde tonen vind ik wat minder. Dat is weer stressend van alle kanten.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_31819602
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wist ik niet Ik wil ook de achtergrond eens achterhalen van Enigma. Ze maken bijzondere muziek. Delerium ook Delerium zet ik straks op Staat ook standaard op mijn mp3 speler van 1 gigabyte. Delerium en enigma voor het slapen gaan, indien nodig.
Ik vind zelf alleen het oudere delerium werk (tot en met Poem) erg fijn, daarna wordt het mij veel te poppy, het ambient werk van voor Semantic Spaces is lekker. Synaesthesia is een ander side project, meer ambient georienteerd maar ook relaxed.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:44:39 #203
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31820019
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:32 schreef bartrid het volgende:

[..]

Ik vind zelf alleen het oudere delerium werk (tot en met Poem) erg fijn, daarna wordt het mij veel te poppy, het ambient werk van voor Semantic Spaces is lekker. Synaesthesia is een ander side project, meer ambient georienteerd maar ook relaxed.
Chimera heb ik nog van Delerium. Of is dat voor poem uitgebracht? Heb nog niet alles rustig kunnen beluisteren. Zal eens opzoeken waar het nu precies staat in de geschiedenis ook.

Semantic spaces zal ik eens opzoeken in de bibliotheek

Ambient heb ik me ook nog niet in georienteerd. Maar tijd genoeg denk ik maar. Ben pas sinds kort echt bezig met verdieping in zaken.

Ik heb een hele tijd illusion cd's en trancemaster geluisterd. Is nog steeds af en toe lekker om te luisteren. Maar toch zit er een storende factor in af en toe. Niet alles.

Enigma cd die nu opstaat is een remix-album by the way. Wist niet eens dat ik dat op de harde schijf had staan. Ieder nummer heeft enige snelheid, bij sommige cd's van enigma heb je heftige zweef dingen erin zitten.
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:49:18 #204
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31820180
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:08:30 #205
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31820872
quote:
Thank you

Zal het topic ff in the bookmarks zetten. In de bibliotheek zullen ze vast en zeker werken hebben van die stroming Dus dan heb ik weer een reden om daar heen te gaan

Guns N' Roses staat op nu. Blijft gewoon goed. Zelfs na de 1000ste keer luisteren. Alsof die muziek nooit kan vervelen op de een of andere manier. Bij Guns n' Roses lijkt het alsof ik het nummer al 1000 keer gehoord heb, toch lijkt het de eerste keer in het gehoor te liggen. En dan krijg ik weer neigingen om in mijn hoofd mee te schreeuwen op die hese misvormde stem van Axl Rose onder begeleiding van de gitaren en drums

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 30-10-2005 21:17:29 ]
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:39:36 #206
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31822127
Nog altijd Guns N' Roses

Damn that gaat erin als koek zeg. Ik hoef niet eens te luisteren om het te luisteren. Ik was net aan het luisteren onbewust en opeens werd ik me bewust dat Guns N' Roses opstond en zat ik midden in een gitaar-solo van slash in

Op de een of andere manier ook hypnotizing te noemen. Sfeer-makend ook.

En dit blijft voorlopig opstaan.

Nu staat op. Pretty Tied up van Guns N' Roses. Rock N' Roll!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:31:48 #207
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31824124
Judas Priest staat op nu

Tijd geleden uit experiment gaan halen en nu pas echt aan het luisteren en toch luistert het lekker weg.

Easy listening toch wel. Alsof ik moest wennen aan de sound ervan. Dus ik ga meer van dit soort muziek halen

Relaxt Maar nog steeds niet helemaal eraan gewend. Maar dat komt misschien nog wel. Sowieso zal ik me meer open moeten stellen voor dit muziek en beter naar binnen laten komen.

Out demons out......ging ff erover dat een of ander ons wilt bezitten en demons los laat en demonizer hoor ik nu.. demonizer dus En het nummer is afgelopen weer

De manier waarop ze the vocals doen is wel okey Hoe ze het brengen.

Deze muziek zorgt voor afbraak van iets hier in mijn hoofd.
pi_31832161
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:44 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Chimera heb ik nog van Delerium. Of is dat voor poem uitgebracht? Heb nog niet alles rustig kunnen beluisteren. Zal eens opzoeken waar het nu precies staat in de geschiedenis ook.

Semantic spaces zal ik eens opzoeken in de bibliotheek
Chimera is de laatste die is na Poem uitgebracht, en in mijn ogen gelijk het zwakste album
  woensdag 2 november 2005 @ 17:53:08 #209
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31902910
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:42 schreef bartrid het volgende:

[..]

Chimera is de laatste die is na Poem uitgebracht, en in mijn ogen gelijk het zwakste album
Album staat nu toevallig weer op. En inderdaad, het begint commercieel te klinken op een of andere manier.

Nummer..." run for it " , 13 in een dozijn maniertje.
pi_31904811
en da's ook gelijk echt 1 van de minste nummers op het album. Geef mij Kirsty Thirsk op Semantic Spaces maar
  woensdag 2 november 2005 @ 20:25:19 #211
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_31907736
De random selectie uit mijn elektro muziek map....heerlijk...

Weer eens wat anders dan die rock/metal muziek waar mijn hele pc met bevuilt is...
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  donderdag 3 november 2005 @ 17:13:03 #212
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31932992
Beethoven - Symphony nr 5

Ik dacht laat ik eens wat anders luisteren En het is voor mij luisterbaar. Het lijkt wel een dodenmars het begin van dit nummer Toch heeft het wel wat dit, het is wat anders. Hoewel ik me enigszins moet aanpassen als ik het luister. En het is niet om uren achter elkaar te luisteren. Toch heeft het ritme en beat.
  zaterdag 5 november 2005 @ 11:53:33 #213
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_31986211
ff voor de duidelijkheid , je hoort er wat bij vertellen als je hier post , als je wil opkrikken ga dan maar naar :

Wat luister je nu? Oude stijl # 881
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 11:55:37 #214
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31986270
U.F.O. - Showtime

de nieuwe live dubbelaar van rockers U.F.O. viel in de bus vandaag, en ik draai 'm daarom nu gelijk maar 's. Klinkt allemaal best goed. lekkere (hard)rock, en deze ouwe lullen weten het nog altijd goed te brengen. De dvd ligt hier enkele dagen nu, maar ik heb nog geen tijd gehad die te bekijken. 14 november komt ie uit, trouwens.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 6 november 2005 @ 15:29:53 #215
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_32025848
Ik luister (op repeat) de nieuwe single van sonar11, genaamd city of angels... Onwijs mooi nummer..! Klik maar op mijn onderschrift voor de download...
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_32031005

Huey Lewis & The News - Sports
Ergens ver weg, op de onderste plank van mijn cd-kast vond ik deze cd terug. En het verbaasde me eigenlijk dat ik hem niet vaak meer heb beluisterd, in ieder geval het laatste jaar niet. Op dit album uit 1983 staan een paar singles die in Nederland ook hitjes waren, If this is it en Heart and soul (niet te vergelijken met Heart and soul van T'Pau overigens). Maar de hele cd staat vol met dit soort nummers, ze lijken redelijk eenvoudig, maar zitten oh zo goed in elkaar. Amerikaanse feelgood-pop met vrolijke gitaarriffs en blazers.
I intend to live forever, or die trying.
pi_32033878

The The - Dusk
Geweldige hoes, toch?
Dusk kwam uit in 1993, en was alweer het zesde album van Matt Johnson. Op deze cd werkt hij samen met Johnny Marr, voormalig gitarist van The Smiths. De meeste nummers zijn donker, alles behalve vrolijk eigenlijk, met Johnson's bijna zeurende stem op z'n mooist in Love is stronger than death en Bluer than midnight, waarin hij zich smekend afvraagt 'Why can't love ever touch my heart like fear does?' Uiteraard heeft elke cd één nummer dat boven de andere uitstijgt, en het stampende Dogs of lust is het hoogtepunt van Dusk.
pi_32034184
Of toch Slow emotion replay, met mondharmonica. Ik kan niet kiezen.
pi_32058407
Al Green - Let's Stay Together.

Als ik dit nummer hoor wil ik mijn ogen dichtdoen en door de kamer schuifelen met mijn mokkel, mijn hoofd op zijn schouder. Samen met Wonderful World van Louis Armstrong twee nummers die ik helemaal platgedraaid heb die eerste weken toen we net iets hadden en ik zo ontzettend verliefd ben.

. Mooi is dat. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_32066214
Gamma Ray - Dan's solo

Toch een van de beste drumsolo's die ik ken
  maandag 7 november 2005 @ 21:34:44 #221
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32069609
Metallica - call of Ktulu

Alsof ze iets aan het aanbidden zijn in de muziek. Iets aan het oproepen zijn. Maar dat zegt de titel van het nummer ook al. Ze roepen iets op.

Lekkere muziek. Ik krijg vaker mee dat Metallica niets voor stelt af en toe. Vraag me af waarom. Ik vind het lekkere muziek. En de mening van anderen mag niets uitmaken. Dus ik zet dit lekker op. Of het nu Whiskey in the Jar is of dit nummer of Nothing else Matters.

Het blijft lekker

Toch zorgt dit nummer voor hoogtepunten af en toe. Een soort van orgasmes in de muziek als het ware Anders kan ik het niet omschrijven. En zo zijn meer nummers die orgasmisch zijn. Vooral van een fractie van rust naar een heftige gitaar-solo. En zo weet ik amper iets van dit soort muziek. Tijd om me verder te verdiepen en mijn orgasme te verhogen in mijn hoofd door middel van muziek
  FOK!fotograaf maandag 7 november 2005 @ 22:41:32 #222
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_32071833
Blood Duster - IWannaDoItWithADonna

Van het album: Blood Duster

Deze Australische Grindcoreband verasste me met hun Grind 'n Roll Cd. Deze cd staat barstenvol Snelle Rock 'n Roll nummers met een Grind tintje (lees:snelle gitaren en Gruntzang) Verder hebben ook enkele bekende namen meegeholpen aan deze album, zoals Dave Evans (Ex AC/DC), The Spazzys en Jay Van 28 Days.
IWannaDoItWithADonna is en snel & vrolijk nummer en word vergezeld door zang van de Donna's (?) Ikzelf kan hem wel 10 keer achter elkaar draaien zonder verveeld te worden (net als meer nummers van deze cd trouwens)
Natuurlijk laten de Australische Sex, Drugs & Blood lovers de grindcore niet in de steek en staan er ook echte DieHard GrindingDeathRock nummers op

Official Blöod Düster Site
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_32080211
quote:
Op maandag 7 november 2005 22:41 schreef fraubitch het volgende:
Blood Duster - IWannaDoItWithADonna
pi_32083335
65 Days of Static - The Fall of Math

Via een vriendin uit Engeland kreeg ik deze band toegestuurd met de mededeling 'luister het even, ik heb het vermoeden dat je het wel oke zult vinden'. En wat heet, wat een geweldig album, luister er nu al 2 dagen vrijwel non-stop naar. Kruising tussen post-rock en drum en bass.
quote:
Combineer instrumentale postrock met een goede portie electronica, zorg ervoor dat het naar de keel grijpt en totaal geen ademruimte laat en je krijgt een fantastisch resultaat. Op The Fall Of Math combineert 65 Days Of Static de uitbarstingen van Explosions In The Sky met electronica en breakcore à la Aphex Twin en Venetian Snares en dat zonder een flauwe kopie daarvan te lijken. Hard en donker maar tegelijk ontzettend overtuigend en mooi.
pi_32098086
Scissor Sisters - Take your mama out!

Helemaal hip die Scissor Sisters ! voor het eerst gezien op live8 en gelijk de cd aangeschaft. Beetje gek , beetje gay en lekker relaxed. ideaal voor een avondje swingen!
pi_32099242
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:31 schreef mr_cucumber het volgende:
65 Days of Static - The Fall of Math
[afbeelding]

Via een vriendin uit Engeland kreeg ik deze band toegestuurd met de mededeling 'luister het even, ik heb het vermoeden dat je het wel oke zult vinden'. En wat heet, wat een geweldig album, luister er nu al 2 dagen vrijwel non-stop naar. Kruising tussen post-rock en drum en bass.
[..]
De nieuwe plaat One Time for All Time is ook weer erg lekker, alhoewel het wel een groeiplaat is (ik heb hem sinds vandaag in huis en nog maar 2 keer gedraaid)
  FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2005 @ 22:19:20 #227
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_32101140
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:23 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

oftewel goed??
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_32101874
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:23 schreef bartrid het volgende:

[..]

De nieuwe plaat One Time for All Time is ook weer erg lekker, alhoewel het wel een groeiplaat is (ik heb hem sinds vandaag in huis en nog maar 2 keer gedraaid)
Hm, dacht dat deze de nieuwe was. Vond die One Time for All Time al beter eigenlijk.
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 22:19 schreef fraubitch het volgende:

[..]

oftewel goed??
oftewel
pi_32104396
Artiest: The Who
Nummer: Go To The Mirror!
Album: Tommy

Dit nummer onderscheidt zich van de rest van de nummer wat betreft de tekst, maar de melodie en sfeer is vrijwel hetzelfde als de algemene toon van het album (deze komt telkens weer terug, hoewel niet bij ieder nummer). Dat maakt het toch wel heel speciaal, want ondanks de telkens terugkerende bekende stukken heeft ieder nummer, waaronder dus ook Go To The Mirror!, een eigen geluid en identiteit.

Ik weet op dit moment nog niet precies waar Tommy over gaat. Daar moet ik nog even een 'onderzoekje' naar verrichten. Wel is het mij duidelijk dat het gehele album in het teken lijkt te staan van 'ervaren' en 'ervaren worden'. Er wordt in diverse nummer verwezen naar de werking van de zintuigen van een jochie genaamd Tommy.

Het is een, naar mijn idee, best wel vaag album, maar wel echt heel erg mooi. Uiteraard kan het bekende geluid van The Who verwacht worden: prominent aanwezige basgitaar en 'donker' en heftig slagwerk.
  donderdag 10 november 2005 @ 11:57:41 #230
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_32143642
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Metallica - call of Ktulu

Alsof ze iets aan het aanbidden zijn in de muziek. Iets aan het oproepen zijn. Maar dat zegt de titel van het nummer ook al. Ze roepen iets op.
Op het gevaar af off-topic te gaan (hopelijk heb ik wat krediet bij de mods):
Ktulu is een van de "Ancient Ones", beschreven door HP Lovecraft. Het is dus idd een oproeping. Veel bands zijn door Lovecraft of de Simon editie van Necronomicon geinspireerd, zie ook http://www.hplovecraft.com/popcult/music.htm
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Lekkere muziek. Ik krijg vaker mee dat Metallica niets voor stelt af en toe. Vraag me af waarom. Ik vind het lekkere muziek. En de mening van anderen mag niets uitmaken. Dus ik zet dit lekker op. Of het nu Whiskey in the Jar is of dit nummer of Nothing else Matters.
Geen enkele serieuze metal-liefhebber zal zeggen dat Metallica niets voorstelt, feit is wel dat de laatste platen minder goed ontvangen zijn. Typerend dus dat je nummers noemt uit die eerdere periode
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 11 november 2005 @ 22:22:45 #231
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32191849

Het werkt ontspannend die metal als het metal is en als het metal is dan hoor ik dat vanzelf en maakt het niet uit hoe het heet, de muziek draait het om. Ik ben niet zo bekend in het hele gebeuren. Maar ik zet Metallica dus iedere dag vaker op. Nu staat het ook weer op. Omdat het mijn gedachtes weet te kalmeren.

Dus ontopic. Metallica. Omdat het lekker klinkt

@Mark, metallica is dus achteruit gegaan naar verloop van tijd? Ze zijn niet meer zo metal als voorheen te noemen?

Ik wil me verder verdiepen in het gebeuren van metal, maar dat heb ik met veel muziek. Ik ga morgen weer eens op zoek. Zolang de muziek goed doet is het goed denk ik maar.

Geen beter medicijn dan goede muziek soms

Nu staat op.

Metallica - The wait.

En ik weet dus niet of het uit hun oude of nieuwe muziek stampt. Het maakt me niet uit ook. Ik hoef niet altijd de feiten en de jaartallen te weten. Zolang het maar lekker klinkt. Ben gemakzuchtig, ik ben iemand van....... Is het goed dan is het genoeg. Is het beter is het meegenomen. Is het ultiem dan ben ik sprakeloos

Dus bij Call of Ktulu had ik het goed Tenminste zit ik ergens goed dus
pi_32225889

Rooney is a five-piece rock band hailing from Los Angeles whose music is reminiscent of artists spanning from the sixties to the present day. Although they have a distinctive style, their sound has been compared to everything from The Beatles to The Cars to Blur. Having toured the nation with acts such as Weezer and The Strokes, Rooney manages to capture elements from the past four decades and make them sound modern today.

Ik vind ze erg goed . erg leuk om naar te luisteren ook! heb ze voor het eerst gehoord bij een tv serie (The O.C)

Site
Myspace Site
  zondag 13 november 2005 @ 15:20:35 #233
16874 creno
born this way
pi_32232636
Madonna - Hung Up

de nummer 1 hit op dit moment. Ik vind het toch vreemd dat ze zoveel bekende nummers heeft, maar dat het pas haar derde nummer 1 hit is in nederland. Ik luister nu dus de maxisingle, die heb ik gekocht omdat ik benieuwd was naar de verschillende mixen, en ook die zijn errug lekker !
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  maandag 14 november 2005 @ 23:32:40 #234
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_32274325
The Faint - The Conductor (Thin White Duke remix)

Lekker nummertje, met een goede tekst. vind The Faint sowieso goede nummers maken, en Thin White Duke remixen zijn meestal ook wel goed dus kon het haast niet mis ook Thin White Duke is dus een alias van Stuart Price als een eerbetoon aan DE Thin White Duke.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_32299773
Wovenhand - Consider the Birds

Liefhebbers van Sixteen Horsepower zullen ook deze muziek van de 2e band van frontman Eugene Edwards zeker weten te waarderen. Wovenhand is in tegenstelling tot 16 Horsepower iets minder uptempo, maar heeft over het algemeen dezelfde sfeer.

Men gaat in Consider the Bands vrij diep en als je bij 16 Horsepower al het idee had naar geluiden uit een ver verleden te luisteren, dan neemt Wovenhand je nog verder mee terug in de tijd. De nadruk bij Wovenhand ligt in tegenstelling tot 16 Horspower iets meer op folk en gospel. Dit gecombineerd met invloeden van rock en country maakt een erg bijzonder geheel. Als je deze termen naast elkaar ziet weet ik zeker dat je als lezer meteen een verkeerde indruk hebt van het geluid van deze band. Maar het laat zich vrij moeilijk in 1 woord vangen.

Ook een leuk detail is dat Edwards met Wovenhand iets experimenteler is dan met 16 Horsepower. Een goed voorbeeld hiervan is het nummer 'off the cuff' waarbij de drums tegen het einde van het nummer er regelmatig achterwaards erdoorheen worden gegooid. Zowiezo is 'Off the Cuff' mijn favoriet van het album. Misschien komt dat ook omdat het nummer begint met een intro die in de verte wel iets wegheeft van 'Within you, without you' van de Beatles.
pi_32302228
Kelley Polar - Love Songs of the Hanging Gardens

Ik als ras echte indienerd kreeg allerlei kriebels bij het zien van deze hoes en de naam van de plaat, maar dat weerhield me niet om hem te beluisteren. Stylus was namelijk behoorlijk enthousiast, dus ik beniewd. Stylus heeft ook al een interview met Kelley gehad, mocht je wat meer over hem willen weten.

Maar goed de plaat, het is pop, electropop, denk bijvoorbeeld aan Annie - Anniemal, maar er ziet iets meer een twist aan, en iets meer jaren 80 invloeden. Het nummer My Beaty In The Moon heb ik al een keer of 20 gedraaid vandaag, fantstisch nummer, klinkt simppel maar zit razend knap in elkaar, net zoals bijvoorbeeld [i]In Time[/url]. Ik denk dat dit wel eens een erg populaire plaat zou kunnen worden, het is al behoorlijk een hype aan het worden op het Internet volgens mij. Luister zelf maar, ik denk dat het een hoop mensen aan zou kunnen spreken. Redelijk luchtige electro pop met een twist.
Aldus.
  donderdag 17 november 2005 @ 20:01:02 #237
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32352939
Metallica - S&M ( live album)

Omdat ik de laatste tijd mijn dosis metallica iedere dag tot me moet nemen, doe ik dat vandaag ook. Dit live-album doet er nog een schepje bovenop. Zoals veel live-albums een extre dimensie bieden doet dit album dat ook.

Nog meer activiteit valt er te bespeuren. Nog een opzwepender gevoel. Nog beter worden mijn gedachtes meegevoerd op de beats.

En dus geniet ik met volle teugen en denk ik nergens anders aan dan dit wat ik nu luister.

Heb tevens zin om met mijn armen in de lucht te gooien en mee te schreeuwen op het nummer : "Wherever I may roam". Wat dus nu opstaat

Een smiley die dit gevoel goed uitdrukt is....de smileys die de satisfaction bieden bij het luisteren, zijn.....

Ik zou bijna zeggen. Ik ben een ras-echte die hard fan En er gaat geen dag voorbij dat ik de muziek niet aanklik in de music-player hier
pi_32356073
Explosions in the Sky - The Rescue

Nieuwe EP van Explosions in the Sky, iets minder harde stukken, zelfs wat vocalen hier en daar, een piano. Het klinkt erg lekker met de koptelefoon op in het donker. Vind hem persoonlijk wat minder dan hun vorige werk omdat ze minder uitbarstingen hebben. Maar hij is nog steeds erg fijn.
Hoop dat ik hem toevallig ergens tegenkom want hij schijnt al uitverkocht te zijn.
pi_32369486
Aerosmith - A Little South of Sanity

Dubbel cd met hun beste werk...ik was vergeten hoe goed Aerosmith was, wat een zonde, he?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2005 12:41:44 ]
pi_32403805

Music from the motion picture Charlie and the Chocolate Factory
Dankjewel sebbo .

De muziek bij de briljante en ook nog eens ontzettend grappige film van Tim Burton, naar het boek van Roald Dahl. Componist Danny Elfman werkte ook met Burton samen voor films als Sleepy Hollow, Mars Attacks! en Big fish. De volgorde van de nummers op de cd is niet de volgorde zoals ze ook in de film te horen zijn. Het eerste gedeelte van de soundtrack (vijf nummers) is voor de gezongen stukken. De ondergang van Augustus Gloop betekent de opkomst van de Oompa Loompa's, en dit vind ik zelf het beste nummer van de cd. De rest van de cd is gevuld met instrumentale juweeltjes, zoals The River Cruise en Loompa Land. Een fijne cd om 's ochtends mee wakker te worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door dwerg op 19-11-2005 19:02:34 (dwerg is een prutser.) ]
pi_32455199
Nieuwe album van Will Young, nog niet uit in nederland. Duurt geloof ik tot het voorjaar jammer genoeg. Wat een super album, nog beter dan Friday's Child en dat vond ik al heel goed. Heb nu All I Want opstaan, doet wat denken aan Beatles en Pink Floyd

[ Bericht 11% gewijzigd door mariel18 op 21-11-2005 16:58:43 ]
  dinsdag 22 november 2005 @ 09:27:45 #242
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32473140
Korn - another brick in the wall

Damn zeg, deze muziek is gemaakt voor mij. Dan kan ik dus alles losgooien in mijn hoofd weer. Ik val weer in de herhaling maar ik moet muziek hebben met een afbrekend karakter. In ieder geval geen zoetsappige R&B zeik en tiesto geneuzel meer. Dat plakt teveel aan elkaar en zet geen zoden aan de dijk ook. Zoden aan de dijk, ik wil een gevoel creeëren als ik muziek luister.

Korn is wat schreeuwerig, misschien iets te schreeuwerig in dit nummer. Het schreeuwerige maakt het al snel irritant luisterbaar. Die stem is iets te dominant. Te schreeuwerig dus.

Dus ik zet hem zo af

Zo ga ik van hoge waardering van dit nummer, naar herwaardering en geef ik het nummer een mindere kwalificatie.

Toch maar afluisteren
  woensdag 23 november 2005 @ 17:18:44 #243
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_32512338
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:36 schreef mr_cucumber het volgende:
Explosions in the Sky - The Rescue

Nieuwe EP van Explosions in the Sky, iets minder harde stukken, zelfs wat vocalen hier en daar, een piano. Het klinkt erg lekker met de koptelefoon op in het donker. Vind hem persoonlijk wat minder dan hun vorige werk omdat ze minder uitbarstingen hebben. Maar hij is nog steeds erg fijn.
Hoop dat ik hem toevallig ergens tegenkom want hij schijnt al uitverkocht te zijn.
Heb ze vorige week live gezien, in de bovenzaal van Paradiso, na het Misplaced Childhood-concert van Fish. Kende ze niet, maar vind het wel heftig, ja. Bijzondere dynamiek.
pi_32550224
Goeie live band is dat inderdaad.
Opium Jukebox - Head like a hole
Jawel, dat nummer van Nine Inch Nails. Hier door Opium Jukebox in een indiaas jasje gestoken, compleet met tabla's en sitars. Het album heet Music to Download Pornography by (geweldige titel) en daarop steken ze allerhande bekende (alternatieve) nummers in een indiaas jasje. Andere albums heten Never Mind The Bhangra - Here's The Opium Jukebox waarop inderdaad Never Mind the bollocks wordt gecovered en Sticky Bhangra - A Tribute To The Rolling Stones. Minder gimmicky dan bijvoorbeeld Richard Cheese.
pi_32554469
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:27 schreef dwerg het volgende:
[afbeelding]

Music from the motion picture Charlie and the Chocolate Factory
Dankjewel sebbo .

De muziek bij de briljante en ook nog eens ontzettend grappige film van Tim Burton, naar het boek van Roald Dahl. Componist Danny Elfman werkte ook met Burton samen voor films als Sleepy Hollow, Mars Attacks! en Big fish. De volgorde van de nummers op de cd is niet de volgorde zoals ze ook in de film te horen zijn. Het eerste gedeelte van de soundtrack (vijf nummers) is voor de gezongen stukken. De ondergang van Augustus Gloop betekent de opkomst van de Oompa Loompa's, en dit vind ik zelf het beste nummer van de cd. De rest van de cd is gevuld met instrumentale juweeltjes, zoals The River Cruise en Loompa Land. Een fijne cd om 's ochtends mee wakker te worden.
Briljante muziek idd

Het gekke is ook dat ik alles, dus ook de muziek op alle fronten overeen vond komen met hoe het in het boek omschreven stond. En ik heb het boek voor het laatst gelezen toen ik een jaar of 8 was. Ik denk dat Roald Dahl ook erg tevreden zou zijn met de film als hij nog leefde
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:01:19 #246
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_32559585

Exodus - Shovel headed kill machine

Met Exodus leek het verkeerd af te lopen. Was de band na tijden weer bij elkaar om Tempo of the Damned op te nemen, vervolgens haken in ras tempo zanger Zetro, drummer Tom Hunting en (last but not least) gitarist Rick Hunolt af. Met name de laatste leek onvervangbaar als de helft van het vermaarde H-team, dat bekend stond om zijn zeer strakke riff-werk. Gelukkig is de andere helft van dat H-team Gary Holt, en die doet zijn naam van Mister Exodus alle eer aan.
Als vervangers regelde hij niet zo maar mensen: gitarist Lee Altus werd bij Heathen weggeplukt, en als je Paul Bostaph (Forbidden, Slayer(!) )als drummer kunt krijgen dan zeg je natuurlijk geen nee! De grootste verrassing is echter zanger Rob Dukes, voorheen actief als......... drumroadie. Geen moment valt deze beslissing verkeerd uit: ongelooflijk!
Met oude bekende Andy Sneap als producer, en Gary Holt als belangrijkste componist, klinkt SHKM natuurlijk direct als Exodus, maar dan wel een streepje strakker en venijniger dan op voorganger TOTD. Dit is Thrash, dit zijn de pioniers en de Grootmeesters.

Verplichte luisterkost voor liefhebbers
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:29:53 #247
135509 schaap001
pi_32560089

So it was with great relief that listeners finally got to enjoy all the creative, daring, explosive power and barely reigned-in lunacy of the band's incredible live performances with the release of their excellent 1995 sophomore effort P.H.U.Q.
Even by main man Ginger's production line standards, tracks like "Just in Lust," "Nita Nitro," and "Jonesing for Jones" rank among the Wildhearts' best material, and opener "I Wanna Go Where the People Go" is quite possibly their best single ever.
Despite being embraced by critics and fans in Britain and across Europe, P.H.U.Q. was to be the Wildhearts' most overlooked masterpiece in America, and it is little wonder that the band never fully recovered from their disappointment.
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:31:04 #248
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_32560108
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:00 schreef Beathoven het volgende:
Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek.
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:03:08 #249
135509 schaap001
pi_32560769
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:31 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik vond het wel mooi gezegd, eigenlijk. Maar goed: je hebt gelijk (dat je dat nog wist, die opmerking van ergens in juli?).

Ik heb ze vorig jaar eindelijk live gezien in de Melkweg als voorprogramma van The Darkness. Het was onbegonnen werk omdat iedereen duidelijk The Darkness zat te wachten en een beetje lauw, maar wel beleefd reageerde. De band zette een show neer van formaat, vond ik: niet met vuurwerk en rare verkleedpartijen, maar door technisch moeilijke, maar mede dankzij de -soms- 4-stemmige zangpartijen toch toegankelijke nummers te spelen. Ogenschijnlijk met een nonchalant gemak. En snoeihard. Daar kan ik dus van genieten. Van de CD's ook natuurlijk.
Helaas gaan ze gemiddeld per jaar 3 x uit elkaar en beginnen ze weer opnieuw, dus aan het opnemen van nieuwe albums komen ze niet echt toe. Wel veel compilaties van B-sides en rareties en covers en allerlei gedoe, die dan als nieuwe albums worden gepresenteerd.

Muziek voor als je lange stukken moet rijden.
pi_32636890
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:34 schreef tonks het volgende:

Rooney is a five-piece rock band hailing from Los Angeles whose music is reminiscent of artists spanning from the sixties to the present day. Although they have a distinctive style, their sound has been compared to everything from The Beatles to The Cars to Blur. Having toured the nation with acts such as Weezer and The Strokes, Rooney manages to capture elements from the past four decades and make them sound modern today.

Ik vind ze erg goed . erg leuk om naar te luisteren ook! heb ze voor het eerst gehoord bij een tv serie (The O.C)

Site
Myspace Site
sodeknetter, goeie band! Dank voor de tip
If Matrix was here, he'd laugh too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')