quote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je Acoustisch of Electrisch speelt,
Jazz of Metal Speelt, snel of langzaam bent etc.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
neenquote:Op dinsdag 19 april 2005 23:31 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
heb de links deels naast elkaar gezet anders krijg je zo'n enorm lange OP
als er nog meer plaatjes bijmoeten moet je ff alleen de url posten
nog commentaar?
Neuh, denk het niet. In die prijsklasse maakt het denk ik niet veel uit of je een bekend merk neemt of niet, en als 'ie lekker klinkt en speelt..quote:Op woensdag 20 april 2005 00:01 schreef Ingrate het volgende:
dan meteen vraagie, ik had bij de gitaarshop sacksioni in a'dam een SilverStar bassgitaar gezien, uit korea en daar ook gebouwd, zag er geining uit, en de prijs is 450 euri... ben eigenlijk drummer maar wil ook bass gaan spelen. MAAR hij speelde lekker en was zowel passief als actief en kon brommen als een gek
wat raden julie mij aan, doen of toch voor bekender merk gaan?
I second that, en ook:quote:
Ça depend. Buizen of niet?quote:Op woensdag 20 april 2005 09:29 schreef Djaser het volgende:
[..]
I second that, en ook:
http://www.powertabs.net/
Iets anders, weet iemand hoe zwaar een 60 watt versterker ongeveer is? Ivm met eventuele verzendkosten.
14.5 kg (van de Roland websitequote:Op woensdag 20 april 2005 10:09 schreef Djaser het volgende:
Ik weet het eigenlijk niet eens, het is een Roland Cube 60.
Een etende Nyx? In mijn avatar zitten twee dingen verwerkt een (monk) uit de Commander Keen serie en een hieroglief. Maar volgens mij is dat niet wat je bedoelt?quote:Op woensdag 20 april 2005 11:29 schreef Laxe het volgende:
OT, @Djaser: Zie nu pas in je icon een etende Nyx. Daar was ooit een discussie over op GOT, maar daar heb ik deze niet gezien. Hoe zit dat??
Volgens de site van Feedback 17,50 verzendkosten, dat vind ik redelijk voor zo'n groot ding.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:40 schreef Svyatagor het volgende:
Dat wordt een duur grapje om dat op te sturen denk ik...![]()
Ah, zie de cartoon sequence die we hebben gemaakt op GOT, dan snap je het. Ik kende die Commander Keen characters nietquote:Op woensdag 20 april 2005 13:09 schreef Djaser het volgende:
[..]
Een etende Nyx? In mijn avatar zitten twee dingen verwerkt een (monk) uit de Commander Keen serie en een hieroglief. Maar volgens mij is dat niet wat je bedoelt?
mijn leraar is linkshandig maar speelt rechtshandigquote:Op woensdag 20 april 2005 13:45 schreef Laxe het volgende:
Meteen maar een vraag dan: mijn dochter is linkshandig en ze zou wel gitaar willen gaan spelen. Ik heb niet echt veel zin om een linkshandige gitaar te gaan kopen, want het is de vraag of ze er genoeg tijd in zal willen/kunnen stoppen. Ik heb ook wel gelezen dat je gewoon rechtshandig moet leren spelen, omdat je in het begin toch zo met je vingers in de knoop zit dat het niet veel uitmaakt. Iemand hier ervaringen op dit gebied?
quote:Op woensdag 20 april 2005 13:45 schreef Laxe het volgende:
[..]
Ah, zie de cartoon sequence die we hebben gemaakt op GOT, dan snap je het. Ik kende die Commander Keen characters niet![]()
thnx, nieuw topic nieuw plaatje ?quote:Op woensdag 20 april 2005 14:20 schreef Prep2Fight het volgende:
http://home.zonnet.nl/brbband/gitaartopic.jpg
Mooie OP
Toen ik begon met gitaar spelen ben ik samen met mijn buurjongen op gitaarles gegaan, hij is links maar is ook gewoon rechtshandig gaan spelen. Mijn moeder is ook links maar speelt ook rechtshandig. Allebei heeft dat absoluut geen problemen opgeleverd. Als je linkshandig speelt is het alleen maar kut, omdat je niet ff iemand anders zijn gitaar kunt uitproberen. (Tenzij die natuurlijk ook linkshandig isquote:Op woensdag 20 april 2005 13:45 schreef Laxe het volgende:
Meteen maar een vraag dan: mijn dochter is linkshandig en ze zou wel gitaar willen gaan spelen. Ik heb niet echt veel zin om een linkshandige gitaar te gaan kopen, want het is de vraag of ze er genoeg tijd in zal willen/kunnen stoppen. Ik heb ook wel gelezen dat je gewoon rechtshandig moet leren spelen, omdat je in het begin toch zo met je vingers in de knoop zit dat het niet veel uitmaakt. Iemand hier ervaringen op dit gebied?
Ik heb geen ervaring met Feedback, heb ik ook niet nodigquote:Op woensdag 20 april 2005 14:04 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
je moet echt proberen te onderhandelen !
mn broer kreeg z'n spul (voor drumstel) zelfs nog goedkoper dan bij Feedback en dat scheelde best veel geld
ik zou het op z'n minst proberen
(ik kan alleen niks garanderen)
maar als je er dan problemen mee mocht hebben kan je teminste ook nog ff langs ipv naar rotterdam moeten...
*WD heeft een iets minder goede ervaring met feedback
Hee! Je bent mijn SG vergeten:quote:Op woensdag 20 april 2005 15:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
heb mn liefde voor SG vertaald in een leipe photoshopcreatie... zie OP
Hij's niet blij met die foto zeker.... (mochten er wel foto's gemaakt worden?)quote:Op woensdag 20 april 2005 19:20 schreef Prep2Fight het volgende:
Gister Lou Reed gezien, geweldig concert! Hij had ook een leuke band om zich heen en af en toe onwijze solo's
Hier een fototje van gisteravond:
[afbeelding]
L_A_H heeft em ( de deluxe dacht ik). Maar aangezien ik zn broertje ben, zal ik alvast een oordeel vellen, misschien dat L_A_H me dan kan aanvullenquote:Op woensdag 20 april 2005 21:57 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Hij's niet blij met die foto zeker.... (mochten er wel foto's gemaakt worden?)
Ander onderwerp,
In het vorige deel zag ik iemand die een Fender 50th anniversary strat had... hoe bevalt 'ie? Zeer mooie gitaar!
Mark Knopfler is ook links en is rechts gaan spelen.. de heldquote:Op woensdag 20 april 2005 15:04 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Toen ik begon met gitaar spelen ben ik samen met mijn buurjongen op gitaarles gegaan, hij is links maar is ook gewoon rechtshandig gaan spelen. Mijn moeder is ook links maar speelt ook rechtshandig. Allebei heeft dat absoluut geen problemen opgeleverd. Als je linkshandig speelt is het alleen maar kut, omdat je niet ff iemand anders zijn gitaar kunt uitproberen. (Tenzij die natuurlijk ook linkshandig is).
Zeker.quote:
Op die foto keek ie misschien niet blij, maar hij glunderde erover hoor..quote:Op woensdag 20 april 2005 21:57 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ander onderwerp,
In het vorige deel zag ik iemand die een Fender 50th anniversary strat had... hoe bevalt 'ie? Zeer mooie gitaar!
jullie zijn gewoon jaloers dat jullie niet genoeg geld hebben om zoveel dezelfde gitaren te kopen...quote:Op donderdag 21 april 2005 18:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:
12 dezelfde gitaren sparen voor de kleur.
A: hij is een duffe lul
B: hij heeft heel veel geld (dan zou ik het ook doehn hoor)
Haha als 't nou zoveel Lukes waren zou ik wel jaloers zijn, maar dit zijn Petrucci's en daar hoef ik er niet zoveel vanquote:Op donderdag 21 april 2005 18:49 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
jullie zijn gewoon jaloers dat jullie niet genoeg geld hebben om zoveel dezelfde gitaren te kopen...
En wat kost 'ie nieuw?quote:Op donderdag 21 april 2005 00:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
L_A_H heeft em ( de deluxe dacht ik). Maar aangezien ik zn broertje ben, zal ik alvast een oordeel vellen, misschien dat L_A_H me dan kan aanvullen
Ja, het is echt de bom! Heel fijne gitaar, prachtige elementen voor lekkere vieze texas-blues! Ook is de pushbutton vor parralelle schakeling heel gaaf vooral als je lekker u2 achtige riffs speelt met een beetje delay! De stemmechanieken zijn ook superhandig, locking op de "draaiers" en hij ontstemt praktisch niet.
Op de amp zit een jmi hendrix patch, en als je dan een lekker hendrix nummer speelt, je waant je meteen in de 60's. wat een fijne toon komt er uit het ding!
Het zou toch gewoon super zijn als je zo veel geld hebt dat je dezelfde gitaar in elke beschikbare kleur met je outfit kan laten matchen!quote:Op donderdag 21 april 2005 18:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:
12 dezelfde gitaren sparen voor de kleur.
A: hij is een duffe lul
B: hij heeft heel veel geld (dan zou ik het ook doehn hoor)
You're kidding, right? Da's toch duidelijk een Rickenbacker, hoewel hij wel klein moest om te passen...quote:Op donderdag 21 april 2005 00:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Laxe, is dat een Vox in jouw avatar?
Hij bevalt me heerlijk t speelt zo lekker los en soepel en de klank is enorm goed zowel clean als met wat distortion er over (lang leve de 5 standen schakelaar! ) alleen moet ik de tremolo nog leren gebruiken die heb ik er voor het gemak maar af gehaald deed er toch nog niks mee..quote:Op woensdag 20 april 2005 21:57 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ander onderwerp,
Picsquote:Op vrijdag 22 april 2005 09:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
nee.
de koffer is idd een waar kunstwerkje
Wacht ik zoek eventjes een foto van een Vox gitaar.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:10 schreef Laxe het volgende:
[..]
You're kidding, right? Da's toch duidelijk een Rickenbacker, hoewel hij wel klein moest om te passen...
(Laxe speelt zelf een (semi-)vintage Ibanez Rick kopie in deze kleur)
Traanplaat ziet er altijd gaaf uit!quote:Op donderdag 21 april 2005 22:29 schreef crN het volgende:
Zo, heb mijn Randall RH100 maar eens onderhanden genomen.
Hieronder het resultaat
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Reacties?
quote:
Hij staat bij deze vrij om te antwoordenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
[quote]Op donderdag 21 april 2005 21:12 schreef Gitarist het volgende:
[..]
En wat kost 'ie nieuw?
[..]
Dat zou je aan L_A_H moeten vragen
ja!quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:03 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Yo HIM, heb jij die foto thuis gemaakt?
Hmm, je bedoelt die punten van die V? Eentje heeft er inmiddels aan de bovekant lakschade opgelopen, een tip; speel niet zittend met een Vquote:Op donderdag 21 april 2005 19:01 schreef Fixxxer het volgende:
Mooi Artemis! Nog een jackson-owner erbij
Koester die intacte puntjes zolang je ze nog hebt zou ik zeggenKoffer bij?
Afstellen vergroot je speelgenot! Het kost maar een paar euro's. Je toets wordt ingevet, hals wordt mooi afgesteld, intonatie wordt weer gecorrigeerd, fretten worden opgepoets, elementen worden afgesteld (hoogte); kortom: allerlei dingen die zicht in de loop der jaren voordoen worden opgelost en dit komt alleen maar ten goede van het speelgenot van een gitaar.quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:32 schreef nozem het volgende:
Maar wat kan je er allemaal aan laten doen? Ik lees om de haverklap berichten van mensen die hun gitaar opnieuw af laten stellen, hun potmeters vervangen, dikkere frets erop laten zetten etc etc..
Ja, ik dacht het wel. Doe het tegenwoordig trouwens zelf.. Kost het alleen maar snaren en een potje met vet. (dat niet op de tafel staatquote:Op zaterdag 23 april 2005 10:24 schreef Jorikjet het volgende:
hoeveel betaal je voor zoiets? 20 euro ofzo of..?
Ik let er niet meer op, tis een beetje zwart gemaakt met autolak geloof ik, maar mijn (punt)schade was ook niet zo erg als die van jou dan.quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:57 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Hmm, je bedoelt die punten van die V? Eentje heeft er inmiddels aan de bovekant lakschade opgelopen, een tip; speel niet zittend met een V![]()
![]()
Heeft iemand miss tips om dit op te lossen? Want er zit nu dus een plek van 1 bij 2 mm zonder lak, dus gewoon kaal hout
![]()
Zou best kunnen... Is dat een goed dingetje?quote:Op donderdag 21 april 2005 15:42 schreef Jorikjet het volgende:
bedoel je niet een BD? (blues driver?)
Wat is de reden dat je hem wegdoet?quote:[b]Op maandag 25 april 2005 17:28
Nu ik me goed bedenk, volgens mij heb ik ergens in deze serie nog gepost dat ik dat ding had gekocht :p
Aantal maanden terug heb ik een semi accoustische gitaar gekocht... en sinds dien alleen maar daarop gespeeld. Blijkt dat ik dit veel leuker vind dan electrisch. Nu staat die versterker hier stof te vangen, beetje zonde dus.quote:Op maandag 25 april 2005 17:41 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je hem wegdoet?
You've got to be fucking kiddin me right?? De nieuw prijs van dat ding is 429 euro en jij wilt m nu verkopen voor 400?quote:Op maandag 25 april 2005 17:28 schreef Athaphian het volgende:
Nog geen jaar oud, vraagprijs eigenlijk rond de 400 euro, maar bieden mag ook.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:35 schreef Hammet het volgende:
[..]
You've got to be fucking kiddin me right?? De nieuw prijs van dat ding is 429 euro en jij wilt m nu verkopen voor 400?![]()
Ik kan me het nog wel herrineren van die versterker. Je zei dat er een knopje op zit om buizen te simuleren en dat het geluid daar zo veel beter mee klonkt, dat je je afvroeg waarom dat eigelijk ook uit kon.quote:Op maandag 25 april 2005 17:28 schreef Athaphian het volgende:
Wow, tijd geleden dat ik hier voor het laatst ben geweest.... druk druk en nog eens druk.
Ik zie dat het erg hard gaat, de laatste gitaartopic waar ik in poste was nr 11 geloof ik, of nog lager :p.
In ieder geval waar ik voor kom:
Iemand intresse in een Marshall MG100dfx combo (100w electrische gitaar versterker) ?
Nog geen jaar oud, vraagprijs eigenlijk rond de 400 euro, maar bieden mag ook.
Nu ik me goed bedenk, volgens mij heb ik ergens in deze serie nog gepost dat ik dat ding had gekocht :p
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb m'n graad A diploma gehaalt.
wat houd dat in...?quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Sandertje zei dat ik examen moest doen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:22 schreef Fixxxer het volgende:
Moest je examen doen of zei sandertje gewoon van ja het is zover, asjeblieft ga maar zuipen...?
Hulde aan jou en Sander(s).quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb er hier eentje staan, speelt heerlijk, en is idd goed te betalen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Trouwens doodmetaal, heb je al eens gedacht aan bijvoorbeeld een gibson sg faded. deze kosten rond de 800 euro en zijn volwaardige gibsons, met als uitzondering dat anders handgemaakte elementen nu machinaal gemaakt zijn. Het zijn echt prima klinkende gitaren voor een hele zachte prijs! Zeker geschikt voor the who, acdc en ledzep!
Nice axequote:
Leuk ding, ik had er al meer over gelezen op andere fora. Zat er ook al aan te denken om die misschien te kopen. Toch nog een paar vraagjes...Op de eerste plaats, hoe zijn die online lessen, in dat promo filmpje (met Eric Johnson_O_ ) ziet het er best goed uit, maar hoe is dat in het echt? Heb je trouwens ook zo'n abonnement genomen?quote:Op woensdag 27 april 2005 10:03 schreef Devlinsect het volgende:
Ik heb al enige tijd een GuitarPort gekocht voor de nieuwprijs 169 euro
zie ook http://www.guitarport.com/
Wanneer je over een redelijke pc beschikt is het een must-have voor iedere gitarist!
Tjek de website!
![]()
Abonnement kan. Als je een creditcard hebt en die heb ik niet. Dus geen online lessen voor mij (wel preview lessen).quote:Op woensdag 27 april 2005 11:31 schreef vaagteken het volgende:
Leuk ding, ik had er al meer over gelezen op andere fora. Zat er ook al aan te denken om die misschien te kopen. Toch nog een paar vraagjes...Op de eerste plaats, hoe zijn die online lessen, in dat promo filmpje (met Eric Johnson_O_ ) ziet het er best goed uit, maar hoe is dat in het echt? Heb je trouwens ook zo'n abonnement genomen?
Ennuh, wat is een redelijke PC![]()
Dat klinkt goed! Bedankt! Ook zei iemand dat een fender telecaster misschien wel iets voor mij zou zijn door zijn goede acoustische klank, klopt dit een beetje? En van de epiphones welke zijn daarvan echte aanraders?quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Trouwens doodmetaal, heb je al eens gedacht aan bijvoorbeeld een gibson sg faded. deze kosten rond de 800 euro en zijn volwaardige gibsons, met als uitzondering dat anders handgemaakte elementen nu machinaal gemaakt zijn. Het zijn echt prima klinkende gitaren voor een hele zachte prijs! Zeker geschikt voor the who, acdc en ledzep!
Kun je eens een opname die je met de Guitarport hebt gemaakt hier posten? Ik ben wel benieuwd!quote:Op woensdag 27 april 2005 12:22 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Abonnement kan. Als je een creditcard hebt en die heb ik niet. Dus geen online lessen voor mij (wel preview lessen).
Tjek http://www.guitarport.com/requirements.html voor de systeemeisen. Valt dus wel mee.
Afgezien van de lessen heb je de meest belangrijke effectpedalen, de belangrijkste geluiden versterkers / cabinetten en je kunt vrij gemakkelijk een song opnemen / componeren.
Een geluidskaart met een line-out uitgang (mini-jack) naar of je eigen versterker is wel een must. Heb je beter geluid dan uit een paar pc-speakertjes. Geaarde stopcontacten zijn ook wel makkelijk. Dan hoor je die BUZZ niet zo. Ik heb niet van die stopcontacten in mijn woning.
Voor die prijs moet je het zeker niet laten. Kun je thuis mooi aan de slag. Als je het wilt aanschaffen om live on stage iets uit te voeren, dan is dit niet geschikt (wel weer een guitarpod die dezelfde kwaliteiten heeft, alleen wel 200 euro duurder).
Ik ben er zeer te vreden over.![]()
Het is een supervette 1976 LP Custom. Met de covers er af is het geluid iets feller, scherper, zonder dat ik vettigheid kwijt raak.quote:Op woensdag 27 april 2005 10:07 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nice axe![]()
[afbeelding]
Scheelt het veel als je de pickup-covers van je humbuckers haalt?
Ja omdat je niet tegen een geintje kon, maar dat maakt niet uit hoor... je moet doen wat je zelf wil.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:55 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik kan me het nog wel herrineren van die versterker. Je zei dat er een knopje op zit om buizen te simuleren en dat het geluid daar zo veel beter mee klonkt, dat je je afvroeg waarom dat eigelijk ook uit kon.
Maar ik weet ook nog waarom ik je geblokt heb.
Dat ga ik zeker even checken. Ik ga binnenkort maar weer even naar de feedback. Ik wil checken de:quote:Op woensdag 27 april 2005 18:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
trouwens op een telecaster KAN (niet op alle) een piezo-achitg element zitten waardoor de gitaar wat akoestischer lijkt, maar als je optreedt moet je dan wel rekening houden met een hoge kans op feedback omdat deze elementen vrij microfonisch zijn.
Ga maar eens naar de muziekwinkel, sluit een tele aan met zo'n element, schakel het in en schreeuw maar eens in het element. Buiten dat anderen misschien gek gaan kijken, hoor je jezelf door de versterker schreeuwen, wat dus ook betekent dat andere harde geluiden ook meekomen in je geluid en als dat teveel je eigen ampgeluid is gaat ie giga rondzingen!
Geen idee.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:16 schreef Hugo- het volgende:
BBM, wat is zo'n graad A Dipolma dan kwa niveau?
Drie vingerzetting van de blues- en de majeurtoonladder. De conventionele majeur- en mineurakkoorden moet je kennen. (en een paar -7 akkoorden, stuk of 4) Dan nog een aantal slaggitaarritmes en je moest de majeurtoonladder en majeur, mineur, sus, dim akkoorden kunnen bouwen en het verschil weten tussen -7 en -maj7. En dan nog een liedje spelen.quote:Op donderdag 28 april 2005 13:12 schreef Hugo- het volgende:
Wat moest je er dan voor doen om hem te halen?
Precies, ik denk ook dat deze hel goed bij de stijl van doodmetaal past!quote:Op woensdag 27 april 2005 21:19 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Probeer anders een SG! Die is ook lachen!
Nee joh, gewoon de Gibson SG faded, iets van 800 euro, en een reuze fijn gitaartjequote:Op donderdag 28 april 2005 19:04 schreef Doodmetaal het volgende:
Epiphone sg?
Ik weet niet hoe hij ze speelt, maar als je nummers van Opeth speelt, dan ben je wel al een tijdje bezig..quote:Op zaterdag 30 april 2005 09:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
Welkom Fatality!
Hoe lang speel je al? heb je bandervaring?
O ok. Ik heb nog nooit iets van opeth gehoord vandaarquote:Op zaterdag 30 april 2005 12:38 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hij ze speelt, maar als je nummers van Opeth speelt, dan ben je wel al een tijdje bezig..
Ik heb 3 jaar akoestisch gedaan, maargoed bij die muziekschool leer je in de eerste 3 jaar vrij weinig. En nu heb ik in september 2003 een fender gekocht en 3 maandjes geleden een flextone. Maar in die tijd heb ik weinig serieus geoefend, maar nu ben ik goed op weg.quote:Op zaterdag 30 april 2005 09:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
Welkom Fatality!
Hoe lang speel je al? heb je bandervaring?
Thanksquote:Op zaterdag 30 april 2005 15:11 schreef --H-I-M-- het volgende:
ja.
Progressieve deathmetal.. Speel er ook een paar nummers van. Hebben steeds van die rare akkoorden en leuke loopjes.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
O ok. Ik heb nog nooit iets van opeth gehoord vandaar
Dat lijkt me wel vet jaquote:Op zaterdag 30 april 2005 13:59 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik ben bezig met harmony stukken op les
dat klinkt echt lekker, 2 gitaren, 1 solo, 2 stemmig
Sure; waar woon je?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:30 schreef Fixxxer het volgende:
wow das snel.
Nee ik wou eens wat spaans gitaar leren spelen, maar ik kan op internet daar nergens echt bruikbare theorie over vinden. Weet jij misschien iets, of ken je n goed boek of hoe ik misschien zelfs aan n leraar kom? (want die zijn er niet zoveel als bij normaal gitaarspel lijkt me)
Oei, daar zou ik niet zo snel iets in de buurt weten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:35 schreef Fixxxer het volgende:
Maastricht en eindhoven.
schande, luister eens naaqr mijn zelfgebouwde versterker, een stukje opeth - blackwater park http://home.zonnet.nl/spit23/blackwaterparkmixdown.mp3quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
O ok. Ik heb nog nooit iets van opeth gehoord vandaar
Ja ik ben me bewust van het verschil, ik weet alleen niet precies waar het in ligt. Ze zeggen altijd dat flamenco een hele levensstijl is e.d. Maar bv La malaguena, ook al zijn er 10.000 versies van, waar valt dat onder?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:37 schreef JAM het volgende:
[..]
Oei, daar zou ik niet zo snel iets in de buurt weten..
Moet ik navraag doen?
Maar ja; hét boek dat je moet hebben is Toques Flamencos (van Paco Peña) inclus de CD. Lees het door, luister veel naar de CD, dan kom je een heel end. Meestal wel verkrijgbaar bij de muziekafdeling van de betere bilbliotheek.
Let welk; ik heb het nu over Flamenco, niet over Spaanse muziek, dat is wel een verschil, trouwens.
Ik heb die dingen die ze bij Feedback verkopen ('k weet ff het merk niet). Ze zijn wel erg duur (E 22,- dacht ik) maar dan heb je ook wat.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:02 schreef vaagteken het volgende:
Die Flamenco stukjes klinken inderdaad wel lekker, ik had ooit een gitaarleraar die dit soort dingen ook kon, maar toen ging ik daar weg omdat ik het toen geen leuke muziek vond. Andere tijden...![]()
ff een ander vraagje, wat voor oordopjes gebruiken jullie? Ik speel in een bandje (ook in Maastricht) en de laatste keer had ik 's avonds na het repeteren hoofdpijn. Dat kan niet goed zijn, zou je zeggen...
Bestaan er oordopjes die bepaalde tonen (de lage bijvoorbeeld) filteren? Want die ik hier heb liggen dempen al het geluid, maar dat is toch niet echt wat ik zoek.
het is een belangrijke basistechniekquote:Op zaterdag 30 april 2005 15:05 schreef yootje het volgende:
Even voor de zekerheid, is alternate picking een techniek die standaard word gebruikt? (behalve bij metal)
En ja ok dat verschilt per persoon, maar de lof is groot...quote:Sound: 8
When i played it for the first time at the shop, i was so surprised that a relatively cheap guitar could sound so good, i have owned a epiphone les paul, an ibanez rg 770 and an ibanez rg 570, but the LAG has exactly the sound that i was looking for. I (try to) play dream theater kind of stuff, punk, and music like avenged sevenfold etcetera. i use this guitar with a pod xt, which of course delivers the great variety of sounds. it's only a pity that there aren't any bass/treble pots on the guitar, but for me the sound that comes from the guitar is great.
Voor die prijs kun je geen buil vallen. Maar bedenk wel dat die review geschreven is door iemand die em gebruikt icm een pod xt! Met dat apparaat kun je een strijkplank met snaren nog laten klinken als een dure gitaar!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 08:59 schreef no1uknow het volgende:
Waaaaat is een goede beginnersgitaar (elek)? Ik speel nu 0.5 jaar akoestisch dus ik ga nu elek spelen. ben 21 mei jarig dus vandaar![]()
Ik zit een beetje te denken aan een Ibanez
Maar ik lees de laatste tijd steeds meer over een merk LAG die gitaren heeft die nu al worden vergeleken met een LP
Dan heb ik het over de LAG AK-100
www.lag.fr (int frans)
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/LAG/AK_100-01.html
Deze dus
[afbeelding]
[..]
En ja ok dat verschilt per persoon, maar de lof is groot...
Heeft iemand dus goed advies?
En niet te vergeten het budget ligt rond de 200 á 250 euro...
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 08:59 schreef no1uknow het volgende:
Waaaaat is een goede beginnersgitaar (elek)? Ik speel nu 0.5 jaar akoestisch dus ik ga nu elek spelen. ben 21 mei jarig dus vandaar![]()
Ik zit een beetje te denken aan een Ibanez
Maar ik lees de laatste tijd steeds meer over een merk LAG die gitaren heeft die nu al worden vergeleken met een LP
Dan heb ik het over de LAG AK-100
www.lag.fr (int frans)
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/LAG/AK_100-01.html
Deze dus
[afbeelding]
[..]
En ja ok dat verschilt per persoon, maar de lof is groot...
Heeft iemand dus goed advies?
En niet te vergeten het budget ligt rond de 200 á 250 euro...
Euh waarom die 3 gitaren ?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:24 schreef Wacko-Dreamer het volgende:Chrome Boy
hier nog een satch fan
je hebt 3 signature gitaren...? waarom die? gewoon omdat ze van joe/vai zijn...?
wat koste die Chrome Boy?
sorry, maar misschien moet je ff de naam veranderen want hij pakt die spatie niet en ik kan 'm niet toevoegen in mn explorer...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:29 schreef UncleScorp het volgende:
Hé mijn 1e basgitaarke kostte ook maar 100 ¤ hoor
Ik ben er nu bijna 40 dus kan ik me al es iets meer veroorloven
http://users.telenet.be/UncleScorp/Turkey Man.mp3
deze moet je zeker hebben
geef een seintje als ie binnen is , dan haal ik hem er terug af.
thnx, maar om mn collectie compleet te maken moet ie er eigenlijk bij... (niet dat mn collectie al compleet is...)quote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:16 schreef UncleScorp het volgende:
refresh & try again
heb ikquote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:27 schreef UncleScorp het volgende:
De DVD Live in San Francisco is anders ook de moeite hoor ...
?????????????????quote:Op donderdag 5 mei 2005 22:54 schreef sir_Tachyon het volgende:
Weet iemand ook een site/forum waar ik kan nagaan wat voor bepaald geluid/effect een bepaald nummer heeft???
Ik zoek een geluid van Go With The Flow (van Queens of the Stone Age) en dan de eerste partij die die hoge loopjes doet. Ik heb al een beetje zitten priegelen maar ik kan geen goed geluid vinden.
Iemand tips?????
Ha leuk werkquote:Op vrijdag 6 mei 2005 07:05 schreef UncleScorp het volgende:
Het laatste wat ik op tape zette was dit eindeloos geïmproviseerd kattegejank ...
http://users.telenet.be/UncleScorp/SurfingWithTheWaves.mp3
En met dit heb ik es meegedaan aan een wedstrijd op StudioBrussel waar je een gitaarsolo van 1 minuut moest inzenden ... ik ben er tweedes mee geëindigd ...
http://users.telenet.be/UncleScorp/OneMinuteSolo.mp3
Beiden gespeeld op de Ibanez JEM SK btw
Thx Man met snor ...quote:
je link werkt nietquote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:32 schreef UncleScorp het volgende:
http://UncleScorp/EasyGuitar.mp3
soundsamples zeggen mij niet veel! Die dingen worden zo beinvloed! ik hoor me zo'n ding liever zelf aan, met mijn eigen gitaar....quote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:37 schreef Maidenfan het volgende:
Ik vind de distortion echt super als ik samples hoor van zo'n marshall-buizenversterkers maar die 2000 dingen zeggen mij niet veel eigenlijk...
Hey, uncleScorp; heb jij die gitaren omdat je ze zo prettig vind spelen, of puur omdat je fan bent van satch?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:19 schreef UncleScorp het volgende:
Sorry voor die link maar tegenwoordig moet ge precies een 1/2 uur wachten eer ge een bericht kunt wijzigen ...
Zijn er soms die hun pc gebruiken als effectmodule ?
goed is relatief, maar het zal zeker anders klinken. Acryl is wel gigantisch zwaar, dus als je een les paul al niet aankan (omdat je een mietje bent) dan moet je zeker geen acryl gitaar nemen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:51 schreef Jorikjet het volgende:
zo'n doorzichte gitaar, dat geeft toch geen goed geluid? het hout maakt het geluid toch van een gitaar, naast de elementen...
Yo, as promised. Ik heb ff een tab opgezocht om het te spelen, en toen kwam ik deze tegen:quote:Op donderdag 5 mei 2005 22:54 schreef sir_Tachyon het volgende:
Weet iemand ook een site/forum waar ik kan nagaan wat voor bepaald geluid/effect een bepaald nummer heeft???
Ik zoek een geluid van Go With The Flow (van Queens of the Stone Age) en dan de eerste partij die die hoge loopjes doet. Ik heb al een beetje zitten priegelen maar ik kan geen goed geluid vinden.
Iemand tips?????
Mijn JS1000BTB heb ik idd gekocht omdat ik fan was van Satch, én omdat ik zijn sound cool vond. Maar ze speelt idd erg prettig, eens ik die JS had bleven de andere opzij staan.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:42 schreef Ibanez het volgende:
Hey, uncleScorp; heb jij die gitaren omdat je ze zo prettig vind spelen, of puur omdat je fan bent van satch?
Da's waar, maar er zijn wel uitzonderingen denk ik...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:09 schreef Ibanez het volgende:
[..]
soundsamples zeggen mij niet veel! Die dingen worden zo beinvloed! ik hoor me zo'n ding liever zelf aan, met mijn eigen gitaar....
quote:Op donderdag 5 mei 2005 22:33 schreef SingleCoil het volgende:
Plaats eens een foto van die Jem, shocking pink is prachtig !
Nou, marshall versterkers hebben inderdaad een signature geluid en een hele gave distortion, maar ik was vanmiddag in een muziekwinkel en ik hoorde toen een verkoper klagen tegen iemand anders dat ze zoveel marshalls terugkregen voor reparatie dat hij er simpel van werd. Hij dacht dat bijna 80% van de marshalls binnen een jaar wel voor een kleine of grote reparatie naar de muziekzaak terugmoesten, dus dat is misschien wel minder om dan een marshall te overwegen. Echter Peavey, fender en line6 blijken deze problemen veel minder te hebben.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:16 schreef Tujuh het volgende:
Ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen! Ben namelijk al 8 jaar bezig op mijn oude beginnersversterketje en vond het nu wel eens tijd worden om echt een goede versterker aan te schaffen. Met optredens heb ik vaak op een Marshall gespeeld en dat beviel erg goed. Daarom ben ik op zoek naar een goede Marshall versterker. Nu heb ik een beetje rond zitten kijken en dan kom ik uit op de AVT275. Dit lijkt me echt een hele mooie verterker, maar omdat hij nogal prijzig is en ik niet zomaar iets wil gaan kopen, wil graag weten of iemand van jullie nog tips heeft voor een goede versterker. Bovendien heb ik er niet zó veel vestand van
Thx dude !quote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:33 schreef SingleCoil het volgende:
Prachtige SK !
The Darkness speelt toch volgens mij echt op Mesa's? (triple rectifiers als ik me niet vergis)quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:37 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Versterkers zijn: Marshall Plexi - 2204 - 2204 + TS808 - 2205 - DSL
Bovendien is de sound bijna hetzelfde als de echte darkness dus volgens mij is het een hele representatieve opname voor het geluid van een echte marshall... (ondanks dat het ws helemaal anders klinkt dan met je eigen materiaal)
Hm ok, dat is wel een beetje verontrustend, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een merk als Marshall zoveel problemen op kan leveren. Misschien is het een productiefout oid?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 20:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nou, marshall versterkers hebben inderdaad een signature geluid en een hele gave distortion, maar ik was vanmiddag in een muziekwinkel en ik hoorde toen een verkoper klagen tegen iemand anders dat ze zoveel marshalls terugkregen voor reparatie dat hij er simpel van werd. Hij dacht dat bijna 80% van de marshalls binnen een jaar wel voor een kleine of grote reparatie naar de muziekzaak terugmoesten, dus dat is misschien wel minder om dan een marshall te overwegen. Echter Peavey, fender en line6 blijken deze problemen veel minder te hebben.
Op de site (http://www.thedarknessrock.com/) kan je een paar foto's en video's bekijkenen in de clip van 'I believe in a thing called love staan ze in een met marshalls behangen kamer. Op de meeste foto's zie je ook marshalls tops + cabs met lampje aan dus volgens mij... (ik weet het, kan ook gewoon reclame zijn met de echte versterkers erachter).quote:Op zondag 8 mei 2005 10:47 schreef Hammet het volgende:
[..]
The Darkness speelt toch volgens mij echt op Mesa's? (triple rectifiers als ik me niet vergis)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | E-------------- [rapid] ---X--0-0-0--0----------------------- B--------------------------X--8-8-8--8----------------------- G--------------------------X--7-7-7--7----------------------- D--------------------------X--6-6-6--6----------------------- A----------5-7~7^5---------X--7-7-7--7----------------------- E--3--5--7---------7^5^3---X--0-0-0--0----------------------- E------------ [rapid] -----0-|-------------------------------0- B--------------------------8-|-------------------------------8- G--------------------------7-|-------------------------------7-- D--------------------------6-|------------------5------------6--- A----------5-7^5-----------7-|-----------5-7^5-7--7^5--------7-- E--3--5--7-------7^5^3-----0-|---3--5--7--------------7^5^3--0--- E--------------------------------------------------------------- B---------------- [rapid] ------------------------------- G--------------------------------------------------------------- D-----------------------------------5/-7-7/-7^5-------------------- A-------------5--7^5^7^5^7^5^7.....-------------7^5---------------- E--3--5--6--7---------------------------------------3-------------- |
anytime!quote:Op zondag 8 mei 2005 14:17 schreef Tujuh het volgende:
[..]
Hm ok, dat is wel een beetje verontrustend, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een merk als Marshall zoveel problemen op kan leveren. Misschien is het een productiefout oid?
Peavey is inderdaad ook een goed merk. Misschien ook wel het overwegen waard. Bedankt voor je reactie
hard aanslaan en veel rreverb.quote:Op zondag 8 mei 2005 17:38 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb een nummer met een kei vet intro, ik heb een tab gevonden, en die komt dicht in de buurt, maar dat slappende geluid kan ik er niet uit krijgen. weet iemand hoe ik zoiets kan doen?
http://members.chello.nl/a.tangelder/dump/eternal life intro.mp3
[ code verwijderd ]
die zanger speelt live sowieso op recto's en die gitarist speelt volgens mij wel marshall.quote:Op zondag 8 mei 2005 15:16 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Op de site (http://www.thedarknessrock.com/) kan je een paar foto's en video's bekijkenen in de clip van 'I believe in a thing called love staan ze in een met marshalls behangen kamer. Op de meeste foto's zie je ook marshalls tops + cabs met lampje aan dus volgens mij... (ik weet het, kan ook gewoon reclame zijn met de echte versterkers erachter).
In ieder geval klinkt het geluidsfragment wel erg zoals op de originele opnames vind ik...
In het studio dairy staan ook veel foto's met marshalls een Line6 Flextone op en in het tour diary ook met mesa's...
Wow das een gave gitaar!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 07:05 schreef UncleScorp het volgende:
jep een echte Satch fan.
Wel frustrerend om zijn muziek te proberen naspelen
OK pics ... voorlopig enkel van de chromeboy ... rest moet ik nog es doen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het laatste wat ik op tape zette was dit eindeloos geïmproviseerd kattegejank ...
http://users.telenet.be/UncleScorp/SurfingWithTheWaves.mp3
En met dit heb ik es meegedaan aan een wedstrijd op StudioBrussel waar je een gitaarsolo van 1 minuut moest inzenden ... ik ben er tweedes mee geëindigd ...
http://users.telenet.be/UncleScorp/OneMinuteSolo.mp3
Beiden gespeeld op de Ibanez JEM SK btw
1 2 3 4 5 6 | ---5b(7)-10T----------------------- ---------------------------------- ---------------------------------- ---------------------------------- ---------------------------------- ---------------------------------- |
Heb jij niet ontzettend moeten wennen aandie neckspecs?? De enige keer dat ik een js in de handen heb gehad, heb ik em snel teruggehangen! Ik vond het een hele rare en onprettige nek.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mijn JS1000BTB heb ik idd gekocht omdat ik fan was van Satch, én omdat ik zijn sound cool vond. Maar ze speelt idd erg prettig, eens ik die JS had bleven de andere opzij staan.
quote:
Wow thx a lot guys !quote:Op zondag 8 mei 2005 21:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wow das een gave gitaar!![]()
![]()
![]()
![]()
En die mp3tjes klinken ook lekker, mèn!![]()
volgens mij is quilt top een houtfinish voor liefhebbers!quote:Op maandag 9 mei 2005 17:38 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
wat is het voordeel van een Quilted Maple top?
de S470 heeft dat niet, maar de S470DXQM wel
verder is er geen verschil behalve dat de S470DXQM niet erg mooi is
Val daar eerlijk gezegd ook niet echt opquote:Op maandag 9 mei 2005 22:24 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[afbeelding]
wil 'm niet meteen lelijk noemen, maar absoluut niet mijn smaak... (de kleuren)
Mijn gitaar is eerst van een Tunesische jazzgitarist geweest, die na verloop van tijd besloot dat de sitar toch meer zijn ding was.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:57 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik heb nog nooit een electrischgitaarspelende turk gezien
LP is idd mooier
Das gaaf!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:49 schreef --H-I-M-- het volgende:
vin ik deze quilt-top wel iets mooier:
[afbeelding]
Reason is ontzettend ok. Helaas is het voornaamste punt waarop het niet bijzonder ok is het gebrek aan mogelijkheden voor audioopname. Niet onoverkomelijk (NN-XT, ReCycle, Rewire), maar als je voornamelijk een drumcomputer zoekt waar je gitaarlijntjes naast kan inspelen is het niet de meest makkelijke opzet.quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:38 schreef Svyatagor het volgende:
Weet iemand een niet al te ingewikkeld programma - het liefst een waarin ook een ingebouwde drumcomputer zit? Reason, is dat ok?
Is dat niet juist de opzet vand dat ding??quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:38 schreef Svyatagor het volgende:
Met die live heb je vrijwel exact dezelfde mogelijkheden, en hij is ook nog met de voet te schakelen, zonder een apart floorboard te moeten aanschaffen.
Ik ben er gisteravond uren mee bezig geweest, en nog niet eens 10 procent gecheckt denk ik. Wow.
Het enige nadeel is dat mijn cooledit steevast mijn pc laat crashen als ik iets probeer op te nemen...Ik hoop dat het aan mijn versie van cooledit ligt, en niet aan de compatibility tussen XT en PC. Ik ga het ook maar eens proberen met andere recording software. Weet iemand een niet al te ingewikkeld programma - het liefst een waarin ook een ingebouwde drumcomputer zit? Reason, is dat ok?
Maar amp-modelling heerst!!
![]()
Gefeliciteerd met je aankoop! die podxtlive is echt een megagaaf ding! Toevallig heb ik er zaterdag ff naar gekeken (in vergelijking met een boss gt-8) en stond echt versteld van het gemak van het ding, ongeloofelijk!quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:38 schreef Svyatagor het volgende:
Whoei, ik heb mezelf gisteren getrakteerd op de Pod XT Live! Wat een fantastisch apparaat! Ik had in de winkel al vrij vaakop een XT Pro gespeeld, maar die is te duur voor wat ie kan vind ik. Met die live heb je vrijwel exact dezelfde mogelijkheden, en hij is ook nog met de voet te schakelen, zonder een apart floorboard te moeten aanschaffen.
Ik ben er gisteravond uren mee bezig geweest, en nog niet eens 10 procent gecheckt denk ik. Wow.
Het enige nadeel is dat mijn cooledit steevast mijn pc laat crashen als ik iets probeer op te nemen...Ik hoop dat het aan mijn versie van cooledit ligt, en niet aan de compatibility tussen XT en PC. Ik ga het ook maar eens proberen met andere recording software. Weet iemand een niet al te ingewikkeld programma - het liefst een waarin ook een ingebouwde drumcomputer zit? Reason, is dat ok?
Maar amp-modelling heerst!!
![]()
Haha, ik moet nu niet gaan rijden!quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:49 schreef Fixxxer het volgende:
HIM heeft gisteren z'n rijbewijs halen dus die is vast aan het touren
Ja, dat is inderdaad de opzet, en daarom heb ik hem ook gekocht.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:26 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Is dat niet juist de opzet vand dat ding??Dat je hem zowel onstage als in de studio kunt gebruiken?? Heb je hem tweedehands of nieuw gekocht? Ik zag er namelijk een aantal op diverse internetmarkten voor een hele mooie prijs.
Krijg je er geen edit software bij wanneer je hem aanschaft? (incl. updates)
het wachten is op H-I-M, want die weet dat allemaal...![]()
Ik heb hem gisteren inderdaad meteen aangesloten en Monkey en Guitarport gedownload. Met die customtones wacht ik nog even tot ik alles wat er nu op staat heb gecheckt en getweakt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je aankoop! die podxtlive is echt een megagaaf ding! Toevallig heb ik er zaterdag ff naar gekeken (in vergelijking met een boss gt-8) en stond echt versteld van het gemak van het ding, ongeloofelijk!
Als je windows xp hebt, kun je de podxt live heel makkelijk via usb aansluiten op je pc en dan via line6.com handige edit-software downloaden en via customtone een hele boel patches downloaden die je dan via de editor in je pod kan laden! Ook makkelijk is de line6 monkey, dat is een programmatje (ook gratis) waarmee je alle benodigde software ineens mee kan downloaden, wat natuurlijk heel handig is! Wederom, bij de podxtlive is internet je grootste vriend!
Ok, dat klinkt zeker interessant. Ik heb alleen nog nooit met midi gewerktquote:Om even in te gaan op opnamesoftware: ik denk dat het aan je cooleditsoftware ligt dat je pc crasht (ik had het bij het deleten van een track die nog aan het recorden was, dan valt ie ineens floep weg) maar een goedkoop alternatief is het programma tracktion van Mackie. Dat is een hele nieuwe kijk op sequencers maar het blijkt echt kinderlijk eenvoudig te zijn en ontzettend intuitief. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar het heeft een boel goede reviews ontvangen en een demo-versie is ook downloadbaar via http://www.mackie.com/products/tracktion2/splash.html .
Hij kost dachtik iets van 90 dollar ofzo, dus dat maakt het ook een van de goedkoopste sequencers op de markt die vst compatible is (dus je kunt ook via midi drums enzo erin proppen!)
Latency is, zoals je al gemerkt had, voornamelijk een probleem van je te brakke geluidskaart. 2.1 GHz/512 Mb zou voorlopig in ieder geval wel voldoende moeten zijnquote:Op donderdag 12 mei 2005 20:03 schreef Svyatagor het volgende:
Het is zeker een fijn programma dat Tracktion, ik had het echt (bijna) zo door.
Ik zit alleen nog te klooien met de latency.
Ten eerste: mijn 2000e post hoera!quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:03 schreef Svyatagor het volgende:
Het is zeker een fijn programma dat Tracktion, ik had het echt (bijna) zo door.
Ik zit alleen nog te klooien met de latency. Als ik die heel laag zet, trekt mijn pc het niet (hoewel het een 2.1 ghz is met 512 ram). Maar als ik dus real time over een begeleidingstrack wil spelen, hoor ik mezelf telkens een fractie later terug, en dan is strak spelen echt niet te doen. Ik heb al geprobeerd de track tijdens het opnemen te muten, maar dat werkt niet.
Ook heb ik denk ik een beetje een te brakke geluidskaart, want hij ondersteunt geen ASIO. Ik kan er ook voor kiezen om de pod xt als default wave output te doen, maar dan blijft het probleem van de latency. Bovendien kan ik het dan niet terugluisteren over mijn boxen, maar gaat het via mijn koptelefoon.
Weet iemand hier een oplossing voor? In de handleiding staat dat je de latency moet terugschroeven, maar na zes keer crashen had ik dat ook wel gezien...![]()
Vergeef me de misschien domme vragen, maar ik ben echt een recording -n00b...![]()
Het verschil zit eem in de technologie.de pod 2.0 is gebaseerd op een ander modelling-algoritme dan de xt. de xt is namelijk gebaseerd op de vetta, wat de meest geavanceerde amp is, terwijl de 2.0 gebaseerd is op de flextone 1 (dacht ik, of 2). Ook biedt de xt qua recording meer mogelijkheden, is softwarematig uitbreidbaar, en heeft een lcd schermpje voor de info. Of de xt echt zijn geld meer waard is, moet je natuurlijk even zelf gaan beluisteren in de muziekzaak!quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:48 schreef Hammet het volgende:
Nu we het toch over POD's hebben, kan ik ook wel even een vraag erover stellen
Ik ga binnenkort op kamers wonen, en helaas mag de V-Amp van mn pa niet mee. Ik moet dus iets nieuws hebben. Ik zat te denken om ook een POD aan te schaffen, maar ik ben er nog niet uit welke. Wat mij het meest opvalt is het grote prijs verschil tussen de POD 2.0 en de PODxt. Die laatste is bijna 2x zo duur. Is ie dat ook waard? En wat is dan precies het verchil tussen die twee?
Ik denk dat het belangrijk te weten is hoeveel geld je wilt uitgeven!quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:10 schreef renz0r het volgende:
Hoi mensen, ik word komende zomer een newbie.
Ik begin met een acoestische gitaar (Standaard eentje) Ik wil hiermee popnummers spelen zoals softrock met normale gitaar en jaren 60.70.80.90. Welke kan ik het beste nemen? En hoe duur?
Electrische gitaar komt daar ook bij. Ik wil dan metal spelen. Metal als korn, linkin park, slipknot enz. Zelfde vraag: Wat voor gitaar+versterker en hoe duur?
BVD
Ik heb een Ibanez GAX 30 BK. Leuk metalgitaartjequote:Op donderdag 12 mei 2005 22:10 schreef renz0r het volgende:
Hoi mensen, ik word komende zomer een newbie.
Ik begin met een acoestische gitaar (Standaard eentje) Ik wil hiermee popnummers spelen zoals softrock met normale gitaar en jaren 60.70.80.90. Welke kan ik het beste nemen? En hoe duur?
Electrische gitaar komt daar ook bij. Ik wil dan metal spelen. Metal als korn, linkin park, slipknot enz. Zelfde vraag: Wat voor gitaar+versterker en hoe duur?
BVD
Cube 15 zoals ik al zei. of Cube 30,60, ligt eraan hoeveel je wilt besteden. Daar zitten een paar effecten op, zo kun je clean spelen, met overdrive, distortion, metal of metal stack.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:01 schreef renz0r het volgende:
Ik heb met mijn ma afgesproken dat de prijs 'normaal' moet zijn. Dus geen goedkope gitaar van mindere kwaliteiten, maar ook geen extreem dure. Normale prijsklasse. Geld ook voor electrisch.
Zolang ik met de gitaat oldies kan spelen (60 tot 90) en moderne softrock met normale gitaar.
Voor de elctrische wil ik dus zoals eerder gezegt metal spelen. Denk aan nu-metal. Iedere band heeft zo zijn eigen style qua geluid. Kan je die ook met een electrische gitaar maken dmv je versterker te wijzigen qua sound? Of hoe gaat het anders te werk?
Btw, versterker moet er ook bij. Een goede voor een normale prjis.
Naja, ik weet iig dat iedereen de cube 15 een goede beginnersversterker vindt Boven die prijsklasse kun je misshcien wat beters gebruiken.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:14 schreef Jorikjet het volgende:
ik zou voor een vox ad30vt gaan ipv een cube 30.
Slecht?? Bullshit man. Tuurlijk klinken ze niet als een buizentop maar dat kan je dan ook niet verwachten.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:25 schreef Jorikjet het volgende:
je bedoelt denk ik een MG100HDFX ?
ik zou het niet doen, die versterkers klinken slecht... ze zijn wel goedkoop, maar als je 300 euro meer uitgeeft kun je misschien een leuke 2ehands buizentop kopen
Ik zou deze inderdaad ook niet kopen, als je 600 euro maximaal hebt zou ik kijken naar een Randall halfstack. De oude serie heeft een flinke tijd voor 600 euro te koop gestaan in veel winkels, ik weet niet of er nog winkels zijn waar ze nog staan. Oude serie is: RH100 en RA412XC. De nieuwe serie wordt de G2 serie genoemd, als je daar een halfstack van wilt ben je wat meer kwijt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:51 schreef Tujuh het volgende:
Over versterkers gesproken: daar ben ik weer![]()
Ik ben van plan om er rond de 600 euro aan uit te geven. Naast de AVT150, kan ik nu een Marshall MH100HDFX top plus een MG4142A speakerkast kopen voor ongeveer 600 euro. Allemaal nieuw. Zal ik dit doen of is het zonde en raden jullie me wat anders (lees: beters) aan?
dat is qua prijs/kwaliteit ook een van de beste keuzes die je kan maken! Ze klinken heerlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:59 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik ben best tevreden met mijn Peavey Bandit 112 II (tegenwoordig voor ¤329,-)
Ja ik ben zelf erg tevreden over Randall. Je krijgt er brute metal geluiden uit waar ik zelf totaal geen fan van ben, maar Gain1, dat is Classic Bri Higain, die vind ik echt super, daar krijg je een superstrak tube-like sound uit. Die vind ik echt super.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:16 schreef Tujuh het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik zal het dan maar niet doen, want het gaat niet om een paar eurootjes.
Over die Randall:
[afbeelding]
crN, dit is precies de set die je aanraadde![]()
800 euro bij MHR-Muziek. Dat is wel even 200 euries duurderMaar is Randall wel een goed merk dan? Ik ken het merk niet echt, maar ik heb er eigenlijk ook niet zoveel vestand van :$ Laat een ding duidelijk zijn: kwaliteit staat bij mij wel voorop
Die avt150 kan ik trouwens een in goede staat verkerende 2ehands voor 550 euro kopen. Zou dat wel een goede deal zijn voor deze combo versterker? (in de winkel zijn deze nieuw rond de 800 euro)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |