quote:Op donderdag 5 mei 2005 22:33 schreef SingleCoil het volgende:
Plaats eens een foto van die Jem, shocking pink is prachtig !
Nou, marshall versterkers hebben inderdaad een signature geluid en een hele gave distortion, maar ik was vanmiddag in een muziekwinkel en ik hoorde toen een verkoper klagen tegen iemand anders dat ze zoveel marshalls terugkregen voor reparatie dat hij er simpel van werd. Hij dacht dat bijna 80% van de marshalls binnen een jaar wel voor een kleine of grote reparatie naar de muziekzaak terugmoesten, dus dat is misschien wel minder om dan een marshall te overwegen. Echter Peavey, fender en line6 blijken deze problemen veel minder te hebben.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:16 schreef Tujuh het volgende:
Ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen! Ben namelijk al 8 jaar bezig op mijn oude beginnersversterketje en vond het nu wel eens tijd worden om echt een goede versterker aan te schaffen. Met optredens heb ik vaak op een Marshall gespeeld en dat beviel erg goed. Daarom ben ik op zoek naar een goede Marshall versterker. Nu heb ik een beetje rond zitten kijken en dan kom ik uit op de AVT275. Dit lijkt me echt een hele mooie verterker, maar omdat hij nogal prijzig is en ik niet zomaar iets wil gaan kopen, wil graag weten of iemand van jullie nog tips heeft voor een goede versterker. Bovendien heb ik er niet zó veel vestand van
Thx dude !quote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:33 schreef SingleCoil het volgende:
Prachtige SK !
The Darkness speelt toch volgens mij echt op Mesa's? (triple rectifiers als ik me niet vergis)quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:37 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Versterkers zijn: Marshall Plexi - 2204 - 2204 + TS808 - 2205 - DSL
Bovendien is de sound bijna hetzelfde als de echte darkness dus volgens mij is het een hele representatieve opname voor het geluid van een echte marshall... (ondanks dat het ws helemaal anders klinkt dan met je eigen materiaal)
Hm ok, dat is wel een beetje verontrustend, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een merk als Marshall zoveel problemen op kan leveren. Misschien is het een productiefout oid?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 20:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nou, marshall versterkers hebben inderdaad een signature geluid en een hele gave distortion, maar ik was vanmiddag in een muziekwinkel en ik hoorde toen een verkoper klagen tegen iemand anders dat ze zoveel marshalls terugkregen voor reparatie dat hij er simpel van werd. Hij dacht dat bijna 80% van de marshalls binnen een jaar wel voor een kleine of grote reparatie naar de muziekzaak terugmoesten, dus dat is misschien wel minder om dan een marshall te overwegen. Echter Peavey, fender en line6 blijken deze problemen veel minder te hebben.
Op de site (http://www.thedarknessrock.com/) kan je een paar foto's en video's bekijkenen in de clip van 'I believe in a thing called love staan ze in een met marshalls behangen kamer. Op de meeste foto's zie je ook marshalls tops + cabs met lampje aan dus volgens mij... (ik weet het, kan ook gewoon reclame zijn met de echte versterkers erachter).quote:Op zondag 8 mei 2005 10:47 schreef Hammet het volgende:
[..]
The Darkness speelt toch volgens mij echt op Mesa's? (triple rectifiers als ik me niet vergis)
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | E-------------- [rapid] ---X--0-0-0--0----------------------- B--------------------------X--8-8-8--8----------------------- G--------------------------X--7-7-7--7----------------------- D--------------------------X--6-6-6--6----------------------- A----------5-7~7^5---------X--7-7-7--7----------------------- E--3--5--7---------7^5^3---X--0-0-0--0----------------------- E------------ [rapid] -----0-|-------------------------------0- B--------------------------8-|-------------------------------8- G--------------------------7-|-------------------------------7-- D--------------------------6-|------------------5------------6--- A----------5-7^5-----------7-|-----------5-7^5-7--7^5--------7-- E--3--5--7-------7^5^3-----0-|---3--5--7--------------7^5^3--0--- E--------------------------------------------------------------- B---------------- [rapid] ------------------------------- G--------------------------------------------------------------- D-----------------------------------5/-7-7/-7^5-------------------- A-------------5--7^5^7^5^7^5^7.....-------------7^5---------------- E--3--5--6--7---------------------------------------3-------------- |
anytime!quote:Op zondag 8 mei 2005 14:17 schreef Tujuh het volgende:
[..]
Hm ok, dat is wel een beetje verontrustend, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een merk als Marshall zoveel problemen op kan leveren. Misschien is het een productiefout oid?
Peavey is inderdaad ook een goed merk. Misschien ook wel het overwegen waard. Bedankt voor je reactie
hard aanslaan en veel rreverb.quote:Op zondag 8 mei 2005 17:38 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb een nummer met een kei vet intro, ik heb een tab gevonden, en die komt dicht in de buurt, maar dat slappende geluid kan ik er niet uit krijgen. weet iemand hoe ik zoiets kan doen?
http://members.chello.nl/a.tangelder/dump/eternal life intro.mp3
[ code verwijderd ]
die zanger speelt live sowieso op recto's en die gitarist speelt volgens mij wel marshall.quote:Op zondag 8 mei 2005 15:16 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Op de site (http://www.thedarknessrock.com/) kan je een paar foto's en video's bekijkenen in de clip van 'I believe in a thing called love staan ze in een met marshalls behangen kamer. Op de meeste foto's zie je ook marshalls tops + cabs met lampje aan dus volgens mij... (ik weet het, kan ook gewoon reclame zijn met de echte versterkers erachter).
In ieder geval klinkt het geluidsfragment wel erg zoals op de originele opnames vind ik...
In het studio dairy staan ook veel foto's met marshalls een Line6 Flextone op en in het tour diary ook met mesa's...
Wow das een gave gitaar!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 07:05 schreef UncleScorp het volgende:
jep een echte Satch fan.
Wel frustrerend om zijn muziek te proberen naspelen
OK pics ... voorlopig enkel van de chromeboy ... rest moet ik nog es doen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het laatste wat ik op tape zette was dit eindeloos geïmproviseerd kattegejank ...
http://users.telenet.be/UncleScorp/SurfingWithTheWaves.mp3
En met dit heb ik es meegedaan aan een wedstrijd op StudioBrussel waar je een gitaarsolo van 1 minuut moest inzenden ... ik ben er tweedes mee geëindigd ...
http://users.telenet.be/UncleScorp/OneMinuteSolo.mp3
Beiden gespeeld op de Ibanez JEM SK btw
| 1 2 3 4 5 6 | ---5b(7)-10T----------------------- ---------------------------------- ---------------------------------- ---------------------------------- ---------------------------------- ---------------------------------- |
Heb jij niet ontzettend moeten wennen aandie neckspecs?? De enige keer dat ik een js in de handen heb gehad, heb ik em snel teruggehangen! Ik vond het een hele rare en onprettige nek.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mijn JS1000BTB heb ik idd gekocht omdat ik fan was van Satch, én omdat ik zijn sound cool vond. Maar ze speelt idd erg prettig, eens ik die JS had bleven de andere opzij staan.
quote:
Wow thx a lot guys !quote:Op zondag 8 mei 2005 21:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wow das een gave gitaar!![]()
![]()
![]()
![]()
En die mp3tjes klinken ook lekker, mèn!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |