abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26808568
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 22:33 schreef SingleCoil het volgende:
Plaats eens een foto van die Jem, shocking pink is prachtig !

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 20:22:12 #227
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_26809179
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:16 schreef Tujuh het volgende:
Ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen! Ben namelijk al 8 jaar bezig op mijn oude beginnersversterketje en vond het nu wel eens tijd worden om echt een goede versterker aan te schaffen. Met optredens heb ik vaak op een Marshall gespeeld en dat beviel erg goed. Daarom ben ik op zoek naar een goede Marshall versterker. Nu heb ik een beetje rond zitten kijken en dan kom ik uit op de AVT275. Dit lijkt me echt een hele mooie verterker, maar omdat hij nogal prijzig is en ik niet zomaar iets wil gaan kopen, wil graag weten of iemand van jullie nog tips heeft voor een goede versterker. Bovendien heb ik er niet zó veel vestand van
Nou, marshall versterkers hebben inderdaad een signature geluid en een hele gave distortion, maar ik was vanmiddag in een muziekwinkel en ik hoorde toen een verkoper klagen tegen iemand anders dat ze zoveel marshalls terugkregen voor reparatie dat hij er simpel van werd. Hij dacht dat bijna 80% van de marshalls binnen een jaar wel voor een kleine of grote reparatie naar de muziekzaak terugmoesten, dus dat is misschien wel minder om dan een marshall te overwegen. Echter Peavey, fender en line6 blijken deze problemen veel minder te hebben.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 20:28:43 #228
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_26809368
O trouwens nog iets:

ik was vandaag ook bij een andere muziekzaak in eindhoven geweest en -toevallig- was Ron Huisen van Line6 daar om er demonstraties te geven van de nieuwe producten en dus zijn we ff naar hem toegegaan voor wat uitleg van de vetta, maar ook van de Variax Acoustic. Wat is dat een brute gitaar zeg! niet te geloven! Ik vroeg aan Ron of die gitaar niet door line6 gehyped was omdat the egde, tim van direct, de gitarist van marco borsato en jan akkerman er al mee rondlopen, maar hij beweerde dat het een echt goed product was en was zo vrij om mij en L_A_H even een demonstratie te geven! echt de sounds zijn helemaal super en met de verschillende tunings zijn je creatieve mogelijkheden eindeloos! Ik had echt niet gedacht dat de akoestische geluiden zo overtuigend klonken!
pi_26810103
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is de gitaar uit Crossroads
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:33:37 #230
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26813742
Prachtige SK !
Mu!
pi_26818222
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:33 schreef SingleCoil het volgende:
Prachtige SK !
Thx dude !
De meeste vinden het maar niks zo'n Shocking Pink ...
Hear her scream http://users.telenet.be/UncleScorp/SurfingWithTheWaves.mp3

En het blijft speelgoed voor alle leeftijden
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_26818283
  zondag 8 mei 2005 @ 10:01:53 #233
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_26818740
Ik heb al even zitten googlen, maar weet iemand toevallig een muziekwinkel ergens in de Randstad die vandaag (zondag) open is?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_26819213
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:37 schreef Maidenfan het volgende:

[..]
Versterkers zijn: Marshall Plexi - 2204 - 2204 + TS808 - 2205 - DSL

Bovendien is de sound bijna hetzelfde als de echte darkness dus volgens mij is het een hele representatieve opname voor het geluid van een echte marshall... (ondanks dat het ws helemaal anders klinkt dan met je eigen materiaal)
The Darkness speelt toch volgens mij echt op Mesa's? (triple rectifiers als ik me niet vergis)
pi_26820517
Gister twee gitaartjes gecheckt. Telecaster thinline en de gibson les paul faded. Nou dat wordt dus mooi sparen voor de gibson. Ook prachtig uitgevoerd in het rood
  zondag 8 mei 2005 @ 14:17:27 #236
117266 Tujuh
Letitredno
pi_26823755
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:22 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Nou, marshall versterkers hebben inderdaad een signature geluid en een hele gave distortion, maar ik was vanmiddag in een muziekwinkel en ik hoorde toen een verkoper klagen tegen iemand anders dat ze zoveel marshalls terugkregen voor reparatie dat hij er simpel van werd. Hij dacht dat bijna 80% van de marshalls binnen een jaar wel voor een kleine of grote reparatie naar de muziekzaak terugmoesten, dus dat is misschien wel minder om dan een marshall te overwegen. Echter Peavey, fender en line6 blijken deze problemen veel minder te hebben.
Hm ok, dat is wel een beetje verontrustend, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een merk als Marshall zoveel problemen op kan leveren. Misschien is het een productiefout oid?
Peavey is inderdaad ook een goed merk. Misschien ook wel het overwegen waard. Bedankt voor je reactie
pi_26825277
quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:47 schreef Hammet het volgende:

[..]

The Darkness speelt toch volgens mij echt op Mesa's? (triple rectifiers als ik me niet vergis)
Op de site (http://www.thedarknessrock.com/) kan je een paar foto's en video's bekijkenen in de clip van 'I believe in a thing called love staan ze in een met marshalls behangen kamer. Op de meeste foto's zie je ook marshalls tops + cabs met lampje aan dus volgens mij... (ik weet het, kan ook gewoon reclame zijn met de echte versterkers erachter).

In ieder geval klinkt het geluidsfragment wel erg zoals op de originele opnames vind ik...
In het studio dairy staan ook veel foto's met marshalls een Line6 Flextone op en in het tour diary ook met mesa's...

[ Bericht 4% gewijzigd door Maidenfan op 08-05-2005 15:22:41 ]
  zondag 8 mei 2005 @ 17:38:57 #238
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_26829065
ik heb een nummer met een kei vet intro, ik heb een tab gevonden, en die komt dicht in de buurt, maar dat slappende geluid kan ik er niet uit krijgen. weet iemand hoe ik zoiets kan doen?

http://members.chello.nl/a.tangelder/dump/eternal life intro.mp3

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
E-------------- [rapid] ---X--0-0-0--0-----------------------
B--------------------------X--8-8-8--8-----------------------
G--------------------------X--7-7-7--7-----------------------
D--------------------------X--6-6-6--6-----------------------
A----------5-7~7^5---------X--7-7-7--7-----------------------
E--3--5--7---------7^5^3---X--0-0-0--0-----------------------

E------------ [rapid] -----0-|-------------------------------0-
B--------------------------8-|-------------------------------8-
G--------------------------7-|-------------------------------7--
D--------------------------6-|------------------5------------6---
A----------5-7^5-----------7-|-----------5-7^5-7--7^5--------7--
E--3--5--7-------7^5^3-----0-|---3--5--7--------------7^5^3--0---

E---------------------------------------------------------------
B----------------    [rapid]       -------------------------------
G---------------------------------------------------------------
D-----------------------------------5/-7-7/-7^5--------------------
A-------------5--7^5^7^5^7^5^7.....-------------7^5----------------
E--3--5--6--7---------------------------------------3--------------
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 8 mei 2005 @ 19:47:02 #239
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_26832093
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:17 schreef Tujuh het volgende:

[..]

Hm ok, dat is wel een beetje verontrustend, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een merk als Marshall zoveel problemen op kan leveren. Misschien is het een productiefout oid?
Peavey is inderdaad ook een goed merk. Misschien ook wel het overwegen waard. Bedankt voor je reactie
anytime!
pi_26834375
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:38 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb een nummer met een kei vet intro, ik heb een tab gevonden, en die komt dicht in de buurt, maar dat slappende geluid kan ik er niet uit krijgen. weet iemand hoe ik zoiets kan doen?

http://members.chello.nl/a.tangelder/dump/eternal life intro.mp3
[ code verwijderd ]
hard aanslaan en veel rreverb.
pi_26834413
quote:
http://users.telenet.be/UncleScorp/EasyGuitar.mp3
Wow, erg mooi!
pi_26834486
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:16 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Op de site (http://www.thedarknessrock.com/) kan je een paar foto's en video's bekijkenen in de clip van 'I believe in a thing called love staan ze in een met marshalls behangen kamer. Op de meeste foto's zie je ook marshalls tops + cabs met lampje aan dus volgens mij... (ik weet het, kan ook gewoon reclame zijn met de echte versterkers erachter).

In ieder geval klinkt het geluidsfragment wel erg zoals op de originele opnames vind ik...
In het studio dairy staan ook veel foto's met marshalls een Line6 Flextone op en in het tour diary ook met mesa's...
die zanger speelt live sowieso op recto's en die gitarist speelt volgens mij wel marshall.

ik vind de darkness wel een soort schoolvoorbeeld van marshall... misschien wel eits te erg
  zondag 8 mei 2005 @ 21:31:40 #243
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_26835764
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 07:05 schreef UncleScorp het volgende:
jep een echte Satch fan.
Wel frustrerend om zijn muziek te proberen naspelen

OK pics ... voorlopig enkel van de chromeboy ... rest moet ik nog es doen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Het laatste wat ik op tape zette was dit eindeloos geïmproviseerd kattegejank ...
http://users.telenet.be/UncleScorp/SurfingWithTheWaves.mp3

En met dit heb ik es meegedaan aan een wedstrijd op StudioBrussel waar je een gitaarsolo van 1 minuut moest inzenden ... ik ben er tweedes mee geëindigd ...
http://users.telenet.be/UncleScorp/OneMinuteSolo.mp3

Beiden gespeeld op de Ibanez JEM SK btw
Wow das een gave gitaar!

En die mp3tjes klinken ook lekker, mèn!
feest
  maandag 9 mei 2005 @ 10:13:51 #244
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_26845892
Ik ben mijn tapping techniek aan het bijwerken, maar hier kom ik niet uit:

1
2
3
4
5
6
---5b(7)-10T-----------------------
----------------------------------

Als ik dus de E snaar snaar een stap omhoog bend duw ik hem dus onder de B en G snaren. Hoe kan ik die dan tappen? Doe ik iets fout, of heeft er iemand tips?
pi_26846389
Met links hand benden en met rechts hand tappen ?
pi_26848918
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Mijn JS1000BTB heb ik idd gekocht omdat ik fan was van Satch, én omdat ik zijn sound cool vond. Maar ze speelt idd erg prettig, eens ik die JS had bleven de andere opzij staan.
Heb jij niet ontzettend moeten wennen aandie neckspecs?? De enige keer dat ik een js in de handen heb gehad, heb ik em snel teruggehangen! Ik vond het een hele rare en onprettige nek.
In The Presence Of Enemies!
pi_26849033
Nou nee , bij mij juist niet.

Ik kwam van een Fender Strat, en die had imo een brede plompe neck. Toen kocht ik de JEM welk al een heuse verbetering was.
Ik vind de JS eerder een "supersnelle" nek hebben, ideaal voor fast-soloing, zoiets kreeg ik niet gedaan op de Fender ... en zeker de sound niet.
pi_26849113
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:53 schreef Hugo- het volgende:
Wow, erg mooi!
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wow das een gave gitaar!

En die mp3tjes klinken ook lekker, mèn!
Wow thx a lot guys !

Als het zo verder gaat begin ik misschien wel terug met muziek
pi_26851725
UncleScorp, heb je misschien ook ervaring met andere Ibanez gitaren..?
Weet je misschien is af van de S470 ?
pi_26852061
Nope

Geen ervaring met andere gitaren ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')