Oei, daar zou ik niet zo snel iets in de buurt weten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:35 schreef Fixxxer het volgende:
Maastricht en eindhoven.
schande, luister eens naaqr mijn zelfgebouwde versterker, een stukje opeth - blackwater park http://home.zonnet.nl/spit23/blackwaterparkmixdown.mp3quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
O ok. Ik heb nog nooit iets van opeth gehoord vandaar
Ja ik ben me bewust van het verschil, ik weet alleen niet precies waar het in ligt. Ze zeggen altijd dat flamenco een hele levensstijl is e.d. Maar bv La malaguena, ook al zijn er 10.000 versies van, waar valt dat onder?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:37 schreef JAM het volgende:
[..]
Oei, daar zou ik niet zo snel iets in de buurt weten..
Moet ik navraag doen?
Maar ja; hét boek dat je moet hebben is Toques Flamencos (van Paco Peña) inclus de CD. Lees het door, luister veel naar de CD, dan kom je een heel end. Meestal wel verkrijgbaar bij de muziekafdeling van de betere bilbliotheek.
Let welk; ik heb het nu over Flamenco, niet over Spaanse muziek, dat is wel een verschil, trouwens.
Ik heb die dingen die ze bij Feedback verkopen ('k weet ff het merk niet). Ze zijn wel erg duur (E 22,- dacht ik) maar dan heb je ook wat.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:02 schreef vaagteken het volgende:
Die Flamenco stukjes klinken inderdaad wel lekker, ik had ooit een gitaarleraar die dit soort dingen ook kon, maar toen ging ik daar weg omdat ik het toen geen leuke muziek vond. Andere tijden...![]()
ff een ander vraagje, wat voor oordopjes gebruiken jullie? Ik speel in een bandje (ook in Maastricht) en de laatste keer had ik 's avonds na het repeteren hoofdpijn. Dat kan niet goed zijn, zou je zeggen...
Bestaan er oordopjes die bepaalde tonen (de lage bijvoorbeeld) filteren? Want die ik hier heb liggen dempen al het geluid, maar dat is toch niet echt wat ik zoek.
het is een belangrijke basistechniekquote:Op zaterdag 30 april 2005 15:05 schreef yootje het volgende:
Even voor de zekerheid, is alternate picking een techniek die standaard word gebruikt? (behalve bij metal)
En ja ok dat verschilt per persoon, maar de lof is groot...quote:Sound: 8
When i played it for the first time at the shop, i was so surprised that a relatively cheap guitar could sound so good, i have owned a epiphone les paul, an ibanez rg 770 and an ibanez rg 570, but the LAG has exactly the sound that i was looking for. I (try to) play dream theater kind of stuff, punk, and music like avenged sevenfold etcetera. i use this guitar with a pod xt, which of course delivers the great variety of sounds. it's only a pity that there aren't any bass/treble pots on the guitar, but for me the sound that comes from the guitar is great.
Voor die prijs kun je geen buil vallen. Maar bedenk wel dat die review geschreven is door iemand die em gebruikt icm een pod xt! Met dat apparaat kun je een strijkplank met snaren nog laten klinken als een dure gitaar!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 08:59 schreef no1uknow het volgende:
Waaaaat is een goede beginnersgitaar (elek)? Ik speel nu 0.5 jaar akoestisch dus ik ga nu elek spelen. ben 21 mei jarig dus vandaar![]()
Ik zit een beetje te denken aan een Ibanez
Maar ik lees de laatste tijd steeds meer over een merk LAG die gitaren heeft die nu al worden vergeleken met een LP
Dan heb ik het over de LAG AK-100
www.lag.fr (int frans)
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/LAG/AK_100-01.html
Deze dus
[afbeelding]
[..]
En ja ok dat verschilt per persoon, maar de lof is groot...
Heeft iemand dus goed advies?
En niet te vergeten het budget ligt rond de 200 á 250 euro...
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 08:59 schreef no1uknow het volgende:
Waaaaat is een goede beginnersgitaar (elek)? Ik speel nu 0.5 jaar akoestisch dus ik ga nu elek spelen. ben 21 mei jarig dus vandaar![]()
Ik zit een beetje te denken aan een Ibanez
Maar ik lees de laatste tijd steeds meer over een merk LAG die gitaren heeft die nu al worden vergeleken met een LP
Dan heb ik het over de LAG AK-100
www.lag.fr (int frans)
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/LAG/AK_100-01.html
Deze dus
[afbeelding]
[..]
En ja ok dat verschilt per persoon, maar de lof is groot...
Heeft iemand dus goed advies?
En niet te vergeten het budget ligt rond de 200 á 250 euro...
Euh waarom die 3 gitaren ?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:24 schreef Wacko-Dreamer het volgende:Chrome Boy
hier nog een satch fan
je hebt 3 signature gitaren...? waarom die? gewoon omdat ze van joe/vai zijn...?
wat koste die Chrome Boy?
sorry, maar misschien moet je ff de naam veranderen want hij pakt die spatie niet en ik kan 'm niet toevoegen in mn explorer...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:29 schreef UncleScorp het volgende:
Hé mijn 1e basgitaarke kostte ook maar 100 ¤ hoor
Ik ben er nu bijna 40 dus kan ik me al es iets meer veroorloven
http://users.telenet.be/UncleScorp/Turkey Man.mp3
deze moet je zeker hebben
geef een seintje als ie binnen is , dan haal ik hem er terug af.
thnx, maar om mn collectie compleet te maken moet ie er eigenlijk bij... (niet dat mn collectie al compleet is...)quote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:16 schreef UncleScorp het volgende:
refresh & try again
heb ikquote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:27 schreef UncleScorp het volgende:
De DVD Live in San Francisco is anders ook de moeite hoor ...
?????????????????quote:Op donderdag 5 mei 2005 22:54 schreef sir_Tachyon het volgende:
Weet iemand ook een site/forum waar ik kan nagaan wat voor bepaald geluid/effect een bepaald nummer heeft???
Ik zoek een geluid van Go With The Flow (van Queens of the Stone Age) en dan de eerste partij die die hoge loopjes doet. Ik heb al een beetje zitten priegelen maar ik kan geen goed geluid vinden.
Iemand tips?????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |