abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2005 @ 01:37:36 #176
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_26684911
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 01:35 schreef Fixxxer het volgende:
Maastricht en eindhoven.
Oei, daar zou ik niet zo snel iets in de buurt weten. .
Moet ik navraag doen?

Maar ja; hét boek dat je moet hebben is Toques Flamencos (van Paco Peña) inclus de CD. Lees het door, luister veel naar de CD, dan kom je een heel end. Meestal wel verkrijgbaar bij de muziekafdeling van de betere bilbliotheek.

Let welk; ik heb het nu over Flamenco, niet over Spaanse muziek, dat is wel een verschil, trouwens.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_26693485
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:15 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

O ok. Ik heb nog nooit iets van opeth gehoord vandaar
schande, luister eens naaqr mijn zelfgebouwde versterker, een stukje opeth - blackwater park http://home.zonnet.nl/spit23/blackwaterparkmixdown.mp3
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:11:42 #178
27605 Fixxxer
EET FUK!
pi_26699878
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 01:37 schreef JAM het volgende:

[..]

Oei, daar zou ik niet zo snel iets in de buurt weten. .
Moet ik navraag doen?

Maar ja; hét boek dat je moet hebben is Toques Flamencos (van Paco Peña) inclus de CD. Lees het door, luister veel naar de CD, dan kom je een heel end. Meestal wel verkrijgbaar bij de muziekafdeling van de betere bilbliotheek.

Let welk; ik heb het nu over Flamenco, niet over Spaanse muziek, dat is wel een verschil, trouwens.
Ja ik ben me bewust van het verschil, ik weet alleen niet precies waar het in ligt. Ze zeggen altijd dat flamenco een hele levensstijl is e.d. Maar bv La malaguena, ook al zijn er 10.000 versies van, waar valt dat onder?
Dat boek hebben ze trouwens hier in de bieb, zal het eens opzoeken . Btw als je navraag zou kunnen doen... heel graag!
En weet je geen websites toevallig?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_26710152
Die Flamenco stukjes klinken inderdaad wel lekker, ik had ooit een gitaarleraar die dit soort dingen ook kon, maar toen ging ik daar weg omdat ik het toen geen leuke muziek vond. Andere tijden...

ff een ander vraagje, wat voor oordopjes gebruiken jullie? Ik speel in een bandje (ook in Maastricht) en de laatste keer had ik 's avonds na het repeteren hoofdpijn. Dat kan niet goed zijn, zou je zeggen...
Bestaan er oordopjes die bepaalde tonen (de lage bijvoorbeeld ) filteren? Want die ik hier heb liggen dempen al het geluid, maar dat is toch niet echt wat ik zoek.
I got soul, but I'm not a soldier
  dinsdag 3 mei 2005 @ 22:50:37 #180
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_26712131
ik denk alleen dat je de hoofdpijn van de hoge tonen krijgt!
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:34:06 #181
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_26726870
Ik kwam trouwens de volgende pic tegen:

justin hawkins met de one of a kind "seashell les paul"

donderdag 5 mei 2005 @ 17:38:57 #182
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_26757712
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 22:02 schreef vaagteken het volgende:
Die Flamenco stukjes klinken inderdaad wel lekker, ik had ooit een gitaarleraar die dit soort dingen ook kon, maar toen ging ik daar weg omdat ik het toen geen leuke muziek vond. Andere tijden...

ff een ander vraagje, wat voor oordopjes gebruiken jullie? Ik speel in een bandje (ook in Maastricht) en de laatste keer had ik 's avonds na het repeteren hoofdpijn. Dat kan niet goed zijn, zou je zeggen...
Bestaan er oordopjes die bepaalde tonen (de lage bijvoorbeeld ) filteren? Want die ik hier heb liggen dempen al het geluid, maar dat is toch niet echt wat ik zoek.
Ik heb die dingen die ze bij Feedback verkopen ('k weet ff het merk niet). Ze zijn wel erg duur (E 22,- dacht ik) maar dan heb je ook wat.

Ze maken het geluid zachter maar alle tonen blijven te horen. Werkt goed!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:41:13 #183
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26760530
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 15:05 schreef yootje het volgende:
Even voor de zekerheid, is alternate picking een techniek die standaard word gebruikt? (behalve bij metal)
het is een belangrijke basistechniek
Mu!
pi_26760732
ik heb ook 4 jaar gitaarles gehad *uitlachsmiley*
pi_26763890
en nu speel je niet meer...?
pi_26764184
Hoi

Ik zal me dan ook maar es melden als gitarist, amateur wel te verstaan, maar ondertussen spijtig genoeg weer een tijdje geleden.
Eigenlijk de kriebels gekregen via bass, maar uiteindelijjk alle instrumenten 'n beetje uitgeprobeerd, met als gevolg dat ik nu een aardig pakje materiaal overgehouden heb na al die jaren.
Qua gitaren heb ik nog een Fender Stratocaster (naturelkleur), een Ibanez JEM SK (zo'n fluoroze ), een Ibanez JS 1000 BTB (Joe the master !) en onlangs toch maar een Ibanez JS10th (ChromeBoy) bijgekocht.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 5 mei 2005 @ 22:33:47 #187
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26764947
Plaats eens een foto van die Jem, shocking pink is prachtig !
Mu!
  donderdag 5 mei 2005 @ 22:54:39 #188
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_26765685
Weet iemand ook een site/forum waar ik kan nagaan wat voor bepaald geluid/effect een bepaald nummer heeft???
Ik zoek een geluid van Go With The Flow (van Queens of the Stone Age) en dan de eerste partij die die hoge loopjes doet. Ik heb al een beetje zitten priegelen maar ik kan geen goed geluid vinden.
Iemand tips?????
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_26766266
een Joe fan ?!
ik wil foto's zien van je JS's

Chrome Boy
pi_26771246
jep een echte Satch fan.
Wel frustrerend om zijn muziek te proberen naspelen

OK pics ... voorlopig enkel van de chromeboy ... rest moet ik nog es doen.

Het laatste wat ik op tape zette was dit eindeloos geïmproviseerd kattegejank ...
http://users.telenet.be/UncleScorp/SurfingWithTheWaves.mp3

En met dit heb ik es meegedaan aan een wedstrijd op StudioBrussel waar je een gitaarsolo van 1 minuut moest inzenden ... ik ben er tweedes mee geëindigd ...
http://users.telenet.be/UncleScorp/OneMinuteSolo.mp3

Beiden gespeeld op de Ibanez JEM SK btw

[ Bericht 44% gewijzigd door UncleScorp op 06-05-2005 07:33:42 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_26771612
Waaaaat is een goede beginnersgitaar (elek)? Ik speel nu 0.5 jaar akoestisch dus ik ga nu elek spelen. ben 21 mei jarig dus vandaar
Ik zit een beetje te denken aan een Ibanez
Maar ik lees de laatste tijd steeds meer over een merk LAG die gitaren heeft die nu al worden vergeleken met een LP
Dan heb ik het over de LAG AK-100
www.lag.fr (int frans)

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/LAG/AK_100-01.html

Deze dus
quote:
Sound: 8
When i played it for the first time at the shop, i was so surprised that a relatively cheap guitar could sound so good, i have owned a epiphone les paul, an ibanez rg 770 and an ibanez rg 570, but the LAG has exactly the sound that i was looking for. I (try to) play dream theater kind of stuff, punk, and music like avenged sevenfold etcetera. i use this guitar with a pod xt, which of course delivers the great variety of sounds. it's only a pity that there aren't any bass/treble pots on the guitar, but for me the sound that comes from the guitar is great.
En ja ok dat verschilt per persoon, maar de lof is groot...

Heeft iemand dus goed advies?

En niet te vergeten het budget ligt rond de 200 á 250 euro...
  vrijdag 6 mei 2005 @ 09:39:53 #192
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_26771961
boah, die oneminutesolo klinkt vet
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_26772043
thx dude

was btw een wedstrijd van Jason Rawhead en er viel een Marshall-versterker te winnen ...
Ik kreeg een T-shirt in de bus

[ Bericht 56% gewijzigd door UncleScorp op 06-05-2005 09:55:04 ]
pi_26772505
Chrome Boy

hier nog een satch fan

je hebt 3 signature gitaren...? waarom die? gewoon omdat ze van joe/vai zijn...?

wat koste die Chrome Boy?
pi_26772729
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 08:59 schreef no1uknow het volgende:
Waaaaat is een goede beginnersgitaar (elek)? Ik speel nu 0.5 jaar akoestisch dus ik ga nu elek spelen. ben 21 mei jarig dus vandaar
Maar ik lees de laatste tijd steeds meer over een merk LAG die gitaren heeft die nu al worden vergeleken met een LP
www.lag.fr (int frans)

Deze dus
[afbeelding]
[..]

Voor die prijs kun je geen buil vallen. Maar bedenk wel dat die review geschreven is door iemand die em gebruikt icm een pod xt! Met dat apparaat kun je een strijkplank met snaren nog laten klinken als een dure gitaar!
In The Presence Of Enemies!
pi_26774682
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 08:59 schreef no1uknow het volgende:
www.lag.fr (int frans)

Deze dus
[afbeelding]
[..]

Ibanez GAX 30 BK. Bevalt me prima
pi_26777896
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 10:24 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Chrome Boy

hier nog een satch fan

je hebt 3 signature gitaren...? waarom die? gewoon omdat ze van joe/vai zijn...?

wat koste die Chrome Boy?
Euh waarom die 3 gitaren ?
Eerst had ik dus de Fender Strat, maar toen leerde ik Satriani kennen en wou ik zo gaan spelen natuurlijk, maar dat scherpe geluid kreeg ik gewoon niet uit die Fender.

Dus uitkijken naar iets anders ... en moest ik uiteindelijk kiezen tussen een nieuwe JS100 of een tweedehandse JEM SK, welke toch beter is dan de JS100. Dus totaal niet omdat ie van Vai is want zijn muziek ligt mij eigenlijk niet ... ik prefereer zijn leraar

Dan heb ik lang op die JEM gespeeld maar de liefde voor Joe bleef groeien en ik moest een JS hebben, welke nieuw toch minimum 1500 ¤ kostten. Maar ik had weer es geluk want ik kon een tweedehandse JS1000BTB kopen voor 750 ¤, dus die kon ik niet laten liggen ...

Toch bleef ik geilen naar een JS10th Chromeboy, maar de enige die ik te koop vond waren in de US, dus heb ik maar jaren rondgekeken en uiteindelijk toch iemand gevonden die bereid was ermee naar mij thuis te komen ... een JS10th én een JS-Y2K Crystal Planet ... samen te koop voor 6000 ¤. Ik heb het dan bij de JS10th gehouden ...

Voor de echte Satch-fan is dit een natte droom :

eigendom van de Rich van Ibanezrules.com ... de freak

Ondertussen heb ik ook al een stel plectrums van the master.
Eerst was het als gek uitkijken tijdens een optreden om eentje te vinden, maar nadat ik een adres gevonden had op internet was het maar een kwestie van hem 'n paar brieven te sturen en elke keer picks terug te krijgen. Alhoewel ... de laatste brief is ondertussen toch al 'n paar maanden weg ...

[ Bericht 9% gewijzigd door UncleScorp op 06-05-2005 14:43:19 ]
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:51:53 #198
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_26778396
zo'n doorzichte gitaar, dat geeft toch geen goed geluid? het hout maakt het geluid toch van een gitaar, naast de elementen...
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_26778653
Mja

De chromeboy is ook geen hout hoor maar Luthite, als je de gitaar beschadigd komt er een felgele kleur vanonder. Chrome pakt niet goed op hout, dat hebben ze ondervonden bij de JS1.
De doorzichtige gitaar is gemaakt van acrylic en zou zelfs extra sustain hebben maar weegt wel loodzwaar.
Het zijn topklasse-gitaren dus je kan ervan op aan dat ze een goed geluid geven
pi_26784145
sweeeet...

stuurt die gast gewoon gebruikte plectrums naar je op...?!
heb je er misschien een paar voor mij...?

zo'n JS lijkt me nog wel wat, maar ze zijn prijzig en je kan ongeveer hetzelfde voor minder krijgen in een andere gitaar van ibanez (heb ik me laten vertellen)
dus waarschijnlijk ga ik eerst voor een andere...

[offtopic]
heb jij perongeluk Additional Creations...?
Die krijg je er hier nu niet meer bij... (heb EoC laatst gekocht)
weet je misschien hoe je eraan kan komen?
[/offtopic]
pi_26785071
Hé mijn 1e basgitaarke kostte ook maar 100 ¤ hoor
Ik ben er nu bijna 40 dus kan ik me al es iets meer veroorloven

[ Bericht 32% gewijzigd door UncleScorp op 06-05-2005 21:20:38 ]
pi_26785339
Eventjes een vraagje tussendoor:
Waarom is Marshall gestopt met de JCM 600 / 800 / 900 series? Je hebt nu wel de 2000 reeks maar de combo's daarvan zijn behoorlijk slecht als je harmony central bekijkt... Ze gaan voortdurend stuk, en niet bij 1 iemand maar echt bij iedereen... Zo af en toe eentje die er al langer dan 6 maand mee doet...

Ik vind de distortion echt super als ik samples hoor van zo'n marshall-buizenversterkers maar die 2000 dingen zeggen mij niet veel eigenlijk...

[ Bericht 4% gewijzigd door Maidenfan op 06-05-2005 19:53:25 ]
pi_26786077
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 19:29 schreef UncleScorp het volgende:
Hé mijn 1e basgitaarke kostte ook maar 100 ¤ hoor
Ik ben er nu bijna 40 dus kan ik me al es iets meer veroorloven

http://users.telenet.be/UncleScorp/Turkey Man.mp3

deze moet je zeker hebben
geef een seintje als ie binnen is , dan haal ik hem er terug af.
sorry, maar misschien moet je ff de naam veranderen want hij pakt die spatie niet en ik kan 'm niet toevoegen in mn explorer...
heb je misschien een emailadres...?
pi_26786525
refresh & try again
pi_26786580
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:16 schreef UncleScorp het volgende:
refresh & try again
thnx, maar om mn collectie compleet te maken moet ie er eigenlijk bij... (niet dat mn collectie al compleet is...)
pi_26786825
De DVD Live in San Francisco is anders ook de moeite hoor ...

[ Bericht 19% gewijzigd door UncleScorp op 06-05-2005 21:20:50 ]
pi_26788833
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:27 schreef UncleScorp het volgende:
De DVD Live in San Francisco is anders ook de moeite hoor ...
heb ik
zullen we het satriani topic ff flink schoppen, want hier zitten we nogal offtopic?
  vrijdag 6 mei 2005 @ 23:49:59 #208
27605 Fixxxer
EET FUK!
pi_26791843
ja
  zaterdag 7 mei 2005 @ 01:41:08 #209
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_26794176
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 22:54 schreef sir_Tachyon het volgende:
Weet iemand ook een site/forum waar ik kan nagaan wat voor bepaald geluid/effect een bepaald nummer heeft???
Ik zoek een geluid van Go With The Flow (van Queens of the Stone Age) en dan de eerste partij die die hoge loopjes doet. Ik heb al een beetje zitten priegelen maar ik kan geen goed geluid vinden.
Iemand tips?????
?????????????????
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  zaterdag 7 mei 2005 @ 02:19:14 #210
27605 Fixxxer
EET FUK!
pi_26794722
Ik zal het nr eens d/l en luisteren. Zo moeilijk kan het niet zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties