volgens mij is quilt top een houtfinish voor liefhebbers!quote:Op maandag 9 mei 2005 17:38 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
wat is het voordeel van een Quilted Maple top?
de S470 heeft dat niet, maar de S470DXQM wel
verder is er geen verschil behalve dat de S470DXQM niet erg mooi is
Val daar eerlijk gezegd ook niet echt opquote:Op maandag 9 mei 2005 22:24 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[afbeelding]
wil 'm niet meteen lelijk noemen, maar absoluut niet mijn smaak... (de kleuren)
Mijn gitaar is eerst van een Tunesische jazzgitarist geweest, die na verloop van tijd besloot dat de sitar toch meer zijn ding was.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:57 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik heb nog nooit een electrischgitaarspelende turk gezien
LP is idd mooier
Das gaaf!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:49 schreef --H-I-M-- het volgende:
vin ik deze quilt-top wel iets mooier:
[afbeelding]
Reason is ontzettend ok. Helaas is het voornaamste punt waarop het niet bijzonder ok is het gebrek aan mogelijkheden voor audioopname. Niet onoverkomelijk (NN-XT, ReCycle, Rewire), maar als je voornamelijk een drumcomputer zoekt waar je gitaarlijntjes naast kan inspelen is het niet de meest makkelijke opzet.quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:38 schreef Svyatagor het volgende:
Weet iemand een niet al te ingewikkeld programma - het liefst een waarin ook een ingebouwde drumcomputer zit? Reason, is dat ok?
Is dat niet juist de opzet vand dat ding??quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:38 schreef Svyatagor het volgende:
Met die live heb je vrijwel exact dezelfde mogelijkheden, en hij is ook nog met de voet te schakelen, zonder een apart floorboard te moeten aanschaffen.
Ik ben er gisteravond uren mee bezig geweest, en nog niet eens 10 procent gecheckt denk ik. Wow.
Het enige nadeel is dat mijn cooledit steevast mijn pc laat crashen als ik iets probeer op te nemen...Ik hoop dat het aan mijn versie van cooledit ligt, en niet aan de compatibility tussen XT en PC. Ik ga het ook maar eens proberen met andere recording software. Weet iemand een niet al te ingewikkeld programma - het liefst een waarin ook een ingebouwde drumcomputer zit? Reason, is dat ok?
Maar amp-modelling heerst!!
![]()
Gefeliciteerd met je aankoop! die podxtlive is echt een megagaaf ding! Toevallig heb ik er zaterdag ff naar gekeken (in vergelijking met een boss gt-8) en stond echt versteld van het gemak van het ding, ongeloofelijk!quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:38 schreef Svyatagor het volgende:
Whoei, ik heb mezelf gisteren getrakteerd op de Pod XT Live! Wat een fantastisch apparaat! Ik had in de winkel al vrij vaakop een XT Pro gespeeld, maar die is te duur voor wat ie kan vind ik. Met die live heb je vrijwel exact dezelfde mogelijkheden, en hij is ook nog met de voet te schakelen, zonder een apart floorboard te moeten aanschaffen.
Ik ben er gisteravond uren mee bezig geweest, en nog niet eens 10 procent gecheckt denk ik. Wow.
Het enige nadeel is dat mijn cooledit steevast mijn pc laat crashen als ik iets probeer op te nemen...Ik hoop dat het aan mijn versie van cooledit ligt, en niet aan de compatibility tussen XT en PC. Ik ga het ook maar eens proberen met andere recording software. Weet iemand een niet al te ingewikkeld programma - het liefst een waarin ook een ingebouwde drumcomputer zit? Reason, is dat ok?
Maar amp-modelling heerst!!
![]()
Haha, ik moet nu niet gaan rijden!quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:49 schreef Fixxxer het volgende:
HIM heeft gisteren z'n rijbewijs halen dus die is vast aan het touren
Ja, dat is inderdaad de opzet, en daarom heb ik hem ook gekocht.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:26 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Is dat niet juist de opzet vand dat ding??Dat je hem zowel onstage als in de studio kunt gebruiken?? Heb je hem tweedehands of nieuw gekocht? Ik zag er namelijk een aantal op diverse internetmarkten voor een hele mooie prijs.
Krijg je er geen edit software bij wanneer je hem aanschaft? (incl. updates)
het wachten is op H-I-M, want die weet dat allemaal...![]()
Ik heb hem gisteren inderdaad meteen aangesloten en Monkey en Guitarport gedownload. Met die customtones wacht ik nog even tot ik alles wat er nu op staat heb gecheckt en getweakt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je aankoop! die podxtlive is echt een megagaaf ding! Toevallig heb ik er zaterdag ff naar gekeken (in vergelijking met een boss gt-8) en stond echt versteld van het gemak van het ding, ongeloofelijk!
Als je windows xp hebt, kun je de podxt live heel makkelijk via usb aansluiten op je pc en dan via line6.com handige edit-software downloaden en via customtone een hele boel patches downloaden die je dan via de editor in je pod kan laden! Ook makkelijk is de line6 monkey, dat is een programmatje (ook gratis) waarmee je alle benodigde software ineens mee kan downloaden, wat natuurlijk heel handig is! Wederom, bij de podxtlive is internet je grootste vriend!
Ok, dat klinkt zeker interessant. Ik heb alleen nog nooit met midi gewerktquote:Om even in te gaan op opnamesoftware: ik denk dat het aan je cooleditsoftware ligt dat je pc crasht (ik had het bij het deleten van een track die nog aan het recorden was, dan valt ie ineens floep weg) maar een goedkoop alternatief is het programma tracktion van Mackie. Dat is een hele nieuwe kijk op sequencers maar het blijkt echt kinderlijk eenvoudig te zijn en ontzettend intuitief. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar het heeft een boel goede reviews ontvangen en een demo-versie is ook downloadbaar via http://www.mackie.com/products/tracktion2/splash.html .
Hij kost dachtik iets van 90 dollar ofzo, dus dat maakt het ook een van de goedkoopste sequencers op de markt die vst compatible is (dus je kunt ook via midi drums enzo erin proppen!)
Latency is, zoals je al gemerkt had, voornamelijk een probleem van je te brakke geluidskaart. 2.1 GHz/512 Mb zou voorlopig in ieder geval wel voldoende moeten zijnquote:Op donderdag 12 mei 2005 20:03 schreef Svyatagor het volgende:
Het is zeker een fijn programma dat Tracktion, ik had het echt (bijna) zo door.
Ik zit alleen nog te klooien met de latency.
Ten eerste: mijn 2000e post hoera!quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:03 schreef Svyatagor het volgende:
Het is zeker een fijn programma dat Tracktion, ik had het echt (bijna) zo door.
Ik zit alleen nog te klooien met de latency. Als ik die heel laag zet, trekt mijn pc het niet (hoewel het een 2.1 ghz is met 512 ram). Maar als ik dus real time over een begeleidingstrack wil spelen, hoor ik mezelf telkens een fractie later terug, en dan is strak spelen echt niet te doen. Ik heb al geprobeerd de track tijdens het opnemen te muten, maar dat werkt niet.
Ook heb ik denk ik een beetje een te brakke geluidskaart, want hij ondersteunt geen ASIO. Ik kan er ook voor kiezen om de pod xt als default wave output te doen, maar dan blijft het probleem van de latency. Bovendien kan ik het dan niet terugluisteren over mijn boxen, maar gaat het via mijn koptelefoon.
Weet iemand hier een oplossing voor? In de handleiding staat dat je de latency moet terugschroeven, maar na zes keer crashen had ik dat ook wel gezien...![]()
Vergeef me de misschien domme vragen, maar ik ben echt een recording -n00b...![]()
Het verschil zit eem in de technologie.de pod 2.0 is gebaseerd op een ander modelling-algoritme dan de xt. de xt is namelijk gebaseerd op de vetta, wat de meest geavanceerde amp is, terwijl de 2.0 gebaseerd is op de flextone 1 (dacht ik, of 2). Ook biedt de xt qua recording meer mogelijkheden, is softwarematig uitbreidbaar, en heeft een lcd schermpje voor de info. Of de xt echt zijn geld meer waard is, moet je natuurlijk even zelf gaan beluisteren in de muziekzaak!quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:48 schreef Hammet het volgende:
Nu we het toch over POD's hebben, kan ik ook wel even een vraag erover stellen
Ik ga binnenkort op kamers wonen, en helaas mag de V-Amp van mn pa niet mee. Ik moet dus iets nieuws hebben. Ik zat te denken om ook een POD aan te schaffen, maar ik ben er nog niet uit welke. Wat mij het meest opvalt is het grote prijs verschil tussen de POD 2.0 en de PODxt. Die laatste is bijna 2x zo duur. Is ie dat ook waard? En wat is dan precies het verchil tussen die twee?
Ik denk dat het belangrijk te weten is hoeveel geld je wilt uitgeven!quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:10 schreef renz0r het volgende:
Hoi mensen, ik word komende zomer een newbie.
Ik begin met een acoestische gitaar (Standaard eentje) Ik wil hiermee popnummers spelen zoals softrock met normale gitaar en jaren 60.70.80.90. Welke kan ik het beste nemen? En hoe duur?
Electrische gitaar komt daar ook bij. Ik wil dan metal spelen. Metal als korn, linkin park, slipknot enz. Zelfde vraag: Wat voor gitaar+versterker en hoe duur?
BVD
Ik heb een Ibanez GAX 30 BK. Leuk metalgitaartjequote:Op donderdag 12 mei 2005 22:10 schreef renz0r het volgende:
Hoi mensen, ik word komende zomer een newbie.
Ik begin met een acoestische gitaar (Standaard eentje) Ik wil hiermee popnummers spelen zoals softrock met normale gitaar en jaren 60.70.80.90. Welke kan ik het beste nemen? En hoe duur?
Electrische gitaar komt daar ook bij. Ik wil dan metal spelen. Metal als korn, linkin park, slipknot enz. Zelfde vraag: Wat voor gitaar+versterker en hoe duur?
BVD
Cube 15 zoals ik al zei. of Cube 30,60, ligt eraan hoeveel je wilt besteden. Daar zitten een paar effecten op, zo kun je clean spelen, met overdrive, distortion, metal of metal stack.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:01 schreef renz0r het volgende:
Ik heb met mijn ma afgesproken dat de prijs 'normaal' moet zijn. Dus geen goedkope gitaar van mindere kwaliteiten, maar ook geen extreem dure. Normale prijsklasse. Geld ook voor electrisch.
Zolang ik met de gitaat oldies kan spelen (60 tot 90) en moderne softrock met normale gitaar.
Voor de elctrische wil ik dus zoals eerder gezegt metal spelen. Denk aan nu-metal. Iedere band heeft zo zijn eigen style qua geluid. Kan je die ook met een electrische gitaar maken dmv je versterker te wijzigen qua sound? Of hoe gaat het anders te werk?
Btw, versterker moet er ook bij. Een goede voor een normale prjis.
Naja, ik weet iig dat iedereen de cube 15 een goede beginnersversterker vindt Boven die prijsklasse kun je misshcien wat beters gebruiken.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:14 schreef Jorikjet het volgende:
ik zou voor een vox ad30vt gaan ipv een cube 30.
Slecht?? Bullshit man. Tuurlijk klinken ze niet als een buizentop maar dat kan je dan ook niet verwachten.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:25 schreef Jorikjet het volgende:
je bedoelt denk ik een MG100HDFX ?
ik zou het niet doen, die versterkers klinken slecht... ze zijn wel goedkoop, maar als je 300 euro meer uitgeeft kun je misschien een leuke 2ehands buizentop kopen
Ik zou deze inderdaad ook niet kopen, als je 600 euro maximaal hebt zou ik kijken naar een Randall halfstack. De oude serie heeft een flinke tijd voor 600 euro te koop gestaan in veel winkels, ik weet niet of er nog winkels zijn waar ze nog staan. Oude serie is: RH100 en RA412XC. De nieuwe serie wordt de G2 serie genoemd, als je daar een halfstack van wilt ben je wat meer kwijt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:51 schreef Tujuh het volgende:
Over versterkers gesproken: daar ben ik weer![]()
Ik ben van plan om er rond de 600 euro aan uit te geven. Naast de AVT150, kan ik nu een Marshall MH100HDFX top plus een MG4142A speakerkast kopen voor ongeveer 600 euro. Allemaal nieuw. Zal ik dit doen of is het zonde en raden jullie me wat anders (lees: beters) aan?
dat is qua prijs/kwaliteit ook een van de beste keuzes die je kan maken! Ze klinken heerlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:59 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik ben best tevreden met mijn Peavey Bandit 112 II (tegenwoordig voor ¤329,-)
Ja ik ben zelf erg tevreden over Randall. Je krijgt er brute metal geluiden uit waar ik zelf totaal geen fan van ben, maar Gain1, dat is Classic Bri Higain, die vind ik echt super, daar krijg je een superstrak tube-like sound uit. Die vind ik echt super.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:16 schreef Tujuh het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik zal het dan maar niet doen, want het gaat niet om een paar eurootjes.
Over die Randall:
[afbeelding]
crN, dit is precies de set die je aanraadde![]()
800 euro bij MHR-Muziek. Dat is wel even 200 euries duurderMaar is Randall wel een goed merk dan? Ik ken het merk niet echt, maar ik heb er eigenlijk ook niet zoveel vestand van :$ Laat een ding duidelijk zijn: kwaliteit staat bij mij wel voorop
Die avt150 kan ik trouwens een in goede staat verkerende 2ehands voor 550 euro kopen. Zou dat wel een goede deal zijn voor deze combo versterker? (in de winkel zijn deze nieuw rond de 800 euro)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |