en wat zal men dan samen voor zaken willen bekokstoven ?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zit ‘m eerlijk gezegd vooral in de starre, en in mijn ogen debiele, houding van de VVD die niet met Pro wil besturen.
Ik plak de tekst er even bij:quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vullings had een theorie vanavond:
https://bsky.app/profile/elsschot.bsky.social/post/3mnd5fnult224
Ik denk dat daar zeker waarheid in zit: dat zolang er zoveel onrust in ons land is over migranten, asielzoekers, statushouders, opvanglocaties en noem het allemaal maar op, er een grote kans is op een rechtse meerderheid straks in de EK.quote:Joost Vullings zegt wat velen al hebben zien aankomen: in de VVD-wandelgangen zijn ze niet bereid om te bewegen ten gunste van Hans Vijlbrief (D66) want dan heeft die straks een succes. Dat wordt hem misgunt. De VVD is al bezig met de EK-verkiezingen in 2027. Men hoopt er tzt op rechtse meerderheid.
lijkt me een goed persoon jaquote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:19 schreef Kowloon het volgende:
Wel leuk, Wimar Bolhuis is nu wellicht de opvolger van Esmah Lahlah. Echt een economisch zwaargewicht.
Die theorie poneert hij inderdaad geregeld ook in Vullings & De Rooy, maar als D66 zo dom is om daar in mee te gaan hebben ze straks 0 zetels.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:15 schreef Klopkoek het volgende: [..] Vullings had een theorie vanavond: https://bsky.app/profile/elsschot.bsky.social/post/3mnd5fnult224
Mja, wat kan D66 daartegen doen dan? Het beste dat Vijlbrief kan doen is een akkoord van werknemers en werkgevers in elkaar zetten en dit dan aan de Kamer presenteren.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die theorie poneert hij inderdaad geregeld ook in Vullings & De Rooy, maar als D66 zo dom is om daar in mee te gaan hebben ze straks 0 zetels.
Dat zal niet verkeerd zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die theorie poneert hij inderdaad geregeld ook in Vullings & De Rooy, maar als D66 zo dom is om daar in mee te gaan hebben ze straks 0 zetels.
D66 kan samen met CDA pushen voor een kamerakkoord met PRO.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mja, wat kan D66 daartegen doen dan? Het beste dat Vijlbrief kan doen is een akkoord van werknemers en werkgevers in elkaar zetten en dit dan aan de Kamer presenteren.
Voor jouw begrip: die zetels gaan dan allemaal naar PRO.quote:
Heinen en Van Weel zullen dan toch hun contraseign moeten zetten (en ja, dit tafereel hebben we eerder gezien in de historie, ministers die weigeren hun handtekening te zetten).quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
D66 kan samen met CDA pushen voor een kamerakkoord met PRO.
Die zijn gek. Maar houden in ieder geval nog vast aan hun eigen mening. Dat respecteer ik dan nog. D66 is net het weer in Nederland.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor jouw begrip: die zetels gaan dan allemaal naar PRO.
Met afstand de twee grootste engnekken van het kabinet.quote:
Wat vind jij eng aan Van Weel? Ik schat Yesilgoz en Thierry Aartsen lager in.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met afstand de twee grootste engnekken van het kabinet.
Ik zie nog geen peilingen die dit suggereren.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor jouw begrip: die zetels gaan dan allemaal naar PRO.
Ik zou het dieptreurig vinden. Dan laat VVD zien dat heulen met extreemrechts en omarmen van allerlei dubieuze theorieen gewoon geaccepteerd wordt. (Als dat het nog niet is...)quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik plak de tekst er even bij:
[..]
Ik denk dat daar zeker waarheid in zit: dat zolang er zoveel onrust in ons land is over migranten, asielzoekers, statushouders, opvanglocaties en noem het allemaal maar op, er een grote kans is op een rechtse meerderheid straks in de EK.
En iedere partij weet dat.
Van Weel is momenteel bezig met Nederland af te schilderen alsof het een soort compleet uit de hand gelopen criminele bende is, en dat doet hij met dat eeuwige jankhoofd. Hij is op zich als bestuurder niet per se incompetent. Erkens trek ik ook slecht.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat vind jij eng aan Van Weel? Ik schat Yesilgoz en Thierry Aartsen lager in.
Van de staatssecretarissen: Erkens.
Als D66 het niet voor elkaar krijgt om uit de rol van bijwagen van de VVD te komen en bij een eventuele rechtse Eerste Kamer-meerderheid daarin mee te gaan dan raken ze al hun stemmers kwijt. Die stemmers zijn namelijk hoofdzakelijk progressieven die zich hebben laten verleiden door het bandwagon-effect en de 'positieve en energieke campagne' van Jetten en afknapten op de lusteloosheid van Timmermans. D66 heeft nauwelijks een vaste, verstokte achterban. Van die zetels zullen ze er dan misschien 5 houden, 3 gaan naar VVD en 15 naar PRO, zeker als die laatste partij zich weet te afficheren als dè grote vertegenwoordiger van het progressieve gedachtegoed.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie nog geen peilingen die dit suggereren.
Voor alle duidelijkheid, je hebt het over D66 naar 0 zetels en al die zetels naar PRO?
(Maar je mag als mens best dromen hoor)
Fraai, dat soort politieke vechtpartijtjes met een inkomensvoorziening voor mensen die arbeidsongeschikt raken/zijn…quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat daar zeker waarheid in zit: dat zolang er zoveel onrust in ons land is over migranten, asielzoekers, statushouders, opvanglocaties en noem het allemaal maar op, er een grote kans is op een rechtse meerderheid straks in de EK.
Dit ook ja. Enorm cynische politiek. Nederland onwaardig. Hier zorgen we voor een goede sociale welvaart.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Fraai, dat soort politieke vechtpartijtjes met een inkomensvoorziening voor mensen die arbeidsongeschikt raken/zijn…
Dan laat de VVD het kabinet vallen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Lang nog niet, maar het gaat zeker in die richting.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:56 schreef -XOR- het volgende:
bezig met Nederland af te schilderen alsof het een soort compleet uit de hand gelopen criminele bende is
Ik zie PRO niet winnen op alleen progressieve thema's. Dan gaat de winst naar een rechtse partij. Maar als ze zoals in 2012 op linkse punten kunnen winnen geef ik ze zeker een kans.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als D66 het niet voor elkaar krijgt om uit de rol van bijwagen van de VVD te komen en bij een eventuele rechtse Eerste Kamer-meerderheid daarin mee te gaan dan raken ze al hun stemmers kwijt. Die stemmers zijn namelijk hoofdzakelijk progressieven die zich hebben laten verleiden door het bandwagon-effect en de 'positieve en energieke campagne' van Jetten en afknapten op de lusteloosheid van Timmermans. D66 heeft nauwelijks een vaste, verstokte achterban. Van die zetels zullen ze er dan misschien 5 houden, 3 gaan naar VVD en 15 naar PRO, zeker als die laatste partij zich weet te afficheren als dè grote vertegenwoordiger van het progressieve gedachtegoed.
Past ook wel bij dit citaat uit een interview van NRC met Johan Vollenbroek en zijn broer Frans:quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit ook ja. Enorm cynische politiek. Nederland onwaardig. Hier zorgen we voor een goede sociale welvaart.
quote:Frans: “Maar Rutte heeft tegen jou gezegd: ik ga dat stikstofprobleem niet oplossen.”
Johan: “O ja, dat was in het Catshuis. Ik had hem een brief geschreven, De Telegraaf noemde het een oorlogsverklaring en ja, toen kreeg ik een gesprek met Rutte en Carola Schouten [vicepremier]. Ik zeg: Mark, je bent geschiedenisleraar. Jij kunt de geschiedenis in gaan als de premier die de ecologie redt en het stikstofprobleem oplost. Dat ga ik niet doen, zei hij. En waarom niet? Het kostte hem te veel stemmen op rechts, dat was zijn antwoord. Het landsbelang interesseerde hem geen fuck.”
De meerderheid pak je er niet mee, maar er zitten zo'n beetje 45 progressieve zetels die zich hebben uitgesmeerd over voornamelijk D66 en PRO, dus daar word je wel de grootste partij mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik zie PRO niet winnen op alleen progressieve thema's. Dan gaat de winst naar een rechtse partij. Maar als ze zoals in 2012 op linkse punten kunnen winnen geef ik ze zeker een kans.
Een kwart van de kiesgerechtigden stemmen niet dus daar valt ook nog wel winst uit te halen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De meerderheid pak je er niet mee, maar er zitten zo'n beetje 45 progressieve zetels die zich hebben uitgesmeerd over voornamelijk D66 en PRO, dus daar word je wel de grootste partij mee.
Als die al naar de stembus te slepen zijn, dan stemmen die veelal PVV/FvD. Dat zijn de afgehaakten en dan moet je wel heel erg met een tegenverhaal tegen de bestaande orde komen om die te motiveren, en dat tegenverhaal gaat echt wat verder dan 'eerlijker verdeling' en 'iedereen mag er zijn'.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Een kwart van de kiesgerechtigden stemmen niet dus daar valt ook nog wel winst uit te halen.
En daarom zal je die ontevreden kiezer weer terug moeten winnen. Al zal dat geen gemak worden met Twitter, De Telegraaf en Nieuws van de Dag.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als die al naar de stembus te slepen zijn, dan stemmen die veelal PVV/FvD.
Zie mijn aanvulling. Het is echt zinloos om daarop te mikken.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
En daarom zal je die ontevreden kiezer weer terug moeten winnen. Al zal dat geen gemak worden met Twitter, De Telegraaf en Nieuws van de Dag.
Jimmy Dijk is best vaak op tv, De Hoop was laatst in de Powcast.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als die al naar de stembus te slepen zijn, dan stemmen die veelal PVV/FvD. Dat zijn de afgehaakten en dan moet je wel heel erg met een tegenverhaal tegen de bestaande orde komen om die te motiveren, en dat tegenverhaal gaat echt wat verder dan 'eerlijker verdeling' en 'iedereen mag er zijn'.
Sjimmie haalt 3 zetels, 4 als het op de dag van de verkiezingen niet regent. De Hoop is uiteraard de gedroomde opvolger van Klaver en straalt dan nog het meest het haalbare alternatief uit.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:56 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jimmy Dijk is best vaak op tv, De Hoop was laatst in de Powcast.
Er is alleen geen visie, het is allemaal heel reactief bij PRO terwijl Jetten met een geslikte campagne er met de winst vandoor gaat, en Wilders de verkiezingen ervoor
Klopt. En jaarlijks wordt het erger. Geef het nog 10 jaar en we gaan de UK achterna.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:18 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Lang nog niet, maar het gaat zeker in die richting.
De vorige verkiezingen gingen veel voormalig niet-stemmers ook naar normale partijen toequote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als die al naar de stembus te slepen zijn, dan stemmen die veelal PVV/FvD. Dat zijn de afgehaakten en dan moet je wel heel erg met een tegenverhaal tegen de bestaande orde komen om die te motiveren, en dat tegenverhaal gaat echt wat verder dan 'eerlijker verdeling' en 'iedereen mag er zijn'.
Een heel groot deel is hardnekkig niet-stemmer, en je ziet inderdaad dat er ook een aantal zetels terug instromen richting normale partijen maar dat beeld is dan weer zo diffuus dat je daar ook geen beleid op kunt maken.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De vorige verkiezingen gingen veel voormalig niet-stemmers ook naar normale partijen toe
https://app.nos.nl/nieuws/tk2025/
GL-PvdA, D66 en PvdD wonnen samen meer voormalig niet-stemmers dan de uiterst rechtse flank.
Ik denk dat hier heus wel wat reservoir zit hoor.
Inhoudelijk was Den Uyl groener en linkser dan wat PRO nu is. Dat klopt. De sturing om dat groene voor elkaar te krijgen ging nog een slag verder.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Habtamu de Hoop in de Powcast: "Joop den Uyl was ook PRO"
Daar valt zowaar mee te praten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:19 schreef Kowloon het volgende:
Wel leuk, Wimar Bolhuis is nu wellicht de opvolger van Esmah Lahlah. Echt een economisch zwaargewicht.
Nee, maar om dit helemaal aan uiterst rechts over te laten is niet slim (en gevaarlijk).quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een heel groot deel is hardnekkig niet-stemmer, en je ziet inderdaad dat er ook een aantal zetels terug instromen richting normale partijen maar dat beeld is dan weer zo diffuus dat je daar ook geen beleid op kunt maken.
Vergeet niet dat er ook gewoon een groot deel aan mensen is die het allemaal weinig interesseert, geen nieuws volgen en echt geen idee hebben op wie te stemmen, die ga je echt niet overhalen.
Vroeger lag de prioriteit van die low information voters bij economische thema's, nu bij raciale. Het waren tevens 'low information voters', maar desondanks wel 'voters'. De politiek apathische niet-stemmers zijn niet-stemmers.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, maar om dit helemaal aan uiterst rechts over te laten is niet slim (en gevaarlijk).
Vergeet ook niet dat vroegâh juist PvdA veel baat had bij wat we nu low information voters zouden noemen.
Mag allemaal zo zijn maar ze als verloren beschouwen is niet verstandig. In de VS zie je nu dat een deel vd niet-stemmers straks wél willen gaan stemmen, en laten zich daarbij deels leiden door de economie. Aangezien er nogal veel niet-stemmers zijn, kan een klein deel al van belang zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vroeger lag de prioriteit van die low information voters bij economische thema's, nu bij raciale. Het waren tevens 'low information voters', maar desondanks wel 'voters'. De politiek apathische niet-stemmers zijn niet-stemmers.
Je hebt onder de niet-stemmers een groep jankzakken: de "Het benne allemaal zakkuhvullers in De Haag en helemaal die van de Partij van de Allochtonuh", die groep zou je ironisch gezien nog wel terug kunnen winnen als de asielinstroom drastisch is ingeperkt, maar er is ook een groep die het gewoon niet zoveel uitmaakt. Dat zijn simpelweg geen politieke dieren, missen de interesse en leven hun leven, en dat is prima. Er bestaat politicologische theorie dat het belangrijk is dat een bepaald percentage van de bevolking zo'n tevreden politiek apaat is, zodat de niet de hele samenleving een groot politiek kippenhok wordt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mag allemaal zo zijn maar ze als verloren beschouwen is niet verstandig. In de VS zie je nu dat een deel vd niet-stemmers straks wél willen gaan stemmen, en laten zich daarbij deels leiden door de economie. Aangezien er nogal veel niet-stemmers zijn, kan een klein deel al van belang zijn.
Almond en Verba, 1963.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:27 schreef -XOR- het volgende:
Er bestaat politicologische theorie dat het belangrijk is dat een bepaald percentage van de bevolking zo'n tevreden politiek apaat is, zodat de niet de hele samenleving een groot politiek kippenhok wordt.
Ik vermoed dat dit voornamelijk 18-20 jarigen zijn die voor het eerst mogen stemmen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ook bij de D66 uitslag van 2021 wonnen ze veel van niet-stemmers (net als GroenLinks trouwens):
https://nos.nl/l/2373037
Die zullen er zeker tussen zitten, ook bij FvD en GL, maar rekenkundig komt het niet uit. Tussen 2017 en 2021 werden ongeveer 350000 jongeren stemgerechtigd (waarvan een groot deel niet ging stemmen, opkomst is daar steevast 55-65%). Kiesdeler was 70000. Het sommetje klopt dus niet helemaal.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit voornamelijk 18-20 jarigen zijn die voor het eerst mogen stemmen.
Er zijn ook genoeg mensen die alleen maar PVV stemmen omdat asiel. Die verder eigenlijk links zijn. Dus daar heb je zeker gelijk in. Sluit niet eens uit dat meer mensen links dan rechts zijn, alleen door asiel toch naar rechts gaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je hebt onder de niet-stemmers een groep jankzakken: de "Het benne allemaal zakkuhvullers in De Haag en helemaal die van de Partij van de Allochtonuh", die groep zou je ironisch gezien nog wel terug kunnen winnen als de asielinstroom drastisch is ingeperkt, maar er is ook een groep die het gewoon niet zoveel uitmaakt. Dat zijn simpelweg geen politieke dieren, missen de interesse en leven hun leven, en dat is prima. Er bestaat politicologische theorie dat het belangrijk is dat een bepaald percentage van de bevolking zo'n tevreden politiek apaat is, zodat de niet de hele samenleving een groot politiek kippenhok wordt.
een minderheidskabinet kan niet vallen, wel een kleiner minderheidskabinet wordenquote:
Hier zeg je waarachtig iets waar ik het mee eens ben. Ik hoop op een flinke nederlaag voor de VVD bij de EK verkiezingen en flinke winst voor Pro.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een minderheidskabinet kan niet vallen wel een kleiner minderheidskabinet worden
wat Klaver zegt, dat regeerakkoord slaat nergens op , dat is een wensen akkoord
Had Jetten maar eens wat ballen , komt niet goed zoquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hier zeg je waarachtig iets waar ik het mee eens ben. Ik hoop op een flinke nederlaag voor de VVD bij de EK verkiezingen en flinke winst voor Pro.
Dat was vanaf de formatie al duidelijk. Die willen gewoon weer een rampzalig experiment met uiterst rechts proberen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
VVD doet er alles aan om van dit kabinet geen succes te maken.
Daar heeft hij wel een puntje. Toen was de PvdA nog zo groot dat voor een groen alternatief oid geen bestaansrecht had en door de PvdA werd vertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Habtamu de Hoop in de Powcast: "Joop den Uyl was ook PRO"
Andere wereld.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar heeft hij wel een puntje. Toen was de PvdA nog zo groot dat voor een groen alternatief oid geen bestaansrecht had en door de PvdA werd vertegenwoordigd.
https://www.wetenschappel(...)t-groenlinks-dat-was
Den Uyl was een idealist, dat werkt ook niet in de politiek. Kok was slimmer.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Andere wereld.
Ik mag hopen dat ze bij Ajax ook niet leven in het verleden toen ze de Europa Cup 1 wonnen
In elk geval hebben ze in de politiek geen visie. Rutte was niet de enige die eraan leed.
Oh, sowieso was het een andere tijd en wereld. Maar wellicht was het kabinet Den Uyl toch een van de weinige die primair vanuit een visie werkten en minder vanuit de politieke (of praktische) realiteit.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Andere wereld.
Ik mag hopen dat ze bij Ajax ook niet leven in het verleden toen ze de Europa Cup 1 wonnen
In elk geval hebben ze in de politiek geen visie. Rutte was niet de enige die eraan leed.
Als je het dan over een lange termijn visie wil hebben kun je nog beter Drees gaan aanhalen, die bereikte nog wat met zijn visie.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, sowieso was het een andere tijd en wereld. Maar wellicht was het kabinet Den Uyl toch een van de weinige die primair vanuit een visie werkten en minder vanuit de politieke (of praktische) realiteit.
Den Uyll was een econoomquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Den Uyl was een idealist, dat werkt ook niet in de politiek. Kok was slimmer.
Ok, het verschil dan tussen Drees en Den Uyl en eens kijken wat ze beiden hebben bereikt.quote:In de ministerraad had hij een dominante rol, en was daar meer de felle vechter voor zijn eigen standpunten dan een samenbindende leider.
De VVD weet ook dat men dit kabinet op tijd moet laten klappen voordat ze zelf te veel zetels verliezen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Omdat alles muurvast zit en ze niks voor elkaar krijgen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 05:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom zou de VVD het kabinet laten vallen?
Het wordt nu genoemd als een werkgevers/VVD kabinet.
Er lijkt ook helemaal niks aan de hand te zijn op dit moment.
Het moment is onhandig. Zie het dit jaar echt niet gebeuren.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat alles muurvast zit en ze niks voor elkaar krijgen.
Bovendien is asiel en migratie nu weer het onderwerp van gesprek, met al die terreurbijeenkomsten. Dat is voor de VVD doorgaans het ideale moment om zichzelf af te zetten tegen het """te slappe"""-migratiebeleid.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lijkt me ook totaal ongewenst met de hoeveelheid tijd dat er weer overheen gaat voordat er nieuwe verkiezingen zijn en dat weer in combinatie met de provinciale staten verkiezingen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 05:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom zou de VVD het kabinet laten vallen?
Het wordt nu genoemd als een werkgevers/VVD kabinet.
Er lijkt ook helemaal niks aan de hand te zijn op dit moment.
Dat lijkt me te makkelijk gezegd na drie maanden. Het lijkt me onrealistisch is om met een minderheidskabinet op complexe zaken te verwachten dat er nu al iets zou gebeuren.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
het is tijd dat de oppositie een wetsvoorstel gaat indienen , want de meerderheid zit in de kamer, niet in de coalitiequote:
Al gelijk gezegd dat het de doodsteek is voor D66 om met de VVD in zee te gaanquote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
En daar is vrij weinig inspanning van de VVD voor nodig. Het meeste sloopwerk wordt keurig door Jetten zelf gedaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
Neuh, die wil echt wel tempo maken op o.a. stikstof en heeft geen heilig geloof in de kaders van Eelco Heinen. Dankzij Heinen wordt er gesloopt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
En daar is vrij weinig inspanning van de VVD voor nodig. Het meeste sloopwerk wordt keurig door Jetten zelf gedaan.
Natuurlijk kan een minderheidskabinet vallenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een minderheidskabinet kan niet vallen, wel een kleiner minderheidskabinet worden
Ook wat Klaver zegt, dat regeerakkoord slaat nergens op , dat is een wensen akkoord
De VVD kan geen kabinet laten vallen , ze kunnen wel uit het minderheidskabinet stappen
Een kabinet valt wanneer het te weinig steun vanuit de kamer ziet om door te kunnen regeren, en een partij die uit een minderheidsregering stapt kan daarvoor inderdaad gewoon aanleiding zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Natuurlijk kan een minderheidskabinet vallen
Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Neuh, die wil echt wel tempo maken op o.a. stikstof en heeft geen heilig geloof in de kaders van Eelco Heinen. Dankzij Heinen wordt er gesloopt.
Onszelf economisch handicappen, kan er toch ook nog wel bij?quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel.
Lekker druk met stikstof zijn, alsof er geen echte problemen zijn.
Zoals het mestoverschot?quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel.
Lekker druk met stikstof zijn, alsof er geen echte problemen zijn.
Pikachu.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:19 schreef Kottnauer het volgende:
Sjoerd Sjoerdsma heeft zowel links als rechts tegen zich in het harnas gejaagd
Men moet onderzoeken hoe die kwart FVD het ziet dat met geweld een dictatuur vestigen in Nederland.quote:Uiterst rechtse kiezer radicaliseert
Uiterst rechts is een volwaardig politiek blok – en blijft dat. Ter rechterzijde van de VVD zitten 46 zetels, de SGP niet meegerekend. Die groep kiezers wantrouwt politici enorm en zal niet snel overstappen op een partij buiten deze politieke familie. Alleen onder JA21-kiezers vind je nog een relatief grote groep kiezers die de VVD overweegt.
Wat bínnen deze vleugel gebeurt, is minstens zo belangrijk: de uiterst rechtse kiezer radicaliseert. En als je nog scherper kijkt, valt op dat de verschillen tussen PVV- en FVD-kiezers groter werden, constateren de onderzoekers. Bijna de helft van de PVV-kiezers zegt dat de verkiezingen eerlijk zijn verlopen, onder FVD-kiezers is dat ongeveer een derde. En 26 procent van de PVV-kiezers is tevreden over de democratie, bij FVD is dat maar 10 procent.
Opvallend: circa een kwart van de FVD-kiezers vindt dat de democratie met geweld mag worden omvergeworpen
Denken aan natuur en volksgezondheid is niet perse een kostenpost en bodemloze put:quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Onszelf economisch handicappen, kan er toch ook nog wel bij?
daar word kunstmest van gemaakt toch,quote:
quote:AI-overzicht
Renure (Recovered Nitrogen from Manure) is door de EU goedgekeurd als duurzame kunstmestvervanger.
Het verkopen van Renure biedt kansen om het mestoverschot te verminderen
Rijksoverheid.nl +4
Wat u moet weten over de verkoop:
Juridische status: De Europese regels zijn definitief, maar de exacte landelijke implementatie en administratieve verplichtingen in de Nederlandse Meststoffenwet zijn in ontwikkeling.
Melkvee.nl +1
Groeimarkt: De vraag naar groene kunstmestvervangers neemt toe omdat de plaatsingsruimte voor dierlijke mest en de derogatie onder druk staan.
Melkvee.nl ·Stefan Buning +1
Afzetkanalen: Renure-producten kunnen direct worden afgezet naar andere akkerbouwers of tuinders, maar ook via mengmestfabrikanten en agrarische coöperaties.
Rijksoverheid.nl +1
503 errors op Fok.quote:
Begint de NOS dan zelf?quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:19 schreef -XOR- het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)n-lokale-partijen-af
Heel mooi, de Telegraaf kan nu zijn kruistocht ook staken. Dapper gestreden maar de smadelijke nederlaag erkennen en incasseren, boys!
NOS gebruikt al tijden Pro.quote:
Pro, maar niet PRO. Da's net zo kleinzielig natuurlijk. Alhoewel er bij de T. gewoon pesterij achter zit, en bij de NOS overdreven semantiek.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
NOS gebruikt al tijden Pro.
Edit: nee die gebruiken blijkbaar nog GL-PvdA maar zullen Pro gaan gebruiken.
Klopt, en daar zijn ze ook niet consequent, want ze gingen wel mee in PvdA, PvdD en dan zullen ze zelf zeggen dat ze voorzetsels en lidwoorden met kleine letters doen, maar dat gaat voor DNA dan weer niet op.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Pro, maar niet PRO. Da's net zo kleinzielig natuurlijk. Alhoewel er bij de T. gewoon pesterij achter zit, en bij de NOS overdreven semantiek.
PN is hetquote:Op woensdag 3 juni 2026 14:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Pro, maar niet PRO. Da's net zo kleinzielig natuurlijk. Alhoewel er bij de T. gewoon pesterij achter zit, en bij de NOS overdreven semantiek.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
PN is het
en het was (C)PN dus eigenlijk zijn ze weer terug bij af
quote:
Waar ging deze over?quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vraag me af waarom motie de vos is verworpen.
Het stoppen van de asielprocedure van criminele asielzoekers en het intrekken van de status van cri.inele statushouders.quote:
Motie van het lid De Vos over procedures beëindigen van asielzoekers die misdrijven hebben gepleegd.quote:
quote:Nr. 855
MOTIE VAN HET LID DE VOS
Voorgesteld 26 mei 2026
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat asielzoekers 10 keer vaker dan autochtonen verdacht worden van vernielingen
en 40 keer vaker van diefstal, dat mannen uit asielherkomstlanden tot 20 keer vaker
verdacht worden van seksuele misdrijven en dat de massale immigratie dus heeft geleid
tot een toename van criminaliteit en geweld in onze samenleving;
constaterende dat Nederlanders van deze criminaliteits- en geweldstoename de dupe
zijn;
verzoekt de regering te bewerkstelligen dat procedures van asielzoekers die misdrijven
plegen worden beëindigd en dat de status van statushouders die misdrijven plegen wordt
ingetrokken;
verzoekt de regering de Kamer voor het zomerreces over de voortgang te informeren,
en gaat over tot de orde van de dag.
De Vos
Simpel: onuitvoerbaar volgens de minister.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het stoppen van de asielprocedure van criminele asielzoekers en het intrekken van de status van cri.inele statushouders.
Ik heb de motie verder inhoudelijk niet gelezen, daarom vraag ik het hier.. er zal een reden voor zijn.
Het is pas gek als moties met zo'n appreciatie worden aangenomen.quote:Minister Van den Brink:
Dan begin ik bij de motie op stuk nr. 855 van mevrouw De Vos. Die moet ik ontraden. Er zijn allerlei procedures voor het kunnen intrekken van een procedure rondom mensen die een misdrijf plegen, zowel wanneer het asielzoekers zijn als wanneer het mensen met een status zijn. Het kan echter niet op deze wijze. Deze motie ontraad ik dus.
Ik ben erg benieuwd naar die cijfers in ieder geval.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:27 schreef MoreDakka het volgende:
De vraag is of het beleid is dat die procedures ook daadwerkelijk gevolgd worden. Daar gaat het wel vaker mis.
Dat zijn toch gewoon standaarddraaiboeken bij het instellen van een dictatuur. Met name tribunalen zijn dan zeer belangrijk om potentiële politiek tegenstanders uit te schakelen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:53 schreef Bluesdude het volgende:
NRC ( betaalmuur) over het Nationaal Kiezersonderzoek
[..]
Men moet onderzoeken hoe die kwart FVD het ziet dat met geweld een dictatuur vestigen in Nederland.
Hoeveel geweld,hoeveel doden? En hoe wil men Nederland etnisch zuiveren. Hoeveel geweld om tegenstanders van Lidewij uit te schakelen? Leeft het tribunalenfantasie nog ?
Een belediging, vernieling of winkeldiefstal betekent dan automatisch einde procedure?quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:21 schreef MoreDakka het volgende:
Het zou bizar zijn als dat niet al de huidige werkwijze is.
Natuurlijk, waarom zou dat niet zo moeten zijn?quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een belediging, vernieling of winkeldiefstal betekent dan automatisch einde procedure?
Hoeveel daarvan zitten in een asielprocedure?quote:Zou dit ook voor tweedekamer leden moeten gelden?
Je bent natuurlijk even weg geweest, maar je kan toch niet gemist hebben dat iets als uitvoerbaarheid belangrijker is dan symboolpolitiek en totempalen in het migratiedebat?quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Simpel: onuitvoerbaar volgens de minister.
[..]
Het is pas gek als moties met zo'n appreciatie worden aangenomen.
Dat die niet door serieuze partijen wordt gesteund lijkt me logisch.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Motie van het lid De Vos over procedures beëindigen van asielzoekers die misdrijven hebben gepleegd.
[..]
Uiteraard. Maar dat doet het minder fijn voor de onderbuik.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Simpel: onuitvoerbaar volgens de minister.
[..]
Het is pas gek als moties met zo'n appreciatie worden aangenomen.
Dat zijn wel misdrijven, dus ja.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een belediging, vernieling of winkeldiefstal betekent dan automatisch einde procedure?
Zou dit ook voor tweedekamer leden moeten gelden?
Het stoppen met een asielprocedure naar aanleiding van één belediging of een gestolen doosje smint lijkt mij wel wat haaks staan op het proportionaliteits- en gelijkheidsbeginsen. Maar met die twee heb jij niet zoveel volgens mij?quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk, waarom zou dat niet zo moeten zijn?
Als je met een simpele belediging of winkeldiefstal al geeneens statushouder mag worden, dan lijkt mij het okk niet echt wenselijk dat je hier volksvertegenwoordiger mee wordt toch?quote:Allereerst lijkt het mij nogal ver staan van
Hoeveel daarvan zitten in een asielprocedure?
Ja deze motie was niet geschreven om aangenomen te wordenquote:Op woensdag 3 juni 2026 18:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat die niet door serieuze partijen wordt gesteund lijkt me logisch.
Dat taalgebruik is weer eens intriest.
Ik vind dit lastig hoor. Als je als statushouder gaat stelen ben je wel erg asociaal bezig en heb je dus weinig op met de normen en waarden van het land waarin je verblijft. Die plek zie ik liever ingenomen worden door iemand die hier wat van zijn of haar leven wil maken zonder te stelen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:51 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het stoppen met een asielprocedure naar aanleiding van één belediging of een gestolen doosje smint lijkt mij wel wat haaks staan op het proportionaliteits- en gelijkheidsbeginsen. Maar met die twee heb jij niet zoveel volgens mij?
[..]
Als je met een simpele belediging of winkeldiefstal al geeneens statushouder mag worden, dan lijkt mij het okk niet echt wenselijk dat je hier volksvertegenwoordiger mee wordt toch?
Je kunt natuurlijk ook gewoon geen misdrijf plegen of een overtreding begaan als je aan het wachten bent op een verblijfsvergunning. Dat is proportioneel.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:51 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het stoppen met een asielprocedure naar aanleiding van één belediging of een gestolen doosje smint lijkt mij wel wat haaks staan op het proportionaliteits- en gelijkheidsbeginsen. Maar met die twee heb jij niet zoveel volgens mij?
Als je moet pleiten voor het inperken van het passief kiesrecht moet je misschien even nadenken welk punt je ook alweer probeerde te maken.quote:Als je met een simpele belediging of winkeldiefstal al geeneens statushouder mag worden, dan lijkt mij het okk niet echt wenselijk dat je hier volksvertegenwoordiger mee wordt toch?
Wat voegt iemand toe die net binnen al begint met stelen? Waarom zou hij in Nederland mogen blijven, tis niet alsof Nederland hem iets verplicht is natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:51 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Als je met een simpele belediging of winkeldiefstal al geeneens statushouder mag worden, dan lijkt mij het okk niet echt wenselijk dat je hier volksvertegenwoordiger mee wordt toch?
Ik was benieuwd en heb de vraag door AI gegooid.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon geen misdrijf plegen of een overtreding begaan als je aan het wachten bent op een verblijfsvergunning. Dat is proportioneel.
[..]
Als je moet pleiten voor het inperken van het passief kiesrecht moet je misschien even nadenken welk punt je ook alweer probeerde te maken.
Geldt dat voor het intrekken van de verblijfsvergunning of voor het negatief antwoorden op de asielaanvraag?quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik was benieuwd en heb de vraag door AI gegooid.
Wanneer gebeurt dit? Volgens de Nederlandse Grondwet (Artikel 54) kan de rechter dit als bijkomende straf opleggen bij een onherroepelijke veroordeling tot een gevangenisstraf van ten minste één jaar voor specifieke, door de wet aangewezen delicten.
Dat zijn dus wel serieuzere misdrijven.
Oh sorry, dit ging over het ontnemen van het passief kiesrecht.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geldt dat voor het intrekken van de verblijfsvergunning of voor het negatief antwoorden op de asielaanvraag?
Oh ok, duidelijk. Vind ik ook nogal ver gaan, maar die specifieke delicten zullen wel redelijk zwaar zijn ga ik dan maar vanuit.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh sorry, dit ging over het ontnemen van het passief kiesrecht.
Die "draagvlak" valt toch wel weg met de genoegheid aan (extreem-)rechtse partijen en mediums als Ongehoord Nederland, NvdD, Geenstijl, Powned, Telegraaf etcquote:Op woensdag 3 juni 2026 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind dit lastig hoor. Als je als statushouder gaat stelen ben je wel erg asociaal bezig en heb je dus weinig op met de normen en waarden van het land waarin je verblijft. Die plek zie ik liever ingenomen worden door iemand die hier wat van zijn of haar leven wil maken zonder te stelen.
Aan de andere kant kun je ook gaan voor een variant dat een status pas ingetrokken kan worden als er aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Ik noem maar wat, meerdere in een bepaald tijdsbestek/de sancties die er op staan.
Het is los van de proportionaliteit enorm ondermijnend voor het draagvlak.
Vos heeft het toch over dat mensen vaker verdacht worden? Het gaat haar helemaal niet om criminaliteit anders zou ze wel met de cijfers over veroordelingen komen. Asielzoekers worden eerder als verdachte aangemerkt dan niet asielzoekers. Dat wijst op een heel ander probleem, namelijk dat de politie bijkbaar ook bevoordeeld is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:59 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wat voegt iemand toe die net binnen al begint met stelen? Waarom zou hij in Nederland mogen blijven, tis niet alsof Nederland hem iets verplicht is natuurlijk.
Volgens mij is de vraag in de asielprocedure niet “wat voegt iemand toe”, maar eerder “heeft deze persoon recht op bescherming tegen vervolging of ernstige schade bij terugkeer?”.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:59 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wat voegt iemand toe die net binnen al begint met stelen? Waarom zou hij in Nederland mogen blijven, tis niet alsof Nederland hem iets verplicht is natuurlijk.
Ik vind dat te makkelijk om te stellen. Ik denk dat meerdere factoren daarin meespelen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat wijst op een heel ander probleem, namelijk dat de politie bijkbaar ook bevoordeeld is.
Mensen die daar hun nieuws vandaan halen hebben uberhaupt weerstand tegen het opvangen van asielzoekers en alles daaromtrent.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Die "draagvlak" valt toch wel weg met de genoegheid aan (extreem-)rechtse partijen en mediums als Ongehoord Nederland, NvdD, Geenstijl, Powned, Telegraaf etc
Dat is geen toeval.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
Valt mij ook op in die uitermate knullige motie dat ze spreekt over verdachten en niet over veroordeelden.
Precies, omdat die cijfers haar beter uitkomen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
Valt mij ook op in die uitermate knullige motie dat ze spreekt over verdachten en niet over veroordeelden.
Ja als mensen in zo'n overvol ter Apel aan hun lot overgelaten worden vergroot je natuurlijk ook de kans dat ze minder gewenst gedrag vertonen. Door asielzoekers niet makkelijk te laten werken ook.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik vind dat te makkelijk om te stellen. Ik denk dat meerdere factoren daarin meespelen.
Waarbij iemand vaak jaren moeten wachten op een status en niet kan werken. Zo werk je mensen bewust de criminaliteit in.
En dan kan rechts Nederland weer roepen: "zie je wel!"
Gelijkheidsbeginsel in vergelijking met wie?quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:51 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het stoppen met een asielprocedure naar aanleiding van één belediging of een gestolen doosje smint lijkt mij wel wat haaks staan op het proportionaliteits- en gelijkheidsbeginsen.
Lijkt me ook. Zowel Wilders als de Mos hebben hun passief kiesrecht behouden. Al is de Mos wel gedeeltelijk vrij gesproken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ok, duidelijk. Vind ik ook nogal ver gaan, maar die specifieke delicten zullen wel redelijk zwaar zijn ga ik dan maar vanuit.
Bestaande draaiboeken is niet datgene waar mijn vraag over gaat.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon standaarddraaiboeken bij het instellen van een dictatuur. Met name tribunalen zijn dan zeer belangrijk om potentiële politiek tegenstanders uit te schakelen.
Citizens van Schama, over de Franse revolutie, kan ik aanraden als leesvoer.
Die mensen mogen blij zijn dat zij hier überhaupt worden opgevangen. Slecht gedrag zou meteen tot een hardhandige uitzet moeten leiden. Dat er al een sterke oververtegenwoordiging is van zulke mensen in de criminaliteit, zegt ook genoeg met welke mentaliteit men dit land binnenkomt en dat is een totaal gebrek aan respect voor de mensen en staat hier.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja als mensen in zo'n overvol ter Apel aan hun lot overgelaten worden vergroot je natuurlijk ook de kans dat ze minder gewenst gedrag vertonen. Door asielzoekers niet makkelijk te laten werken ook.
Het klopt ook zeker dat het systeem deze problemen verergert in plaats van verminderd. Maar ook dan is het zo dat gezien asielzoekers veel vaker verdacht worden in verhouding tot hun criminaliteit dat bij dat verdenken ook iets fout gaat.
Dat is jouw gebrek aan respect voor 'zulke mensen'quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:43 schreef HowardRoark het volgende:
een totaal gebrek aan respect voor de mensen en staat hier.
Ik benoem slechts hoe net iets te veel van hen zich gedragen en voor dat gedrag heb ik inderdaad geen respect. Jij wel?quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is jouw gebrek aan respect voor 'zulke mensen'
Schande !
Met "zulke mensen" heb je het over alle asielzoekers...quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik benoem slechts hoe net iets te veel van hen zich gedragen en voor dat gedrag heb ik inderdaad geen respect. Jij wel?
Alsof jij enig recht van spreke hebt. Als je niet hier geboren was zou jij 100% iemand zijn waarvan je nu zegt dat ze hier niet horen. Immers je deelt onze normen en waarden niet.quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik benoem slechts hoe net iets te veel van hen zich gedragen en voor dat gedrag heb ik inderdaad geen respect. Jij wel?
Hmm. Rare claim, ik ben namelijk pro-Westen en ook voor het verdediging van het Westen en onze bondgenoten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof jij enig recht van spreke hebt. Als je niet hier geboren was zou jij 100% iemand zijn waarvan je nu zegt dat ze hier niet horen. Immers je deelt onze normen en waarden niet.
Dat je weinig hebt met Westerse waarden heb je meermaals laten zien in de topics over de oorlog in Iran.quote:
Integendeel. Ik laat die daar juist blijken door de VS (een Westers land) en Israël (een Westerse bondgenoot) te steunen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat je weinig hebt met Westerse waarden heb je meermaals laten zien in de topics over de oorlog in Iran.
Beide landen laten momenteel zien zich bijzonder weinig van Westerse waarden aan te trekken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Ik laat die daar juist blijken door de VS (een Westers land) en Israël (een Westerse bondgenoot) te steunen.
Ook dat valt erg mee.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Beide landen laten momenteel zien zich bijzonder weinig van Westerse waarden aan te trekken.
Spanje stelt zich momenteel eerder op als een vijand van het Westen en een bondgenoot van de Derde Wereld.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Westers land Spanje levert nogal veel kritiek op de daden van Westers land VS en Westers bondgenoot Israel.
Wie moet ik nu steunen dan?
Gelukkig stelt de VS zich totaaaaaal niet vijandig op jegens Westerse landen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Spanje stelt zich momenteel eerder op als een vijand van het Westen en een bondgenoot van de Derde Wereld.
Dat is per definitie al niet Westers te noemen. Om nog maar te zwijgen dat de Spanjaarden het een goed idee vinden om even honderduizenden verblijfsvergunningen uit te delen aan illegale migranten. Ook dat getuigt niet van het willen beschermen van de Westerse cultuur.
Ja kijk, nu kom je met andere criteria. Eerder was een Westers land zijn voldoende om je steun te verkrijgen maar nu ga je dingen erbij halen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Spanje stelt zich momenteel eerder op als een vijand van het Westen en een bondgenoot van de Derde Wereld.
Dat is per definitie al niet Westers te noemen. Om nog maar te zwijgen dat de Spanjaarden het een goed idee vinden om even honderduizenden verblijfsvergunningen uit te delen aan illegale migranten. Ook dat getuigt niet van het willen beschermen van de Westerse cultuur.
De VS is zelf een Westers land.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig stelt de VS zich totaaaaaal niet vijandig op jegens Westerse landen.
Daar is dan ook geen sprake van.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja kijk, nu kom je met andere criteria. Eerder was een Westers land zijn voldoende om je steun te verkrijgen maar nu ga je dingen erbij halen.
Etnische zuivering, kolonialisme, negeren van internationaal recht en dergelijke zijn voor mij geen Westerse waarden. Dus ja...
Maar goed, doe geen moeite om nu een post aan te wijden waarom het volgens jou niet zo is.
Aha, dus dan is alles wat de VS doet per definitie congruent met Westerse waarden?quote:
Ik heb al eerder aan Howard gevraagd wat die Westerse waarden nu precies zijn, geen duidelijk antwoord gekregen, maar hij weet zelf wel wat het NIET zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha, dus dan is alles wat de VS doet per definitie congruent met Westerse waarden?
Wat een 'redenatie'
Nee hoor, zeker niet. Dat hoor je mij ook niet zeggen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha, dus dan is alles wat de VS doet per definitie congruent met Westerse waarden?
Wat een 'redenatie'
Zeker wel, ik heb je daar tot twee keer toe een antwoord op gegeven.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik heb al eerder aan Howard gevraagd wat die Westerse waarden nu precies zijn, geen duidelijk antwoord gekregen, maar hij weet precies wel wat het NIET zijn.
Je hebt niet geantwoord op mijn vervolgvraag en daar kom ik weer op terug, als een Westers land terug valt in de cowboytijd blijft dat dan nog steeds Westers?quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, zeker niet. Dat hoor je mij ook niet zeggen.
[..]
Zeker wel, ik heb je daar tot twee keer toe een antwoord op gegeven.
HowardRoark in NWS / Oorlog Iran #98 (zie ook de post die ik daar quote van een eerdere reactie).
Wat bedoel je precies met 'de cowboytijd' dan? Is dat een specifieke periode?quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je hebt niet geantwoord op mijn vervolgvraag en daar kom ik weer op terug, als een Westers land terug valt in de cowboytijd blijft dat dan nog steeds Westers?
Nou bijv dit:quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'de cowboytijd' dan? Is dat een specifieke periode?
https://www.ad.nl/buitenl(...)witte-huis~a2f51c9c/quote:Wat zijn de gevolgen na 500 dagen Trump in het Witte Huis?
„Dat zijn regering op allerlei manieren probeert de rechtsstaat en democratie uit te hollen. Rechters worden beschouwd als politieke tegenstander, kiesdistricten worden hertekend om het voor de Democraten lastiger te maken verkiezingen te winnen. Van een op regels gebaseerde samenleving verschuift het onder deze president naar een puur op macht gebaseerde maatschappij waarbij de clan om hem heen zichzelf schaamteloos verrijkt.”
Het lijkt me gevaarlijk om het als idiotie te bestempelen aangezien het simpelweg een mechanisme is om idealistische of pragmatische politieke doelen te realizeren en democratie an sich niet onfeilbaar is. Men hoeft ook echt geen eschatologische denkbeelden er op na te houden, het kan gewoon dat men geen vertrouwen meer heeft in het functioneren van de democratie en de voedingsbodem hiervoor, door een onmachtige politiek die het niet lukt om problemen op te lossen is duidelijk aanwezig.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bestaande draaiboeken is niet datgene waar mijn vraag over gaat.
Hoe zien die kwart FvD-stemmers hun staatsgreep gebeuren.
Ik denk dat weinigen een draaiboek in het hoofd hebben. Maar wat zeggen ze op gerichte vragen.
Denkt men dan even verder... zien ze die idiotie ervan ?
Nu neem ik aan dat een deel van die kwart al jaren extreemrechts zijn...en wellicht al jaren dromend van de grote 'eindstrijd'... Hoe groot is dat deel, hoe doordacht zijn ze ?
Het westerse is toch juist dat je niet "moet" steunen, maar dat je vrij bent om de partij die je het meest aan het hart is te steunenquote:Op woensdag 3 juni 2026 22:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Westers land Spanje levert nogal veel kritiek op de daden van Westers land VS en Westers bondgenoot Israel.
Wie moet ik nu steunen dan?
Dit soort retoriek zagen we tijdens de eerste termijn ook. Media maken helaas overuren om de lezer het beeld te geven dat Trump uniek gevaarlijk is. Iets dat trouwens bij George Bush, zij het in mindere mate, ook werd gedaan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou bijv dit:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)witte-huis~a2f51c9c/
Kun jij weer zeggen, dat is maar een mening. Maar vind jij dat geen cowboystreken? Wil jij ook graag zo'n ferme leider die het allemaal eens flink aanpakt hier?
Volgens die redenering zou het dus acceptabel zijn om pakweg de Russen of Iran te steunen. Wellicht China als die nog eens iets bij Taiwan gaan proberen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het westerse is toch juist dat je niet "moet" steunen, maar dat je vrij bent om de partij die je het meest aan het hart is te steunen
De westerse waarden komen voort uit de hegemonie van de VS waardoor de VS, zolang het hegemoon is, de richting van die westerse waarden aangeeft.quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een 'redenatie'
Ja, waarom niet? Dat is precies het idee van een democratie. Landen hebben op de langere termijn ook de neiging om altijd voor de eigen belangen te gaan ongeacht een verzonnen set van regels door een aantal grootmachten; dit dwingt andere landen om ook steeds van allianties/richting te veranderen, en daar moeten we voor open staan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens die redenering zou het dus acceptabel zijn om pakweg de Russen of Iran te steunen. Wellicht China als die nog eens iets bij Taiwan gaan proberen.
In dat geval zal er bijna geen enkel Europees land voldoen aan die waarden (tenzij je de erfschuld even 'on hold' zet).quote:Op woensdag 3 juni 2026 22:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Etnische zuivering, kolonialisme, negeren van internationaal recht en dergelijke zijn voor mij geen Westerse waarden. Dus ja...
Gezien de steun en sympathie die jij toch regelmatig voor FvD uitspreekt, zou je dat toch aan moeten spreken?quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens die redenering zou het dus acceptabel zijn om pakweg de Russen of Iran te steunen. Wellicht China als die nog eens iets bij Taiwan gaan proberen.
We dienen hier inderdaad continu naar verbetering te streven. Helaas is dat gezien de opkomst van uiterst rechts in het westen steeds complexer…quote:Op donderdag 4 juni 2026 07:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In dat geval zal er bijna geen enkel Europees land voldoen aan die waarden (tenzij je de erfschuld even 'on hold' zet).
Goed gewerkt door het social media team.quote:
Die had ik nog niet eens gezien.quote:
Rutte en Balkenende starten inderdaad ook met een wat vreemd experiment. Laten we hopen dat er wat gaat gebeuren.quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Balkenende en Rutte moesten ook eerst een rondje door met rechts-populistische prutsers.
Tata Steel heeft een sterker moreel kompas dan enlele politieke partijen op rechts.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
"Donald Pols kwam 33 jaar geleden uit Zuid-Afrika naar Nederland, weg uit een wit gezin, weg uit een verdeeld land. Gelukkig zijn de ogen van deze jongen opengegaan en is hij anders naar de wereld gaan kijken. Maar het zwaard van Damocles hing steeds boven zijn hoofd. En ja hoor, hij moet hangen! Volle tafels op tv die allemaal hun zegje moeten doen. We kunnen ons beter druk maken over dat er in onze Tweede Kamer zitten die in 2026 diezelfde mening en taal bezigen die Donald op 19-jarige leeftijd had. En bij hen is het geen jeugdige overmoed maar in volle ernst. Laten we ons daar druk over maken! Dat gaat veel verder dan een foute keuze van een jongen van 19 jaar!"
https://www.trouw.nl/opin(...)ar-geleden~b4d699b6/
Volgende week bij 'Eva' weer de gezellige Markuszower en Eerdmans
Ik denk dat Tata dit ook deels doet om wat publiek moraal krediet te verwerven.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:57 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tata Steel heeft een sterker moreel kompas dan enlele politieke partijen op rechts.
Had zo van joop of de spelt k unnen zijn.quote:
Interessant. Hoe werkt dat?quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt me gevaarlijk om het als idiotie te bestempelen aangezien het simpelweg een mechanisme is om idealistische of pragmatische politieke doelen te realizeren en democratie an sich niet onfeilbaar is. Men hoeft ook echt geen eschatologische denkbeelden er op na te houden, het kan gewoon dat men geen vertrouwen meer heeft in het functioneren van de democratie en de voedingsbodem hiervoor, door een onmachtige politiek die het niet lukt om problemen op te lossen is duidelijk aanwezig.
Het grootste deel zijn inderdaad dromers die geen draaiboek in het hoofd hebben, maar dat zijn de meelopers, dat zijn de minst gevaarlijken. Onderzoek van Chenoweth toont wel aan dat er slechts 3,5% van de bevolking nodig is om een revolutie te ontketenen.
Hoe laat is dat debat begonnen?quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
o ja, het debat vergeten over het weglopen van de bonden.
Het is nog steeds bezig. Om 1 uur lunchpauze.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe laat is dat debat begonnen?
Ik zit op mijn werk, maar zou het graag volgen.
Volgend jaar met de Provinciale Staten verkiezingen weten het meer.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:54 schreef kalinhos het volgende:
Theunissen heeft net zoveel uitstraling als een aardappel dus tis te hopen voor de PvdD dat het kabinet lang blijft zitten.
Wat was er?quote:
Ze beweert dat de ww ,15 jaar is ipv 2 jaar. Ze verwijst naar het plan uit het kabinet schoof.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat was er?
(Kan het debat niet volgen).
Geen oordopjes bij je en dan gewoon luisteren?quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat was er?
(Kan het debat niet volgen).
Aha, op die manier.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze beweert dat de ww ,15 jaar is ipv 2 jaar. Ze verwijst naar het plan uit het kabinet schoof.
Nee, zit momenteel aan de receptie.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Geen oordopjes bij je en dan gewoon luisteren?
Ook belangrijk werk.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, zit momenteel aan de receptie.
Ik zat in 2019 in de WW met amper arbeidsverleden. Dus ik heb die 3 maanden wel opgebruikt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aha, op die manier.
Sowieso vind ik het spreken over de maximumtermijn van de WW altijd nogal vertekenend. Bijna niemand haalt die maximumtermijnen, en onder de nieuwe plannen moet je ook al 10 jaar arbeidsverleden hebben voor maximaal 5 maanden WW.
Een jaar of 10 geleden kwam ik niet in aanmerking voor Wajong (vawege een beperking vanaf mijn geboorte) omdat ik te laat was met aanvragen, zodoende belandde ik in de Participatiewet en ben ik aan het werk geraakt via het Doelgroepenregister.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zat in 2019 in de WW met amper arbeidsverleden. Dus ik heb die 3 maanden wel opgebruikt.
Binnenkort krijg ik te maken met gedoe rond WIA.
Ik heb ongeveer 16 jaar terug wajong aangevraagd, maar werd afgewezen omdat ik havo diploma heb en dat ze zeggen je kan deze banen doen. Voor die banen heb je wel meer nodig dan een havo diploma.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een jaar of 10 geleden kwam ik niet in aanmerking voor Wajong (vanwege een beperking vanaf mijn geboorte) omdat ik te laat was met aanvragen, zodoende belandde ik in de Participatiewet en ben ik aan het werk geraakt via het Doelgroepenregister.
Idealiter zou de duur van de WW moeten meebewegen met de vraag en aanbod naar arbeid.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aha, op die manier.
Sowieso vind ik het spreken over de maximumtermijn van de WW altijd nogal vertekenend. Bijna niemand haalt die maximumtermijnen, en onder de nieuwe plannen moet je ook al 10 jaar arbeidsverleden hebben voor maximaal 5 maanden WW.
Nog maar 289 dagen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Volgend jaar met de Provinciale Staten verkiezingen weten het meer.
Dan weten we of de coalitie een werkbare meerderheid in de Eerste Kamer heeft.
Dat je nu werk hebt ipv een uitkering lijkt mij voor jou toch in alle opzichten een groot voordeel?quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een jaar of 10 geleden kwam ik niet in aanmerking voor Wajong (vawege een beperking vanaf mijn geboorte) omdat ik te laat was met aanvragen, zodoende belandde ik in de Participatiewet en ben ik aan het werk geraakt via het Doelgroepenregister.
Zie je dan minimal een jaar bij gunstig vraag en aanbod. Vanaf daar extra maanden erbij tellen minder vraag en aanbod?quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Idealiter zou de duur van de WW moeten meebewegen met de vraag en aanbod naar arbeid.
Ja absoluut, mijn post was dan ook zeker niet als klacht bedoeld.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat je nu werk hebt ipv een uitkering lijkt mij voor jou toch in alle opzichten een groot voordeel?
Bij een gunstig arbeidsmarkt vind ik maximaal één jaar best ruim, maar in tijden zoals tijdens de kredietcrisis is 3 of zelfs 4 jaar passend. Een en ander ook enigszins toegespitst op leeftijd en arbeidsvermogen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zie je dan minimal een jaar bij gunstig vraag en aanbod. Vanaf daar extra maanden erbij tellen minder vraag en aanbod?
Dan zou het eerste uitgangspunt van de WIA en Wajong om mensen aan het werk te helpen, dan zou het op den duur minder moeten kosten. Helaas wil minister Heinen (VVD) die investering niet doen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja absoluut, mijn post was dan ook zeker niet als klacht bedoeld.
Een wereld van verschil. Dit werk heeft me enorm goed gedaan. Sociale contacten, financieel en wat betreft structuur. Ik werk hier nu al bijna 9 jaar en zit eindelijk op mijn plek.
Wat dat betreft gun ik dat iedereen, maar niet iedereen komt zo op z'n plek nadat ze in een bepaalde regeling zijn terecht gekomen.
Wat jij beschrijft is mooi, zo is het ook bedoeld. Iedereen is winnaar bij zo'n situatie.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja absoluut, mijn post was dan ook zeker niet als klacht bedoeld.
Een wereld van verschil. Dit werk heeft me enorm goed gedaan. Sociale contacten, financieel en wat betreft structuur. Ik werk hier nu al bijna 9 jaar en zit eindelijk op mijn plek.
Wat dat betreft gun ik dat iedereen, maar niet iedereen komt zo op z'n plek nadat ze in een bepaalde regeling zijn terecht gekomen.
Dan kan je ook zeggen dat die werkgevers een deel van de ww uitkering doen. (ik zit even te brainstormen hoe het anders kan zonder het gehele sociale uitkeringen af te breken)quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij een gunstig arbeidsmarkt vind ik maximaal één jaar best ruim, maar in tijden zoals tijdens de kredietcrisis is 3 of zelfs 4 jaar passend. Een en ander ook enigszins toegespitst op leeftijd en arbeidsvermogen.
Echter wat in deze discussie totaal vergeten wordt en onbesproken is is het feit dat heel veel mensen de WW in gaan met zogenoemd "VSO ontslag", mijn inziens zou dat véél stringenter moeten omdat het voor werkgevers een hele goedkope manier is om van personeel af te komen. Daar kun je echt geld mee binnenhalen.
In principe moet bij VSO ontslag de werkgever mijn inziens 50% van de WW betalen, tenzij gerechtelijk anders bepaald wordt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan kan je ook zeggen dat die werkgevers een deel van de ww uitkering doen. (ik zit even te brainstormen hoe het anders kan zonder het gehele sociale uitkeringen af te breken)
Bovendien is het begrip arbeidsvermogen zeer theoretisch, in mijn ogen te theoretisch, geformuleerd. Onderzoek van de Nederlandse Arbeidsinspectie laat zien dat ruim 1/3e van de mensen in het Doelgroepregister niet aan het werk komt, en dat komt niet doordat ze lui zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:44 schreef Tomatenboer het volgende:
Het gaat er niet om of werk wel of niet leuk is. Het gaat erom of werken überhaupt wel lukt. Jij zit nog steeds op de golflengte van dat als mensen willen werken, dat dat ook lukt en ook duurzaam lukt. Dat is niet de realiteit.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
Wat jij beschrijft is mooi, zo is het ook bedoeld. Iedereen is winnaar bij zo'n situatie.
Ik krijg hier soms het gevoel dat werk als straf en uitbuiting wordt gezien. Sommige werkgevers zijn ook debiel. Maar werken is in de basis best leuk. En ach, wat moet je anders doen..
De Participatiewet kent overigens een zeer merkwaardige kronkel. Middels een loonkostensubsidie kan een werkgever gecompenseerd worden voor een productiviteitsbeperking, echter voor een urenbeperking is geen subsidie beschikbaar. Mensen die voornamelijk een productiviteitsbeperking hebben kunnen goed geholpen worden binnen de Participatiewet, mensen die voornamelijk een urenbeperking hebben niet. Dat is des te vreemder omdat de WIA wél rekening houdt met een urenbeperking, en ook de oude Wajong deed dat.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Een jaar of 10 geleden kwam ik niet in aanmerking voor Wajong (vawege een beperking vanaf mijn geboorte) omdat ik te laat was met aanvragen, zodoende belandde ik in de Participatiewet en ben ik aan het werk geraakt via het Doelgroepenregister.
Klaver kwam nog wel even interrumperen om te zeggen dat er onzin werd gezegd..quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
PRO (GL/PVDA) zijn weggelopen als de FVD aan het woord is
Heeft ie toch onbewust de FVD aandacht gegeven.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Klaver kwam nog wel even interrumperen om te zeggen dat er onzin werd gezegd..
Vond het ook niet echt sterk, nee.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Heeft ie toch onbewust de FVD aandacht gegeven.
Slogansquote:Op donderdag 4 juni 2026 14:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ook wel bijzondere take dat omdat men rechts stemt dat linkse sociale plannen onzin zijn. Je weet niet waar men precies op stemt maar goed.
Asiel, joh.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ook wel bijzondere take dat omdat men rechts stemt dat linkse sociale plannen onzin zijn. Je weet niet waar men precies op stemt maar goed.
Dat is 1* nieuws maar als je het structureel doet dan demp je het FvD-geluid wel.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Heeft ie toch onbewust de FVD aandacht gegeven.
Die rechtse partijen bestaan omdat ze allemaal verkondigen weg met asielzoekers. Blijkbara vinden bepaalde stemmers dat belangrijker dan sociale zekerheid.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je kunt natuurlijk gewoon bij een verkorte WW de asielzoekers de schuld geven.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die rechtse partijen bestaan omdat ze allemaal verkondigen weg met asielzoekers. Blijkbara vinden bepaalde stemmers dat belangrijker dan sociale zekerheid.
Die twee woordjes mag je veranderen in ALLES.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die rechtse partijen bestaan omdat ze allemaal verkondigen weg met asielzoekers. Blijkbara vinden bepaalde stemmers dat belangrijker dan sociale zekerheid.
Gewoon alles wat niet goed gaat, lekker makkelijk.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk gewoon bij een verkorte WW de asielzoekers de schuld geven.
Het is wel slim.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is 1* nieuws maar als je het structureel doet dan demp je het FvD-geluid wel.
Het failliet van dom simpel rechts.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat merk ik in NWS ook. Alles is de schuld van de asielzoeker. Sommigen zitten zo vast in die fuik.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk gewoon bij een verkorte WW de asielzoekers de schuld geven.
Als je kleine overheid wilt of minder asielzoekers moet je investeren om dat voor elkaar te krijgen en niet dom op bezuinigen,quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het is wel slim.
Het betwisten en dan weglopen om niet in debat te gaan. Moreel verhevenheid slaat wel bij sommige stemmers
[..]
Het failliet van dom simpel rechts.
Een vriend van mij (trouwe vvd stemmer) is helemaal voor de HRA maar ook voor een kleine overheid. Als ik zal doorvragen of dat onder de VVD gelukt is dan weet ik zeker dat er niet veel uitkomt.
Of zoals iemand ooit zei: "It's the economy stupid"
Terwijl hij zelf die wetten wou blokkeren.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Schreeuwlelijk Wilders die er al sinds 1998 zit beschuldigt de minister-president van het tegenstemmen van de asielmaatregelen in de EK.
Wat hij ook heeft gedaan door zijn fractie in de EK dat op te dragenquote:Op donderdag 4 juni 2026 14:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Terwijl hij zelf die wetten wou blokkeren.
Dan vind ik het goedkoop scoren om Jetten te verwijten dat die wetten er niet doorkwamen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat hij ook heeft gedaan door zijn fractie in de EK dat op te dragen
Een kleiner overheid kan prima. Je moet alleen wel een visie hebben maar daarna ook pragmatisch aan de slag gaan. Iets wat dit kabinet niet heeft, mede door de VVD die niet beter weten dan bezuinigen om vervolgens meer geld uit te geven aan derde partijenquote:Op donderdag 4 juni 2026 14:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als je kleine overheid wilt of minder asielzoekers moet je investeren om dat voor elkaar te krijgen en niet dom op bezuinigen,
Het helpt niet mee dat de kabinetten Rutte en Schoof geen visie hadden, daardoor zitten we nu met de problemen die nu spelen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Een kleiner overheid kan prima. Je moet alleen wel een visie hebben maar daarna ook pragmatisch aan de slag gaan. Iets wat dit kabinet niet heeft, mede door de VVD die niet beter weten dan bezuinigen om vervolgens meer geld uit te geven aan derde partijen
Hij of zijn partner?quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
Jetten: Ik kijk niet op sociale media, terwijl wel zijn privéleven op sociale media deelt.
Als dat het enige is dan zou het gelijk een verbetering zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:54 schreef kalinhos het volgende:
Teunissen heeft net zoveel uitstraling als een aardappel dus tis te hopen voor de PvdD dat het kabinet lang blijft zitten.
Ik vind Ouwehand altijd enorm irritant met haar ellenlange inleidingen in interrupties, maar ze weet wel waar ze het over heeft - los van of je het met haar eens bent.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Als dat het enige is dan zou het gelijk een verbetering zijn.
Naja, die hele partij kan zich beter gaan aansluiten bij Pro.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:22 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik vind Ouwehand altijd enorm irritant met haar ellenlange inleidingen in interrupties, maar ze weet wel waar ze het over heeft - los van of je het met haar eens bent.
Maar Teunissen ken ik vooral van 2 dingen:
- Een volledig mislukt interruptiedebat met Yesilgoz waar ze allemaal dingen vroeg die Yesilgoz letterlijk een minuut geleden had gezegd.
- de stemmingen over die asielwet missen omdat ze bij KetiKoti wilde zijn, waar genoeg collega’s van haar het prima haalden om beide zaken te doen.
En die stoethaspel wordt nu de nummer 1
Die zat weer voor de zoveelste keer te stoken.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:45 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik zit heel even te kijken en wat blijkt, dit is een migratiedebat en Wilders is gedwongen met een motie van wantrouwen te komen
Ach hij deed weer een debatje zoals hij af en toe doet.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die zat weer voor de zoveelste keer te stoken.
Nou, stokpaardje, hij zei net dat er duizenden asielzoekers per week binnen komen. Iemand die in de polder woont schrikt zich rot, denkt dat heel Nederland een soort vloedgolf van vreemdelingen binnen haalt die ons land wil veranderen ten koste van de echte Nederlander.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:48 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ach hij deed weer een debatje zoals hij af en toe doet.
Bijna 4000 euro per week verdienen sinds 1998 met het roeptoeteren dat alles fout gaat en het de schuld is van iedereen.
Ik ben nog oud genoeg om me te kunnen herinneren dat men in rechts-populistische contreien nog problemen had met de zgn "plucheklevers/plucheplakkers/zetelklevers". Tegenwoordig hoor je niks dan krekels daarover uit die hoek.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:48 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ach hij deed weer een debatje zoals hij af en toe doet.
Bijna 4000 euro per week verdienen sinds 1998 met het roeptoeteren dat alles fout gaat en het de schuld is van iedereen.
Dat geldt alleen voor links.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben nog oud genoeg om me te kunnen herinneren dat men in rechts-populistische contreien nog problemen had met de zgn "plucheklevers/plucheplakkers/zetelklevers". Tegenwoordig hoor je niks dan krekels daarover uit die hoek.
Hij is beter dan zijn voorgangster.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:57 schreef Firuze60 het volgende:
Sorry voor de SP-stemmers, maar ik vind Jimmy niet overtuigend.
Wilders zit alweer bijna 10.000 dagen als kamerlid op het pluche.quote:
quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wilders zit alweer bijna 10.000 dagen als kamerlid op het pluche.
En vergeet even niet dat hij er voor zou zorgen dat het eigen risico bij de ziektekosten NUL zou worden onder zijn leiding.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wilders zit alweer bijna 10.000 dagen als kamerlid op het pluche.
>Heeft geen zin om verantwoordelijkheid te nemen
>Geen zin om minister-president te worden
>De meeste debatten boeien hem ook niet
Kweenie. Vind Jimmy ook een beetje een roeptoeter. Oude Marijnissen was de beste politicus voor de SP.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hij is beter dan zijn voorgangster.
Roemer was ook niet verkeerd. Allen het verkiezingsdebat heeft hem de das om gedaan.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kweenie. Vind Jimmy ook een beetje een roeptoeter. Oude Marijnissen was de beste politicus voor de SP.
Ik denk inderdaad dat er veel mensen thuiszitten met koud water vrees. Dat maakt mij overigens geen slecht mens.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of werk wel of niet leuk is. Het gaat erom of werken überhaupt wel lukt. Jij zit nog steeds op de golflengte van dat als mensen willen werken, dat dat ook lukt en ook duurzaam lukt. Dat is niet de realiteit.
Onze grieven zijn zich meer gaan richten op de baantjescarrousels.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben nog oud genoeg om me te kunnen herinneren dat men in rechts-populistische contreien nog problemen had met de zgn "plucheklevers/plucheplakkers/zetelklevers". Tegenwoordig hoor je niks dan krekels daarover uit die hoek.
De Palestijnen zullen we balen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)tokje-over~afe9004f/
Ouwehand stopt als partijleider van PvD en gaat wel verder als tweede kamerlid en gaat zich bezig houden met het landbouwdossier.
Oh, net gemist, door wie?quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Motie van wantrouwen
Bij dit debatNet zo veel waard als eenlaagswc-papier van ALDI
De grote blonde leider?quote:
Nee, als er 3,5% actief mee gaat doen, betekent dat dat een veel groter deel van de bevolking de ideeën van deze groep ondersteunt. De 3,5% gaat dan ook uit van actieve participatie.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Interessant. Hoe werkt dat?
Die 3,5% zorgt voro een dynamiek waarin anderen de verplichting voelen om ook mee te doen?
Kun je dat onderbouwen? Of is dat een gevoel a la Henk Kamp?quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:19 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk inderdaad dat er veel mensen thuiszitten met koud water vrees. Dat maakt mij overigens geen slecht mens.
Deze mensen zijn zelf ook beter af als ze aan het werk gaan.
Sowieso moeten we beseffen dat uit de arbeidsmarkt nog wel iets te persen is maar niet bijster veel meer. De arbeidsparticipatie is al historisch (en mondiaal gezien) zeer hoog.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kun je dat onderbouwen? Of is dat een gevoel a la Henk Kamp?
De gevallen die ik bij mijn vrijwilligerswerk tegenkom zijn dikwijls mensen die talloze baantjes geprobeerd hebben. Minder uren werken, ander werk, aangepaste werkplek, jobcoach, loonkostensubsidie, ambulante begeleiding, de hele rimram. Toch lukt het vanwege hun psychiatrische ziekten (dus niet het gemier met af en toe wat somber, nee, mensen met psychoses, dwangstoornissen en bipolaire stoornissen) niet om een baan vol te houden.
Dit beeld vindt ondersteuning in onder andere deze rapportage van de Nederlandse Arbeidsinspectie: Op papier arbeidsvermogen, in de praktijk geen reële kans op werk
Wanneer hebben deze mensen zich voor phpmystyle voldoende ingespannen zodat hij tot het inzicht komt dat er ook mensen zijn bij wie werken echt niet gaat?
Tel daar het gezeik van Rutte ooit bij met zijn participatiewet, het stikt van de mantelzorgers.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Kowloon het volgende:
Overigens niet werken, als in een dienstverband, betekent niet thuiszitten. Er is dagbesteding, vrijwilligerswerk, veel gemeenten organiseren sportieve activiteiten of gezelligheidsactiviteiten en je kunt ook zelf activiteiten ondernemen. Het is maar net wat past. Kenmerkend zal zijn dat er bij al die activiteiten minder eisen aan mensen worden gesteld dan in een dienstverband.
https://nos.nl/artikel/26(...)-in-kwetsbare-wijkenquote:NOS Nieuws
•
vandaag, 06:12
Meer problemen rond geboorten in kwetsbare wijken
De plek waar een kind wordt geboren heeft grote invloed op de gezondheid rond de geboorte, blijkt uit onderzoek van Erasmus MC in Rotterdam. De onderzoekers zien in sommige wijken van de grote steden dat de babysterfte twee keer zo hoog is als in andere wijken.
Ook worden er meer baby's te vroeg geboren en zijn baby's vaak kleiner bij de geboorte dan in de rest van Nederland.
In totaal hadden vier van de twintig kwetsbare gebieden significant meer kans op babysterfte en alle wijken hadden een grotere kans op een lager gewicht of een lagere lichaamslengte bij de geboorte.
"De leefomstandigheden waarin zij wonen zijn waarschijnlijk een belangrijke verklaring," zegt Jasper Been, neonatoloog in het Erasmus MC en onderzoeksleider. Volgens hem liggen de problemen rond de geboorte "niet aan persoonlijke omstandigheden, zoals leeftijd en etniciteit".
Voorbeelden van omgevingsfactoren die invloed hebben zijn luchtvervuiling, geluidsoverlast, woonomstandigheden zoals hittestress, schimmel en de luchtkwaliteit binnenshuis. Deze factoren kunnen bijdragen aan verschillen in geboorte-uitkomsten.
Gebieden die werden onderzocht doen allemaal mee in Nationaal Programma Leefbaarheid en Veiligheid. Dat zijn twintig gebieden met opstapelende problemen op het gebied van onderwijs, armoede, gezondheid, wonen en veiligheid. Het gaat om gebieden als Groningen-Noord, Heerlen-Noord en Rotterdam-Zuid.
1,1 miljoen moeders uit heel Nederland deden met hun baby's mee aan het onderzoek. Hiervan kwamen honderdduizend moeders en kinderen uit één van de twintig kwetsbare wijken in Nederland.
Check, de hypothese gaat dus uit dat als 3,5 van de 100 meedoen dat er passief wel meer dan 3,5 medestanders zijn. Zal dat artikel van nostra zo nog ff lezen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, als er 3,5% actief mee gaat doen, betekent dat dat een veel groter deel van de bevolking de ideeën van deze groep ondersteunt. De 3,5% gaat dan ook uit van actieve participatie.
We gaan niet Henk Kamp hatenquote:Op donderdag 4 juni 2026 17:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kun je dat onderbouwen? Of is dat een gevoel a la Henk Kamp?
De gevallen die ik bij mijn vrijwilligerswerk tegenkom zijn dikwijls mensen die talloze baantjes geprobeerd hebben. Minder uren werken, ander werk, aangepaste werkplek, jobcoach, loonkostensubsidie, ambulante begeleiding, de hele rimram. Toch lukt het vanwege hun psychiatrische ziekten (dus niet het gemier met af en toe wat somber, nee, mensen met psychoses, dwangstoornissen en bipolaire stoornissen) niet om een baan vol te houden.
Dit beeld vindt ondersteuning in onder andere deze rapportage van de Nederlandse Arbeidsinspectie: Op papier arbeidsvermogen, in de praktijk geen reële kans op werk
Wanneer hebben deze mensen zich voor phpmystyle voldoende ingespannen zodat hij tot het inzicht komt dat er ook mensen zijn bij wie werken echt niet gaat?
https://www.cnv.nl/nieuws/cnv-luidt-de-noodklok-over-wia/quote:CNV maakt zich grote zorgen over de toenemende instroom in de WIA. Als deze trend doorzet, telt Nederland over 5 jaar 1 miljoen arbeidsongeschikten. Dat is onhoudbaar.
Wat wel een probleem is/wordt is dat banen steeds ingewikkelder worden en dat je steeds meer moet kunnen. Waar zijn de banen dat je gewoon prima assemblage werk kon krijgen, of productie, of een eenvoudige boekhouding voeren. Alles wordt kaulo ingewikkeld.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:20 schreef nostra het volgende:
Lastig om er cijfers op te plakken, beide zijn waar natuurlijk. Er is een grote groep die best kan werken, maar dat niet wil of het onvermogen voordoet dat niet te kunnen en er is een grote groep die dat daadwerkelijk niet kan, waarbij je als je negatief denkt nog een stuk culpa in causa zou kunnen aanwijzen.
Nou ja, je hebt zat nog. Mijn vriendin is ontwikkelcoach / bemiddelaar voor de gemeente Rotterdam. Wat er daar allemaal voorbij vliegt... blowen in de pauze, de chef (of haar) voor kankerhoer uitmaken, de Primark te min vinden, buiten én binnen willen werken, geen vrije tijd in opleiding willen steken, niet tegen stof in de bibliotheek kunnen, geen zittend werk willen, geen staand werk willen. De banen liggen er wel, maar ja, het is in de onderste regionen zoals Luinge zou zeggen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
Wat wel een probleem is/wordt is dat banen steeds ingewikkelder worden en dat je steeds meer moet kunnen. Waar zijn de banen dat je gewoon prima assemblage werk kon krijgen, of productie, of een eenvoudige boekhouding voeren. Alles wordt kaulo ingewikkeld.
Interessant. Ik denk dat ik ook ga. Heb jij promo code?quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:28 schreef nostra het volgende:
Aangemeld, ook wel wat voor jou @:phpmystyle![]()
https://mises.nl/mises-zomerschool/
Fraai om dat in een StayOkay te houden.
Daarbij kan je je wel afvragen wat “groot” is in deze. Ik zie echt nog wel enig perspectief (zoals statushouders) maar de klassieke groep die wel kan maar niet wil raakt wel wat op. De krapte op de arbeidsmarkt houdt al een tijdje aan (waar eerder er sneller een economische crisis kwam die een relatief eenvoudige groep te bemiddelen mensen opleverde), dus uit langere trajecten komt nog wel iets. Maar wie nu nog niet werkt heeft daar veelal redelijke redenen voor, zoals fysieke of mentale problematiek of een totaal gebrek aan noodzaak.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:20 schreef nostra het volgende:
Lastig om er cijfers op te plakken, beide zijn waar natuurlijk. Er is een grote groep die best kan werken, maar dat niet wil of het onvermogen voordoet dat niet te kunnen en er is een grote groep die dat daadwerkelijk niet kan, waarbij je als je negatief denkt nog een stuk culpa in causa zou kunnen aanwijzen.
Geen promocode. StayOkay is volgens mij gewoon een jeugdherberg. Maar je hebt wel eenpersoonskamers. Ik overnacht niet, Soest is prima aan te rijden.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Interessant. Ik denk dat ik ook ga. Heb jij promo code?
Ff uitzoeken wat stayokay inhoudt, ik ga niet mijn bed delen met onbekenden.
Dat is zeker waar, als je de 80/20 regel toepast, zou ik hier niet bepaald mijn hoofdinzet op plaatsen zeg maar.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:
Daarbij kan je je wel afvragen wat “groot” is in deze.
Ik denk dat ik niet overnacht, mocht het toch gezellig worden en er zijn figuren waarmee ik kan borrelen kan ik dan altijd nog wel ff boeken denk ik. Of valkje in de buurt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Geen promocode. StayOkay is volgens mij gewoon een jeugdherberg. Maar je hebt wel eenpersoonskamers. Ik overnacht niet, Soest is prima aan te rijden.
Wat ik wel hoor uit die hoek qua mensen is dat ze zelf ook ander werk zoeken omdat wat er nog “in de bakken” zit steeds lastiger te bemiddelen is. Dat zit deels in dit soort onwil maar het is ook wel zo dat bijna iedereen die wil en een beetje kan werken wel wat doet onderhand.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt zat nog. Mijn vriendin is ontwikkelcoach / bemiddelaar voor de gemeente Rotterdam. Wat er daar allemaal voorbij vliegt... blowen in de pauze, de chef (of haar) voor kankerhoer uitmaken, de Primark te min vinden, buiten én binnen willen werken, geen vrije tijd in opleiding willen steken, niet tegen stof in de bibliotheek kunnen, geen zittend werk willen, geen staand werk willen. De banen liggen er wel, maar ja, het is in de onderste regionen zoals Luinge zou zeggen.
Dat is het lastige inderdaad. Als je nu nog in de bijstand zit, dan houdt het met één rugzakje veelal niet op…quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, als je de 80/20 regel toepast, zou ik hier niet bepaald mijn hoofdinzet op plaatsen zeg maar.
Nou ja, als je het over overbodige ambtenaren hebt...quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat ik wel hoor uit die hoek qua mensen is dat ze zelf ook ander werk zoeken omdat wat er nog “in de bakken” zit steeds lastiger te bemiddelen is. Dat zit deels in dit soort onwil maar het is ook wel zo dat bijna iedereen die wil en een beetje kan werken wel wat doet onderhand.
Dat zal per gemeente en regio schelen maar die kentering is best nieuw en interessant. Dit is een stroom werk die min of meer opdroogt…quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, als je het over overbodige ambtenaren hebt...Die kan haar werk (zal 32 uur zijn) ook in vier uur doen. Werkt thuis, gaat dan lekker naar de sportschool, neefje, hardlopen, boodschappen. Twee plaatsingen per maand zijn de target. Niet-halen target is ter kennisgeving.
Zie https://en.wikipedia.org/wiki/3.5%25_rulequote:Op donderdag 4 juni 2026 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check, de hypothese gaat dus uit dat als 3,5 van de 100 meedoen dat er passief wel meer dan 3,5 medestanders zijn. Zal dat artikel van nostra zo nog ff lezen.
Dat zou een behoorlijke claim zijnquote:Op donderdag 4 juni 2026 20:29 schreef nostra het volgende:
680 miljard nodig voor netcongestie en infra.
https://www.bcg.com/publi(...)-onder-onze-welvaart
Uiteraard. RWS gaat met een VVD’er aan de top nu voor elke marginale besparing om het nog iets te laten lijken maar heeft geen benul van de toekomst.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zou een behoorlijke claim zijnEerst nog maar de problemen voor je af blijven schuiven VVD zijnde
Vooral een spoedcursus Russische School.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
@:kowloon
Nostra en ik hebben ons aangemeld voor een spoedcursus Oostenrijkse school. Er is nog 1 plekje over zie ik..
Als fervent Bolkesteijn aanhanger moet je dat zeker aanspreken.
Maak je geen zorgen. Ik noem mijzelf geen liberaal. Hooguit conservatief-liberaal. Maar ik ben meer conservatief dan liberaal.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vooral een spoedcursus Russische School.
Ze noemen het alleen anders. Net zoals dat sommige reactionaire types zichzelf liberaal willen noemen.
Je maakt toch een meerjarenbegroting? Je boekt alvast uitgaven in die nodig zijn in de toekomstquote:Op donderdag 4 juni 2026 20:45 schreef KaheemSaid het volgende:
Had Duisenberg het hier met verantwoordingsdag ook niet over, dat we in Nederland eigenlijk alleen een kasboek opstellen en dat daardoor gevolgen van bezuiningingen nooit inzichtelijk zijn? Hoe zouden ze dit anders kunnen doen @:nostra?
Dat is de JA21 dekmantel inderdaad.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Ik noem mijzelf geen liberaal. Hooguit conservatief-liberaal. Maar ik ben meer conservatief dan liberaal.
Volgens mij bedoelde hij (en Bolkestein deed dat ook) dat meer in de context dat we ons als boekhouder opstellen weinig ambitie en durf tonen, maar ook de vraag niet beantwoorden of beleid effectief is geweest en welke prioriteiten goed of slecht lagen. Een beetje het tegenovergestelde van Ruttes visiebeeld zeg maar.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:45 schreef KaheemSaid het volgende:
Had Duisenberg het hier met verantwoordingsdag ook niet over, dat we in Nederland eigenlijk alleen een kasboek opstellen en dat daardoor gevolgen van bezuiningingen nooit inzichtelijk zijn? Hoe zouden ze dit anders kunnen doen @:nostra?
Een spoedcursus in economische theorie die vooral nog populair is bij crypto bro's?quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
@:kowloon
Nostra en ik hebben ons aangemeld voor een spoedcursus Oostenrijkse school. Er is nog 1 plekje over zie ik..
Als fervent Bolkesteijn aanhanger moet je dat zeker aanspreken.
Met een vleugje sympathie voor Orania c.s.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een spoedcursus in economische theorie die vooral nog populair is bij crypto bro's?
Snap ook wel dat het met Heinen aan het roer een hopeloze missie is.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij (en Bolkestein deed dat ook) dat meer in de context dat we ons als boekhouder opstellen weinig ambitie en durf tonen, maar ook de vraag niet beantwoorden of beleid effectief is geweest en welke prioriteiten goed of slecht lagen. Een beetje het tegenovergestelde van Ruttes visiebeeld zeg maar.
We proberen er met het Thematisch Netwerk Financiën wel een wat bredere rol in te betekenen, ook richting fractie, maar dat blijft lastig en op kortetermijndenken stuiten. Rondom Prinsjesdag organiseren we wel een Financiëndag met onder andere dat als thema en dan Weekers, Claire Martens, Koen Petersen, Eelco Heinen (mjah) als beoogde sprekers.
Bovendien net als het Marxisme niet falsifieerbaar (= het Marxisme van de Anti-Dühring). Pseudowetenschappelijk. Het kan de toets van Popper en Lakatos niet doorstaan.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een spoedcursus in economische theorie die vooral nog populair is bij crypto bro's?
Ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat je het niet zo hebt op Heinen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Snap ook wel dat het met Heinen aan het roer een hopeloze missie is.
Hij doet met qua beleid inderdaad denken aan een zekere Griekse minister van financiën.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat je het niet zo hebt op Heinen.
Ik dacht zelf meer aan Hjalmar Schachtquote:Op donderdag 4 juni 2026 21:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij doet met qua beleid inderdaad denken aan een zekere Griekse minister van financiën.
30k pp, dat is wel fors. Maar natuurlijk ontzettend belangrijk dat we dit op orde hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:29 schreef nostra het volgende:
680 miljard nodig voor netcongestie en infra.
https://www.bcg.com/publi(...)-onder-onze-welvaart
Met z'n allen op een slaapzaal maar toch wordt er niet veel geneukt denk ik zo.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:28 schreef nostra het volgende:
Aangemeld, ook wel wat voor jou @:phpmystyle![]()
Fraai om dat in een StayOkay te houden.
quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met z'n allen op een slaapzaal maar toch wordt er niet veel geneukt denk ik zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |