Ik denk dat ik niet overnacht, mocht het toch gezellig worden en er zijn figuren waarmee ik kan borrelen kan ik dan altijd nog wel ff boeken denk ik. Of valkje in de buurt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Geen promocode. StayOkay is volgens mij gewoon een jeugdherberg. Maar je hebt wel eenpersoonskamers. Ik overnacht niet, Soest is prima aan te rijden.
Wat ik wel hoor uit die hoek qua mensen is dat ze zelf ook ander werk zoeken omdat wat er nog “in de bakken” zit steeds lastiger te bemiddelen is. Dat zit deels in dit soort onwil maar het is ook wel zo dat bijna iedereen die wil en een beetje kan werken wel wat doet onderhand.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt zat nog. Mijn vriendin is ontwikkelcoach / bemiddelaar voor de gemeente Rotterdam. Wat er daar allemaal voorbij vliegt... blowen in de pauze, de chef (of haar) voor kankerhoer uitmaken, de Primark te min vinden, buiten én binnen willen werken, geen vrije tijd in opleiding willen steken, niet tegen stof in de bibliotheek kunnen, geen zittend werk willen, geen staand werk willen. De banen liggen er wel, maar ja, het is in de onderste regionen zoals Luinge zou zeggen.
Dat is het lastige inderdaad. Als je nu nog in de bijstand zit, dan houdt het met één rugzakje veelal niet op…quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, als je de 80/20 regel toepast, zou ik hier niet bepaald mijn hoofdinzet op plaatsen zeg maar.
Nou ja, als je het over overbodige ambtenaren hebt...quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat ik wel hoor uit die hoek qua mensen is dat ze zelf ook ander werk zoeken omdat wat er nog “in de bakken” zit steeds lastiger te bemiddelen is. Dat zit deels in dit soort onwil maar het is ook wel zo dat bijna iedereen die wil en een beetje kan werken wel wat doet onderhand.
Dat zal per gemeente en regio schelen maar die kentering is best nieuw en interessant. Dit is een stroom werk die min of meer opdroogt…quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, als je het over overbodige ambtenaren hebt...Die kan haar werk (zal 32 uur zijn) ook in vier uur doen. Werkt thuis, gaat dan lekker naar de sportschool, neefje, hardlopen, boodschappen. Twee plaatsingen per maand zijn de target. Niet-halen target is ter kennisgeving.
Zie https://en.wikipedia.org/wiki/3.5%25_rulequote:Op donderdag 4 juni 2026 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check, de hypothese gaat dus uit dat als 3,5 van de 100 meedoen dat er passief wel meer dan 3,5 medestanders zijn. Zal dat artikel van nostra zo nog ff lezen.
Dat zou een behoorlijke claim zijnquote:Op donderdag 4 juni 2026 20:29 schreef nostra het volgende:
680 miljard nodig voor netcongestie en infra.
https://www.bcg.com/publi(...)-onder-onze-welvaart
Uiteraard. RWS gaat met een VVD’er aan de top nu voor elke marginale besparing om het nog iets te laten lijken maar heeft geen benul van de toekomst.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zou een behoorlijke claim zijnEerst nog maar de problemen voor je af blijven schuiven VVD zijnde
Vooral een spoedcursus Russische School.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
@:kowloon
Nostra en ik hebben ons aangemeld voor een spoedcursus Oostenrijkse school. Er is nog 1 plekje over zie ik..
Als fervent Bolkesteijn aanhanger moet je dat zeker aanspreken.
https://mises.nl/mises-zomerschool/
Maak je geen zorgen. Ik noem mijzelf geen liberaal. Hooguit conservatief-liberaal. Maar ik ben meer conservatief dan liberaal.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vooral een spoedcursus Russische School.
Ze noemen het alleen anders. Net zoals dat sommige reactionaire types zichzelf liberaal willen noemen.
Je maakt toch een meerjarenbegroting? Je boekt alvast uitgaven in die nodig zijn in de toekomstquote:Op donderdag 4 juni 2026 20:45 schreef KaheemSaid het volgende:
Had Duisenberg het hier met verantwoordingsdag ook niet over, dat we in Nederland eigenlijk alleen een kasboek opstellen en dat daardoor gevolgen van bezuiningingen nooit inzichtelijk zijn? Hoe zouden ze dit anders kunnen doen @:nostra?
Dat is de JA21 dekmantel inderdaad.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Ik noem mijzelf geen liberaal. Hooguit conservatief-liberaal. Maar ik ben meer conservatief dan liberaal.
Volgens mij bedoelde hij (en Bolkestein deed dat ook) dat meer in de context dat we ons als boekhouder opstellen weinig ambitie en durf tonen, maar ook de vraag niet beantwoorden of beleid effectief is geweest en welke prioriteiten goed of slecht lagen. Een beetje het tegenovergestelde van Ruttes visiebeeld zeg maar.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:45 schreef KaheemSaid het volgende:
Had Duisenberg het hier met verantwoordingsdag ook niet over, dat we in Nederland eigenlijk alleen een kasboek opstellen en dat daardoor gevolgen van bezuiningingen nooit inzichtelijk zijn? Hoe zouden ze dit anders kunnen doen @:nostra?
Een spoedcursus in economische theorie die vooral nog populair is bij crypto bro's?quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
@:kowloon
Nostra en ik hebben ons aangemeld voor een spoedcursus Oostenrijkse school. Er is nog 1 plekje over zie ik..
Als fervent Bolkesteijn aanhanger moet je dat zeker aanspreken.
Met een vleugje sympathie voor Orania c.s.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een spoedcursus in economische theorie die vooral nog populair is bij crypto bro's?
Snap ook wel dat het met Heinen aan het roer een hopeloze missie is.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij (en Bolkestein deed dat ook) dat meer in de context dat we ons als boekhouder opstellen weinig ambitie en durf tonen, maar ook de vraag niet beantwoorden of beleid effectief is geweest en welke prioriteiten goed of slecht lagen. Een beetje het tegenovergestelde van Ruttes visiebeeld zeg maar.
We proberen er met het Thematisch Netwerk Financiën wel een wat bredere rol in te betekenen, ook richting fractie, maar dat blijft lastig en op kortetermijndenken stuiten. Rondom Prinsjesdag organiseren we wel een Financiëndag met onder andere dat als thema en dan Weekers, Claire Martens, Koen Petersen, Eelco Heinen (mjah) als beoogde sprekers.
Bovendien net als het Marxisme niet falsifieerbaar (= het Marxisme van de Anti-Dühring). Pseudowetenschappelijk. Het kan de toets van Popper en Lakatos niet doorstaan.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een spoedcursus in economische theorie die vooral nog populair is bij crypto bro's?
Ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat je het niet zo hebt op Heinen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Snap ook wel dat het met Heinen aan het roer een hopeloze missie is.
Hij doet met qua beleid inderdaad denken aan een zekere Griekse minister van financiën.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat je het niet zo hebt op Heinen.
Ik dacht zelf meer aan Hjalmar Schachtquote:Op donderdag 4 juni 2026 21:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij doet met qua beleid inderdaad denken aan een zekere Griekse minister van financiën.
30k pp, dat is wel fors. Maar natuurlijk ontzettend belangrijk dat we dit op orde hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:29 schreef nostra het volgende:
680 miljard nodig voor netcongestie en infra.
https://www.bcg.com/publi(...)-onder-onze-welvaart
Met z'n allen op een slaapzaal maar toch wordt er niet veel geneukt denk ik zo.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:28 schreef nostra het volgende:
Aangemeld, ook wel wat voor jou @:phpmystyle![]()
Fraai om dat in een StayOkay te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |