abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220959379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)tokje-over~afe9004f/

Ouwehand stopt als partijleider van PvD en gaat wel verder als tweede kamerlid en gaat zich bezig houden met het landbouwdossier.
De Palestijnen zullen we balen.
pi_220959386
Nu had Jimmy wel een heel goed punt. Wegvluchtend kapitaal naar niksdoeners met aandelen. haha
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:39:30 #253
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220959439
Motie van wantrouwen :')

Bij dit debat :') Net zo veel waard als eenlaagswc-papier van ALDI
pi_220959465
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Motie van wantrouwen :')

Bij dit debat :') Net zo veel waard als eenlaagswc-papier van ALDI
Oh, net gemist, door wie?
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:47:27 #255
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220959474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, net gemist, door wie?
Een keer raden :)
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 16:47:58 #256
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220959476
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De plucheklevert?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220959483
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De grote blonde leider? :P
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220959492
Mona praat over mij.. :D
pi_220959510
Even over mij, ik heb bijna 40 jaar nooit langer betaald gewerkt dan 28 uur per week (op een jaar fultime na) en dat is mij heel goed bevallen, meer salaris had mij niet overgehaald.
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:37:46 #260
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220959713
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Interessant. Hoe werkt dat?
Die 3,5% zorgt voro een dynamiek waarin anderen de verplichting voelen om ook mee te doen?
Nee, als er 3,5% actief mee gaat doen, betekent dat dat een veel groter deel van de bevolking de ideeën van deze groep ondersteunt. De 3,5% gaat dan ook uit van actieve participatie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220959773
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:19 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk inderdaad dat er veel mensen thuiszitten met koud water vrees. Dat maakt mij overigens geen slecht mens.
Deze mensen zijn zelf ook beter af als ze aan het werk gaan.
Kun je dat onderbouwen? Of is dat een gevoel a la Henk Kamp?

De gevallen die ik bij mijn vrijwilligerswerk tegenkom zijn dikwijls mensen die talloze baantjes geprobeerd hebben. Minder uren werken, ander werk, aangepaste werkplek, jobcoach, loonkostensubsidie, ambulante begeleiding, de hele rimram. Toch lukt het vanwege hun psychiatrische ziekten (dus niet het gemier met af en toe wat somber, nee, mensen met psychoses, dwangstoornissen en bipolaire stoornissen) niet om een baan vol te houden.

Dit beeld vindt ondersteuning in onder andere deze rapportage van de Nederlandse Arbeidsinspectie: Op papier arbeidsvermogen, in de praktijk geen reële kans op werk

Wanneer hebben deze mensen zich voor phpmystyle voldoende ingespannen zodat hij tot het inzicht komt dat er ook mensen zijn bij wie werken echt niet gaat?
pi_220960038
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:51 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De gevallen die ik bij mijn vrijwilligerswerk tegenkom zijn dikwijls mensen die talloze baantjes geprobeerd hebben. Minder uren werken, ander werk, aangepaste werkplek, jobcoach, loonkostensubsidie, ambulante begeleiding, de hele rimram. Toch lukt het vanwege hun psychiatrische ziekten (dus niet het gemier met af en toe wat somber, nee, mensen met psychoses, dwangstoornissen en bipolaire stoornissen) niet om een baan vol te houden.

Dit beeld vindt ondersteuning in onder andere deze rapportage van de Nederlandse Arbeidsinspectie: Op papier arbeidsvermogen, in de praktijk geen reële kans op werk

Wanneer hebben deze mensen zich voor phpmystyle voldoende ingespannen zodat hij tot het inzicht komt dat er ook mensen zijn bij wie werken echt niet gaat?
Sowieso moeten we beseffen dat uit de arbeidsmarkt nog wel iets te persen is maar niet bijster veel meer. De arbeidsparticipatie is al historisch (en mondiaal gezien) zeer hoog.
pi_220960041
Overigens niet werken, als in een dienstverband, betekent niet thuiszitten. Er is dagbesteding, vrijwilligerswerk, veel gemeenten organiseren sportieve activiteiten of gezelligheidsactiviteiten en je kunt ook zelf activiteiten ondernemen. Het is maar net wat past. Kenmerkend zal zijn dat er bij al die activiteiten minder eisen aan mensen worden gesteld dan in een dienstverband.
pi_220960105
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Kowloon het volgende:
Overigens niet werken, als in een dienstverband, betekent niet thuiszitten. Er is dagbesteding, vrijwilligerswerk, veel gemeenten organiseren sportieve activiteiten of gezelligheidsactiviteiten en je kunt ook zelf activiteiten ondernemen. Het is maar net wat past. Kenmerkend zal zijn dat er bij al die activiteiten minder eisen aan mensen worden gesteld dan in een dienstverband.
Tel daar het gezeik van Rutte ooit bij met zijn participatiewet, het stikt van de mantelzorgers.
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:04:47 #265
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220960130
Het maakt in Nederland enorm uit waar je wieg staat.
quote:
NOS Nieuws

vandaag, 06:12
Meer problemen rond geboorten in kwetsbare wijken

De plek waar een kind wordt geboren heeft grote invloed op de gezondheid rond de geboorte, blijkt uit onderzoek van Erasmus MC in Rotterdam. De onderzoekers zien in sommige wijken van de grote steden dat de babysterfte twee keer zo hoog is als in andere wijken.

Ook worden er meer baby's te vroeg geboren en zijn baby's vaak kleiner bij de geboorte dan in de rest van Nederland.

In totaal hadden vier van de twintig kwetsbare gebieden significant meer kans op babysterfte en alle wijken hadden een grotere kans op een lager gewicht of een lagere lichaamslengte bij de geboorte.

"De leefomstandigheden waarin zij wonen zijn waarschijnlijk een belangrijke verklaring," zegt Jasper Been, neonatoloog in het Erasmus MC en onderzoeksleider. Volgens hem liggen de problemen rond de geboorte "niet aan persoonlijke omstandigheden, zoals leeftijd en etniciteit".

Voorbeelden van omgevingsfactoren die invloed hebben zijn luchtvervuiling, geluidsoverlast, woonomstandigheden zoals hittestress, schimmel en de luchtkwaliteit binnenshuis. Deze factoren kunnen bijdragen aan verschillen in geboorte-uitkomsten.

Gebieden die werden onderzocht doen allemaal mee in Nationaal Programma Leefbaarheid en Veiligheid. Dat zijn twintig gebieden met opstapelende problemen op het gebied van onderwijs, armoede, gezondheid, wonen en veiligheid. Het gaat om gebieden als Groningen-Noord, Heerlen-Noord en Rotterdam-Zuid.

1,1 miljoen moeders uit heel Nederland deden met hun baby's mee aan het onderzoek. Hiervan kwamen honderdduizend moeders en kinderen uit één van de twintig kwetsbare wijken in Nederland.
https://nos.nl/artikel/26(...)-in-kwetsbare-wijken
pi_220960226
Lastig om er cijfers op te plakken, beide zijn waar natuurlijk. Er is een grote groep die best kan werken, maar dat niet wil of het onvermogen voordoet dat niet te kunnen en er is een grote groep die dat daadwerkelijk niet kan, waarbij je als je negatief denkt nog een stuk culpa in causa zou kunnen aanwijzen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:20:41 #267
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220960227
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, als er 3,5% actief mee gaat doen, betekent dat dat een veel groter deel van de bevolking de ideeën van deze groep ondersteunt. De 3,5% gaat dan ook uit van actieve participatie.
Check, de hypothese gaat dus uit dat als 3,5 van de 100 meedoen dat er passief wel meer dan 3,5 medestanders zijn. Zal dat artikel van nostra zo nog ff lezen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:26:01 #268
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220960309
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:51 schreef Kowloon het volgende:

[..]

We gaan niet Henk Kamp haten :{w Fantastische kerel.

Jouw waarneming dat er mensen zijn die echt niet kunnen werken deel ik, maar er zijn ook mensen die wel degelijk wel kunnen werken maar waar de maatschappij (UWV) te snel van heeft geconcludeerd dat dat niet kan. Diezelfde mensen zie ik wel op tentfeesten of socials feesten en borrels drinken, dit gaat dan over wa-jongers.

Zelfs CNV onderschrijft dat de toename onhoudbaar is. En CNV is geen partij die de belangen van het grootkapitaal behartigt.

Aub ook iets respectvoller discussiëren. De constatering dat de instroom te hart gaat wordt zelfs door vakbonden en het UWV gedeeld.

quote:
CNV maakt zich grote zorgen over de toenemende instroom in de WIA. Als deze trend doorzet, telt Nederland over 5 jaar 1 miljoen arbeidsongeschikten. Dat is onhoudbaar.
https://www.cnv.nl/nieuws/cnv-luidt-de-noodklok-over-wia/
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_220960323
Aangemeld, ook wel wat voor jou @phpmystyle ;)

https://mises.nl/mises-zomerschool/

Fraai om dat in een StayOkay te houden. _O-
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:29:42 #270
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220960329
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:20 schreef nostra het volgende:
Lastig om er cijfers op te plakken, beide zijn waar natuurlijk. Er is een grote groep die best kan werken, maar dat niet wil of het onvermogen voordoet dat niet te kunnen en er is een grote groep die dat daadwerkelijk niet kan, waarbij je als je negatief denkt nog een stuk culpa in causa zou kunnen aanwijzen.
Wat wel een probleem is/wordt is dat banen steeds ingewikkelder worden en dat je steeds meer moet kunnen. Waar zijn de banen dat je gewoon prima assemblage werk kon krijgen, of productie, of een eenvoudige boekhouding voeren. Alles wordt kaulo ingewikkeld.
pi_220960346
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
Wat wel een probleem is/wordt is dat banen steeds ingewikkelder worden en dat je steeds meer moet kunnen. Waar zijn de banen dat je gewoon prima assemblage werk kon krijgen, of productie, of een eenvoudige boekhouding voeren. Alles wordt kaulo ingewikkeld.
Nou ja, je hebt zat nog. Mijn vriendin is ontwikkelcoach / bemiddelaar voor de gemeente Rotterdam. Wat er daar allemaal voorbij vliegt... blowen in de pauze, de chef (of haar) voor kankerhoer uitmaken, de Primark te min vinden, buiten én binnen willen werken, geen vrije tijd in opleiding willen steken, niet tegen stof in de bibliotheek kunnen, geen zittend werk willen, geen staand werk willen. De banen liggen er wel, maar ja, het is in de onderste regionen zoals Luinge zou zeggen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:36:52 #272
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220960392
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:28 schreef nostra het volgende:
Aangemeld, ook wel wat voor jou @:phpmystyle ;)

https://mises.nl/mises-zomerschool/

Fraai om dat in een StayOkay te houden. _O-
Interessant. Ik denk dat ik ook ga. Heb jij promo code?
Ff uitzoeken wat stayokay inhoudt, ik ga niet mijn bed delen met onbekenden.
pi_220960395
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:20 schreef nostra het volgende:
Daarbij kan je je wel afvragen wat “groot” is in deze. Ik zie echt nog wel enig perspectief (zoals statushouders) maar de klassieke groep die wel kan maar niet wil raakt wel wat op. De krapte op de arbeidsmarkt houdt al een tijdje aan (waar eerder er sneller een economische crisis kwam die een relatief eenvoudige groep te bemiddelen mensen opleverde), dus uit langere trajecten komt nog wel iets. Maar wie nu nog niet werkt heeft daar veelal redelijke redenen voor, zoals fysieke of mentale problematiek of een totaal gebrek aan noodzaak.
pi_220960434
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Interessant. Ik denk dat ik ook ga. Heb jij promo code?
Ff uitzoeken wat stayokay inhoudt, ik ga niet mijn bed delen met onbekenden.
Geen promocode. StayOkay is volgens mij gewoon een jeugdherberg. Maar je hebt wel eenpersoonskamers. Ik overnacht niet, Soest is prima aan te rijden.
pi_220960454
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:
Daarbij kan je je wel afvragen wat “groot” is in deze.
Dat is zeker waar, als je de 80/20 regel toepast, zou ik hier niet bepaald mijn hoofdinzet op plaatsen zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')