Hier zeg je waarachtig iets waar ik het mee eens ben. Ik hoop op een flinke nederlaag voor de VVD bij de EK verkiezingen en flinke winst voor Pro.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een minderheidskabinet kan niet vallen wel een kleiner minderheidskabinet worden
wat Klaver zegt, dat regeerakkoord slaat nergens op , dat is een wensen akkoord
Had Jetten maar eens wat ballen , komt niet goed zoquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hier zeg je waarachtig iets waar ik het mee eens ben. Ik hoop op een flinke nederlaag voor de VVD bij de EK verkiezingen en flinke winst voor Pro.
Dat was vanaf de formatie al duidelijk. Die willen gewoon weer een rampzalig experiment met uiterst rechts proberen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
VVD doet er alles aan om van dit kabinet geen succes te maken.
Daar heeft hij wel een puntje. Toen was de PvdA nog zo groot dat voor een groen alternatief oid geen bestaansrecht had en door de PvdA werd vertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Habtamu de Hoop in de Powcast: "Joop den Uyl was ook PRO"
Andere wereld.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar heeft hij wel een puntje. Toen was de PvdA nog zo groot dat voor een groen alternatief oid geen bestaansrecht had en door de PvdA werd vertegenwoordigd.
https://www.wetenschappel(...)t-groenlinks-dat-was
Den Uyl was een idealist, dat werkt ook niet in de politiek. Kok was slimmer.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Andere wereld.
Ik mag hopen dat ze bij Ajax ook niet leven in het verleden toen ze de Europa Cup 1 wonnen
In elk geval hebben ze in de politiek geen visie. Rutte was niet de enige die eraan leed.
Oh, sowieso was het een andere tijd en wereld. Maar wellicht was het kabinet Den Uyl toch een van de weinige die primair vanuit een visie werkten en minder vanuit de politieke (of praktische) realiteit.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Andere wereld.
Ik mag hopen dat ze bij Ajax ook niet leven in het verleden toen ze de Europa Cup 1 wonnen
In elk geval hebben ze in de politiek geen visie. Rutte was niet de enige die eraan leed.
Als je het dan over een lange termijn visie wil hebben kun je nog beter Drees gaan aanhalen, die bereikte nog wat met zijn visie.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, sowieso was het een andere tijd en wereld. Maar wellicht was het kabinet Den Uyl toch een van de weinige die primair vanuit een visie werkten en minder vanuit de politieke (of praktische) realiteit.
Den Uyll was een econoomquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Den Uyl was een idealist, dat werkt ook niet in de politiek. Kok was slimmer.
Ok, het verschil dan tussen Drees en Den Uyl en eens kijken wat ze beiden hebben bereikt.quote:In de ministerraad had hij een dominante rol, en was daar meer de felle vechter voor zijn eigen standpunten dan een samenbindende leider.
De VVD weet ook dat men dit kabinet op tijd moet laten klappen voordat ze zelf te veel zetels verliezen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik plak de tekst er even bij:
[..]
Ik denk dat daar zeker waarheid in zit: dat zolang er zoveel onrust in ons land is over migranten, asielzoekers, statushouders, opvanglocaties en noem het allemaal maar op, er een grote kans is op een rechtse meerderheid straks in de EK.
En iedere partij weet dat.
Omdat alles muurvast zit en ze niks voor elkaar krijgen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 05:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom zou de VVD het kabinet laten vallen?
Het wordt nu genoemd als een werkgevers/VVD kabinet.
Er lijkt ook helemaal niks aan de hand te zijn op dit moment.
Het moment is onhandig. Zie het dit jaar echt niet gebeuren.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat alles muurvast zit en ze niks voor elkaar krijgen.
Bovendien is asiel en migratie nu weer het onderwerp van gesprek, met al die terreurbijeenkomsten. Dat is voor de VVD doorgaans het ideale moment om zichzelf af te zetten tegen het """te slappe"""-migratiebeleid.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lijkt me ook totaal ongewenst met de hoeveelheid tijd dat er weer overheen gaat voordat er nieuwe verkiezingen zijn en dat weer in combinatie met de provinciale staten verkiezingen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 05:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom zou de VVD het kabinet laten vallen?
Het wordt nu genoemd als een werkgevers/VVD kabinet.
Er lijkt ook helemaal niks aan de hand te zijn op dit moment.
Dat lijkt me te makkelijk gezegd na drie maanden. Het lijkt me onrealistisch is om met een minderheidskabinet op complexe zaken te verwachten dat er nu al iets zou gebeuren.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
het is tijd dat de oppositie een wetsvoorstel gaat indienen , want de meerderheid zit in de kamer, niet in de coalitiequote:
Al gelijk gezegd dat het de doodsteek is voor D66 om met de VVD in zee te gaanquote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
En daar is vrij weinig inspanning van de VVD voor nodig. Het meeste sloopwerk wordt keurig door Jetten zelf gedaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
Neuh, die wil echt wel tempo maken op o.a. stikstof en heeft geen heilig geloof in de kaders van Eelco Heinen. Dankzij Heinen wordt er gesloopt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
En daar is vrij weinig inspanning van de VVD voor nodig. Het meeste sloopwerk wordt keurig door Jetten zelf gedaan.
Natuurlijk kan een minderheidskabinet vallenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een minderheidskabinet kan niet vallen, wel een kleiner minderheidskabinet worden
Ook wat Klaver zegt, dat regeerakkoord slaat nergens op , dat is een wensen akkoord
De VVD kan geen kabinet laten vallen , ze kunnen wel uit het minderheidskabinet stappen
Een kabinet valt wanneer het te weinig steun vanuit de kamer ziet om door te kunnen regeren, en een partij die uit een minderheidsregering stapt kan daarvoor inderdaad gewoon aanleiding zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Natuurlijk kan een minderheidskabinet vallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |